القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية ياقوت الهجان الفصل الخامس 5بقلم زهرة الربيع (جميع الفصول كامله)

 

رواية ياقوت الهجان الفصل الخامس 5بقلم زهرة الربيع (جميع الفصول كامله)







رواية ياقوت الهجان الفصل الخامس 5بقلم زهرة الربيع (جميع الفصول كامله)


5

وبلع ريقه وقال..عاوز حاجه صغيره...وهعملها

ياقوت بلعت ريقها بارتباك كانت نظراتو متطمنش وفجأه انقض على شفا،،يفها بشوق شديد وتاهو سوا في لحظه جميله جمعتهم قطعها صوت التليفون بتاع جواد


ياقوت كأنو جرس التليفون شغل انذار في عقلها دفعتو بقوه وقعدت وقالت...انت. . انت وبعظين معاك مش كنا اتفقنا


جواد ابتسم وقال..ما احنا متفقين يا عصفورتي..دي حاجه تحت الحساب


ياقوت بصتلو بتوتر و قالت...قليل ربايه اكنك متربيتش سنه على بعضها


جواد ضحك وقال...ولا يوم وحيات عيونك...احنا عيلتنا كلها مشافتش بتلاته جنيه ربايه..مجاتش عليا يعني


جواد قال كده ووقف ومسك التليفون ورد وكان صدام قال..ايوه نازل..ياعم نازل خلاص


ياقوت قالت فيه ايه


جواد اتنهد وقال....ده صدام بيقول معانا حصيد..هروح معاه علشان متزرزر شكلها منال مزعلاه ..مش هطول عليكي...عايزه حاجه 


ياقوت ابتسمت وقالت ..تسلم


جواد داس على شفايفو و قال بوقاحه..بس انا عايز...وعايز قوي كمان


ياقوت بصتلو بغيظ وقالت..امشي يا جواد اتكل على  الله يلا روح لحق اخوك احسنلك


جواد ضحك ودخل يستحمى وهو بيقول...مسيرك يا تاعبني تترمي في حضني


ياقوت ضحكت على جنانو وهو جهز ونزل لاخوه


مرت الايام بين ياقوت وجواد وكانو مبسوطين سوا وجواد صادق معاها وبيحاول كل يوم يقرب منها اكتر واتعودو على بعض جدا


في يوم كان جواد واقف هو وياقوت في الجنينه في ركن بعيد من الخدم والحرس وبيعلمها تصتاد وقف وراها ورفع ايدها بالبندقيه وقال...غمضي عين...وركذي كويس 


ياقوت مكانتش عارفه ابدا ويدها كانت بتتهز اتنهدت بملل وقالت..شكلي مش هعرف واصل

بقلم...زهرة الربيع

جواد ضحك وقال...معلش هيه اول مره كده...وحضنها وحط دقنه عند رقبتها وبقى يهمس في ودنها ويقول... ايوه..ارفعي يدك كده...وغمضي عنيكي..


ياقوت غمضت عنيها ونفسها علي جدا من قربو ومن انفاسو الي على رقبتها وقالت بارتباك..جواد..جواد احم..احنا في الجنينه


جواد با،،سها من رقبتها برقه وفجأه جيه طير فوقهم على طول رفعلها يدها وقال بسرعه... اضربي


ياقوت ضربت وصابت الطائر ووقع على الارض وقالت بفرحه. ...وقعتو وقعتو


جواد بص لعيونها وابتسم وقال ..من زمان..وقعتيه من زمان بس مخدتيش بالك


ياقوت ابتسمت لما فهمت كلامو وقربت منو وقالت بهمس....ووقعت معاه..بس مش دريان


قالت كده ودخلت جري وجواد بقى يبص لطيفها بزهول ومش مصدق الي قالتو وطلع وراها جري جواد لسه هيطلع على اوضتو وقفو صدام وقال...بقولك ايه الشيخ محروس هيجوز بتو وداعينا خد مرتك ورحلو


جواد قال بابتسامه عسل..انت تؤمر يا سيد الناس دي كلها... وطلع جري ورا ياقوت


صدام استغربو وقال  ربنا يهديك مفيش عليه بعيد 


جواد اول ما طلع فتح بابا اوضتو 

وقال...قوتي...قوتي قوتي..انتي فين يا بت..اطلعي متتكسفيش...عادي يعني انتي مش اول واحده تحبني وتدوب فيا


ياقوت كانت مكسوفه ومش راضيه تطلع من الحمام فتحت الميه وعملت بتستحمى


بس انصدمت لما فتح باب الحمام ودخل وقفلو وراه


ياقوت رجعت لورا بارتباك وقالت..انت... انت كيف تدخل كده اطلع و


 بس شهقت لما شدها عليه وبقم التنين تحت الميه بهدومهم


جواد كان بيبص لعيونها جامد وقال...ااااه يا ياقوت..تعبتيني يا بت الناس..مش كفاياكي عاد..انا هموت والله على اخري


ياقوت ضحكت وقالت بهمس قدام شفايفو..رايدني


جواد قال بسرعه..قليله قوب الكلمه دي..ميت عليكي..جربيني مش هتخسري..وقال بوقاحه..هتقولي كل يوم من ده


ياقوت ضربتو في صدره بخفه وقالت...انت متربيتش واصل


قال بابتسامه..واصل..بس شكلي هتربى على يدك


ياقوت ضحكت ضحكه جميله وجواد شدها عليه اكتر وقال..ها بقى قولي ..قولتيلي ايه بره..قوليها تاني بقى متبقيش بخيله قوي


ياقوت ضحكت وزقتو وقالت..هيه مره يا لحقتها يا ملحقتهاش ..يلا اطلع هاخد برد..يلا عايزه اغير متنحش


جواد قال بدهشيه ...متنحش..فيه واحده تقول لجوزها متنحش على العموم على راحتك حقك تدلعي..انا هستناكي بره بس مش همشي الا لما تقوليلي قولتي ايه بره


جواد طلع وياقوت قفلت الباب واتنهدت بفرحه وغيرت وخرجت


جواد كمان كان غير وراحو ينامو وشدها لحضنه وقال..اجمل ما في وجودي معاكي نومتك على دراعي دي..بالدنيا والي فيها


ياقوت قالت بابتسامه..انا كمان بحب..احم بحب انام جارك يعني 

بقلم..زهرة الربيع

جواد ضحك وقال ..ومكسوفه ليه قولي بحب حضنك ما انا بعشق حضنك...


ياقوت استخبت فيه بكسوف وقالت..نام بقى تصبح على خير ربنا يهديك


جواد ضحك وحض،،نها ونام 


في الليل جهزو وراحو فرح بنت محروس كان فرح جميل عاملين مكان حلو للرجاله وجمبه مكان للستات منعزل بس كانو البنات كل شويه يبصو على الرجاله وعلى التحطيب بالعصايه


 وكانت ياقوت فرحانه جدا وكل شويه تبص  على جواد كان مع الرجاله ورقص بالعصايه وعلى الحصان والناس كانت زي العاده مبهوره بيه والبنات كانت حاسده ياقوت عليه


بعد شويه البنات شدو ياقوت ووقفت وبقت ترقص حلو وكانت مبسوطه جدا


بعد شويه ياقوت بقت تبص على جواد في مكان ما بتبص عليه ملقتوش خالص طلعت ومشيت شويه بس في ايد شدتها عليها


شهقت بخضه بس اتطمنت لما لقتو جواد ضغط على دراعها وقال بغضب..ليه طلعتي من عند الحريم


ياقوت شافت الغضب في عيونه قربت منو وقالت بدلال ..اتوحشتك قولت اطل عليك


جواد بلع ريقه بارتباك ومقدرش يكمل الموقف خالص قال..احم...يعني لو كده تمام..بس..بس بخاف عليكي..متمشيش لحالك


ياقوت ابتسمت وقالت متخافش مش هيحصلي حاجه..انا مطمنه لانك معاي


جواد مسك ايدها وبقم بتمشو ونسيو الفرح خالص وكانو مبسوطين سوا


جواد كان بيكلمها وبيضحكو بس فجأه حس بحركه وراه والتفت بس في ثانيه حد ضربو بضهر السلاح على دماغو بشده


جواد مسك دماغو واتسعت عنيه وهو شايف عيسى قدامو وبيبصلو بغضب وسخريه


ياقوت صرخت جامد وقالت...جوواااااااد ولسه هتجري عليه عيسى مسك ايدها جامد  ومنعها


بقت تصرخ وتستنجد بس كان صوت الأغاني عالي ومحدش سامع  


جواد شاف عيسى وهو بياخد ياقوت معاه  وكانت بتبكي وبتحاول تخلص نفسها بس مش قادره

 حاول يتحرك و مد يده عليها وفي ثواني اغمى عليه من شده الضربه ووووو


عايزه اشوف التفااااعل الحلو يا بنات بقالنا يومين التفاعل نازل شويه يلاااا تعويض لزهرتكم بقى ..انطلقوووووو

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله اضغط هناااااااا


تعليقات

التنقل السريع