القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية ياقوت الهجان الفصل الرابع 4بقلم زهرة الربيع (جميع الفصول كامله)

 


رواية ياقوت الهجان الفصل الرابع 4بقلم زهرة الربيع (جميع الفصول كامله)








رواية ياقوت الهجان الفصل الرابع 4بقلم زهرة الربيع (جميع الفصول كامله)


4

ااااه..الله يخرب بيت ابوكي ايه الي هببتيه ده

ياقوت قالت بارتباك..يالهوي اتعورت جامد وريني


ولسه هتمسك ايده بعدها وقال..بعدي همليني داهيه تشيلك ومسك ادراعها بغضب بايده السليمه وقال بعصبيه..انتي فاكره نفسك مين يا بت انتي انا مش شايفك اصلا..بس قولت اتسلى بيكي يومين...انما انتي متدخليش زمتي بمليم..غوري من وشي ودفعها بغضب وطلع على اوضتو وهو هيموت من الغضب


ياقوت نزلت دموعها من كلامو وحست باهانه كبيره قعدت في المطبخ وبقت تبكي بحزن شديد


في الليل كان جواد سهران بره البيت ومحدش عارف مكانو وصدام عمال يرن عليه بقلق خايف ليعمل مصيبه..اخد عبايتو وقال..لا..انا مش هسكت اكتر من كده ..هروح ادور عليه


منال قالت..هتروح فين بس دلوك


صدام قال...هروح اشوفو فين..مش هستني لما يتصل عليا يقولي الحقني عملت بلوه


صدام مشي ومنال دخلت تنيم ولادها اما ياقوت فكانت زعلانه جدا لانو من الصبح مكلمهاش وخرج ومرجعش دخلت الاوضه استحمت ولبست عبايه بيتي خفيفه ونامت على السرير ودموعها على خدها


بعد شويه كانت راحت في النوم حست بايد على رجلها


فتحت عنيها بخضه بس اتصدمت بزهول لما لقتو اخر شخص اتوقعتو قالت بزهول...عيسى

بقلم..زهرة الربيع

عيسى بصلها ومشى عيونه عليها بوقاحه وقال..ايوه عيسى..عيسى الي غدرتي بيه..ومصونتيش حبو ..عجبك ولد الهجان وبدتيه عليا..بس انا هحسرو هطولك وانتي على زمتو واردلو الي عملو فيا انتي حقي كلك حقي


ياقوت صتلو بخوف وجريت ناحيه الباب وهيه بتقول ..اعقل يا عيسى...اعقل... ولسه هتصرخ شدها عليه وحط ايده على بقهاوطلع سكينه صغيره حطها على رقبتها وقال..اششش متتحركيش لتتعوري..خليكي هاديه...وانا هبسطك وبقى يمشي ايده عليها بجرأه ووقاحه


ياقوت نزلت دموعها برعب وضر،،بتو في بطنو ولسه هتجري مسكها من شعرها ووقعها على الارض وياقوت بقت تصرخ وهو كاتم بقها بايده وبقى يبو،،سها بغضب وعن،،ف


جواد وصل البيت وبيطلع تليفونو لقا مكالمات اخوه نفخ بضيق وطلع على السلم وهو بيطلبه 


اول ما رد قال..اه..ايه يا صدام..انا..انا في البيت و


بس قبل ما يدخل اوضتو اتسعت عنيه بزهول لما سمع صوت صراخ مكتومه زي ما يكون حد بيستنجد قفل في وش اخوه وفتح الباب براحه واتصدم لما لقت عيسى موقع ياقوت على الارض وبيبو،،سها بالغصب وهيه بتبكي وبتزقو ومش قادره


جواد دخل بغضب وهو بيقول..يا ابن الك،،لب يا حيو،،ان...يا زبا، له..انا هوريك يا ابن ال****


جواد كان في قمة عصبيتو سحبو من عليها ونزل فيه ضرب بغل بطريقه عنيفه مدهوش فرصه يتكلم ولا يعمل حاجه ضربو بطريقه رهيبه وهو مش شايف قدامو من الغضب


ياقوت زحفت لورا وبقت تبكي وتترعش جامد..وهيه بتبصلهم برعب


جواد ضر،،بو جامد لحد ما اغمى عليه وكان مكمل بس وقف ايده في الهوا لما شاف حالتها ورعبها اتنهد وحاول يسيطر على نفسو ووقف 


قرب منها ونزل لمستوها ومشى ايده على خدها وقال...ياقوت..متخافيش..انا جيت خلاص انا وياكي


ياقوت بصتلو بدموع وفاجأتو بشده لما اترمت في حض،،نو وحضنتو جامد وبقت تبكي بشده


جواد حض،،نها جامد.. وبقى يشدها لحض،،نو اكتر لو بايده يخبيها بين ضلوعه


ياقوت فضلت تبكي في حض،،نو وقالت وهيه بتشهق..اناا..انت خوفت...خوفت قوي..كنت بدعي تيجي...اوعي تسيبني تاني..كان..كان هي...كان 


جواد قاطعها وقال .اششش انا جمبك..اهدي ...انا معاكي ..متخافيش وبقى يمشي يده على شعرها بحنيه


ياقوت هديت جدا وابتدت تطمن في حض،،نو بس اخدت بالها لوضعهم وحاولت تبعد بس جواد كان ماسكها جامد 


قالت بحرج..احم...شكرا يا جواد..خلاص

بس جواد مسبهاش قالت..احم..جواد...جواد سيبني بعد اذنك يعني


بس فضل حاضنها ومش راضي يبعد

قالت بزعيق ..ما خلاص يا اخويا انت نمت ولايه..ايه الي ما صدق ده


جواد سابها وضحك وقال..مفيش فايده..ولله..والله ما فيه فايده... وقف ومد يده ليها قومها وقال..هروح ارمي الزباله ده واجيكي..اوعي تنامي.هنيمك على ادراعي انهارده


ياقوت ابتسمت بكسوف وقالت..معوزاش


جواد ابتسم وقال..كدابه..عاوزه...جايلك... شكل امي دعيالي..وهتبقي ام عيالي


ياقوت ضحكت ضحكه جميله وجواد قال بفرحه..دعيالي ..والله دعيالي


وشال عيسى ونزل بيه ورماه على الارض وشاور لواحد من الحرس


الحارس دخل مع دخول صدام  الي بص لعيسى بزهول كان متخرشم وحالتو صعبه..قال..ايه ده..عملت فيه ايه. ايه الي حصل


جواد قال بغضب ...الي حصل ان البشوات الي بياخدو اجورهم على قفانا كل شهر مقدروش يحمو البيت في اغيابنا والوسخ ده طلع عند مرتي وكان هيقتلها ...انا هطلع اريح تاخدو الكلب ده ترموه على اقرب مقلب زباله...وكلكم من بعدها مطروطين


الحارس حاول بتكلم بس صدام شاورلو بيده بمعني يسكت دلوقتي وينفذ


الحارس شال عيسى وطلع بيه وصدام قال...ايه الي حصل..مرتك بخير


جواد قال بخير لحقتها الحمد لله

صدام قال بضيق ..على الله تتهدي وتاخد بالك ليها البت طيبه..وامانه عندينا لحد ما تطلقها و


 جواد قاطعو وقال... اطلقها


صدام قال بخبث..ايوه طبعا هتطلقها...احنا مش متفقين


جواد قال بغضب...لا..متفقناش على حاجه...ياقوت مرتي وانا الي اقول اطلقها ولا لا


قال كده وطلع على الاوضه وصدام ابتسم وقال...وقعت بدري يا ولد الهجان


عند ياقوت غيرت العبايه علشان كانت اتبهدلت وقعدت على السرير والدموع في عنيها مش قادره تنسى الي حصل


جواد دخل عندها بغضب وقال من غير مقدمات...انتي عايزه تطلقي


ياقوت استغربت سؤاله وقالت...احم...انت بتسأل ليه


جواد قعد جمبها وبصلها وقال بهدوء..عايز اخليكي مبسوطه مهاينش عليا زعلك مش عارف ليه


ياقوت ابتسمت وقالت..انت زين قوي يا جواد...مش زي ما بتبين...وانا..احم..انا يعني...يعني لسه مفكرتش هطلق ولا لا..يمكن...يمكن مش أكيد..يتعدل حالك ونجرب مش هنخسر حاجه و


بس جواد ابتسم بفرحه شديده وقال بصدق...لعيونك هتعدل..هحاول علشانك..من انهارده مفيش لا شرب ولا سهر


بصتلو ورفعت حاجبها وقالت..ولا شرب ولا سهر بس


جواد قال.احم..هو..هو فيه حاجه لازم ابطلها تاني


ياقوت بصتلو بابتسامه غريبه وقالت..جواد


جواد اتنهد وقال..ولا شرب ولا سهر ولا حريم..وعد


ياقوت ابتسمت بفرحه وقالت...كده نحاول ليه لا..مفيش على الله بعيد

جواد قلع جلبيتو وشدها عليه وقال....من دلوقتي

بقلم  زهرة الربيع 

ضحكت جامد وزقتو بخفه وقالت..انا قولت هنحاول..ولحد ما اطمنلك واصدقك..هنفضل زي ما احنا..يلا نام


قال بدهشه..انام..انام يعني ايه لا مهينفعش...خليكي حلوه معايا عاد..انتي الي في يدك تنسيني كل الحريم..وانتي عندك كل الامكانيات..وتقدري بسهوله وشدها عليه ولسه هيبو،،سها


حطت يدها على شفايفو وقالت..بعينك..لو معملتش كده علشاني ووفيت بوعدك مهتطولنيش..ويلا نام انا مصدعه


ياقوت قالت كده وبصت بعيد وعملت نايمه وجواد اتنهد وقال..براحتك يا ياقوت..بكره تتمني ومتطوليش..خليكي


ياقوت ضحكت على كلامو ونامت وهيه مبسوطه جدا


في صباح يوم جديد كانت ياقوت قامت من النوم لقت اديه محوطاها وحاضناها جامد اتنهدت بيأس وحاولت تقوم بس جواد شدها واعتلاها فجأه وبص لعيونها وقال..صباح الخير


ياقوت كانت مكسوفه قوي بلعت ريقها بارتباك وقالت..صباح النور ..عايز ايه..هملني


جواد فضل باصص لها شويه وبلع ريقه وقال..عاوز حاجه صغيره...وهعملها ووو


ياترى جواد هيوفي بوعده لياقوت وهيبطل يقابل غيرها ولا لا..وايه هيكون رد فعل عيسى بعد ما يفوق..

تكملة الرواية من هنااااااااا

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله اضغط هناااااااا


تعليقات

التنقل السريع