رواية ياقوت الهجان الفصل السادس 6الاخير بقلم زهرة الربيع (جميع الفصول كامله)
رواية ياقوت الهجان الفصل السادس 6الاخير بقلم زهرة الربيع (جميع الفصول كامله)
6 والأخير
بدأ يغيب عن الوعي وعيسى بياخد مراتو بالقوه وهو مش قادر يوقفو
ياقوت بقت تزق عيسى وعايزه ترجع لجواد بس خبطها بدماغو وشالها وطلع بيها
بعد فتره جواد فتح عنيه على صوت صدام بيقول..جواد جواد انت سامعني
جواد قعد بسرعه وهو بيتألم وقال بخوف ...ياقوت..ياقوت فييين...مرتي فين يا صداااام
صدام استغرب قوي وقال..اهدى يا جواد علشان افهم
جواد وقف وهو بيقول بصدمه ودموع...ياقوت ..ياقوت يا صدام..خطفها..اخدها مني..اخدها ومقدرتش اوقفو..مقدرتش يا صدام ..اخدها من قدام عنيا و
بس صدام قاطعو و قال بسرعه...تمام ..تمام اهدى..خليك هادي وهنلاقيها. .احكيلي الي حصل
عند ياقوت فتحت عنيها بتعب لقت نفسها في اوضه ضلمه ولوحدها بقت تنادي على عيسى بس محدش رد عليها
بعد شويه اتفتح الباب..ودخل عيسى وقال...ياقوت..حبيبتي..اخيرا رجعتيلي يا قمري.انا مش عايزك تخافي واصل مهيقدرش يلاقينا..هنهرب قبل ما يعرف مكانا
ياقوت واتصدمت من كلامو وقالت...انت بتقول ايه..نهرب..نهرب كيف...بعد عني يا عيسى ..هملني في حالي سبني ارجع لجوزي
قال بغضب وحده..انا جوزك .انا. انا ومحدش غيري..انا كنت كل شهر ادفع لجوز امك دم قلبي علشان اضمن انك تبقى ليا ....يلا معايا يلا .....وشدها من ايدها بالعافيه وكانت مش راضيه تمشي معاه وكان بيجرجرها بالغصب
بقلم..زهرة الربيع
بعد شويه وصل بيها عند مركب في البحر وركبها بالعافيه وطلع بيها
ياقوت بقت تبكي جامد... وقالت ..عيسي حرام عليك انا متجوزه سبني ارجع لجوزي وانبي
عيسى مكانش بيرد عليها وفضل مكمل بيها بس اتفاجأ بمراكب كتير التفت حوالين مركبهم
عيسى اتصدم وياقوت استغربت بتبص اتفاجأت بجواد ومعاه صدام ورجالتهم
عيسى كان معاه كام راجل على المركب وطلعو سلا،،حهم وبقم يضر،،بو على رجالة جواد..بس جواد كان عدد الرجالتو اكتر بكتير..سابهم يتعاملو مع رجالة عيسى ونط في المركب الي فيه ياقوت وجري عليها وقال بدموع..ياقوت..انتي كويسه يا قلبي..انا هاخدك معايا متخافيش
ياقوت بقت تبصلو بفرحه ودموع ولسه هتتكلم عيسى اتقدم عليهم وشد جواد بغضب وضربو بوكس قوي
جواد وقف بغضب واشتبك مع عيسى وبقم يضر،،بو بعض بشده
عيسى حاول يمسك السلا،،ح علشان يق،،تل جواد وجواد بقى يشدو منو وياقوت كانت بتلطم بخوف
ياقوت وصدام اتصدمو بشده لما سمعو صوت رصاصه خرجت وكانو عيسى وجواد ماسكين في بعض ومحدش فاهم مين الي اتصاب
صدام قال بصدمه وزعيق...جواااااد...اخوووووي..ونط على المركب
ياقوت كمان صرخت جامد برعب بس فجأه وقع عيسى قدامهم وهو الي كان اتصاب
صدام جري على اخوه حض،،نو بفرحه وهو مش مصدق انو كويس
اما ياقوت رجليها مكانتش شيلاها من الرعب وحاولت تقوم بس وقعت على الارض مغمى عليها
جواد جري عليها وشالها واخدها بالعربيه ورجع بيها على البيت
بعد فتره فتحت عنيها بتعب لقت جواد قدامها قعدت بفرحه وقالت بلهفه ودموع..جواد..انت كويس. الحمد لله يا رب..انا كنت هموت لو جرلك حاجه
جواد ابتسم ومسك ايدها بحب وقال..انا الي كنت هتجننن عليكي...الحمد لله ان صدام طلع مراقب عيسى..من يوم ما دخل البيت هنا وهو مأجر واحد وراه ..وبلغنا بانو واخدك وهيسافر..لو كنتي روحتي مني انا كان ممكن اموت فيها
ابتسمت بحب واترمت بين اديه وقالت..ياقلبي انت..بعيد الشر عليك
جواد لسه هيتكلم اخد بالو من جملتها بصلها بزهول وقال..انتي قولتي ايه
بقلم..زهرة الربيع
ياقوت قالت باستغراب .....قولت بعيد الشر عليك
جواد قال بسرعه.. ..لا ..لا الي قبلها
ياقوت اخدت بالها من جملتها واتكسفت ونزلت عيونها في الارض
جواد رفع وشها ليه وقال بابتسامه...اذا انا قلبك فانتي عيوني..انتي الي غيرتي حياتي وحلتيها..اجمل يوم في عمري يوم ما ربنا رماكي في طريقي..صحيح البني ادم مبيعرفش الخير فين
ياقوت ابتسمت وقربت منو وحطت ايدها على خدوده وقالت ..الخير وياك...انا متأكده انك عوض ربنا عن كل الي شوفتو..انا معرفتش قيمتك غير لحظة ما حسيت انك روحت مني... ربنا ما يبعدك عن عيوني
جواد ابتسم بسعاده من قلبو و قرب من شفا،،يفها وبا، سها برقه و ياقوت استسلمت بين اديه ... شدها عليه بقوه وبا،،سها بشغف وجنون واشتياق
جواد بعد عنها بالعافيه وسند جبينه على جبينها وقال...الشهد كلو يا ياقوت قلبي...شفايفك روت الروح يا ياقوت
ياقوت اتكسفت وقالت بحب...ربنا يقدرني واسعدك واعملك كل الي بتتمناه
جواد ابتسم وقال...انا مش عايز غيرك من الدنيا خلاص..انتي حياتي وثروتي انتي ياقوت الهجان وكل ملكه ❤🥰🥰
كنتم مع اسكربت ياقوت الهجان بقلم زهرة الربيع...اتمنى اعرف رأيكم فيها ..زهرتكم تحيبكم ودمتم في امان الله مع من تحبون🥰🥰🥰
لمتابعة الروايه الجديده زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله اضغط هناااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا