القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية هربت لتسكن قلبي الفصل 6-7-8-9-10بقلم رحمه محمد (جميع الفصول كامله)

 

رواية هربت لتسكن قلبي الفصل 6-7-8-9-10بقلم رحمه محمد (جميع الفصول كامله)






رواية هربت لتسكن قلبي الفصل 6-7-8-9-10بقلم رحمه محمد (جميع الفصول كامله)


السادس 

قاسم كان بيسمع كلام ليله بم.لل واول ما خلصت 

قاسم ببرو.د: خلصتي؟ 

ليله مسحت دمو.عها بإهمال وبصتله بعدم فهم 

قاسم: برا 

ليله بصتله بصد.مه وفضلت بصاله لثواني تستوعب الي قاله 

قاسم تجاهل نظراتها وبص للاوراق الي معاه: اقفلي الباب وراكي ومش عايز اي ازعاج 

ليله بلعت ريقها بحز.ن وقامت وقفت: انا اسفه معرفش ازاي قولت كل دا (ومسحت دمو.عها بإهمال) اسفه 

وخرجت بسرعه من المكتب وجريت علي اوضتها واول ما شافت السرير اترمت عليه وفضلت تعي.ط وتمتمت بكلام مش مفهوم


في نفس الوقت معتز نزل من العربيه هو وهيثم قدام المكان الي ديماً بيروحو (النادي الليلي) وقعد علي نفس الطرابيزه بتاعته 

هيثم كان بيبص للي حوليه: في مز.ز حلو كتير هنا 

معتز تجاهله وقرب منهم شخص: معتز بيه نورتنا نفس المشروب صح

معتز حرك راسه بالايجاب من غير ما يتكلم 

هيثم بسرعه: وانا كمان نفس المشروب بتاع معتز(وبعد ما مشي) خلاص ي معتز افرد وشك بقا ليله هترجع هتروح مننا فين يعني 

معتز بغ.ضب: عايزني اهدي وهي عند قاسم الراوي 

هيثم بكل بساطه : هنجبها منه 

معتز بصله بسخريه عشان ميعرفش مين قاسم الراوي: عملت الي قولتلك عليه 

هيثم حرك راسه بالايجاب: ايوه طول الوقت واقفين قدام القصر ومتابعين كل حاجه 

معتز بتحذ.ير: مش عايز قاسم يحس بحاجه ي هيثم انت فاهم

هيثم حرك راسه بالايجاب وم.لل من كلام اخو الي كل شويه يقولو ليه 


وقربت منهم بنت باين انها مش في وعيها: اي دا معتز وحشني اوي.. علي فكره انا زعلانه منك عشان المره الي فاتت سبتني و..(وسكتت وهي بتبص لهيثم) مين دا 

هيثم ببتسامه وهو بيبص للبنت بأعجاب : هيثم اخو معتز 

البنت بعدم وعي وكلام متقطع: اي دا مكنتش اعرف انك عندك اخوات 

وقاطع كلامهم صوت اغنيه اشتغلت البنت بتدات تتنطط في مكانها: الاغنيه دي حلوه اوي تعالي نر.قص ي معتز 

معتز بصوت عالي عشان تسمعو: لا مش عايز 

هيثم بسرعه وصوت عالي : تعالي انا هر.قص معاكي 

البنت مسكت ايده وقربت من الناس الي بتر.قص في مكان معين: يلاااا

وفضلو يتحركو علي الاغنيه الي شغاله 

ومعتز باصص لخوه بسخريه من حركاته.. وهو بيشرب من الكاس الي في ايده وكل الي شاغل تفكيره ازاي ياخد ليله من قاسم ويخلص منه خالص

 فضل يضغط علي الكاس بغ.ضب لما افتكر ليله وهي بتر.فض تيجي معاه قدام قاسم: هرجعك ليا ي ليله ووقتها هتند.مي علي كل كلمه قولتيها ليه 


قاسم خلص شغله في وقت متاخر وقرر انه يطلع الجناح بتاعه واول ما خرج حس بحرك غريبه حوليه تجاهلها اول مره بس فجاه وقف وبص حوليه بتركيز كبير لما شاف خيال بيتحرك حوليه مسك المس.دس بتاعه وبقا بيلف وباصص في كل حته بتركيز لان القصر كان ضلمه 

وفجاه سمع حرك في المطبخ اتحرك بخطوات سريعه ناحيته لقي خيال شخص واقف فضل يتحرك ببطئ وفجاه فتح النور

قاسم بغ.ضب: انت م...

 ووقف مصدو.م لما شاف ليله وقفه قدام التلاجه 

قاسم: ليله 

ليله لفت بسرعه وهي مخضو.ضه واول ما شافت المسد.س موجه عليها صرخة ورفعت ايديها لفوق: عااااا معملتش حاجه 

قاسم بإزعا.ج من صوتها: هووووش اسكتي 

وخبه المسد.س وتكلم بغ.ضب: انتي بتعملي ايه هنا 

ليله بصت في الارض بإحرا.ج: انا بس كنت جعانه وجيت اكل 

قاسم: ولي بيبقا جعان بيفضل يتسحب زي الحرا.ميه كدا 


ليله رفعت وشها ليه ومناخيرها حمرا من العياط وعيونها ورمه وبتلمع : ما انا مكنتش عايزه حد يشوفني 

قاسم فهم انها كانت بتع.يط: طب انا جعا.ن انا كمان 

ليله: تعالي كل معايا 

قاسم ابتسم وراح قعد علي الكرسي: هاتي الاكل 

ليله ابتسمت وبسرعه جابت كل الاكل وحطته علي الطرابيزه الي قدام قاسم وقعدت هي كمان وبداو ياكلو 

قاسم كان باصص ليها وشايف دمو.عها الي بتنزل كل شويه وبسرعه تمسحها وتكمل اكل في صمت 

قاسم: اممم بتدرسي ي ليله

ليله انتبهت لسؤاله: انا خريجة كليه تجاره قسم اداره اعمال (وابتسمت لما افتكرت باباها) بابا كان ديما يقولي اتخرجي بسرعه عشان تشتغلي معايا 

قاسم وهو بياكل : واشتغلتي؟ 

ليله بصتله واتنهدت بحز.ن: لا انا بس اتخرجت من كام شهر وبابا تو.في بعدها 

قاسم فضل باصص ليها شويه 

ليله خدت بالها انه بيبصلها بصتله بتو.تر: انا اسفه دخلتك في مشاكلي تاني 

قاسم ببرو.د : عندك حق خلتيني اندم اني سألتك 

ليله تحولت ملامحها للغ.يظ منه ومن برو.ده: تمام تصبح علي خير 

قاسم كمل اكل بعدم اهتمام: تمام 

ليله قامت بسرعه ومشيت وهي بتمتم: انا اي الي خلاني ارد اصل بار.د ومستف.ز هو مستحمل نفسه ازاي الكائن دا.. تلاجه 


قاسم فضل متابعها واول ما مشيت ابتسم وساب الاكل وطلع الجناح بتاعه غير هدومه وفضل قاعد يفكر في كلام ليله واول ما افتكر شكلها لما كانت واقفه قدام التلاجه ابتسم: شكلها مجنو.نه 

وانتبه لكلامه..اتكلم بستغراب من كلامه ونام علي السرير: وانا مالي 

وحاول يمنع نفسه من التفكير وينام


ليله كانت بتلف في الاوضه: البار.د معندوش د.م ولا احساس.. معرفش اي البني ادم دا قطع دراعي ان ما كان عنده عقده نفسيه 

فجاه الباب خبط وسمعت ليله صوت سماح وفتحت ليها 

سماح ببتسامه: انتي كويسه سمعتك بتصو.تي من شويه 

ليله بغ.يظ: وهو في حد يفضل في القصر دا ويبقا كويس 

سماح: دا أأمن مكان ليكي ي ليله 

ليله بحز.ن: اي مكان بعيد عن ولاد عمي هيبقا كويس بس هفضل هنا لغايت امتي هيعملو اي حاجه وهياخدوني 

سماح راحت قعدت علي السرير: طلاما قاسم بيه معاكي محدش هيقدر يقرب منك 

ليله بغ.يظ: قاسم البار.د ...ومعندوش مشاعر 

سماح ضحكت: في دي عندك حق داده فاطمه قالتلي ان طول عمره عايش لوحده ومفيش حد بيجي يزورو حتي اهله متعرفش عنهم حاجه والمره الوحيده الي جه حد يزوره فيها كان الي اسمه معتز دا ساعتها كلنا اتصد.منا بس في الاخر عرفنا انه جه عشانك 

ليله بستغراب: يعني هو معندوش اهل 

سماح حركة راسها بالر.فض: معرفش 

ليله كانت للحظه قاسم هيصعب عليها بس حرك راسها بالر.فض: يستاهل ومين هيطيقو دا 

سماح ضحكت: طب يلا نامي بقا عشان تعرفي تصحي بدري 

ليله اتنهدت: ماشي تصبحي علي خير

سماح ببتسامه: وانتي من اهله

وخرجت سماح من الاوضه وفضلت ليله قعده تفكر في كلام سماح: هوووش ملكيش دعوه ي ليله يلا نامي بقا 

وفعلا بدات تنام 


معتز كان وصل قدام البيت وهو باصص لاخوه الي لسه بير.قص وبيغني وهو مش في واعيه خالص.. نزل من العربيه وخرج اخوه وبقا سنده 

هيثم بسعاده: شوفتني وانا بر.قص ي معتز ولا كاني ميكل جاكسون في زمانه 

معتز بسخر.يه: لا شوفتك وانت من اول كا.س اترميت علي الارض زي القت.يل 

هيثم بصله بض.يق: انت ر.خم 

معتز بصله بغ.ضب 

هيثم ضحك : خلاص متكرمش وشك بس اوعدني انك تاخدني كل مره اتفقنا 

معتز كان وصل علي السرير بتاع هيثم.. رماه عليه: لا 

هيثم اول ما معتز رماه علي السرير نام علطول.. ومعتز سابه 

وراح اوضته وكلم الحارسين الي واقفين قدام قصر قاسم عشان يحذرهم يفضلو صاحيين ومحدش يتحرك من مكانه الا بأمره وفضل قاعد يخطط ياخد ليله ازاي 


في صباح يوم جديد 

ليله صحيت بإزعاج من صوت المنبه وفتحت نص عيونها بم.لل قفلته

 ولسه هتغمض تاني لمحت حد واقف قدامها غمضت وفتحت تاني فجاه 

شهقت بصد.مه : انت بتعمل اي هنا 

يتبع.    #بقلمي_رحـمـه_مـحـمـد


#هربت_لتسكن_قلبي.   السابع 

ليله صحيت بت.عب وازعاج من صوت المنبه فتحت نص عيونها بم.لل وهي بتنف.خ بض.يق: هووش مش وقتك سبني انام 

وقفلت المنبه...ولمحت خيال لشخص واقف قدامها قفلت عيونها وفجاه فتحت تاني بسرعه: انت بتعمل اي هنا 

قاسم بض.يق: الساعه كام دلوقتي؟؟ 

ليله قعدت بسرعه علي السرير وبصت للمنبه الساعه كانت 6ونص شهقت بصد.مه: ا.. انا اسفه اص..اصلي مش متعوده اصحي بدري كدا انا اسفه 


ولان الت.عب كان فعلا باين علي وشها قاسم قرب منها اوي لدرجه خلتها ترجع لورا بتو.تر: اخر مره هعديها ليكي لو حصل اي حاجه تاني اعتبري نفسك برا القصر دا

ليله بلعت ريقها بخو.ف وحركة راسها بالايجاب: ح..حاضر 

قاسم بعد عنها: قومي البسي بسرعه 

ليله قامت وقفت: البس؟؟ لي 

قاسم ببرو.د: من غير اسأله 5 دقايق وتكوني جهزه 

وخرج من الاوضه بسرعه في دخول سماح بصاله بصد.مه: ازاي خرج كدا انا كنت مستنيه ز.عيق وبهدله هنا عشان اتاخرتي 

ليله كانت لسه واقفه بصه لاثره بستغراب 

سماح خدت بالها انها سرحانه قربت منها اكتر: ليللللللله 

ليله فاقت من شرودها وبصت ليها بخ.ضه: في ايه ي سماح 

سماح بستغراب: مالك ي بنتي سرحانه في ايه 

ليله: قالي البسي.. معرفش هنروح فين 

سماح: طب ما تلبسي بسرعه قبل ما يتحول علينا وفي الطريق اسالي عادي 

ليله بقل.ق ظهر علي ملامحها: تفتكري هيوديني لمعتز 

سماح حركة راسها بالر.فض: لا قاسم بيه صعب جدا وعصبي ويخو.ف بس مش غدا.ر اطمني

ليله بصت لانفسها في المرايه بضيق: حتي معنديش هدوم غير دول من وقت ما جيت وانا لابساهم كل هدومي في البيت 

سماح ابتسمت بحب: بس كدا ثواني ي قمر 

ومشيت سماح راحت اوضتها جابت تيشرت وبنطلون ورجعت تاني ل ليله: خدي يستي البسي دول وهما اكيد هيجو علي قدك احنا يعتبر نفس المقاس 


ليله ابتسمت بمتنان: شكرا اوي ي سماح بجد 

سماح ببتسامه: شكرا علي ايه ي عبيطه احنا اخوات صح ولاايه 

ليله حركة راسها بالايجاب: طبعا 

سماح: طب يلا اسيبك تلبسي بسرعه بقا عشان شوفت قاسم بيه مستنيكي برا 

ليله حركة راسها يالايجاب ولسه بتبص للهدوم لقتها بالتيكت بتاعها شافت سماح لسه هتمشي وقفتها بسرعه: سماح خدي الهدوم دي بتاعتك وانتي لسه ملبستهاش 

سماح بستغراب: واي يعني؟! 

ليله: ازاي هلبسها وانتي جيباها جديده ليكي 

سماح ابتسمت: يستي وانتي شايفه الخروجات مقطعه بعضها يعني انا ديما في القصر وبعدين مش خساره فيكي بطلي ع.بط 

ليله بإحراج : بس.. 

قاطعتها سماح ببتسامه : ادخلي البسي بسرعه ي ليله 

ليله ببتسامه: بجد شكرا جدا ليكي 

سماح ب.ملل: تاني شكرا يبنتي انتي اختي ومعرفش لي حبيتك كدا من اول ما شوفتك وانا مرتحالك البسي بسرعه بقا قبل ما قاسم بيه يت.عصب علينا 

ليله ببتسامه: ماشي 

سماح ابتسمت وخرجت من الاوضه وليله لبست بسرعه وفضلت واقفه تفكر تربط شعرها ولا تسيبه بس قررت تلبس التوكه في ايديها كالعاده 

وسابت شعرها ولقت قلم روچ في الشنطه ابتسمت وحطت منه خفيف وخرجت 


داده فاطمه ببتسامه: ليله ما شاء الله خلت الجناح فله مش محتاج اي حاجه.. كويس انك مزعلتهاش برضو يبني انها صحيت متاخر اكيد اتهد حيلها من امبارح 

قاسم بصلها وحرك راسه بالايجاب 

داده فاطمه بتر.دد: متقساش عليها ي قاسم يبني باين عليها غلبانه ومحتاج الي يحميها من ولاد عمها مش الي يزود عليها حز.نها.. انا عرفه ان اهلها أذو.ك كتير بس هي ملهاش ذ.نب يبني متخدهاش بذ.نبهم 

قاسم اتنهد: حاضر ي داده

داده فاطمه بصتله ببتسامه: ربنا يهديك ويوفقك ي حبيبي يارب 

جت ليله وهي متو.تره: انا جاهزه ممكن اعرف هنروح فين 

داده فاطمه بصتلها ببتسامه: صباح الخير ي ليله ي بنتي 

ليله بدلتها ببتسامه: صباح النور ي داده 

قاسم: يلا 

داده فاطمه قربت من ليله: متقلقيش ي حبيبتي قاسم عمره ما هيأذ.يكي روحي معاه 

ليله بصتلها ببتسامه بتحاول تداري الخو.ف الي جواها ومشيت ورا قاسم لحد ما خرجو من القصر وركبت جنبه في العربيه 

قاسم شغل العربيه وبدات البوابه السوده تتفتح ليه واول ما خرجت العربيه اتقفلت البوابه تاني 


في نفس الوقت الحارسين الي تبع معتز شافو ليله في عربية قاسم بسرعه رنو علي معتز 

: معتز بيه.. ليله هانم لسه خرجه من القصر مع قاسم بيه 

معتز قام من علي السرير بسرعه: خليك وراهم وبلغني كل تحركاتهم اياك يغيبو عن عينك 

: اوامرك ي بيه 

وقفل معتز معاه وبدا يلبس هدومه بسرعه وهو طالع من الاوضه قابله هيثم بيتا.لم وماسك دماغه 

هيثم: اااه ي دماغي 

واول ما شاف معتز خارج بالسرعه دي: حيلك حيلك رايح فين 

معتز بض.يق: مش وقته ي هيثم 

هيثم: انا دماغي مصدعه اوي هو اي الي حصل امبارح انا مش فاكر حاجه كل الي فكره اني شربت كاس من المشروب الي انت بتشربه دا ومحستش بحاجه تا.... 

سكت وهو شايف معتز خرج وقفل الباب بصله بغ.يظ ونده علي حد من الخدم واول ما جه: اعملي قهوه بسرعه 

: حاضر ي هيثم بيه 

ومشي بسرعه وهيثم قعد قدام التلفزيون وهو ماسك دماغه 


ليله بتو.تر: ممكن اعرف احنا رايحين فين

قاسم بصلها ببرو.د: متخافيش مش هخطفك 

ليله بلعت ريقها بصعوبه: لا مش خا.يفه انا بس مستغربه 

قاسم بصلها بسخر.يه: هتعرفي لما نوصل 

ليله سكتت وفضلت متابعه الطريق في صمت احساس انها مش فهمه حاجه مخو.فها اكتر.. وكل الي شاغل تفكرها ان ممكن قاسم يوديها لمعتز؟؟ ولا لا؟ 

احساس جواها بيقول لا.. واحساس بيقولو اه بس فضلت ساكته مستنيه تشوف هيروحو فين 


قاسم خد باله من العربيه الي ماشيه وراه من اول ما طلعو من القصر ابتسم بخ.بث وعرف انها تبع معتز بس مرضاش يقول ل ليله عشان متقلقش او تخا.ف 

بعد فتره وصلو قدام الشركه بتاعت قاسم 

قاسم: انزلي 

ليله فضلت تبص حوليها بستغراب: دي شركة مين؟؟ 

قاسم نزل من العربيه وشافها وهي بتنزل مسك ايديها (ليله بصتله بصد.مه): دي شركتي تعالي 

واول ما دخلو الشركه كل الموظفين فضلت تبص ل ليله بستغراب.. لكن قاسم كان متجاهل كل دا واتجه لمكتبه وهو ماسك ليله في ايده 


: دخلت الشركه مع قاسم بيه 

معتز بغ.يظ: تمام خليك مكانك انا جاي 

وقفل معاه وساق العربيه بسرعه علي شركة قاسم 


ليله اول ما دخلت المكتب مع قاسم: انت جايبني هنا ليه انا مش فهمه حاجه 

قاسم ببتسامه واول مره يتكلم بنبره حنينه مع حد: جبتك عشان تتعلمي.. مش باباكي قالك لما تتخرجي هتشتغلي معاه انا بقا هعلمك عشان تبقي سيدت اعمال كبيره ومتعتمديش علي حد غير نفسك  

ليله بصتله ببتسامه وفرحه كبيره: بجد 

قاسم حرك راسه بالايجاب: قاسم الراوي مبيهزرش 

ليله مسكت ايده وتكلمت بحماس وفرحه ظهره في عيونها خلت قاسم يبتسم غصب عنه: انا بجد مش عارفه اشكرك ازاي شكرا جدا ليك انت فرحتني اوي ي قاسم بجد (ونتبهت لكلامها) اقصد قاسم بيه الفرحه شكلها طيرت عقلي 

قاسم ابتسم وراح قعد علي مكتبه: طب يلا نبدا الشغل 

ليله: اكيد 

وتجهت نحيت الكرسي ولسه هتقعد افتكر لما ز.عق ليها: ممكن اقعد 

قاسم بصلها: طبعا اتفضلي

ليله ابتسمت وقعدت وبدات تشوف الي قاسم بيعمله... وقاسم بيتكلم معاها بهدوء اول مره تحس انه فعلا طيب ومش زي ما بيبين البرو.د والقسو. ه الي تخلي اي حد يشوفه معندوش احساس ولا مشاعر وهي واحده من الناس دي.. بس دلوقتي كل تفكرها اتغير قاسم مش بالقسو.ه الي بيبينها ليها دي 

قاطع تفكرها خبط علي الباب وقاسم سمح للي بيخبط انه يدخل 

ودخلت السكرتيره:قاسم بيه الاوراق دي محتاجه امضت حضرتك 

قاسم: حطيهم هنا 

السكرتيره كانت بصه ل ليله بغ.يظ لكن ليله كانت بصلها بستغراب من نظرتها واول ما خرجت 

ليله: هي كانت بتبصلي كدا ليه 

قاسم مسك الاوراق الي السكرتيره جبتهم: مين دي؟ 

ليله: البنت الي لسه خارجه دي بتبصلي بطريقه غريبه 

قاسم كان مركز في الاوراق جدا: متشغليش بالك 

وعم الصمت لدقايق لغايت ما قطعته ليله: انا هخرج اشرب 

قاسم حرك راسه بالايجاب: ماشي متتاخريش عشان نكمل 

ليله ابتسمت وحركة راسها بالايجاب وخرجت من المكتب لقت السكرتيره قعده علي مكتبها واول ما شافت ليله بصتلها بغ.يظ برضو بس ليله تجهلت نظراتها وراحت تشرب 

السكرتيره بغ.يظ لنفسها : هتكون مين يعني وازاي قدرت تقرب من قاسم الراوي اوي كدا لدرجه انو يجي ماسك ايديها وكمان مقعدها في مكتبه بالساعات 


ليله شربت ولسه بتلف شافت معتز داخل الشركه شهقت بخو.ف وجريت لمكتب قاسم واول ما دخلت: قاسم 

قاسم قام وقف من شكلها ووشها الي بقا اصفر: مم.. معتز ج..جه برا 

قاسم: طب اهدي ي ليله انا معاكي متخا.فيش

ليله دمو.عها نزلت: ا..انا زهقت وتعبت منه خلي يبعد عني 

منظرها خلاها تصعب عليه قرب منها وحاوط وشها بايده بحنان: ميقدرش يقرب منك طول ما انتي معايا ي ليله اهدي وبطلي عيا.ط هوووش خلاص (وبدا يسمح دموعها) 

دخلت السكرتيره من غير ما تخبط وشافت قربهم لبعض جزت علي سنانها: معتز بيه برا ي قاسم بيه 

قاسم من غير ما يبعد عن ليله: خلي يدخل 

السكرتيره خرجت بغ.يظ 

قاسم: امسحي دمو.عك وروحي اقعد علي الكنبه دي (جنب المكتب) ومش عايزك تخا.ف اتفقنا 

ليله حركة راسها بالايجاب وفعلا حست بالامان وهي معاه وعملت الي قالها عليه.. وهو راح قعد علي كرسي مكتبه 

في دخول معتز 


معتز اول ما شاف ليله ابتسم بخ.بث: مش واجب برضو اول ما تشوفيني تجري عليا مش تجري مني 

ليله مردتش

قاسم ببرو.د: هااا ارغي

معتز بخ.بث: عايز اتكلم معاك لوحدنا شويه 

قاسم: لا 

ليله قامت وقفت: مش مشكله ي قاسم بيه انا هطلع برا لغايت ما يمشي 

معتز: عليكي نور ي بنت عمي بتفهمي في الاصول برضو 

قاسم قام وقرب منها وتكلم بصوت هادي وحنان: مش عيزك تقلقي ولا تخا.في وفضلي جنب المكتب مفهوم 

ليله ابتسمت: حاضر 

متجاهلين نظرات معتز الي كانت كلها غ.يظ وض.يق 

ليله بصتله بقر.ف وطلعت من المكتب كانت مستغربه تغير حال قاسم وطريقته الحنينه معاها بس كانت مبسوطه.. اول مره تشوف الجانب الحنين الي فيه.. اترسمت بسمه بسيطه علي وشها بس تلاشت اول ما سمعت كلام السكرتيره 

: وياترا قاسم بيه جايبك من انهي حته 

ليله بصت لاتجاه الصوت علي السكرتيره: نعم؟! 

السكرتيره بغ.يظ: هو مش انتي التسليه الجديده بتاعت قاسم بيه 

ليله بقر.ف: لا ي حبيبتي انا مش تسليه 

ومشيت مش قدامها لقت الي مسكت ايديها ولفتها فجاه: انتي ازاي تتكلمي معايا كدا انتي حتت واحده قاسم بيه جيبها يقضي معاها شويه وقت ويرميكي.. معرفش ازاي مش قر.فان منك اصلا انتي مبتبصيش لنفسك في المرايه ولا ايه 

ليله دمو.عها نزلت وبدا كل الي في الشركه يتلمو: مالو شكلي؟ 


السكرتيره بصت ليها من فوق لتحت وهي بتبص ليها بقر.ف بسبب هدومها البسيطه وشعرها الي بقا مش منظم بسبب اليومين الي اتبهدلت فيهم وعلامات الت.عب الي باين علي وشها.. ضحكت بسخريه: لو بصيتي في المرايه هتعرفي صدقيني 

ليله بصوت عالي: انتي واحده مش محترمه 

السكرتيره بصوت اعلي: انا برضو الي مش محترمه وانتي الي الله اعلم قاسم بيه جيبك منين يسلي وقته بيكي 

ليله دمو.عها نزلت اكتر وخرجت من الشركه كلها وهي بتعيط 


في خروج قاسم ومعتز علي الدوشه 

قاسم بغ.ضب جحيمي : اي الدوشه الي في الشركه دي 

السكرتيره بحز.ن مصطنع: حضرتك البنت الي انت جيبها معاك دي فضلت تقول اني مش محترمه وتعلي صوتها عليا 

قاسم: ليله؟؟(وانتبه لعدم وجودها) هي فين 

السكرتيره بكد.ب : اول ما شفتك جاي جريت علي برا 

قاسم بصد.مه: ايه!!!! 

في نفس الوقت جت لمعتز رساله اول ما شفها ابتسم ابتسامه عر.يضه وكان محتواها 

"معتز بيه.. ليله هانم بقت معانا" 

يتبع.   #بقلمي_رحـمـه_مـحـمـد.


#هربت_لتسكن_قلبي    الثامن 

معتز فضل متابع ليله لغايت ما خرجت من المكتب وبعدها بص لقاسم بخ.بث: جاي اعرض عليك اتفاق 

قاسم ابتسم بسخريه: اتفاق؟؟ انا وانت؟؟.. غريبه 

معتز قعد علي الكرسي الي قدام المكتب: مش غريبه ولا حاجه.. اظن اننا زهقنا من كل المشاكل الي بنا دي صح

قاسم ضحك بسخريه: لا انا مز.هقتش اطلع برا 

معتز بصله بغ.يظ: ليله ملكي ي قاسم فالاحسن اننا نتفق وترجعلي ليله بدل ما.. 

قاطعه قاسم ببرو.د: ما ايه؟؟ 

معتز جز علي سنانه بغ.ضب: اخدها غ.صب عنك 

قاسم ببرو.د اكبر: اممم المفروض اني اخا.ف من تهديدك؟ 

معتز قام وقف وهو بيخبط علي المكتب وبصوت عالي نسبياً: سواء خو.فت او لا انا هاخد ليله ي قاسم ي راوي 

قاسم سند بضهره علي الكرسي وربع ايده: خلصت؟ 

معتز كان حرفيا هيطلق من الغ.يظ.. فضل باصص ليه بصمت لكن كل تعبيرات وشه ش.ر وغ.ضب 

قاسم: اطلع برا 

معتز: كلمنا مش هيخلص لحد هنا ي قاسم وفتكر ان معتز الهلالي هو الي جه وعايز يتفق معاك بس انت الي رفضت وهرجع واقولك ان ليله ملكي انا وبس وهخدها يعني هخدها 


كل دا وقاسم بصلله بم.لل وبرو.د 

وقاطعهم صوت دوشه برا قاسم كشر وقام يخرج يشوف اي الي بيحصل واول ما خرج لقي كل الموظفين متجمعين في مكان معين.. قرب منهم بغ.ضب 

قاسم بغ.ضب جحيمي : اي الدوشه الي في الشركه دي 

السكرتيره بحز.ن مصطنع: حضرتك البنت الي انت جيبها معاك دي فضلت تقول اني مش محترمه وتعلي صوتها عليا 

قاسم: ليله؟؟(وانتبه لعدم وجودها) هي فين 

السكرتيره بكد.ب : اول ما شفتك جاي جريت علي برا 

قاسم بصد.مه: ايه!!!! 

في نفس الوقت جت لمعتز رساله اول ما شفها ابتسم ابتسامه عر.يضه وكان محتواها 

"معتز بيه.. ليله هانم بقت معانا" 

قاسم جز علي سنانه وخرج بسرعه يشوف ليله 

في نفس الوقت نفس العربيه الي كانت ماشيه وراهم لما جم الشركه...عدت من قدام الشركه بسرعه عاليه 

قاسم بص للعربيه بض.يق وجري بسرعه ركب عربيته ومشي وراهم باقصي سرعه عشان يلحقهم بعد ما شاف واحد ماسك ليله في العربيه 


في نفس الوقت معتز خرج من الشركه بسرعه وشاف قاسم ركب عربيته وراح ورا العربيه الي فيها ليله

طلع تليفونه ورن علي الحارس الي في العربيه.. وهو بيجري علي عربيته بسرعه وركب وساق بسرعه عاليه عشان يلحقهم

واول ما الحارس رد 

معتز بصوت عالي: قاسم وراكو بالعربيه اوعي ياخدها منكم انت فاهم اوعي.. ليله لازم تكون عندي النهارده 

الحارس: اوامرك يباشا 

معتز سمع صوت ليله بتصر.خ وهي بتعي.ط"سبوني ي قااااسممممم.. ابعد عني بقولك عااااااااا" والمكالمه انتهت

معتز بغ.يظ:بتنادي علي قاسم عشان ينقذك مني ماشي ي ليله


وفضل ماشي بسرعه عاليه متابع عربية قاسم.. لحد ما قرب منها وحاول يعطله وخبطه بالعربيه خبطه خفيف 

معتز بخب.ث وهو باصص من الشباك لقاسم: ازيك ي قاسم بيه مالك سايق العربيه بسرعه كدا ليه مش محتاج اي مساعده 

قاسم ببرو.د: لا 

معتز ابتسم بخ.بث: الي يريحك 

وخبطه بالعربيه تاني بس المره دي خبطه جامده 

خلت عربيه قاسم بعدت شويه وكانت هتخبط في عربيه ماشيه جنبها بس قاسم لحق نفسه وبصله بغ.ضب (دا كله ومعتز باصص ليه ببتسامه خ.بيثه) 

قاسم قرب منه فجاه وخبط عربيته جامد خلت معتز يفقد السيطره علي عربيته.. وبص قدامه بصد.مه لقي عمود والعربيه خبطت فيه 

معتز خبط علي دركسيون العربيه بغ.ضب كبير وهو شايف عربية قاسم بتبعد


في نفس الوقت الحارس شاف الي حصل في عربية معتز بلع ريقه بخو.ف هو فعلا بيخا.ف من قاسم وكل ما بتقرب عربية قاسم منه بيتو.تر اكتر بس كان سايق بسرعه عليا: قاسم بيه خبط عربية معتز بيه 

الحارس التاني بص وراه لقي عربية قاسم وراهم اتكلم بخو.ف: طب هنعمل ايه 

الحارس الاول: هنحاول نتوهه مننا وناخدها المخزن 

ليله بصوت عالي وهي بصه وراها : قاااااسممممم الحقني 

" ليله من وقت ما ركبت وهي بتصر.خ وبتحاول تنط من العربيه وتخبط علي الازاز وتنادي علي قاسم "

(الحارس التاني طلع منديل عليه مخدر وحطو علي وشها وفعلا اغمي عليها) 

الحارس التاني بخو.ف: نتوه مين؟ هو عيل صغير الي ماشي ورانا دا قاسم الراوي 

قاطعهم صوت رنت تليفون وكان معتز: معتز بيه 

معتز بغ.ضب: خدوها علي المخزن وخلو قاسم وراكوا واول ما تدخلو المخزن.. اخرجو من الباب التاني هتلاقو عربيه مستنياكو خلو ليله تركب فيها وتمشي وانتو والحرس الي هناك خلصو علي قاسم.. اظن انها مش هتبقا صعبه وهو لوحده مفهوم 

الحارس بسرعه: مفهوم ي معتز بيه 

وقفل معاهم 

الحارس التاني: قالك ايه؟ 

الحارس الاول قاله كل الي معتز قاله وفعلا نفذو ومشيو في طريق المخزن بتاع معتز


قاسم كان متابع العربيه بعيون صقر..وسايق باقصي سرعه مش فارق معاه العربيات الي حوليه.. وفضل يعلي السرعه اكتر لغايت ما قرب من العربيه الي فيها ليها ليله ولسه هيخبطها 

العربيه غيرت اتجها فضل ماشي وراهم شويه لغايت ما فهم هي راحه فين وابتسم بخ.بث: كل مره بتثبتلي انك غ.بي ي معتز 

وهو غير الاتجاه ومشي في اتجاه غير الي مشيت فيه العربيه 


الحارس الي سايق بص في مراية العربيه: مبقاش ورانا شكلنا توهناه 

الحارس التاني بص وراه: غريبه دا كان لسه ورانا بالظبط 

الحارس الاول : طب دلوقتي نطلع علي البيت علي طول ولا ننفذ الي معتز بيه قاله عليه برضو؟ 


الحارس حرك كتفه (بمعني مش عارف): رن عليه اساله 

الحارس الاول هدا السرعه وطلع تليفونه ولسه هيرن علي رقم معتز سمع الحارس التاني بيز.عق

: حااااااسااااااببب 

بص قدامه بسرعه لقي عربيه وقفه في نص الطريق وقاسم واقفه قدامها (كان طريق شبه مهجو.ر مفهوش عربيات) 

الحارس وقف بسرعه وفضلو بصين لقاسم بخو.ف 

الحارس التاني: مش معتز بيه قالنا نخلص عليه ودي فرصتنا تعالي نخلص عليه انا وانت وهو واحد.. ومعتز بيه هيفرح بينا

الحارس الاول حرك راسه بالايجاب ورفعو المسد..سات بتاعتهم وطلعو من العربيه وبداو يضر.بو نار علي قاسم 


قاسم جز علي سنانه بغ.ضب وطلع المسدس بتاعه ولانه شاطر جدا في التصو.يب في من اول ط.لقه جت في رجل الحارس الاول خلاه يصر.خ ويقع علي الارض 

ووجه مسد..سه علي الحارس التاني الي رفع ايده في الهوا بستسلام وخو.ف من نظرات قاسم.. ودا مخلاش قاسم يشفعله وضر.به ط.لقه في كتفه 

وقرب من العربيه بكل هيبه وخد ليله الي كانت لسه مغمي عليه شالها ولف عشان يمشي حس بحركه وراه.. لف عشان يشوف مين الي وراه 

لقاه الحارس الي ضر.به في كتفه بيحاول يمسك المسد.س.. قاسم نف.خ بض.يق ونزل ليله تاني مكانها وراح للحارس داس علي ايده الي بتقرب من المسد..س

قاسم ببرو.د: بتعمل ايه؟ 

الحارس بخو.ف: ا.. انا.. انا.. اااااااااههههه 

قاسم كان بيدوس علي كتفه(مكان الاصا.به): انت ايه اتكلم 

الحارس با.لم: ا.. انا.. اسف 

قاسم بصوت مخي.ف: عارف لو فكرت تعمل كدا تاني المره الجاي هتبقا الرصا.صه هنا (وشاور علي دماغه) في نص دماغه.. انا مبحبش اقت.ل حد بس متخلنيش اعمل كدا اتفقنا

(دا كله بيتكلم وهو دايس علي كتفه بغ.ضب وتعبيرات وشه تخو.ف)

الحارس بسرعه حرك راسه بالايجاب 

قاسم بعد عنه وراح شال ليله ومشي علي عربيته نيمها علي الكنبه الي ورا وهو ساق العربيه 

ولف العربيه بسرعه ومشي


كان كل شويه يبص ل ليله في المرايا.. كان مكشر والغ.ضب ظاهر علي ملامحه 

لغايت ما وصل القصر بتاعه ونزل وشال ليله ومن غير اي كلام طلع علي الجناح بتاعه 

سماح بصد.مه: ليله!!! ليله مالها ونايمه كدا ليه اي الي حصل

بس قاسم تجاهلها وكمل مشي في اتجاه الجناح 

داده فاطمه: اهدي يبنتي شويه وهنعرف في ايه

سماح بخو.ف: لا ي داده انا عايزه اعرف اي الي فيها 

ولسه هتطلع ورا قاسم داده فاطمه شدتها

داده فاطمه: يبنتي استهدي بالله ومتجبيش لنفسك مشاكل اصبري وهنعرف مالها ما انا قلقا..نه عليها زيك برضو 

سماح بصت في الارض بحز.ن وسمعت كلام داده فاطمه وراحت معاها علي المطبخ


قاسم نيم ليله علي السرير بخ.فه.. ورجع قعد علي الكرسي الهزاز بتاعه وفضل مركز علي ليله

"كان سرحان بيفكر في الي حصل ولاول مره قاسم يحس بشعور الخو.ف.. كان فعلا خا.يف علي ليله.. مكنش همه حاجه غير انه يوصل ليها.. واول ما شالها وقربها منه حس براحه 

مكنش فاهم اي الي بيحصل معاه ولي اصلا حب يفرح ليله وخدها الشركه.. ولي خا.ف عليها لدرجه دي لما شافها في العربيه 

ازاي خا.ف علي واحده..اهلها كانو بيأذ.و وحاولو كتير يخلصو منه عشان يبعدو عن شغلهم "

كان باصص ليها بوش خالي من التعبيرات.. لغايت ما خرج من شرودو علي صوت انين طالع من ليله 

ليله: سبوني.. عايزين مني ايه.. قاسم 


قاسم اول ما سمع اسمه قرب منها: ليله فوقي انا معاكي 

ليله فتحت عيونها بهدوء واول ما شافت قاسم بدات تعي.ط: كانو هيخدوني ليه ي قاسم.. كنت هرجع تاني لمعتز وكان هيحبسني تاني ويتجوزني غصب عني انا كنت خا.يفه اوي 

قاسم: هوووش اهدي مش هيحصل اي حاجه من دي 

وسكت فجاه لما لقاها اترمت في حضنه وفضلت تعيط ومحسش بنفسه غير وهو بيرفع ايده وحوطها وفضل يطبطب عليها 

قاسم بحنان: بطلي عيا.ط ي ليله خلاص واحكيلي اي الي حصل ولي خرجتي من الشركه 

ليله بصوت مليان عيا.ط: البنت الي قولتلك عليها بتبصلي بنظرات غريبه لما خرجت من المكتب فضلت تتر.يق عليه وتقولي بصي لنفسك في المرايه وشوفي شكلك وكل الموظفين سمعوها وهي بتتر.يق عليا وخرجت جري علي برا مكنتش قادره اقف واسمع كلامها تاني وفجاه لقيت عربيه جت وقفت قدامي وشدني واحد ومشيو بيه عرفت انهم حرس معتز وهيودوني ليه بس لما شوفت عربيتك ورانا اطمنت وعرفت انك هتنقذني منهم انا بشكرك اوي ي قاسم 

قاسم كان مضا.يق من الي سمعه وحس انه عايز يو.لع في السكرتيره: بطلي عياط ي ليله 

ليله انتبهت انها في حضنه بعدت بسرعه عنه: انا اسفه 

قاسم تجاهلها وقام وقف: هخلي داده فاطمه تعملك حاجه تشربيها وطلعلك الاكل هنا 

ولف عشان يمشي: وانت هتروح فين 

قاسم من غير ما يلف ليها: راجع 

وسابها وطلع من المكان ونزل راح لداده فاطمه وبلغها تطلع لليله الاكل وحاجه تشربها للجناح بتاعه 

سماح بسرعه: قاسم بيه ممكن اطلع اطمن علي ليله 

قاسم بصلها بستغراب ولسه هيمشي 

داده فاطمه وقفته: عشان خاطري يبني دي من ساعة ما شفتها وهي هتمو.ت من الق.لق عليها خليها تطمن عليها وتنزل علطول 

قاسم حرك راسه بالايجاب ومشي 

سماح بصت لداده فاطمه ببتسامه ولسه هتتكلم 

داده فاطمه طبطبت علي كتفها بحنان: يلا اطلعي بسرعه وانا هجيب الاكل واطلع وراكي 

سماح حركة راسها بالايجاب وطلعت بسرعه علي فوق 


هيثم كان نايم علي الكنبه الي قدام التلفزيون حس بحد زقه وقعه علي الارض صر.خ با.لم لقاه معتز اتكلم بغ.يظ: انت غ.بي حد يصحي حد كدا 

معتز رمي الچاكت بتاعه علي الكنبه وترمي جنبه وتجاهل هيثم

هيثم قام وقعد جنبه: مالك حالك متبهدل كدا ليه 

معتز بغ.يظ: جاي مواصلات 

هيثم بصله بستغراب: فين العربيه؟ 

معتز حكاله كل الي حصل وان العربيه بتتصلح وبعت رجالته كلهم يستقبلو قاسم عشان يخلصو عليه 

هيثم: يعني ليله هتيجي علي هنا؟ 

معتز حرك راسه بالايجاب وابتسم بخ.بث: وقاسم يمو.ت ونخلص منه اخيرا 

هيثم لسه هيتكلم لقي تليفون معتز بيرن رد عليه بسرعه ووقف مصدو.م 

معتز بغ.ضب: يعني اي خدها منكو يبها.يم 

وسمع كلام الطرف التاني خلاه اضا.يق اكتر وقفل في وشه

هيثم: حصل ايه؟! 

معتز جز علي سنانه: قاسم الز.فت خد ليله تاني 

هنا ونفجر هيثم من الضحك: ااااه لو تشوف كل الثقه الي كنت بتتكلم بيها من شويه وانت بتقول ليله جايه وهنخلص من قاسم اه بطني همو.ت من الضحك 

معتز بصله بغ.يظ وضر.به بالبو.كس في وشه خلاه يصر.خ

هيثم بأ.لم : والله انك متخ.لف 


قاسم وصل قدام الشركه وراح علي المكتب بتاعه لقي السكرتيره قعده ومركزه في اوراق قدامها وبتبص للاب توب الي جنبها 

قاسم: تعالي ي مرام عايزك 

مرام السكرتيره ابتسمت وقامت بسرعه: حاضر ي قاسم بيه 

ودخل قاسم المكتب ومرام دخلت بعده: تأمرني بايه ي قاسم بيه 

قاسم فجاه رمي كل الي علي المكتب بغ.ضب خلاها تتر.عب وترجع خطوه لورا وووووووو

يتبع.   #بقلمي_رحـمـه_مـحـمـد.


#هربت_لتسكن_قلبي.   التاسع 

سماح دخلت الجناح بسرعه من غير ما تخبط لقت ليله قعده علي السرير ومسكه دماغها من الا.لم جريت نحيتها وتكلمت بحز.ن 

سماح: ليله؟ اي الي حصلك.. انتي كويسه 

ليله ابتسمت بس كان باين علي ملامحها انها تعبا.نه : انا كويسه ي سماح متقلقيش 

سماح: مقلقش ازاي بس انتي مش شايفه وشك اصفر ازاي احكيلي اي الي حصل معاكي اول ما شوفتك بالمنظر دا خو.فت 

ليله بستغراب: لي كان في ايه 

سماح: قاسم بيه كان شيلك وانتي كنتي مغمي عليكي ومش حسه بحاجه وخدك طلعك علي هنا علطول 

ليله كانت لسه مستوعبه انها في جناح قاسم واستغربت: طب لي مودنيش علي الاوضه بتاعتي 

سماح رفعت كتفها: مش عارفه المهم انتي كويسه 

ليله: ايوه كويسه بس مش عارفه دماغي مصدعه اوي كدا ليه 

سماح بحز.ن وطبطبت علي كتفها: معلش ي حبيبتي 

ليله دمو.عها نزلت اول ما افتكرت الي حصل: كنت هروح لمعتز تاني ي سماح كانو هيخدوني ليه 

سماح شهقت: لي اي الي حصل 

ليله حكت ليها كل حاجه حصلت ودمو.عها سبقاها 


سماح بغ.يظ من السكرتيره: مضربتها..ش لي قلم يفو.قها وشديتها من شعرها جبتيها الارض حتت سكرتيره معف.نه ومش محترمه قال بصي لنفسك في المرايه دي هي الي لازم تبص لنفسها في المرايه تشوف مين الاحسن هي ولا انتي الم.عفه دي 

ليله: انتي تعرفيها؟ 

سماح بجديه: لا ولا عمري شوفتها ومن غير ما اشوفها اكيد انتي احله منها مفيش كلام ي جميل انت... اوعي تسمعي كلامها ي ليله انتي جميله وقلبك طيب وجدعه اوي


ليله ابتسمت ليها: تعرفي اني بشكر الظروف عشان خلتني الاقي صحبه جدعه زيك 

سماح ببتسامه: تعرفي انتي ان علي قد ما زعلانه عليكي من الي بيحصلك علي قد ما مبسوطه انه كان سبب انك تيجي هنا واعرفك ونبقا صحاب 

ليله حضنتها بحب وسماح بدلتها الحضن دا وفضلت تطبطب عليها بحنان: كل دا هيعدي وربنا هيبعد عنك ولاد عمك الهُ.بل دول ويعوضك بحياه جميل انتي وقلبك الطيب دا يستاهلها 


في نفس الوقت دخلت عليهم داده فاطمه شايله الاكل 

داده فاطمه: قلقتينا عليكي ي ليله 

ليله ابتسمت ليها وسماح قامت تشيل الاكل من ايد داده فاطمه وحطته قدام ليله: كلي كل دا بدل ما وشك اصفر كدا 

داده فاطمه: ايوه اسمعي كلام سماح ي حبيبتي 

ليله ببتسامه "حسه بحنانهم عليها ودا فكرها باهلها": حاضر 

سماح فضلت تبص حوليها: هو دا الجناح الي مانعنا نطلعه دا تحت ارحم اي الاوضه الي كلها اسود في اسود دي 

ليله بصت حوليها بالرغم ان كل حاجه سوده بس شكلها حلو بس برضو مستغربه لي كل حاجه باللون دا : هو ليه عامل كل حاجه باللون الاسود ي داده 

داده فاطمه اتنهدت ورفعت كتافها بمعني مش عارفه: معرفش ي بنتي انا من اول ما جيت وكل حاجه كدا 

سماح بغ.يظ: كلي ي ليله 

ليله حركة راسها بالايجاب وبدات تاكل وهي بتتكلم مع سماح وداده فاطمه 


مرام رجعت خطوه لورا بخو.ف: ه.. هو ف.. ايه حضرتك 

قاسم لف ليها وعيونه حمرا وماليها الش.ر بس حاول يهدا شويه: انتي قولتي ان ليله فضلت تز.عق ليكي 

مرام بلعت ريقها بصعو.به وحركة راسها بالايجاب 

قاسم ربع ايده : امممم واي السبب بقا 

مرام فضلت ساكته وهي بصه لقاسم بر.عب حرفيا لسانها مش قادر ينطق بكلمه وهي شايفه نظراته ليها 

قاسم بصوت عالي: انطقي 

مرام اتنفضت من مكانها: حاضر حاضر بببصراحه ا.. انا ككنت مفكراها وواحده بتتسلي بيها ولما سالتها هي مين كلمتني بقر.ف خلتني اتعصب وقولتلها.... 

وهنا سكتت مرام ورع.بها زاد وهي شايفه قاسم بيقرب منها وتكلم بصوت يخو.ف: هااا كملي قولتيها ايه 

مرام دمو.عها نزلت وفهمت انه عرف كلامها : انا اسفه 

قاسم جز علي سنانه وقرب منها لغايت ما مرام لزقت في الحيطه وخبط بإيده الاتنين علي الحيطه جنبها وهو بيز.عق: يعني فكره كويس الي قولتيه ليها 

مرام اتنفضت وغمضت عيونها جامد ودمو.عها نازله زي المطر: انا اسفه والله كنت فكراها... 

قاطعها قاسم بغ.ضب جحيمي : وانتي مالك 

مرام حرفيا مكنتش قادره تقف من الر.عب ونفسها حد يجي ينقذها من الي هي فيه دا بس محدش يقدر يدخل المكتب من غير أذن قاسم: سامحني ي قاسم بيه والله انا اسفه مش هتتكرر تاني وانا مستعده اعتذر ليها 

قاسم جز علي سنانه: انتي اكيد هتعتذري ليها وقدام الشركه كلها ولو موفقتش علي اعتذارك اعتبري نفسك مرفوضه.. تقدري تروحي دلوقتي وبكرا تيجي ونشوف اي الي هيحصل 

مرام اتصد.مت: لا ي قاسم بيه ارجوك انا اسفه والله 

قاسم: برا 

مرام كانت منهاره حرفيا ولسه هتتكلم قاسم ز.عق: قولت برا 

مرام من كنت خو.فها جريت علي برا وشدت شنطتها من علي ترابيزة المكتب بتاعها وجريت برا الشركه خالص وكل الموظفين طبعا كانو سامعين صوت قاسم وز.عيقه وشافو مرام بتجري برا الشركه وهو منهاره 

مخليش المكان من الهمس طبعا بين الموظفين.. وقاطعهم قاسم بغ.ضب: انتو واقفين كدا ليه كل واحد علي شغله 

واول ما سمعو صوتو حرفيا جري كله علي شغله من غير كلام 

وقاسم واقف متابعهم بعنيه الي كلها غ.ضب 


معتز دخل الاوضه بتاعته وقلع التيشرت بتاعه وطلع واحد تاني ولبسه كل دا وهو مضا.يق وبيفكر يعمل ايه عشان ياخد ليله من قاسم

 وبعد ما لبس التيشرت انتبه من الملف الي وقع وهو بياخد التيشرت 

ونزل خده من علي الارض وفضل يبص ليه بستغراب

 وفتحه وفضل يقرأ المكتوب فيه لغايت ما ابتسم بخ.بث وعيونه بدات تلمع 

: يعني كل دا بفكر في حل والحل قدامي اصلا 

وخرج من الاوضه بسرعه كبيره وعلي وشه ابتسامه عريضه 

هيثم كان خارج من الاوضه بتاعته وكان متشيك وبيظبط شعره بطريقه عشوائيه لقي معتز خارج من الاوضه بتاعته وعلي وشه ابتسامه خ.بيثه 

هيثم: علي فين العزم ي اخويا 

معتز بخ.بث: رايح اتجوز ليله 

هيثم وقف مصد.وم: تتجوز مين؟ ليله؟ ازاي؟ 

معتز تجاهله وخرج برا البيت 


هيثم فضل باصص لاثره بصد.مه: هو قال اتجوز ليله؟ معتز شكله اتجنن ولا ايه (وكمل بلامبالاه)ولا صحيح ما هو طول عمره مجنون ملناش دعوه 

وتجاهل كل دا وطلع تليفونه ورن علي حد واول ما رد ابتسم: الو يبيبي 

: هيثم انت فين مستنياك في نفس المكان 

هيثم طلع من البيت: ربع ساعه واكون عندك اوعي حد يش..قطك قبل ما اجي خليكي جدعه 

البنت ضحكت ضحكه عاليه: لو عديت الربع ساعه هعتبرك مجتش النهارده وفي كتير هنا 

هيثم ضحك بسخريه: لا وعلي ايه ربعايه واكون عندك بس هاتي باقي الشله اصل كلكو احلي من بعض الصراحه 

البنت بد.لع: كلنا موجودين يبيبي يلا بسرعه بقا  

وقفل هيثم مع البنت وركب عربيته ومشي 

(كان رايح نفس النادي الليلي الي معتز بيروحه) وبعد فتره وصل قدامه ونزل من العربيه وهي بيعدل هدومه 

واول ما دخل المكان البنت الي كلمته نادت عليه وهو راح ليها 

البنت: دقيقه كمان وكنت هشوف حد غيرك 

هيثم بسخر.يه: طول عمرك وا..طيه يروحي 

وبص للبنات الي قعده علي الترابيزه وقعد وسطهم وبدا يشر..ب ويهزر معاهم وير..قص 


قاسم رجع البيت ولسه هيطلع للجناح بتاعه سمع صوت ضحك بنات طالع من الاوضه بتاعت ليله استغر.ب وافتكر ان ليله لسه في جناحه ولسه هيطلع سمع صوتها طالع من الاوضه بتاعتها: يخربيتك ي سماح بطني وجعتن.ي من كتر الضحك قولي نكته كمان 

سماح ضحكت: بيقولك مره مسطول شاف هنديه علي جبينها نقطه حمرا قالها ي مدام خدي بالك انتي بتسجلي فيديو 

ونفجرت ليله في الضحك مره تاني 

سماح: ومره واحد مسطول صحبه وقع في البير راح استناه عند الحنفيه 

ليله زادت في الضحك مكنتش قادره تبطل 


ودا كله قاسم سامعه من برا الاوضه بالنسباله النكت مضحكش  خالص بس ابتسم لما سمع ضحكت ليله الي كان اول مره يسمعها 

: انت جيت يبني 

قاسم لف لاتجاه الصوت لقاها داده فاطمه: مين نزلها 

داده فاطمه: هي الي طلبت تنزل الاوضه هنا ومقدرتش امنعها كانت مصممه لما لقتنا هننزل ونسبها فوق 

قاسم حرك راسه بالايجاب وفكر انه يمشي بس لقي رجله بتلف تاني لاتجاه الاوضه وخبط علي الباب بعد ثواني سماح كانت فاتحة: قاسم بيه اتفضل 

قاسم دخل الاوضه وليله بصتله ببتسامه وخرجت سماح لاداده لما لقتها بتشاور ليها بمعني اطلعي 

ليله عدلت نفسها وابتسمت وهي بتشاور علي كرسي جنب السرير: اتفضل 

قاسم قعد علي الكرسي: انتي كويسه 

ليله حركة راسها بالايجاب: اه الحمدلله كويسه 

مرت دقايق في صمت قاسم مكنش عارف يقول ايه وشاف ليله باين عليها التو.تر

اخيرا قطع الصمت قاسم: تصبحي علي خير

ليله بصتله: وانت من اهله 

قاسم قام علشان يمشي: متتاخريش في النوم عندك شغل بكرا في الشركه 

ليله بحز.ن: لا انا مش عايزه اروح 

قاسم: انا اتفقت معاكي اني هعلمك وانا مبرجعش في كلامي ومش عشان الموقف دا مش هتروحي الشركه 

ليله: بس انا مش حبه اروح معلش ي قاسم بيه انا حبه افضل هنا وانا كام يوم وهشوف مكان تاني انا عملتلك مشا.كل بسبب ولاد عمي انا اسفه 

قاسم ابتسم بسخر.يه: المشاكل بيني وبين ولاد عمك موجوده من قبل ما تظهري 

ليله بصتله بستغراب: ازاي؟ 

قاسم تجاهل سؤالها: بكرا الصبح تكوني جاهزه مش عايز اجي اصحيكي زي النهارده تاني

وخرج من الاوضه من غير ما يستني ردها وطلع علي الجناح بتاعه غير هدومه ومن كتر ت.عبه نام 


ليله بصت لاثره بغ.يظ بس حقيقي مكنتش قادره تفكر في حاجه ونامت.. سماح دخلت الاوضه عليها لقاتها نامت ابتسمت 

قفلت النور وطلعت من الاوضه وهي بتقفل الباب.. وبعدها راحت علي اوضتها 


هيثم خرج من المكان وهو حرفيا مش حاسس بحاجه عمال يغني ومش قادره يقف: هي فين العربيه بتاعتي (وضحك) الاه هناك اهي 

وراح لعربيته ولما ركب كان شايف كل حاجه سوده حوليه: هو اي اللون الاسود دا مش مهم(وفضل يبص في العربيه بستغراب) هي كانت بتشتغل ازاي دي 

وفضل يحاول في العربيه لحد ما اشتغلت اخيرا وهو ضحك ومشي... مكنش شايف حاجه وكذا مره كان هيخبط في عربيه: انت اعمي مش باصص قدامك ولا ايه 

كان دا رده علي اي عربيه تقابله هو الي كان هيخبط فيها 

لغايت ما فجاه ظهرت عربيه كبيره قدامه خلتو يتصد.م ومش عارف يعمل ايه ونورها بيقرب اكتر لغايت ما حرفيا دمر..ت عربية هيثم 

وبدات الناس تتلم 


_________في صباح يوم جديد

ليله صحيت..كانت متردده تروح مع قاسم ولا لا بس قررت تروح فعلا وقاطع تفكرها دخول سماح بسرعه خلتها تتخ.ض 

ليله: يالهوي ي سماح خضتيني 

سماح: ليله هو مش دا ابن عمك الي جه اول مره؟؟؟ 

ليله استغربت ومسكت التليفون من سماح الي كانت موجهه في وشها ووقفت مصد.ومه وهي بتقرا عن الحد.ثه الي حصلت وصورت هيثم الي حرفيا كان مد.مر جنب صورت العربيه الي مكنش باين ليها شكل: دا دا هيثم 

ليله فضلت تعي.ط وهي شايفه منظره: انا لازم اروح ليه 

سماح: تروحي ليه ازاي اكيد اخوه معاه دلوقتي 

ليله بدمو.ع: دا مهما كان ابن عمي ولازم اكون موجوده معاه 

سماح بحز.ن عليها: طب حتي قولي لقاسم بيه 

: تعالي ي ليله انا هوديكي ليه 

وكان قاسم.. ليله جريت نحيته: يلا بسرعه كتبين انه في العمليات من امبارح والحد.ثه خطيره 

ليله جريت علي برا في اتجاه عربية قاسم وقعدت مستنياه 

قاسم فضل واقف لثواني قبل ما يسمع صوت داده فاطمه: بعد كل الي حصل ولسه قلبها حنين عليهم ربنا يحميكي ي ليله 


قاسم خرج وراح قعد جنبها وساق العربيه 

ليله كانت قعده بتعي.ط كل ما تفتكر منظر هيثم: كان منظره صع.ب اوي ي قاسم وج.علي قلبي 

قاسم كان ساكت لحد ما وصلو قدام المستشفى وليله لسه هتنزل: خليكي جنبي علطول معتز جوه 

ليله حركة راسها بالايجاب ونزلت هي وقاسم وفضلت ماشيه جنبه... بس دا برضو مكنش يمنع انها خا.يفه من معتز محستش

 بنفسها غير وهو بتمسك ايد قاسم: خليك حنبي 

قاسم بصلها بحنان وشدد علي ايديها: محدش يقدر يقرب منك اطمني 

ليله  ابتسمت ليه ومشيت معاه ودخلو المستشفى سألو عليه وعرفو الاوضه بتاعته كان لسه في العنايه حالته كانت صعبه ونذ.ف كتير لغايت ما جابو المستشفى ونقلولو د. م ودا غير الكسو.ر الي في جسمه كله 

كل دا كلام ليله سمعته من الممرضه خلاها تز.عل اكتر عليه.. عكس قاسم الي كان باين عليه عدك الاهتمام 


واول ما وصلو قدام الاوضه الي فيها هيثم.. معتز كان واقف قدامها ولما شاف قاسم جاي اتع.صب واتجه نحيته 

: اي الي جابك هنا 

قاسم فضل باصص ليه ببرو.د 

ليله بتر.دد وهي بتشدد علي ايد قاسم: انا جايه اطمن علي هيثم هو اخباره ايه دلوقتي 

معتز وهو لسه باصص لقاسم بغ.يظ: علي اساس انه يهمك 

ليله: طبعا يهمني انا مش بكر.ه هيثم هو طول عمره اخويا الصغير 

معتز بصلها:لكن بتكر.هيني انا عشان كدا هربتي مني ورحتيلو

ليله: مش وقته الكلام دا هيثم اخباره ايه 

معتز مردش عليها والدكتور كان خارج من اوضة هيثم سابت ايد قاسم وجريت عليه: هو كويس صح 

الدكتور: الحمدلله بقا كويس بعد اذنك 

ومشي الدكتور

ليله اتنهدت: الحمدلله 

معتز بخ.بث لقاسم: كويس انك جبت مراتي لوحدك كدا كدا انا كنت جاي النهارده اخدها 

ليله بز.هق وبصتله: قولتلك انا مش مراتك 

معتز: ازاي بقا اومال قسيمه الجواز دي بتعمل معايا ايه 

ليله بصد.مه: اييييييييييه وووووووووو..... 

يتبع.    #بقلمي_رحـمـه_مـحـمـد


رايكوا ♥

#هربت_لتسكن_قلبي  "العاشر" 

 معتز بخ.بث لقاسم: كويس انك جبت مراتي لوحدك كدا كدا انا كنت جاي النهارده اخدها 

ليله بز.هق وبصتله: قولتلك انا مش مراتك 

معتز: ازاي بقا اومال قسيمه الجواز دي بتعمل معايا ايه 

ليله بصد.مه: اييييييييييه 

وشدت منه الورقه وفضلت بصه فيها بصد.مه وكانت صدمتها الاكبر وهي شايفه امضتها في الورق وبصمتها كمان بصت لقاسم بد.موع: انا معرفش حاجه عن الورقه دي ي قاسم ازاي انا مضيت عليه وامتي 

قاسم فضل باصص لمعتز ببرو.د: انا مش غ.بي عشان اصدق حاجه زي دي يلا ي ليله 

ومسك ايدها ولف عشان يمشي معتز مسك ايدها التانيه: ميهمنيش تصدق ولا لا ليله مراتي سبها واتفضل امشي 

قاسم ببرو.د: مستحيل اسبها معاك ابعد ايدك عنها 

ليله كانت في النص بنهم ودمو.عها نازله: سبني بقا ي معتز وبعد عني انا معرفش حاجه عن الورق دا 

قاسم بغ.ضب: لانه مزور 

معتز بخ.بث وهو بيمد ايده بالورق لقاسم: تقدر تتاكد منه بس لغايت ما تتأكد ليله هتفضل معايا هنا

قاسم جز علي سنانه: ابعد ايدك عنها 

معتز شدد علي ايد ليله اكتر خلاها تتأ.لم: انا عارف انك مبتحبش تسمع الكلام مرتين ي قاسم بس يمكن مسمعتوش من اول مره ليله هتفضل معايا لغايت ما تتأكد ان الورق حقيقي وبعدها انت الي هتبعد عننا 

ليله بد.موع: سبني ي قاسم

قاسم بصلها بغ.ضب: انتي بتقولي ايه اسيبك معاه 

ليله بدمو.ع اكتر: لازم تروح وتتاكد من الورق دا انا معرفش ازاي مضيت عليه وانا هفضل هنا لغايت ما ترجع 

معتز بخ.بث اكتر : عين العقل ي بنت عمي 

ليله تجهلت معتز وفضلت بصه لقاسم وعيونها بتقول كل الي جواها وهو فهم انها خا.يفه وبتترجاه ميتأخرش عليها: روح ي قاسم 

قاسم بص لمعتز بغ.ضب وقرب منه وعيونه بطلع ش.ر: لو فكرت تأذ.يها صدقني هتندم اوي وانت عارفني كويس ي معتز (وضر.به بالبو.كس في وشه) 

وبعد عنه وقرب من ليله وتكلم بحنان : هرجعلك تاني مش عايزك تخا.في ي ليله 

ليله ابتسمت واتنهدت: مستنياك 

ومشي قاسم وهو حاسس برجليه مش عايزه تمشي وتبعد عنها.. وتفضل مع معتز كان فعلا قلقا.ن عليها ورن علي شخص 

: 5 دقايق وعايز حرس قدام مستشفي *....  مش عايز تاخير مفهوم 

رد كبير الحرس: اوامرك ي قاسم بيه 

وركب عربيته ومشي باقصي سرعه عنده 


معتز بخ.بث: طلع غ.بي اوي قاسم دا 

ليله كانت لسه بصه لاثر قاسم بحز.ن وخو.ف واول ما سمعت جملة معتز لفت ليه بستغراب وهي شيفاه بيحسس علي الضر.به الي ادهاله قاسم : قصدك ايه 

معتز ضحك بخ.بث: قصدي ان فعلا الورق مزور انا لقيت امضتك علي ورق وزورتها وكنت عارف انه مش هيصدق عشان كدا قولتله يسيبك معايا لغايت ما يتأكد وانا اكسب وقت وخطفك مثلا 

وفي لحظه كان عندها ورش حاجه في وشها خلاتها تغمي عليها وشالها ومشي 

قابله شخص بصله بخ.بث: نفذ الباقي 

(في نفس الوقت حرس كتير تبع قاسم جم قدام المستشفى ينفذو اوامر قاسم) 

معتز وكمل بتحذ.ير : اوعي تطلع من باب المستشفى الرئيسي اكيد حرس قاسم برا هاته من الباب الخلفي 

ومشي معتز وهو شايل ليله الي مش حسه بحاجه وهو مبسوط وعلي وشه علامات النصر: قولتلك هترجعي ليا ي ليله بس متقلقيش ي حبيبتي المره دي مش هتقدري تهر.بي مني ابدا 


في نفس الوقت كان الشخص الي كلمه معتز طالع من الاوضه وبيسحب السرير الي نايم عليه هيثم 

(الي كان حرفيا ملامحه مش باينه.. ر.جليه اليمين مكسوره وايده الشمال ومركب محاليل..ومركب علي رقبته (طوق الرقبه) ومش حاسس باي حاجه حوليه) 

الشخص :يلا بسرعه علي الباب الخلفي للمستشفي 

رد الدكتور بتو.تر: بس هو مينفعش يطلع دلوقتي هو بقا احسن بس لازم ليه الراحه التامه دلوقتي 

الشخص بغ.ضب: انت مش خت الفلوس يبقا تسمع الكلام وانت ساكت انجز يلا 

الدكتور حرك راسه بالايجاب وساعد الشخص في مسك السرير الي نايم عليه هيثم وزقه معاه 


برا قدام المستشفى كبير الحرس كان بيكلم قاسم 

: كله تمام ي قاسم بيه محدش خرج وكلنا واقفين قدام المستشفى لاي حركه 

جالو الرد من قاسم 

: تمام ي قاسم بيه

وقفل معاه وبص للحرس بجديه: يلا ندخل المستشفى 


معتز وصل قدام الباب وفتحه عشان يخرج وقف مصد.وم: قاسم

قاسم بصله بخ.بث: مفاجاه مش كدا 

معتز مكنش فاهم اي الي حصل: انت.. انت 

قاسم ضحك بسخر.يه: اممم عارف انك مصدو.م مش بقولك كل مره بتثبتلي اكتر انك غ.بي اوي بس لدرجه دي انت غ.بي فكرني هصدق حتت ورقه مزوره عشان اسبلك ليله وابعد وبعدها انت تاخدها 

معتز جز علي سنانه وهو باصصله 

قاسم بأسف: متبصليش كدا ي معتز انت الي غ.بي اعملك ايه 

معتز نزل ليله وسندها علي الحيطه في جنب ورفع المسد.س في وش قاسم وابتسم بخ.بث: طب كويس انك جيت بقا عشان اخلص عليك وحقق الي عيزه من زمان 

قاسم ابتسم ابتسامه ظهرت بجانب شفايفه ورفع ايده بستسلام: انا قدامك اهو 

معتز ضحك بخ.بث: طب قول بقا الشهاده 

وصو.ب المسدس عليه وصوت الطلقه الي خرجت من المسد.س ملت المكان بس مكنتش من معتز 

كانت من حرس قاسم الي جيين من ورا معتز وكبير الحرس ضر.ب طلقه جت في رجل معتز 

معتز بصراخ وقعد علي الارض: اااااهههه رجلي 

قاسم بخ.بث: اي غيرت رايك مش هتخلص عليا دلوقتي 

معتز بصله بغ.يظ: مش هسيبك ي قاسم مش هسيبك 

قاسم رفع كتفه بلا مبالاه وقرب من ليله نزل لمستواها وتكلم بحنان: ليله 

معتز رفع المسد.س تاني علي قاسم: ابعد عنها 

وفجاه حرس قاسم اتلمو حوليه وخدو منه المسد.س في نفس الوقت جه الدكتور والشخص الي كانو سحبين سرير هيثم وشافو الي بيحصل 

الشخص بتو.تر: هو فيه ايه؟ 

الدكتور اتر.عب او ما شاف المسد.سات ومعتز واقع علي الارض ورجليه بتنذ.ف سابه وجري: انا مليش دعوه بدا كله مليش دعوه 

وجري الدكتور والشخص لسه هيمشي حد من حرس قاسم شافو وجري عليه جابو ورماه جنب معتز 

الشخص: انا معملتش حاجه 

قاسم بصله ببرو.د ورجع بص ليله وهو بيخبطها علي وشها بخفه وحنان: ليله قومي 

كبير الحرس قرب منه وهو معاه ازازه ميه واداها لقاسم وقاسم بقا يرش ميه علي وش ليله عشان تفوق لغايت ما حركة عيونها واول ما فتحت شافت قاسم ابتسمت: انت منقذي في اي وقت ي قاسم 


قاسم ابتسم: في اي وقت تحتاجيني انا موجود.. انتي كويسه

ليله حركة راسها بالايجاب وبدات تبص لكل الي حوليها بستغراب: بس هو اي الي بيحصل واحنا فين 

قاسم قام وقف وساعدها تقف وشافت معتز مرمي علي الارض بصت لقاسم تاني وفهمت ان قاسم كان فاهم معتز: انت عرفت انه هياخدني ازاي 

قاسم ضحك وبص لمعتز: يمكن عشان ابن عمك غ.بي شويه 

معتز جز علي سنانه: مش هسيبك 

قاسم يخ.بث: اه نستني عندي ليك مفاجاه كمان 

معتز استغرب وفجاه قرب منهم شخص: ايوه هو دا الي امرني اعمل الحادثه دي 

معتز اول ما شاف الشخص اتو.تر 

ليله بستغراب: حادثه؟! حادثه ايه دي 

الشخص بلع ريقه وهو باصص لقاسم بر.عب عكس معتز الي باصص ليه ببرو.د: معتز بيه امرني اني اعمل حادثه عشان امو.ت عمه مقابل 50الف جنيه وهددني بعيالي لو منفذ.تش الي قاله هيأذ.يهم وقال ان اهم حاجه الحادثه تكون طبيعيه 


نزل الكلام زي الصاعقه علي ودن ليله وتكلمت بصوت مش قادر يطلع منها: ع..ععمه م..مين؟ ققصدك ببابا يعني معتز السبب في مو.ته (وبصت لمعتز) يعني انت الي قت.لت بابا(رجعت شعرها لورا وهي مش مصدقه) انا.. انا مش مصدقه ازاي تعمل كدا 

قاسم كان باصص ليها بحز.ن وحاسس بالو.جع الي جواها.. وليله من كتر صد.متها مكنتش قادره تقف وقربت من معتز نزلت لمستواه وبقت تصر.خ في وشه: لي ها.. لي مو.ت بابا عملك ايه رد عليا.. لي حرمتني منه وكنت السبب في مو.ته انت ايه شطا.ن معندكش قلب ولا رحمه بابا عملك ايه ي معتز انطق 


معتز كان باصص ليها ببرو.د: مكنتش عايز امو.ته دا مهما كان عمي برضو .. بس انتي السبب في مو.ته ي ليله انا عرفتك انه لو عرف حاجه عن اجباري ليكي انك توافقي عليا هأ.ذيه بس انتي مسمعتيش الكلام وروحتي قولتيلو وهو هددني اني لو مبعتش عنك مش هيديني نصيبي في الشركه(وتكلم بكل بساطه) فمو.ته واخد نصيبه ونصيبي وهخدك معاهم 

ليله بقت تضر.ب فيه بكل قوتها: انت مستحيل تكون بني ادم انا بكر.هك بكر.هك ي معتز منك لله 

وقامت ومسحت دمو.عها.. قاسم كان هيقرب يمسكها بس لقاها بتلف لرجل معتز المتصابه وداست عليها بكل قوتها خلت معتز يصرخ 

قاسم اتفاجئ من الي هي عملته بس سابها تعمل الي هي عيزاه يمكن نارها تبرد شويه

معتز بصراخ: ليله رجلي متصا.به ابعدي عني

ليله بدمو.ع وصراخ: مش هبعد (وداست اكتر) مهما اعمل عمرك ما هتحس بو.جعي دلوقتي ولا بو.جع بابا ساعتها انت اكتر بني ادم بكر.هه دا اذا كنت بني ادم اصلا

وقاطعهم صوت عربيات الشرطه بتقرب منهم 

قاسم قرب من ليله: ابعدي ي ليله عشان يخدو

ليله كانت هبطت وترمت في حضن قاسم وبقت تخبي وشها في حضنه: بابا ااااااااهههههههه ي قاسم بابا سبني وكل دا بسببه ي قاسم انا بكر.هه.. انا محتاجه بابا ي قاسم قلبي وجعني اوي عليه مكنش ليا حد غيرو من وقت ما ما.ت وانا متبهدله انا السبب في مو.ته يارتني ما اتكلمت ولا قولت حاجه اااااااااااههههههههههههه ي باااااااابااااااا انا اسفه سامحني حقك عليا ي حبيبي 

قاسم شدد اكتر عليها وبقا يطبطب عليها ويحاول يهديها بس مفيش فيده: انتي مش السبب ي ليله.. انتي عملتي الصح لما قولتيلو(صعبت عليه وقلبه وجعه عليها من كل الي بيحصل معاها شدد علي حضنها اكتر واكتر وهمس بحنان في ودانها) حقك عليا من الدنيا ي ليله 


ليله اتنهدت وبدات تبكي بصمت: انا عايزه امشي من هنا مشيني ي قاسم 

قاسم خرجها من حضنه : حاضر 

ومشيو وسابو معتز وهو بيصرخ والعساكر بتسحبه هو والشخص الي كان بيسحب سرير هيثم والتاني الي خد الفلوس منه للبوكس وخدوهم ومشيو

وقاسم امر حراسه يرجعو هيثم الي كان لسه غايب عن الوعي للاوضه بتاعته واتنين منهم يفضلو واقفين قدام اوضته 

وخد ليله لعربيته ومشيو كانت طول الطريق ساكته وسرحانه ودمو.عها بتنزل في صمت... قاسم اتنهد بحز.ن وافتكر لما عرف بحا.دثه والد ليله استغرب حس ان في حاجخ غلط وتابع كل حاجه حصلت لغايت ما وصل لشخص الي معتز دفعله الفلوس وعرف منه الي حصل 


بعد فتره وصلو قدام القصر ومن غير كلام ليله نزلت ودخلت اوضتها وقفلت الباب 

سماح وراها: ليله ي ليله ي بنتي 

بس ليله تجاهلها وقفلت باب الاوضه بالمفتاح 

سماح بصت وراها لقت قاسم داخل القصر جريت نحيته: هو ابن عمها كويس...حصله حاجه 

قاسم حرك راسه بالرفض ولسه هيمشي 

سماح بحز.ن: طب ليله مالها ارجوك رد عليه 

قاسم بصلها وقدر خو.فها عليها: خليكي جنبها ي سماح هي محتاجكي 

وسابها ومشي وسماح رجعت تاني تخبط علي باب ليله: ليله حبيبتي افتحيلي الباب مش احنا صحاب مش هتحكيلي مالك طب 

مفيش رد 

سماح: متقلقنيش عليكي وافتحي الباب بقا 

مفيش رد 

سماح بحز.ن: عشان خاطري افتحي ي لي لي 

وفجاه حصلت حاجه خلت سماح وقفه مصدو.مه وووووووو

يتبع     

تكملة الرواية من هناااااااااا


تعليقات

التنقل السريع