القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية مذكرات رجل الفصل الثالث 3بقلم سالى محمد جديده وحصريه

 

رواية مذكرات رجل الفصل الثالث 3بقلم سالى محمد جديده وحصريه 





رواية مذكرات رجل الفصل الثالث 3بقلم سالى محمد جديده وحصريه 



#مذكرات_رجل

الجزء3

لما صحيت وفطرت وشوفت شغل البيت مع ماما ولما خلصت قولت لماما انا هذاكر شويه لكن معرفتش ازاي شدتني المذكرات واني اعرف حصل اي مع فاتن وسوسن المظلومين دول فتحت المذكرات وكنت وقفت عند اسلام لما وافق يتزوج فاتن بالفعل اسلام اتزوجها ف حفله ضيقه كدا ع قدهم هو جاب اتنين صحابه وهي كمان لأنها ملهاش حد وهو طبعا مستحيل يعرف حد عشان سوسن تعالوا بقي نكمل كتب بيقول اتزوجت فاتن وقولت لسوسن قبلها اني هغيب فتره عندي شغل ف بلد تانيه وطبعا كنت موصي عوض يقوم بالواجب ويظبط سوسن وانا بظبط فاتن طبعا اللي هيقري الكلام دا هيقول عليا واطي وانا ابو كدا فعلا الواحد مش بيعيش غير مره ولازم يمتع نفسه وسوسن بقت مفلسه وفاتن غنيه يعني الراحه مع فاتن وكدا كدا انا هخووونننهها عادي هي اول مره المهم متعت فاتن اسبوعين ف الساحل ورجعنا عشان شغلها والحقيقه هي كانت ولا الجاررييه تحت ايدي حاضر ونعم وعيني طبعا عدي تلت اسابيع وكنت قافل التلفون عشان سوسن مترنش واستغليت انشغال فاتن بالمستشفي ورحت البيت لقيت سوسن زعلانه وبتعيط قولتلها مالك ياسوسن قالتلي هونت عليك يا اسلام تسيبني كل المده دي وقافل تلفونك ولا حتي اتصال والبيت مفهوش ولا جنيه وبنتك مش فاكرها قولتلها وابوكي فين قالت ابويا تعبان ف المستشفي واحنا مش مسؤلين منك قولتلها انا معرفش ان والدك تعبانه حضنتها وحاولت اواسيها وكانت برضو مافيش ضرر من شويه متعه مهي مراتي لسا وهي لما خلصنا كانت نسيت ابوها نفسه وقضيت اليوم معاها ومع امل ع باليل لقيت فاتن بترن كنت هروح بس لقيت سوسن مش راضيه تسيبني وعماله تدلع عليا وهي قمر بنت اللازينا مقدرتش اسيبها منكرش هي تقول للقمر قوم وانا اقعد مكانك فرق بينها وبين فاتن زي السما والأرض فبعت رساله لفاتن بعتذر فيها اني عند واحد صاحبي والده مات وهو ف بلد تانيه واني اتلخمت ف الناس وكدا ونسيت اقولها وقولتلها هقعد يومين عنده طبعا زعلت وبعتتلي رساله بتقولي يومين بحالهم وانا لسا عروسه وكلام كدا يعني تستعطفني بس طبعا طنشت وقولتلها انا ف العزا ومش عارف اكلمها وبعدها اخدت حبوب منشششططه واستعديت لسوسن بقي وطلبنا اكل جاهز حمام وكباب وظبطنا اليله ولما نامت امل قضينا ليله حلوة ولعبنا عريس وعروسه وفضلنا ع كدا يومين وفاتن الله يحححرررقهها كل شويه ترن قولت لازم اروح ليها هي كمان عشان تبطل زن أديت سوسن فلوس تكفيها اسبوعين وقولتلها انامسافر تاني شغل وانه الشغل دا رزقته حلوة وطبعا الفلوس اللي اخدتها أكدت ليها الكلام وقولتلها اسبوعين وجاي قالت اسبوعين كتير انت بتوحشني ياسمسم قولت هحاول اجيلك قبل كدا وقبل ما امشي قومت معاها بالواجب واستنيت لما جت امل وسلمت عليها واديتها هي كمان مصروف سوسن غلبانه مش شكت اني متزوج لاني بقيت اجيب فلوس ع غير العاده روحت البيت ملقتش فاتن اتصلت عليها واخدت حبوب تاني عشان متحسش اني كنت كل ليله بعمل ومش مشتاق ما انا صايع وفاهم الستات بقي بس إرهاق بين الاتنين اللي مريحني شويه ان فاتن كبيره عن سوسن مش محتاجه مجهود كبير زيها وكمان سوسن بتحب الحاجات دي كتير إنما فاتن ع قدها جت فاتن كنت طالب دليفري أسماك اتغدينا وشربنا شاي لقيتها بتقولي كدا تلت ايام تغيب قولتلها اعمل اي صاحبي ماينفعش اسيبه دا واجب وكان تعبان قوي يعني تعبان تعبان قالت ياحرام لو قولتلي كنت روحت معاك قولت تروحي فين عايزاني اموت قالت بعدم فهم تموت ليه بعد الشر توهت وقولتلها لا ياحبيبتي اقصد هو مالوش اهل غير والده وعايزة صحابي تشوفك لا انا بغير وقبل ماترد شلتها ع اوضه النوم وهوب لعبنا عريس وعروسه ونسبت كل حاجه واخدت اجازة من الشغل يومين تقضيهم معايا ف البيت والحقيقه دلعتني اخر دلع وف يوم ف نص اليل برن ع سوسن عشان اطمن عليهم لقيتها انتظار قولت اوبا الواد عوض بيظبطها ولا اي ابن الككلب ماقلش ليا اي اخبار عنهم من زمان المهم هي رنت عليا وكلمتني بارتباك قولتلها كنتي بتكلمي مين يا وليه قالتلي بكلم ماما لان بابا تعبان بسأل عليه قولتلها ماشي. انا عارف انها كدابه وقولتلها بتعملي اي قالت إن انا انا قولتلها ف اي متلبكه ليه قالت مافيش بس زعلانه ع بابا وعيطت كدا بس عياط خباثه عرفت انها بتعمل حاجه غلط قولتلها ماشي خلي بالك من امل تصبحي ع خير رنيت ع عوض قولتله اي ياعوض مافيش أخبار قالي كله تمام ومراتك قربت تطب حتي من شويه كنت بكلمها كلام حب وساحت ف ايدي قولتله عرفت لسا مكلمها وصوتها كان باين عليه اي هنخلص امتي قالي خلاص هي بس تسلم مره وتخلصوا ع طول قولتله عوض اخلص اصل اغير رأيي واطربقها عليكم ف اللحظه دي صحيت فاتن ببص لقيتها ف وشي قالت هما مين اللي نطربقها عليهم ف اي يا اسلام انا فكرت بسرعه اقولها اي و.....وقفت لحد كدا ماما ندهت عليا ناكل اكمل لما ارجع...تفتكروا فاتن سمعت الكلام وفهمت ولا لا القصه فيها شويه حاجات مش لطيفه وانا بختصرها هي حقيقه فماينفعش اعدي حاجه بس بحاول اغير باسلوبي شويه ياريت تفهموا كدا

تكملة الرواية من هنااااااااا

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله اضغط هناااااااا



تعليقات

التنقل السريع