القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية طفله وقعت بين احضاني الفصل 6-7-8-9-10بقلم شهد وائل جديده وحصريه (جميع الفصول كامله)

 رواية طفله وقعت بين احضاني الفصل 6-7-8-9-10بقلم شهد وائل جديده وحصريه (جميع الفصول كامله)




رواية طفله وقعت بين احضاني الفصل 6-7-8-9-10بقلم شهد وائل جديده وحصريه (جميع الفصول كامله)



ظهر راجل كبير ف أواخر ٦٠ ونزلها وقرب منها ب حنان انتي كويسه ي بنتي  حصلك حاجه 


جوري بخوف وتوسل ابوس ايدك ساعدني ابوس ايدك هما جايين ورايه وشافت عربيه جايه من بعيد جريت فتحت الباب واستخبت جوه العربيه 


سليم بعدم فهم بس جي شاب ناحيته وسليم مثل قدامه انه ميعرفش حاجه وان العربيه عطلت منه وهو صالحها ولسه كان هيمشي والشاب صدقه وركب العربيه ومشي وسليم اتحرك ناحية العربيه وركب وجوري كنت خايفه 


جوري بخوف مشي صح انا اسفه جدا بس انا هربانه من ابن عمي واسمي جوري  


سليم وهربانه لي يجوري احكيلي يمكن اعرف اتصرف 


جوري هحكيلك فلاش باك 


جوري بانفعال ايوا يعني اي اتجوز ابن عمي ده لو اخر واحد ف الكون كله والله ما هوافق علي اخرتها اصوم اصوم وافطر علي حسن استحاله مش موافقه ي عمتو 


رباب بغضب اسمعي بت انتي الكلام ده زين جوازك من حسن الاسبوع الجاي تمام وده اخر كلام عندنا ماله حسن يعني ولا يكون في حاجه فيكي ومخبيها علينا 


جوري قطع لسان اي حد يقول عليا كدا و ي أنا ي الجوازه دي ي عمتي وانا خلصت كلامي وقولي ليهم أنا مش موافقه اي هو الجواز ب الغصب وطبعا الاسبوع عده عليا وانا بضرب وبشتم واهانه من كل البيت وقبل الفرح بيوم انتح*ارة وروحت مستشفى يومين وتم تأجيل الفرح ويومها بليل هربت من مستشفى لحد  وهما ورايه باك ولحد ما قبلت حضرتك 


سليم بحزن عليها ده انتي شوفتي كتير ي بنتي متخفيش أنا عندي عيال قدك واصغر منك وعندي ابني ظابط وهقوله وان شاءالله يعرف يحللك الموضوع ومن كلامك أن اهلك متوفيين صح 


جوري ايوا بابا مات وانا عندي خمس سنين وماما بعدي ب كام شهر  وعمتي ربتني بعديهم وعمي وكلهم قالو بدل ما الورث يروح برا يكون ابن عمها اوله ليها 


سليم ناس مايعرفوش ربنا منهم الله وربنا يبعدهم عن طريقنا وبعد ساعات وصلت عربية سليم ل شرقيه وداخل البيت الخاص بي وحضنته بنت ف  اوائل العشرينات 


ماسه. بمرح باباااا وحشتيني اوي ي سولي عامل اي يراجل اوعه مين الصاروخ دي اوعه تكون اتجوزت علي امي دي اموتك فيها يراجل


عفاف بصدمه اتجوز يومك اسود ي سليم اتجوزت مين عليا اكيد أنا احلي منها وقالت وهي بتبص علي جوري يصلاة النبي يصلاة الزين لا ليك حق تخوني يخويا 


سليم بس ي مجانين دي جوري هتقعد عندنا يومين كدا وهبقا احكيلك ي عفاف واتعرفي عليها. ي ماسه هي طيبه اوي 


عفاف بحب نورتي ي حبيبتي اسمك جميل ي جوري وانتي جوري فعلا ومتخفيش احنا ناس طيبه اوي معاده ابني  فهد ده شرير يختي 


جوري بابتسامه شكرا ي طنط ربنا يخليكم وانتي عسوله اوي ربنا يخلي ليكي 


يونس بصفير اوعه علي صاروخ الروسي اللي عندنا ف بيت يولاد هي الشرقيه بقا فيها امريكان يولاد (طبعا ي شباب أنا بهزر وشرقيه علي عيني وعلي راسي وانا منها اصلا 🙂😂) 


عفاف فيها ضرب ب شبشب ي يونس ولو فهد سمعك مش هيخليك تنام فيها ي حبيبي ويلا روح ذاكر انته مش ثانويه عامه عقبال ما نشوف كعك العيد بتاعك ي حبيبي اخر السنه عشان اقول لناس ابني يولاد طلع من الأواخر علي الدفعه 


جوري بضحك أن شاءالله خير ي طنط متخفش أن شاءالله هتنجح 


ماسه اعرفك علينا تعالي معايا الاوضه وطلعت معاها وناسه طلعتلها هدوم وهي داخلت خدت شاور وطلعت لبست بيجامه من هدوم ماسه 


جوري بخجل احم أنا عارفة انكم بتسالو نفسكم مين دي واي البلوي اللي بتترمي علينا بس انا يومين وهمشي علي طول 


ماسه بابتسامه بس ي هبله مفيش كدا يبقا لسه متعرفيش مين عيلة سليم المهدي ده احنا عيله مفيش منها اتنين عشان لو كان فيها اتنين كنت البلد ادمرت اساليني أنا 


جوري بضحكه يالهوي مش قدره يخربيتك دم سكر ي ماسه  وانا حبيتك اوي 


ماسه حببتي وانتي سكره اصلا يروحي اعرفك علينا بقا أنا ماسه وطبعا عارفه اسمي وعندي ٢٠ سنه وليه بدرس ف كلية صيدلة ويونس ثانوي وعنده ١٨ اخر سنه وفهد بقا ده اكبر واحد فينا وظابط شرطه بس بيطلع مهمات واكشن واوعي وشك يختي وعنده ٢٩ سنه  وبابا وامي الست اللي تحت دول اكيد عرفاهم 


جوري ربنا يخليكم لبعض يارب اعرفك ب نفسي بقا اسمي جوري مراد  وبابا وماما متوفيين من وانا عندي خمس سنين وكان عندي اخت بس ماتت مع بابا وماما ف الحادثه وكنت اكبر يعني دلوقتي ممكن ف كليه وعندها ٢٢ سنه انما أنا بقا لسه بدرس ف كلية حقوق بس عمامي رافضة تعليمي وقالو اخرتك بيت جوزك  


ماسه اااه فهمتتت احكيلي قصتك بقا  نروح ل عشق وسلطان


عشق بتوتر سلطان ممكن اتكلم معاك شويه ف موضوع كدا 


سلطان اتفضلي ي عشق مالك متوتره كدا لي يبنتي قولي بس كدا متخفيش مني مش باكل اطفال أنا 


عشق بغضب علي فكره انا مش طفله اوك وعندي ٢٢ سنه اوك ي سلطان 


سلطان بعدم استوعب ازاي بس ي اختي ٢٢ سنه وانتي لسه ف ثانوي 


عشق ده موضوع كبير وحياتك احكيلك ابويا رافضت يعلمني وعدت سنتين من عمري ف التعليم ومفروض اكون ف كليه وكمان بقا امتحاناتي علي ابواب وعايزه اذاكر وانا مش بفهم ينفع اروح اجيب حاجاتي من بيت بابا 


سلطان حاضر قومي البسي العبايه ونروح أنا وانتي دلوقتي وفعلا وصلوا عندهم وسلطان قالها هستنه برا وانتي جيبي حاجات واطلعي مش تتاخري 


عشق وداخلت وحضنت مامتها وسلمي اختها وقعدت معاهم شويه والكلام خدهم وداخلت مرات ابوها


ماجدة اي ي عشق جايه غضبانه ولا اي  معمرتيش ف البيت اسبوع حتي 


عشق ببرود لا يمرات ابويا ابدا ده حتي سلطان حبيبي مبيعرفش ينام من غير ما انام ف حضنه وربنا يبعد عننا اني ارجع البيت ده غضبانه  ويلا ي سلمي قومي هاتي الحاجات بتاعتي عشان حبيب قلبي قعد برا 


ممدوح عاش من شافك ي عشق اي نسيتي أبوكي ولا العز بتاع جوزك خلكي تنسي اهلك جوزك ي عشق ميعرفش يديني عشر تالف جنيه 


عشق ببرود فين الحاجات ي  سلمي وخدتهم منها وهي ماشيه قالتلها معرفش والله ي بابا ابقا بيع بقا منه زي ما بعتني بيعها يمكن تجيلك عشر تالف جنيه وطلعت وهي بتضحك وركبت مع سلطان وصلوا البيت وطلعو ونامو 


ماسه بجد معرفش في اهل كدا دول مش بشر يوليه لا دول حاجه كبيره اوي 


جوري الحمدالله اني عرفت اهرب منهم المهم مش عندك كرتون نتفرج علي بدل  الملل ده 


ماسه الله اخير حد زيي يلا ي اختي وفتحت كرتون اريل وجوري قعدت تتفرج علي زي الاطفال ونامت علي بطنها وجنبها ماسه وجوري صرخت بصدمه لما الباب اتفتح مره واحده ب مرح وووووووووووووووووووووو 


يتبعععع 

بقلمي الكاتبه شهد وائل 

البارت السادس 

(طفله وقعت بين احضاني)

بارت طويل شويه  اهو

(طفله وقعت بين احضاني)


فهد بمرح سوسو بصي جبتلك اي ي بت وفتح الباب

 

جوري بصراخ اطلع براااااا انته مين نزلت تحت البطانيه 


فهد انتي اللي مين وبتعملي هنا اي 


ماسه معلش ي فهد اطلع برا وهبقا ادخلك اوك 


فهد ماشي أما نشوف اخرتها ي ست ماسه وخد الباب معا وطلع وهي بصت ل جوري 


ماسه بغيظ مالك ي ست جوري صرختي كدا لي يختي شوفتي عفريت ولا جن 


جوري وطلعت معلشي ي ماسه بس خوفت وهو داخل بعضلاته دي ولا جسمه ده 


ماسه بضحك يبنتي عشان بيروح جيم اكيد الازم يكون كدا وغير أنه ظابط شرطه والمهم هفتح لي عشان مش يفضل برا كتير 


جوري طب استني مش عندك طرحه ألبسها او حاجه احطها علي دراعي ده 


ماسه اسنتي عندي خدي البسي وفتحت الباب وهو متعصب بسبب البنت دي  معلش ي فهد دي جوري بابا هيبقا يحكي ليك الموضوع وهي هتقعد عندنا 


فهد بغيظ تقعد عندنا اممم ده شكله موضوع وهعرف ما بابا تمام خدي الحاجات دي جبتها ليكي وبص عليها وعيونها سحرته وهي اتكسفت من نظراته بس تغيرت لغضب 


ماسه فهد ي فهد انته معايا ولا مع مين ي فهد فهددددد


فهد بعد ما فاق من سرحانه ها معاكي في أي 


ماسه بخبث اااه قولتلي طيب ي حنين يلا طريقك شوفوا بعيد تصبح علي خير 


فهد وضحك وانتي من أهله الخير يختي يلا سلام  


جوري اباي علي ده بارد برود يالهوي بس مو ابن الحلال 


ماسه يالهوي عليكم شويه فهد وشويه انتي سرحانه ف أي انتي كمان يختي 


جوري مش سرحانه يختي المهم دلوقتي عايزه نام ونامو وعده شهر وكنت المور حلوه مع الكل 


عشق سلطان ممكن اروح اشوف ماما اصلها تعبانه اوي وسلمي رنت عليا هي ومنه 


سلطان حاضر ي عشق قومي البسي ويلا نروح وفعلا وصلوا بيت ممدوح 


ممدوح اصلا ب جوز بنتي عامل اي بقا كدا متسالش عليا 


سلطان معلش ي ممدوح مره تانيه نبقا نسال أنا كويس 


ممدوح بخبث ومثل الزعل والله يبني الحال عندي مايل اوي والغيظ مبقاش جايب حاجه وحتي الجاموسه بتموت وفلوسي خلصت عليها وعلي الدكاترة 


سلطان وفهم قصده وطلع فلوس واداها لي خد ي ممدوح 


ممدوح بفرحه ربنا يبارك فيك ي ابني ومشي وهو فرحان 


عشق بخجل من تصرف والدها أنا اسفه ي سلطان هو بابا كدا اسفه جدا 


سلطان وحضنها مش تتاسفي ويلا امشي نشوف حماتي وخدها وهي لسه ف حضنه وداخلو عندها وكنت منه وماجدة قعدين 


ماجدة بحقد شوفي البت شوفي لابس بتاعها بان عليها العز بنت ثريا ااه يمراري منها 


منه بخبث هعرف اخلي ليا أنا وبس وهي لا وقامت راحت عندهم ازيك ي عشق عامله أي ي حبيبتي الف مبروك الجواز وبصت ل سلطان وقالت بدلع الف مبروك ي سلطان قصدي ي سلطان بيه ومشيت وهي بتدلع 


عشق وبتولع منها حربايه زي امك اباي عليكم مهو ارمي الدره علي فمها تطلع البت لامها نفس امك


سلطان وضحك مش قادر معلشي وقعدو شويه ومشيو وروحو البيت 


سلطان بموت مش قادر عايز انام مقولش ليكي هموت ونام بس ادخل استحمي الاول 


عشق بعد شر عنك تمام ادخل استحمي واطلع اكون جهزت هدومك وفعلا سلطان داخل وتلفون عشق رن ولما تفتح محدش يرد وتقفل سلطان كان طلع وعشق كنت بتتكلم ف تلفون وراح قافل وعشق  سابت الفون وراحت لسلطان 


سلطان بنبره فيها غضب كنتي بتكلمي مين ي عشق ف وقت متأخر ده 


عشق بتوتر وخوف مكنتش بكلم حد ي سلطان ويلا ننام 


سلطان وقالها تمام ونامو بس هو اللي صحي وخد تلفونها وفتح وشاف رساله علي واتساب وووووووووووووووووووووو 


يتبع 



سلطان وفتح الفون وعرف الباسورد ازاي عشق كانت بتفتحه قدامه ساعات  وشاف رساله علي واتساب من رقم غريب أنا قفلت عشان جوزك بس انتي وحشتيني مش ناويه تيجي بقا نقعد مع بعض ولا اي  وفكك من جوزك ده سلطان كان ف قامت عصبيته وكان مش عارف يعمل اي والف سؤال ف دماغه 


قلبه لا اكيد ي سلطان هي مش هتعمل كدا 


عقله لا دي خاينه مش تصدق قلبك ي سلطان كلهم خاينين 


قلبه اسكت انته مش فاهم هتندم ي سلطان 


عقله لا ي سلطان انته هتندم فعلا ولو خلتها مراتك بعد اللي شوفته ده طلقها ورميها برا 


سلطان وسمع كلام عقله وصحه عشق وهو بيزعق قومي ليكي عين تنامي قومييي


عشق بنوم في أي يسلطان في حد يصحي حد كدا طب استنه طيب 


سلطان ومسكها من شعرها اي كان بيصحكي وانتي ف حض*نه ازاي قومي 


عشق بصدمه ف حض*ن مين ي سلطان انته مجنون ولا شارب حاجه 


سلطان وصفعها بقسوه شكلك خدتي عليا ونسيتي نفسك ي عشق انا اقرف اني اجيبك خدامه عندي انتي فاهمه 


عشق بصدمه ودموعها مثل الشلال لا لا انته فعلا مجنون انته بتقول ايييي مستحيل اعمل كداااا وف حض*ن مينننن وهنا اتبعت رساله جديده علي فون عشق وكنت صور ليها ف وضع زفت  وسلطان شاف كدا والغضب تملك منه ومسكها وفضل يض*رب فيها بدون رحمه وهي تصرخ 


عشق بصراخ وكانت الد*ماء تسي*ل من وجها ابعددد عني ابوس ايدك والله معرف حاجه عن صور دي ابوس ايدككك حد يساعدني ااااه سبني ي سلطان ابوس ايدككك


سلطان بغضب بقا أنا سلطان الانصاري حتة بتاعها زيك تضحك عليا ولا عاش ولا كان ي بت انتي فاهمه ومو*تك يكون ارحم ليكي لو فكرتي تخوني سلطان الانصاري وانتي لعبتي ف عداد عمرك 


عشق بخوف ودموع ابوس ايدك سبني مش تقت*لني أنا والله معملتش كدا والله محد غيرك لم*سني و الصور دي فيك والله 


سلطان بعد اي بقا وشدها من شعرها خلفه وهي بتصرخ وشافت البيت كله واقف قدامها بس خايف يقرب عشان عارفين سلطان ف عصبيته وشعرت بوجع ف بطنها و*دماء تسيل منها وخافت


عشق سلطان سبني ابوس ايدك أنا شكلي حامل سلطان سبني أنا شكلي بسقاط حد يلاحقني منه ده شي*طان مش انسان أنا بكرهك ي سلطان بكرهك علي قد حبي ليك بكرهكككك


سلطان زقها برا القصر ده مكانك ي عشق الأرض أنا كنت غلط لما فكرت اتجوزك وقرب من ودنها انتي كنتي تسليه وكمل ب وقاحه والوقت اللي قضيته معاكي كان ممتع اوي ي عشق روحي وانتي طلاق  احسن انه يموت وشوفي ده ابن مين 


عشق وتفت علي  ملعون حبي ليك ي سلطان وملعون اليوم اللي فكرت اسلم نفسي ليك بكرهك من كل قلبي منك الله  وصدقني هرجع تاني بس وانا بنتقم منك  وهندمك علي كل كلامه قالتها ف حقي وقامت وهي بتمشي ومسكه بطنها بتعب وبتتالم وكنت مش عارفه تروح فين تايها وخايفه تروح عند اهلها اللي هيرجعوها لي ماشيه وهي بتفكر ف الف سؤال هي فعلا عملت كدا هو ده سلطان حبيبها لا اكيد دي كنت نفسها تقوله بحبك يوم ما تقوله بحبك تكون بكرهك وكنت بتعيط علي اليوم اللي سلمت نفسها ل سلطان وعلي كل حاجه ووجع بطنها شد اكتر وقعت وهي بتتالم وبصدفه كنت ماشيه عربيه وشافتها ونزلت منها ست وجوزها 


عشق بتعب شديد ابوس ايديكم الحقوني أنا شكلي حامل ساعديني واغمي عليها 


فريده شلها معايا ي محمد نوديها اقرب مستشفى يلا وفعلا وصلوا اقرب مستشفى وداخلت غرفة عمليات وطلعت بعد وقت 


الدكتور حضرتك زوج المدام دي أتعرضت لي عنف وكمان كنت حامل ولحقنه الجنين علي اخر لحظه ادعولها تقوم منها ب سلامه 


محمد حضرتك احنا مش نعرفها ي دكتور احنا شوفناها مرميه علي طريق العمومي وجبناها ل مستشفى والممرضه طلعت من اوضة عشق 


الممرضه المريضه فاقت ي دكتور بس بتعيط معرفش مالها الدكتور داخل ليها وفريده ومحمد كمان 


الدكتور انتي كويسه دلوقتي حاسه ب حاجه ي مدام  


عشق بتعب اه كويسه احسن من الاول وبصت ل فريدة مش عارفه اشكرك ازاي  انا لو كنت فضلت كنت زماني م*يته شكرا اوي


فريدة مش تشكريني والحمدلله الجنين بخير وحمد الله على سلامتك 


محمد طب انتي ليكي اهل تروحي ليهم أو مكان تقعدي في 


عشق بتوتر ها لا معنديش حد ف الدنيا اهلي متوفين وكنت أنا طالعه مشوار وطلعو عليا ناس ضربوني 


محمد طب وجوزك فين ي مدام  ولا متوفي هو كمان


عشق بسرعه لا مش توفي بعد شر هو مسافر وانا قعده لوحدي بس مش عايزه ارجع أنا هربانه منهم 


فريده طب دكتور هي تقدر تقوم معانا وتمشي ولا هتقعد 


الدكتور لا تقدر تقوم وتروح كمان والف سلامه عليها 


فريدة وبصت علي هدومها وقالت لمحمد يروح يجيب ليها هدوم عشان تساعد عشق تغير  وجابت الهدوم وداخلت عشق تستحمي وخدتها وطلعت وركبت العربيه علي اسكندريه عروس البحر المتوسط وما جمالك ي اسكندريه ي شاطئ الجمال ولكن ليل فيكي يكون حزين علي قلوب تتحطم وكانت الحياة قاسيه عليهم وما بك ي قلبي لازلت تحبه وما بك ي عقلي لازلت تفكر في لم يكن هاذا هو سبب دموعك لم يكن هاذا سببك كسرتك 


عشق كنت ف دوامه بتفكر وهي دموعها مثل الشلال واشتغلت اغنيه ل اليسا (مصدومه)

(بيقول في حقي كلام كتير مش حلو ليه

بيقول مليش لزمه فحياته من النهارده

وعشان ماهوش عارف يقول بغلط في إيه

بيقول تعب مني عشان مشاعري بارده

بيقول في حقي كلام كتير مش حلو ليه

بيقول مليش لزمه فحياته من النهار ده

وعشان ماهوش عارف يقول بغلط في إيه

بيقول تعب مني عشان مشاعري بارده

لو فيا عيب مش عيب يقول للناس عليه

ويحاكي فيه ما هو مش صغير على الكلام ده

مصدومة بجد ومش بنطق ولا عارفه أرد

مصدومه عشان شكله ف عيني بقى مش ولابد

مصدومة بجد ومش بنطق ولا عارفه أرد

مصدومه عشان شكله ف عيني بقى مش ولابد

لو طول الوقت هنفضل نتكلم على بعض

هنخلي إيه للغرب علشان يحكوا فيه

إزاي بينسى عشانه ياما عملت إيه

بعد اما كل حاجه حلوه عرفها بيا

معقول بقيت دلوقت مش حلوه ف عينيه

معقول كمان كل العبر طلعها فيا

إزاي بينسى عشانه ياما عملت إيه

بعد اما كل حاجه حلوه عرفها بيا

معقول بقيت دلوقت مش حلوه ف عينيه

معقول كمان كل العبر طلعها فيا

بالخير أنا من يومي بتكلم عليه

وح يخسر إيه لو بالخير إتكلم عليا

مصدومة بجد ومش بنطق ولا عارفه أرد

مصدومه عشان شكله ف عيني بقى مش ولابد

مصدومة بجد ومش بنطق ولا عارفه أرد

مصدومه عشان شكله ف عيني بقى مش ولابد

لو طول الوقت هنفضل نتكلم على بعض

هنخلي إيه للغرب علشان يحكوا فينا


عشق وبتكلم نفسها اااه يوجع القلب وحطت أيدها علي بطنها اسفه عشان خليتك تبعد عن باباك بس هو مبقاش عايزنا مبقاش عايزني وصدق كلام مش فيا يارب أنا عارفه انك وقف معايا طلع براتي قدامهم يارب وعرفهم اني معملتش كدا 


فريدة عشق يلا ي حبيبتي احنا وصلنا وهتقولو عرفت ازاي اسمها عشق  قالتلها نكمل  وساعدتها تنزل وطلعت ومحمد فتح الباب وكان في طفلتين ف انتظارهم 


رنا بابيي وحشتني اوي مامي وحشتيني وشافت عشق مين دي ي بابي


رنيم مين دي ي بابي 


محمد ينفع ي حبابي بابي مش ندخل ف اللي مش لينا في 


رنا ورنيم ف صوت واحد حاضر ي بابي اسفين والف سلامه عليكي ي طنط 


عشق بهدوء وقربت منهم الله يسلمكم ي حلوين انا اسمي عشق وانتوا 


رنا أنا رنا ودي رنيم اختي واحنا توام وعندنا ٤ سنين وانتي ي طنط 


عشق بابتسامه أنا عشق يستي وعندي ٢٣ سنه بس لسه ف ثانوي  


فريدة لسه ف ثانوي لي كدا يبنتي انتي اهلك ممنوع البت تكمل تعليم  بس الحمدالله انك كملتي تعليم بعد وافتهم صح 


عشق وضحكت ايوا هما منهم بس الحمدالله كملت تعليم بس داخلت متأخر  بتعب لو سمحت ممكن اعرف الاوضه بتاعتي فين تعبانه  


فريدة تعالي معايا ي حبيبتي وخدتها وداخلتها غرفه


 وعشق نامت علي سرير وهي بتعيط وبتفتكر كل ثانيه عاشتها مع سلطان 


سلطان يعني اي راحت فين أنا عايزها من تحت الارض انتوا فاهمينننن تجبوها ليااا 


الغفير يباشا هي فص ملح ودأب يباشا ومنعرفش راحت فين زي ما تكون الارض انشقت وبلعتها 


سلطان ومسك المسد*س وووووووووووووووووووووو 

يتبععع 

سلطان ومسك المسدس ببرود ف خلال اربعه وعشرين ساعه تكون قدامي  فاهمين يلا امشي من قدامي 

 

مهند بزعيق انته مفكر نفسك مين ي سلطان يخي حرام عليك تعمل فيها كدا اي قلبك ماتت خلاص مبقاش عندك رحمه يخي ارحموا من في الارض يرحمكم من في السماء وانته معملتش كدا شايفها بقره قدامك ونازل فيها ضرب بغل ده لو حيوان هتكون حنين علي ارحمم يشيخ وخلي رحمة ربنا تنزل عليك

 

سلطان ببرود اممم خلصت كلامك محدش لي دعوه بيا انته مالك مراتي وبربيها انتوا مالكممم


رهف بغضب تصدق انك معندكش دم ي سلطان مش انا بنت عمك انته شيطان ي سلطان مش انسان زينا لا انته غير مصعبتش عليك ي اخي وهي بتعيط و بتترجاك تسيبها حرام عليك ابنك اللي حاولت تموته ده عملت أي هي عشان ده كلههه


بهية وقربت من سلطان وصفاته بقسوه منك الله يبن بطني عارف الاول مره مكنش معاك ف موقف الاول مره اشوف الغل اللي جواك والحقد اللي جواك انته اي يبني البت كانت طيبه لو عليها تشالنا وتحطنا ف عينيها منك الله يبني روح حسبي الله ونعم الوكيل 

سلطان بغضب شديد ااااي كله عليا انا سلطان هو السببب اي عندك كلمه انته كمان ي بابا ولا انتي ي ريم  يلا كلكم شايفين أن سلطان شيطان ازاي يعمل كدااا انته لو مكاني ي مهند كنت موتها ف ساعتها مش سلطان الانصاري اللي مراته تخونه ويسيبها عايشه 


رهف بعدم فهم قصدك اي ب خانتك قصدك علي عشق لا لا مستحيل تخونك دي كنت بتحبك ي سلطان والله هي اللي قالت ليا انك اول شخص تحبه ف حياتها وانك اكتر شخص كنت حنين عليها يخي اتقي الله 


بهية بغضب عندككك اخت يبن بطني اتقي الله البت مكنتش بتخرج من باب البيت  هتخونك ازاي احنا عايزينك تفهمنا متتكلم ي شاكر 


شاكر اتكلم اقول اي ي بهية وابنك شيطانه ركبه وبقا ماشي من دماغه ولا كانه عايش مع ناس ف البيت ده وقرب منه لو فاكر أن الرجوله ضرب ايد وزعيق بقا والحوارات دي يبقا انسااا ي سلطان أنا يوم ما اتجوزت امك ويشهد ربنا عليا وبص لبهية ايدي اترفعت عليكي ي بهية أو زعقت فيكي 


بهية لا يخويا كنت ونعم الزوج والاخ يخويا بس نقول اي خلفه تعر 


مهند بس ي سلطان احنا كلنا مشوفناش حاجه من عشق وكنت ونعم الزوجه وانته طلقتها يبقا متجيش تسال عليها ي اخويا وتاني حاجه هتقول اي لاهلها واحنا الكلامنا خالص معاك رهف ورايه وخدها وداخل غرفتهم 


ريم أنا يوم ما جيت ليكم جوزي ضربني اقولت اهلي سندي وظهري عمرهم ما يعملوا ف بنات الناس حاجه بس انته ي سلطان عملت ف بنت الناس حاجات واكبرهم كانت عايز تموت ابنك او بنتك وسبتهم وراحت غرفتها وشاكر وبهية راحوا غرفتهم برضوا وسلطان وقف مصدوم الكل بقا بيحبها يمكن أنا اللي غلط ولا هما وسبهم وطلع برا البيت كله  


في صباح يوم جديد عشق بتعب وقامت من علي سرير وذهبت نحو الباب وخرجت وهي تعبانه وشافتها فريدة صباح الخير ي مدام فريدة شكرا جدا ليكي انتي وأستاذ محمد


فريدة بابتسامه اي يختي مدام دي وهعمل نفسي مش سامعه كلمة شكرا وقوليلي فريدة احنا من عمر بعض وخلاص بقا بقينا اخوات ومحمد جوزي اخوكي ومتخفيش احنا مش بناكل البشر 


عشق بابتسامه شكرا اوي ليكم مش عارفه اشكركم ازاي 


رنيم بلاماضه ايوووو يطنط هي مامي مش قالتلك متقوليش شكرا احنا بقينا اهل خلاص 


فريدة رنيم عيب قولي اسفه ي طنط دلوقتي يلاا


رنيم اسفه ي طنط بس أصل مامي شريره شويه عارفه الساحره اللي كانت ف ربانزل مامي زيها 


عشق بضحك معلشي دي حتي مامي طيبه وعسوله وقمر كمان 


فريدة وبتمثل الغرور احم مش بحب اتكلم عن نفسي كتير والله يبنتي 


محمد بابتسامه كان القرد نفع نفسه يختي اتوكسي وخليني ساكت 


رنا لعشق بدأنا اهو هتسمعي وتشوفي توم وجيري قدام عينك 


فريدة قصدك اي ي استاذ محمد يعني أنا قرد وانته اي فيل مثلا 


محمد لا أسد هق هق هق والله عسل يواد يمحمد يسكر انته 


فريدة يخرابييي يالهويي علي خفة دمك بموت ضحك اضحكو ي بنات عسل عسل يمحمد استغفر الله العظيم 


محمد يبنتي أنا مفروض مكنش معاكم تدري ليش ي ام طلال 


فريدة ليش ي ابو طلال لتكون انته من دهب واحنا من تراب يخويا 


محمد لا ي ام طلال عشان أنا موهبه وخساره ف البلد دي صح ي بنات 


رنيم ورنا وعشق ف صوت واحد طبعا ي ابو طلال 


فريدة بزعل بقا كدا كلكم مع ابو طلال وام طلال لا 


عشق بضحك مش قدره خلاص ده انتوا اطفال اوي وفتكرت سلطان فلاش باااك 


سلطان تعرفي ي عشق 


عشق بنوم اممم ابهرني يخويا اسالت قبل النوم عارفاها 


سلطان هو انتي تطولي تتكلمي معايا يختي اتوكسي ده انتي مفروض يكون ليكي شرف 


عشق وقامت اتعدلت ف نومتها قصدك اي يخويا لا اسكيوزمي علي راي فيفي عبده 


سلطان يبنتي أنا قمور ومز وعسول ومفيش مني اتنين عشان البلد كانت هتدمر من جمالي وحلاوتي 


عشق بضحك كان القرد نفع نفسه يخويا كمل كمل ي توم كروز ونسيت بنات مصر كلها وبنات الصعيد بيموتو نفسهم عليا عشان ابص ليهم بصه كدا صح 


سلطان بمرح اي ده عرفتي منين ده هما بيموتو نفسهم فعلا عليا 


عشق نام ي سلطان نام ربنا يهديك ناممم وسلطان خدها ف حضنه ونامو نرجع من فلاش باااك 


فريدة ولحظة أن عشق عينيها دمعة وعشق لحظة أن فريدة ركزت معاها عشق بتوتر ها أنا هدخل انام شويه تعبانه 


فريدة استني ي عشق عايزاكي نتكلم شويه وعشق هزت راسها وراحت وراها غرفة الصالون 


فريدة مش ناويه تحكيلي ي عشق اي اللي عمل فيكي كدا ومش تكدبي ي عشق


عشق بدموع هحكيلك بس انا والله مظلومه وبدأت عشق تحكي ليها 


فريدة بصدمه ثواني كدا ده مش انسان اكيد وابوكي ازاي يرميكي لي كدا وكمان جوازك غضب ي عشق


عشق مكنش غضب عارفه انتي الحب من نظره بس كنت أنا الضحيه ف الاخر وكان التمن حياتي 


فريدة معلشي ي حبيبتي خير والله واسمعي مني ي عشق مترجعيش لي غير لما تعلمي الادب و وتظهر براءتك وانا واثقه انها هتظهر ف اقرب وقت ومتخافيش ربنا أن شاءالله هيكون معاكي 


عشق وحضتنها شكرا اوي ي فريدة أنا حبيتك اوي وكنت عايزه اطلب منك طلب أن استاذ محمد يشوفلي شغل 


فريدة حاضر ي عشق بس تخفي شويه كدا وانا هكلم محمد وهو عنده شركه هو وصاحبه 


عشق شكرا اوي ي فريدة 


فريدة قومي ناكل زمان محمد قام ب الواجب ومش هيكون في حاجه نأكلها وبعد مرور شهر عشق استعادت قوتها وبقت احسن ونزلت شغل ف شركة محمد وخدت شقه ف نفس العماره وكنت قدام باب فريدة وكنت عشق كل يوم تروح تقعد معاهم شويه وتمشي ومشي الوضع علي هاذا الحال خمس سنين وعشق أنجبت طفلين رغد و رعد وب وبقت شريكه شركه محمد ومعتز صديقه 


رعد ماما شوفي رغد عايزه تنزل ب أي مفيش نزول باللبس ده واخر كلام عندي ادخلي غيري هدومك ي رغد


رغد يوووه يمامي شوفي رعد مفروض اروح النادي مع رنا ورنيم وانكل محمد عايزك ي مامي 


عشق بضحك علي ابنها اللي خد صفات والده وافتكرت سلطان لما كان بيغير ليها بص فاقت علي صوت رعد 


رعد يماما قولت مفيش نزول انتي مش شايفه جيبه قصيره ازاي وكمان مفتوحه ولا التوب القصير ده 


عشق بسسس خلاص انتوا الاتنين ادخلي غيري الهدوم دي يلا كدا كويس ي استاذ رعد 


رعد وباسها فل فل ي عشق يقمر انتي واستني كدا الهدوم بتاعتك دي كمان ديقه ادخلي غيرها 


عشق بضحك انته يواد جايب الاماضه دي منين يا ابن سلطان تعاله بس كدا 


رعد يارتني اقدر اشوف سلطان اللي كل شويه تقومي تفضلي تبصي عليا وتقولي شبه ابوك 


عشق بحزن قريب اوي ي رعد هنروح لبابا قريب اوي ورغد طلعت وعشق خدتهم وراحت بيت فريدة 


فريدة عاش من شافك يختي ده كله ادخل ي عم رعد شوف وعد

مش راضيه تروح غير معاك 


رعد هي فين وعد تعالي انا جيت وعد لما سمعت صوته طلعت جريت علي 

وعد وحشتني ي رعد هنروح فين بقا بص أنا ملبستش حاجه قصيره او مفتوحه زي ما قولتلي 


رعد شطوره ي وعدي يلا عشان ننزل 


محمد رعد أنا عارف انك راجل مش طفل صغير وهتعرف تحكم البنات دي اي واحده تعمل حاجه غلط اعمل فيها اللي انته عايزو 


رعد من عيني ي حمايه العزيز وخد البنات ونزل 


عند سلطان كان واقف شارد الذهن حتي فاق علي صوت منه 


منه بدلع اي ي حبيبي وحشتني اوي انهارده اليوم اللي روحت في عند ماما وحشتني في 


سلطان بقرف اممم وانتي كمان وحشتيني اي مفيش عيال ف طريق امي كل شويه تسال 


منه بتوتر يووه ي سلطان احنا مش قولنا كل حاجه بايد ربنا وسبها علي الله وانا هروح للدكتوره تشوف العلاج ده مجبش نتيجه لي 


رهف وكنت حامل وبتاكل ابنها فهد ومهند قاعد مع شاكر بيشوفو مين المنافس اللي قدر ياخد منهم الصفقه دي 


مهند يبابا الشركه دي اللي مسكها تلاته صحاب واللي خد الصفقه واحد منهم بس مجهول الهويه وحتي اللي فكره ميقدروش يقولوا هو مين 


شاكر هيكون جن مثلا يعني الصفقه دي كنت ممكن تنجد الشركه وتكون مكسب لينا بس حلال عليهم المهم متعرفش حاجه عن مرات اخوك 


مهند بحزن ياريت ي بابا اعرف عنها حاجه كنت جبتها بدل البومه منه دي 


بهية من وراهم مين سمعك دي مش بومه بس دي عقربه وحربايه 


رهف بضحك استهدي بالله يماما  يا ترى يا عشق دلوقتي خلفتي ولا  سقطتي 


بهية منهم الله اللي كانوا السبب في تفريق البيوت يلا خليني سكته البت ريم جايه انهارده هي وعيالها القرود 


رهف وضحكت جامد لما شافت ريم واقفه وراه ريم والقرود وراكي ي ماما اقصد ريم وعيالها 


ريم بقا كدا ي رهف أنا وعيالي قرود تشكري يماما 


مهند خلاص مش تزعلي احنا اللي قرود لا مؤاخذه يا بابا لا مؤاخذه يا ماما 


منه وكنت نازله وشافتهم وهما بيضحكو والغل اشتغل عندها ازيكم ي جماعه ازيك ي ريم 


ريم ببرود كويسه ي مرات اخويا  رهف ي حبيبتي تعالي اوريكي جبت اي ليكي و لعشق لما ترجع بيتها بسلامه ها 


منه وضحكت ودي هترجع ازاي هو اللي بيموت بيرجع ي ريم 


بهية قطع لسانك عشق لسه عايشه واسكتي احسن ليكي يا منه 


ومر شهر واخر وعشق قرارت تنزل البلد بعد غياب خمس سنوات وجهزت الشنط كان معاها فريده ومحمد عشان مش راضي يسيبوها لوحدها وقالوا هيسافروا معاها وبعد ساعات ووقفت السياره امام قصر الانصاري ونزلت منها عشق وماسكه رعد ورغد وداخلت القصر وكان الكل قاعد علي السفره يتناولون الطعام منصدم الجميع  عندما راوها واشتعلت النيران غضب وقام سلطان بغضب وراح نحيتها ولكن استوقفتنه صفعه قويه وووووووووووووووووووووو 

يتبعععع 


(طفله وقعت بين احضاني)


عشق وصفعته بقوه وقالت بسخريه اي وجعتك ي سلطان بيه الانصاري ولا انته مبتحسش بتحب تضرب بس وكملت بنظره تحدي و احب اعرفك أنا المنافس بتاعك ف شركتك واه أنا اللي خدت الصفقه منك 


سلطان وكان لسه في صدمه من صفعتها لي وقال بغضب جنوني ومسكها من شعرها أنا أقدر اقتلك قدامي وامحي اسمك من علي وجه الأرض وعشق كنت بتحاول تفلت منه وهو زقها بعنف علي الارض ومن شده الواقع انجرحت 


رغد بخوف وعياط مامي انتي كويسه انكل محمد مامي بتنز*ف 


رعد بنظره حقد وتحدي صدقني هندمككك علي اللي عملتو ف ماما بكرهك وراح لمامته يطمن عليها 


عشق رعد اعتذر دلوقتي لباباك يلا اتفضل قدامي واخر كلامي يلاا 


رعد أنا اسف ي سلطان بيه عشق ونظرة لي نظره أنا اسف ي بابا 


رغد بدموع مامي انتي دماغك بتجيب د*م لازم نروح مستشفى صح ي انكل 


فريدة متخفيش ي حبيبتي دي حاجه بسيطه وقومي يلا ي عشق عيالك خايفين عليكي 


بهية عشق وجريت عليها وعشق كنت مصدومه من رد فعلها وبهية حضنتها وهي بتعيط 


بهية بدموع وحشتيني اوي ي عشق عرفنا قيمتك يبنتي وقالت بصوت واطي والحربايه اللي اسمها منه دي كمان بومه 


عشق بدموع وانتي كمان ي ماما وحشتيني طمنيني عليكم وماما وسلمي عامله أي 


بهية بتوتر ها كويسين الحمدالله مخفيش عليهم 


عشق بقلق ماما كويسه هي فيها حاجه ردي عليا 


رهف وقربت منها مامتك الله يرحمها ويغفر لها يعشق 


عشق بصراخ ماتت ازاي انا كنت ناويه اروح ليها لا انتوا كدابين وقعدت علي الارض ورعد ورغد حواليها وحضنوها 


سلطان بغضب بقولك اي انتي تخدي شوية العيال دي وشوفي انتي راحه فين وشوفي العيال دي عيال مين ي عشق علي اخر الزمن اربي عيال ولاد حرام كمان 


عشق وقامت لي وفتحت الشنطه وطلعت منها ورق كتير كان في تحاليل ورامتها ف وشه اتفضل ي استاذ دي تحايل تثبت أن رغد ورعد عيالك  ومسكتهم وقبل ما تمشي وقفت علي صوت حد هي عارفه كويس 


منه بخبث وانتي راجعه تاني لي ي عشق شوفي اللي كنتي بتخوني سلطان معا ي عشق وكملت بسخريه 


عشق وتوجهت نحوها ومسكتها من شعرها لا بقولك اي ي منه انتي تيجي عندي وتقفي انتي فاهمه وبقاش غيرك انتي ي منه اللي تتكلمي علي العيب والحرام ده الزمن اتغير يولاد 


منه وبتحاول تفلت منها الحقني ي سلطان خليها تسبني شعري سبيني اااه 


سلطان وبعد عشق عنها بعنف وعشق طلعت من البيت ولكن صوت ناده عليها وكان شاكر 


شاكر بقا كدا تمشي من غير ما تحضني أبوكي ي عشق 


عشق وجريت علي وهي بتعيط وحشتني اوي  اسفه اني فتره فاتت معرفتكش حاجه عني 


شاكر بحب بقا كدا ي عشق كنت هموت من قلق عليكي طول الفتره دي معرفش عنك حاجة وقرب من رغد ورعد ولاد الكلب دول مش يسالو علي جدو ولا يجرو علي 


رعد بضحك اصل لو كنا قربنا منك يا جدو كنا اتعمل مننا فراخ شاورما بسبب الست ماما ممنوع تروحو لجدو عشان محدش يعرف انه كان بيساعدنا 


شاكر بقا كدا يست عشق ماشي سماح المره دي 


رعد سماح ولا سامح هق هق هق سكر عارف نفسي 


شاكر متقعدش مع محمد كتير هيخليك زيه 


محمد يوه وانا مالي هو اللي بيحب يقعد معايا وعشان البت وعد بنتي ابن ابنك شقي ي عمي 


شاكر طالع لابوه وشبه بضبط الخلق الناطق ابوك 


رعد مش عايز اكون زيه وسبهم وراح العربيه وعشق بصت علي بحزن


شاكر لسه برضوا ي عشق مش بيحبه حاولي معا ي عشق


عشق بتعب من ابنها تعبت منه ي بابا كل يوم علي الحال ده وكمان مكنش عايز يجي معانا 


سلطان وكان وراهم وقرب من شاكر يعني طول الفتره دي كنت تعرف مكانها ي بابا 


شاكر اه كانت عارف مكانها واي اللي جابك ورايه ويلا ي عشق خلي بالك من نفسك 


عشق حاضر يبابا وشالت رغد عشان كنت بتنام وخدتها وركبت عربيتها وانطلقوا كلهم علي بيت اللي هي قعدوا في 


جوري فهد ممكن اطلب منك طلب بليزززز 


فهد اممم لا 


جوري يوووه بقا انته رخم علي فكره وسبته وطلعت 


فهد طب تعالي خلاص قولي عايزه اي ي شبر ونص 


جوري بفرحه بص يسطا احنا عايزين نروح رحله لي مكان زي كملي ي بت 


ماسه بس يسطا عايزين نروح الصعيد بصلاة علي النبي كدا يخويا 


فهد ااااه يسطا؟ واي كمان كملي يختي مقعدين معانا سواقين ميكروباص 


جوري معلش يزميل ها قولت ايي بليززز 


فهد خلاص موافق وهخدكم عند واحد صاحبي من ايام مكنت ماسك القسم هناك وجهزو نفسكم هنسافر علي بليل 


جوري وماسه فرحو وحضنو فهد وجوري وهي حضنه أنا بحبك اوي ي فهد شكرا اويييي


فهد وكان فرحان بس افتكر انها باعتبار أنه زي اخوها مش اكتر وبعدها عنه بهدوء وهي فهمت وبعدت تروح اوضتها 


عشق كانت نايمه علي سرير بس قلبها وجعها مره واحده قامت تروح تشوف عيالها وتطمن عليهم ولقت طيف حد قدامها وخبطها علي دماغهاا وووووووووووووووووووووو 

يتبعععع

تكملة الرواية من هناااااااا



تعليقات

التنقل السريع