القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية لكنكي قدرى الفصل 1-2-3-4-5بقلم رحمه محمد (جميع الفصول كامله)


رواية لكنكي قدرى الفصل 1-2-3-4-5بقلم رحمه محمد (جميع الفصول كامله)






رواية لكنكي قدرى الفصل 1-2-3-4-5بقلم رحمه محمد (جميع الفصول كامله)


#البارت_الأول

ي مااااامااااااا ي ماااااماااا 

الام بخوف: في اي ي ملك بتجري كدا لي 

ملك بخو.ف وتو.تر: الراجل الي اتجوزتي دا حاول يقرب مني 

الام بصد.مه وعدم تصديق: اي الهبل الي بتقولي دا ي ملك مستحيل عادل يعمل كدا 

ملك بدمو.ع: والله صحيت من النوم لقيتو نايم جنبي وبيبصلي بنظرات مش كو.يسه عشان خاطري خلي يمشي 


الام بغ.ضب: يمشي فين دا خلاص بقا جوزي يعني ابوكي ي ملك وانتي عشان مش بتحبي فهماه غلط لكن هو بيحبك 

: قوليلها ي احلام.. انا رحت اوضتها عشان اطمن عليها بس 

ملك بصوت عالي: كدااااب 

احلام ز.هقت: احترمي نفسك وانتي بتتكلمي مع باباكي

ملك بصوت عالي: دا مش بابا.. بابا ما.ت وسبني ودا واحد كداب وانا بكر.هه 

سكتت ملك لما احلام ضر.بتها بالقلم: ادخلي اوضتك 

ملك بصتلها بحز.ن وجريت علي الاوضه وهي بتعيط 

عادل بخ.بث: لي كدا بس يحبيبتي زعلتيها 

احلام: عشان تتعلم تكلمك بحترام ي عادل عيزاها تعرف ان خلاص انت بقيت ابوها وتتعود علي كدا 

عادل حضنها: ملك كبيره مش صغيره ومش سهل تتعود عليا بسرعه لازم نستحمل ونفهم دا (وطلعها من حضنه) هروح اصالحها 

احلام: بلاش عشان متعملش حاجه تضايقك 

عادل ببتسامه خب.يثه: هتكلم معاها شويه 

احلام حركة راسها بالايجاب وعادل اتجه ناحية الاوضه بتاعت ملك ودخل من غير ما يخبط لقاها نايمه علي السرير ودفنه وشها في المخده وبتعيط 

عادل بصلها بخ.بث وقعد جنبها وحط ايده علي ضهرها: ملك 

ملك اول ما سمعت صوته رفعت دماغها بسرعه وزقة ايده: ابعد عني واياك تقرب مني 

عادل ضحك: قولتلك مش هتصدقك (وقرب منها شويه) 

ملك يدمو.ع: اطلع برا وملكش دعوه بيه 

عادل: طب اي رايك اطلق امك واتجوزك انتي 

ملك بصتله بصد.مه وووووو..... 


يتبع 

البارت الثاني

عادل: اي رايك اطلق امك واتجوزك انتي 

ملك بصتله بصد.مه وضربته بالقلم علي وشه: انت حيوان اطلع برا برااااااا مش عايزه اشوف وشك 

عادل عيونه احمرت من الغضب: ي بنت ال.... وحيات امي لربيكي من اول وجديد (ولسه هيضربها بالقلم احلام دخلت) 

احلام: في اي..اي الصوت دا 

عادل بغ.ضب: بنتك ضر.بتني بالقلم ي احلام.. انا علي اخر الزمن اضرب من عيله 

احلام: يالهوي (وقربت من ملك) نهارك اسود علي دماغك (وضر.بتها بالقلم) اي الي عملتي دا ي ز.فته انتي 

ملك كانت لسه هتتكلم 

احلام: اخرسي مش عايزه اسمع صوتك ويلا قومي جهزي شنطتك هتسافري عند عمك النهارده 

عادل اتو.تر اول ما سمع انها هتمشي: خلاص ي احلام 

ملك قامت بسرعه: لا انا موافقه انا عايزه امشي 

عادل بصلها بغ.ضب وطلع من الاوضه بسرعه وملك بدات تجهز نفسها عشان تسافر لعمها في البلد 

احلام بعتا.ب : طول عمري اعرف انك عاقله ي ملك بس طلعت غلطانه انا اتصلت بعمك وزمانه جاي يلا اخلصي 

ملك كانت صعبان عليها نفسها وحتي مبصتش ليها وكملت لم هدومها وحاجتها 


احلام طلعت من الاوضه بسرعه وراحت اوضتها هي وعادل لقتو بيشرب سجا.ير: حقك عليا ي عادل 

عادل: مكنش ليها لازمه ملك تمشي من هنا 

احلام: ازاي بقا وهي مش قادره تقتنع انك خلاص بقيت ابوها دي لسه ضر.باك بالقلم اومال لو قعدت اكتر من كدا هتعمل اي..علي العموم ابن عمها هنا في القاهره ونص ساعه وهيكون هنا وتمشي معاه لغايت ما تعقل 

عادل نفخ دخان السجا.ره ب.غضب 


احلام ببتسامه : حقك عليا بقا وبعدين فك كدا دا احنا لسه عرسان ي راجل 

عادل اضا.يق وسبها ومشي: انا خارج

احلام بصتله وهو ماشي لغايت ما سمعت صوت الباب وهو بيترزع اتنهدت وراحت اوضة ملك لقتها قربت تخلص 

احلام: انا عارفه انك مكنتيش حبه الجوازه دي بس عادل طيب والله ولو كنتي اديتي فرصه كنتي هتعرفي لوحدك..(اتنهدت وهي شايفه ملك بتتحرك في الاوضه وهي مضا.يقه) ابن عمك زمانه جاي جهزتي 

ملك قفلت شنطة الهدوم: ايوه هغير بس ممكن تطلعي 

احلام راحت وحضنت وشها بايديها الاتنين وتكلمت بحنان: حقك عليا ي بنتي هتوحشيني اوي خدت بالك من نفسك وانا كل يوم هتصل بيكي اطمن عليكي 

وحضنتها 

وملك حضنتها جامد: خدي بالك انتي من نفسك ي ماما 

وبعدو عن بعض واحلام خرجت عشان ملك تغير هدومها 

وبعد وقت 

ملك كانت خلصت وخرجت من الاوضه لقت ابن عمها برا 

احلام ببتسامه: تعالي ي ملك سلمي علي رحيم ابن عمك 

ملك بصتله ببتسامه بسيطه: انا جاهزه 

رحيم قام وقف وتكلم برسميه: سلام ي مرات عمي 

احلام سلمت عليهم ومشي رحيم ووراه ملك ولسه بيفتحو الباب لقووو.... 

يتبع   


#لكنكي_قدري.  3

لقوا عادل قدام الباب بص لرحيم بسخر..يه: انت مين 

احلام راحت نحيته: دا.. دا رحيم ابن عم ملك ي عادل (وبصت لعادل) ودا عادل جوزي ي رحيم

عادل بض..يق :اهلا وسهلا (وبص لملك) خلاص هتمشي ي ملك (وكمل بخ.بث وهو بيهمس لملك) طب اي مفيش حضن لبابا 

ملك بصتله بقر..ف: يلا ي رحيم لو سمحت 

رحيم حرك راسه بالايجاب ومسك الشنطه وخرج من البيت وملك لسه هتطلع وراه عادل همس في ودنها: مسيرك هترجعي متنسنيش بقا هااا 

ملك بصتله بخو.ف وبصت لمامتها: باي ي ماما هتوحشيني 

احلام: وانتي كمان ي قلب ماما خدي بالك من نفسك 

ملك حركة راسها بالايجاب وراحت ورا رحيم بسرعه من غير ما تبص لعادل تاني 

ولما نزلت لقت رحيم مستنيها في العربيه واول ما ركبت مشي 

ملك مكنتش بتتكلم كانت بصه من شباك العربيه وسرحانه ورحيم محاولش انه يكلمها اصلا 

وبعد وقت ملك بصتله: هو احنا هنوصل امتي 

رحيم من غير م يبصلها بص في الساعه: 3ساعات

ملك اتنهدت ورجعت بصت من الشباك تاني وعم الصمت مره تانيه 


عادل بص لاحلام: انتي ناويه تقعديها قد اي هناك 

احلام ببتسامه: طول العمر 

عادل بصد.مه: اييييي 

احلام بصتله بستغرا..ب: مالك؟ 

عادل بتو.تر: مفيش انا بس استغربت الي قولتي ازاي طول العمر 

احلام ببتسامه : عمها طول عمره نفسه يجوزها من العيله وشرط عليا انها لو راحت ليه هيجوزها ابنه وانا وافقت 

عادل مبقاش قادر يتحكم في غ..ضبه: مش المفروض تساليني وتاخدي راي ولا انا مليش لازمه في البيت 

احلام: ي حبيبي طول ما ملك هنا مفيش حاجه هتتحل وهش مش هتوافق انها تعتبرك ابوها ابدا انت متعرفش كانت متعلقها بحسن قد اي وعشان كدا هعمل اي حاجه وتكونو انتو الاتنين مبسوطين 

عادل بض.يق : وانتي عرفتي منين انها هتكون مبسوطه 

احلام ببتسامه: واي الي مش هيبسطها ابن عمها زينة الشباب وهيحافظ عليها وانا متاكده انها هتتبسط هناك وسط اهل باباها.. احساس الام عمره ما بيخيب يمكن مش دلوقتي بس بعدين هتتبسط 

عادل بصلها بض.يق وقام دخل الاوضه بتاعتها

احلام استغربت من رد فعله واسلوبه وافتكرت كلام ملك قبل ما تمشي: لا لا هي بس عشان مكنتش بتحبه حست انه شخص مش كويس 


ملك بم.لل: اوووف انا ز.هقت فاضل قد اي 

رحيم مردش عليا 

ملك بصتله بض.يق: انا بكلمك علي فكره فاضل قد اي 

رحيم ببرو.د: ساعتين 

ملك بصوت عالي : ما كنت ترد من الاول 

رحيم وقف العربيه فجاه وبصلها بغ.ضب: انتي بتعلي صوتك عليا 

ملك اتو.ترت: انا قصدي كنت رد عليا من الاول 

رحيم ج.ز علي سنانه: مش عايز اسمع صوتك طول الطريق فهمه 

ملك فضلت بصاله وهو شاف عيونها بتلمع من الد.موع رجع شغل العربيه ومشي تاني 

وملك فعلا فضلت ساكته طول الطريق لغايت ما وصلو وكان كل البيت واقف مستنيها 

: ي مرحب ي مرحب نورتي البلد ي ملك لولولولوووووييي نورتي ي بنت الغالي 

ملك بصتلها ببتسامه: تيته وحشتيني 

جدت ملك حضنتها وباستها وكانت فرحانه بيها اوي: وانتي كمان ي قلب تيته 

قرب منها عمها محسن: ازيك ي بنتي 

ملك ببتسامه: الحمدلله ي عمي 


(وقرب منها ولاد عمها ..بنت كبيره سناء ودي قد ملك 22سنه.. وبنت صغيره بسمه11 سنه.. وولد شريف 24سنه)(ورحيم اخوهم الكبير 26سنه)  

وسلمت علي باقي البيت ومنهم مرات عمها صفاء.. وعمتها ابتسام وولاد عمتها (فارس وخديجه ودول توأم ومياده الصغيره 20سنه) 


دخلت ملك البيت كان كبير لانهم من كبار البلد كانت خا.يفه لانها اول مره تيجي لوحدها علطول تيجي مع باباها الله يرحمه.. اول ما دخلت البيت حست بالراحه واكن باباها موجود حوليها وبيحسسها انه جنبها اتنهدت وابتسمت 

جدتها كانت قعده جنبها: واخبار امك اي ي حبيبتي 

ملك افتكرت عادل ز.علت: كويسه ي تيته

جدتها وهي بطبطب علي كتفها لما شافت نظرت الحز.ن في عنيها من جوازت امها: يلا اطلعي ارتاحي شويه لغايت ما ابتسام وصفاء يحضرو الاكل ي حبيبتي 

ملك حركة راسها بالايجاب وبصت حوليها لقت الكل موجودين ما عدا رحيم اول ما وصلو مشافتوهوش


وفجاه قرب منها شريف وهو بيضحك: ياااه كل ما تكبري بتحلوي ي بت ي ملك 

ملك اتكسفت وجدتهم ضحكت: بس ي شريف متكسفهاس 

مياده بض.يق: طول عمره عنيه زايغه 

فارس قرب منه: الاه هو كلمة الحق بقت يتزعل الواد مقلش حاجه غلط يعني (وغمز لملك) ملك قمر الصراحه 

صفاء جت وهي بتضحك وخبطتهم علي ضهرهم بخفه : بس ي واد منك ليه يلا ي ملك اطلعي... اوضتك بقت جاهزه 


محسن ورحيم فضلو واقفين قدام البيت 

محسن: يعني شوفته وانتو خارجين 

رحيم: ايوه يابا والصراحه مرتحتلوش خالص 

محسن: براحتها ي رحيم يابني هي الي اختارت ملناش دعوه المهم كنت عايز اكلمك في حاجه

رحيم لسه هيرد تليفونه رن: معلش يابا المكلمه دي مهمه 

محسن حرك راسه بالايجاب : طب رد ولما تخلص تعالالي عايزك 

ومشي محسن ورحيم رد علي المكالمه كانت تخص شغله واول ما خلص بيلف لقي خديجه في وشه نفخ بضي.ق: نعم 

خديجه ببتسامه: وحشتني 

رحيم ببرو.د: بقولك اي ي خديجه حلي عن دماغي 

خديجه بد.لع : بحبك ي رحيم اعمل اي بس 

رحيم نفخ ولسه هيمشي مسكت ايده: يوووه هو انا كل ما اكلمك تمشي في اي خليك واقف معايا 

رحيم شد ايده: ابعدي عني ي خديجه قولتلك مية مره انا مبحبكيش ماشي 

ومشي وسابها راح لمحسن وخديجه بغ.ضب: هتحبني ي رحيم 


بسمه (اخت رحيم الصغيره): انتي جايبه العيون الخضره دي منين ي ملك 

ملك ضحكت: دي شبه عيون بابا الله يرحمه

سناء(الكبيره): فعلا عمي حسن كان قمر وانتي طلعاله 

ملك ببتسامه: اي دا انتي اتخطبتي 

سناء بصت لدبله الي في ايديها بكسو.ف: بقالي شهر 

ملك بفر.حه: لا دا فيها كسو.ف دا انتي تحكيلي علي كل حاجه.. انا عارفه ان من بعد ما بابا ما.ت وانا مبسالش بس اهو بقيت معاكوا احكيلي بقا 

مياده بضحك: دا في كسوف وحب ولفلفه وكلام هييييح عقبالي 

بسمه: وكلام طول الليل وطول النهار واييييي 

سناء بكسو.ف: بس ي بت انتي وهي 

ملك ضحكت من طريقتهم: طب احكيلي ي ست المكسو.فه 

سناء اتكلمت بصوت هادي: انا واشرف كنا بنحب بعض من زمان 

ملك بنفس الهمس: وانتي موطيه صوتك لي

بسمه شورت لملك تقرب شويه وفعلا ملك عملت كدا وبسمه همست بصوت يسمع البنات بس،: عشان لو حد سمع هتبقا مصيبه محدش يعرق انهم كانو بيحبو بعض غيري انا ومياده

مياده شورت لملك تقرب منها وملك عملت كدا وهمست برضو: اوعي تجيبي السيره دي قدام حد هنروح كلنا ورا الشمس 

ملك همست: متقلقوش سركم في بير

وفضلو بصين لبعض شويه ونفجرو كلهم ضحك 


صفاء وابتسام والجده كانو في المطبخ وسمعو صوت ضحكهم الي مالي البيت 

صفاء ابتسمت وبصت للجده: انا قولتلك متخليش البنات تطلع وراهم مش هيخلوها ترتاح شويه 

الجده ضحكت: سبيهم ي صفاء تلاقيهم وحشين بعض 

دخلت خديجه بغ.ضب المطبخ : ماما تعالي عيزاكي 

ابتسام بستغرا.ب: في اي ي خديجه

الجده: يختي قولي سلاموا عليكو الاول جتك نيله في تر.بيتك

خديجه اضا.يقت اكتر: يلا ي ماما 

ابتسام مسحت ايديها وراحت معاها 

صفاء بصت للجده وتكلمت بستغرا.ب : مالها دي

الجده عوجت بوقها : ودي اول مره طول عمرها مجنو.نه شبه امها 

صفاء ضحكت وكملت الاكل 


شريف: يبني انت موديني علي فين 

فارس: امشي بس قربنا اهو...(وفجاه) استخبي بسرعه بسرعه 

وووووو..... 

يتبع.  

البارت الي فات عادل لما قال كدا لملك كان بس بيضحك عليها انا عارفه انو مينفعش والله 😂❤

رايكوا بقا وشكرا علي تفاعلكم القمر ❤🥰



#لكنكي_قدري.  4

شريف: يبني انت موديني علي فين 

فارس: امشي بس قربنا...(وفجاه) استخبي بسرعه بسرعه 

فارس شد شريف فجاه خلاه يتق.لب علي وشه 

فارس مقدرش يكتم ضحكته ونفجر ضحك: همو..ت 

شريف قام ولقي كل هدومه تراب ووشه بص لفارس بغ.ضب: يا بن ال...... 

فارس جري بسرعه وهو م.يت ضحك علي منظر شريف: استني بس هفهمك 

شريف: استني!!! وحيا.ت امي ما هسيبك ي فارس 

فارس بضحك: يعم ما انت الي ضعيف اي هوا بيطيرك انا مالي طه 

شريف بغ..يظ : ماااااشيييي 

فارس فجاه وقف وبص لشريف: استني استني وحيات امك 

شريف خبطه بالبو.كس في كتفه 

فارس اتا..لم : يبني ادم براس تو..ر قولتلك استني(وشاور علي بنت طالعه من المدرسه) بص المزه الي هناك دي

شريف بصلها: اااخخخ هي البلد بقا فيها حلويات من امتي 

فارس: اتلم ياض دي البت بتاعتي 

شريف ضحك: الاه دي الحب الي قارفني بيها طول اليوم 

فارس وهو بيبصلها وعيونه بطلع قلوب : هي بعينها الي وخده قلبي ومسهراني الليالي 

شريف ضحك: يخر..بيتك واقع علي الاخر 

فارس: اعمل اي بس من اول ما شوفتها وانا واقع 

شريف بتفكير وغمزله : عايز تكلمها 

فارس: دا ياريت ي ابن خالي هحبك حب انما اي 

شريف ضحك: طب اسمع يعم..... 


سناء: بصي ي ستي شريف جرنا ومتربيين مع بعض انتي اكيد شوفتي لما كنتي بتيجي مع عمي.. وكنا صحاب شويه و.. 

مياده ضحكت: واول مره اعترفلها فيها بعتلها جواب مع بسمه وعشان هي واقعه ردت عليه تاني يوم وقبل ما يعترف كانت بينهم نظرات انما اي تتقفش في وقتها 

سناء: خلاص ي مياده والله هقولها انك بتحبي شريف اخويا 

ملك بصت لمياده الي كانت عماله تتريق علي سناء من ثانيه: اممم 

مياده اتكسفت: هو..يعني... انا 

بسمه: اسكتي دول وقعين لشوشتهم وانا عارفه (وغمزت لملك) اومال انتي يجميل واقعه لمين 

ملك ضحكت: لا مبقعش انا 

بسمه: زي رحيم اخويا ملوش في الكلام دا.. دا ميعرفش يعني اي رومانسيه اصلاا

سناء: اهه لو سمعك دلوقتي وانتي بتتكلمي عن الرومانسيه هتقلبي فار 

بسمه: احممم م.. مبخافش 

مياده: ولا اخوكي شريف عنده احساس ولا دم ولا اي حاجه 

قاطع كلامهم صفاء خبطت ودخلت: يلا ي بنات الاكل جاهز.. يلا ي ملك ي حبيبتي 

ملك حركة راسها بالايجاب ونزلو كلهم 


فارس قرب من البنت: بقولك لو سمحتي 

البنت بصتله بستغراب: نعم؟ 

فارس ببتسامه: هو طريق الوصول لقلبك منين 

البنت بصتله بقر.ف: امشي ي بطه من قدامي 

ومشيت وسبته وفارس بصصلها بستغراب: بطه؟؟؟ انا بطه 

وسمع صوت حد بيضحك..بيبص لقي شريف بيضحك عليه: يلا ي بطه نروح 

فارس بصله بغ.ضب: شريفففف 

شريف بصله: نعم ي بطتي 

فارس اضا.يق اكتر: متقولش الكلمه دي 

شريف: طب ي بطه ي بطه ي بطه (وبدا يقلد صوت البطه) 

فارس: طب تعالالي بقا 

وبدا يجري وراه وشريف جري لغايت ما وصلو البيت لقو رحيم واقف قدام البيت شريف استخبي فيه: الحقني ي رحيم.. فارس بيكاكي عليا 

رحيم بعدم فهم: بيكاكي عليك؟! 


فارس بغ.ضب: ابعد كدا يرحيم وهاتو ليا 

رحيم لسه هيبعد: طيب 

شريف مسكه بسرعه: طيب اي ي عبعال كدا هتبعني 

رحيم بض.يق: بقولكوا اي انا مش فاضي ليكم وسع كدا 

وفعلا بعد رحيم ودخل البيت: وه دا سبني بجد 

فارس ببتسامه شر..يره: وقعت ومحدش سمه عليك تعالي 

شريف جري ودخل البيت وفارس وراه 


ابتسام بق.لق: في اي ي خديجه 

خديجه بغ.ضب: رحيم ي ماما لسه مش معبرني وكلمني وحش النهارده انا مبقتش قادره استحمل اسلوبه دا 

ابتسام: انا مش قولتلك اهدي وانا هتصرف 

خديجه بغ.ضب : انتي مبتعمليش حاجه 

ابتسام بضحكه خب.يثه: ومين قالك اني معملتش انا النهارده قعدت مع عمك محسن وتكلمت معاه انه لازم يجوز رحيم بقا ويكون واحده من العيله عشان مندخلش واحده غريبه وسطينا ومفيش حد غيرك كبرتي وتربيتي قدامه وانا متاكده ان عمك هيكلمنا النهارده في الموضوع ده يلا بقا تعالي ناكل ونسمع عمك والاخبار الحلوه 

خديجه: طب ما رحيم مش هيوافق 

ابتسام: رحيم مبيرفضش طلب لابوه وهيوافق حتي لو من جواه رافض 

خديجه ابتسمت ب.شر: ربنا يخليكي ليا ي ماما 

ابتسام: يلا ي قلب امك نطلع نجهز الاكل بقا 

وطلعو لقو رحيم دخل البيت وبعديه شريف بيجري وفارس بيجري وراه 

شريف بضحك: يبني وانا مالي هو انا الي قولت 

فارس بغ.ضب: مش هسيبك ي شريف

شريف لقي ملك نازله جري عليها: بصي ي ملك انا هفهمك البطه... 

فارس جز علي سنانه شريف ضحك: خلاص اتهد لو جيت عليا هقولهم كلهم 

فارس وقف مكانه وهو مضا.يق من شريف 

محسن: اعقل انت وهو وتعالو عشان تاكلو تعالي ي ملك يلا ي رحيم وقعدو جنب بعض 

خديجه كانت بصه لرحيم ببتسامه وقعدت قصاده وكلهم قعدو 

الجده: كلي ي ملك 

ملك ببتسامه: حاضر ي تيته 

بسمه: لا دا ملك جت بقا وهتخدك مني ي تيته 

الحده ضحكت: وانا اقدر انسي بسمتي كلي يقلب تيته 

وكلو كلهم ومهما بيضحكوا كان شعور حلو اوي لملك اول مره تحس بيه كانت مرتاحه ومبسوطه وهي وسطهم وشافت خيال باباها واقف بعيد وباصص ليها ببتسامه وفجاه اختفي اول ما محسن بدا يتكلم ملك انتبهت وبص ليه وكلهم بصولو 

محسن: كويس ان كلكوا موجودين (وبص لرحيم) رحيم


رحيم عرف الي محسن هيطلبه منه لانه اتكلم معاه في الموضوع بعد ما خلص مكلمته وساب خديجه ودخل البيت 

رحيم اتنهد وحرك راسه بالايجاب 

محسن ببتسامه: انا قررت اجوز ملك لرحيم 

كلهم بصو بصد.مه وووووو

يتبع 

 #لكنكي_قدري.  5

محسن ببتسامه: انا قررت اجوز ملك لرحيم 

ملك بصت ليه بصد.مه: م..مللك م..مين 

محسن بستغراب: انتي وهو في حد غيرك هنا 

ملك: بس انا مش موافقه وازاي محدش ياخد راي في موضوع زي دا انا مش موافقه 

رحيم مكنتش لي اي رد فعل وبيكمل اكل عادي بعكس كل الي موجودين كانو مركزين جدا مع كلام ملك ومستنين رد فعل محسن 

محسن: احنا معندناش بنات بناخد رايها الي بنشوفه مناسب بنعمله 


الجده: اهدي ي محسن (وبصت لملك) ي حبيبتي دا رحيم زينة الشباب واجدع واحد في اخواته اله.بل دول 

فارس وشريف بصو لبعض بصد.مه ورجعو بصو للجده تاني 

ملك: لا انا مش موافقه مش عايزه اتجوز اصلا 

محسن بإصرار: مش مهم الموافقه هتيجي بعد الجواز وبعدين دا ابن عمك مش حد غريب 

ملك عيونها بقت بتلمع من الد.موع: انا مش عيزاه 

خديجه كانت متغا.ظه من ملك وقامت بسرعه ودخلت اوضتها وقامت وراها امها ابتسام.. وفضلت خديجه توقع اي حاجه تشوفها 


خديجه بغ..ضب: وهي احسن مني في ايه..دا حتي رحيم متكلمش يعني موافق طب ما نا طول عمري معاه ورافضني بقا البت دي تيجي وتاخده مني في يوم

ابتسام بع.يظ: اهدي عشان نعرف نتصرف 

خديجه بقت توقع كل الي علي السرير: نتصرف في اي بنت اخوكي خطفت حبيبي وانت قولتيلي ان عمي هيختارني انا فين كلامك هااااااا 

ابتسام بغ.ضب: وطي صوتك وانتي بتتكلمي معايا وتر..مي اقعدي خلينا نفكر في حل يلا اسمعي الكلام ياما والله هسيبك واطلع ولا هعمل حاجه 

خديجه قعدت وال.شر بيطلع من عنيها: قعدت اما نشوف 


محسن: انا قولت كلامي وكان شرطي مع امك انك هتتجوزي من ابن اعمك قبل ما تيجي وهي وافقت 

ملك بصد..مه: ماما؟ يعني ماما عارفه 

محسن مردش عليها: جهزو نفسكم كتب كتابكو بكرا بلليل تعالي ي رحيم عايزك

ومن غير ما يستني ردهم قام مشي ورحيم وراه والجده وصفاء وراهم

 

سناء قربت من ملك وطبطبت علي كتفها: اهدي ي ملك بابا طلما قال كلمه مش هيرجع فيها 

شريف حاول يهديها: رحيم طيب هو اه عصبي شويه لا صراحه عصبي 100شويه ويخو..ف بس طيب صدقيني 

فارس خبطه علي كتفه بخفه: يغ..بي انت كدا بتخو..فها اكتر.. بصي ي ملك هو دا الامر الواقع يتوافقي برضاكي ي غ.صب عنك 

شريف: بس اسك.ت ي فارس انت كدا بتهديها 

فارس: الاه مش دي الحقيقه اكد.ي يعني 


بسمه زقت شريف وفارس وعدت من وسطهم: بس ياض منك ليه (وقربت من ملك) بصي ي ملك بابا عمره ما هيأذ..يكي عشان بيحبك واكيد طلاما مصمم كدا دا لمصلحتك 

ملك دمو..عها نزلت: انا عايزه امشي من هنا 

مياده: طبطبت علي كتفها بحز.ن: تمشي تروحي فين انتي لسه جايه(وهمست في ودنها) اه لو يغ.صب عليا اتجوز الطو.ر الي قدامنا دا..كنت وافقت في ثواني 

ملك غ.صب عنها ضحكت وسط دمو.عها 

سناء ابتسمت: ايوا كدا اضحكي يستي تعالي نطلع نكمل كلامنا فوق

بسمه: وسيبي الز.عل لبكرا يعني هيبقا زعل النهارده وبكرا 

ملك وهي بتمسح دمو.عها: تفتكرو

سناء وبسمه ومياده بصوت واحد : طبعااااااا 

وضحكوا كلهم وخدو بعض وطلعو لاوضة ملك 


فارس وشريف بصو لبعض بستغراب: هما مش كنا زعلانين دلوقتي 

رد فارس بنفس الاستغراب وهو بيضر.ب كف علي كف: حال البنات غريب ياخي محدش بيفهمهم ابدا 

شريف: عندك حق ي بطتي 

فارس ج.ز علي سنانه: شرررييففف تااانييي 

شريف بستغراب مصطنع: تاني؟؟ قصدك علي بطتي يعني هي بتز.علك ي بطتي 

فارس خبطه علي دماغه: اتهد بقا 

شريف: بس البت كانت م.زه اوي خساره فيك صراحه 

فارس بغ.يظ: شكلك مش هتتهد ي شريف الز..فت 

شريف: تؤ تؤ

فارس: طب تعاليي انت مصمم تضر.ب في ليلتك دي 

وبداو يجرو ورا بعض تاني


دخلت صفاء وهي سنده الجده الاوضه الي فيها محسن ورحيم

الجده : لي عايز تجوز ملك لرحيم ي محسن واشمعنا 

محسن: مش انا الي عايز كان حسن الي عايز كدا وانا بعمل بوصيته 

الجده بحز.ن: الله يرحمك ي بني ي حبيبي 

صفاء: كنت برضو استني عليها شويه دي لسه واصله النهارده 

محسن: وطلما موجوده يبقا ناجل ليه 

الجده بصت لرحيم : وانت ي رحيم موافق 

رحيم حرك راسه بالايجاب: ايوه ي تيته الي عايزه ابويا يكون 

الجده: ربنا يكملك بعلق يبني وملك جميله ومتربيه كفايه انها بنت عمك حسن الله يرحمه يحبيبي 

رحيم مكنش فارق معاه يتجوز ملك ولالا كان ديما بيحب يرضي ابوه وجدته وامه وبس 

محسن: روح شوف شغلك وجهز نفسك بكرا بلليل 


رحيم حرك راسه بالايجاب وخرج من الاوضه بص لاوضة ملك الي كانت في الدور التاني قصاده بالظبط وخرج برا البيت.. 

كان في بيت صغير جنب البيت الكبير رحيم هو الي عمله.. فيه كل الاجهزه بتاعت التمرين واغلب الوقت بيبقا موجود فيه 

واول ما دخل البيت ق.لع التيشرت بتاعه وعلقه ولسه بيبص وراه 

لقي خديجه كانت مستنياه جوه واول ما شافته ابتسمت بخ.بث وجريت عليه حضنته واصطنعت البكا.ء: انت بجد هتتجوزها طب وانا.. انت عارف اني بحبك متسبنيش انا الي طول عمري جنبك ي رحيم انا مش قادره اتخيل ان بعد كل دا هتبقا لحد غيري 

رحيم خرجها برا حضنه ومشي من قدامها وهو بيتكلم ببرود: لا تخيلي 

بصت علي الشباك الي قصادها بغ.يظ كانت ابتسام واقفه وبتشاور بايديها بمعني( كملي) 

خديجه جريت عليه تاني وحضنته من ضهره: بعد كل دا تعمل فيه كدا بس لي.. كل دا عشان حبيتك 

رحيم فك ايديها بض..يق: قولتلك اني مبحبكيش افهمي بقا 

خديجه بصتله بخ.بث ووقعت نفسها وهو وقع معاها وفضلت بصه في عيونه: انا بحبك 

رحيم بصلها بض.يق وسابها وقام وشدها من ايديها عشان يطلعها برا المكان وهي بتتكلم: رحيم خليك معايا متسبنيش.. يعني كل دا كنت بتضحك عليا... انا.... 

كان رحيم وصل قدام الباب وطلعها وقفل بعدها خديجه اول ما طلعت ابتسمت بخ.بث وبصت لمامتها الي قربت منها: كله تمام 

ابتسام بنفس الخ.بث : كله تمام اوي 


جه الليل كانت البنات لسه مع ملك 

و بسمه نامت علي رجل ملك 

سناء: صدقيني ي ملك رحيم اخويا يبان قا.سي من برا بس من جواه طيب اوي هيبقا جوازكم غريب بس يمكن تحبي 

ملك اتنهدت بحز.ن: حتي لو مش موافقه لازم اوافق مفيش حل تاني مستحيل ارجع لجوز امي 

مياده بستغراب: لي ماله جوز مامتك 

ملك اتو..ترت: لا بس مكنتش مرتاحه هناك وجيت هنا(وهمست لنفسها بحز.ن) بس الظاهر مفيش راحه لا هناك ولا هنا 

صفاء دخلت الاوضه بعد ما خبطت: يلا ي بنات كل واحده علي اوضتها خلي ملك ترتاح شويه بكرا اليوم طويل (وقربت عشان تاخد بسمه) 

ملك: خليها عشان متقلقش 

صفاء ببتسامه: لا عشان تعرفي ترتاحي(وطبطبت علي كتفها بحنان) عمك بيحبك وبيعمل كل دا عشان ابوكي كان عايز كدا (ملك بصتلها بستغراب) ايوه كان عايز يجوزك لرحيم من زمان وعمك بينفذ الي كان عايزه 

ملك اتنهدت وصفاء شالت بسمه: تصبحي علي خير 

سناء ومياده ببتسامه: تصبحي علي خير

ملك ببتسامه: وانتم من اهل الخير 


وفعلا خارجو كلهم واول ما كل واحده دخلت اوضتها خرجت خديجه من اوضتها وهي بصه لاوضه ملك بخ.بث وفضلت تبص يمين وشمال عشان محدش يشوفها وراحت خبطت علي اوضة ملك واول ما فتحت الباب....... 

يتبع

تكملة الرواية من هنااااااا


تعليقات

التنقل السريع