رواية لكنكي قدرى الفصل 11-12-13-14-15بقلم رحمه محمد (جميع الفصول كامله)
رواية لكنكي قدرى الفصل 11-12-13-14-15بقلم رحمه محمد (جميع الفصول كامله)
#لكنكي_قدري. 11
ملك فاقت بتع.ب لقت نفسها في حضن رحيم اتو.ترت وبعدت بسرعه لقتو بيفتح عيونه لما حس بحركتها
رحيم فاق لقاها قعده وبصاله بحز.ن ممزوج بتو.تر باينين علي وشها قام مخضوض: انت كويسه
ملك حركت راسها بالايجاب ولسه هتقوم
رحيم: اي الي حصل امبارح ي ملك
ملك بخو.ف: م..محصلش حاجه (ولسه هتقوم تاني رحيم مسكها من ايديها وجذابها نحيته)
رحيم بجمود: ازاي محصلش حاجه انتي مشوفتيكش شكلك كان عامل ازاي امبارح طب بلاش امبارح قومي بصي لوشك في المرايا عيونك المورمه من العياط ووشك الاصفر وباين عليك الخو.ف كل دا ومفيش حاجه ردي عليا ي ملك حصل ايه امبارح خلاكي بالشكل دا انا جوزك
ملك كانت عايزه تحكيله بس دا حتي مامتها مصدقتهاش وكلام خديجه في دماغها كانت تايهه مش عارفه انها تحكيله هيبقا دا الصح ولا لو سكتت الصح فاقت من شرودها لما سمعت كلمة جوزك: جوزي؟؟ بالغ.صب
رحيم اتفاجئ من ردها بس رد ببرو.د: عارف انه بالغ.صب
ملك: لو سمحت سيب ايدي عايزه اقوم
رحيم بإصرار: لا ي ملك مش هسيبك الا لما اعرف فيه ايه
ملك بتا.لم من مسكت ايده: رحيم بجد ايدي وجعتني سبني قولتلك محصلش حاجه انا بس كنت تعبانه شويه
رحيم ساب ايديها: انتي بتكد.بي ليه وايه الي جواكي عايزه تحكيه بس خا.يفه (اتنهد) ملك انا قبل ما اكون جوزك دلوقتي في انتي بنت عمي ووجبي اني احميكي.. احكيلي الي جواكي ولي خا.يفه من الي اسمو عادل دا اوي كدا واي الي حصل امبارح يخليكي بالشكل دا (بصلها بتركيز) هو بيضا.يق او بيإذيكي في حاجه
ملك اتو.ترت من كلامها ونظراته: ببببب بيأ.ذيني ازاي يعني
رحيم لسه مركز في عيونها: ازاي دي هعرفها منك انتي
ملك بتو.تر: بس انا مقولتش انه بيضا.يقني ولا بيأ. يني
رحيم ابتسم وهو لسه باصص في عيونها بتركيز كبير: لسانك مقالش بس عيونك بتقول
ملك ركزت في ملامحه لثواني شافت عيونه البني الغامق وابتسامته الجميله وفجاه فاقت وبعدت عنه: لا مفيش حاجه
رحيم:تاني ي ملك خلاص براحتك متحكيش انا هعرف لوحدي
ملك بصتله بستغراب: لوحدك ازاي
رحيم اتجه لدولابه وطلع هدوم ليه وبعدين بص لملك وحاول يقلد صوت ملك: ملكش دعوه
ملك شهقت: انا بتكلم كدا
رحيم تابع تقليدها: مفيش حاجه.. قولتلك مفيش.. محصلش حاجه.. رحيم سبني
ملك كانت بصاله بصد.مه: انا..انا مبتكلمش كدا علي فكره
رحيم ضحك: لا انا الي بتكلم كدا
ملك اضا.يقت ومسكه المخده ولسه بتبص علي رحيم لقتو دخل الحمام وهو بيضحك.. غصب عنها ابتسمت بس (طبعا افتكرت كلام الحربا.يه) ضحكتها اختفت
رحيم اول ما دخل الحمام بص لنفسه في المرايه واول ما شاف ضحكته استغرب نفسه (من طبع رحيم انه مبيهزرش ولا بيضحك كتير ولا بيحب الكلام الكتير عشان كدا استغرب نفسه لما قلد ملك وكمان شاف ضحكته): ما طلعت الضحكه بتاعتك قمر اهي ي واد ي رحيم
وابتسم وبدا ياخد شاور ويغير هدومه
بسمه وهي بتجري علي الجده: تيتاااااااا صباح الخير
الجده باستها من خدها: ي صباح الفل علي نوارت البيت
سناء جت بعديها: صباح الخير
ردت صفاء والجده: صباح النور ي حبيبتي
(كانو في المطبخ كلهم) صفاء: يلا تعالي ساعديني في الفطار
سناء قربت من مامتها وبدات تساعدها دخلت مياده
مياده ببتسامه: صباح العناب
ردو كلهم عليها مياده قربت من سناء وغمزت ليها: اومال اي ي سو الجو الرومانس بتاع امبارح دا
صفاء بستغراب: جو اي يختي؟؟؟ وفين الرومانس دا
مياده ضحكت: انتي متعرفيش تعالس احكيلك ي مرات خالي اصل امبارح سناءووووو
سناء بسرعه:اصلي امبارح كنت مشغله اغاني رومانسيه ي ماما بس مفيش حاجه تاني (وهمست لمياده) اتكتمي
مياده ضحكت: حاضر
وكملو تجهيز الفطار وبداو كلهم يتجمعو فارس جه من برا وشريف صحي وجه محسن وعادل واحلام وابتسام وخديجه
ملك اتجهت نحية كرسي عادل فضل واقف باصص ليها بخ.بث واول ما قعدت اتجه للكرسي الي جنبها
ولسه هيقعد رحيم شده نحيته: معلش عايز اقعد جنب مراتي روح اقعد حنب مراتك ميصحش تسبها برضو
وقتها احلام بصتله بستغر.اب كانت فكره انه هيجي يقعد جنبها بس بعد ما رحيم خد منه الكرسي راح وقعد جنب احلام
كان عادل باصص لرحيم بكر.ه بس اول ما خد باله ان راحلام بتبصله اتو.تر وحاول يبين انه طبيعي وابتسم ليها
وبرضو هي اتجهلت احساسها وابتسمت ليه
مياده اول ما شافت شريف ابتسمت: صباح الخير
شريف بدون اي تعبيرات علي وشه: طيب (وسابها ومشي راح قعد. مكانه هي استغربت من رد فعله بس راحت وقعدت مكانها)
خديجه كانت متابعه حركات رحيم واول ما سمعت كلمة مراتي اتع.صب وكانت لسه هتمشي ابتسام مسكتها
ابتسام: اقعدي افطري
خديجه نفخت وهمست ليها: وانت مش شايفه بعد عادل ازاي عشان يقعد معاه
ابتسام بجد.يه: قولتلك اقعدي ي خديجه
وفعلا كل العيله بدات تفطر وبعد فتره خلصو
محسن: يلا ي رحيم
رحيم قام معاه وخرجو من البيت راحو شغلهم
محسن بجد.يه وبص لفارس وشريف: وانت كمان قدامي هتبداو شغلكم من النهارده بس القعده بتاعتكم دي
فارس وشريف حركوا راسها بالايجاب ومشيو معاه
احلام: واحنا هنمشي بلليل بقا حاولو تيجو بدري عشان نسلم عليكوا قبل ما نمشي
رحيم وعادل بصوت واحد: لا
كلهم بصلهم وفي نفس الوقت ابتسام وخديجه مش عايزين عادل يمشي
رحيم: اقصد خليكي مع ملك يومين كمان
احلام ببتسامه: كان علي عيني بس عشان شغل عادل
خديجه بسرعه: لو ينفع عمو عادل ياخد اجازه
عادل: اه اه هاخد اجازه
ملك كانت عايزه مامتها تفضل بس طبعا عادل لا: لا خلي مامه هنا وانت روح شغلك
عادل بصلها بغ.يظ
ابتسام: ازاي بقا ي ملك خلي قعد هنا اليومين دول
ملك كانت لسه هتتكلم قاطعها محسن: تنوري انتي وجوزكي ي احلام خليكو قاعدين مع بنتك
رحيم: اه خليكوا
ملك بصت لرحيم بغ.يظ: رحيم ممكن اتكلم معاك شويه
رحيم بص لمحسن: انا هاجي وراكم
محسن حرك راسه بالايجاب وخد فارس واشرف
خديجه بض.يق همست لمامتها: بصي في ثانيه سمع كلامها وراح وراها ازاي (ونفخت وجريت علي اوضتها)
ملك ورحيم اول ما وصلو اوضتهم ملك بغ.يظ: انت مصمم لي تقعده عندنا
رحيم بخ.بث: لي عندك مشكله معاه
ملك: عندي ولا معنديش انت لي مصمم تقعده هنا ي رحيم ارجوك خلي يمشي وخلي ماما تفضل قعده
رحيم بخ.بث: بس خلاص هو (ولف عشان يمشي)انا ماشي
ملك بض.عف وحز.ن ظهرو في صوتها:متمشيش خليك معايا
رحيم لف وبصلها
كملت ملك ودمو.عها بدات تنزل: انا خا.يفه اوي خليك معايا
رحيم: خا.يفه لي
ملك افتكرت عادل ودمو.عها بدات تنزل اكتر: عادل هيجي تاني خليكي معايا
رحيم قرب منها وحضن وشوها بايده عشان يطمنها: هيجي لي
ملك بخو.ف هستيري: قالي انه مش هيسبني ولا هيبعد عني هو هو جالي امبارح وحاول حاول خليكي معايا متمشيش
رحيم: حاول ايه ي ملك كملي
ملك بعياط: حاول يقرب مني تاني واول ما انت جيت مشي
رحيم اتصد.م من كلامهاوووووووو....
يتبع
#لكنكي_قدري. 12
ملك بعيا.ط وصوت عياطها بقا عالي شويه: حاول يقرب مني تاني واول ما انت جيت استخبي ورا الباب ومن غير ما تاخد بالك مشي
رحيم اتصد.م من كلامها: حاول يقرب منك؟؟؟
ملك حركة راسها بالايجاب وزادت في العياط: انا جيت هنا عشان اهرب منه اصلا بس هو جه ورايا وانت اديته فرصه يقعد هنا وهيفضل ورايا انا بخا.ف منه اوي (مسكت ايد رحيم) ارجوك ي رحيم خلي يمشي ويبعد عني وعن ماما هو و.حش وقولت لماما بس هي مش مصدقاني
رحيم حرفيا كان بيسمع كل كلامها وهو هينفجر من الع.صبيه والغ.ضب وعيونه اتحولت للون الاحمر وكور ايده (اكنه هيدي حد بالبو.كس) كان بيحاول يتمالك اعصا.به بس مقدرش وقام عشان يروح لعادل
ملك مسكته بسرعه: لا.. لا ونبي ما تسبني لو خرجت هيجي ليا
رحيم بص ليها بتركيز صعبت عليه... اتنهد ورجع قعد جنيها مسك ايديها: متخا.فيش ي ملك انا معاكي دلوقتي وبوعدك مش هيقدر يقرب ليكي تاني وهبعده عنك وعن امك
ملك وسط دمو.عها: ازاي وماما مش مصدقه
رحيم فكر شويه وتكلم: بصي.........
ملك كانت مركزه في كلامه اوي: بس انا خا..
رحيم شدد علي ايديها اكتر: هوووششش مش عايز اسمع منك الكلمه دي تاني مرات رحيم متخا.فش انا معاكي وجنبك والراجل دا مش هيقرب منك تاني مفهوم
ملك: مراتك بس...
رحيم بتريقه عليها: بالغ.صب عارف
ملك ابتسمت ابتسامه بسيطه وحركة راسها بالايجاب
رحيم قام وقرب من الباب عشان يمشي بصلها: انا معاكي
ملك حركة راسها بالايجاب بس من جواها كانت مرعو.به
عادل كان قاعد مستني رحيم ينزل ويمشي
واول ما مشي شافه نزل وخرج من البيت ابتسم بخ.بث: جيلك ي روح بابا
واتاكد ان محدش شايفه واتسحب وطلع لاوضة ملك
خديجه: احنا لازم نعمل اي حاجه قبل عادل يمشي
ابتسام بخ.بث: لسه بخطط في حاجه كبيره نخلص فيها من الجوازه دي من اول مره كدا لازم الخطه تكون مدروسه كويس مش اي كلام
خديجه نف.خت بضيق: ايوه قد ايه يعني انا مش قادره اشوفهم مع بعض اكتر من كدا
ابتسام: ما تتقلي ي واقعه انتي
خديجه: اتقل ايه ي ماما اكتر من كدا انتي عارف اني بحب رحيم من زمان
ابتسام: عارفه يختي اتكتمي بقا خليني اعرف افكر
خديجه سكتت وكملت حط مناكير علي ضوافرها
عادل فتح الباب علي ملك بسرعه: ي صباح الفل
ملك اتخ.ضت وقامت وقفت: ا.. انت تاني
عادل قفل الباب (بس مكنش مقفول اوي): وتالت ورابع يقلب بابا قولتك انا وراكي
ملك بصتله بقر.ف: انت ازاي بالقر.ف دا
عادل ضحك وبصلها من فوق لتحت : زي ما انتي بالحلاوه دي يقلب ابوكي
ملك بغ.ضب: والله ي عادل لو ما خرجت لكون لمه عليك البيت كله ومش هقولك تاني ابعد عني دا انا بنت مراتك ياخي
عادل بخ.بث بقا بيقرب منها بخطوات : بس احلي منها اوي صراحه
ملك رجعت خطوه وتكلمت بخو.ف: علي فكره انا هقول لماما ورحيم
عادل بقا في فرق خطوه بينه وبين ملك ضحك بخ. بث: كانت صدقت من اول مره.. معرفش ازاي في واحده بالغبا.ء دا ومتصدقش بنتها ولا حتي تشك في حاجه.. انا اصلا مكنتش بحبها بس حسيت انها بتحبني قولت اكسب فيها ثواب بس لو مكنتش اتجوزتها مكنتش هشوفك (وشدها من ايديها وكتم بوقها بايده التانيه وبصلها بخ.بث) لو حبه تقوليلها قوليلها معنديش مشكله برضو مش هتصدقك
ملك بتحاول تبعده ومش عارفه تصر.خ: امممممم
عادل بقا باصص ليها بخ.بث وبيقرب وشه منها اكتر
وفجاه لقي حد مسكه من رقيته رماه بعيد خبطه في الحيطه عادل اترمي علي الارض من الا.لم وبص لقاه رحيم واحلام
احلام بدمو.ع: انا لو كنت صدقتك او وثقت فيك دا كان عشان حبيبتك ودا الي فعلا طلعت غب.يه فيه وجوازي منك كان اكبر غلطه في حقي وحق بنتي وانت از.بل حد شوفته في حياتي(وجريت علي ملك الي كانت بتعيط خدتها في حضنها)
رحيم بغ.ضب وعيون مليها الش.ر وقرب منه بخطوات سريعه وشده من هدومه وقفه: وحيات امك لهند.مك علي اليوم الي اتولد فيه
رحيم بقا بيضر.به في كل حته في جسمه حرفيا ولان رحيم اقوي من عادل... عادل مكنش عارف يضر.به ولا حتي يقرب منه
عادل بكد.ب: اسمعيني ي احلام
رحيم:هوووش مش عايز اسمع صوتك
كان رحيم بيضر.به بكل قوته لدرجه ان عادل مبقاش قادر يتكلم وبقا مستسلم لضر.به
ملك بدمو.ع: كفايه ي رحيم هيمو..ت في ايدك ويحسبو عليك بني ادم
رحيم بغ.ضب: بقا انت بتقرب من مراتي ي رو.ح امك
ملك كانت حرفيا ميت.ه من العياط: بالغ.صب
رحيم بصلها وقتها بستغراب ورجع بص لعادل الي كان مرمي علي الارض ووشه وهدومه كلها د.م
شده من هدومه وبقا ماشي وبيسحب عادل وهو مرمي علي الارض واول ما خرج من الاوضه سناء شافته فصر.خت
وبعدها جت الجده وصفاء ومياده وبسمه وابتسام وخديجه علي صوت سناء وبقو كلهم واقفين مصدو.مين
صفاء: يمصبتي اي الي بتعمله دا ي رحيم
الجده: عيب يبني سيبو وفهمنا اي الي جرا
رحيم مسمعش كلامهم وبقا نازل من علي السلالم وساحب عادل وراه وهو نايم علي السلالم
ملك خرجت من الاوضه وهي منهاره جرين عليها مياده وسناء
مياده بخو.ف: فيه اي ي ملك
احلام جت من وراها وبصوت عالي: فيه ان الز.فت دا حاول يقرب من بنتي.. الي اتجوزته طلع متجوزني عشان بنتي
صفاء شهقت والباقي اتصد.م اكتر.. وابتسام وخديجه بصو لبعض
خديجه ضحكت بصوت واطي جدا: طلع عايز يبعدرحيم عشان هو يستفر.ض بملك
ابتسام ابتسمت هي كمان وبسرعه: هوووش اسكتي لحد يسمعنا
احلام جريت ورا رحيم: استني ي رحيم
رحيم وقف وبصلها
احلام: خلي يطلقني
رحيم قوم عادل وتكلم بصوت ر.عب عادل: سمعت يلانفذ
عادل مكنش قادر يتكلم بس حاول: ااان.. انتي ط.. طالق
رحيم: شاطر (وكمل سحبه) يلا ي ملك
سناء: يلا اي انتو هتروحو فين
ملك بت.عب من كتر العياط: لما نرجع هنقولكم (ودخلت اوضتها ورجعت)
الجده لقاتها تعبا.نه: روحي معاها ي سناء اسنديها
سناء جريت علي ملك ومسكتها ونزلو ورا رحيم
بسمه بخو.ف جريت علي مياده: مياده في ايه انا مش فهمه حاجه
مياده طبطبت عليها: مفيش حاجه تعالي معايا
وفعلا مشيو مع بعض وابتسام خدت خديجه ومشيو
صفاء: تعالي ي احلام نقعد في الصاله تعالي ي حبيبتي لغايت ما يرجعو.. يلا ي حماتي
وفعلا راحت احلام مع الجده وصفاء
رحيم اول ما خرج من البيت رمي عادل في شنطه العربيه وبص لملك: انتي كويسه
ملك بدمو.ع حركة راسها بالر.فض: ايوه.. لا
رحيم اتنهد بحز.ن علي شكلها: هاتي التليفون وخليكي هنا ي ملك
ملك بسرعه: لا هاجي معاك
سناء بعدم فهم: انا مش فهمه حاجه انتو هتاخدو علي فين
رحيم: اركبو مفيش وقت
وفعلا ركبو وبعد فتره كانو وصلو قدام القسم رحيم نزل ونزل عادل من شنطة العربيه وبقت الناس تبصلهم بصد.مه
واول ما دخل قدام الظابط رمي عادل علي المكتب: ازيك ي احمد
الظابط احمد: اهلا بصاحب العمر فينك ي جدع
رحيم سلم عليه: انت عارف الشغل بقا المهم (مد ايده لملك وخد منها التليفون وفتحه وشغل فيديوا.. الفيديوا فيه كل الي حصل بين ملك وعادل)
احمد بص لعادل بغ.ضب: ي اهلا وسهلا
عادل بخو.ف: انا معملتش حاجه
رحيم بص لسناء: خدي ملك واطلعو استنوني في العربيه
ملك مكنتش عايزه تمشي بس خرجت مع سناء ورحيم فضل مع احمد
وبعد فتره خرج رحيم وركب العربيه : خلاص اتحبس
ملك اتنهدت براحه: يعني خلاص مش هيضا.يقني تاني
رحيم: متخا.فيش ي ملك قولتلك انا معاكي ومش هيقدر يقرب منك تاني
وفعلا رحيم شغل العربيه ومشي عشان يرجع البيت
كانت مياده عرفت فارس الي حصل ورجع محسن وفارس وشريف البيت
وكانا العيله كلها مستنينهم واول ما وصلوووووو
يتبع. #بقلمي_رحـمـه_مـحـمـد
#لكنكي_قدري. 13
بعد ما عادل اتسجن رحيم وملك وسناء روحوا وكانت العيله كلها مستنياهم بعد ما مياده كلمت فارس وعرفته الي حصل ورجع هو ومحسن وشريف
محسن اول ما شاف رحيم جري عليه: انت كنت فين
رحيم: هفهمك يابا اقعد بس واهدي
شريف بغ.ضب: نهدا وانت خرجت من غير ما تعرف حد انت رايح فين وحتي بنرن عليك مبتردش
احلام جريت علي ملك وخدتها في حضنها: انتي كويسه يقلب امك روحتو فين طمنيني عليكي ي ملك
ملك حركة راسها بالايجاب: انا كويسه
رحيم اتنهد: عادل اتحبس (احلام بصت لرحيم بحز.ن) خلاص... عادل كان بيحاول يقرب من ملك وعشان كدا جت هنا
احلام دمو.عها نزلت: بالله عليكي لتسامحيني ي ينتي حقك عليا انتي قولتيلي وانا مصدقتش ولا حتي شكيت فيه لثانيه حقك عليا ي نور عيني
ملك مسحت دم.عتها الي نزلت وابتسمت: مسمحاكي ي ماما (وبصت لرحيم)شكرا ي رحيم
Flash back
رحيم: بصي ي ملك انا همشي وهنزل من الاوضه هو اكيد مستنيني انزل واول ما يشوفني هيطلعلك فين تليفونك
ملك مسكت تليفونها: اهو
رحيم: افتحي
ملك فعلا فتحت التليفون وادته لرحيم وهو خده منه وقام بقا يدور في مكان مناسب يحط فيه التليفون
ملك بعدم فهم: انا مش فهمه حاجه
رحيم حط التليفون في مكان عشان عادل ميخدش باله منه وشغل الكاميرا: لازم نسجل كل حاجه.. اسمعي كلامي لو عايز تخلصي منه (ورجع قعد جنبها) انا هنزل دلوقتي وهستني لما يجيلك وانا هجيب مامتك عشان تسمع وتشوق كل الي هيعمله ويقوله
ملك: بس انا خا.يفه
رحيم مسك ايديها: انا هبقا معاكي ومستحيل اخليه يقر.ب منك ومش هتاخر عليكي
ملك حركة راسها بالايجاب
وفعلا رحيم نزل واول ما شاف عادل طالع الاوضه راحه بسرعه علي اوضة احلام
رحيم: تعالي بسرعه
احلام بعدم فهم: لي يبني ملك فيها حاجه
رحيم: مفيش وقت اني افهمك تعالي معايا بسرعه وانتي هتفهمي كل حاجه
وفعبا احلام راحت معاه لغايت ما قربو من اوضة ملك وهنا احلام وقفت مصدو.مه من كلام عادل
_______
ملك رجعت خطوه وتكلمت بخو.ف: علي فكره انا هقول لماما ورحيم
عادل بقا في فرق خطوه بينه وبين ملك ضحك بخ. بث: كانت صدقت من اول مره.. معرفش ازاي في واحده بالغبا.ء دا ومتصدقش بنتها ولا حتي تشك في حاجه.. انا اصلا مكنتش بحبها بس حسيت انها بتحبني قولت اكسب فيها ثواب بس لو مكنتش اتجوزتها مكنتش هشوفك (وشدها من ايديها وكتم بوقها بايده التانيه وبصلها بخ.بث) لو حبه تقوليلها قوليلها معنديش مشكله برضو مش هتصدقك
______
رحيم اول ما شافه بيقرب من ملك دخل الاوضه بسرعه مشده بعيد عنها
back
احلام بدمو.ع: انا اسفه
ملك حضنتها: خلاص ي ماما انا مش زعلانه منك المهم اننا خلصنا منه وبعد عنك وعني
محسن بجد.يه: بقا تكد.بي بنتك عشان واحد انتي متعرفيش عنه حاجه غير من فتره وبس
الجده: خلاص ي محسن يبني زي ما ملك قالت المهم انه بعد وعرفناه علي حقيقته من الاول.. وانا اصلا مكنتش مرتحاله (وبصت لملك ببتسامه) تعالي في حضني ي حبيبتي
ملك جريت عليها.. احلام بصت في الارض بحز.ن ومشيت علي اوضتها
رحيم خد باله وراح وراها
صفاء ببتسامه: ننسي الي فات بقا الحمدلله اننا خلصنا منه وانه طلق امك متخا.فيش ي لوكه مش هيقدر يقرب منك
ملك ببتسامه وهي في حضن جدتها: الحمدلله
بسمه بغيره مصطنعه: اي ي تيته هي ملك بقت لوحدها الي حبيتك
الجده فتحت ايديها ليهم: انتو كلكو حبايبي
سناء ومياده وبسمه جريو عليها وهما بيضحكوا وحضنتهم كلهم
(الاه طبعا خديجه الحر.بايه)
ابتسام بهمس: احسن اننا خلصنا منه يلا تعالي معايا عشان اقولك علي الي هنعمله
خديجه بهمس: ماشي
ومشيو الاتنين علي الاوضه بتاعت ابتسام
رحيم خبط علي باب اوضة احلام... احلام مسحت دموعها وبصتله ببتسامه: تعالي ي رحيم
رحيم: احممم انا عارف انك زعلانه من الي حصل
احلام دمو.عها نزلت: فعلا انا زعلانه بس زعلانه علي بنتي اكتر.. وزعلانه علي كل الي حصل ليها بسببي والله اعلم كان هيحصل ليها ايه لو كانت فضلت معايا هناك او الي كان هيحصل لو مكنتش وقفت معاها (ومسحت دمو.عها) وزعلانه علي نفسي اني وثقت وحبيت واحده بالقر.ف. دا
رحيم اتنهد: المهم انك عرفتي وبعد عنكم في الوقت المناسب
احلام: شكرا يبني لولاك كا....
رحيم: انا معملتش حاجه دا واجبي
احلام: بحمد ربنا ان ملك بقت مراتك
رحيم ابتسم لما افتكر ان ملك لو كانت موجوده كانو هتقول بالغ.ضب
احلام ابتسمت: يلا ي حبيبي روح لمراتك اطمن عليها
رحيم حرك راسه بالايجاب ومشي خطوتين
احلام: رحيم ملك طيبه اوي خد بالك منها يبني
رحيم بصلها ببتسامه: متخا.فيش عليها ملك في عيني
احلام ببتسامه:ربنا يخليكوا لبعض
رحيم واستغرب الي قاله... وخرج من الاوضه بسرعه راح لملك لقاها وسطهم مبسوطه وبتضحك فضل واقف باصص ليها والابتسامه من غير ما يحس اترسمت علي وشه
فارس جه من جنبه: احممم يااااه وحشتنا الابتسامه دي يعم
شريف جه جنبه الناحيه التانيه وبص لملك: اممم دي بسبب ملك
فارس: اممم تفتكر اي السبب دا ي شيفو
شريف: والله ي فروسه ي حبيبي هو الحب
رحيم بص لشريف بستغراب: بحب؟؟؟
شريف حرك راسه بالايجاب: هو بعينه.. شوف عيونك بطلع قلوب ازاي وانت باصص علي ملك
فارس: وريني كدا(وبص في عيون رحيم) ايوه القلوب اهي
رحيم بعد عنهم: بحب ايه لا طبعا مفيش حب ولا حاجه
شريف: اممم يراجل طيب
فارس: الي انت شايفه بس هو الحب برضو
رحيم: اسكت ياض انت وهو ويلا شوفو انتو رايحين فين
شريف ضحك: يلا ي فارس
وفعلا مشيو وسابو رحيم
رحيم بهمس: حب!! لا طبعا حب ايه مفيش حاجه اسمها حب اصلا وبعدين دا جواز بالغ.صب مفيش حب
كان الوقت اتاخر وكله راح ينام وملك ورحيم طلعو اوضتهم
مياده لقت شريف رايح علي اوضته راحت ليه: شريف
شريف بص ليها: نعم
مياده ببتسامه: تصبح علي خير
شريف ببر.ود: طيب
مياده بستغراب: مالك؟
شريف: هيكون مالي يعني رايح انام
مياده: طريقتك غر.يبه من الصبح معايا معرفش ليه
شريف: لا ولا حاجه
مياده ببتسامه: انا مبسوطه ان ملك خلصت من عادل دا يعني كانت مستحمله كتير صعبت عليا اوي
شريف: تمام
مياده رجعت كشرت تاني من معملته: ماشي سلام
شريف ببر.ود: سلام
مياده بصتله بحز.ن: تمام
ومشيت راحة اوضتها وهي ز..علانه من معملته معاها
رحيم خرج من الحمام لقي ملك قعده علي لسرير واول ما شافته وقفت: ان..انا ك..كنت. عايزه اقولك شكرا
رحيم راح علي الكنبه: مفيش شكر ي ملك دا واجبي تصبحي علي خير
ولسه هينام ملك اتكلمت بتر.دد: تقدر تيجي تنام علي السرير
رحيم اتنهد: لا عشان تاخد راحتك
ملك: لا عادي السرير كبير تعالي ارتاح باين عليك تعبان
رحيم كان فعلا تعبان بس لسه هيرفض
ملك: بلاش معنده ي رحيم قولتلك انك باين عليك تعبان ونومت الكنبه هتتعبك اكتر
رحيم حرك راسه بالايجاب وقام نام علي السرير
وملك بتردد راحت ونامت جنبه وكل واحد مدي ضهره لتاني
بعد فتره
ملك لفت وشها لقت رحيم باصص ليها اتو.ترت: انت لسه منمتش
رحيم حرك راسه بالر.فض: تؤ
ملك: لي
رحيم: انت لي مكنتيش عايزه تقوليلي علي الي عادل بيعمله
ملك اتنهدت بحز.ن: خو.فت اقولك متصدقنيش زي ما ماما مش صدقتني وكمان خدي...
قاطعها رحيم: كويس انك عرفتيتي ي ملك مكنش ينفع تخبي اكتر من كدا (مسك ايديها) مش عايزك تخا.في منه ايدا وهو بعد وبوعدك مش هيقدر يقرب منك تاني
ملك ابتسمت وفضلت بصاله وهو سرح في عيونه
وبدا يقرب منها وووووووو.......
يتبع.
#لكنكي_قدري. 14
رحيم سرح في عيون ملك كان حاسس بشعور غريب بيجذبه نحيتها ولسه هيقرب منها
ملك كمان سرحت في عيونه بس اول ما لقت بيقرب منها بعدت بسرعه
رحيم فاق لنفسه: احممم تصبحي علي غير
ملك بتو.تر: وانت من اهله
ولفو الاتنين وبقا كل واحد مدي التاني ضهره
رحيم لنفسه: غ.بي اي الي كنت هتعمله دا (وافتكر كلام شريف وفارس فضل يفكر شويه لغايت ما نام)
ملك فضلت صاحيه ولفت تشوف رحيم لقتو نام اتنهدت وقامت براحه عشان متقلقهوش وقررت تخرج تشوف مامتها فتحت الباب براحه وخرجت من الاوضه وقفلت براحه برضو عشان متقلقش رحيم واتجهت علي اوضة مامتها
فتحت براحه لقاتها نايمه اتنهدت وتكلمت بهمس: متتخيليش بقيت مرتاحه ازاي بعد ما عادل بعد عنك وعني انا عارف انك كنتي بتحبي عشان كدا مكنتش شايفه الو.حش الي فيه وعذراكي ي ماما المهم دلوقتي انك عرفتي وهو خلاص بعد عننا
اتنهدت براحه وقفلت الباب ولسه بتلف لقت خديجه قدامها
ملك بخو.ف: بسم الله الرحمن الرحيم
خديجه بخ.بث : اي شوفتي عفر.يت
ملك: لا بس كنت مفكره البيت كله نام
خديجه ابتسمت بخ.بث: لا انا مبنامش دلوقتي كنت قايمه اشرب كويس اني لقيتك صاحيه كنت عايزه اتكلم معاكي علي فكره سمعت رحيم كان بيتكلم عنك
ملك بستغراب: عني انا؟!
خديجه بحز.ن مصطنع: زي ما قولتلك ي ملك انتي بالنسبه ليه لعبه سمعته بيتكلم في التليفون وبيقول انك عجبتي عشان كدا وافق يتجوزك وهيقضي معاكي يومين وبعد كدا هيسيبك زي ما سبني وساب الي قبلي (ملك افتكرت لما لقتو بيقرب منها وهي بعدت) لازم تطلقي منه ي ملك وتبعدي عنه الي فهمتو انك كنتي مجبوره تتجوزي عشان تبعدي عن عادل واهو عادل بعد عنكوا اطلقي منه وارجعي مع مامتك
صدقيني انا خا.يفه عليكي.. واه صح اوعي تفتكري انه ساعدك وبعد عادل عنك عشان انتي بنت خاله او قريبته لا دا بس عشان تثقي فيه وتأمنيلو وبعد كدا ير.ميكي
ملك لنفسها: فعلا خديجه عندها حق اي الي هيجبره يتجوزني كان ممكن يقول لا وكمان عارف اني كنت رافضه؟
خديجه بخ.بث: انا بس بنصحك ي ملك
ملك حركة رأسها بالايجاب وراحت اوضتها وخديجه فضلت بصالها بخ.بث: اي ي ماما الدماغ دي دا انا ذات نفسي اقتنعت ان رحيم يعمل كدا (وضحكت وراحت اوضتها)
ملك راحت الاوضه وفضلت قعده بصه لرحيم وهو نايم وكانت فعلا المره دي صدقت كلام خديجه وفضلت طول الليل تفكرتعمل ايه
صباح يوم جديد
: استني ي غاده اكيد زمانه جايه كل يوم الصبح بلاقي مستنيني قدام المدرسه
غاده غمز.ت ليها: قصدك فارس هو مش كان مش فارق معاكي وكنتي مش بطيقي تشوفي
البنت بتو.تر: لا..قصدي يعني اني مستغربه انه مجاش بس
غاده ضحكت: اممم يعني بتفكري فيه ي نور
نور: يووووه ي غاده بقا يلا ندخل المدرسه هنتاخر
نور بقت ماشيه وهي مستنيه فارس يجي وعماله تبص وراها علي امل انها تشوفه بس مجاش
همست لنفسها: ياترا مجاش ليه
ودخلت المدرسه مع صحابها وهي حسه انها مضا.يقه ويومها ناقص حاجه مهمه.. وهو فارس
فارس كان نايمه فتح نص عينه وبص في التليفون يشوف الساعه لقه الوقت الي نور بتدخل فيه المدرسه عدا قام بسرعه: يالهوي ازاي محستش بالمنبه
شريف دخل عليه الاوضه في الوقت دا: صحي النور اي ي عم اول مره اصحي قبلك
فارس كان قايم يجري في الاوضه بياخد هدومه: اتاخرت
شريف بستغراب: اتاخرت علي ايه ومالك بتجري كدا ليه
فارس بض.يق: اتاخرت علي المدرسه ي شريف
شريف ضحك: طب ومالك متو.تر كدا ليه روح ليها في معاد الخروج
فارس وقف وهو بينهج من كتر جريه في الاوضه وبيلبس وهو بيتكلم: بحب ابدء يومي بيها يعم مش عايز ابدا بوشك اكيد هيبقا يوم ز.فت عليا.. وعمي هياخدنا معاه الشغل النهارده مش هعرف اروح ليها
شريف: اممممم
فارس وهو واقف قدام المرايه بيعدل هدومه وشعره: اسكت بقا
شريف لسه هيتكلم لقي مياده دخلت الاوضه: فارس كويس انك صاحي ماما عيزاك
فارس بص لمياده وخرج من الاوضه بسرعه: ماشي
وهو خارج خبطها علي دماغها: صباحوووو
مياده با.لم: ي غ.بي
ولسه هتضر.بو فارس طلع يجري وهو بيضحك
شريف لسه هيخرج وراه مياده وقفته: شريف ممكن اتكلم معاك شويه
شريف ببرو.د: اممم نعم
مياده عيونها لمعت من الد.موع: هو انا عملتلك حاجه
شريف بنفس البر.ود: اشمعنا
مياده: اصل كل ما اكلمك تكلمني ببرو.د وبحس انك مش عايزه تكلمني لو مش حابب تكلمني قولي وانا....
قاطعها شريف بض.يق: ايوه مش عايز اكلمك هاا حاجه تاني
مياده بصت في الارض وحركة راسها بالر.فض.. شريف خرج من الاوضه ومياده دمو.عها نزلت
سناء وهي بتتكلم في التليفون ببتسامه: صباح الخير
اشرف بحب: صباح الحب علي حبيبت القلب عندي ليكي مفاجاه
سناء بفرحه: ايه هي
اشرف: اممم انا قررت يستي اجي واتكلم مع عمي محسن وخلي كتب الكتاب والفرح اخر الشهر دا
سناء بصد.مه: بتهزر
اشرف ضحك: لا طبعا بتكلم بجد انا هجيله النهارده بلليل انا وابويا ادعي يوافق بقا
سناء بسرعه: يااااارب
اشرف ابتسم: اممم يعني طلعتي مستعجله زي اهو اومال ايه بقا
سناء اتكسفت: احمم طب انا هقوم اشوف ماما بقا
اشرف: ادعي ابوكي يوافق لخطفك وكتب الكتاب بكرا مش اخر الشهر
سناء اتكسفت: سلام ي اشرف
اشرف لسه هيتكلم سناء قفلت في وشه
وتكلمت بفرحه: يارب بابا يوافق
وقامت خرجت من اوضتها لقت مياده مقبلاها وهي بتعيط جريت عليها بخو.ف: مياده مالك في ايه
مياده بدمو.ع: مفيش
سناء: كل العياط دا ومفيش حاجه ازاي بس مين مزعلك
مياده: اخوكي شريف الحيو.ان الي معندوش د.م
سناء: عملك ايه
مياده حكت ليها الي حصل ومعاملة شريف معاها واخر موقف حصل ما بنهم: وبس يستي دا انا حتي مخلصتش كلامي وقالي(اتريقت عليه) ايوه مش عايز اكلمك.. حيو.ان اصلا وغ.بي وم.تخلف وانا مش بط.يقه ومعنتش بحبه بقا
سناء غمزت ليها: ي شيخه معنتيش بتحبي برضو
مياده بصت ليها: ايوه ولا هتكلم معاه تاني
سناء اتنهدت ومسحت دمو.عها: المهم امسحي دمو.عك وتعالي اقولك علي خبر حلو اشرف لسه مكلمني (وكملت بحماس) وهيجي هو وباباه النهارده يتكلمو مع بابا عشان يخلو كتب الكتاب والفرح اخر الشهر دا
مياده نسيت زعلها وانها كانت لسه بتعيط: بجد
سناء ببتسامه: ايوه والله
مياده بفرحه كبيره: هتبقي احلي عروسه في الدنيا ولولو...
سناء بسرعه: هوووششش يخربيتك لسه محدش يعرف اسكتي
دخلت عليهم خديجه: مالكوا بتزغرطوا ليه فرحوني معاكو
سناء: لا مفيش حاجه
مياده: مفيش حاجه ي خديجه
خديجه ابتسمت ابتسامه صفره : اممم طب تمام باي
واول ما مشيت سناء بصت لمياده: انا همو.ت واعرف ازاي دي اختك واخت فارس ولا تشبهكو في اي حاجه
مياده اتنهدت وكملت بسعاده :المهم اني مبسوطه ليكي اوي ربنا يفرحك يارب
وحضنو بعض بحب سناء كملت: وربنا يسعدك ويريح قلبك
رحيم فتح عينه لقي ملك قعده قدامه وبصاله وسكته (ملك فضلت طول الليل صاحيه بتفكر في كلام خديجه)
رحيم بصلها بستغراب: ملك؟ صباح الخير
ملك بجديه: طلقني
رحيم بصدمه وووووووووووو.
يتبع.
#لكنكي_قدري. 15
ملك بجديه: طلقني ي رحيم
رحيم بصد.مه ممزوجه بستغراب: في ايه ي ملك انتي كويسه؟!
ملك ببرو.د: كويسه جدا طلقني بقا
رحيم وهو بيفرق في عينه : حصل ايه عشان الكلمه دي طيب فهميني
ملك وقفت وتكلمت بغ.ضب: انت مبتفهمش بقولك طلقني
رحيم بصلها بغ.ضب وحاول يتمالك اعصابه: صوتك ميعلاش عليا ي ملك دا احسنلك ولو عايزه تطلقي معنديش مانع ولا همسك فيكي بس افهم السبب الاول
ملك: مش مرتاحه هنا وعايزه اطلق وارجع مع ماما
رحيم بشك: بس كدا؟؟
ملك مكنتش عارفه تقول ليه علي كلام خديجه ولا لا وهمست لنفسها: بس لو قولتله اكيد هينكر مش هيقولي الحقيقه
رحيم بض.يق : سمعيني بتقولي ايه
ملك: ايوه هو دا السبب وبس انا اتجوزك غصب عني ومكنتش قادره امشي عشان مرجعش لعادل تاني ودلوقتي بعد وعايزه ارجع مع ماما فيلا طلقني
رحيم حس انه مش قادر يطلقها وضا.يق انها طلبت منه الطلاق وفجاه الباب خبط وكانت سناء: رحيم
رحيم اتنهد ورد عليها: صاحي ي سناء دقيقه وهنزل
سناء: طب بابا عايزك
ومشيت سناء ورحيم بعدها اتجه بسرعه لدولابه وشد هدومه بسرعه: نبقا نكمل كلامنا بعدين بقا
ملك بض.يق: طب ط....
بس كان رحيم دخل الحمام وقفل الباب بسرعه ملك نف.خت وخرجت من الاوضه
ولما نزلت لقتهم كلهم متجمعين في المطبخ: صباح الخير
احلام وصفاء والجده وسناء ومياده بصوت واحد: صباح النور
ملك قربت من مامتها وباستها من جبينها: ازيك ي ماما
احلام ببتسامه: بخير طول ما انتي بخير يقلب ماما يلا تعالي ساعدينا خطيب سناء واهله جايين بلليل
ملك ببتسامه: حاضر
عدت خديجه من قدام المطبخ وشافتها الجده: تعالي ي خديجه ساعديهم
خديجه: ما انتي عارفه ي تيتا اني مبعرفش اطبخ وبخا.ف علي ضوافري لتكسر
الجده بض.يق : خي.به زي امك اجري رحولها يختي
خديجه اضا.يقت ومشيت
فارس: نعم ي ماما
ابتسام بجديه: تعالي ي فارس عيزاك
فارس راح وقعد جنبها وكملت ابتسام: انا عيزاك تقول لعمك يديلك نصيبك
فارس بستغراب: نصيبي؟!
ابتسام: ايوه عشان تضمنه يبني رحيم وشريف ولاده وضمنين حقوقكم وانا كمان خا.يفه عليك وعيزاك تضمن حقك انا مش خا.يفه من عمك لياكل عليك حقك لسمح الله لا انا عايزه اطمن عليك بس ي حبيبي
: لا اطمني ي ابتسام حقه مضمون زيه زي رحيم وشريف
بصو في اتجاه الصوت لقو محسن ابتسام بصتله بتو.تر: انا بس يخويا...
محسن بجديه وغ.ضب مكتوم: ولا بس ولا بسين قولتلك اطمني حق ابنك مضمون وبعدي الشطا.ن الي جواكي ده عن الاخوات ي ابتسام هااا
ابتسام بلعت ريقها بخو.ف: شطا.ن اي بس ي خويا
محسن تجاهلها : خلص ي فارس وتعالي
فارس: حاضر ي عمي(واول ما مشي محسن فارس بص لابتسام بلو.م) ماما انا واثق في عمي وولاده ومفيش بنا حقوق ولا حتي اضمن حقي
ابتسام عوجت بو.قها: انا غلطانه اني عايزه اضمن حقك طول عمرك واقف مع عمك ضدي انت ومياده مفيش غير خديجه حبيبتي الي ديما معايا
خديجه دخلت الاوضه في الوقت دا: مالها خديجه
فارس: اهي جتلك حبيبت قلبك سلام انا ماشي
وفعلا خرج من الاوضه
خديجه فضلت بصاله لغايت ما خرج وبعدين بصت لمامتها: في ايه؟ ولا اقولك مش مهم انا كنت صاحيه امبارح وبالصدفه شوفت ملك عند اوضة مامتها استغليت الفرصه وقولتلها كل الي قولتهولي وانا متاكده انها المره دي اقتنعت من كلامي
ابتسام بخ.بث: متاكده انها اقتنعت
خديجه حركة راسها بالايجاب: ايوه
ابتسام ابتسمت بش.ر: يبقا هنسكت شويه ونشوف اي الي هيحصل بقا ولو اقتنعت هتطلب الطلاق ورحيم مش هيفرق معاها وهيطلقها
خديجه بم.لل: ياريت بقا
رحيم نزل من الاوضه وراح لمحسن: نعم يابا
محسن كان باصص في اوراق واول ما شاف رحيم سابها: خطيب اختك وابوه كلموني النهارده وعيزين يجو يحددو معاد كتب الكتاب والفرح
رحيم: خلاص ماشي (رحيم لاحظ ان محسن مضا.يق) مالك يابا شكلك مضايق
محسن اتنهدت وحكاله كل الي سمعه من ابتسام
رحيم: طول عمرها عمتي كدا مش هنتجدد عليها وحق فارس موجود من قبل ما هي تتكلم اصلا
دخلو شريف وفارس في الوقت دا: احنا جاهزين
فارس قرب من محسن: متزعلش ي عمي من الكلام الي امي قالته
محسن ابتسم: مش زعلان ي حبيبي يلا نمشي عشان منتاخرش
وخرجو كلهم وتجهو ناحية الباب قابلو مياده وسناء وملك
ملك ورحيم فضلو باصين لبعض.. وشريف باصص لمياده بس هي كانت بصه في الارض ومدتلوش اي اهتمام ودا ضا.يقه هو متعود انها كل يوم تكلمه
لكن فارس كان في عالم تاني بيفكر في نور ومضا.يق انه مشفهاش النهارده
محسن: يلا
ومشيو كلهم
مياده: مالك ي ملك النهارده مش عجباني في حاجه شغلاكي
ملك بتع.ب: مفيش بس منمتش طول الليل
سناء: لي؟
ملك اتنهدت ومحبتش تقولها انها هتطلق هي ورحيم وتزعلها وهي باين عليها مبسوطه : لا عادي بس كنت مبسوطه ان عادل بعد عننا والفرحه طيرت النور من عيني
مياده ضحكت: دي طيرت عينك..مش شايفه عينك ورمه ازاي
سناء: احممم نسيت اقولك ان النهارده هيحددو كتب كتابي
ملك بفرحه: بجد
سناءحركة راسها بالايجاب: اشرف هيقول لبابا علي اخر الشهر دا كتب الكتاب والفرح ادعي بابا يوافق
ملك حضنتها: الف مبروك ي حبيبتي يارب يوافق يارب
سناء كان باين عليها الفرح اوي
مياده: طب يلا نروح نشوف هتلبسي ايه النهارده
سناء بحماس: يلا
بسمه جت جري عليهم: استنونييييييي
ملك ضحكت: تعالي
وخدوها وراحوا اوضة سناء
عند نور كانت خرجت من المدرسه علي امل انها تشوف فارس بس برضو مجاش اضايقت اكتر.. وفضلت تبص في كل مكان كانت فكراه مستخبي منها بس ملقتش حاجه نفخت بض.يق وروحت
*جه الليل
ورجع رحيم ومحسن وشريف وفارس وكانو قعدين مع اهل اشرف بيتكلموا
وملك ومياده بيحاولو يسمعو بيقولو ايه لغايت ما بصو لبعض بصد.مه ورجعو لاوضة سناء
سناء بحماس: هاا بابا وافق ولا لا
مياده وملك بصو لبعض ورجعو بصو في الارض
سناء بتو.تر: اتكلمو ساكتين ليه هو حصل حاجه تحت طب بابا موافقش يووووه اتكلمو بقا خو.فتوني
مياده بصت ليه ووووو.....
يتبع
تكملة الرواية من هناااااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا