القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

روايه بعت نفسي الفصل 84-85-86-87-88-89بقلم نسرين بلعجيلي (جميع الفصول كامله وحصريه)

 

روايه بعت نفسي الفصل 84-85-86-87-88-89بقلم نسرين بلعجيلي (جميع الفصول كامله وحصريه) 



روايه بعت نفسي الفصل 84-85-86-87-88-89بقلم نسرين بلعجيلي (جميع الفصول كامله وحصريه) 



رواية بعت نفسي ............... بقلم نسرين

================ـ

الحلقة ال 84 و ال85و ال 86 

____________________________ـ


رواية بعت نفسي الحلقة الرابعة والثمانون

-------------------------------ـ

أكرم اتصدم من السؤال

**أكرم مش وقته الكلام دا

**مليكه لا وقتو

**ادهم مليكه احنا كلنا تعبانين نأجل كل حاجه لغاية ما نخلص من المشاكل اللي هنا

**أكرم ادهم دراعك مجروح لازم تعالجو يا شريف تعالى هنا

شريف راح عربيتو، واخد الشنطة ودخل هو وادهم جوه

**أكرم أهدى يا مليكة شوية

عند الاولاد

**ملك هو انتو حاتيجو تعيشوا معانا في القصر ؟؟

**خلود انتو ساكنين في قصر زي بتاع الحكايات ؟؟؟

**ملك آه أنا عندي أوضة كبيرة اوي اوي

**خالد لخلود شايفة هي عندها أوضة وأنا وأنت لا

الوقت اللي أولاد بيتكلمو فيه

أكرم كان بيتكلم مع مليكه

**أكرم هوني على نفسك وأجلى الكلام و العتاب كله لحد ما تهدو الجو مشحون جدا واللي انتو فيه مش سهل لا عليكي ولا علي أدهم ولا على أولاد

**مليكه عايزني أروح أعيش معاه بكل سهولة بعد كل اللي عملوا معايا أية فكرني لسه العيلة الصغيرة اللي حا خاف منو

أنا مابقتش لوحدي ومابقتش أخاف منو

**أكرم أهي انت قولتيليها مابقيتيش لوحدك يعني في أطفال بينكم انسي كل خلافاتكم وفكري في مصلحة أولاد

**مليكه مصلحة أولاد معايا أنا ما قدرش اخليهم يعيشوا معا عمتك تموتهم دي كانت حاتخطفهم وبعدين مش عايزة ولادي يتربوا تربيه القصور والقسوة والجبروت من جدك رحيم

ولادي عايزاهم يتربوا تربيه كويسه

**أكرم من غير زعل ولادك لازم يعيشوا في مستوى كويس علشان يطلعوا حاجة كبيرة وأبوهم مشاء الله عليه غني يعني مش لازم يتحرمو من خيرو

**مليكه أنت بدافع عنو كده ليه خلاص سامحتو بعد كل اللي عملوا فينا ولا اللي حصل ليك منه دا شك فيك، وضربك بي النار

هنا كان أدهم خلص وطالع مع شريف بس استوقفوا كلام أكرم

**أكرم علاقتي بي أدهم حاجة تانيه أدهم طول عمرو أخويا الكبير وصاحبي وابن عمي، وكنت مفتقدو طول السنين دي، وعفا الله عما سلف

وأنا سامحتو بجد لانو فعلا مظلوم، واتغير جدا وبحبك يا مليكه، وما صدق عرف مكانك والحمد لله ربنا اداه ولد، وبنت منك

وأنا عارف إنك بتحبيه

**مليكه لا لا لا أنا مش بحبو

**أكرم متأكدة ؟

**مليكه أيوه متاكده هو أنت شايفني ايه ماعنديش كرامة علشان احبو بعد كل اللي عملوا معا دا أنت عارف أنا اتعدبت قد إيه من ساعة ما عرفته؟؟

**أكرم بس اللي باين حاجة تانيه ولما كان تعبان كنت زعلانه عليه ووقفتي جنبوا

**مليكه عادي كان جوزي اي وحده مكاني حاتقوم بي الدور دا احنا بنات ناس بنعرف الأصول

**أكرم أنت بتكدبي عليا ولا على نفسك؟؟

**مليكه أنا وادهم مستحيل نرجع لبعض عارف أنا بكرهو

هنا أدهم ماقدرش يستحمل اللي سمعو

علي الكلمة دي

مليكه بقت تكرهوا

**ادهم يلا بينا الناس خلصت جوه

مليكه اتخضت لما شافت قميصه مقطوع، ودراعو مربوطة

**مليكه أنت كويس؟؟

أدهم كان متعصب وحس بي أهانه من كلامها لي أكرم

**أدهم آه كويس

طلع عم محمد وياسين

**ياسين ألف سلامة عليك

**أدهم الله يسلمك

**عم محمد الحمدالله يارب على النعمة اللي احنا فيها ولادنا في حضننا، واتحلت المشكلة وكلنا بخير

والحمدلله وفقنا ربنا أننا نرجع حق ست تانيه والراجل طلب احفادو وحايديهم حقهم في الورث والمحامين حايتكلفو إنهم يغيروا النسب في المحكمة

أدهم كان بي بص لي ناحية أولاد وهو شايفهم بيتكلمو مع بعض

**ياسين مشاء الله أولاد تافهمو مع بعضهم

اللحظة دي خالد كان اعتدر من ملك وحضنو بعض

أدهم طلع تليفونو، وصورهم فيديو من جمال المشهد

مليكه كانت فخورة بي ولادها

**أدهم قررتي أية ؟؟

**مليكه أنا مش عايزة أعيش معاك وولادي حايفضلو معايا

**أدهم اخر كلام عندك ؟؟

**مليكة اخر كلام

**أدهم على راحتك

أدهم راح عند أولاد

**أدهم لازم نمشي

**ملك بابي حبيبي مالك ؟؟

**أدهم ماتخافيش أنا كويس

**خالد شكرا أنك انقدتنا

**أدهم أنا ماعملتش حاجة دا واجب عليا أحميكم

**خلود هو أنت بتحبنا ؟؟

**أدهم اوي اوي اوي

وأسف على كل حاجة بس والله غصب عني

**خالد أنا مش عارف اقولك …

**ادهم براحتك يا خالد أنا مش مستعجل اسمع كلمة بابا منك،

وعارف إنك زعلان زي ما أنا زعلت أنا عرفت أنو عندي أولاد وأنا مش عارف عنهم حاجة

**ملك بابي قولهم يجو يعيشو معانا في القصر وعايزه خلود تبات معايا في الأوضة وخالد في أوضة اللي جنبنا

بابي أنا وخالد اتصالحنا وانا مش زعلانه منو

ادهم كان مركز مع خالد اللي بي بص علي الأرض وباين عليه زعلان أما خلود محتارة وبتبص علي خالد، وفهم أن القرار في أيد خالد

**ملك بابي رد عليا

**أدهم اللي هما عاوزينو أنا حاعملو بس لازم ياخدو ادن ماما

**خلود هي ماما حاتعيش معانا ؟؟

**أدهم ماما مش عايزة

**خالد بص ليه ازاي مش عايزة هو مش المفروض أننا نعيش كلنا مع بعض ولا أنت عندك ماما ملك ومش عايز مامتنا؟؟

**أدهم أكيد لا بس هي مش عايزة تعيش معايا

هي بس زعلانه مني

**خالد احنا اللي زعلانين منها

**ادهم معلش حبيبي

مليكه خافت أن أدهم يأثر عليهم بي الكلام

راحت عندهم

**مليكة يلا يا ولاد

**خالد وقف احنا حانروح مع بابا أنتي حاتيجي معانا ؟؟

**أدهم أنت قولت بابا ؟؟

**خالد مش انت بابا ؟؟

أدهم نسي وجع دراعو وشال خالد فضل يبوس فيه الله أحلى كلمة سمعتها منك

**مليكه حبيبي احنا حانروح بيتنا

*خالد لا أنا وأختي حانعيش في القصر مع بابا وملك وأنتي

**مليكه قصر آية؟؟ انتو حاتعيشو معايا

**خالد أنا مش عايز أروح الحارة المعفنة دي

**مليكة معفنه؟!؟!!!

من أمتي ابتديت تقول الكلام دا

هو دا يا أدهم على طول ماليت ولادي عليا

**خالد بابا قالينا خودو ادن ماما أنت ظلمتيه

**شريف أدهم ذراعك الجرح لسه مفتوح ومش متخيط

**خالد آسف يا بابا

أدهم حضنو اوي اوي

مليكه كانت بتبص وهي قلبها خايف

**ياسين يلا يا جماعة الفجر حا يأذن علينا هنا، وكلنا تعبانين

**أدهم حاضر حانتحرك

**ادهم حاتعملي إيه الولاد عايزين يعيشوا معانا

**مليكه، وانا قولتلك مش عايزة أعيش معاك

**ادهم مليكه لو سمحت كفاية عناد معايا

**مليكه دا مش عناد دا قرار خلاص ولادك عرفوا أنك أبوهم والإجراءات تغير النسب حاتتعمل اول ما تخلص طلقني و ولادك حاتشوفهم وقت ما أنت عايز

**أدهم ولادك مش عايزين يعيشوا في الحارة ومن حقهم يختارو المكان المناسب ليهم

**ياسين اللي بتعملوه قدام الولاد دا عيب اوي وغلط

**ادهم قولها

**ياسين اركبي مع جوزك و ولادكم، واتفهمو في العربية

**خالد أنا وأختي عايزين نعيش مع بابا في القصر لو انتي مش عايزة يبقى أنت مش بتحبينا

مليكه مابقتش مسيطرة علي غضبها

**مليكه دلوقتي أنا مابقتش أحبكم كل اللي عملتو دا علشانكم، ومابقتش أحبكم ولا خلاص بابا عندو فلوس ومليكه معندهاش فلوس يا خسارة تعبي عليكم وصحتي اللي راحت بكل سهولة تقولوا ليا عايزين نعيش مع بابا

هنا ابتدت تعيط وتصرخ

بصو بقي لو حاتروحو مع بابا القصر أنسوني لأني أنا تعبت ومش عايزة أعيش مع أبوكم مش كل حاجة في حياتي لازم اعملها غصب عني مش كل حياتي لازم أعيشها علشان أرضى غيري، وأنا لا، وفي الآخر دا جزاتي

**ادهم اهدي يا مليكة أولاد مش حايفهمو الكلام دا

**خالد لا احنا بنفهم كل حاجة ومن حقنا نعيش مع بابا اللي اتحرمنا منو، وانتي كنت بتكدبي علينا، وعارفه مكانو

**مليكة كنت بحميكم من جدكم، وعمت أبوكم اللي كانت حاتخطفكم

**ياسين أنت اتجننتي بتقولي إيه لي أولاد ؟؟

**مليكه لازم يعرفوا أنهم حايروحو يعيشوا في جهنم مش قصر مع ناس اشرار ما بيعرفوش ربنا

**ادهم كفاية أنت مش عارفة بتقولي إيه

**مليكه اخر مرة حاتعيشو معايا ولا معاه ؟!؟

**خالد مع بابا وانت تعيشي معانا

**مليكه وانا مش عايزة اعيش معاه

**خالد يبقى خلاص انت اللي مش عايزانا

**مليكه بصوت عالي خلاص مابقتش عايزاكم اشبعوا بي أبوكم

هنا ياسين مقدرش يستحمل قام ضربها بي القلم في وشها قدام كل الناس اللي برة

كان قلم خلا مليكه مصدومة ودي اول ياسين يضرب ست فيها

************

ايه رأيكم في قرار الأولاد انهم يعيشو مع ابوهم؟

ورده فعل مليكه انها تطلق منو صح ولا غلط ؟

و اللي عملو ياسين شايفينو تصرف كويس ولا ظلم مليكه ؟؟

يتبع….

الفصل التالي :

______________________ـ

رواية بعت نفسي الحلقة الخامسة والثمانون

-------------------------------،

**أدهم ليه يا ياسين مش كده ؟؟

ارجوك اخر مره تمد ايدك عليها

**ياسين لازم تفوق أنا عمري ما نادين أيدي لا عليها ولا على غيرها بس هي زودتها اوي اوي مش عامله حساب لي أي حد كل الرجالة دي، وهي لسه بتصرخ، وتعلي صوتها وتخلي اللي ما يشتري يتفرج فينا

يلا شوفي حاتركبي فين خلينا نمشي

وحسابي معاكي لسه ماخلصش

هو راح ركب في عربية أكرم

إما هي كان وضعها محرج جدا جدا راحت بسرعة ركبت في عربية ادهم

هو كمان أتحرك بي أولاد

ركب أولاد جنبها وهو ركب قدام

والكل أتحرك

عند عيله الجيزاني

على قد ما الجد كان مبسوط انو ليه أحفاد علي قد انو مصدوم وحزين من عمايل حكمت الكل في البيت كانو فرحانين فيها

الجد نزلها بدروم عقاب ليها لحد ما يشوف ليها صرفه.

أما رجاله اللي أجرتهم عصمت خدوهم حراس ادهم

الأولاد من كثر التعب نامو خالد على شباك وملك وخلود وماسكين أيدين بعض

ادهم حاسس بوجع كبير في دراعو

وكمان في قلب مصدوم من ردة فعل مليكه من أمتي بقت كده عنيفة

مش هي دي القطة المغمضة اللي كانت معاه

مليكه كانت سرحانه ودموع في عينيها

وبتفكر ازاي حا تستحمل فراق ولادها وليه اختاروا أبوهم؟؟

كانت حاسة بي الضياع، وأن كل اللي عملتو السنين دي راح هضر في رمشة عين

قربوا على دخول القاهرة

هنا أدهم حاسس بي حرارة في جسمو الجرح ينزف شوية

مليكه انتبهت عليه

**مليكه أنت كويس ؟؟

**أدهم آه

**مليكه أنت لازم تروح المستشفى الجرح ينزف

**أدهم اول ما نوصل حاروح

**مليكه أنت حتاخد أولاد أمتي ؟؟

**أدهم أنا تعبان مش وقت الكلام دا

وصلوا الحارة

**أدهم خودي أولادك واطلعي بيتك

**مليكه مش حتاخدهم ؟؟

**ادهم خلاص عايزة مابقيتش عايزاهم ؟؟

**مليكه هما اللي عايزينك

**أدهم أنا رايح المستشفى لما أخلص حاجي أخدهم

حاخد ملك معايا، أو أسيبها مع أكرم

**مليكه ما تخليها معايا ومع أخواتها

**أدهم بعد اللي شوفتو منك انهارده مش حاطمن عليها معاكي وخاصة أنت بتكرهيني ممكن تعملي فيها حاجة

**مليكه على فكرة أنا حبيتها وانا مش وحشة كده هي مالهاش ذنب في حاجة

**أدهم أنا مابقتش أعرفك خالص بس مش مشكلة

يلا انزلي وصحي أولاد

**مليكه خالد يا حبيبي اصحي احنا وصلنا

**خالد وهو لسه مغمض عينو احنا وصلنا القصر؟

**مليكه لا احنا في الحارة في بيتنا

**خالد بس أنا مش عايز أعيش هنا هو بابا غير رأيو ؟

**أدهم لا يا حبيبي بس أنا رايح المستشفى لما أخلص حاجي أخدكم

خالد خلي بالك من أختك ملك

مليكه حست فعلا إنو خايف عليها منها

**مليكه أنا مش مراتك كامليا ولا أمها الشريرة علشان انتقم من طفلة بريئة يلا يا ولاد خلود اصحي بقا

هي شالت ملك، وفتحت الباب ونزلت

**خالد بابا أنا بحبك أوي

**أدهم الله علي كلمة بابا وبحبك أوي دي ربنا يخليك ليا تعالى اديني حضن كبير وبوسه

على مدخل العمارة كان واقف ياسين مع عم محمد بشوفو خالد مع أدهم وكمان خلود

**عم محمد الحمدالله يا بني كل حاجه عدة على خير

كنت خايف أوي وكمان الأمانة كانت ثقيلة بس ربنا كرمني ورديتها لي أصحابها

**ياسين طول عمري بتعلم منك الأصول

مليكه قربت عليهم وهي شايله ملك، ومستنيه ولادها

**أدهم يلا روحو عند ماما، وما تزعلوهاش

**خلود حاضر يا بابا

عارف كنت ديما بحلم أني أقول بابا لحد

**أدهم أنا مش قد الكلام الحلو دا كلو

خلو بالكم من أختكم، وفي شنطة صغيرة بتاعتها

خالد أختك ملك تعبانة لو تعبت أديها الدو هي حاتعرف تاخدو

**خالد أخواتي البنات في عنيا يلا يا خلود

وراحوا

**أدهم الحمدالله يا رب

طلع من العربية، وراح عربية شريف

**شريف ياه أدهم مش مصدق أن اللحظة دي جات إنك تحضن أولادك

**أدهم إنو يكون عندي ابن زي خالد فاهم وعندو شخصية قوية مستغرب دي نعمة من ربنا ولا خلود هادئة وعاقلة فكرتني بي أمها

**شريف وخالد طبق الأصل أنت شكلا وموضوعا، وفضلوا يضحكوا

واتحركو على أقرب مستشفى

على باب المدخل

ياسين مش عايز يتكلم مع مليكه ولا هي زعلانه منو لانو أهانها قدام ادهم وأولادها

طلعت فوق من غير كلام

الشقة عندها كانت مليانة ناس مستنينها

**صباح ألف ألف حمدالله على السلامة يا بنتي

**مليكه الله يسلمك يا ماما

مليكه راحت دخلت الأوضة حطت ملك اللي نايمه

وشافت خالد ازاي متحمس يحكي لفارس وعبد الرحمن ازاي ادهم انقدهم وازاي دافع عنهم وهو فرحان إنو بقا ليه أب

**أكرم يلا يا حبيبتي أنا تعبان، وعايز أنام

**سارة وانا كمان والله اخدت ولادها، وراحوا

فارس قرب من سها

**فارس حمدالله على سلامة مليكه وأولادها

**سها الله يسلمك

**مليكة يلا يا ولاد غيرو

هدومكم خلينا ننام شوية

بعد ساعة

البيت كان هادي خالص

الكل نايم

مليكه حاضنة ولادها وشويه جات ملك في حضنها مليكة شددت في حضنها آوى

ملك كانت حاسة بي الأمان اول مرة تحس بي حضن دافي على طول هي في حضن أبوها

بس عمرها ما نامت في حضن أمها

سها كانت قاعدة على السرير، وبتفكر ازاي فارس كان كويس معاها، وكل نظراتو بتدي علي إنو معجب بها

في القصر

رحيم حاسس أن في حاجة مش تمام

أدهم اللي ما رجعش بي البنت

وكامليا اللي قافلة عليها الأوضة

وعصمت اللي سافرت فاجئه اليونان

طلع عند كامليا

اللي كانت نايمه

فتح الباب شاف الأوضة متكركبه ازاي

قفل الباب،

ورجع اوضتو

في المستشفى

**شريف الحمدالله خيطنا الجرح لازم راحة وماتتحركش كثير

**أدهم إن شاء الله

**شريف خليك النهارده هنا

**أدهم لا عايز أمشي

**شريف حاتعمل إيه مع مليكه ؟

**أدهم آه يا شريف بتوجعني كل دقيقة بي كلامها نضرة الانتقام باشوفها في عينيها كل لحظة أقنعها ازاي إني اتغيرت

أنا مش عايز اخد ولادها منها بس كمان من حقي أعيش مع أولادي

**شريف بصراحة ماكنتش متصور أن ردة فعلها حاتكون كده كنت أعتقد أنها بتحبك

**ادهم للأسف لا واهي قالت إنها تكرهني من حقها بعد اللي عملتو معاها انا مقدر كل مشاعرها

**شريف معلش الصبر حلو

أوصلك فين ؟

**أدهم الحارة أنا وعدت أولاد أخلص وأروح عندهم

**شريف هو مين دا اللي ضربها بي القلم في وشها ؟؟

**أدهم ياسين بتعتبرو أخوها ابن عم محمد الراجل اللي انقدها

وفعلا ياسين شخصية محترمة جدا جدا

بس ماكنتش عايزو يعمل كده معاها

**شريف باين من طريقه كلامو

وصلوا الحارة

**شريف معلش يا أدهم لازم أرجع الإسكندرية أنام شوية لأني عندي عملية بليل

**أدهم شكرا على كل حاجة

**شريف كنت شاكك إنهم مش ولادك ؟

**أدهم لا خالص من ساعة ما شوفتهم قلبي ارتاح

طلع ادهم فوق رن الجرس،

وفتح ليه عبد الرحمن اللي كان بيجهز علشان ينزل الشغل

**أدهم صباح الخير

**عبد الرحمن صباح النور اتفضل

* ادهم شكرا الأولاد فين ؟؟؟

**,عبد الرحمن في أوضة مليكه كلهم نايمين

**أدهم ممكن أشوفهم

**عبد الرحمن آه تفضل

فتح ليه الباب

شايف الكل نايم في سرير كبير

بس اللي لفت انتباهه

أن ملك نايمه في حضن مليكه بكل راحة

======================================

يتبع….

الفصل التالي : 


____________________ـ


رواية بعت نفسي الحلقة السادسة والثمانون

---------------------------------------ـ

قفل عليهم الباب

**عبد الرحمن أنت ممكن ترتاح في غرفتي لحد ما مليكه تصحي

سها طلعت من أوضة

**سها صباح الخير،

وعدت من جنب أدهم هي، واخده موقف كبير أوي منه

**عبد الرحمن

اتفضل حضرتك

معلش أنا لسه صاحي مالحقتش اوضب السرير

*أدهم مش مشكلة عايز بس بنطلون أو تيشرط مريحين تعبان وعايز أنام

**عبد الرحمن حاضر راح فتح الدولاب وطلعلو بنطلون بيتي رمادي مع تيشورط أبيض

وطلع من أوضة

**سها هو حي نام هنا؟؟

*عبد الرحمن أيوه

**سها يعني مليكه حاتروح تعيش معاه ؟؟

**عبد الرحمن شكلو كده وأعيش أنا وأنت يعني لازم نساعد بعض في المصاريف ولازم تتعلمي تطبخي وأنا أساعدك في تنظيف البيت

*سهي هي أختك بعد اللي حكتو لينا عايزة ترجع تعيش معاه يبقى معندهاش كرامة وتستأهل اللي حصل ليها

**عبد الرحمن مالكيش دعوه

*سها ازاي مش بسببها أمنا ماتت وازاي تسيبنا وتمشي معاه ؟؟

*عبد الرحمن دي حياتها، ودا جوزها و ولادها من حقهم يعيشوا في أسرة أب وأم بطلي أنانية بقا أختك عملت اللي تقدر عليه معانا كفاية عليها لحد كده خليها تعيش مرتاحة وأوعى تفتحي كلام معاها في الموضوع دا ما أنا عارفك زنانة وهي ما بتحبش تزعلك

ادهم كان فاتح الباب كان عايز يروح الحمام، وسمع الحوار

وعرف أن مليكه ممكن مش عايزة تسيب أخواتها

وقرر يتكلم معاها تاني

قفل الباب، ونام كان تعبان اوي اوي

بعد الضهر

مليكه قامت وشافت ولادها نايمين حمدت ربنا على النعمة دي قامت طلعت من أوضة راحت الحمام

اتوضت وفتحت أوضة سها دخلت صلت

وراحت المطبخ كانو في فناجين القهوة وكبايات كثير شاي

*مليكة آه منك يا سها حا تكبري أمتي سايبه المواعين لحد ما اغسلهم أنا

غسلت كل حاجه، ونضفت المطبخ وطلعت الصالون نضفت الشقة كانت متكركبه

خلصت شغل البيت، ودخلت تعمل فطار،

وفكرت تعمل حاجة مختلفة علي الفطار في القصر

دخلت أوضة سها اخدت عباية سها سودة لبستها، ونزلت تجيب فلافل وفول، وراحت سوبر ماركت جابت أنواع الجبن

وهي راجعه

قابلت أوسطا حسن

*أوسطا حسن إزيك يا أبله مليكه ؟

**مليكه الحمد لله

**أوسطا حسن ألف مبروك علي رجوع جوزك بالسلامه

*مليكه الله يبارك فيك

*أوسطا حسن يبقى علي كده حاتسيبي الحارة ؟؟

يادوب حاتتكلم

شافت ياسين وعنيه طالعين

*ياسين، واقفة عندك بتعملي إيه ؟؟

**مليكه كنت..

*ياسين قاطعها اطلعي جوزك صحي يلا

مليكه راحت

وبتكلم نفسها ايه دا إيه جوزك صحي دي

طلعت الفوق، وفتحت الشقة

لاقت ادهم صاحي مع أولاد

اتصدمت

*مليكه صباح الخير

**خالد كنت فين يا ماما؟؟

أدهم كان بيضحك علي طريقه ابنو مع أمو

*مليكه كنت بجيب حاجات نفطر بيها

تشرب قهوة؟؟؟

**ادهم مممممم لسه فاكره إني بحب أشرب قهوتي قبل الفطار

*مليكه ارتبكت وحاولت تتجاهلو

صباح الخير يا ملوكه نمتي كويس؟

*ملك اوي اوي أنا قولت بابا أني نمت في حضنك أنا عمري ما نمت في حضن ماما حتى لما بكون تعبانة

مليكه بصت لي أدهم بي استغراب

هو أداها إشارة بي آه

دخلت المطبخ

بعد شوية طلعت بره بعد ما عملت القهوة كان أدهم في بلكونة بي دخن وبي بص على الحارة الناس رايحة جايه

أوسطا حسن لمحو ازاي واقف في البلكونة بكل شموخ وهيبة

**مليكه اتفضل

*ادهم شكرا

رجعت كملت الفطار

بعد شوية الكل قاعد يفطر في هدوء *ملك كانت مستغربه الفطار

بابي هو أنا ممكن أكل دا، وشاورت على الطعمية

**أدهم آه حبيبتي كولي اللي أنت عايزاه

وفعلا ملك أكلت كثير

**ملك عارف يا بابي أنا ماتعبتش

خالص

*ادهم الحمدالله

خلصوا فطار

وأولاد دخلوا يلعبوا

**أدهم ممكن نتكلم شوية ؟

**مليكه حاضر

اطلع بس حاجة من الفريزر علشان الغدا لازم اعملو قبل ما أخواتي يرجعوا من الشغل

**أدهم من غير ما تتعبي نفسك ممكن نطلب أكل موضوعنا أهم أننا نتكلم

راحو قعدوا علي أنتريه

**مليكه دراعك عامل إيه؟؟

**أدهم في المستشفى خيطو الجرح الحمد لله

** مليكه الحمدالله

* أدهم بصي يا مليكة أنا مقدر مشاعر الكراهية اللي عندك ناحيتي على فكرة أنا سمعت كلامك مع أكرم

وفهمت أنت ليه مش عايزة تعيشي معايا

وفاهم انك مش عايزة تسيبي اخواتك

الحمد لله بعمل شركة في القاهرة وعارف أنهم بيشتغلو مع أكرم وهو مبسوط منهم

أنا أغلب شغلي وإقامتي في الإسكندرية وعايز ولادي معايا

أظن أنه من حقي

اختاري تعيشي مع أولادك وأنا أوعدك مش حاضيقك أكيد حانروح القصر عند جدي بس مش عايز ولادي

يعيشوا فيه زي ما قولتي دا جحيم مش قصر

في شقتنا بتاعت زمان

ممكن نشوف شقه أو فيلا اللي أنت عايزاه وأكيد أولاد ينتقلو مدرسة خاصة مع أختهم

**مليكه على كلامك لازم نعيش في الإسكندرية ؟؟

**أدهم آه لأني مش عايز أبعد عن بنتي أنا مرتبط بها جدا وهي كمان وماقدرش أعيش بين القاهرة والإسكندرية،

وكل ولادي متفرقين أكيد ملك حاتفضل مع مامتها شكلا بس في اخر مامتها وكمان ولادي محتاج أتعرف عليهم، ويتعرفوا عليا

نعوض بعض عن سنين الحرمان اللي عشناها

*مليكه بس أنا ماقدرش أسيب أخواتي هما لسه محتاجين ليا وخاصة سها متعلقة بيا

*أدهم أظن أن أولادك أولى وأنا بحاول ألاقي حلول لينا

أنت طلبت الطلاق وأنا مش حاطلقك لأن عايز اخد راحتي في بيتي مع أولادي أكيد حبات معاهم، واطلع معاهم بس لو طلقتك مش حاعرف اعمل دا

متخافيش مش حا فرض نفسي عليك ولا أطالبك بي حاجه

حاتبقي بالنسبة ليا أم أولادي

كان نفسي نكون أسرة وتكوني مراتي بجد بس طالما بتكرهيني فا الأحسن لينا كده ولي أولادنا

لو رفضتي يا مليكه حاخد أولاد وأنا مش حابب دا نهائي

أكثر من كده مش عارف أعمل ليكي أية

انهارده حاخد أولاد القصر يتعرف على جدهم لو حابه ممكن تيجي معانا

*مليكه لا

*أدهم تمام عايزة شقه ولا فيلا؟؟

*مليكه أنا أصلا لسه موافقتش ومحتاجة أتكلم مع أخواتي

**أدهم براحتك أنا عملت اللي عليا

لو سمحت جهزي أولاد علشان نسافر أنا ورايا شغل كثير

**مليكه حاترجع أولاد أمتي؟

**أدهم لما تاخدي قرار، ولما هما يكونوا حابين يرجعوا

وقام وسابها

جهزت أولاد وطلعت شنطة صغيرة تحط فيها هدومهم وهي حزينة و شايفه أولادها مبسوطين ازاي

إحساس وحش بتحسو

ادهم متابعها في صمت

خلصت وراحت عندهم

**مليكه خلو بالكم من نفسكم، و اوعو تعملوا شقاوة

لو سمحت خلي بالك منهم ماتخليش حد يضايقهم

*ادهم لو عايزة تحمي أولادك يلا معانا

*مليكه لا

*أدهم أوك يلا سلام

نزلوا تحت وقابلوا ياسين

*ياسين خلاص مسافرين

*أدهم آه والله حاولت معاها كثير مش عايزة

**ياسين الشيطان راكبها خليها تهدأ كده والبعد عن أولادها حا يخليها تاخد القرار بسرعة

ركبوا العربية تحت نظرات ودموع مليكه

ادهم حرفيا صعبت عليه

وصلوا القصر

رحيم كان في المكتب

خالد وخلود كانو منبهرين جدا جدا بي الفخامة والرقي اللي شافوه في القصر

*ادهم جهزتي اللي قولتلك عليه؟؟

*الشغالة آه يا فندم

رحيم حس ان في حاجة بره

طلع وشاف ادهم واقف ومعاه أولاد

قلبوا ابتدأ يضرب بسرعة ومش فاهم حاجه

*ادهم إزيك يا جدي؟؟

*رحيم الحمد لله مين دول؟؟

*أدهم ولادي خالد وخلود

هنا كانت نازلة كامليا بعصبية

*كامليا أنت اتجوزت عليا؟ ملك راحت تجري عليها

*ملك وحشتيني يا مامي

*كامليا اوعي كده مش وقتك دلوقتي

مين دول؟

*أدهم ولادي وأظن أنت عارفة إني قبلك كنت متجوز وانت زوجه تانية

**رحيم دول ولاد مليكه؟؟

*ادهم آه مليكه كويس انك فاكرها

وبص ليه بنظرات هات رحيم ارتبك

يلا يا ولاد نطلع نرتاح

خالد وخلود مصدومين من ردة الفعل بتاعت كامليا مع بنتها مسك أيد اختو وطلعوا ورا ادهم من سكات

أما رحيم بقي قعد على أقرب كرسي من الصدمه

*************

يتبع….

الفصل التالي :

__________________________ـ

رواية بعت نفسي الحلقة السابعة والثمانون

---------------------------------------ـ

رواية بعت نفسي ............... بقلم نسرين

================ـ

الحلقة ال 87 و ال88و ال 89

____________________________ـ


رواية بعت نفسي الحلقة السابعة والثمانون

---------------------------------------ـ

**كامليا هو بيتكلم بجد ؟ العيال دي حاتعيش معانا ؟

**رحيم هو قال إنهم ولادو ؟؟

**كامليا الله أعلم

فوق عند أدهم

**ادهم دي الأوضة بتاعتك يا خالد نتغدا ونرتاح وننزل ننقي العفش والديكورات اللي انت عايزها

وجنبك هنا

وطلعوا

أوضة خلود هي كمان حاتختار الديكورات والسرير

أولاد كانو منبهرين

حبايبي حاروح أغير هدومي، وننزل نتغدا خودو راحتكم اليوم دا بس بتاعنا بعد الغدا حانطلع كلنا نروح نشوف الحاجات، ونشتري هدوم وألعاب ونروح الملاهي

*ملك أنا كمان أروح معاكم؟؟

*أدهم أكيد حبيبتي

*خلود أنا عايزة اتصل بي ماما

*خالد أنا مش قادر أصدق أنها سابتنا نيجي معاك دا هي مش بتفارقنا علي طول احنا مع بعض

*ادهم حبيبي ماتزعلش منها هي عارفة أنكم معايا، وهي حاتفكر ونعيش كلنا مع بعض هي محتاجة وقت

أنا أتصل بيها علشان تطمن عليكم

اتصل بيها

*ادهم ازيك؟؟

*مليكه الحمدالله الولاد كويسين؟؟

*أدهم آه الحمد لله خودي كلمي خالد

اتكلمت مع خالد وخلود،

وقفلت معاهم

**سها عامله أية ؟؟

**مليكه حاكون عامله ازاي وولادي مش معايا

*سها معلش استحملي

*مليكه هو أنا مكتوب عليا أفضل مستحمله طول حياتي

*سها بصي أولاد متعلقين بيكي هي، فترة ويرجعوا لحضنك

*مليكه، ولو مارجعوش

**سها اوعي ترجعي ليه أوعي تنسي أن هو السبب في موت أمنا وعذبك كثير خلي عندك كرامة

هو مجبر يجيب ليكي شقه ولا فيلا، ويصرف على أولاد تطلعوا من الفقر و ماتنسيش إن احنا مرتبطين بيكي و حانعيش معاكي بس ما تروحيش

الإسكندرية خلينا في القاهرة

**مليكه هو أنت عايزة مني اطلب منو ياخد ليا شقه، ويصرف كمان؟؟

*سها حقك وحق ولادك

في القصر

أولاد نزلوا يتغدو

كامليا شافت ملك ماسكه أدين خالد وخلود

أولاد نازلين وادهم نازل ورآهم

رحيم كان بي بيص عليهم بي انبهار

*كامليا ملك تعالي هنا بسرعة

**أدهم انزلي بي راحة يا ملك

وصلو السفرة

أدهم قعد أولاد

جنبوا

جا من بره سيف

*سيف سلام عليكم

*أدهم وعليكم السلام

*سيف مين حلوين دول؟؟

*أدهم ولادي

*سيف ولادك ازاي؟؟

*ادهم ولادي أنا ومليكه فاكرها؟؟

*سيف آه طبعا فاكرها

بس ازاي؟

*ادهم لما راحت من هنا كانت حامل

**سيف ماكنتش أعرف والله

*أدهم ولا أنا

**سيف هما توأم؟؟

*ادهم آه خالد وخلود

عندهم 9 سنين

*سيف بجد مبسوط ليك ومليكه فين؟

*أدهم في القاهرة لحد ما اشوف مكان نقعد فيه

*كامليا بابا هو دا اللي قدرك عليه ربنا بتسأل فيه، وناسي انو جوزي وجايب عيال من الشارع يقعدوا معايا

*أدهم تتكلمي على أولادي بكل احترام ولادي مش من شارع فاهمه وأوعى تغلطي فيهم وانت اللي زوجه تانية مليكه مراتي أولى ولسه مراتي عاجبك الوضع أهلا وسهلا مش عاجبك أنا ممكن أطلقك بس بنتي حاتعيش معايا

وانت عارفة كويس انك مش أم كويسه

يا شيخه دا بنتك بتقولك ماما وحشتيني وانت مش هنا خالص كل اللي يهمك نفسك

*سيف اهدأ يا أدهم الأمور ماتتحلش كده

*أدهم معلش يا سيف أنت عارف إني بحترمك قد إيه بس خلاص أنا تعبت من بنتك ومن تهورها

أنا مش عايز منها حاجة بس تراعي بنتها

*كامليا أنا بنتي متربية أحسن تربية

**ادهم كامليا بنتك محتاجه حنان قوليلي أمتي نيمتي بنتك في حضنك؟؟؟ عارفة إنها طول الوقت في حضن مليكه حابتها عارفة ليه لان شافت فيها حنيه الأم اللي عمرها ماحستو ولا شافتو معاكي

دي هي نامت في حضنها بنتك محتاجه ليكي أنا مش حرمك من حاجة وصبرت عليكي بس للأسف مش عايزة تتغيري

**كامليا واتغير ليه؟؟ هما دول حايعيشو معانا في القصر الشحاتة أمهم هي كمان حاتشرف هنا؟؟

*خالد بعصبية ماما مش شحاته

*ملك مامي طنط مليكه حنينه آوى وانا حبيتها جدا

**كامليا بصوت عالي أنت تخرصي خالص ماسمعش صوتك

*ادهم قام من على السفرة هما أصلا لسه ما ابتادوش أكل

يلا حبايبي نتغدا بره

قامت ملك

*كامليا أنت تقعدي مكانك وحسابي معاكي بعدين

*أدهم بنتي حاتروح معايا وشال ملك

الولاد راحو جنبو

*ادهم بص لرحيم هي دي تربية بنتك إلا قولي هي هربت ليه؟؟ قولها حسابي معاها لسه ماخلصش

طلع بره

*كامليا جدي أنت ليه ساكت؟؟

*رحيم أمك سافرت فين؟؟

*كامليا خالو تعبان وراحت عندو

*رحيم راحت عندو ولا هربانه؟

*كامليا جدي أنت ساكت ليه جايب ولاد وأقول ولادو وبقول أن مليكه لسه مراتو هو أنت حاتسكت ؟؟؟

*رحيم أنت زعلانة علشان حساباتك مع أمك راحت علي فشوش علشان أدهم دلوقتي عندو ولد اللي انت ماعرفتيش تجبيه

*سيف كامليا اسمعي مره وحده في حياتك كلامي أدهم مش وحش و بيديكي فرص كثير اوعي تخسريه داري على بيتك يا كامليا أمك مش حادوم ليكي عيشي حياتك مع جوزك وأنت عارفة وكلنا عارفين أن أدهم طول السنين دي كان بدور على مليكه، ومهما حاول يخبي كان باين عليه إنو بحبها وخاصة أنها جابت ليه توأم

وانت طول فترة جوازكم ماعرفتيش تكسبيه

**ادهم حبايبي أنا آسف على كلام طنط كامليا

*خالد بس ماما مش شحاته

*أدهم أكيد لا حبيبي

*خلود هو ليه جدو رحيم ماسلمش علينا؟؟

*خالد جدو مش بحب ماما وأكيد مش حايحبنا دلوقتي فهمت ماما مش عايزة تعيش معاك ليه

*أدهم ممكن نروح نتغدا، ونتكلم في الموضوع دا بعدين

راحو علي مول كبير

وقعدوا على مطعم، وطلبوا أكل كثير أولاد كانو بياكلو وهما مبسوطون

راحو محلات ألعاب اختاروا حاجات كثيراً وراحوا على المحل الهدوم

اختاروا لبس كثير

اول مرة يحسو بي الحرية ويشتروا اللي هما عاوزينو

بي لاحظ أنهم واخدين طباع مليكه مش طماعين وعندهم قناعه كبيره اخدوا حاجات وقالوا خلاص مش عايزين حاجة

ادهم حرفيا كان حاسس بسعادة كبيرة اوي اوي

راحو الملاهي

فضلو يلعبوا كثير،

واتعشو بره

كل واحد طلب بيتزا

*خالد ماما وحشتني

*خلود وانا كمان

*أدهم معلش حبايبي يلا نختار أوضة النوم

راحو محل موبايليا، وكل واحد اختار اللي كان بيحلم بيه

ملك ساعدت خلود تختار هي كانت عايزة غرفة زي الأميرات

حودة كان مبسوط أوي و هو شايف أدهم بيضحك من قلبوا

أما عند مليكه

حاسة روحها مش موجودة

كلام سها وجعها في قلبها إنها لو رجعت ليه يبقا معندهاش كرامة

مليكه مش قادره تنسى الماضي، وتواجهه الحاضر ومش قادره تنسا أدهم عمل فيها أية وظلمها قد إيه واتهامها بي الخيانة

فاقت من شرودها لما شافت الباب اتفتح كانت سناء مرات ياسين طلعت تطمن عليها وبصراحة ياسين اللي بعتها

*سناء كنت متوقعة تكوني كده

**مليكه تعبانة اوي اوي يا سناء

أنا عمري ما نمت بعيدة عنهم أنا مش عارفة أعمل إيه؟

**سناء عارفين إنو مش سهل عليكي

*مليكة شوفتي جوزك عمل فيا إيه ؟؟

** سناء هو حكا ليا أنت غلطانة يا مليكة مكانش لازم تعلي صوتك وخاصه قدام رجاله غرب علينا

**مليكه والله تعبت أوي ومش قادره خالص كل حاجة بتروح مني اتصدمت أني أولاد اختاروا أبوهم

**سناء حقهم ماتزعليش منهم

في القصر

كامليا في الجناح بتاعها حاتتجنن

اتصلت بي أمها

**كامليا أنت مشيتي و سيبتينني ؟

**عصمت معلش خالو تعبان

*كامليا أدهم جاب، ولادو علي القصر

*عصمت أية؟؟ ازاي؟؟

*كامليا مش عارفة دخل بيهم وطلعوا وبيعمل ليهم الغرف شكلهم حايعيشو هنا

**عصمت و الزفته مليكه؟؟

*كامليا ماجتش معاه بس قال لي جدي إنو بحضر مكان يعيش فيه يعني هي حاترجع ليه، وسمعني كلام وحش وقالي إنو ممكن يطلقني

*عصمت شوفتي مش بتسمعي كلامي قولتلك خلفي أهو دلوقتي عند ابن وريث شرعي وجدك مش حايقول حاجه

*كامليا أنا ماينفعش احمل ارحميني بقا من الموال دا

أنت وعدتيني تخلصي منهم، وماعملتيش حاجه

ليه؟؟؟

**عصمت ….

***********

يتبع….

الفصل التالي :

__________________________________ـ

رواية بعت نفسي الحلقة الثامنة والثمانون

----------------------------ـ

**عصمت حاولت بس مش عارفة ازاي وصلوا ليهم

دا حتي الناس اللي معايا اتقبض عليهم

ربنا يستر من جوزك

**كامليا علشان كده أدهم قال لجدو أنك هربانه ؟

**عصمت خالك فعلا تعبان وجيت أريح أعصابي شوية وأفكر نعمل إيه ؟

اللي فهمتو من كلامك إنها لسه مراتو؟

**كامليا آه وكمان حاتعيش معاه ماما ولادها شبها بيئة آوى هدومهم وحشه الولد قالي بصوت عالي ماما مش شحاته ازاي دول يبقوا أخوات بنتي لا وهي فرحانة بيهم اوي اوي

**عصمت لا لازم تفهميها أنهم وحشين وأنهم حايخدو بابا منها ومش حايحبها تاني العبي لي دماغ بنتك

**كامليا ارجوكي حاولي ما تتاخريش عليا

**عصمت إلا قوليلي أنت ليه قولتي ماينفعش تخلفي احنا ممكن نسافر أمريكا نشوف حل الموضوع دا؟؟

**كامليا ماما أنت ناسية اللي حصلي زمان ؟؟

**عصمت وإيه اللي حصل ما الحوادث كثيرة حصلتلك

**كامليا ما تتريقيش يا ماما مش وقتو

كان حصلي نزيف لما نزلت البيبي وشالو ليا الرحم

هنا كانت الشغالة سمعت الكلام

يادوب فتحت الباب بسرعة رجعت طلعت قبل ما كامليا تشوفها

**عصمت شهقت أنت بتقولي إيه ؟؟؟

**كامليا الحقيقة لو أنت كنت جنبي مكانش دا حصلي

**عصمت أنا اللي ماكنتش جنبك ولا أنت اللي غبية خونت جوزك مع صاحبك اللي اغتصبك بس أقول إيه أنت طالعه غبية زي أبوكي

حانعمل إيه في المصيبة دي وليه كدبتي عليا قولتيلي حصلك بس تشوه؟؟

**كاميليا كفاية كل شوية تفكريني أنا عملت إيه كلو بسببك وبسبب بابا وسبب ادهم وجدو انتو السبب في كل حاجه وحشة في حياتي

**عصمت كفاية كلام في حاجة راحت فكري ازاي تكسبي جوزك سلام

هنا كامليا قعدت على الأرض وافتكرت اللي حصل ليها

*******فلاش باك ********

في مكان عام خاص بي السهر

**مصطفي إيه يا بت أنا بحبك أوي

**كامليا وأنا كمان بحبك

**مصطفى لو بتحبيني بطلي شرب سجائر وبطلي سهر

**كامليا أنا اتعودت علي كده

**مصطفى بس معايا لا

أوك أنت مع راجل اللي بحب حبيبته ويخاف عليها

**كامليا هو أنت ناوي تتجوزني ؟؟

**مصطفي آه لو عايزة ممكن نتجوز دلوقتي

**كامليا ازاي مامي مسافرة

**مصطفى ما احنا ممكن نضرب ورقتين لحد ما ترجع

**كامليا عرفي؟؟

**مصطفى مؤقتا ويبقى رسمي

اشربي العصير دا

شربت العصير، ومابقتش فاكره أي حاجة

صحيت لاقت نفسها في شقه وحشة اوي اوي عريانه، وجنبها بقعه دم اتخضت بصت حواليها ما لاقيتش حاجه قامت لبست بسرعة رغم الم و الوجع اللي حاسه بيه في جسمها

مالاقتش الشنطة ولا دهبها اللي كانت لابساه نزلت تحت كانت منطقة شعبية وقفت عند أول كشك

**كامليا ممكن اعمل تليفون

**صاحب الكشك اتفضلي

أخدت منو الموبايل

**كامليا الحقيني يا ماما أنا مش عارفة أنا فين ؟

**عصمت أنت بقالك يومين مختفية وتقوليلي مش عارفة فين؟؟

في حد جنبك يديني العنوان

كامليا أدت صاحب الكشك تليفون كلم عصمت أداها العنوان، وطلبت منو يخليها عندو لحد ما ترجع و حاتديلو فلوس

بعد ساعتين جات عصمت اخدت كامليا لعيادة نسائية بعد ما لبسوا النقاب

و الدكتورة قالت ليهم أنها تعرضت لي اغتصاب وحشي مده طويله مع كذا شخص

رجعتها القصر، وبعد كده بليل سافرو أمريكا عند بنت خالة عصمت عالجتها وريحت نفسيتها عصمت رجعت وسابت كامليا هناك فضلت اكثر من 6 شهور، ورجعت

بعد سنة

عمرها ما قابلت مصطفى، ولما سألت على اللي حصل في الليلة دي قالو ليها صاحباتها أنت طلعت لوحدك ومصطفى فضل هنا، وفي عربية أخدتك

عصمت ابتدت تفكر تعمل إيه علشان تستر على بنتها

بعد ما عملت ليها غشاء بكارة صيني

خططوا أنهم يدو حبايه زرقاء لي ادهم وكامليا تدلع عليه ودا اللي حصل

يوم الواقعه علي ادهم

**أدهم إيه دا ؟؟؟

**كامليا أنت عملت فيا أية ضيعتني وضيعت شرفي،

وافتكرت الاغتصاب، وكل اللي حصل ليها وفضلت تعيط بجد لدرجة عصمت اتخضت بس فعلا كامليبا رجعت ليها الذاكرة ليوم دا

وادهم صعبت عليه وصدق انو اذاها

سيف ضرب كامليا، وكانت اول مرة يمد إيدو بس هو عارف إنها هي اللي اغوتو بتخطيط من أمها

رحيم قرر يجوزهم وجاب المأذون

في المده اللي كانت كامليا في أمريكا كانت حامل نتيجه الاغتصاب بس نزلت البيبي، ومن هناك ابتدو مشاكل عندها في الرحم نتيجة الاغتصاب اللي الدكتورة قالت إنه كان أكثر من شخص

بعد 8 شهور من الجواز بي ادهم

كانت كامليا حامل في ملك وهي عارفة خطورة الحمل ومشاكلو راحت تابعت عند الدكتورة في أمريكا علشان أدهم مايعرفش اللي حصل ليها

لحد ما ولدت ورجعت

ادهم كان فرحان اوي اوي بنتو بس مكانش مبسوط معاها ولا هي شافت نفسها معاه وعرفت انها ولا حاجة عنده على طول مشغول ومش مديها وقت وأهان انوتثها كثير،

فا رجعت لسهر،

وقابلت تاني مصطفى وكدب عليها على أنها ضربتو وراحت ركبت في عربية تانية و سابتو

في ليلة كانت كثرت من الشرب، واخدها شقتو وحصل بيهم ما حرم الله

بعدها اختفى

بعد شهر لاقت نفسها حامل

بعد ما عصمت شكت في اعراض اللي عندها جابت ليها تيست الحمل

**عصمت مبروك يا حبيبتي

**كامليا ماما دا مش من أدهم

**عصمت بصدمه أنت بتقولي إيه ؟؟

**كامليا بقول الحقيقة أدهم بقالو 4 شهور مش بقرب مني خالص

**عصمت يعني عايزة تقولي إن أنت نمت مع راجل تاني ؟؟

**كامليا آه

**عصمت يا نهار أبوكي اسود ازاي تعملي كده انت عارفة نقطة ضعف أدهم الخيانة احنا اتهمنا مراتو بي الخيانة تقومي أنت اللي بنتي تخونيه بجد انقلب السحر على الساحر اعمل فيكي إيه اللي في بطنك لازم ينزل

**كامليا ما انا لو نزلتو مش حاحمل تاني عندي مشاكل في الرحم

**عصمت ماليش دعوة أنا حاكلم بنت خالتي وانت روحي عندها، فاهمه

*كامليا بصي أنا أطلق من أدهم واتجوز واحد تاني

**عصمت اياكي بس تفكري في دا حاتشوفي اللي عمرك ما شوفتيه

كامليا دورت علي مصطفى، وقالتلو أنها حامل وأن جوزها كان مسافر هو خاف على نفسه راح أخدها علي عيادة في بير السلم عيادة معفنه وهناك عملوا ليها عملية إجهاض وبطلب من مصطفى شالو ليها الرحم علشان ينتقم من عصمت اللي دمرت اهلو زمان

لما فاقت كامليا قالوها أن عندها تشوه في الرحم ومش حاتعرف تخلف

بعد سنين رجعت تتعالج علشان زن رحيم وأمها على الحمل، واكتشفت أنها معندهاش رحم

**الدكتورة معلش هو أنت ماحستيش أن الدورة مش موجودة علشان استئصال الرحم اللي حصلك ؟

**كامليا أنا الدكتور قالي عندي تشوه في الرحم، ودا بؤدي أن الدورة الشهرية بتنقطع تماما بس ماكنتش أعرف أن مافيش رحم انت متأكده ؟؟

**الدكتورة أيوه بس كمان في تغييرات في الجماع والعلاقات مع جوزك ازاي ما حستيش ؟؟

**كامليا كنت فاكره كلو من التشوه

**الدكتورة لا حضرتك مش حاتعرفي تخلفي تاني

من اليوم دا كرهت ادهم، والرجاله كلها ومابقتش تهتم لا بيه ولا بي بنتو وبقت مقضياها سهر علشان تنسى وخبت علي عصمت علشان ماتفضليش تزن عليها

***********باك *******

بعد ما افتكرت الاحدات دي كلها خلت كامليا في انهيار تام

دخل ادهم شافها قاعدة متكومة على نفسها وبتعيط

راح عندها

**أدهم مالك يا كامي في حاجة ؟؟

كامليا فضلت تعيط

**ادهم هو أنت عامله في نفسك كده علشان حبت أولادي ولا خايفه علي امك مني؟؟

**كامليا ابعد عني أنا بكرهكم كلكم دمرتو حياتي بي انانيتكم

أنت عمرك ما حبتني محسسني إني ولا حاجه عندك طول السنين دي والشحاتة في قلبك، رغم أنها خانتك بس أنت كنت بدور عليها

**أدهم أنت عارفة كويس أنها ماخنتنيش، وأنها ثمثيليه قذره منك، ومن أمك علشان تبعد واتجوزك وكمان مثلتي عليا دور العفة والشرف وخلتيني أتجوزك اوعي تفكري إني نايم علي وذاني اللي بيشفع ليكي عندي بنتك، وبس

اوعي تفكري بس انك تأذي مراتي ولا ولادي

حاتكون اخرتك علي ايدي

ولسه حسابنا ما خلصش

**كامليا ليه حبتها وأنا لا، رغم أني أحلى منها مليون مرة ست شيك وبعرف البس أنت عارف إن رجال الأعمال بيحسدوك عليا بس أنت مش شايفني ليه حرام عليك

**أدهم لأنك أنت مش شايفه نفسك الجمال مش شكل وإنما روح مليكه جميلة بره وجوه مليكه ست بمعنى الكلمة خلتني طول السنين دي ماعرفش أنساها مليكه أم بجد

والله يا كامي أنت صعبانه عليا لأنك ضحية أمك اللي عايزة تدمر كل حاجة عايزة تنتقم من الكل، ومش عارف ليه بس لو قربت من ولادي ومراتي مش حارحمها

طلع وسابها

نزل تحت

**رحيم مش أن الأوان أنك تشرح ليا اللي بيحصل

**أدهم بعصبية اشرح أية؟

**رحيم ازاي لاقيت مليكه وازاي جايب عيال تقول عليهم ولادك ؟؟

**أدهم أنا مش عايز اشرح حاجه لأن مش في مصلحتك دلوقتي أتكلم دول ولادي وعلشان تطمن أنا عملت تحليل DNA، وطلع ملف رماه علي المكتب دول ولادي،

وأنا مش حاسيبهم يعيشوا بعيد عني

أنا مش انت اللي فرطت في ولادك علشان الشيطانة بنتك

وقولها إني مش حاسكت أنها حاولت تخطف ولادي، ولما ترجع من المافيا عيليتها تشوف مكان تاني تعيش فيه بره القصر

أنا من اليوم و رايح مش حاسكت على أي حاجة وحا حافظ على عيلتي ومش حسامح أي حد آذاني ولا إذى مراتي ولا بعدني عنها فاهم يا رحيم باشا

رحيم فضل ساكت وعرف ان بركان ادهم انفجر وهو اول واحد حايتلسع منو

********

يتبع….

الفصل التالي :

________________ـ

رواية بعت نفسي الحلقة التاسعة والثمانون

----------------------------------ـ

طلع بره الجنينة

يدخن مكانش متصور يشوف كامليا منهارة كده صعبت عليه

أدهم في موقف لا يحسد عليه

بين مليكه اللي رافضة ترجع ليه وبين كامليا

اتصل بي مليكه

**مليكه إلو الولاد كويسين ؟؟

**أدهم آه كوسين متخافيش عليهم

**مليكه الحمد لله

**أدهم طلعنا اليوم جبت ليهم ألعاب و هدوم بس بجد عيب عليكي تقوليلهم ماتخدوش كثير أنا أبوهم يا مليكة

تعبوني علي ما اخدو الحاجة

**مليكه أنا والله ماقولت ليهم حاجه عليك بس هما اتعودو مايخدوش حاجه من حد هما نايمين ولا صاحيين ؟

**أدهم أظن لسه صاحين حاطلع عندهم خليكي معايا

وطلع يجري

فتح غرفة خالد مش موجود راح عند خلود

**أدهم أكيد عند ملك

فتح الغرفة شافهم بيضحكو وكانت ملك طايرا من الفرح ودادا قاعدة بعيد

**ملك بابي شكرا اوي اوي انك جبت أخواتي هنا أنا مبسوطة

**دادا مشاء الله ملك فرحانه، وماتعبتش بصراحة ولادك الله أكبر عليهم متربين كويس هما بجد ولادك؟؟

**أدهم آه يا دادا ولادي من مراتي اولانيه

**دادا ماكنتش أعرف

**أدهم ماما على التليفون

**خلود مامي وحشتيني

**مليكه وانت كمان يا روحي أنا مش عارفة

أتحرك في البيت دي اول مرة تبعدو عني،

وابتدت تعيط

دادا طلعت كان أدهم عاما مكبر الصوت

**خالد ماما ماتعيطيش من فضلك

احنا كويسين عارفة يا ماما لما كنت بسألك لو بابا موجود في حياتنا كنا حانكون عايشين ازاي ؟

كنت بتقولي لينا كنا حانعيش كويسين اوي وانت كنت حاترتاحي من الشغل وقولتلنا أن الأب مافيش حاجه في الدنيا بتعوضو أنا يا ماما حسيت بكلامك أنا مبسوط اوي إن بابا حي و برتاح في حضنو وحسيت قد إيه عايز يعمل كل حاجه علشانا ماما هنا القصر كبير تعالي عيشي معانا

ماتخليش فرحتي أنا وأختي ناقصه نلاقي بابا ونسيب ماما

هنا مليكه كانت بتعيط كلام خالد كان قوي جدا جدا

أدهم اخد منو تليفون

**أدهم مش كده يا مليكة أهدي زي ما هو فرحان أنا كمان بس فعلا الفرحة ناقصة من غيرك

وأنا وعدتك مش حاطغط عليكي بس مش عايز ولادي يحسو بي نقص إن أمهم مش معاهم

**مليكه أنا مش عارفة أنام وهما بعيد عني ومش عارفة أعمل إيه

أنا كنت عايشه كويس كل ما بتضهر في حياتي تشقلبها حرام عليك

**أدهم أنت اللي حرام عليكي كفاية عتاب

**مليكه ابقا لو سمحت بليل شوفهم خلود بتحلم كثير

**أدهم حنام معاهم عايزهم في حضني

لو سمحت فكري في حياتنا وحياة ولادنا

زي ما ضحيتي زمان علشان اخواتك

**مليكه أخواتي لسه محتاجين ليا خاصة سها

**أدهم سها أنانية هي بتفكر بس في نفسها أنا سمعتها بتتكلم مع اخوكي كل اللي يهمها مين حايطبخ، وينضف كبرتي وصرفتي وضحيتي دلوقتي فكري في نفسك و ولادك

**مليكه جدك عمل ايه؟ ومراتك ؟ وعمتك

**ادهم عصمت هربت من القصر قال إيه خالها تعبان

سافرت اليونان عندو

كامليا قافله عليها وبتعيط من ساعة ما شافت أولاد، وعرفت أننا نعيش مع بعض

رحيم بقا دا مصدوم وخايف ومش عارف يعمل إيه

أنا مركز ازاي أعيش معكم من غير مشاكل

**مليكه حاطلق كامليا ؟؟

**أدهم انت عايزاني أطلقها ؟؟

**مليكة أنا مش عايزة منك تطلقها دي أم بنتك وانا مش خرابه بيوت

تصبح على خير

أدهم آه منك يا مليكة

رجع عند أولاد

حاروح اخد دوش، وبعد كده نروح جناح تاني، ونام كلنا في حضن بعض

**ملك وانا كمان ؟؟

** أدهم آه طبعا أنت كمان

**ملك بابي هو أنت مش حاتحبني بعد كده علشان عندك اولادك ؟؟

**أدهم قرب منها مين قالك الكلام دا ؟؟

**ملك تيتا عصمت

**ادهم حبيبتي أنا بحبك وبحب اخواتك اوعي تحسي إني مش بحبك

**ملك بس أنت حاتروح تعيش معاهم، وانا تسيبني هنا

**أدهم أنا نفسي تكوني معانا بس ماتخافيش أنا حابقا آجي هنا، واخدك في ويكاند عندنا

**ملك هو أنت حاتسيب مامي؟؟

**أدهم لا حبيبتي

روحي العبي مع اخواتك

راح هو الجناح بتاعو

شاف كامليا زي ما هي بتعيط

**ادهم لا أنت مخبيه عليا حاجه علشان كده بتعيطي وماتقوليش ليا إنك

بتحبيني وغيرانه عليا

*كامليا ليه مش أنا مراتك ليه بتعاملني كده ؟؟

عمرك ما حبتني محسسني إني ولا حاجه

كانت هنا متعصبة وصوتها عالي

ليه فيها أية مختلف عني أنت عارف إحساسي وانت مش عايزني؟ طول السنين وأنا عارفة إنها في قلبك ليه ظلمتني ليه اتجوزتني هو ليه أنا لازم أشحت منكم الحب اشحتو منك ولا من ماما اللي كل اللي يهمها القصر والفلوس هي شايفه إنو حقها حق أمها،

ولا اشحتو من بابا هو انت عارف إن بابا متجوز علي ماما وعندو، ولاد

شوفتو بيعنيا دول بي بوس بنتو وبيحضنها وأنا لا عمرو ما عمل معايا كده أنا بكرهكم كلكم دمرتو حياتي

أدهم كان مصدوم من كلامها

حضنها جامد

**ادهم كامي أهدي لو سمحت

**كامليا هو أنت حاطلقني ؟

**أدهم لا بس اهدي

**كامليا لو هي طلبت تطلقني ؟؟

**أدهم مش و قته الكلام دا

قومي يا كامي خودي دوش فوقي كده،

وياريت تصلي ليكي ركعتين علشان تهدي ونامي وبكره نتكلم في كل حاجه

**كامليا أنت مش حتنام هنا؟؟؟

شافتو وهو ياخد هدومو

**ادهم لا حنام مع أولاد في الجناح الثاني

**كامليا آه جناح اللي عملوا لي ست الهانم

**ادهم كامليا مش كده أنا مقدر زعلك بس مش عايزك تغلطي

دخلها الحمام، وطلع

راح الجناح، فتحوا بي المفتاح

جناح كان كبيراً جدا والفرش كان شيك جدا

**خالد دي صورة مامي ؟؟

**أدهم آه الصورة دي لما كنا مسافرين في شرم الشيخ

**خلود ياه ماما كانت صغيرة اوي

**ملك أنا اول مرة أدخل هنا

**خالد بابا

**أدهم يا أحلى بابا في الدنيا سمعتها

هنا ملك كشرت وخلود حست بيها

**خلود ملك أنت كنت بتقولي بابا بس أنا وأخويا عمرنا ما قولنا كلمة بابا لحد ماتزعليش

**أدهم بصو هو عادي ملك تغير لأني كنت باباها لوحدها بس دلوقتي انتو موجودين أنا بحبكم كلكم زي بعض مش عايزكم تزعلوا من بعض ملك حبيبتي أنت بي الذات عارفة أنا بحبك أية فا ماتتقمصيش كده

**ملك بابا أنا خايفه اوي أنك تسيبني

خالد وخلود عندهم طنط مليكه حنينه اوي اوي عكس ماما كامي اللي على طول متعصبة و مابتحبنيش و عندهم خالو عبد الرحمن وياسين، ويوسف أنا معنديش حد غيرك

ادهم حضن بنتو جامد

**أدهم أنا موجود وأوعى تقولي إن ماما مش بتحبك هي بس تعبانة

**ملك هنا أتعصبت لا ما بتحبنيش شوف طنط مليكه كانت بتعيط ازاي لما خالد وخلود راحو وكلمتهم هنا وهي بتعيط و على طول بتضحك معاهم

ماما معملتش كده ولا كلمتني

**أدهم علشان عارفة إنك معايا

**خالد يا ملوكه كل أمهات بحبو ولادهم وبعدين أنت شوفت مليكه اتعصبت علينا، وقالت لينا روحو عند أبوكم وانسوني بس هي بتحبنا زي ما مامتك بتحبك

**أدهم لا لا كده ماينفعش حانفضل نتكلم علي ماما وأنا معنديش ماما حاعيط

وابتدا يمثل

**خلود اعتبرني أنا ماما

**ملك وانا كمان

وفضلوا يضحكوا

ثاني يوم

أدهم نزل مع أولاد يفطروا

**خالد نزل يجري وراح عند رحيم

صباح الخير يا جدو

**رحيم صباح الخير

**خالد أنا اسمي خالد و أنت جدو رحيم صح؟؟

**رحيم وهو منبهر بي ذكاء الولد الصغير صح مين قالك

**خالد ماما مليكه كانت بتحكيلنا عليك

وش رحيم أتقلب

**رحيم صحيح، وكانت بتقول إيه عليا ؟؟

**خالد كانت بتقول إن أنا فيا شبه شوية منك علشان أنت قوي وعنيد وكلمتك من رأسك بس قالت إنك طيب اوي وأنك سيد القصر كانت بتحكيلنا حواديث، وتقولنا دا سيد القصر زي جدو رحيم،

وقالت إنك لما تعرف إنو عندك أحفاد حاتفرح اوي وسألتها هو إيه انت

ماتعرفش قالت لينا أنك مسافر بره مصر

**أدهم ويا ترى يا جدو رحيم ماكنتش تعرف إنو عندك احفاد ؟؟

================================

يتبع….

الفصل التالي :

_______________________ـ

رواية بعت نفسي الحلقة التسعون

تكملة الرواية من هناااااااااااا

----------------------------------ـ


تعليقات

التنقل السريع