القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية النصيب الفصل 4-5-6بقلم وحيده كالقمر جديدة وحصريه ( جميع الفصول كامله)

 


رواية النصيب الفصل 4-5-6بقلم وحيده كالقمر جديدة وحصريه ( جميع الفصول كامله)






رواية النصيب الفصل 4-5-6بقلم وحيده كالقمر جديدة وحصريه ( جميع الفصول كامله)



البيت كلو كان زغريت و طبل والكل كانو بيجهزو والبنات كانو كلهم في اوضه وحده بيجهزو نفسهم و العروسه جيبله وحده جيرانهم بتشتغل في كوفير 

ملك طلعت عند البنات علشان كانت تحت 

ملك: اي يا بنات عملتو اي اوبا اي الحلويات دي 

نور: اتلمي يا ملك 

سها : انتي لسه ملابستيش 

ملك: انا هلبس بعد شويا لو خلصتو انزلوا علشان الصاله مليانه تحت و بيوكلو روحو سعدوهم 

نور: طيب يلا يابنات وانتي البسي و متتاخريش 

ملك: حاضر 

بعد لما نزلو 

ملك : اي يا عروسة القمر ده 

عبير: عقبالك يا ملك لم تكوني عروسة قمر ذي كده 

ملك: لا ياروحي انا قمر من غير ما ابقا عروسة 

عبير: ده ثق بنفسك و غرور 

ملك: التنين 😂

عبير: 😂

عبير: بتكلم بجد انسي الي حصل زمان وارجعي اثقي في الناس تاني 

ملك بزعل : مش عارفه اثق في حد الي حصل خلني خيفه اثق و تتكسر ثقتي تاني 

عبير : جربي مش كل الناس زي بعض و بعدين في مثلا بيقول صوابعق مش زي بعض 

ملك: سيبك من الموضوع ده خليني اروح البس 

عبير: اهربي زي كل مره 

ملك دخلت الوضه و مسحت دموعها و راحت لبست درس وحطت مكياج خفيف و الطرحة و نزلت وبعد نص ساعة طلعت سما تجري يا بنات يا بنات العريس جاي وقفت ملك و سما و سها قدام العروسه 

كانو بيطبلو و يغنو و راح العريس يجب العروسه من فوق طلع لقيهم واقفين استغرب اي يا بنات في اي 

سها: مفيش حاجه يا اخواي 

سما: انت عاوز حاجه 

ملك: ولا بدور على حد 

ادم عارف هما عاوزين اي حط ايدو في جيبو و عطا كل وحده ١٠٠ جنية 

سما بصت لي سها و سها بصت لي ملك 

ملك: هي دي الي هتحركنا زود 

ادم: وخدو كل وحده فيكم ٢٠٠ جنية كمان اهو 

ملك ابتسمت لي البنات و شورت يبعدو 

ادم: بسم الله ماشاء الله قمر 

عبير بصت بكسوف 

ملك : احم احم احنا هنا 

ادم: يلا يا حبيبتي علشان دول هيخنقوني 

ملك و البنات نزلو قبليهم و وقفو عند السلم واول لم شفوهم زغرتو مع بعض 

العروسه قعدت مع النسوان و العريس طلع عند الرجاله عند النسوان 

كانت سها بترقص و سحبت ملك و رقصو و خدو العروسه و رقصو فضلو يرقصو و يضحكو لحيت لما سما جات و وسوست ملك في ودنه و طلعو فوق هما الاتنين ملك فتحت الشباك الي بتشوف منه الي في الصوان و قعدو يتفرجو علي الرجالة و هما بيرقصو 

سما: رقصهم حلو اوي 

ملك: دول بيقومو مراد ههه مش هيعرف يرقص 

سما: استني لما نشوف 

مراد مسك العصاي و رقص علي الصعيدي ديمن رايس 

ملك كانت بتبص و هي مصدومه و كانت سرحانا 

ملك في نفسه شكلو حلو اوي 

سما ندهو عليها راحت نزلت و سابت ملك 

مراد خلص رقص و قعد بيبص لفوق لقي ملك في نفس الوقت الي كانت بصه علي فيه هو بص قفلت الشباك بسرعه و قلبه كان عمال يدق جامد راحت نزلت و خلصت الحناء وكل واحد راح ينام من التعب 

يوم الفرح 

(النصيب)



بارت 5

يوم الفرح 

البيت كلو كان مشغول في التجهيزات وكانت الساعة سبعة الصبح و البنات كانو لسه نايمين صحيت ملك وراحت عند عبير 

ملك: يلا يا عروسة انتي لسه نايما قومي علشان تروحي الكوافير 

عبير: كوافير اي الي اروحو الساعة سبعة الصبح ده 

ملك: خلاص قومي نقعد معاكي شويا 

عبير: يا بنتي هو انا مسافر م انا هقعده في نفس البيت 

ملك: هتسافري شهر العسل مش هنشوفك فيه 

عبير: هو شهر بس، بعدين روحي شوفيهم تحت 

ملك: اوكي هسيبك دلوقتي و هجيلك بعد شويا 

نزلت ملك تحت لقيت الكل مشغول و لقيت مراد قاعد ماسك تلفونه كانت بتبص عليا  فجأة هو بص عليه راحت رمحت علي المطبخ و هو ابتسم علي تصرفاته 

ملك: ياجماعة قولنالكم اعملو الفرح في القاعة احسن من البيت بس انتو مش سمعين 

زينب: يا بتي قاعة اي البيت احلي 

ملك: يا ماما عاجبك كده انتو بتطبخو كمان و مش جيبين طباخ 

اسراء: يا بتي احنا كتار اهو و هنخلص كمان شويا 

ملك: علفكره كنتو هترتاحو لو عملتو في قاعة 

فتحي : ابق اعملي فرحك انتي في قاعة 

ملك بصتلها بنظرة 😒و طلعت من المطبخ ملك ماشي تكلم نفسها 

ملك🤔: هعمل اي دلوقتي عبال لما يروحو الكوافير 

افتكرت هروح اكلم البت سوسي اشوف جاي أمت 

كان مراد بيبص عليها من بعيد فجاه دخل شاب 

الشاب: السلام عليكم ورحمه الله وبركاته 

اول لما شافتو ملك صرخت و طلعت تجري عليه حضنتو 

الشاب: براحه يا بنتي انتي مجنونة بتصرخي ليه 

ملك: وحشتني اوي اوي 

مراد قام راح نحيتهم و هو متعصب و ضرب الشاب با البقس 

ملك:😱انت عملت اي انت اتجننت 

مراد بزعيق : انتي الي اتجننتي 

ملك: انتي عارفه ضربت مين ده ادهم اخويا ، انت كويس 

ادهم  هز راسو انو كويس و قال مين ده 

ملك: ده مراد ابن عمي منصور 

كلو التجمع علي الصوت 

الجد: في اي يا ولدي 

ملك: مراد ضرب ادهم يا جدي 

الجد: اي الي حصل 

ادهم: مراد فكرني واحد غريب و ضربني 

مراد: انا مكنتش اعرف هو مين 

منصور: يا ابني مش قلتلك تبطل التسرع ده 

مراد: انا اسف و هات راسك ابوسه 

حضنو بعض و اتصالحو

ملك: تعاله ارتاح شويا 

ادهم: يلا 

بعد المغرب 

كانو البنات في الكوافير لسه مجهزوش و كانو طالبين أكل و قعدو يأكلوا و ملك حكتلهم علي الي حصل و سما شغال ضحك 

ملك: دي حاجة مضحكش انا خوفت بجد 

نور: معلشي اهم حاجة أنه عدت علي خير 

سها : يلا علشان كلها ساعة و العريس ييجي 

بعد ساعة 

راح العريس يجيب العروسه من الكوافير 

في الكوافير البنات جهزو و العروسه جهزت 

سها: خدي يا نور اجبوكيلي الدبوس ده من وراء 

نور: هاتي ، يابنات النقاب كده مظبوط 

ملك: وريني كده ابعدي شويا واو جميله 

نور: شكرا يا قلبي و انتي كمان طالعه تجنني 

ملك: حبيبتي حبيبتي 😘

نور: كلكم طالعين جميلات 

كانت نور لبسه فستان لونه موف و كانت لبسه خمار ونقاب بلونو جميل جدا و سها كانت لبسه فستان لونه كشميري و عليه طرحه و سما لبسه فستان لونه نبيتي و عليه طرحه و ملك كانت لبسه فستان لونه لبني و عليه خمار لبني منقوش و حاطه مكياج خفيف جدا 

عبير : يلا يا بنات ادم جاي في الطريق 

كلهم بصو عليه علشان كانت بتلبس الفستان جوه 

سما: الله حلو اوي 

نور: بسم الله ماشاء الله تبارك الرحمن 

سها: عسولة اوي 

ملك: اي الجمال ده 

عبير: شكرا يا احلى اخوات انتو كمان حلوين اوي 

كلهم راحوا حضنوها و بعدين مع بعض زغرتو 

جه العريس البنات طلعو برا و هو دخل شافها فضل متنح و هي كانت بتضحك عليه 

عبير: ادم حبيبي انت كويس 

ادم: ماشاء الله قمر ، قرب منه بأس راسها و حضنه 

الباب خبط 

سما من برا يلا يا عريس هنتاخر 

ادم : حاااااضر 

طلعو البنات زغرتو و الشباب سفرو 

كانو جيبين تلات عربيات و حده للعريس و العروسه 

و وحده فيها ادهم و اخواتو و واحد ركبو فيا مراد و سليم و سها و سما كانو بيزمرو و يتسابقو و مشغلين اغاني بس في عربيا ادهم ملك كانت عاوزة اغنية بس نور لا وصلو البيت وقعدو يرقصو البنات وبعدين طلعت ملك بصت من الشباك لقيت مراد قاعد في نفس الوقت كان مراد عارف أنه هتطلع و كان بيبص عليها من بعيد وبعدين نزلت ملك تحت وراحت كانت طالعه و هو داخل و اصدفو 

مراد كان باصص عليه و كان بيقول حلوه اوي 

ملك: في حاجة 

مراد: لا انتي رايحه فين 

ملك: صحبتي جاي رايحه اشوفه 

مراد: ماشي 

ملك كانت مستني سوسي و فجأة بصت لقيت 

(النصيب)


بارت 6

ملك كانت مستني سوسي و فجأة بصت لقيت شاب بيبص عليها من بعيد هي عنيه رغرغت و كانت خايفه افتكرت فلاش باك 

قبل سنتين 

ملك كانت واقفة عند المدرسة شاب جه من وراه 

الشاب: اي يا ملك اتاخرت عليكي 

ملك: اتاخرت اوي كنت فين 

الشاب : كان عندي شغل خلصتو و جيت 

ملك: طيب هنروح فين دلوقتي 

الشاب: تعالي هنقعد في كافيه بعيد شويا 

في الكافيه 

الشاب : ملك انتي عارفه اني بحبك صح

ملك: ايوه علشان كده بقولك استنا  شوي لما اخلص مدرسه 

الشاب: ماشي كده كده سنتين كمان وهخطبك 

فلاش باك في الحاضر 

ملك جريت لجوه و خبطت في مراد بس كملت طريقه و هو استغرب و بعد شويا جات سوسي 

سوسن: سما شوفتي ملك

سما: شوفته كانت طالعه فوق من خمس دقايق 

سوسن: ماشي هطلع اشوفه 

طلعت سوسن فوق لقيته في الوضه و قافله الباب سوسن بطخبط 

سوسن: افتحي يا ملوكه انا سوسي 

فتحت ملك الباب و كانت في دموع في عيونه بس مش مبينا اول لما فتحت سوسي حضنتها 

سوسن: اي مالك 

ملك: مليش 

سوسن: بداري عليه انا عارفاكي 

ملك: تعالي وانا هحكيلك 

دخلت الوضه و قعدت 

سوسن: اي يا ستي قوليلي مين مزعلك 

ملك: شوفتو كان تحت 

سوسن: مين الي شوفتيه 

ملك: يحيى مش عارفه جه من فين ولا ازي

سوسن: جاي يعمل اي انا لو شوفتو هموتو 

ملك: مش عارفه 

سوسن: طيب متخافيش من حاجة انا معاكي يلا امسحي دموعك و ضبطي مكياجك و يلا ننزل 

ملك:ماشي

سوسن: خليكي قويا دي مش ملك الي اعرفه 

ملك: ماشي ، شكراً يا احلي صحبه في الدنيا 

و حضنو بعض 

سوسن: يلا بق خلينا نفرفش 

ملك:يلا 

نزلو تحت و رقصو وزغرطو و بعدين قعدو علشان تعبو 

سوسن: بصت فجأة بت يا ملك ملك 

ملك: اي في اي 

سوسن: مقولتليش ليه انا ادهم جه 

ملك: نسيت 

سوسن: ينساكي الموت يا قلبي 

ملك بصت عليه لقيته سرحان و عنيه بتطلع قلوب 

ملك: هزته مره واحد و قالت سوسي 

سوسن: في اي 

ملك: سرحانا في مين 

سوسن: انتي عارفه بق متكسفنيش 

ملك: ماشي يا اختي 

الفرح خلص و كل واحد راح علي شقتو 

ملك بتفكير: استني يا سوسي متروحيش لوحدك 

سوسن: متفكريش اني ابات عندك مش هينفع خالص باي اشوفك بعد بكره 

ملك: استني بس انتي مش عارفه انا بفكر في اي 

سوسن: بتفكري في اي يا بت 

ملك: دقيقه و هاجي اوعي تمشي 

سوسن: ماشي يلا 

دخلت ملك بسرعه وهي بتنادي علية 

ملك: ادهم ادهم انت فين 

ادهم : في اي 

ملك: تعال صحبتي ماشية تعال و صله 

ادهم: حد قلك اني سوق 

ملك: لا قالولي انك مينفعش تسيب البنت تمشي لوحديه بليل صح يا ادهومي

ادهم: صح بس مدقوليش ادهومي دي تاني 

ملك: ماشي يلا بسرعه 

طلعت لقيت سوسن واقفه مستنيها 

ملك: سوسي اي اتاخرت 

سوسن: يا ملك الوقت اتاخر اوي 

ملك: علشان كده مش هينفع تمشي لوحدك ادهمم 

ادهم: انا وراكي مش بعيد 

سوسن بصت لي ملك و برقتله وبعدين بصت لي ادهم

سوسن: لا انا كده هتعبك معاي 

ملك خبطت ادهم في ايدو وقالت بصوت واطي قول حاجة

ادهم: لا تعبك راحه اتفضلي 

وركبوا العربيه ملك شورت لهم باي باي ودخلت جوه 

ملقيتش حد راحت على المطبخ و كانت بدور على أكل علشان مكلتش اليوم كله بصت فجأة 

ملك بخضه : يا بني ادم انت بتطلعلي منين 

مراد: انا كنت جعان في بعدين انا مش عفريت علشان تتخضي كده 

ملك: ما انت لو بتعمل صوت انا مش هتخض 

مراد: طيب بتعملي اي يتاكل 

ملك: تعال اعمل معاي بدل ما انت حاطت ايديك في جيوبك كده 

مراد: هعمل اي 

ملك: خد الطماطم والفلفل و اعمل صلته 

مراد: تمام ماشي 

كانت ملك مستغربه انو بيعمل 

مراد: مالك بصالي بستغراب ليه 

ملك: باين عليك متكبرا و مبتعرفش تعمل حاجة 

مراد بصدمة: انا 

ملك: ايوه علفكره انا صريحة جدا 

خلصو الكل و قعدو يأكلوا وبعدين شالو الكل الباقي 

ملك: انا هعمل نسكافيه بلبن اعملك معاي 

مراد: ماشي بس انا اول مره اشربو 

ملك: ده طعمو حلو اوي هعمل و دوق 

مراد: ماشي 

عند ادهم في العربيه 

ادهم كان ساكت ومش متكلم 

ادهم: وصلنا ده البيت 

سوسن: ايوه شكراً 

ادهم : العفو 

سوسن و هي بتفتح الباب العربية وقعت منها النسيال بتاعه من غير متاخد باله دخلت البيت و هي مبسوطة ودخلت على الوضع علي طول علشان محدش يحس بيها 

عند ملك

ملك: اي رايك حلو مش كده 

مراد و هو بيبصله : حلو اوي 

ملك: لما انت مش بتشرب النسكافيه و الشاي بتشرب اي

مراد: بشرب قهوه 

ملك: دي و حشه اوي و مرهه 

مراد: بحبه بتزبط الدماغ 

ملك: امم

مراد: انتي بتقولي انك صريحة 

ملك: ايوه 

مراد: طيب بصراحه كده كان مالك انهارده 

ملك: مفيش كنت تعبانه شويا 

مراد: ماشي 

قامت ملك قبل ما يسأل عن حاجة تاني 

ملك: تصبح على خير 

ومشيت قبل ما يرد عليه بعد لما مشيت 

مراد: وانتي من اهلي ،في حاجة وراكي لازم اعرفه 

دخل ادهم ادهم: انت بتكلم نفسك 

مراد: تعال تشرب اي اعملك 

ادهم: لا شكرا انا اروح انام 

مراد: وانا كمان اروح انام 

بليل عند ملك 

ملك : سيبني سيبني مش هروح معاك سيبني يا حيوان و ضربت الشاب علي راسو 


(النصيب)

تكملة الرواية من هناااااااا

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا


بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 


متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا


الرواية كامله من هناااااااااا



تعليقات

التنقل السريع