القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية حولونى لشيطان الفصل الخامس 5كامله بقلم شحاته توفيق (جميع الفصول كاملة)

 رواية حولونى لشيطان الفصل الخامس 5كامله بقلم شحاته توفيق (جميع الفصول كاملة)




رواية حولونى لشيطان الفصل الخامس 5كامله بقلم شحاته توفيق (جميع الفصول كاملة)


الحلقة الخامسه


العجوز بيرش بخور كتيير علي النار وصوته باين فيه الغضب 

جننوه

البسو امه

اقتلوهم

اهم حاجه بكره ميروحوش لشيوخ

صوت كركبه حواليه وصوت يادوب يتفهم بالعافيه

-منزلهم محمي حوله دائره تمنعنا من الدخول 

العجوز بغضب :عشان القرآن اللي مشغلينه. لازم نتصرف اكيد فيه حل

فجأه لمعت عين العجوز  وكلم اصحاب الصوت الغامض 

-بكره وهو خارج مع امه من البيت اتصرفووو المهم ميروحوش لشيوخ 

انصرفوووووو

الصوت اللي مش واضح وكأنه متضايق من كلمة انصرفووو بيقول امرك امرك ويختفي

الشبخ بيرش بخور كتيير علي النار لدرجة انه بيملا الغرفة 

ويقوم من مكانه ويدخل غرفة يجيب منها فرخه وبمنتهي القسوه يمسك راسها بين اسنانه ويخلعها ويسكب دمها علي النار


يمسك بريشه منها ويحط الريشه في الدم ويكتب علي ورقه بيضه معاه كلمه واحده ضياااااع

يلف الورقه علي شكل حجاب ومن برا يكتب عليها نبيل

والناحيه التانيه يكتب دماأار

 وبسكينه يفتح بطن الفرخة ويحط الحجاب جواها ويدفنها في احدي الغرف اللي طالع منها رائحه نتنه


استاذ نبيل لاول مره ينام نوم عميق وكأنه فاقد الوعي شايف في منامه ولاده الاتنين بيلعبو ف مكان واسع  وواحد منهم بيبصله ببراءه 

-تعالي معانا يابابا. هنا فيه اكل وحاجات كتيره جميله 

اخوه التاني يقرب من وش استاذ نبيل ويمشي ايده علي وشه ويقوله متزعلش علينا يابابا احنا هنا احسن ويمسك الطفل ثمرة فاكهه ويأكلها لباباه اللي دموعه علي خده وببراءة شديده 

-طعمها حلو يايابا صح؟ لما تيجي هاخليك تاكل منها كتيير


صحي استاذ نبيل من نومه فجأه وهو بيعيط ويقول 

-ااه طعمها حلو اوي ياحبيبي 

استاذ نبيل بيبص حواليه اكتشف انه كل ده كان حلم 

شفايفه بتمدغ حاجه وكأنه فعلا كان بياكل وطعم الفاكهه دي يين حاسس بيه بجد.  حاسس بلمسه علي خده وناحية الشباك حد واقف وبيقووول بلهفه

-اطلع من هنا يابايا روح عند جدتي

بص استاذ نبيل علي مصدر الصوت لقي طيف ابنه واااقف واختفي


النور قطع وصوت القرآن سكت

شباييك وابواب المنزل بتخبط جامد واستاذ نبيل حاسس ان فيه حاجه بتلف حواليه وبتضحك

صرااااخ وبكاء جنبه بالظبط خلاه اتفزع هو ايه بيحصل

صوت خشن جدا من ورااه

-كنت عاوز تروح فين يانبيل هاهاهاها

حس استاذ نبيل بشكة في ضهره وشئ بارد بيسري في عروقه  

النور رجع واستاذ نبيل بدأ يبص حواليه ويضحك ومشي ناحية الباب وقبل مايمد ايده يفتحه الباب اتفتح

ودخلت والدة نبيل في ايديها المصحف 

قزبته من وش نبيل اللي بيحاول يهاجمها

-كنت حاسه انكم مش هاتسكتو وهاتيجو عشان تاخدوه

نبيل بدأ يتحرك ناحية الشباك عشان يهرب 

بقبضة الام المحبه لابنها مسكت ام نبيل هدوم ابنها من ورا وحضنته  جاااامد وهي بتبكي وتدعي


-يااااارب انا تعبت عشان اربيه احميييييه يااااارب

لجأتلك يارب تحميه من شرهم احميه واحميني يااارب

استاذ نبيل بيئن بصوت واضح كأنه بيتألم وبيحاول يفلت منها او يضربها بس مش قادر

وعيونه بتلف في كل الاركان وكأنه بيفكر ف حل ملامح وشه بتتغير وراسه بتتهز جااامد 

امه بتكمل وهي بتبكي

-ملنااااش غيييرك ياااارب احمينا يارب من شر الانس والجن

وتحضن نبيل جاااامد من ضهره وهو بيحاول يفلت لكنه مش قادر


فجأه جسمه كله ساب وكأنه اغمي عليه وكان هيقع من بين ايديها

لكنها لحقته وحركته لسريره

النور رجع والراديو اشتغل تاني وام نبيل بتبكي وحاضنه اينها جامد كأنها خايفه يروح منها لحد اما نامت جنبه


الصبح جه وام نبيل صحيت وصحت ابنها

-اصحي يابني عشان نروح مشوارنا

-حاضر يا امي هادخل اخد دش ونروح عشان بقالي كذا يوم الميه ملمستش جسمي

-لااااا يانبيل زي ما انت كده الحمام بالذات متدخلوش 

قوم البس واغسل وشك من حنفية المطبخ


نفذ نبيل كلام والدته ومسكت في ايديها المصحف وخرجت معاه من الباب وزي مابيقولو قلب الام بيحس ب اي خطر ممكن يحصل لاولادها كانت ماسكه ابنها بايد والمصحف بالايد التانيه


حواليهم حاجات بتخبط تبص ام نبيل متلاقيش حاجه تقووول  

احمينا ياااارب

عرفاكم حوالينا بس اهوووه معايا كتاب ربنا

صوت زمجره من حواليها وحاجات بتخبط جامد وكل اما يعدو من جنب بيت شبابيكه تترزع جامد 

وصلت ام نبيل وابنها اللي ماشي جنبها خاااايف ومذعووور لبيت الشيخ المبروك  وخبطو علي الباب

-اتفضلي ياحاجه ام نبيل ادخلي 

وبيبص برا البيت ويقووول

-اعوذ بالله من كل شيطان  رجيم

صوت حاجه بتتكسر جااامد برررا بيت الشيخ والشيخ قفل الباب 

اتفضلو ادخلو الاوضه دي


في قسم الشرطة الشرطه الدجال داااخل بسرزررعه لمكتب الظابط والعسكري بيمسكه من قفاه 

-انت داخل زريبه ياراجل يامجنون. ؟؟ رايح فين انت 

-انا داخل ابلغ عن واحد مموت مراته وعياله وقاتل اتنين كمان وهارب منكم وانا عارف مكانه 

العسكري والظابط اللي فتح الباب علي الدوشه وسمع الكلام في صوت واااحد

-انت عارف مكان نبيل؟؟


تكملة الرواية من هنااااااا

تعليقات

التنقل السريع