القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية رغبة الانتقام الفصل الثالث 3بقلم فريدة أحمد جديده وحصريه

 

رواية رغبة الانتقام الفصل الثالث 3بقلم فريدة أحمد جديده وحصريه 






رواية رغبة الانتقام الفصل الثالث 3بقلم فريدة أحمد جديده وحصريه 


اخوك عاصي ك. كان عاوز يغتصـ بني.. اتهجم. عليا وقطع هدومي.. فضلت اقاومو. لحد ماعرفت ابعدو عني 

وهي بتعيط اوي

كان بيسمعها وهو مصدوم لكن قال بغضب....  انتي بتقولي اييه. 

وهو مش قادر يستوعب.... عاصي. عاصي اخوياا

ليلي هزت راسها بدموع


كانت واقفة قصاد الشباك وهي بتتخيل انها بتقول ل ياسين علي اللي عاصي عملو خصوصا بعد ماشافت ياسين وقف بعربيته قدام الشركة وطلع ليها 

لكن مرة واحدة فاقت و قالت في نفسها لأ. ياسين مش لازم يعرف حاجة دلوقتي. لان اكيد لو عرف باللي اخوه عملو وان كان فيه علاقة بيني وبين عاصي من الاساس هيبعد حتي لو بيحبني 

وهي بتبص علي هدومها اللي اتقطعت وحاولت تداريها بعد ماقفلت الجاكيت 

حسمت امرها وهي بتقول...  ياسين مش لازم يعرف اي حاجة قبل مانتجوز..  

كملت بتوعد... بعدين بقا ابقي اروق ل سي عاصي وانتقم براحتي.. ان ماخليته يطردك من البيت ياعاصي مبقاش انا 

فاقت من شرودها علي صوت ياسين اللي دخل من غير ماتحس بيه وقرب عليها وحط ايده علي وسطها وهي مدياه ظهرها وقالها....  الجميل سرحان في ايه 

لفت ليه ببتسامة وقالت...  هكون في مين. اكيد سرحانة فيك 

حاوطت رقبتو وهي بتبص في عنيه وبتقول.... بقيت شاغل كل تفكيري. امتا والزاي. معرفش.. بس كل اللي حاسة بيه دلوقتي اني بحبك 

ياسين وايده علي وسطها قال وهو حاسس ان الدنيا مش سيعاه....  كان فين الاحساس ده من زمان. ليه تعبتيني معاكي

ليلي علطول...  ما انت اللي كنت بتخوفني

ياسين... انا!! 

ليلي....  اه. طريقتك مع الموظفين وجديتك في الشغل كانت مخلياني عندي رهبة منك 

اتنهدت وقالت .. ياسين. انا عارفة من بدري انك بتحبني.وانا كمان كنت معجبة بيك وبشخصيتك  بس كنت خايفة اقرب انت طبعك صعب وانا كنت خايفة 

ياسين...  اديكي لسه قايلة اني بحبك. يعني ليكي معاملة خاصة غير اي حد 

ابتسمت ليلي وياسين قرب باسها علي خدها وقال...  مش يلا 

ليلي وهي بتاخد شنطها... يلا. بعدين انتا اتاخرت عليا اصلا

ياسين...  كان عندي اجتماع ويدوب لسه خلصان 

بعدين اكمل بتساؤل لما اتذكر عاصي اللي شافه خارج من الشركة وقال...  صحيح قوليلي عاصي كان بيعمل ايه هنا 

اتوترت ليلي لكن قالت باستغراب مصطنع.... عاصي. وايه اللي هيجيبو هنا 

ياسين....  شوفتو خارج من الشركة. عرفت انو كان عندك

ليلي اتوترت اكتر لكن حاولت تتكلم بثبات وقالت...  لا مكانش عندي..

بعدين قالت بتفكير مصطنع.... اه. يمكن كان جاي ل بابا ولا ل اي حد في الشركة. بس انا مشفتوش اساسا 

هز ياسين راسو 

وخرجو الاتنين 

.......................................... 

مساء 

رجعت ليلي البيت 

دخلت وطلعت علي اوضتها علطول بس اتفاجات ب مامتها اللي لسه راجعة من امريكا وقفتها قبل ماتفتح باب اوضتها وهي بتقول...  ليلي 

لفت ليلي ليها ...  ماما 

وقربت ليها حضنتها 

بعدت وهي بتقول...  حمدالله علي السلامه. حضرتك رجعتي امتا 

مامتها...  لسه واصلة من ساعة 

ليلي.... بس مقولتيلش انك هترجعي النهاردة يعني

مامتها بسخرية ... قولت ارجع بدري علشان اكون جمبك في فرحك. مش بعد بكرة بردو

ليلي...  ااه. 

ثم اكملت بحرج.. هو الموضوع حصل بسرعة و

قاطعتها مامتها....  مش دي المشكله..

كملت بنبرة جامدة...  ممكن اعرف الزاي هتتجوزي ياسين 

انا اللي اعرفه وجيتي حكيتهولي من فترة قريبة...  انك بتحبي عاصي اخوه. اقدر اعرف الزاي بقا ياسين اللي فرحك عليه بعد بكرة

ليلي...  ماما. انا وياسين بنحب بع

قاطعتها ناهد...  انتي كدابة.. انتي بتحبي عاصي 

مسكت من دراعتها الاتنين وهي بتقول باستفهام وشك...  اي اللي حصل بينك وبين عاصي.وخلاكي تلفي علي اخوه. اتكلمي

ليلي بدموع....  عاصي. خاني ياماما 

ناهد بصدمة...  انتي بتقولي ايه. 

ليلي مسحت دموعها وقالت...  خاني. بقولك خاني 

ناهد.. انتي متأكدة. مش يمكن فاهمة غلط 

ليلي نزلت دموعها تاني لما اتخيلت المنظر اللي شافته وقالت بوجع... شوفتو بعيني مع رنا صحبتي في الشقة مع بعض... عاصي وجعني اووي ياماما 

حضنتها ناهد بحزن عليها وقالت...  اوعي تزعلي عليه. اعتبريه كلب وراح 

وهي بتمسحلها دموعها

ليلي...  مش قبل ما اوجعه. لازم اوجعه زي ماوجعني

اتنهدت ناهد وقالت...  علشان كده روحتي تتجوزي اخوه. فاكرة انك بكده هتوجعيه 

ليلي...  دي اكتر حاجة هتوجعه. انا عارفه 

ناهد...  بس انا مش هسمحلك تعملي كده ياليلي. لانك بكده انتي اللي هتتوجعي اكتر وهتضيعي نفسك. لو ياسين عرف انك قربتي منو علشان تنتقمي من اخوه وبتمثلي عليه الحب. مش هيرحمك 

ليلي...  ياسين بيحبني. وكمان مش هيعرف حاجة متقلقيش

ناهد....  وانتي فاكرة انك هتعرفي تضحكي علي ياسين. ياسين مش سهل ولو عرف مش هيرحمك. مش لازم الجوازة دي تتم 

ليلي..ماما خلاص انا هتجوز انا وياسين 

ناهد بحدة...  اسمعي انتي هتشيلي الموضوع ده من دماغك وهتبعدي عن ياسين. انتي فاهمة. انا مش مستعدة اخسرك 

ليلي...  ماما. انا عارفة بعمل ايه كويس. قولتلك متقلقيش 

ناهد بعصبية.... اللي هتعمليه ده اصلا غلط هتخربي بيت وهتوقعي اخوات في بعض .انا مربتكيش علي كده.دا غير  ان واحدة زيك استحالة هتقدر تلعب علي واحد زي  ياسين بجبروته. لازم اقلق واخاف عليكي منو 

ليلي....  اهو ياسين ده بيموت فيا بيعشقني.. ماما لو سمحتي انا عارفة بعمل ايه 

وقربت باستها ودخلت اوضتها علطول وهي بتقولها تصبحي علي خير 

........................................... 

تاني يوم 

راحت ليلي الشركة عند ياسين ودخلت المكتب عليه كان قاعد علي كرسي المكتب مرجع ظهره لورا ومغمض عينه 

قربت ليلي عليه بالراحة وباسته علي خده برقة

فتح ياسين عينه لما حس بيها وقبل ماتبعد كان شدها عليه وقعدها علي رجله 

ليلي بدلال...  حاسب حد من الموظفين يشوفنا 

ياسين قربها ليها اكتر وهو بيدفن راسه في رقبتها...  محدش بيدخل من غير اذن 

وهو بيستنشق ريحتها بتوهان وبيقول.. تتجنني ياليلي 

ولسه هيبوسها علي رقبتها 

ليلي وهي بتبعد بكل دلع ...  ياسيين. بتعمل ايه 

ياسين وهو مش قادر يبعد... قربك بيجنتي. بتسحريني ياليلي 

ابتسمت وهي بتقول بعد مابعدت وقدت قصادة علي حرف المكتب...  بتحبني 

ياسين....  بعشقك. عمري مااتمنيت غيرك ولا شوفت واحدة غيرك

خبطت السكرتيرة ودخلت بعد ما اذن ليها بالدخول وهي بتقول....  الطيارة كان ساعة يا ياسين بيه 

ليلي باستغراب....  طيارة ايه.. انت مسافر 

ياسين وهو بيقوم ....  ايوا عندي شغل مهم ولازم اسافر علشان اخلصو 

وبص للسكرتيرة اللي لسه واقفة وقالها...  روحي انتي

خرجت السكرتيرة وليلي قالتلو.... هو السفر ده ماينفعش يتاجل او يتلغي.او حتي حد يسافر مكانك. انت ناسي ان فرحنا كمان يومين

ياسين.... للاسف لا.لازم انا بنفسي.بعدين كده كده راجع بكرة 

ليلي.... ان شاءالله.

اتزكرت وقالت.... طب والاجتماع بتاع بليل. مش هتحضره

ياسين.... عاصي هيحضره مكاني  

...................... 

مساء 

كان ياسين سافر


في غرفة الاجتماعات كانت ليلي موجودة ورجال اعمال كتير وعاصي اللي موجود مكان ياسين 

بعد وقت خلص الاجتماع وبعد ما اتفقو ومضو علي الثفقة كلو خرج 

ليلي كمان جات تخرج لكن ايد عاصي شدتها ل جوا تاني وقفل الباب 

ليلي بغصب... انت بتعمل ايه 

عاصي....  احنا لازم نتكلم

ليلي....  نتكلم في ايه. احنا مفيش بينا كلام

عاصي....  لا فيه... انا بحبك ياليلي. بحبك اوي

ليلي بسخرية....  لا بجد. بتحبني.. وخيانـ تك اللي شوفتها بعيني دي. كانت ايه

عاصي....  كانت لحظة ضعف.. غلطة وعمري ماهكررها. بس سامحيني وارجعيلي ياليلي. انا مقدرش اعيش من غيرك 

ليلي....  انت ديلك نجـ س ياعاصي. لحظة الضعف اللي بتقول عليها دي. هتحصل كتير اوي وهتكرر غلطك تاني 

عاصي.... هتغير علشانك. انا بحبك يا ليلي صدقيني

ليلي...  مصدقاك. عارفة والله انك بتحبني. بس زي ما قولتلك انت ديلك نج،س. عمرك ماهتبطل وسا، خة. اللي زيك صعب يتغير 

عاصي...  ليلي صدقيني. انا هتغير بجد.. بصي انا عارف انك بتحبيني. ابعدي عن ياسين وتعالي نرجع واوعدك عمري ماهبص لوحدة ست. 

وبدموع.... بس انتي ارجعيلي.. انا مقدرش اعيش من غيرك. متغلطيش ياليلي وابعدي عن ياسين.. انتي ليا انا. 

وقرب منها بتوهان....  انا بعشقك ياليلي. بحبك اوي. واستحالة اسيبك لحد غيري 

وقرب علي شفايفها برغبة وبقي يبوسها بجنون وعنف 

حاولت ليلي تبعدو لكن بدون جدوي  لحد ما خارت قوتها واستسلمت  ليه بعد ماكانت بتبعدو بكل قوتها وهي بتقول...ابعد ياحيوان استسلمت  ليه وللمساته اللي دوبتها وهي متخدرة 

يتبع.... 

تكملة الرواية من هناااااااا

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله اضغط هناااااااا



تعليقات

التنقل السريع