القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية حوريتى الغاضبه البارت الرابع4بقلم زهرة الربيع (جديده وحصريه وكامله في مدونة قصر الروايات)


رواية حوريتى الغاضبه البارت الرابع4بقلم زهرة الربيع (جديده وحصريه وكامله في مدونة قصر الروايات)



 






رواية حوريتى الغاضبه البارت الرابع4بقلم زهرة الربيع (جديده وحصريه وكامله في مدونة قصر الروايات)


4_شوف يا ابن الباشا هتنزل الارض زيك زي اي عامل من العمال اللي تحت هتزرع وتقلع ..وتقطع الشجر ده هيبقى شغلك لو قدرت تعمل كده اسبوع واحد علشاني يا ابن السيوفي هرجع معاك بس لو قبل اسبوع بيوم واحد ما قدرتش تستحمل تاخد بعضك وتمشي من سكات 


هشام بصلها بزهول وقال انتي بتقولي ايه انا عمري ما اشتغلت الحاجات دي هشتغلها ازاي اصلا ..وبعدين ده دخلو ايه بموضوعنا


حوريه قالت...ده موضوعنا يا غالي الي بيتاخد  بسهوله بيروح بسهوله ولما عاملناك بطيبه وقلنالك ماشي على كل حاجه فكرت ان دي بنت غلبانه ريفيه مش هتقول لك غير ايوه وحاضر وبس وتقدر تدوس عليها وتقدر لما مرات عمك تقول لك الولد ده مش ابنك تقوم تتاكد ايه يعني اروح واتاكد افرض طلع ابني هاقول لها خلاص يا بيبي وترجع معايا لا يا حبيبي  مش انا ..على فكره ممكن احكم عليك بحاجات اكتر من كده بكثير بس علشان العيش والملح والايام الجميله اللي عشناها مع بعض هكتفي بكده ...عايزاك 24 ساعه تبقى شغال قدام عينيا كده ما تقفش روح فكر في الموضوع واديني ردك 


حوريه كانت متاكده انه مش هيوافق وهيرفض طبعا بتاتا ..بس فاجئها بشده لما قال... ماشي يا حوريه هعمل كده علشانك...وكمل وهو  متغاظ جدا وهينفجر من الغضب وقال ...بس بقى لو اي حاجه باظت انا ما ليش دعوه هتواجهي جدك بقى لاني انا اول مره اشتغل الشغل ده


حوريه  كانت عايزه تضحك على اسلوب وشكله المتغاظ وقالت لا عادي خد راحتك بوظ براحتك يلا اتفضل


اتنهد ومش ناحيه الباب بغيظ  بس وقف وقال بقول لك ايه طيب عايز حاجه تحفيزيه يعني عشان اقدر ابتدي 


حوريه بصتلو باستغرب وقالت مش فاهمه يعني عايز ايه يمكن هديك فلوس مثلا


هشام قال.. ومتدينيش ليه انا هاشتغل زيي زي الناس اللي تحت دي


حوريه اتفاجأت بس ضحكت وقالت.. حاضر هديلك الفلوس اللي انت عايزها وجابت شنطتها بس لسه هتفتحها حط ايده على ايدها وقال ..بس انا مش عايز فلوس 


حوريه اتنهدت وقالت..امال عايز ايه مش فهماك


بس شهقت لما  شدها  وبص لعيونها وقال عايز دوايا اكسير الحياه بتاعي


حوريه فهمتو على طول اول ما قال كده واتسعت عينيها وقالت بسرعه.. هشام لو حاولت ها...


بس مكملتش واندمج معاها في لحظه اشتاق لها قوي 


حوريه حاولت تبعده ومقدرتش بعد شويه وقال بهمس كده الواحد يشتغل بنفس ده انا مش هخلي شجره غير لما اقطعها 


حوريه بصتلو بغيظ شديد وقالت ..ماشي يا هشام انا هوريلك على الحركات دي 


هشام ابتسم وقال ايه ما عجبتكيش ولا ايه ..لو مش عجباكي اغيرهالك وقرب منها تاني  بس دفعته وقالت بغيظ...امشي اطلع بره


هشام ابتسم وقال ماشي هاطلع بره بس يكون في علمك ده حساب كل يوم مش هشتغل بلاش.. يعني كل يوم واحده والاسبوع ب 10 


حوريه رفعت حاجبها وقالت... لما يبقى كل يوم واحده يبقى في الاسبوع 10 اي اسبوع ده فيه 10ايام


هشام قال ما ليش دعوه هو الاسبوع ب 10 ما لكيش دعوه انتي انا هوصلهم  يا ستي ما تقلقيش من الموضوع ده


ولسه هيطلع بس بصلها وقال...بقول ايه ما تسبيني اجي ابات هنا بالليل 


حوريه مسكت الدبدوب وحذفته عليه وقالت امشي اخرج بره 


هشام طلع وهو بيضحك ورجع فتح الباب ثاني وقال طب تعالي انتي واهو  نسيب الاوضه دي لمازن ياخد راحته يمكن هيجيب حد من صحابو


حوريه قالت بزعيق.. بقول لك بره 


هشام ضحك ومشي و هيه قعدت على السرير وابتسمت لا اراديا وهيه بتفتكر جنانو معاها وحركاتو اللي بتعشقها نامت جنب ابنها وقالت ايه رايك انت اصالحه


 الطفل كان بيبتسم ..قالت انت كمان عايزني اصالحه يا جميل انت..بس  مش قبل ما اربيه عشان يعرف يربيك


تاني يوم كان شغال في الارض وبيقطع الحطب وايده وجعتو  جدا جدا من اول نص ساعه شغل وبقى يحركها بالم ومش قادر يمسك الفاس


حوريه كانت متابعاه بنظرها وصعبان جدا عليها


وقف جمبها جدها و قال عاجبك البهدله الي حطتيه فيها دي انتي لو تقوليلي عمل ايه وتريحي قلبي


حوريه اتنهدت و قالت ابدا يا جدو خناقه عاديه والله انا هاروح اوديله ميه اهو روح برضه 


قالت كده وراحتلو وكان يا دوب عمل شويه شغل قليلين 

حوريه ضحكت وقالت..هما دول اللي عملتهم من الصبح وايدك وجعتك


هسام بصلها وقال وهو بينهج بتعب... ايدي وجعتني من الفاس وعبوني وجعتني من التراب ودماغي وجعتني  من الشمس..بس مش قد وجع قلبي من بعدك 


حوريه ابتسمت وقالت ..مش جديده عليك طول عمرك استاذ في التثبيت كلام وبس


 لسه هتمشي شدها عليه وقال ايه يا بت كلامك و بس دي انا من امتى كنت معاكي بتاع كلام متخلينيش اوريكي الافعال دلوقتي حالا هنا 


حوريه ضحكت وبعدت عنه وقالت هنا تشتغل وبس الرجاله حواليك بطل قله ادب.. ده طبعا لو لسه عند كلامك اما لو تعبت براحتك 


بص لعيونها بعشق وقال...انا اعبر المحيط علشان عيونك

بقلم...زهرة الربيع

فضلت باصه لعيونه بتوهان ..وبعدتو بخفه وقالت...براحتك بس خد بالك لتغرق


قالت كده وسابته واقف بابتسامه  ومسك الفاس تاني وقال يا قوي قوينا 


ضحكت و دخلت البيت  وجابت التليفون بتاعها وصورته فيديو هو بيقطع الخشب وهيه بتبتسم بخبث..وبعتته لمرات عمه وكتبت تحته جوزي حبيبي بيشتغل في الارض علشان يرضيني واوافق اسامحه بس مش عارفه اوافق ولا لا تنصحيني بايه يا طنط


عند مرات عمه كانت قاعده مبسوطه وجاتها رسالة حوريه.. اول ما شافت الرساله  اندهشت جدا وفتحت الفيديو وكانت هتتشل من الصدمه  لما شافته بيشتغل في الارض وبيقطع الخشب


وقفت بغيظ وبقت رايحه جايه بتفكر هتعمل ايه ..و اتصلت بشخص وقالت عايزاك في موضوع مهم جدا بس مش انهارده اسبوع كده وتسافر الفيوم هتجيب لي طفل من هناك ايوه هتخطفه


 عند حوريه عدوا عليها كام يوم حلوين اوي  وهي شايفه هشام بيتعب جدا في الارض ومصر يكمل علشانها ..كانت بتروح تودي له الاكل ويقعدوا يتكلموا سوا 


هشام  كان شايل مازن وبيلعبوا وقال...حوريه تعالي  خديه علشان هكمل التقطيع 


حوريه ضحكت ومسكت الولد منه وقالت شايفاك مبسوط بالشغل 


هشام ابتسم وقال حلو قوي الجو هنا جميل..الأجمل انك مبسوطه ..يعني بعد ما ربنا يكرمنا ونصتلح نبقى نيجي هنا شويه او حتى نفضل هنا على طول 


حوريه ضحكت وقالت معقوله ابن السيوفي هيعرف يعيش هنا 


هشام مسك ايدها وقال ابن السيوفي هيبقى مبسوط في اي مكان تكوني انتي مبسوطه فيه


حوريه  ابتسمتلو وقالت لما نبقى نصتلح ابقى افكر 


لسه هتمشي شدها عليه وقال هو احنا لسه هنصتلح مش انا قلتلك قبل كده عينيكي عمرها ما كدبت عليا 


حوريه ابتسمت وهيه بين ايديه وقالت ةعينيا قالت لك ايه بقى 


هشام ابتسم وهو بيبصلها بعشق وقال... قالت الي لسانك مش قادر يقول قالت حالي من حال عينيك عشقانه ودايبه فيك


حوريه ابتسمت وقالت.. يا سلام شاعر حضرتك 


هشام قال ..اي حد يقف قدامك يبقى شاعر ...يلا بقى قولي انك سامحتيني خلينا ننبسط ونعيش حياتنا من جديد 


حوربه ابتسمت ودفعته بخفه وقالت لسه بدري عليك يا باشا ..اشتغل اشتغل ربنا يعينك


 قالت كده وطلعت على البيت وهو فضل باصص لطفها بابتسامه وبقى يكمل شغله


 بالليل حضرت العشا وكانت مستنياه زي العاده يطلع يتعشى  بس ما طلعش بصت لجدها وقالت غريبه يعني هشام من ساعه ما دخل في العصر وهو ما طلعش ثاني ابدا مش من عوايده 


جدها بصلها وابتسم وقال..وانا اش عرفني جوزي ولا جوزك روحي شوفيه


حوريه قعدت وقالت..وانا مالي  ان شاء الله عنه ما اكل بس مفيش دقايق و قالت....احم  بس مش هينفع برده حرام يمكن جعان انا هقول له واجي على طول 


راحت وقعت تخبط على باب الاوضه بس ما حدش فتح كان الباب مش مقفول كويس فتحته شويه وقالت هشام العشا جاهز ..بس بردو ما ردش عليها ووووو

تكملة الرواية من هناااااااا

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله اضغط هناااااااا


تعليقات

التنقل السريع