رواية حولونى لشيطان الفصل الثانى2 كامله بقلم شحاته توفيق (جميع الفصول كاملة)
رواية حولونى لشيطان الفصل الثانى2 كامله بقلم شحاته توفيق (جميع الفصول كاملة)
الحلقه الثانيه
-استاذ نبيل بيجري ورا الشباب وقلبه مقبوض والشباب قدامه هجمو علي غرفة نومه
-مراته قاعده لوحدها وبتصرخ في الشباب اييه اللي دخلكم هنا يامتخلفين وبتبص لاستاذ نبيل زوجها
-انت بتفتح الباب للشباب يدخلو عليا وانا كده ياراجل ياعره
استاذ نبيل جسمه كله بيترعش من رهبة الموقف ومن جواه بيقول الحمد لله عشان مراته طلعت بريئه وبيته مخربش
احد الشباب جري ناحية شباك غرفة النوم وصرخ فجأه
-عشيقها نازل علي الماسوره اهوه
صرخت زوجة استاذ نبيل. يخرااااب بيتي
والشباب كله اندفع ناحية الشباك وبدأو يضربو العشيق في ايديه
اما استاذ نبيل جري ناحية زوجته وبدأ يخنق فيها وبعض الشباب بيضربوه من ضهره ويقولو
-هاتعمل نفسك متعرفش حاجه يانجس جاي تنجسلنا الحاره انت ومراتك
ضربات علي جسم استاذ نبيل من كل مكان مع شتايم خلت دموعه تنزل بغزاره وحاسس كأنه هيموت من كتر الخنقه والتعب
علي شباك الغرفه كان واحد من الشباب ماسك ماسوره حديد طويله بيضرب ييها العشيق اللي وقع من الدور التالت ونزل غرقان في دمه
كل الشباب الموجودين في الشقه بدأو ينزلو لتحت يشوفو العشيق وسحبو معاهم استاذ نبيل واخر واحد طالع من الشقه قفلها بمفتاح استاذ نبيل بعد اما ولع في ستاره جوا الشقه
ناس كتييره جدا بتضرب العشيق ضرب مبرح وهو يينازع وبيطلع في الروح بعد اما نزل علي دماغه من الدور التالت وبعضهم رابط أستاذ نبيل في كرسي وبعصي غليظه نازلين ييها علي جسده المرهق
استاذ نييل رغم قسوة الضرب اللب نازل علي جسمه بيصرررخ وهو باصص لشقته في الدور التالت اللي طالع منها دخااان كثيف.
-ولااااادي طلعو ولااااادي من الشقه والله مالينا ذنب
محدش بيلتفت لصراخه اللي كل صرخه بتعلي عن اللي قبلها وييحاول يفلت ويجري يجيب ولاده من وسط النيران لكنه مربوط باحكام
مرات استاذ نبيل واقفه في البلكونه بتصرخ عشان حد يلحقها
ناس كتيره واقفه بتبص وتضحك وبعض الستات بتصرخ والست بتطلع علي الشباك بتحاول تنط
واستاذ نبيل بيبصلها : طلعي ولادي هيموتو محروقين ادخلي هاتيهم
بس كأنه مبيتكلمش ومحدش مهتم بكلامه
قبل ماتنط مرات الاستاذ نبيل من البلكونه حصل انفجار غااز خلاها طااارت من الشباك واتخبطت في الحائط المقابل ونزلت ميته
استاذ نبيل بيصرخ صرخات مستديمه صوته مييتقطعش ولاااااادي ولااااادي ملهمش ذنب. ولاااادي
كل اهالي المنطقه جريو علي شقة استاذ نبيل يشوفو حل للغاز عشان الشارع كله ميتفحمش
واحد منهم بيجري علي محبس الغاز العمومي وقفلو واتصل بالشرطه
احد اهالي المنطقه
-لو الشرطه جت وعرفت اللي حصل هاتحبسنا
-انا مليش دعوه ياعم انا هامشي
-لا تمشي ايه ماهو هيجيبوك كده مفيش غير حل واحد
-ايه هو
-استاذ نبيل جه من الشغل لقي مراته مع عشيقها رمي العشيق من الشباك وقفل الباب وولع في الشقه واهو يستاهل عشان بيجيب رجاله لمراته
كل اللي واقفين شجعو الفكره وهما بيبصو لاستاذ نبيل
استاذ نبيل في عالم ثاني ساكت وفاقد النطق مبيتكلمش ولا يقول غير ودوني لولادي ملهمش ذنب هي السبب
استاذ نبيل واضح انه الصدمه خلته مش حاسس بحاجه حواليه
في بضع دقائق عربيات الاطفاء وعربيات الشرطه ملت المكان وبعد سماع اقوال اهل المنطقة قبضت الشرطه علي استاذ نبيل
في قسم الشرطه وبعد انهاء الاجراءات وتقفيل المحضر تم وضع استاذ نبيل في الحجز الاحتياطي وكان بدأ يفوق
صرخاته من الحجز الاحتياطي عاليه جدا
-ولادي اتقتلو اقبضو علي اللي قتلووهم
انا مقتلتش ولادي وعاوز حقهم
ده نادر كان نفسه ف لعبه وملحقتش اجيبهاله هاتووولي حق ولادي
احد المسجونين يقترب من استاذ نبيل : اقعد ساكت ياجدع انت بدل ما افلقك نصين
استاذ نبيل بحرقه بيكمل صراخه وهو جنب الباب
المسجون بغضب مسك أستاذ نبيل بقوه من هدومه وسحبه وسددله لكمه قويه
رد استاذ نبيل بلكمه اقوي وكأنه بيعلن تمرده علي استسلامه للحياه ومحاولة تجنبه للمشاكل
مجموعه من المساجين اتلمو علي استاذ نبيل ولكمات وركلات متتاليه منهم
صوت باب الحجز ببتفتح وكل المساجين رجعت لورا الا استاذ نبيل بيحاول يهاجمهم في محاولات لاسترداد الباقي من كرامته ومحاولات لتفريغ شعوره بالوجع
العسكري والظابط دخلو ومسكو استاذ نبيل كتفوه
الظابط : الواد ده شكله كده ناقص ربايه وديه الحبس الانفرادي اسبوع
أستاذ نبيل بيحاول برضه يكمل خناقته مع المساجين وبيحاول يفلت من قبضة العسكري
الظابط : لا وكمان عامل مبيخافش. دخلوه الاول المكتب عندي وروقوه وبعدها يروح الحبس الانفرادي شهر
بعد ربع ساعه خرج اتنين عساكر من مكتب الظابط وهما بيجرو وراهم استاذ نبيل واضح انه من كتر الضرب فقد القدره علي الحركه وفي غرفه مظلمه رموه جواها وقفلو الباب
استاذ نبيل بصوت ضعيف : طلعووني انا معلمتش لحد حاجه. طلعوني اخد حق ولادي
طلعوووني
لمدة ثلاث ساعات متواصله واستاذ نبيل بيقول نفس الجمله
صوت همس من ورا استاذ نبيل من وسط الظلااام بيقووول :هانطلعك متخافش
جسد استاذ نبيل ارتعش لانه مفيش حد في الغرفه غيره
وقف وهو بيصرخ مين اللي هنا
الصوت جاي من وراه : انا اللي هنطلعك يانبيل انا عارف حصل ايه معاك
لف استاذ نبيل بسرعه ناحية الصوت كان واقف قدامه حاجه مش باين منها غير عيوه حمرا. مد استاذ نبيل ايده يحسس علي اللي واقف قدامه حس بشكة ابره في ايده وحس وكأن شئ بارد بيسري في عروقه وتوقف صراخه تماااما
في موعد عشاء المساجين عسكري ماسك طبق فيه اكل بتاع استاذ نبيل ورايح ناحية الزنزانه
وقف واتسمر مكانه مكانه وهو قدام باب الزنزانه
رمي الاكل وطلع يجررري ناحية مكتب الظابط
-الحق ياباااااشا. المسجون اللي اسمه نبيل زنزانته مفتووووحه وهرررررب
علي بعد خطوات من قسم الشرطه فيه واحد واقف خلف القسم وبيبدل ملابسه وهو بيبص لورا ويضحك ضحكة مخيفه و......
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا