القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية حولونى لشيطان الفصل الأول كامله بقلم شحاته توفيق (جميع الفصول كاملة)

 

رواية حولونى لشيطان الفصل الأول كامله بقلم شحاته توفيق (جميع الفصول كاملة)





رواية حولونى لشيطان الفصل الأول كامله بقلم شحاته توفيق (جميع الفصول كاملة)



ايوه ياميرفت انتي متأكده ان جوزك في الشغل ومش جاي في الطريق احسن يكبس علينا؟

-ايوه في الشغل اخلص وبص قدامك

-انا دخلت الشارع انهي بيت عشان البيوت كلها شبه بعضها

-انا شيفاك متبصش حوااليك عشان محدش يشك  لما تقرب هقولك تدخل انهي بيت 

-لبستي الطقم اللي قولتلك عليه

بضحكة مثيره -اه بس تحت الروب. ادخل في الباب اللي جاي ومتبصش حواليك اطلع الدور التالت هتلاقيني سيبالك الباب مفتوح 


دخل  العشيق مدخل البيت وواضح علي ملامحه الاستثاره اما في شقة الاستاذ نبيل زوج ميرفت واقفه ميرفت قدام المرايه بتتهيأ للقاء محرم هيجمعها بعشيقها بعد دقايق  واقفه قدام المرايه بكامل انوثتها وزينتها في محاولات لتتجمل اكثر


علي سلم المنزل وفي الدور الثاني قابل عم محمود ذو الخمسين عام العشيق واضح علي ملامحه التوتر

-انت رايح فين يابني

-طالع لقرايبي ف شقة الاستاذ سعيد قصدي نبيل

-.بس الراجل في الشغل مراته بس اللي فوق اطلعله وقت تاني الراجل بيرجع الساعه سته 

-لا ماهو. ماهو مستنيني فوق مراحش الشغل بعد اذنك ياحج مش محضر نيابه وبعدين مراته تبقي اختي


عم محمود ساوره الشك في تصرفات العشيق ونزل وهو بيلتفت لورا لحد اما وصل للشارع وقابل شاب ساكن في نفس العماره وسأله

-هو استاذ نبيل اللي ساكن في التالت مراحش الشغل النهارده؟ فيه واحد بيقول طالعله شقته.

عيون الشاب لمعت.

-نتصل باستاذ نبيل لو فوق هيقولنا خلاص ولو مش فوق يبقي اللي ف دماغي صح


في مكتب بسيط يجلس الاستاذ نبيل امامه كمية اوراق كثيره جدا وبيحكي مع صديقه في المكتب  المجاور 

-انا تعبت والله محدش بيرحم حد والمدير اي شغل مش لاقي حد يعمله يبعتهولي مايعينو موظفين  ده حرام.  والله لولا الالتزامات ومصاريف العيال كنت شفت شغل تاني غير ده عالاقل احفظ كرامتي من لسانه

-معلهش لازم تتحمل هانعمل ايه ما احنا في الهوا سوا  بس برضه المدير مستقصدك لو لقيت شغل احسن شوفو

-دورت كتيير بس ربك ما ارادش والدنيا مبترحمش الغلبان لازم اتحمل عشان مراتي وعيالي ومش مهم بعد كده تعبي


في مكتب بعيد شويه عنهم يهمس موظف لزميله 

-الراجل ده عمري ماشفته مرتاح زي مايكون مكتوب عليه الشقا علطول حياته كلها كوارث  


يتبعه صوت المدير 

-فين نبيل الزفت 

بضيق شديد وضحكات من تحت لتحت من زملاء استاذ نبيل يتحرك استاذ نبيل مسرعا ناحية مكتب المدير وكأنه بيحاول يوصل بسرعه قبل مايشتم تاني

-هو انت يازفت مبلاقيش من وراك غير البلاوي بص في الكشف ده وشوف الغلط ده؟؟

-مش. مش انا اللي عملته حضرتك ده اكيد حد من زمايلي ده مش خطي

-ده انت راجل ناقص مفكر يعني لما تكذب هصدقك؟ غور ف داهيه ومخصوملك يومين

-الاستاذ نبيل بصوت مبين وجعه

-ليه بس يافندم  ده حتي والله الشغل كتير وانا بعمله ومبتكلمش والخط ده مش خطي صدقني يافندم

-كلمة تاني وهزودلك الخصم وغوور ف داهيه ومش عاجبك الشغل متشتغلش.  امشي من وشي


خرج الاستاذ نبيل وواضح علي وجهه علامات التعب والحيره وكأنه مش عارف يعمل ايه مش قادر يتحمل الوضع  وف نفس الوقت مجبر 

جلس الاستاذ نبيل علي مكتبه وفي عينيه بداية دموع عاوزه تنزل بس كاتمها


يرن هاتف الاستاذ نبيل 

-الو يا استاذ نبيل

-ايوه معاك اتفضل

-انت مستني حد في البيت؟

-لا  ؟ ليه خير فيه حاجه؟

-فيه واحد طلعلك الشقه وبيقول انك مستنيه فوق

-لا اكيد في شقة تاني مش عندي يافندم

-ياعم بقولك فيه راجل دخل شقتك وجواها دلوقتي انت فوق ولا ف الشغل


جبهة الاستاذ نبيل نزل منها عرق من صعوبة الموقف وبيبلع ريقه ويقول

-لا حضرتك مستحيل انت اكيد غلطان في حاجه

-بقولك ايه اقفل انت شكلك راجل لمؤاخذه أصلا وعارف وساكت انا هاتصرف

الاستاذ نبيل قعد علي الكرسي اللي وراه  رجليه مش شيلاه وزمايله بيسألوه 

فيه ايه ايه حصل.  مالك يا استاذ نبيل

-انا لازم امشي حالا. استرها يااارب

-طب قولنا حصل ايه بس طب نقول ايه للمدير لو سأل عليك

استاذ نبيل مردش وخرج بسرعه لخارج المكتب


في شقة استاذ نبيل استقبلت ميرفت عشيقها باحضان ساخنه وبدايات علاقه محرمه بدأتها ميرفت بكلمة وحشتني 

ليبدأ العشيق في التمرد وانزال الروب لتصبح شبه عاريه

صوت بكاء من غرفه قريبه ويقترب اكثر ليفتح الباب وهي في احضان عشيقها

-انا جعان ياماما

ميرفت تركت عشيقها وجريت ناحية طفل في الخامسه من عمره جسده ضعيف واضح عليه سوء التغذيه لتنهال عليه بصفعات متتاليه  وبغضب شديد تقول له

-متقولش جعاااان  ابوك مش عارف يأكلكم غوور نااام ومتدخلش هنا تاني غير لما اندهلك

الطفل بيبكي من وجع الضرب ومن خضته لما شاف راجل غريب في وضع لا يناسب طفل 

وكأن ميرفت انشالت منها كل مشاعر  الامومه زقت الطفل جااامد لبرا وهي بتقوله غور ناام وتغلق الباب لتعود الي احضان عشيقها وكأن شئ لم يكن


في الشارع واقف الشاب اللي كلم الاستاذ نبيل بيكلم اصدقائه عشان يقتحمو شقة الاستاذ نبيل 

اما الاستاذ نبيل فركب في توكتوك وبيقوله امشي بسرعه ياسطي  استرررها يااارب ويطلع الموضوع سوء تفاهم يااارب انا مش حمل صدمات 

دموع واضحه بدأت تنزل من عيون استاذ نبيل وهو بيحاول يمنعها. 


بعد دقائق كان الاستاذ نبيل نازل من التوكتوك وعلي وجهه معالم الارتباك لما شاف اكثر من شاب واقفين قدام بيته 

واحد من الشباب بص لاستاذ نبيل وبيقوول لصديقه 

-اهو جه عشان يداري عليها قلتلكم الراجل ده مش تمام محدش صدقني

-ياعم ده راجل غلبان مش فاهم حاجه ف حاجه انا حاسس كده والله

-ياعم انت اللي غلبان ماهو لازم يعمل كده اومال هيقول بيطلع رجاله للبطل اللي معاه وصوت ضحكات من الشباب -تعالي نروحله عشان نطلع معاه شكلها هتبقي ليله حلوه 


بيقرب الشباب من استاذ نبيل 

-تعالي اطلع افتح شقتك عشان الراجل اللي فوق نجيبه 

-حضرتك اكيد الموضوع فيه سوء تفاهم زوجتي انسانه محنرمه واكيد مش هتعمل كده

احد الشباب بعصبيه

-ماتخلص ياراجل يانجس ولا نطلع نكسرلك الشقه اطلع قدامنا

-دموع نزلت من عين استاذ نبيل الموقف صعب عليه بيطعن في شرفه وبيتم اتهامه انه ديوث وبيته علي وشك الخراب وهيتجرع الم الخيانه لو فعلا كلامهم صح

،طلع الكل قدام شقة استاذ نبيل واستاذ نبيل بيمد ايده يطلع المفتاح وايده بتترعش

اصوات غاضبه من حواليه 

-ماتخلص وتفتح هاتقعد اليوم كله بتطلع المفتاح من جيبك ماخلاص عرفنا انك راجل قرني

ضحكات من الشباب اللي واقفين وواحد منهم ضرب استاذ نبيل بقبضته في ظهره 

- اخلص يانجس وافتح الباب 


داخل شقة استاذ نبيل الزوجه اتحركت من حضن العشيق اللي شهواته نقلته لعالم خلاه مش حاسس بالعالم الخارجي مفوقوش غير ميرفت بتزقه وهي بتلطم وتقوول يلهووووي سامع الصوت  اللي برا شكله قدام شقتي وهي اللي هتتفتح 


في هذه اللحظه فتح استاذ نبيل شقته وقبل مايدخل هو انطلق الشباب الغاضب ملأ الشقه و........ 


يتبع

تكملة الرواية من هناااااا

تعليقات

التنقل السريع