رواية بنات الجوهرى الفصل الثالث 3بقلم زهرة الربيع (جديده وحصريه وكامله)
رواية بنات الجوهرى الفصل الثالث 3بقلم زهرة الربيع (جديده وحصريه وكامله)
3_البنات دول انت مشوفتهمش ..ولسانك خليه في بقك احسنلك..وروح اعمل الي انا قولتهولك... ومتنساش الاعلانات
لازم ابوهم يشوف الاعلانات مغرقه المواقع كلها
الحارس هز راسو بخوف وقال..امرك يا باشا. وطلع جري ينفذ
رسلان بص لاطلالة القصر بحزن شديد..مش قادر ينسي ان الراجل الي عمره ما طلب منو اي شيى مع انو كان بيتمنى يخدمو في اي حاجه..دلوقتي بيتجاهلو وبيخدعو..خدع الراجل الي كان في مثابة ابوه
ادريس مدير اعمال مصطفى السباغ والد رسلان وصديق عمره
و هو الي مربي رسلان على ايده وكمان وقف جمبو بعد موت ابوه وبقى معاه خطوه بخطوه في شغله..بس كمان مش لاقي حل غير ده...بعد الي كان يحكيه ادريس ديما عن صفا واحلام وقد ايه هما روحهم متعلقه ببعض ويستحملو الموت علشان خاضر بعض ملقاش حل غيرهم خصوصا ان احلام انسب واحده لحالة رحيم ..اتنهد وقال..سامحني ياعم ادريس سامحني يا راجل يا طيب
عند احلام من كتر ما بكت كتير تعبت ونامت مكانها وكانت في حلم جميل انها بتاكل هيه واهلهاوصفا ومبسوطين سوا ....بس صحيت مخضوضه على صوت عالي وغريب جدا
احلام فتحت عنيها بخضه وبتبص اتغاجأت برحيم بيخبط باديه ورجليه ويتنطط جامد ويعمل صوت غريب جدا زي ما يكون بينادي بس اصوات مش مفهومه
احلام وقفت وقربت منو بخوف وحزر وقالت ...فيه ايه..مالك عايز ايه
رحيم بقى يتنطط بنفس الطريقه ويلف رايح جاي ويزمجر وبس
احلام مكانتش فهماه قربت وقالت..طب حاول تشاورلي طيب مالك
بس رحيم بصلها بغصب ودفعها بايده جامد خبطها في الحيط
احلام اتخبطت في ضهرها جاكد ووقعت على الارض وبقت تبكي
رحيم هدي فجأه لما شافها بتبكي وبتتألم قرب منها وقعد قدامها وبقى يبصلها وبس
احلام قعدت وهيه ماسكه ضهرها بالم وقالت بدموع..انا مش فهماك والله مش فهماك..وبقت تبكي اكتر
رحيم زعل عليها وبان على وشو وقرب اكتر وهيه محاولتش تبعد غمضت عنها ومستنياه يقتلها ويخلصها بس اتسعت عنيها بزهول لما شدها ليه وبقى يصلها وقرب عليها وبقى يمشي لسانه على خدها زي الحيونات
احلام اتصدمت من الي بيعملو وكانت بين اديه بس زقتو بسرعه وقالت بغضب..فيه ايه.. لا ما انا فاهمه الكلام ده كويس...هتطلب معاك قلة ادب هعمل أفخادك موزه مشويه متفتكرنيش سهله
رحيم فتح عنيه جامد وهز راسو بفرحه وابتسامه زي ما تكون قالت حاجه فهمها
احلام استغربت وقالت..ايه عايز ايه
رحيم بقى يهز راسو جامد بفرحه
احلام قالت بسرعه. ايوه ايوه تمام معاك فهمت انك عايز حاجه انا قولتها..عايز تاكل جعان..جعان..انت..وبقت تشاور على بقها
رحيم هز راسو بايوه بسرعه
احلام ابتسمت بفرحه وقالت..تمام..تمام انت جعان عايز فخده..احم..مش كده انا قولتلك فخادك فانت علشان كده انبسطت..تاكل لحم..لحم
رحيم هز راسو بلا بيأس
احلام قالت باستغراب..امال ايه طيب..انا قولت هعمل افخادك موزه مشويه انت مش عايز الحم عايز...
بس قطعت جملتها وبصتلو بزهول وقالت..عايز موز
بقلم..زهرة الربيع
رحيم ابتسم جامد وهز راسو بمعنى ايوه وهو مبسوط جدا
احلام بقت تبصلو على قعدتو ومشيتو على اديه ورجليه وحركاتو الي بيعملها ده مش مجرد شخص مريض او اخرس ... ضحكت بدهشه وقالت..موز..عايز موز..ههه..حاضر..انا هجبلك شجره موز..كتير كتيييير اوي..بس لازم اقابل اخوك الاول و
احلام لسه بتحاول تتكلم معاه لقت رسلان جيه ومعاه واحد من الخدم شايل صينيه اكل عليها اكل لاحلام وشويه موز لرحيم
رسلان دخل وحطلو الأكل واحلام كانت بتبصلهم بزهول خصوصا لما رحيم وقع الموز على الارض وبقى يقشر وياكل وهو قاعد على رجليه واديه زي الحيوانات بالظبط
احلام رمشت بعيونها بدهشه وبصت لرسلان الي كان بيتفرج عليه بحزن وقالت..هو ده..ها..اخوك مالو...ايه التصرفات دي..وموز ايه الي بتديهوله وليه مش بيتكلم وليه...
بس رسلان قاطعها وقال بزعيق..ايه ...ايه لايأله دي كلها هرد على ايه ولا ايه..واتنهد وقال..بصي يا انسه احلام .انا معنديش في الدنيا غير اخويا رحيم..وهو للاسف اتخطف وهو صغير..والي خطفوه حطوه مع مدربه في السرك..كانت بتدرب قرود وغوريلات..وكانت خرسه مش بتتكلم..فضل معاهم طول عمره يتصرف زيهم وياكل معاهم..كانت تحبسو معاهم وتسيبو ينام ويتعامل وياكل ويشرب على طريقتهم..ويوم العروض تاخده وتخليه يشتغل معاهم زيو زي القرود وكانت الناس تروح تتفرج عليه لانو انسان بس بيتصرف زي قرد
احلام اندهشت من الي قالو وقالت..زي طرزان يعني
رسلان قال بسرعه..بالظبط عليكي نور..زي طرزان..الفرق بينو وبين طرزان ان طرزان اسطوره..انما هو حقيقه قدامك زي ماانتي شايفه
احلام بصت لرحيم وقالت..طب وانت جايبني هنا ليه
رسلان اتنهد وقال..سؤال جميل...انا جايبك تاخدي بالك منو وتعلميه كل حاجه ..كل حاجه بمعنى كل حاجه..ياكل زينا يشرب زينا ويلبس زينا والأهم يتكلم زينا
احلام اتفاجأت بالي قالو وضحكت وقالت..نعم..حد قلك اني فانوس سحري..انت عايزني افضل مع القرد ده واعلمو كمان..انت مجنون ولا ايه
رحيم لما علت صوتها بصلها باستغراب واحلام ابتسمت بضيق وقالت..حبيب قلبي..كل موز
رحيم بقى يكمل اكل وهيه بصت لرسلان بغضب وقالت..انا عايزه اروح انا واختي ..شفلو مربيه وبلاش جنان
رسلان مسح على وشو بضيق وقال...شوفي يا انسه احلام ..عصبيتك وزعيقك وكل رفضك ده مش هيجيب نتيجه...انا حاولت كتير اجيب مربيات وشغالات..بس كلهم مشيو ...وكمان مكانش يستفيد منهم حاجه
احلام كتفت اديها وقالت بضيق .وليه متخيل بقى اني هوافق..وايه الي اوحالك اصلا اني هفيده
رسلان ابتسم ..وقال..متاكد انك هتفديه...لاني عرفت عنك انك عنيده جدا..وانك لما بتحطي حاجه في دماغك بتعمليها..وكمان لانك اشتغلتي مربية اطفال بعد الضهر وكنتي تجيبي اعداد كبيره من الاطفال الي اهاليهم مشغولين وتخليهم عندك وكمان تحسني سلوكهم
احلام بصتلو بدهشه ازاي يعرف عنها كل ده ورسلان ابتسم بخبث وكمل وقال..اما بقى ايه الي هيخليكي توافقي..فده شئ مفروغ منو..لان ببساطه اختك الي عندي فوق..هتجبرك توافقي..ده طبعا لو بتحبيها..لانك لو رفضتي لا هتعرفي ولا هتتخيلي الي هعملو فيها..خليها مفاجأه
احلام بلعت ريقها برعب وقالت بدموع.يا استاذ رسلان..انت معاك حق في كل الي قولتو..بس انا بتعامل مع اطفال..اطفال فاهمين بقول ايه مش حيوانات..مش هقدر
رحيم رفع وشو ليها تاني وبقى يبصلها جامد
واحلام ...قالت بسرعه..بص طيب..بص بيبصلي ازاي
رسلان نفخ بزهق واحلام اتنهدا وقالت..طب..طب لو انا مقدرتش افيدو بحاجه..ايه العمل
رسلان ايتسم بسخريه وقال...بس انا اخترتك انتي بذات لاني متأكد انك هتفديه..ورغم انك اصغر من اختك..لاكن اخترت ان انتي الي هتكوني معاه لاني متأكد ان بالك اطول وهتنفعيه..يلا..انا همشي دلوقتي ..وكل ما يجي معاد الاكل هاجي اجبلكم اكل
رسلان مشي واحلام وقفت تبص لرحيم كان خلص اكل وقاعد بيدور ويلف في المكان بدون هدف ...اتنهدت وقالت ..طب انا هبتدي معاك بايه طيب...وقربت منو ومسحت على شعره بحنيه وقالت..شبعت...انا بحس انك بتفهم بقول ايه..انت ...شبعت..اكلت الموز كلو
رحيم بصلها وابتسم ابتسامه جميله ...واحلام ضحكت بخفه وقالت ..مش طبيعي قد ايه بريئ زي الاطفال الحلوين
رحيم كان بيبتسم لها ببرائه واحلام اتنهدت وبقت تفكر هتحاول معاه ازاي
عند رسلان طلع لصفا واول ما فتح الباب جريت عليه وقالت..كنت عند احلام ..ها كنت عندها اختي كويسه مش كده
رسلان قلع الجاكت وقال..تمام..اختك ممتاذه..بس بباكي كان هنا من شويه
صفا قالت بفرحه..بابا..ازاي..وازاي عرف مكانا
رسلان اتنهد وقال..والدك يبقى مدير اعمالي في الشركه..انتو عمركم ما جيتو هناك علشان كده متعرفونيش
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله اضغط هناااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا