القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية لكنكي قدرى الفصل 16-17-18-19-20-21الاخيربقلم رحمه محمد (جميع الفصول كامله)

 رواية لكنكي قدرى الفصل 16-17-18-19-20-21الاخيربقلم رحمه محمد (جميع الفصول كامله)







رواية لكنكي قدرى الفصل 16-17-18-19-20-21الاخيربقلم رحمه محمد (جميع الفصول كامله)


#لكنكي_قدري   16

رحيم ومحسن وشريف وفارس كانو قعدين مع اهل اشرف 

والد اشرف: ان شاء الله كتب الكتاب والفرح يبقا اخر الشهر دا اي رايك 

محسن سكت شويه وبعدين ابتسم: وانا موافق 

اشرف من فرحته كان هاين عليه يقوم يزغرط: وانا اوعدك سناء هشلها في عينيه وعمري ما هزعلها مني ابدا 

رحيم ببتسامه: واحنا واثقين فيك ي اشرف الف مبروك 

اشرف ببتسامه عريضه: الله يبارك فيك ي رحيم 

فارس: الف مبروك ياشرف عقبالي

كلهم قعدو يضحكوا وكمل شىريف: مش لما تحن الاول

محسن بستغراب: هي مين دي 

فارس بسرعه: قصده لما تيجي يعني ي عمي (وكمل بهمس لشريف) ي غ.بي 

رحيم قرب منهم وغمز لفارس: قولي هي مين وانا اروح اخطوبهالك دلوقتي

فارس: كان علي عيني بس ولا اعرف بيتها ولا حتي اسمها 

رحيم لسه هيرد عليه قاطعه والد اشرف: الف مبروك ي رحيم يبني معلش مكنتش عارف اجي انت عارف الشغل والموضوع جه فجاه 

رحيم ببتسامه: الله يبارك فيك 


كان واقف قدام الباب ملك ومياده بيحاولو يسمعو بيقولو ايه 

: بتعملو ايه انتو الاتنين 

بص لصوت وهما مخضو.ضين لقوها خديجه كملت مياده وهو موطيه صوتها: هووووش وطي صوتك ي خديجه هيسمعونا 

خديجه بض.يق: وطلما خا.يفه لي واقفه كدا وبتسمعو ايه

ملك: احنا بس بنشوف كتب الكتاب هيبقا امتي 

خديجه بصوت عالي نسبيا: كان ممكن تستنو اي شغل العيال دا 

مياده بغ.ضب: قولتلك وطي صوتك وبعدين انتي مالك احنا نعمل الي احنا عيزينو يلا ي ملك 

مياده وملك مشيو وخديجه بصت ليهم بض.يق 

ملك: انا لاحظة ان محدش هنا بيحب خديجه بس لي 

مياده اتنهدت: مش حكايه مبنحبهاش بس طريقتها واسلوبها بتخلي الي بيحاول يكلمها كويسه يرجع يكلمها و.حش خديجه طول عمرها مبتحبش غير نفسها وبس والي عيزاه بتعمله حتي لو هيحصل ايه 

ملك: بس طريقتها معايا بتقول عكس كدا 

مياده: عشان انتي لسه متعرفيهاش بس الي متعرفهوش انها كانت بتحب رحيم والي مستغرباه اكتر انها لغايت الان ساكته انك اتجوزتي منه والموضوع ماشي طبيعي 

ملك وقفت: قصدك ايه؟ هو كله عارف انها كانت بتحبه

مياده اتنهدت: لا انا سمعتها بتقول لماما انها بتحبه وانا عارفه انها لو عايزه حاجه هتعمل المستحيل وتاخدها وهي كانت عايزه رحيم 

ملك: طب ورحيم بيحبها؟

مياده مشيت وملك بقت ماشيه جنبها ومركزه اوي معاها: لا رحيم ميعرفش يعني ايه حب اصلا ولا ليه في الكلام دا وطول عمره بيتجنها لما حس ان في حاجه من نحيتها وعشان ميؤذ.يهاش كان علي قد ي ميقدر بيبعد عنها بس هي كانت ديما وراه عشان كدا مستغربه انها ساكته لغيت الان 

ملك: بس هي مش ساكته 

مياده بستغراب: قصدك ايه؟ 

ملك: بعدين هقولك بس يلا الاول نروح لسناء عشان اتاخرنا عليها 

مياده حركة راسها بالايجاب ومشيو بس ملك كانت بتفكر في كل الي قالته مياده وكل الي كانت بتقوله خديجه 

لغايت ما وصلو قدام اوضة سناء ودخلو كانت لابس دريس هادي وجميل وحطه ميكب خفيف جدا بصت ليهم وابتسمت وبسمه كانت قعده علي السرير

سناء: هااا اي الي حصل 

مياده وملك بصو لبعض وسكتو 

سناء بتو.تر: يلا بجد قولو ومتخو.فونيش بابا وافق ولا لا 

مياده بصت ليها ببتسامه: وافق 

سناء نطت من الفرحه واترسمت علي وشها ابتسامه عريضه 

ملك بفرحه: الف مبروك ي سناء وربنا يسعدك 

سناء حضنتهم الاتنين وبسمه جريت وحضنتهم ولانها كانت قصيره اوي ملك ضحكت وشالتها: تعالي ي اوزعه 

وحضنو بعض الاربعه وهما فرحانين 


صفاء دخلت عليهم وهي يتزغرط: لولولولوووويييي الف مبروك يقلب امك كتب كتاب وفرحك اتحدد خلاص وبقا اخر الشهر لولولولولوووووووويييييي 

سناء جريت عليها وحضنتها 

صفاء بعيون بتلم من الدمو.ع: هتبقي احلي عروسه يقلبي ربنا يسعدك 

سناء ابتسمت اكتر: ربنا يخليكي ليا ي ماما 

صفاء ببتسامه:تعالي بقا سلمي علي حماتك مستنياكي بقالي كتير

والدت اشرف كانت قعده مع صفاء والجده وابتسام واحلام وراحو ليها البنات وسلمت علي سناء ببتسامه

والدت اشرف: الف مبروك ي سناء ي حبيبتي

الجده نادت علي ملك: ودي بقا تبقا مرات رحيم وبنت حسن

والدت اشرف ببتسامه: ايوه كنت بشوفها بتيجي مع حسن وهي صغيره بس كبرتي وبقيتي قمر ي ملك بس الله ما شاء الله ربنا يخليهالك ي احلام 

احلام ببتسامه: ربنا يخليكي 

وفضلو قعدين بيضحكوا ويهزرو وخديجه جت وقعدت جنب ابتسام وبقت ملك تبصلها كل شويه واول ما شافتها خرجت راحت وراها بسرعه 

ملك: خديجه 

خديجه بصت ليها: نعم 

ملك اتنهدت: انتي عندك حق في كلامك بتاع امبارح وانا صدقتك عشان كدا طلبت الطلاق من رحيم الصبح 

خديجه بسرعه وسعاده ظهره: بجد(ونتبهت ليها) احممم قصدي طبعا الي عملتي دا هو الصح لازم تطلقي طب وهو هيطلقك امتي

ملك كانت بصلها بشك: لسه مش عارفه 

خديجه: طب انا هروح اوضتي وارجع وانتي لازم تخلي يطلقك بسرعه بقا عشان تخلصي منه بسرعه 

ملك حركة راسها بالايجاب وخديجه اول ما مشيت اترسمت علي وشها ابتسامه نصر عريضه 


جه الليل واهل اشرف مشيو 

ورحيم اتجه للصاله الي جنب البيت يتمرن شويه.. خديجه اول ما شافته راحت وراه 

خديجه ببتسامه: رحيم 

رحيم بصلها بض.يق: نعم 

خديجه قربت منه: وحشتني اوي علس فكره 

رحيم بغ.ضب: هو اي الي وحشتك دي انا بقيت متجوز اتحترمي نفسك ي خديجه وابعدي عني انت بنت عمتي وانا مش عايز ااذ.يكي قولتلك ودي اخر مره هحظرك فيها ابعدي عني انتي فهمه 

خديجه ببتسامه: مش انت هطلقها 

رحيم بستغراب: مين قالك كدا

خديجه بتو.تر: احمم انا بس سمعت ملك وهي بتقول لمياده 

رحيم اتنهدت: لا ي خديجه مش هطلقها انا بحب ملك ومش هطلقها حتي لو هي عيزه كدا 

خديجه بصد.مه: بتحبها؟؟؟؟؟ 

رحيم: ايوه بحبها معرفش ازاي بس حبيتها وحبيت وجودها جنبي ومش هطلقها وانا حاسس انها هتحبني مش شرط دلوقتي بعدين.. ولاخر مره بقولك انا مبحبكيش ولا عمره هحبك ولا كان في حاجه بيني وبينك ولا هيبقا فيه حاجه حتي لو حصل ايه وبقولهالك تاني انا بحب ملك 

خديجه كانت واقفه مصد.ومه الي قاله ومش مصدقه: لا انت اكيد بتكد.ب 

رحيم: دي الحقيقه الي المفروض كنتي تعرفيها من زمان وانتي من نفسك الي تبعدي لكن انا كل ما ابعد انتي تقربي زياده انا مكنتش عايز اجرحك بس انتي الي اجبرتيني اعمل كدا ياريت تبعدي بقا انا واحد متجوز وبحب مراتي 

خديجه كانت متع.صبه اوي كل ما تسمعه يقول انه بيحبها 

برا الصاله 


ملك كانت واقفه قدام الباب وسمعت كل كلامهم دمو.عها نزلت: معقوله كنت ع.بيطه اوي كدا وهي كانت بتضحك عليا وصدقتها مع ان احساس كان بيقولي غير كدا بس برضو انا صدقتها انا طلعت غ.بيه اوي

 مسحت دمو.عها وجريت علي الاوضه وبدات تفكر هتعمل ايه 

في نفس الوقت خديجه سابت رحيم وطلعت من المكان وهي هتمو.ت من الغ.ضب 

رحيم اتنهد وفضل يتمرن شويه وهو مضا.يق ان ملك قالت لمياده وبعد 3ساعات رجع الاوضه لقي ملك قعده وعماله تعيط اتخ.ض وجري عليها: ملك مالك 

ملك اول ما شافته فضلت بصه ليه وساكته وهي شايفه خو.فه عليها: انا اسفه

رحيم بستغراب: اسفه علي ايه وبتعيطي ليه ردي عليا 

ملك اتنهدت ومسحت دمو.عها وشدته ناحية السرير وهو مكنش فاهم حاجه بس مشي معاها: نام 

رحيم بصلها بستغراب اكبر: في ايه؟ 

ملك نايمه وهو اتفاجئ لما لقاها نامت في حضنه مبقاش عارف يعمل ايه: مالك ي ملك 

ملك اتنهدت وغمضت عيونها: مفيش 

رحيم حس انها زعلانه اوي لف ايدو حوليها وحضنها اكتر ونامو الاتنين 


في صباح يوم جديد 

فارس صحي علي صوت المنبه وقام بسرعه وحماس وبقا بغير هدومها بسرعه وعدل شعره وهو واقف قدام المرايه: ونبي قمر ي واد ي فارس 

وخرج من البيت بسرعه لقي مياده في وشه وغمزتله: رايح فين وانت متشيك كدا 

فارس: وسعي ي مياده مش وقته 

مياده وقفت قدامه: قول بس دا انا اختك حبيبتك 

فارس خبطها علي دماغها بخفه: يشيخه وسعي بقا 

وجري من قدامها مياده ضحكت ومشيت وهو خرج من البيت وراح المدرسه لنور لقي......... 

يتبع.    #بقلمي_رحـمـه_مـحـمـد


#لكنكي_قدري.  17

فارس وصل قدام المدرسه وبيحاول ياخد نفسه من كتر الجري عشان يلحق يشوف نور قبل ما تدخل المدرسه واول ما وصل شافها جايه من بعيد شويه 

وهي اول ما شافته كشرت وهمست: جه البيه اهو

فارس قرب منها ببتسامه: صباح الخير 

نور بغ.ضب: بقولك ايه ي جدع انت سبني في حالي بقا وياريت متفضلش تيجي هنا كتير مش كل يوم اشوفك 

فارس ببراءه مصطنعه: لا مش كل يوم انا مجتش امبارح 

نور: اي دا امبارح مجتش بجد انا ولا خد بالي وفضلت اقول اليوم حلو وجميل ازاي كدا طلعت عشان مصتبحتش بوشك ولا ببرو.دك ورخا.متك 

فارس اضا.يق من كلامها وفعلا حس انه واقع عليها وقرر انه هيمشي ومش هيرجع تاني ما هو برضو الواحد محلتوش غير شويه كرامه ومش هيضيعهم كدا 

ولف فعلا عشان يمشي 

نور لنفسها: هو انا عكيت اوي ولا ليه(وكانت متردده تنده عليه ولا لا) ي...ي اسمك ايه انت 

فارس ابتسم ابتسامه عريضه ونسي كل الي كان بيفكر فيه من ثانيه ولف ليها: فارس اسمي فارس وانتي 

نور بتردد: احمم نور 

فارس رجع الخطوتين الي بعدهم تاني:شيخه اخيرا عرفت اسمك  قوليلي بقا عملتي ايه امبارح لما مجتش 

نور افتكرت لما كانت مضا.يقه وفضلت تتلفت في كل مكان عشان تشوفه ابتسمت ببرو.د: زي مقولتلك ولا خد بالي اصلا 

فارس ضيق عينه وقرب منها: عينك في عيني كدا 

نور اول ما بصت في عيون فارس حست بشعور غريب وسرحت في عيونه لثواني وفجاه فاقت وتكلمت بتو.تر : انا لازم امشي 

فارس بصوت عالي نسبياً عشان تسمعه: كنت حاسس برضو انك اضا.يقتي وكنتي عايزه تشوفيني 

نور بصتله لقتو بيغمز ليها ار.تبكت اكتر وجريت علي المدرسه وفارس وقف باصص ليها وعلي وشه ابتسامه 

ولغايت ما اتاكد انها دخلت المدرسه وبقا ماشي وهو مبسوطه ولا عارف يشيل الابتسامه من علي وشه: كدا اليوم يبقا فل الفل 

نور اول ما دخلت المدرسه شافت صحبتها غاده 

غاده غمزت ليها: شايفه الابتسامه بتاعتك من الدون للدون النهارده اشمعنا يعني يكونش عشان شوفتي 

نور بتو.تر وتكسفت: ل.. لا عادي يعني 

غاده ضحكت:اممم كل التو.تر والكسوف دا وتقولي عادي 

نور ابتسمت:يلا هنتاخر 

غاده مشيت معاها: ماشي ي عم الله يسهلو 


رحيم فتح عيونه بإزعا.ج بسبب ضوء الشمس الي دخل من الشباك ولسه هيتحرك لقي ملك ماسكه في هدومه وهي نايمه 

بصلها ببتسامه وشال خصلات شعرها الي جايه علي وشها: لاعارف ولا قادر افهمك ي ملك بس طول ما انتي جنبي بكون مبسوط ومرتاح مش عارف ليه(ابتسم لشكلها وهي نايمه) من وانا صغير كنت بستني الايام الي بتيجي فيها مع عمي هنا كنت بستغرب اوي وفضل ابرر الشعور دا باني بستني اشوف عمي مش انتي وانك زي اختي ودا شعور طفل مراهق مش اكتر ولغايت ما قبل عمي ما يتو.في وانا مش فاهم اي الشعور دا بس لما بعدي فتره وبقتش اعرف عنك حاجه كنت حاسس ان جوايا نار هديت اول ما عرفت انك هترجعي وهتعيشي هنا وفهمت الشعور الي جوايا ده اول ما شوفتك لما جيت اخدك حسيت اني عايز اخدك في حضني ومنعك تبعدي تاني عني فهمت ان الي جوايا دا مكنش عشان عمي ولا كنت بعتبرك زي اختي ولا كان حتي شعورطفل مراهق.. طلع حب (اتنهد براحه) كنت من جوايا مبسوط اوي لما اتجوزنا بس مكنتش عايز ابين بس (وفجاه نبرت صوته اتغير للغ.ضب) لما شوفت الز.فت دا بيحاول يقرب منك كنت هتجن وعايز اق.تله في وقتها 

(رحيم كان فاكر ملك نايمه عشان كدا قال كل الي جواه بس ملك كانت صاحيه وسمعت كل كلمه قالها ليها وعلي وشها ابتسامه بسيطه مش عيزاه يحس انها صاحيه عشان تعرف كل الي فقلبه بس اول ما سمعت نبرت صوته الي كلها غ.ضب خا.فت وحضنته اكتر) 

رحيم حس بيها ابتسم وشدد علي حضنها: بس محدش هيقدر يضا.يقك تاني ولا حتي بكلمه (وبصلها ببتسامه وهي مغمضه عيونها) هاا وانتي اي رايك في كل الكلام الي سمعتي دا 


ملك:____

رحيم ابتسم: انا عارف انك صاحيه ي ملك وسمعتيني 

ملك فتحت نص عيونها لقتو باصص ليها.. ابتسمت بغ.باء: احممم لا انا لسه صاحيه دلوقتي مسمعتش حاجه 

رحيم فضل باصص ليها وضحك: اممم ي شيخه طيب انا متاكد انك سمعتي كل كلمه قولتها بس هسيبك تفكري في الكلام دا ومش عايز رايك دلوقتي 

وقام من جنبها خد هدومه وبصلها: مفيش طلاق علي فكره يعني عندك خيار من الاتنين ي توافقي ي توافقي فكري بقا وقوليلي رايك 

وسابها ودخل الحمام وملك قعده علي السرير بصه لباب الحمام بستغراب: ازاي ي وافق ي وافق ده دول اخيار واحد (وعلت صوتها عشان يسمعها) رحيم دا غش 

جالها صوت رحيم: انا بحب الغش 

ملك ابتسمت اول ما افتكرت كلامه وافتكرت خديجه: بقا هو يكون بيحبني كدا وانا كنت اشك فيه بسبب خديجه طب اقوله ولا لا 


شريف صحي من النوم وغير هدومه وطلع من الاوضه لقي مياده في وشه: صباح الخير 

مياده من غير ما تبصله اصلا: طيب

وسابته ومشيت راحت قعدت وسط الكل محسن واحلام وابتسام وصفاء والجده وسناء وبسمه كانو متجمعين كلهم وصوت الضحك مالي البيت كانت الاجواء حلوه اوي

شريف اتصد.م من ردها ما هو مش متعود علي كدا منها وراح وراها وقعد جنبها: مالك؟ 

مياده ببرو.د: مليش 

شريف رفع حاجبه:ومالها طريقتك مش متعود علي كدا يعني

مياده بصتله بستغراب: مش انت الي قولتلي مش عايز تتكلم معايا طيب ولا انت تتكلم معايا 

شريف لسه هيرد عليها مياده قامت وقعدت جنب سناء من غير حتي ما تبصله..شريف داس علي سنانه بغ.يظ 

سناء ببتسامه وتشجيع لمياده: جدعه ي بت عيزاه يحبك تجاهلي

مياده: وافردي برضو محبنيش 

سناء بتفكير: يبقا انتي الي فقر بقا انا مالي 

ضحكوا الاتنين 

محسن بستغراب: اومال فين فارس 

شريف لسه هيرد ردت مياده: شوفته خارج الصبح بدري زي كل يوم زمانه جاي 

صفاء بستغراب: هو بيروح فين بدري كدا 

فارس دخل في الوقت دا: بتمشي شويه ي صفصف 

كلهم بصوله وكملت الجده بش.ك: بتتمشي برضو 

فارس راح قعد جنب الجده وهو بيضحك : اومال هكون بعمل ايه يعني ي تيته 

الجده: مش مرتحالك 

محسن ضحك: وطلاما قالت مش مرتحالك يبقا وراك م.صيبه 


رحيم وملك كانو نزلين علي السلالم 

رحيم ببتسامه: وكلام تيته مبيخيبش ولا مره فقول مصيبتك ايه 

فارس قام وقف ورفع ايده لفوق: والله ما عملت حاجه 

شريف ضحك: ي جماعه متظلمو.ش الواد مفيش مصا.يب 

فارس: شوفت 

شريف كمل: ما ممكن يكون بيروح يشوف البت بتاعته 

فارس حرك راسه بالايجاب: يمك...(ونتبه للي قاله شريف) لا مش يمكن 

ابتسام بستغراب وعلامات الغ.ضب ظهرت علي وشها: بت؟بت مين دي ي فارس 

فارس: حد عاقل برضو يصدق كلام شريف دا بيمشي وهو نايم مفيش بت ولا حاجه 

مياده الوحيده الي ضحكت 

شريف بغ.يظ: عجبتك اوي دي 

مياده ولسه بتضحك عشان تضا.يقه: اه جدا 

احلام ببتسامه: طب كويس انكو كلكم موجودين عشان اسلم عليكم قبل ما امشي 

ملك بصد.مه: هتمشي النهارده؟؟! 

احلام قربت منها ببتسامه: ايوه ي حبيبتي خلاص طولت هنا ولازم ارجع بقا 

ملك بعيون بتلمع من الدمو.ع: خليكي معايا ي ماما هترجعي تعملي ايه 

احلام اتنهدت وحضنتها بحنان: مينفعش يقلب ماما لازم ارجع بقا وانا علطول جنبك ومعاك وقت ما اوحشك تعاليلي وانا هجيلك علطول وكل يوم هنتكلم (وبصت لرحيم) خد بالك منها يرحيم 

اتكلم رحيم في دخول خديجه: ملك في عيني متخا.فيش عليها 

خديجه بصتله بغ.يظ وتعبيرات وشها مبتبشرش بالخير ابدا 

ملك حضنت مامتها بحب:هتوحشيني اوي خدي بالك من نفسك

احلام بدلتها بحضن كله حنان: وانتي كمان هتوحشيني اوي 

صفاء قامت وحضنت احلام: هتوحشينا ي احلام والله 

وودعوها كلهم 


بعد فتره كانت احلام واقفه قدام الباب وكلهم حوليها ما عدا خديجه وابتسام 

وخديجه بتبص لملك الي حضنه مامتها بغ.يظ وكر..هه مالي قلبها: قالي انه بيحبها ومش هيطلقها هي احسن مني في ايه عشان هي الي تعجبه ويحبها وانا لا 

ابتسام بض.يق: قولتلك اتقلي وهو هيجيلك لغايت عندك بس انتي الي كنتي مرميه عليه 

خديجه بصت ليها بغ.ضب: انا مش هسكت انا بحبه وهعمل المستحيل عشان يكون ليه حتي لو.... 

ابتسام بصت ليها وهي شايفه كل الش.ر متجمع في عيون خديجه: لو ايه ي خديجه ناويه تعملي ايه 

خديجه بش.ر: هخط.ف ملك 

ابتسام بصت ليها بصد.مه وووووو..... 

يتبع.    #بقلمي_رحـمـه_مـحـمـد


#لكنكي_قدري.   18

خديجه بش.ر: هخط.ف ملك 

ابتسام بصت ليها بصد.مه: انتي اتج.ننتي ي خديجه لا طبعا ملك مهما كانت بنت اخويا انا اه عايزه ابعدها عن رحيم بس مش أأذ.يها اعقلي ي خديجه وفكري بعقلك بلاش ع.بط وطلاما رحيم حب ملك مش هتقدري تبعديه عنها 


وخرجت من الاوضه  

وخديجه رجعت بصت من الشباك علي ملك وهي باصه للعربيه بتاعت مامتها وماشيه 

واول ما رحيم حط ايده علي كتف ملك خديجه جزت علي سنانها بغ.يظ: انتي متقدريش عشان بنت اخوكي بس انا اقدر عشان رحيم وانا بس الي من حقي اكون معاه وهعمل اي حاجه عشان ابعدها عنه 


قدام البيت 

صفاء قربت من ملك وخدتها في حضنها بحنان: خلاص ي لوكه بطلي عياط بقا مش انا كمان زي مامتك 

ملك حركة راسها بالايجاب 

صفاء ببتسامه: يبقا اسمعي كلامي وبطلي عياط بقا ووقت ما تحبي تروحي ليها قولي لرحيم وهو هيوديكي علطول 

رحيم ببتسامه: وانا موافق طبعا وقت ما تحبي تروحيلها قوليلي 

ملك بصتله ببتسامه ومسحت دموعها 

محسن بجديه: يلا قدامي منك ليه عشان ورانا شغل كتير

شريف نف.خ بض.يق: يوووه كل يوم شغل شغل 

فارس بتع.ب: كل التعب دا وبقالنا كام يوم بس 

محسن سمعهم وبصلهم بسخر.يه: صبرني عليهم يارب

بسمه بسخر.يه: اي العيال الي شبه بسكون نواعم دي 


رحيم كان هيمشي بس افتكر ان مفتاح عربيته مش معاه بص لمحسن: هجيب مفتاح العربيه وارجع 

ملك: خليك انا هجبهولك 

رحيم ابتسم وحرك راسه بالايجاب وهي مشيت وهو فضل متابعها بعينه لغايت ما دخلت البيت ومن غير ما خد ياخد باله راح وراها 

سناء كانت واقفه وبصت لتليفونها لما رن واول ما شافت الاسم ابتسمت وانسحبت من وسطهم ودخلت البيت وراحت اوضتها 

والباقي دخل البيت ومشي محسن ومعاه شريف وفارس  


ملك كانت بدور علي الفتاح واول ما لقته ابتسمت ولسه هتلف: عااااااااااا 

رحيم بسرعه: هوووش اي في ايه 

ملك بخو.ف وحطت ايديها علي قلبها : يخربيتك خضتن.ي 

رحيم اتفاجئ من رد فعلها: ايه؟؟ 

ملك ادته المفتاح بغ.ضب: خد مفتاحك وامشي ي رحيم 

رحيم خد منها المفتاح ومن غير ما تاخد بالها طبع قب.له علي خدها: حاضر همشي 

ملك شه.قت وفضلت بصاله وهو ماشي 

رحيم رجع بصلها تاني وضحك علي شكلها: اشوفك بلليل هتوحشيني باي 

وخرج من الاوضه 

وملك لسه واقفه مصد.ومه بس فجاه اترسمت ابتسامه بسيطه علي وشها وخرجت من الاوضه 


اشرف اول ما سناء فتحت ابتسمت: وحشتيني 

سناء بكسوف: رانن ليه؟؟؟ 

اشرف جزعلي سنانه بنفاذ صبر: ي بنتي ارحميني بلسانك دا

سناء :قصدي يعني عايز ايه 

اشرف اتنهد: سناء اسكتي انتي بتعكيها اكتر دا بدل ما تقوليلي وحشتني وهكون رانن ليه يعني عشان اطمن عليكي تخيلي 

سناء ضحكت : اممم ماشي 

اشرف: طب ايه 

سناء بستغراب: ايه؟! 

اشرف: اللعب باليه ما تبعتيلي بو.سه وضع طيران 

سناء شهقت: اشرف اي الي بتقوله ده 

اشرف ضحكت: ايه ي سوسو ما انتي خلاص هتبقي مراتي اخر الشهر

سناء بكسوف:اشرف اسكت 

اشرف بخ.بث: خلاص اجي واخدها بنفسي 

سناء اتكسفت: انت قليل الاد.ب علي فكره 

وقفلت في وشه اشرف بص لتليفون بغ.يظ: بتمو.ت في قفل السكه في وشي 


شريف كان طول الوقت بيفكر في مياده واسلوبها الي اتغير معاه وهو مش حابب دا طول الوقت كان متعود انها الي بتكلمه وتهزر معاه وترخم عليه بس دلوقتي مبتعملش كدا وفكرت انها مبتكلموش مضيقا.ه اوي 

وافتكر لما كانت ركبه معاه العربيه 

" لو مكنتش بشوف مكنتش اخترتك"

شريف بض.يق: هو مين دا؟؟؟(نفخ بز.هق) وانا مالي ولي مضا.يق اوي كدا من وقت ما عرفت 

فارس دخل في الوقت دا: انت اتج.ننت بتكلم نفسك 

شريف بض.يق: عايز ايه 

فارس بصله بقر.ف: اهدا ي عمنا عمي بعتلك الاوراق دي 

وفعلا شريف خد منه الاوراق وفارس مشي 

شريف بتفكير: هيكون مين الي مبسوطه اوي انها اخترته؟؟ اكيد شخص ن.تن ما هي كل اختيارتها شبها 

وحاول يكمل شغله ويبعد التفكير عنه 


خديجه كانت راحه جايه في الاوضه بغ.ضب بتفكر ازاي تخ.طف ملك وتبعدها عن رحيم باي طريقه وفجاه لقت ملك دخلت الاوضه وعلي وشها علامات الغ.ضب: لي كنتي بتكدبي عليا وفهمتيني ان رحيم هو الي ضحك عليكي 

خديجه ببرو.د: نعم؟

ملك نفخ.ت بض.يق: انتي الي كنتي بتحبي ي خديجه وانتي الي كنتي بتلفي حوليه مش هو الي ضحك عليكي انا سمعتك لما كنتي معاه في الصاله وهو بيتمرن 

خديجه جز.ت علي سنانها واتكلمت بكر.ه مقدرتش تخبيه: ايوا ضحكت عليكي عشان ابعدك عنه عشان انا الي بحب رحيم ومن حقي اكون معاه مش انتي.. انتي الي جيتي اختي مني 

ملك بصد.مه: انا خته منك؟؟ لا انا مختوش منك لانه اصلا مكنش ليكي ي خديجه.. رحيم مكنش ليكي 

خديجه بغ.ضب: كان هيبقا ليا لولا انك دخلتي حياتنا فجاه ما انتي كنتي بعيده اي الي رجعلك (وزقتها بغ.ضب) ارجعي مكان ما كنتي وخلي رحيم يطلقك عشان طول ما انتو مع بعض انا مش هسمح تكونو مبسوطين ي يكون رحيم ليا ي عمرو ما هيكون ليكي انتي فاهمه 


ملك بغ.ضب: وانا مش هبعد عنه وانتي مش هتقدري تعملي حاجه لان قبل ما كون انا واقفه قصادك رحيم هيقف قصادك وانا هعرف كل الي في البيت بكل الي قولتهولي 

خديجه اتو.ترت: هتعرفيهم ايه؟ 

ملك بجديه: بكل كد.بك عليا ومحاولاتك انك تخو.فيني منه وكمان من تهد.يدك ليا دلوقتي

ملك لفت عشان تمشي.. خديجه فضلت تدور علي حاجه حوليها وعيونها اسودت من كتر الش.ر الي بقا فيها بقتش عارفه تعمل ايه غير انها تخ.بط ملك باي حاجه علي دماغها 

وفعلا لقت فازه جنبها مسكتها وخبطتها علي دماغها 

ملك مسكت دمغها بصد.مه وهي شايفه الد.م بقا مالي ايديها ووقعت علي الارض في وقتها

خديجه بصتلها بصد.مه وخو.ف: م..مم..م.. ملك 

وقربت منها بخطوات بطيئه والقل.ق بقا ظاهر علي وشها: م.. ملك. انتي مو..تي 

خديجه مسحت وشها بإهمال: اعمل ايه...اعمل ايه طب هي ما.تت ولا اي الي حصل (اتنهدت وحولت تهدي نفسها)مش عايزه اعرق المهم ابعدها عن هنا 

وخرجت من باب اوضتها بسرعه عشان تشوف الي في البيت سمعت صفاء والجده صوتهم في المطبخ(والمطبخ بعيد عن الباب) 

وقربت من اوضة سناء لقت معاها بسمه ومياده قعدين يضحكوا 

جريت بسرعه علي اوضة فارس وفضلت تدور في كل درج في  الاوضه لحد ما لقت مفتاح (وكان مفتاج عربية فارس لانها شافتو ركب مع محسن) 

رجعت جري علي اوضتها لقت ملك سايحه في د.مها: اخيرا هتبعدي ي ملك وهيكون رحيم ليا لوحدي 


حاولت تقومها وحطت ايد ملك علي كتفها ومسكتها كويس  وفتحت باب  اتاكدت ان مفيش حد خرجت بسرعه ونزلت من علي السلالم وهي بتجر في ملك 

وبصت في المبطبخ لقتهم مندمجين في الكلام 

اتجهت بسرعه نحيت الباب واول ما خرجت جريت بسرعه علي العربيه وحطت ملك علي الكنبه الي ورا وركبت هي بسرعه ومشيت بالعربيه 

بصت لملك بش.ر وابتسامه بخ.بيثه: مكنتش عايزه امو..تك صدقيني بس انتي الي خلتيني اعمل كدا.. كان ممكن تبعدي عن رحيم من الاول بس انتي السبب بس متقلقيش علي قد ما اقدر هبعدك عن هنا وهرميكي في اي حته..يعني ي لوكه كنتي طيبه اوي (وبقت بصه ليها من المرايه ببتسامه بخ.بيثه) 

ووووووووو..... 

يتبع.     #بقلمي_رحـمـه_مـحـمـد

رايكوا بقا... وتتوقعوا اي الي هيحصل ولما يعرف رحيم اي الي هيحصل..


#لكنكي_قدري.  19

خديجه كانت ماشيه بحذر ان محدش يشوفها وهي بتسحب ملك بكل قوتها لغايت ما ركبت العربيه ومشيت بيها بسرعه 

فوق في الشباك 

بسمه بخو.ف ممزوج بستغراب: سناء... مياده بصو 

سناءومياده قربو منها بستغراب من خو.فها ووقفو مصدو.مين وهما شا.يفين خديجه سحبه ملك في اتجاه العربيه 

مياده: هو فيه ايه ومالها ملك وخديجه موديا..... 

وسكتت بصد.مه.. وهي وسناء بصو لبعض بخو.ف ممزوج بصد.مه 

سناء بلعت ريقها: انتي فاهمه حاجه 

مياده حركة راسها بالر.فض والتو.تر كان ظاهر في عيونها 

واول ما العربيه اشتغلت ومشيت 

بسمه: دي ماشيه انا خا.يفه علي ملك 

سناء بسرعه:انا لازم ارن علي رحيم بسرعه واحكيله الي حصل

وجريو كلهم ناحية السرير الي عليه تليفون سناء ورنت بسرعه علي رحيم رنت مره ومردش: مبيردش 

سناء رنت تاني لقت رد: سناء انا مشغول دلوقتي هك... 

قاطعته سناء بخو.ف: رحيم.. ملك.. هي.. خديجه

رحيم اول ما سمع اسم خديجه اتو.تر: مالها ملك فيها ايه 

سناء: شوفنا خديجة سحبه ملك وباين انها م.غمي عليها وخديجه ركبتها عربية فارس ومشيت بسرعه احنا مش فاهمين حاجه وخا.يفين عليها اوي وانت عارف جنان خد.يجه (بصت لمياده الي كانت لسه بتحكلها عن حب خديجه لرحيم وخا.يفه علي ملك منها لتأ.ذيها) هتعمل اي حاجه عشان تاخد الي هي عيزاه 

رحيم كان خا.يف علي ملك وفضل يجري بسرعه عايز يروح لعربيته 

شريف شافه وهو بيجري: رحيم؟؟؟ بتجري كدا ليه

بس رحيم مردش عليه شريف خا.ف اكتر وجري وراه لغايت ما وصلو العربيه... رحيم ركب بسرعه وشريف جنبه 

شريف: فهمني طيب فيه ايه 

رحيم وهو بيتكلم مع سناء: اقفلي ي سناء انا هتصرف 


شريف بصله بق.لق: يبني فهمني فيه ايه 

رحيم بغ.ضب وغ.يظ من خديجه جز علي سنانه ونطق باسمها بكل ش.ر: خديجه 

شريف فهم ان طلاما خديجه في الموضوع يبقا فيه م.صيبه: هدي السرعه طب هنموت 

رحيم مكنش بيرد عليه بس سايق العربيه باقصي سرعه وشريف باصص لطريق بر.عب من سرعة رحيم بس حاول يهدي 

لكن فجاه ظهرت عربيه قدامهم خلت شريف يصرخ: خلي بااااااللللللككككككك


خديجه كانت ماشيه مش عارفه راحه فين بس هي كانت عايزه تروح ابعد مكان مكنش فارق معاها ملك عايشه او م.يته وعلي وشها ابتسامه خ.بيثه وكل شويه تبص لملك في المرايا بنصر 

خديجه بخ.بث:

 ي حرا.م ي ملك حقيقي صعبانه عليا(اتنهدت وعلي وشها ابتسامه) عارفه ي ملك انا بحب رحيم من امتي من واحنا صغيرين اووي.. متتخيليش بحبه قد ايه وطول عمري عندي امل يحبني حتي لو ضعيف بس كنت مستعده استناه طول العمر لغايت ما يحبني ومستعده اعمل عشانه اي حاجه.. كنت بتو.جع اوي لما يقول انه مبيحبنيش بس مكنتش بقدر ابعد عنه..كنت بشوف عدم الاهتمام في عينه واضح بس برضو كنت بقول انه هيحبني بعدين ويعرف قد ايه بحبه لغايت ما انتي رجعتي.. حتي بعد ما اتجوزتو فضل عندي امل وفضلت احاول ابعدكم (وجزت علي سنانها بغ.يظ) لغايت ما قالي انه بيحبك انتي.

 لي يحبك انتي وانا الي بحبه.. لي يختارك انتي وانا الي فضلت احاول اخليه يحبني سنين (كانت عيونها بتلمع من الدمو.ع و اتكلمت بش.ر) بس خلاص هو هيرجع تاني يكون ليا بعد ما انتي تبعدي عننا 


في الوقت دا ملك كانت بدات تفوق وتحرك عينيها وهي حسه بحركة حوليها وسمعت اخر جمله قالتها خديجه حاول تقوم وتقعد وهي مسكه دماغها وتكلمت بأ.لم: انا فين 

وسكتت بصد.مه وهي شايفه الطريق حوليها مفهوش ناس ولا بيوت ولا اي حاجه بس شجر في كل حته : انا فين 

خديجه بصت ليها بصد.مه: انتي لسه عايشه 

ملك بصوت عالي: وقفي العربيه ي خديجه 

خديجه ساقت بسرعه اكبر ومردتش علي ملك 

ملك فجاه قربت من خديجه ومسكت ايديها الي سايقه بيها العربيه: وقفي العربيه ي خديجه بقولك  

العربيه بقت تروح يمين وشمال وخديجه مش قادره تبعد ملك 

خديجه بغ.ضب: ابعدي عني ي ملك هنموت انا وانتي كدا وانا عيزاكي انتي الي تمو.تي مش انا 


ملك بصوت عالي: وقفي الز.فته دي بقا انا وخداني علي فين 

خديجه بصت لملك بغ.ضب: هبعدك...علي قد ما قدر هبعدك عن رحيم حبيبي 

ملك بصت قدا.مها بصد.مه: حسبييييييي 

خديجه بصت قدامها وفجاه خبطت في شجره قصادها (وعشان العربيه كانت سرعتها عاليه في كانت الخطبه شديده اوي) 


رحيم فجاه بعد عن العربيه الي كان هيخبطو فيها 

شريف بر.عب: يخربيتك يخربيتك.. رحيم هدي السرعه شويه هنموت 

رحيم بصوت عالي: اهدي السرعه وخديجه وخده مالك ومعرفش هتعمل فيها ايه ولا هتروح فين 

شريف بستغراب: وهي خديجه هتأ.ذي ملك ليه 

رحيم بغ.ضب وغ.يظ: عشان رفضت حبها ليا وعرفتها اني بحب ملك 

شريف بصله بصد.مه مكنش عارف ان خديجه بتحب رحيم اوي كدا لدرجه انها ممكن تأذ.ي حد عشانه 

رحيم كانت خا.يف علي ملك وغ.ضبه كل شويه يزيد لما يرن علي خديجه ومتردش عليه 

شريف: اهدي ي رحيم وشويه والظابط دا هيرن عليك ويعرفك مك... 

مكملش كلمته ولقي تليفون رحيم بيرن وكان الظابط صاحب رحيم الي بعتله رقم ملك وخديجه يعرف ليه مكانهم 

رحيم: هااا هما فين 

الظابط بجديه: في رقم منهم في عنوان *.......

رحيم بغ.ضب: دا عنوان البيت طب والرقم التاني فين

الظابط: علي طريق *......

رحيم كان ماشي عكس الطريق فجاه لف لدرجه ان شريف اتخبط في باب العربيه جامد وفجاه اتحدف علي رجل رحيم

شريف وهي بيتعدل : اي الاهانه دي 

رحيم مكنش بيرد عليه كان سايق وبس خو.فه وغ.ضبه كانو عمينه عن كل حاجه ولا حتي سامع صوت العربيات الي حوليه 

شريف بصوت قريب للبكاء : يشبابك الي هيروح منك ي شريف 


في البيت كان الكل متو.تر حتي ابتسام كانت خا.يفه بس طبعا خو.فها الاكبر علي خديجه وهي عارفه ان رحيم مش هيرحمها ولا هيسبها وكمان عارف ان بنتها مجنو.نه وممكن تكون مو.تت ملك 

الجده بصت لابتسام بغ.ضب: انت السبب في كل الي وصلتهولها ده...دلعك ليها وكل كلامك الي كان بيقويها اكتر...كنتي ديما بتشجعيها حتي لو كان غلط (وبصتلها بغ.ضب اكبر) ياما نصحتك وقولتلك تربيتك ليها غلط وادي اخرتها عايزه تمو.ت بنت عمها عشان بتحب جوزها

 (طبعا مياده كانت حكت ليهم عن حب خديجه لرحيم) 

ابتسام كانت سكته وبس او مكنتش قادره ترد عليها وهي عارفه ان كلام امها صح 

صفاء: اهدي ي حماتي وتعالي اقعدي وربنا يسترها ان شاء الله ملك هترجع بالسلامه

فارس ومحسن دخلو البيت بعد ما قالهم موظف من الي بيشتغل عندهم انه شاف رحيم وشريف خارجين بسرعه 

محسن: فين رحيم؟؟؟ ومالكو وشكو قالب الوان كدا ليه

وبدات سناء تحكيله الي حصل.. تحت نظرات فارس ومحسن المصدو.مين من الي هي بتقوله 


رحيم كان وصل لطريق الي كانت خديجه ماشيه عليه كان بيبص في كل مكان بيدعي في نفسه انه يشوف ملك 

وبقا بيسوق العربيه بسرعه هاديه 

شريف بص قدامه بصد.مه: رحيم بص 

رحيم اول ما بص قدامه شاف اثر للعربيه موجود علي الطريق رايح يمين وشمال خا.ف اكتر علي ملك وبقا ماشي علي الاثر دا لغايت ما وقف بصد.مه وهو شايف العربيه مخبو.طه في الشجره 


نزل رحيم وشريف بسرعه: مللللللكككككك

كان رحيم بينده عليها بعلو صوته وخو.ف عليها وجريو ناحية العربيه بخو.ف

شريف وقف مصدو.م وهو بيبص في العربيه وملقهومش : هما فين؟؟؟؟؟

رحيم بقا بيبص في كل مكان حوليه: ملللللللللكككككككككك

شريف بص في العربيه لقي المقعد الي خديجه كانت قعده فيه كله د...م وازاز العربيه الي قدام كله متكسر 

رحيم كان بيبص علي منظر العربيه ونسي كل الغ.ضب الي جواه وبقا كل هدفه انه يلاقي ملك ويطمن عليها 

رحيم بصوت كله ضع.ف: ملك 

شريف بص لخوه ودي كانت اول مره يشوفه ضعيف بقا ينده بعلو صوته: ملللللكككككككك... خديييييجههههه 

رحيم بص في الارض لقي نقط د..م موجوده بقا ماشي جنبها لغايت ما دخل وسط الشجر وشريف وراه 


وفجاه وقفو وهما سامعين صوت شهقات من العياط جريوا الاتنين في الاتجاه ووقفو مصدو.مين وهما شافين ملك قعده دماغها بتنز.ف د.م كتير وايديها ووشها فيهم جرو..ح والمفاجاه الاكبر خديجه نايمه جنبها وكل وشها ازاز من العربيه ومغمي عليها 

ملك بتعب وعياط هستيري: رحيم.. العربيه.. اتخبطنا.. خديجه كانت عايز تبعدني عنك بس العربيه اتخبطت و.. و.. و انا نزلت خديجه منها انا.. انا خا.يفه 

رحيم جري عليها وهو مصدو.م من شكلها: هوووش اهدي انا جيت ومعاكي اهو تعالي 

وشالها بسرعه:  شريف هات خديجه بسرعه 

وجري نحيت عربيته وفتح الباب وقعد ملك في الكرسي الي جنبه وشريف جه وراه وبقا هو وخديجه قعدين وراه 


وبسرعه رحيم ركب وساق العربيه بسرعه عليا جدا ومسك ايد ملك عشان يطمنها: هتبقي كويسه متخا.فيش ي ملك 

خديجه حاولت تفتح عيونها بصعوبه وتكلمت بض.عف: رحيم كويس انك جيت عشان اشوفك قبل ما مو.ت 

شريف اتنهد: متقوليش كدا ي خديجه هتبقي كويسه ان شآء الله 

خديجه ببتسامه ضعيفه: انا بحبك اوي ي رحيم سامحني 

رحيم بصلها في المرايا واتنهد وهو شايف عيونها بد.مع وحاسس بكسر.ه وضع.ف في كلامها..اتكلم بحز.ن: انا الي اسف عشان كنت بأذ.يكي بكلامي بس مكنش بايدي اني احبك صدقيني.. هتبقي كويسه وتلاقي الاحسن مني 

خديجه خدت نفس عميق وطلعته بت.عب وابتسمت : مش هلاقي احسن منك ي رحيم 

وفجاه سكتت وعم الصمت المكان لثواني 

شريف: خديجه!!! 

بس كانت خديجه سكتت ومبقتش تتكلم للابد.. ملك حاولت تبص ليها وهي فعلا كانت تعبا.نه جدا 

شريف بصد.مه: رحيم خديجه ما.تت

وووووووو.... 

يتبع.     #بقلمي_رحـمـه_مـحـمـد


#لكنكي_قدري   20

رحيم بخو.ف: دكتور بسرعه 

جري عليه الدكتور واول ما شاف حالت ملك وخديجه الي شايلها شريف 

شريف بتو.تر: اكشف عليها بسرعه 

ملك كان اغمي عليها من كتر التع.ب والا.لم وقرب منها الدكتور حط السمعات علي ودنه وبقا يقرب علي قلبها ولاحظ الحر.ج الي في دما.غها (بسبب خبطت خديجه) وبص للممرضات: خدوها بسرعه نذ.فت كتير 

الممرضات قربت من السرير الي نايمه عليه ملك وخدوها 

رحيم بخو.ف: هيخدوها فين 

الدكتور بيحاول يطمنه: متقلقش عليها 

ومشي ورا الممرضات 


الدكتور تاني كان وقف بيكشف علي خديجه كان مصدو.م من شكلها والازاز الي في وشها..وحرفيا كان وشها كله د.م  

وحط السمعات عشان يسمع صوت دقاق قلبها لقاها ضع.يفه جدا: بسرعه علي العمليات بسرعه 

خدوها الممرضات وجريو علي العمليات 

رحيم فضل واقف مكانه يستوعب الي بيحصل مكنش مصدق ان خديجه هي السبب في كل دا.. كان عارف انها بتحبه بس مكنش متخيل انها بتحبه اوي كدا 

علي قد ما كان مضا.يق منها وغ.ضبان بس منظرها صعب عليها قرب منه شريف وهو بيطبطب علي كتفه

: روح ي رحيم لملك اطمن عليها وانا هروح لخديجه وهكلم الي في البيت اعرفهم الي حصل 

رحيم بصله وحرك راسه بالايجاب ومشي راح للاوضه الي فيها ملك فضل واقف مستني الدكتور يطلع 

رحيم كان متو.تر اوي وخا.يفه علي ملك حاسس انه تايهه مش عارف يعمل ليها حاجه.. احساس اول مره رحيم يحس بيها وهو الض.عف 


شريف كلم الي في البيت وعرفهم كلهم وبقا الكل في حاله من الصد.مه ما عدا ابتسام الي وقعت في الارض من كتر عياطها: انا السبب حقك عليا ي بنتي ااااااهههه يارب رجعها ليا... يارب تقوم بالسلامه 

الجده بتا.نيب ليها: انتي السبب ي ابتسام انتي السبب 

ابتسام بصت ليها وهي بتع.يط اكتر: ااااااهههه يااارب 

صفاء قربت من ابتسام بحز.ن وحسه بو.جع الام الي جواها ده: مش وقته ي حماتي قومي معايا ي ابتسام نروح لخديجه وملك ونتطمن عليهم 

محسن وفارس اتجهو نحيت الباب ومشي الكل وراهم ما عدا سناء  الي خلتها صفاء تقعد مع بسمه 

سناء بخو.ف: بس انا عايزه اطمن عليهم 

صفاء: هطمنك في التليفون خليكي مع اختك 

سناء اتنهدت: حاضر يماما 

وفعلا خرجو كلهم من البيت وركبو العربيه ومشيو 

بسمه بخو.ف ودمو.عها نازله : هي ملك هتبقا كويسه 

سناء مسحت دمو.عها وخدتها في حضنها: ان شاء الله هتبقي كويسه وترجع مع رحيم(واتنهدت) هي وخديجه 


بعد فتره كان الكل واقف قدام العمليات الي فيها خديجه 

ابتسام لشريف: اي الي حصل ي ابني طمني عليها الدكتور قال ايه 

شريف اتنهد: مش عارف لسه في العمليات مخرجتش 

وفجاه الباب اتفتح وخرج الدكتور والكل جري عليه 

محسن: طمنا ي دكتور هي بخير 

الدكتور اتنهد: جر.ح دماغها مش بسيط والخبطه كانت شديده عملت ليها ارتجاج في المخ ودا غير الجرو.ح الي في وشها وفي حر.ج في رقبتها عميق خد 3غر...ز وعندها كسر في ايديها الشمال 

ابتسام شهقت بخو.ف: ي حبيبتي ي بنتي كل دا 

الدكتور: هتتحط تحت الملاحظه 48ساعه بعد اذنكم

ومشي الدكتور وساب ابتسام الي انفجرت في العياط وصفاء حضناها وفارس واقف خا.يف علي اخته مع انه غ.ضبان من الي عملتو بس دي مهما كان اختو 


شىريف يبص لمياده لقاها جريت بعيد عنهم وهي بتعيط راح وراها بسرعه 

شريف بصوت عالي نسبياً عشان تسمعه: مياده استني 

مياده وقفت وهي مدياله ضهرها وبتحاول تهدا ومتعيطش 

شريف بحز.ن وحاول يطمنها : هتبقا كويسه ان شاء الله متخا.فيش 

مياده بصتله واتفجرت في العياط: 

انا خا.يفه عليها خديجه طول عمرها بعيده عني ومكنتش بتسمح حتي انتي اقرب منها حتي لو شويه واوقات كتير مكنتش بحس انها بتحبني من تصرفتها معايا وبضا.يق لما بتز.عقلي وكلنا مضايقين من الي هي عملته بس برضو مهما كان هي اختي مش قادر اشوفها بالمنظر الي الدكتور قال عليه دا صعبانه عليا.. ما هي في الاخر ذ..نبها ايه انها حبت

شريف بحز.ن: ولا رحيم وملك ذ.نبهم حاجه

مياده بعيا..ط: عارفه وكنت بتمني من وقت ما عرفت انها بتحبه انها تفهم انه مبيحبهاش بس هي مكنتش مصدقه وفضلت تحاول...انا عارف وفهمه و..جع انك تحب حد مبيحبكش (شريف بصلها بستغراي) عشان كدا كنت بتمني اختي متحسوش (وبصت في عيون شريف ودمو.عها نزلت اكتر) انا خا.يفه عليها اوي ي شريف وبحبها اوي 

مياده صعبت علي شريف اوي وكان مضا.يق من جواه انه شايفها بالمنظر دا وعايزها تبطل عياط محسش بنفسه غير وهو بيسحبها لحضنه وبيطبطب عليها بحنان: هوووش خديجه هتبقا كويسه عشان خاطري اهدي وبطلي عياط 

مياده حضنت شريف اكتر وحست بامان وهي معاه 


رحيم كان رايح جاي قدام الاوضه بتاعت ملك لغايت ما صبره نفذ وبقا يخبط علي الارض بغ.صب: حد يطلع يطمني عليها 

ملقاش رد خبط بقوه اكتر وجز علي سنانه: حد يطمني والا هكسر الز.فت دا 

فجاه لقي الدكتور بيفتح الباب: رحيم بيه انا مقدر خو.فك عليها بس مينفعش كدا احنا في مستشفى 

رحيم تجاهل كلامه: ملك كويسه 

الدكتور حرك راسه بالايجاب: ايوه في شويه جرو..ح علي وشها وشويه خدوش بسيطه علي ايديها (بسبب ضوافر خديجه لما كانت بتبعدها عنها في العربيه) ونز.فت كتير بسبب الحر.ج الي في دماغها بس الحمدلله بقت كويسه دلوقتي هي محتاجه ترتاح بس شويه 

رحيم بتو.تر ممزوج بالخو.ف : ممكن اشوفها 

الدكتور حرك راسه بالموافقه: ايوه بس هي نايمه دلوقتي بسبب تاثير البنج شويه وهتفوق 

رحيم ساب الدكتور ودخل الاوضه بسرعه لقاها نايمه كل وشها قطن ولازق ودماغها ملفوفه بشاش وقطن ومعلقه محاليل قلبه وج.عه عليها وهو شايفه بالمنظر دا وراح قعد جنبها وبقا باصص ليها بصمت بيفتكر كل الي حصل في الساعات الاخيره 

لغايت ما بعد فتره شافها بتحرك عيونها ابتسم وفضل باصص ليها لغايت ما فاقت واول ما فتحت عيونها 

رحيم: تعرفي انك كنتي هتمو.تيني من الخوف عليكي 

ملك ابتسمت وهي بصاله وشايفه فعلا الحب في عيونه: انا... 

رحيم حط صباعه علي شفا.يفها يمنعها تتكلم: هوووش الدكتور قال لازم ترتاحي نز.فتي د..م كتير بسبب الخبطه الي في دماغك 

ملك ضحكت ضحكه خفيفه وسكتت بتا.لم : الخبطه الي في دماغي بس..انت مش شايف وشي وايدي بقيت شبه الرجل المقنع 

رحيم ابتسم: وبرضو قمر حتي وانتي شبه الرجل المقنع قمر في عيوني  


ملك ابتسمت ابتسامه مبانتش اوي بسبب كل القطن والازق الي متثبتين علي الجرو..ح الي في وشها بسبب الازاز الي اتكسر في العربيه 

رحيم فجاه قرب منها خلت ملك تخا.ف وتكلمت بتو.تر وهي بصه في عيونه: رر..رحيم فيه ايه 


رحيم فجاه رفعها شويه وهي نايمه وخدها في حضنه بقا بيحضنها جامد اكنها هتهرب منه: انا كنت خا.يف عليكي اوي ي ملك كنت هتجنن لما سناء كلمتني وقالتي ان خديجه خدتك حسيت ان قلبي هيطلع من مكانه.. كنت حاسس بشعور غريب اول مره احس بيه ي ملك (وحضنها اكتر) كنت حاسس اني للحظه عاجز مش قادر اعمل حاجه واول ما وصلت للعربيه ومشوفتكيش حسيت ان الدنيا ضلمت في وشي (ملك حست بتنهديه طويله طلعه منه وكمل ) بس الحمدلله انك كويسه وانك ورجعتيلي اوعي تبعدي عني ي ملك 

ملك كانت بتسمع كلامه وهي مبسوطه ودمو.عها ملت عيونها: انت بجد بتحبني اوي كدا 


رحيم بصلها وعلي وشه ابتسامه وتكلم بصوت كله حنان: واكتر من ما تتخيلي كمان دا انتي النور الي نورلي حياتي ي ملاكي 

وفجاه الباب اتفتح ودخلت مياده بعد ما عرفت انها فاقت 

مياده جريت عليها وهي بتتكلم بلهفه: انتي كويسه.. طمنيني عليكي 

شريف دخل وراها الاوضه 

رحيم: طب ايه مفيش خبطه علي الباب وانتي دخله كدا

مياده بخو.ف: اسكت انت (وبصت لملك) انطقي طمنيني عليكي 

ملك ابتسمت: انا كويسه (وفجاه افتكرت خديجه اتكلمت بتو.تر) خ خديجه فين.. هي فعلا.... 

شريف قرب منها: لا هي كانت في العمليات من شويه (وحكالها الي الدكتور قاله) 

ملك بخو.ف وحاولت تقوم: انا عايز اروح ليها ي رحيم 


رحيم: تروحي فين قولتلك الدكتور قال لازم ترتاحي 

ملك اتا.لمت من دماغها ورجعت نامت تاني كمل رحيم: اهو شوفتي ارتاحي بقا ولما تفوق ابقي روحي ليها 

شريف: اسمعي كلام رحيم ي ملك باين عليكي تعبا.نه ارتاحي شويه (وبص لمياده الي فهمت نظرته) 

مياده ببتسامه: مبسوطه انك كويسه (وطبطبت علي ايديها بحنان) 

وخرجت مع شريف 


رحيم فضل باصص ليها وعلي وشه ابتسامه وقرب منها ونام جنبها وسحبها في حضنه 

ملك بتو.تر: رحيم احنا في المستشفى افرد حد دخل 

رحيم وهو بيغمض عينه: واحد ومراته نايمين اي الي فيها يلا غمضي عينك وارتاحي شويه ي ملاكي

ملك ابتسمت ولقت نفسها بتدخل جوا حضنه اكتر.. رحيم ابتسم بفرحه وشدد عليها اكتر ونامو الاتنين 


كلهم كانو واقفين عند الاوضه الي اتنقلت فيها خديجه.. بعد ما كانو رايحين لملك بس شريف ومياده قالهم انها هتنام شويه 

ابتسام لقت ممرضه خرجت من الاوضه وقفتها بسرعه: هو انا مينفعش اشوفها يختي 

الممرضه: لا مينفعش دلوقتي بعد اذنك

وسابتها ومشيت وكلهم كانو متو.ترين وقلقا.نين عليها 


عدت فتره طويله 

دخلت الممرضه علي ملك لقت رحيم نايم جنبها وحضنها شهقت بخ.ضه

خلت رحيم يفتح عينه ويبصلها: هوووششش 

الممرضه بهمس وهي متو.تره: انا اسفه مكنتش اعرف انك هنا انا جيت اطمن عليها بس بعد اذنك

رحيم بص لملك بحب وطبع قب.له علي جبينها وقام من جنبها بحذ.ر عشان ميصحاش خرج من الاوضه وراح لاهله 

رحيم بغ.ضب ممزوج بحز.ن: خديجه عامله ايه دلوقتي 

ابتسام جريت علي رحيم وهي بتعي.ط:معرفش يبني محدش راضي يدخلي ليها وانا همو.ت واشوفها خليهم يدخلوني ليها 

رحيم اتنهد وطبطب علي كتفها: متقلقيش عليها ان شآء الله هتبقا كويسه وهتفوق 


عدا اليومين مفيش اي جديد 

الممرضه خرجه من لاوضه وهي بتجري: دكتوى المريضه فاقت 

ابتسام بسعاده: بجد بنتي فاقت 

مكملتش دقيقه وكان الدكتور والممرضه راجعين الاوضه وهما بيجروا خلا الكل يتو.تر (وسناء وبسمه كانو موجودين ورحيم كان مع ملك) 

وبعد فتره خرجو تاني

صفاء: طمنا ي دكتور فاقت بالسلامه 

الدكتور: ايوه الحمدلله بقت احسن وطلبت تشوف رحيم 

الكل سكت من الصد.مه لحد ما اتكلم فارس: انا هنادي 

وفعلا راح ينادي رحيم والكل بقا مستنين يجي وبعد دقايق رجع فارس ومعاه رحيم 

رحيم بص لمياده وسناء: خليكوا مع ملك لغايت ما ارجع ليها 

حركوا راسهم بالايجاب وراحو ليها 


واول ما رحيم دخل الاوضه خديجه بصتله ببتسامه: رحيم 

رحيم اتنهد وراح قعد علي الكرسي الي جنب سريها ولسه هيتكلم خديجه مناعته: اسمعني ي رحيم لو سمحت (وخدت نفس عميق وطلعته با.لم) انا.. انا اسفه انا عمري ما كنت احب اني أأ.ذيك بس كنت بحاول اخليك تحبي.. مكنتش بحاول افهم كلامك او للحق كنت بكد.ب كلامك وكنت بفضل معانده وقنع نفسي انك هتحبي..(دمعه نزلت علي المخده) صدقني انا حبيتك اوي بس انا دلوقتي فهمت وهبعد.. صدقني هبعد عنك وعن ملك وهتمني تفضلو مع بعض طول العمر اهم حاجه تكون مبسوط (وبتسمت) كل الي بطلبه انك تسامحني 


رحيم مكنش عارف يرد عليها يقول اي لغايت ما اتفاجئ بشريف بيفتح الباب: رحيم الظابط صحبك الي عرفك بمكان خديجه وملك مستني برا وعايز يتكلم مع ملك وخديجه 

خديجه بصت لرحيم بصد.مه ووووووووو. 

يتبع.    #بقلمي_رحـمـه_مـحـمـد


#لكنكي_قدري  21والاخيره

كان رحيم واقف جنب ملك والاتنين بصين للظابط مستنينه يتكلم 

الظابط: قولي كل الي حصل ي مدام ملك وانا سامعك 

رحيم بص لملك كان مستنيها تتكلم مكنش عارف هي هتقول اي بس قرر مع نفسه انه هيقف معاها في اي قرار وكلام هتقوله.. ملك بصتله بتو.تر وهو بصلها ببتسامه بيحاول يطمنها 

عم الصمت لثواني في المكان لغايت ما قطعه الظابط 

: مش عايزك تخا.في ي مدام ملك وعرفيني كل الي حصل 

ملك: هو ايه الي حصل مش فهمه اقول ايه

الظابط بص لرحيم الي كان باصص لملك: ازاي الحد.ثه دي حصلت؟ وهل خديجه كانت خطفاكي؟ 

ملك ببتسامه وحاولت تخفي تو.ترها: لا مكنتش خطفاني ازاي بنت عمي هتخطفني ي حضرت الظابط احنا كنا خارجين مع بعض وفجاه العربيه خرجت عن سيطرت خديجه واتخبطنا في الشجر وحصل الي حصل 

الظابط: يعني مكنش فيه اي خط.ف ولا حاجه 

ملك حركة راسه بالايجاب: ايوه

الظابط قام وقف عشان يخرج من الاوضه: تمام بعد اذنكم 

وخرج من الاوضه 

رحيم قعد قدامها وبصلها بتركيز: لي محكتيش الي حصل

ملك: مقدرتش اقول بعد ما قولتي الكلام الي قالتو ليك خديجه.. حسيت انها فعلا اتغيرت وانا مبقاش يهمني حاجه غير اني اعيش معاك وبس 

رحيم ابتسم وشدها لحضنه وهو مبسوط من كلامها

والباقي عرف ان ملك معترفتش علي خديجه

 وبقت ابتسام تشكرها كتير: شكرا ي ملك شكرا ي حبيبتي حقك عليا سامحيني ي بت اخويا 

ملك ببتسامه: مش زعلانه ي عمتي ومسمحاكي انتي وخديجه


عدا اربع ايام 

نور بغ.ضب ممزوج بخو.ف: بقالي اربع ايام مشوفتوش ولا ليه اثر هو ممكن يكون حصله حاجه ولا بقاش هيجي 

كانت بتفكر وهي ماشيه في اتجاه المدرسه وسرحانه واول ما شافته جريت عليه بلهفه اكنها كانت مستنياه واول ما قربت منه اتكلمت بغ.ضب : انت مختفي فين بقالك اربع ايام مبتجيش فكرتك مش هتيجي تاني وقلقتني عليك 

فارس ببتسامه جميله: وحشتيني 

نور اتكسفت: انت بار.د بقولك مجبتش ليه 

فارس غمز ليها: يعني كنتي قلقانه عليا اوي كدا ماشي يستي اختي كانت في المستشفى مكنتش اقدر اسيبها حقك عليا 

نور: مالها اختك؟؟ طب هي كويسه يعني؟؟

فارس حرك راسه بالايجاب واتنهد: ايوه الحمدلله 

وسكت شويه وبعدين كمل : تتجوزيني ينور؟؟ 

نور فضلت واقفه مصدو.مه من سؤاله الي قاله فجاه ومكنش متوقع خالص 

فارس ببتسامه: انا جايلك البيت انا وعمي اخر الاسبوع اتقدملك 

ومشي من غير ولا كلمه زياده وهي لسه بصاله بصد.مه ومش قادره تتحرك لغايت ما اختفي من قدامها: تتتت... ايه 


شريف لقي مياده قعده قدام المستشفى قرب منها وقعد جنبها كانت سرحانه: مالك

مياده من غير ما تحس اتكلمت بصوت مليان عياط مكتوم: بفكر في مستقبلي لو المتخ.لف دا محسش بيه وسبني 

شريف بصد.مه: ايه؟؟؟ 

مياده اتنفضت وبصت جنبها لشريف: ايه؟؟ 

شريف بصلها بغ.ضب: مين الي قصدك عليه دا ي مياده انطقي ومش هسمحلك تنكري زي المره الي فاتت لما كنا في العربيه 

مياده بصتله بستغراب لغايت ما افتكرت الكلام الي دار بنهم ابتسمت بفرحه معقوله كل الفتره دي مضا.يق من الكلمه الي قولتها... معقوله فاكر وخا.يف يكون في حد في حياتها دا بين الصناره غمزت بقا ولا ايه 

قاطعها صوت شريف الي كان هيطق من سكوتها: انجزي قولي مين دا وانا اروح اخ.نقه ونخلص من الموضوع دا 


مياده بسرعه: لا بعد الش.ر عليه متقولش كدا ...بص انا هقولك اول حرف من اسمه وانت افهم بقا ودور عليه وفهمه انه ج.بله ومعندوش د.م ولا بيحس.. اول حرف من اسمه "شين" وحد انت تعرفه كويس جدااا وبتعتبره زي نفسك كدا بالضبط 

كانت متوقعه انه يفهمها علطول بس اتصد.مت من رده:

 دا مين الي قوله شين وانا اعرفه دا 

مياده جزت علي سنانها: شيييين شين ي شريف شين وركز ي ششششريف 

شريف بصلها بستغرا.ب: ممكن شاكر الي بيجيب لامي اللبن كل اسبوع بتحبي بتاع اللبن ي مياده 

مياده بصتله بغ.ضب: تصدق بالله انك فعلا معندكش د..م ولا بتفهم والله لو بحكي لشاكر نفسه كان فهمني 

وقامت ومشيت وهي متغا.ظه منه 


شريف فضل يفكر في كلامها بستغراب: حد بعتبره زي نفسي واوله شين فكر كويس ي شر... 

وسكت بصد.مه لما استوعب كلامه اوله شين دا انا(اترسمت علي وشه ابتسامه عريضه)انا.. مياده 

مياده بصتله بغ.يظ: نعم عايز تروح تق..تل شاكر اقتل...ه وياريت تق..تل نفسك بعدها حاكم انا بقيت علي اخر اخري منك 

شريف جري نحيتها ووقف قدامها وهو جواه سعاده كبيره:انا 

مياده: انت ايه 

شريف: قصدك عليا انا.. دا كله قصدك عليا انا وانا الع.بيط الي مكنتش فاهم حاجه وطول الوقت بش.تم في الي كنتي اتكلمتي عنه قدامي 

مياده بغ.يظ: تستاهل كل الشتا.يم دي واكتر.. واحد عد.يم الاحساس 

شريف ببتسامه عريضه: بس هتوفقي تتجوزي عديم الاحساس دا صح

مياده بصتله بصد.مه: ايه انت بتتكلم بجد ي شريف 

شريف حرك راسه بالايجاب وقرب اكتر عليها: كنت غ.بي لما مكنتش فاهم ولما حسيت ان في فحياتك حد معرفش ليه حسيت اني بخسرك بس دلوقتي وبعد ما فهمت لا مش هسيبك ابدا تتجوزيني ي مياده 

مياده دمو.عها كانت نازله بفرحه وهي سامعه الكلام من اكتر شخص كانت تتمني يحس بيها وبحبها حركة رأسها بالايجاب بسرعه وهي مبسوطه: موافقه 

_________

مر 5سنين علي كل الي حصل دا 

كان الجميع متجمع في صاله البيت وهما مبسوطين مستنينها بعد ما عدا  5سنين من بعد ما سبتها

جريت بنت صغننه علي فارس اتكلمت بصوت اطفال:بابا 

 فارس اول ما شافها رفاعها وشالها بسعاده وباسها بحب :يقلب بابا

ليا: حمزه كان عايز يبو.سني 

الكل بص في اتجاه واحد وولد صغير خرج من ورا الحيطه وهو باصص ليهم ببتسامه :انا بحبها ولما اكبر هتجوزها ي عمو فارس يبقا فيها ايه لو خت بو.سه صغننه دلوقتي 


بقا الكل باصص ليه بصد.مه من كلامه ازاي دا طفل 

فارس بص لشريف بغ.يظ: ابعد ابنك عن بنتي ي شريف 

شريف ضحك وهو بيقرب من حمزه وشاله: الواد راجل ودخل البيت من بابه وهو صغير كدا عايزين ايه تاني 

رحيم قرب علي ولاده (زين الي اكبر منهم كلهم بسنه وروفيده الي عمرها سنه ونايمه علي رجل ملك وحط ايده علي عنيهم): ملكوش دعوه بالناس الي هناك دول ي حبايبي


دخلت سناء واشرف ومعاهم بنتهم ساره واول ما زين شافها ساب رحيم وجري عليها حضنها بقا رحيم واقف مصدو.م 

شريف بضحك: امسك ابنك ي رحيم هياكل البت 

والباقي كله ضحك علي الي حصل 

سناء راحت وقعدت جنب مياده وملك ونور: جت ولا لسه 

ملك حركة راسها بالرفض: لا لسه 

سناء حست ان ملك متو.تره من مقابلتها بعد السنين دي طبطبت علي ايديها بحنان: متقلقيش كله هيبقا كويس

وبصت لمياده الي بطنها شبه الكوره: هتنزلي الكوره دي امتي 

مياده ضحكت: هانت كلها شهر 

نور ببتسامه: المهم تقومي بالسلامه 

وفضلو البنات تتكلم مع بعضها 

محسن قرب من احفاده كلهم وكان مبسوط بيهم وبيلعب معاهم والباقي قعدين يتكلمو 


وفجاه عم الصمت وهما سامعين الباب بيخبط رحيم راح فتح وكانت هي بصت لرحيم ببتسامه: ازيك ي رحيم 

رحيم ابتسمت ليها: الحمدلله ازيك انتي ي خديجه 

خديجه ببتسامه: الحمدلله كويسه (وبصت للي واقف جنبها بحب ظهر في عيونها) دا ادهم خطيبي 

رحيم بصلها ببتسامه وهو شايفها مبسوطه وسلم علي ادهم ودخلو البيت ورحبو بيهم اوي دا غير ابتسام الي خدتها في حضنها وقعدت تعيط من فرحتها انها رجعت 

خديجه ببتسامه: وحشيني اوي ي ماما 


وخدت بالها من ملك الي قعده متو.تره قربت منها ببتسامه وهي شايفه طفله جميله نايمه علي رجليها: شبهك اوي جميله

ملك بصت لبنتها ببتسامه ورجعت بصت لخديجه: عامله ايه 

خديجه بصت لادهم وعلي وشها ابتسامه: مبسوطه (وبصت لملك) القدر دا غريب اوي من بعد ما مشيت وانا متاكده ان حياتي كدا انتهت لحد ما قابلت ادهم وانا حسيت ان مفيش حاجه انتهت دا لسه هتبدا 

نور سمعت كلامها وابتسمت: مفيش احسن من عوض ربنا 

ملك طبطبت علي ايد خديجه : مبسوطه انك فرحانه 

خديجه ببتسامه: وانا مبسوطه اني رجعت شوفتكم تاني 

وسابتها وجريت تلعب مع الاطفال وتضحك معاهم 

رحيم بص لملك براحه وهمس: بحبك ي ملاكي

ملك ابتسمت بحب وكانت مرتاحه جدا بعد الكلام الي سمعته من خديجه: وانا كمان 

تمت  #بقلمي_رحـمـه_مـحـمـد. 





تعليقات

التنقل السريع