القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية اه من سكر الفصل الثالث 3بقلم زهرة الربيع جديده وحصريه في مدونة قصر الروايات

 

رواية اه من سكر الفصل الثالث 3بقلم زهرة الربيع جديده وحصريه في مدونة قصر الروايات 






رواية اه من سكر الفصل الثالث 3بقلم زهرة الربيع جديده وحصريه في مدونة قصر الروايات 


3_اتصدمت لما لقت مامتها جايبه لها الادوات التجميليه بتاعتها والباقي لبس نوم مش مناسب 


اتسعت عنيها بزهول وقالت..  ايه ده مين اللي جابت الحجات دي 


يامن استغراب وقال....مامتك ليه جايبه ايه ...جايبه حاجه مش بتاعتك يعني

وبص في الشنطه وتفاجئ باللي جابته وضحك بشده وقال والله الناس الكبيره دول بيقتلوني ضحك  بالحركات اللي مفكرينها ذكاء دي 


سكر بصتله بغيظ وقالت انت بتضحك انا صدقت ما هغير هدومي 


يامن قال بضحك وانا اعمل لك ايه دي والدتك الي جابتهم  البسي حاجه منهم وخلاص 


بصتلو بدهشه وقالت...البس ايه انت مش شايف مفيش حاجه تتلبس اصلا 


يامن اتنهد وقال...بصي يا سكوره البسي اي حاجه منهم بدل خنقت الفستان اصلا الحاجات دي مش للصغيرين للي زيك يعني  مش هتفرق 

بقلم...زهرة الربيع

سكر اتسعت عنيها وهيه بتبصلو بزهول 


يامن خد باله من جملته وقال بضحك...يعني قصدي انا الحاجات دي ما تلقيش عليكي اصلا الحاجات دي بتحتاج بنات كبيره  شويه يعني بصي مش هتفهمي البسي اي حاجه وما يهمكش 


سكر بصتلو بغضب وقالت... انت قصدك تقول انهم مش هيليقوا عليا 


يامن قال... عيزاني اكدب عليكي يعني 


سكر بصتلو بغيظ وقالت...بقى كده طب اختار انت واحد 


يامن استغرب وقال... ليه يعني 


سكر قالت بتحدي ..هخليك تحكم بنفسك اذا كان هيليق عليا ولا لا 


يامن ضحك وقرص خدودها زي الأطفال وقال...من غير ما اشوف قلتلك الحاجات دي مش للصغيرين اللي زيك يا كتكوته 


سكر  بصت له بغضب اكبر وقالت..انت بتلاعب بنت اختك..انا مصره  اختار واحد وخلصني ولا خايف تخسر 


يامن ضحك جامد وقال.. انا عمري ما قلت حاجه وخفت منها ..وعلى العموم براحتك 


وفتح الشنطه واحد وقال...ده حلو بحب الأسود...يلا  وريني شطارتك بس اوعي يسقط منك وضحك تاني 


سكر شدتو منو بغضب وغيظ ودخلت على الحمام وهي متنرفزه جدا 


يامن كان بيبص على شكلها وهي متنرفزه وضحك من قلبه وبص لطيفها بابتسامه وبعد كده امسك التليفون وبقى يحاول ثاني يرن لعادل يمكن يرد 


جوه الحمام كانت سكر لبست وبقت قمر جدا ..اتنهدت وقالت..انا ايه الي عملتو  في نفسي ده..ازاي هطلع كده ...ده انا مكسوفه قوي ابص في المرايه هطلع قدامه كده ازاي 


بس افتكرت كلامه ابتسمت وهيه بتبص لنفسها باعجاب ورضى وقالت...زي القمر خليه يعرف اني مش اقلل من اي واحده.. هطلع بقى وخلاص 


و اخذت نفس عميق واصتنعت القوه وطلعت راحت ناحيه المرايه وهي متجاهلاه تماما 


يامن كان قاعد على السرير بغيظ من عادل  ومتضايق انه مش بيرد نفخ بضيق ولسه هيقوم جات عينه عليها واتصدم بشده من منظرها ...اللبس الواسع والخمار وحتى فستان الفرح مع الحجاب كانوا بيظهرو براءتها وجمالها وطفولتها 


بس الي قدامه دي حاجه ثانيه لا هي طفله ولا بريئه بالعكس قدامه انثى جميله جدا ..وقف وهو بيبصلها بزهول 


سكر خلصت تمشيط شعرها وبصتلو وقربت عليه ..واول ما وصلت عنده حطت ايدها في وسطها وقالت مقولتليش  ايه رايك لايقلي ولاعيله برضو 


ابتسم وهو بيبصلها باعجاب وقال... ده انا اللي عيل عيل قوي 


سكر ضحكت بكسوف وقالت طيب تمام يبقى انا كسبت بقى الرهان يلا بقى رن لماما خليها تجيب لي بيجامه 


بس وقفها  وقال بيجامه ايه بس انتي قمر كده.. كده احلى كمان كمان الدنيا حر قوي 


سكر ارتبكت قوي وخافت من نظراته وقالت يامن احنا كنا بنلعب

يامن قرب اكتر وغمز وقال.. احنا لسه هنلعب

سكر خافت اكتر وقالت.. يعني ايه.. لو سمحت ... 


بس قطعت كلامها لما شدها عليه و باسها بقوه  ومعرفتش تمنعه 


بعد عنها شويه وكانت بتبص له بزهول كأنها شافت شبح ومش مصدقه اللي عمله 


يامن ابتسم وقال ..دلوقتي بس عرفت ليه سموكي سكر علشان طعمك مسكر وجمالك يسكر 


سكر نزلت عينيها  ودفعته ورجعت لورا وقالت انت ايه الي هببتو ده...احنا ما اتفقناش على كده 


يامن ابتسم وبصلها باعجاب شديد وقال فعلا ماتفقناش على كده ما اتفقناش على كده خالص... بقولك ايه ما تيجي انيمك 


سكر بعدت عنه وهي بتضحك وقالت لا معلش نيم نفسك انا بعرف انام لوحدي واخذت مفرش وبقت تفرشو على الارض 


يامن بصلها باستغراب وقال انتي بتعملي ايه 


سكر قالت عادي بفرش هنام 


يامن قال بدهشه تنامي ..هتنامي على الارض .. ليه 


سكر قالت بارتباك علشان مش هينفع انام جنبك 


يامن ضحك جامد وقال.. معاكي حق تخافي  بشكلك ده بس يعني هو على الارض هتبقى بعيده وبعدين ازاي تنامي على الارض هتتعبي طبعا 


سكر قالت لا عادي انا في بلدنا كنت انام على الارض على طول انا عندي سرير و كل حاجه يعني بس انا بحب انام على السطح ساعات احب انام في البلكونه وكله كنت انام على الارض 


يامن ابتسم وقال..بس برضو مش هينفع اسيبك تنامي على الارض .. تعالي على السرير هحاول ما اقربش منك هقعد عاقل والله 


سكر قالت..اممم زي العقل الي من شويه يا سا،،فل 


يامن ضحك بقوه وقال ..طب انا ذمبي ايه اذا كنتي فاجاتيني مكنتش متخيل انك  كده ..طب بصي هحط مخده بنا 


سكر نامت على الفرش وقالت... نام يا يامن ..انا هنام هنا على الارض 


يامن اتنهد وقال... على راحتك ممكن الارض مفيده برده ...ونزل نام جنبها  


سكر بصتلو باستغراب وقالت....انت  بتعمل ايه اطلع  على سريرك 


بس يامن بص لعيونها بقوه وقال مش هقرب تاني ما تخافيش بس حابب تباتي جمبي ممكن 


سكر حاولت تتكلم او ترفض بس مقدرتش وهي بتبص لعينيه بتوهان شديد وهزت راسها بالموافقه 


فرد دراعه وشاور لها بعينه 


سكر بلعت اتنهدت هي بتبصلو بارتباك شديد واخذت نفس  وقربت منو 


يامن شدها ليه وتنهد بارتياح وقال ..قلبك بيدق جامد 


سكر قالت بارتباك...من الخوف اكيد 


يامن ضحك بخفه وقال.. من الخوف متاكده 


سكر هزت راسها ببرائه 

ويامن ضحك وشدها ليه وقال خلاص نامي ربنا يصبرني بقى..وربنا على المفتري 


سكرضحكت ونامت وفضل يتأمل ملامحها لحد ما نام 


في صباح يوم جديد قام من النوم لقاها نايمه جمبو بشكل مضحك  قوي وحاطه اديها ورجليها عليه


ابتسم على جمالها وبرائتها وقال...سكر انتي يا بت سكره 


سكر اتململت بنوم وقالت...بس  بقى خليني انام 


يامن ضحك بخفه وقال ..ايوه بس انا لازم اقوم مش عارف اقوم منك خالص 


سكر مسكت فيه اكتر وقالت بس بقى والنبي يا ماما سيبيني شويه 


يامن بصلها بدهشه  وقال ...ماما كل  ده لماما...وابتسم بخبث وقال ...قومي قومي في حاجه بتمشي جنبك 


سكر صرخت وقامت نطت بسرعه ومسكت فيه بقوه وهي  بتصرخ مش راضيه تسكت خالص 

بقلم...زهرة الربيع

يامن قال بسرعه ...بس يا بت خلاص يا بت اسكتي بهزر والله بهزر 


بس كانت بتصرخ مش راضيه تسكت ابدا حط ايده على بقها وقال اش اش بهزر معاكي ما فيش حاجه اهدي 


سكر كانت بتبص في عيونه بخوف وهو فضل باصص لعيونها وقال... ليه كل الصراخ ده... اللي يسمعك بتصرخي يقول ايه 


سكر فضلت بصالو  ومش عارفه تتكلم لانه حاطط ايده على بقها 


يامن ابتسم ونزل ايده وبص لعيونها جامد وقال حلو قوي قربك وفضلو باصين لبعض بنظرات جميله وقرب منها اوي .... بس الباب خبط جامد بعدو عن بعض بخضه 


يامن بقى يبص لها بزهول ومش مصدق الي كان ناوي يعمله وقف بسرعه وقال مين اللي بيخبط كده ده 


يامن فتح الباب شويه قليلين عشان سكر بلبس النوم وكده ..بس اتصدم لما لاقى اخر شخص يتوقعه 


كانت بنت جميله في منتصف العشرينات قال بارتباك...بشرى ..انتي رجعتي يا حبيبتي حمد لله على السلامه 


بشرى دفعتو ودخلت وقالت بغضب هي فين...رد  عليا فين الي خليتني مسافره واتجوزتها يا باشا وووووو

تكملة الرواية من هنااااااا

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله اضغط هناااااااا


تعليقات

التنقل السريع