القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية حولونى لشيطان الفصل الثالث 3كامله بقلم شحاته توفيق (جميع الفصول كاملة)

 رواية حولونى لشيطان الفصل الثالث 3كامله بقلم شحاته توفيق (جميع الفصول كاملة)





رواية حولونى لشيطان الفصل الثالث 3كامله بقلم شحاته توفيق (جميع الفصول كاملة)


الحلقة الثالثة....


في قسم الشرطة الدنيا مقلوبه اول مره يهرب مسجون من الحبس الانفرادي

الظابط خلي العساكر كلها تفتش في كل مكان حوالين قسم الشرطة وجري علي غرفة الكاميرات 

جوا غرفة الكاميرات الظابط مركز جامد مع الكاميرا حركة الاستاذ نبيل طبيعيه جدا لحد قبل موعد عشاء المساجين بدقائق

وقف استاذ نبيل من مكانه ومشي ناحية الباب ومسك الباب بقبضته شد الباب الحديد اللي اتفتح واتكسرت في ايده الاقفال الفولاذ بتاعت الباب

الضابط قاعد مذهول من رهبة الموقف وبيبص باستغراب شديد

استاذ نبيل خرج بكل هدوء وبص للكاميرا وهو بيضحك وبدلا يتسلق الحائط كأنه عنكبوت

الظابط مبيقولش غير كلمة واحده بس

اعوذ بالله من الشيطان الرجيم 


استاذ نبيل بدأ يزحف علي حيطان القسم لحد اما وصل للسطح بتاع القسم ومحدش خد باله خالص 

الظابط : بسرعه يابني هاتلي كاميرات القسم من ورا هو عند الجزء الخلفي من القسم

واضح جدا في الكاميرا استاذ نبيل وهو بيزحف علي الحيطه وينزل وكأن ده شئ عادي. 

الرعب مسك قلب الظابط وهو بيقول الحمد لله انه هرب انا من الاول حاسس ان فيه حاجه غلط

عرق بينزل كتير من الظابط وسرح في تفكير عميق 

قطع تفكيره صوت جاي من وراه خلاه نط لفوق ييجي متر من الخضه وبيقوول

-مفيش حد حوالين القسم ياباشا بس فيه ناس بتقول شافت واحد بيجري ناحية الطريق الجديد

الظابط بتردد : طب جهزو قوه يابني هانروح للطريق الجديد 


في احد المنازل المهجوره داخل استاذ نبيل لاحدي الغرف المظلمه  شكله متبهدل وهدومه مليانه طين  

بدأ يقول كلام غير مفهوم ويبص حواليه زي المجنون 

علي مقربه منه فيه مكان يقدر ينام فيه

نام استاذ نبيل في المكان حط راسه وفرد جسمه وبدأ يبص للسقف ويضحك شويه وبعدها يبكي ويرجع تضحك وكأنه فقد عقله لحد اما نام 


في حارة استاذ نبيل 

-الحق يا ابني الدنيا مقلوبه بيقولو نبيل هرب

-وانا مالي ياعم مايهرب ولا يولع

-يابني انت نسيت اننا شهدنا ضده زور يعني ممكن ييجي يعمل قلق هنا

-ياعم ده راجل ملوش لزمه ده بيخاف من خياله تقولي هاييجي يعمل قلق؟

-ماهو مقهور ومتستبعدش اي حاجه وكمان انا اللي ولعت في الستاره وهو شافني قبل اما اقفل الباب بالمفتاح وولاده ماتو انت نسيت؟

-ماتهدا ياعم قولتلك ملوش لزمه ولو فعلا هرب من القسم اخرو هايشوف مكان يستخبي فيه


استاذ نبيل نايم مكانه وشايف في حلمه كابوس مخليه بيئن ويتحرك 

استاذ نبيل شايف ابنه في المنام بيقوله 

-حرقونا يابابا  انا شفت اخويا وهو بيعيط اوي والنار مخلياه بيسيح ويموت

وانا قلت لماما انا جعان دخلتني اوضتي وضربتني عشان الراجل اللي كان معاها شكله زعل مني وحبستني وقفلت بالمفتاح 


استاذ نبيل في منامه بيبكي ونازله دموعه وبيكمل الكابوس اللي هو فيه

مراته جت بسرعه علي ابن استاذ نبيل. كانت محروقة وجسمها متكسر كله في الحلم 

-امشي من هنا ومتجيش لابوك تاني انت فاهم؟؟ ده هو اللي جاب الناس ولعت فينا 

جه من ورا مرات استاذ نبيل واحد دماغه مفلوقه نصين وماسك في ايده حديده وبدأ يضربها بعنف ويصرخ ويقووول انتي السبب 

هي بتصرخ وتحاول تجري لكنه بيطاردها بيضربها بعنف وقوه بالحديده علي راسها

ابن الاستاذ نبيل قرب منه ومد ايده الصغيره علي خد استاذ نبيل وقالو

-خلي بالك من نفسك يابابا انا واخويا كويسين خليك طيب زي ما انت يابابا


استاذ نييل صحي مفزوع وبيبص حواليه ومادد ايده كأنه عاوز يحضن ابنه بس بيحضن الهوا 

بدأ يبص حواليه باستغراب ويقوول

-انا ايه جابني هنا.  انا كنت في السجن ايه المكان ده

هو انا ميت وجزاء لسلبيتي وخوفي جابوني هنا ولا إيه 

استاذ نبيل مش مستوعب اي شئ وكأنه مش فاكر اي حاجه ولا عارف أزاي جه هنا


في قسم الشرطه

-احنا قلبنا الدنيا ياباشا وملقيناش حد

 الظابط بصوت واطي :.انا عارف انكم مش هتلاقو حد 

-بتقول ايه ياباشا؟

-لا. لا مبقولش.   بقولكم لازم نلاقيه دي فيها محاكمه لينا 


استاذ نبيل خرج من البيت المهجور وبدأ يبص حواليه عشان يفتكر ايه المكان ده وفجأه افتكر.  ااااه ده الييت المهجور  اللي كنت باجي فيه زمان لما الدنيا تضيق بيا 

استاذ نبيل سلك طريق مختصر بيودي لبيته وهو محتار مش عارف يعمل ايه.   عاوز يعرف هو اللي حصل ده كان حلم ولا حقيقي

رجليه مسابقة الزمن عشان يوصل للبيت وجواه خيط امل انه يلاقي ولاده ومراته 

دخل استاذ نبيل الحاره وعينه علي شقته وقلبه اتقبض الشقه كلها متفحمه من بعيد 

يعني كده كل اللي فات مكانش حلم 

في شباك  المنزل شايف استاذ نبيل شبح طفل في الشباك بيمد ايده ناحيته 

والاستاذ نبيل بدون وعي بيبكي بصوت عالي ويجري ناحية المنزل 


صوت جاي من بعيد  بيقول بصوت عاالي.  نبيل جه تاني ياجدعان

واحد تاني بيقول حد يكلم الشرطه شكله ناوي علي حكاية 

ست بتنادي من بعيد هرب ازاي الراجل النجس ده


دربكه في الشارع وناس كتيييره اتلمت حوالين نبيل اللي مش فاهم في ايه 

مستغرب ازاي بعد اما ظلموه بيعملو كده

وسط ذهوله كانت الناس كلها عملت دايره حواليه وفيه شباب منهم ماسكين شوم وسلاح 

وكأنهم عارفين كويس انهم ظلموه وخايفين من رد فعله


دايرة من الناس بتتقفل حوالين استاذ نبيل واللي ولع في الشقه ماسك في ايده سكينة مطبخ وبيقرب عشان يمسك ايد استاذ نبيل ويكتفه ويسلمه للشرطه

ايده بتقرب علي أستاذ نبيل اللي من الصدمه مبينطقش وباصص للكل مستغرب 

فجأه استاذ نبيل بحركة فجائيه مسك ايد اللي ولع في الستاره  وخد من ايده السكينه بحركة سريعه جدا

غرس المطوااه في وركه 

الشاب باصص في ملامح استاذ نبيل اللي علطول ملامحه مليانه طيبه وييخاف من خياله.  ملامحه بقت وكأنه بلطجي والشر بينط من عينيه


الشاب وقع علي ركبته وهو بيصرخ وبيحاول يدافع عن نفسه ومد ايده يشد هدوم نبيل لكن السكينه كانت اسرع لذراعه تقريبا قطعتله كل اوتاره

اهل المنطقه اللي عاملين دايره حوالين استاذ نبيل ملامحهم مليانه غضب رفعو الشوم والسلاح وتوجهو ناحية استاذ نبيل  والشاب المضروب تحتهم بيصرخ من الام تقطع اوتاره


اهل المنطقه بيقربو بس قلقانين وكأن كل واحد فيهم مستني التاني يضرب االاول

استاذ نبيل بصلهم فجأه وبصوت غير صوته خااالص.  قالهم 

تحبو اضربكم واحد واحد ولا كلكم مع بعض وختمه بضحكة غرييه

شاب من اللي واقفين رفع الشومه ولسه هاينزل بيها علي راس استاذ نبيل لقوووه طااار لفوق ونزل علي رقبته اللي اتكسرت ولفظ انفاسه في الحال


كل الناس بدأت تهرب واستاذ نييل بيبص عليهم ويضحك مع كل ضحكة كان حد فيهم  يقع ويقوم يكمل جري

بص استاذ نبيل للشاب اللي ولع في ستارة المنزل غرقان في دمه ومش قادر يجري ومرعووووب

بضربة بالسكينه من ايد استاذ نييل انهي حياته بعد اما اتغرست  السكينه في رقبته


صوت عربيات الشرطه مالي المكان واضح ان حد كلم الشرطه وبلغهم عن مجرم هارب 

سارينة الشرطه بتقرب واستاذ نبيل واقف مكانه وبيبص حواليه

الظابط جوا عربية الشرطة بيقول للعساكر. جالي بلاغ انه قتل اتنين  حالا.  اول ماتشوفوه لو حب يقاوم اضربوه طلقة ف دماغه  فاهمين! ؟؟؟

استاذ نبيل باصص لشباك منزله وبيبص ويبتسم وصوت عرييات الشرطه بيقرب و...... 


تكملة الرواية من هنااااااا

تعليقات

التنقل السريع