القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية مذكرات رجل الفصل الثانى 2بقلم سالى محمد جديده وحصريه

 رواية مذكرات رجل الفصل الثانى 2بقلم سالى محمد جديده وحصريه 



رواية مذكرات رجل الفصل الثانى 2بقلم سالى محمد جديده وحصريه 



لما صحيت من النوم كنت متشوقه اكمل مذكرات اسلام دا صليت وفطرت وشربت الشاي ولبست كان عندي جامعه وانا ف المواصلات فتحت المذكرات وكنت واقفه عند نقطه انه عايز يسيب سوسن ويتزوج الدكتوره الغنيه قال بالنص كدا سلطت واحد صاحبي ع سوسن انه يكلمها ويبعت ليها غراميت وكدا وانا قال اي اظبطهم مع بعض وبكدا أطلقها بدون اي خساير وطبعا كنت مع الدكتوره برضو عوض صاحبي بدأ ينفذ الخطه ويبعت لسوسن كلام حب ويتصل بيها كدا بس هي كانت بتصده انا ف الوقت دا كنت مهمل سوسن خالص وبنام ف اوضه لوحدي كنت أعمل خناقه واتحجج بيها وانام ف اوضه لوحدي عشان اتفرغ تفرغ كامل لفاتن طبعا عشان متحسش باي حاجه ولا تحس اني متزوج معلم بقي وبتقن الدور سوسن من اهمالي ليها حست اني مبقتش زي الاول جت ف يوم قالتلي مالك يا اسلام انت متغير  انت حتي مابقتش تكلمني ولا تقعد معايا وكأني مش موجوده روحت ماسك ف خنااققها وقولتلها يووووه ياسوسن انتي شايفه العيشه دي تخلي حد فيه مخ احنا مش لاقيين ناكل اصلا بقينا ع الحديده وانا مش لاقي شغل يعني مش ناقصك اصلا شوفيلك شغله بعيد عني واسكتي قالت اه من ما بابا خسر كل حاجه وانت متغير انا كنت بعرف علاقاتك الكتير وساكته بس انت زودتها قوي ع فكره بقي وانا اتخنقت انا ست برضو وبحس يعني وليا حقوق سواء معناويه او ماديه وكمان عاطفيه مش خايف حد ياخدني منك قولت ف بالي بس هي خايفه تسلم لعوض بعد اهتمامه الكتير ليها كدا الخطه ماشيه تمام انا مثلت كدا وضحكت بصوت عالي وقولتلها ياخدك مني وهو مين اللي يرضي بيكي ياسوسو وانت ع الحديده كدا احمدي ربنا اني لسا سايبك ع ذمتي قالت بقي كدا طيب يا اسلام اهو انا حاولت معاك وانت اللي راكب دماغك بقي قولت اه راكب دماغي وعجباني دماغي اطلعي بقي عايز انام وشوفيلك شغله تعمليها هي طلعت وانا اتصلت بفاتن وانا بكلمها عيطت وقولتلها محدش راضي يشغلني عنده لاني كنت فاشل ف الدراسه ومعيش ولا مليم صعبت عليها وقالتلي بكرا تعالي المستشفي وانا هشوفلك شغل فيها وكمان هديك قرشين تصرف منهم لحد ما تاخد مرتبك فرحت بس قولت لا اتقل قولتلها تشوفيلي شغل ماشي إنما اخد منك فلوس لا انا مقبلش ست تصرف عليا حتي لو بحبك مش هوافق فاتن قالت قولت اي قولها تاني قولتلها مش اقبل ست تصرف عليا قالت لا اللي بعدها قولتلها حتي لو بحبك مش هوافق قالت الله اول مره احس بحب حد ويقولي بحبك قولتلها ليهيعني دا انتي جميله وروحك حلوة قالت لا انا وحشه وانا بتنفر مني بسبب كدا قولت ع طول دول ناس اغبيه يافاتن اني روحك حلوة الشكل دا خلقت ربنا محدش يعترض عليه فرحت جدا بكلامي واحنا بنتكلم اتصل عليا عوض قولتلها صاحبي بيتصل اقفلي انتي اكلمه واكلمك بعدين قفلت واتصل بعوض لانه كان قفل قالي الخطه نجحت يامعلم مراتك لسا كانت معايا ع التلفون وبتقولي عايز مني اي وكدا وفضلت تشكي من اهمالك ليها يعني خلاص الفار هيقع ف المصيده قولتله بجد ياعوض قال ايوة امال اي احنا بنلعب قولتله تمام ظبطها انت وانا هديك اللي اتفقنا عليه قالي تمام يامعلم بس ع فكره مراتك دي غلبانه قولتله اعملها اي غلبانه ومفلسه ملهاش لازمه لو عجباك البسها قالي تمام يعني لو اتزوجتها لما تطلقها مش هتزعل قولتله لا ياحبيبي الف هنا وشفا قالي تمام يلا هقفل انا عشان اكلمها واتس كلام حب وانت بقي تقفش تلفونها وتخلص بقي وتطلقها قولتله تمام قالي يلا سلام يامعلم قفل معايا وانا طبعا عملت نفسي مش فبالي ولا بمسك تلفونها ولا اي حاجه انا وعوض متفقين امتي ابدأ ضررربببتتي عشان اخلع منها من غير اي مجهود تاني يوم قابلت فاتن وفعلا وظفتني ف المستشفي ولاني ماليش ف تعليم اتعينت فراش اعمل شاي واكنس وكدا واجيب طلبات قولت مافيش مانع اهو بعد كدا هبقي زوج الست وكل دا يبقي تحت ايدي اهو لجل الورد يتسقي العليق وطبعا بحكم شغلي كانت تستدعيني فاتن عايزة طلبات بتاع والمقابلات زادت والحب لهللبب عندها وانا أتقنت الدور واديتها حب وحنان وأمان عمرها ماتتخيله وجه اليوم المنشود اللي هخلص فيه من سوسن عوض قالي انه هيكلمها ع الساعه ١٠ وانا كنت بره رجعت ع ١١ واتسحبت لحد الاوضه سمعتها بتتكلم مع عوض ولسا هفتح الباب .....كان نفسي اكمل عمل اي مع سوسن لكني وصلت الجامعه وقفلت المذكرات ع كدا كان عندي محاضرات مهمه مقدرش افوتها عشان قصه ولما خلصت رجعت تعبانه جدا اكلت وبعدها قعدت ع السرير وفتحت المذكرات تاني اكمل عند اللي وقفت عليه اسلام فتح الباب لقي مراته لابسه قميص نوم مغري جد وكانت قفلت التلفون يعني الخطه باظت لما شوفتها بالمنظر دا نسيت الخطه وكل حاجه كانت حلوة بنت الايه وانا نقطه ضعفي برضو الستات بعد الفلوس قولتلها اي كنتي بتعملي اي بتكلمي مين قالت مفيش دي ماما وقفلت خلاص قولتلها والبت فين قالتلي نامت قولتلها احنا ليلتنا فل ولا حاجه وهجمت عليها بقالي زمان مدخلتش اوضتها ولعبنا عريس وعروسه كانت وحشاني بنت الايه بعد اليله دي بقت كل يوم تلبس قميص نوم شكل وتخليني أضعف قولت مبدهاش بقي اااجل الطلاق شويه وبرضو قررت اتزوج فاتن ولما استووت وبقت ع اخرها هي اللي طلبت تتزوجني قولتلها انا معنديش بيت ولا فلوس ولا اي حاجه قالتلي هنتزوج ف بيتي وكل مصاريف عليا انا وافقت ع طول واتزوجتها .....وانا بقرأ نمت ع نفسي والمذكرات مفتوحه جمبي صحيت لقيتها واقعه. ع الارض حطيتها ع المكتب وصليت الفجر ونمت...

تكملة الرواية من هنااااااااا

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله اضغط هناااااااا



تعليقات

التنقل السريع