القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية أول من لمسني الفصول الأول والثاني بقلم فاطمة أحمد أبوجلاب كاملة

 


رواية أول من لمسني الفصول الأول والثاني بقلم فاطمة أحمد أبوجلاب كاملة 




رواية أول من لمسني الفصول الأول والثاني 

بقلم فاطمة أحمد أبوجلاب كاملة 


الفصل الاول


مش مصدقة أننا مع بعض 

واني لمستك ولاول مره تكوني في حضني على سريري وبين قلبي

وعد: تفتكر هنفضل كده؟ 

نادر: هو في احلي من كده مراتي وفي بيتي

وعد: مراتك عرفي ومن ورا الناس

نادر: مش مهم بكره يكون رسمي المهم دلوقتي سابيلي نفسك خالص

وعد: ايه ده تاني انت مش بتزهق

نادر: حد يزهق من روحه


ومضي الوقت بيهم في الحديث والتسامر والمقابلات


بعد سنه مع بعض


وعد:أنا أهلي جايبني عريس يا نادر هتتقدملي أمتي.

نادر:مش عارف ظروفي مش هتسمح با ده دلوقتي 

وعد ه:بس انا مبقتش قادره اتحمل انت ليه بتعمل معايا كده بحبك ونفسي أخلف منك و نتجوز رسمي كسرت كل أحلامي و ضيعتني 

نادر:انتي عايزاه ايه دلوقتي

وعد: نتجوز رسمي

نادر:مش هعرف

وعد ه:يبقي همشي ومش هتعرف عني حاجه وهقطع الورقه اللي بينا دلوقتي

نادر بعصبيه أعملي اللي انتي عيزاه

وعد:بدمزع عندك حق انا اللي استاهل عشان رخصت نفسي معاك

بس وعد ده اخر ليله بينا

ومشيت وعد وتركته 


فلاش باك


فاق من حلمه وهو سارح فر عربيته

وهو عارف ان مراته حبيبته هتبقي في حضن راجل تاني انهاردة


بعد ثلاث أيام


عند وعد


راضي:في ايه يا وعد كل ما أقربلك تبعدي لسه خايفه مني


وعد:مش قادره اعمل كده


ليقترب منها راضي ويصع يده على وسطها ويضمها ويقترب من شفتايها ويبدا في أخذ اول قبله لتقوم وعد...


يتبع#أول_من_لمسني

#بقلم_فاطمة_أحمد_أبوجلاب


الفصل الاول


مش مصدقة أننا مع بعض 

واني لمستك ولاول مره تكوني في حضني على سريري وبين قلبي

وعد: تفتكر هنفضل كده؟ 

نادر: هو في احلي من كده مراتي وفي بيتي

وعد: مراتك عرفي ومن ورا الناس

نادر: مش مهم بكره يكون رسمي المهم دلوقتي سابيلي نفسك خالص

وعد: ايه ده تاني انت مش بتزهق

نادر: حد يزهق من روحه


ومضي الوقت بيهم في الحديث والتسامر والمقابلات


بعد سنه مع بعض


وعد:أنا أهلي جايبني عريس يا نادر هتتقدملي أمتي.

نادر:مش عارف ظروفي مش هتسمح با ده دلوقتي 

وعد ه:بس انا مبقتش قادره اتحمل انت ليه بتعمل معايا كده بحبك ونفسي أخلف منك و نتجوز رسمي كسرت كل أحلامي و ضيعتني 

نادر:انتي عايزاه ايه دلوقتي

وعد: نتجوز رسمي

نادر:مش هعرف

وعد ه:يبقي همشي ومش هتعرف عني حاجه وهقطع الورقه اللي بينا دلوقتي

نادر بعصبيه أعملي اللي انتي عيزاه

وعد:بدمزع عندك حق انا اللي استاهل عشان رخصت نفسي معاك

بس وعد ده اخر ليله بينا

ومشيت وعد وتركته 


فلاش باك


فاق من حلمه وهو سارح فر عربيته

وهو عارف ان مراته حبيبته هتبقي في حضن راجل تاني انهاردة


بعد ثلاث أيام


عند وعد


راضي:في ايه يا وعد كل ما أقربلك تبعدي لسه خايفه مني


وعد:مش قادره اعمل كده


ليقترب منها راضي ويصع يده على وسطها ويضمها ويقترب من شفتايها ويبدا في أخذ اول قبله لتقوم وعد...


يتبع

#رواية_أول_من_لمسني


#بقلم_الصحفية_الروائية_فاطمة_أحمد_أبوجلاب


الفصل الثاني


لتقوم وعد بدفعه بعيداً عنها وهي لا تقبل وجوده ولا قربه وتذهب مسرعه خارخ الغرفه باكيه لتجلس وهي تعلم أن لا أحد سيقدر على أخذ مكان حبيبها نادر


راضي:يجلس بجانبه ويمسك بيدها لتنتفض وعد بخوف قائله مش قادره يا راضي لو سمحت متقربش مني سابني لوحدي شويه


راضي:أهدي يا وعد ممكن تهدي 

انا مكنتش هقرب منك انا بس كنت بطمنك أنا فاهم يا حبيبتي أنك مش قادره تعملي كده و ده طبيعي لأنك بنت و محدش لمسك قبل كده بس مع الوقت هتتعودي 


و أقترب منها ووضع قبله على جبينها ثم قال لها:ميهونش عليا أشوف دموعك وكمان بسببي وصدقيني خدي الوقت اللي انت عيزاه عشان تقدري تقربي مني وانتي مطمنه


ادخلي نامي في اوضتنا و انا هنام هنا

تصبحي على خير يا احلي وعد أتحقق في حياتي وحب حياتي


دخلت وعد غرفه النوم مصدومه ولا تتحدث تحاول أدراك عشق راضي لها وهي تفكر لماذا وقع عليه الذنب أن يكون معها وهي لا تحبه


ظلت وعد مستيقظه طيلة الليل تبكي من ألمها وتتذكر أيامها مع حبيبها وكيف جعلها ان تضيع من يده بكل سهوله


لم تدرك وعد بمرور الوقت الي أن أضاءت الشمس المكان و طرق راضي غرفة النوم


لم تسمعه وعد فكانت غارقه في أفكارها إلي أن فتح راضي باب الغرفة ونظر لها ووجدها تمسح دموعها


فأقترب منها راضي وهو خائف عليها 


يتبع


تكملة الرواية من هنااااااااا

تعليقات

التنقل السريع