القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية ياقوت الهجان الفصل الاول1 بقلم زهرة الربيع (جميع الفصول كامله)

 رواية ياقوت الهجان الفصل الاول1 بقلم زهرة الربيع (جميع الفصول كامله)






رواية ياقوت الهجان الفصل الاول1 بقلم زهرة الربيع (جميع الفصول كامله)


معاه بنت على السرير وبيضحكو سوا ودخلت واحده تانيه وقفلت الباب وهيه مرعوبه قال بزهول..انتي مين يا بت انتي ودخلتي هنا كيف

قالت بخوف..اششش وطي صوتك..لاحسن يسمعونا

البنت  الي جمبو على السرير لطمت وشدت الملايه عليها وقالت..يا مري يا فضيحتي..فضيحتييي


  وقف وبقى يلبس جلبيتو وقال بغضب بس با مره...اكتمي..وبص للبنت التانيه وقال بزعيق ... هما مين الي يسمعونا..انا بكلمك ازاي تدخلي علينا كده


البنت بصتلو بخنقه وقالت ...يعني انا دخلت عليك القصر يا خوي  دي حتت زريبه معفنه لولاش انك معفن زيها متقعدش فيها


اتقدم عليها بغضب وقال...انتي بتقولي على مين معفن يا بت الرفضي انتي


البنت بصتلو بضيق وقالت...هو فيه حد غيرك هنا..لو كان قصدي عليها كان قولت معفنه..انما انا اتكلمت بصيغه المذكر...وبعدين انت زعلان من الكلمه ليه...اكمنها جات في محلها يعني

بقلم ...زهرة الربيع

مسكها من دراعها بغضب وقال...لمي لسانك يا بت وغوري من هنا..معايزش اتبلي بيكي على المسا


البنت نفضت يده و قالت بخنقه ...انا همشي..مش قاتله نفسي علشان افضل في الواسخه دي... وكملت بسخريه وقالت..نسيبكم تكملو...تكملو نوم..بس استناني ٥ دقايق...خليهم يكونو غارو


قال باستغراب...هما مين دول الي يكونو غارو


البنت قالت ...عيسى ورجالتو...بيدورو عليا


قال بتفكير..عيسى..عيسى مين ...قصدك عيسى النميري..وعيسى بيدور عليكي ليه..ده انهارده فرحو و


بس سكت وبصلها بزهول وهيه قالت بضحك..ايوه..ايوه اني..اني العروسه...هملت الفرح وطفشت


قال بزهول طفشتي ازاي يا بت العيانه ..انتي مجنونه ارجعي فرحك ازاي تعملي في اهلك كده .. زمانها الناس كلت وشهم


قالت بفرحه..يارب يا خويا ياكلو وشهم... الاهي وانت جاهي عيسى ابن مكارم ياكلو وشو وقفاه كمان...وجوز امي...جوز امي ده ياكلو...ياكلوه كلو ده ويربحوني 

بقلم..زهرة الربيع

ضحك وبصلها وقال..انتي بت مين يا بلوه انتي


بس قبل ما ترد سبقتها البنت الي معاه في السرير وقالت بدموع ...انت بتتساير معاها..ناولني خلقاتي خليني اروح..قبل ما حد يحس بيا


البنت بصت لها بقرف وقالت..هو انتي تبع مين ..اممم..عرفتك انتي صباح الخياطه...متقلقيش يا اختي سرك في بير ..الا اذا روحتي وقولتي على مكاني ساعتها بقى البير هيقلب نافوره على طول وذمبك على جمبك


قامت ولبست بسرعه وهيه بتقول بخوف....لا يا اختي ولا شوفتك ولا شوفتيني .....ومشيت وهيه بتقول شوفلي الطريق يا جواد


جواد طلع بص شمال وبمين وهيه طلعت جري من المكان بخوف شديد


جواد رجع بص للبلوه الي معاه وقال..وانتي..مخيفاش وانتي ماشيه في نصاص الليالي لوحدك كده في الزروع..مخك ده ايه محشي عجوه


اتنهدت وقالت بضيق ..وفيها ايه مااهي الدنيا امان...وعمرانه....وبعدين اكتر مكان امان الزروع..وكملت بتريقه وقالت..في كل عشه جوز حمام


جواد ابتسم على كلامها وقال ..اسمك ايه يا بت


قالت بلا مبالاه...ياقوت..اسمي ياقوت


جواد ابتسم وقال..ياقوت...اسمك غريب زيك


ياقوت قالت... وانت بقى جواد الهجان صح


جواد رفع حاجب و ابتسم ابتسامه جانبيه  وقال..وعرفتي كيف


ياقوت ابتسمت بسخريه وقالت...امم مين ميعرفكش انت وعيلتك اشهر من نار على علم


ايتسم بفخر وقال...اها..بديتي تتكلمي زي الخلق


بس فاجأتو لما قالت..طبعا كلها عارفه انكم اكتر ناس ضلاليه في البلد ويمكن على الارض كلها


اتسعت عنيه بزهول ومسكها من دراعها بغضب وقال..ما تتلمي يا بت انتب لسانك طويل ليه 


ياقوت لسه هترد سمعو صوت واحد بيقول...اطلع يا ولد الهجان...عارفين انك جوه


وواحد تاني قال...اطلع انت والي معاك منقصاش نجاسه في الأراضي ..احسن عظيم بيمين نحرق العشه بيكم


واحد تاني قال..مش كل يوم نلقاك ساحبلك واحده وداخل بيها و مخلينا قراطيس...اطلع والا هنحرق العشه


البنت لطمت على خدودها وقالت...يا مري...يا مري يا مري ...يلا خلينا نروحلهم قبل ما يولعو في العشه ...ولسه هتطلع مسكها من دراعها وقال بغضب..تطلعي فين انتي اتجنيتي...لو اطلعتي دلوك هيفكرو انك انتي الي كنتي معاي يا هبله 


البنت ضربت على خدودها وقالت....ايه..ويفكرو كده ليه..انا معرفكش حتى..انت هتقولهم اني يا دوب داخله دلوك


جواد مسح على وشو وقال بخنقه وهيصدقوني يعني


البنت قالت بدموع..ايوه هيصدقوك ..لازم يصدقوك و


بس سمعو صوت النار بتمسك في العشه من بره وياقوت مسكت فيه برعب وبقت تصرخ وووو



تكملة الرواية من هنااااااا

تعليقات

التنقل السريع