رواية اللغز الفصل السابع 7بقلم سالى محمد (جميع الفصول كامله)
رواية اللغز الفصل السابع 7بقلم سالى محمد (جميع الفصول كامله)
#اللغز
الجزء السابع
خرج أمجد مضايق وانا اخدت الولاد ف حضني وحكيت ليهم حدوته وناموا وانا كمان نمت اول مره مطمنه من يوم المصييبه دي ف حضن ولادي وانا اتأكدت فعلا انهم ولادي من حنيني ليهم وحنين بابا وماما بس النوم دا اتقلب لنكد صحيت نص اليل ع صوت قفل باب البيت وبعدها سمعت صوت أمجد بيتكلم مع حد قومت بالراحه ومشيت من غير صوت عشان اسمع بيكلم مين فتحت بابا اوضه النوم وخرجت لقيته قاعد مع حد ف الصاله حاولت اشوف مين معرفتش بس سمعت كلامهم انتي ازاي تغلطي الغلطه دي اهي شكت فيكي وتلاقيها اكيد عرفت ان كل دا غلط وبقت خايفه مني دي حتي بقت تنيم العيال معاها ف الاوضه ردت البنت والله غصصبب عني هي استفزتني واتعصبت عليها كان لازم تمسكي نفسك انتي عارفه لو عرفت احنا اي وأننا مش بشر زيها هتعمل اي من اول يوم قررنا نعمل دا انتي قولتي مافيش أخطاء يبقي تستمري ع كدا قالتله حاضر قالها المهم والدها والدتها قالوا اي بعد ما مشيت بقوا يحبوها كأنها بنتهم قالها انتي عبيطه ما لازم يحبوها هي بنتهم حتي لو شكلها متغير لازم يحبوها قالتله طب اعمل اي انا دلوقتي قالها لازم تاخديهم بالحب فاهمه قالتله حاضر قالها انا مستحيل اضيعها من ايدي انا بحبها وكلمه بحبها دي قليله ع حبي ليها وانتي عارفه اهلي عملوا اي لما اتزوجتها بس كل دا مش مهم المهم انها معايا حتي لو مش عايزاني جمبها المهم احس بوجودها انا من غيرها امووت معرفش ليه لما سمعت كلامه دا حسيت بقلبي بينبض ومشاعر حلوة بس قولت لا دا لعب عليا خلصوا كلام والبنت قامت وفجأه اختفت جيت ادخل الاوضه لقيته بيقولي ع فين يا سمر اتخضيت قولتله كنت خارجه اشرب هو انت كان معاك حد هنا اتوتر وقال حد مين مافيش حد قولتله تمام ودخلت المطبخ جبت ميه ومشيت بس هو قالي تعالي شويه عايزك لو سمحتي قولتله تمام دخلنا اوضه الصالون قولتله ها كنت عايز تقولي اي قالي انا بحب من اول ماشوفتك لا انا بعشقك ونفسي تحسي بده انا مش عارف حياتنا اتبدلت ازاي انتي ليه مابقتيش تحبيني وقرب قعد جمبي انا بعدت قولتله مش عارفه حاسه انك مخبي عليا حاجات ودا مخوفني منك طب ما تقولي الحقيقه وسيبني اقرر قالي طب ما تحاولي انتي تقربي مني وكأننا بنتعرف ع بعض من جديد ونشوف هتحبيني ولا لا اديني فرصه بالله عليكي ومسك ايدي حطها ع خده وقالي عشان خاطري ياحبيبتي وحشني كلمه حبيبي منك وحشني حضنك وقرب حضني وفضل يعيط ماكنتش عارفه اعمل اي بس الغريب اني حسيت بحب ناحيته بس كدبت نفسي قولتله طب لو سمحت بلاش عياط طبطبت عليه لقيته هدي بس مش راضي يسيب حضني وكل ما ابعده يحضني اكتر قولتله أمجد ف اي صلي ع النبي كدا قال عليه افضل الصلاه والسلام وساب حضني قالي بصي تيجي نتفق اتفاق قولتله خير بصي مش انتي عايزة تعرفي الحقيقه قولتله ايوة طبعا قالي خلاص ايديني فرصه أقرب منك ونشوف هتحبيني ولا لا حتي لو مش حبتيني هقولك الحقيقه واخليكي تختاري قولتله تمام بس مافيش تلامس الا لو حبيتك قالي تمام مش هعمل حاجه غصصصب عنك انتي متعرفيش انا بحبك قد اي ولا عملت اي عشان تكوني ف حضني دلوقتي بس اتمني لما احتاج احضنك مش ترفضي دا حضن عادي وانتي مراتي لو مش مصدقه هجبلك العقد بتاع زواجنا وفعلا دخل جاب العقد طلعنا فعلا متزوجين الحمدلله كدا اتأكدت من تلت حاجات اني فعلا مراته وانه مش هيلمسني ودا اهم واني امنيه وف لعبه عليا قولتله تمام مصدقه قرأن الفجر فتح هتيجي نصلي الفجر مع بعض قالي ياريت كنا دايما نصلي سوا والحمد لله لما قال كدا اتاكدت انه جن مسلم وارتحت شويه قولتله تمام هدخل اتوضي وانت كمان اتوضي قالي تمام وكان مبسوط جدا اننا هنصلي مع بعض قلبي ارتاح شويه وارتحت اكتر انه هيقولي الحقيقه دخلت اتوضيت وخرجت لقيته فرش المصليات وفعلا صلي بيا وصوته ف تلاوه القرأن تحفه خلصنا صلاه قولتله انا هدخل انام بقي قالي ماشي بس انتي وعدتيني قولتله ايوة خلاص قالي تمام حسيته اطمن وضحك كان فرحان جدا ودا كان باين ع وشه دخلت انام الافكار قعدت تودي وتجيب ف دماغي ياتري فعلا أمجد بيحبني ولا طلب الهدنه دي عشان بيخطط لحاجه تاني الاخر استسلمت للنوم ونمت.....
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا