رواية شمس وشهيره الفصل الرابع 4بقلم زهرة الربيع (جميع الفصول كامله)
رواية شمس وشهيره الفصل الرابع 4بقلم زهرة الربيع (جميع الفصول كامله)
4_.يعني انا لو قررت اني اخليكي مدام مش انسه هلاقي حاجه اعملها ولا هلاقي المهمه تمت بنجاح
شمس بصتله بزهول.. وضربتو قلم خفيف بايدها الصغيره بطريقه سريعه وقالت ..ومين قالك هاسمح لك تلمسني اصلا
سراج اتنرفز وشد دراعها ورا ضهرها وقال.. تضربي مين يا معفنه بتضربي مين يا بت
شمس قالت بالم ...اي ..اي دراعي سبني والله هاصوت والم عليك البيت كله
في الوقت ده الباب خبط وسراج دفعها بضيق وراح فتح وكانت ملاك قالت بفرحه بابي صباح الخير
سراج ابتسم وشالها وقال ..حبيبه قلب بابي صباح الهنا كله
شمس اتقدمت عليها وقالت كوكي صباحك قمر
ملاك قالت بفرحه ... مامي حبيبتي انا مبسوطه انك معايا
سراج اتنهد بضيق وقال... انزلي يا حبيبتي استنيني على الفطار مع جدو وانا ومامي جايين وراكي على طول في حاجه صغننه هقولها لها ماشي
ملاك قالت ماشي وباست شمس وليه هتنزل
سراج قال..استني يا بت ..مفيش بوسه لبابي ولا ايه
ملاك ضحكت وباستو وقالت لا فيه..و فيه واحده لجدو كمان
ضحك وقال طب يلا روحي اديله البوسه بتاعته واستنيني على الفطار
ملاك نزلت وسراج بص لشمس بغضب وقال... عاجبك كده اتفضلي حلي اللي هببتيه ده
شمس قالت ...وانا هحل ايه هقول لها ايه يعني البنت فضلت تحضني وتقول لي مامي مامي وكانت بتبكي هعمل لها ايه ازاي يعني هقنعها ان انا مش امها ..كان المفروض عليك انت تحلها من قبل ما انا اجي مش تورطني وبعد كده تزعل
سراج داس على اسنانه بغضب وقرب منها وقال بطريقه مخيفه ... اصبري عليا انا هربيكي على عمايلك دي وحط ايده على خده وقال مش هنساه.. استني عليا
شمس بلعت ريقها بخوف وفالت...بس الصلاه على النبي... انت بس علشان لسه ما فطرتش دلوقتي اول ما تاكل هتلاقي نفسك بقيت زي الفل.. يلا بينا
سراج بصلها بغضب ومشي ورزع الباب وسمس اتنفضت من خبطة الباب واتنهدت ..و دخلت اخذت شاور ولبست اول حاجه قابلتها ونزلت وراه
سراج كان قاعد مع ابوه وملاك و بيفطروا ويهزرو... ونزلت شمس وقالت بمرح صباح الخير
الكل بصلها بزهول والتسعت عينيهم بشده من لبسها كانت لابسه شورت جينز قصير جدا وتوب قصير... شمس بصت لهم باستغراب وقالت في ايه مالكم
ملاك قالت ...ايه اللي نزلتي بيه ده يا مامي ليه مكملتيش لبس
شمس بصت لنفسها وقالت..مالو اللبس ما عجبكوش ولا ايه ده براند على فكره
سراج غمض عنيه بغضب شديد وقال ...براند اه
طب عن اذنكم ثانيه واحده ...وشدها من ايدها وطلع بيها بغضب شديد على الاوضه
اول ما دخلو الاوضه قالت ايدي يا ابني هتكسرها ايه حكايتك في ايه
قال بغضب ...في ايه مش شايفه في ايه ...ايه اللي لابساه ده يا هانم وقدام البنت الصغيره وقدام ابويا ونازله بيه تتمخطري انت عايز تجننيني عايزه تمشيني من غير عقل
بصتله وقالت .انا مش فاهمه في ايه ماله اللبس يعني
قال بغضب... ماله.. ده اختك كانت تتكسف تلبسهولي بيني وبينها وانتي نازله بيه قدام الخدم وقدام الناس
شمس قالت... اااااه قصدك قصير يعني طيب انا هعمل لك ايه ما انا قلت لك ان ده لبسي وكلة كده والله
سراج قال بغضب ... يبقى تترزعي هنا وما تنزليش من هنا لحد ما ابعت اجيب لك هدوم سمعتي
شمس اتنفضت بخوف من صوته وقالت ..والله سمعت انت بتزعق ليه هو انا انطرشت
سراج عمل مكالمه للحارس بتاعه وبعته يجيبله هدوم من كل الانواع علشانها
شمس قعدت بحزن على السرير وقالت.. يا خساره انا اشتريتهم انا وجايه على طول دفعت فيهم فلوس كتير قوي اوف على حظي
سراج بصلها بدهشه وقال... كمان.. كمان اشترتيهم وانتي وجايه هنا ربنا يهديكي..هيه مامتك ما قالتلكش على ظروف الحياه هنا
شمس اتنهدت وقالت..ماما مش بتقول حاجه غير انها مطلعاكم هنا شياطين.. ما استحملتش تفضل مع بابا هنا واتطلقوا بسبب الحكايه دي بتقول انه هنا متخلفين وكده يعني
سراج قعد وقال ..مسمهوش تخلف اسمها نخوه ..اسمها ايه
شمس قالت... اوكي ماشي نخوه واتنهدت وقالت بدموع... اهي النخوه دي هي اللي خلتني انا واختي ما نشوفش بعض ابدا وماتت من غير ما اودعها
سراج اتنهد بحزن عليها وقال... بس هي كانت بتحبك كانت بتحبك قوي يا شمس حتى لو متقابلتوش
شمس بصتله بدموع وقالت كانت تحبك انت كمان وبصراحه عندها حق تحبك
سراج اندهش من اللي قالته وبصلها شويه وركز في ملامحها الجميله
شمس تاهت جدا في عيونه وضعفت قوي وقربت منه بلاوعي وقالت بهمس..انت تتحب..تتحب قوي
سراج اتخدر من همساتها قدام شفايفو وعنيها الي بتقتلو وشمس باستو من شفايفه برقه شديده
سراج غمض عينيه واستسلم للحظه دي ولجمال قربها شدها عليه بقوه وباسها بوسه قويه جدا وهي حاوطت رقبته بايديها واندمج سوا في لحظه جميله سرقت انفاسهم
قطعها صوت تليفونه فبعد عنها و دفعها بقوه ووقف بسرعه وهو بيبصلها بذهول منها ومن نفسه
وقال بغضب وارتباك...لا واضح بتحبيها.. انتي لو فارقه معاكي اختك كنتي خدتي بالك من الشبه الكبير اللي بينك وبينها وفهمتي ان اي حاجه انا بعملها ببقى قاصدها هيه وبيبقى اشتياق ليها مش اكتر.. كان المفروض انتي اللي تمنعيني لو ضعفت وقربتلك مش انتي اللي تبادري ..انا قلت لك الكلام ده انا كنت حاسس من اول يوم ان انتي قاصده تلعبي على الوتر الحساس فاكره انك كده هتوقعيني في غرامك...انسي انا بحب شهيره ومش هحب غيرهاوو
بس شمس قاطعته وقالت بغضب شديد وانفعال بس بقى بس يا اخي خلي عندك دم وحس شويه انا من وقت ما جيت وانت عمال تهني ..اقولك على حاجه ايوه يا اسراج ايوه انا عايزه اوقعك نفسي تحبني نفسي تحس بيا...نفسي...بقت تبكي جامد وقالت نفسي تحبني زي ما انا بحبك او حتى نص حبي ليك
سراج اتسعت عينيه بزهول شديد وقال..حب ايه ونيله ايه هو يوم واحد اللي شوفتيني فيه
بقلم...زهرة الربيع
قالت بدموع... فعلا هو يوم واحد بس انا بحبك من قبل كده بكثير ونزلت دماعها بغزاره وقالت مش قادره اقول لك اني بحبك وانت جوز اختي مش قادره اقولك اني خنتها بتفكيري 1000 مره مش قادره اقول لك قد ايه اتمنيت مكانها كل ما كانت تحكي لي عنك.. صعب عليا اقول حاجه زي كده صعب احس نفسي قذره للدرجه دي ..بس عمري اقسم بالله عمري ما تمنيت يحصل كده حتى لو كان اللي حصل ده هيجمعنا بس ما اتمنيتش ان شهيره تحصل لها حاجه وانهارت بالبكا
سراج كان مصدوم جدا بلع ريقه بحزن عليها وقعد جنبها على السرير وقال ...احم...اهدي شويه انا حابب اسمهك انتي تقصدي ايه بكلامك ده
شمس قالت ببكا... انا كنت اكلم شهيره كل يوم شات ومكانش معاها اي حاجه تحكي عنها غيرك ..في الاول كان الموضوع عادي ..بس بعد كده بقيت انا اللي بستناها تحكي عنك واسالها عليك كل يوم كنت ببقى مبسوطه جدا لما بتتكلم عنك.. قد ايه راجل بجد وقد ايه بتغير عليها وبتحبها...انا عمري ماحست بالمشاعر دي كنت مفتقده الحاجات دي جدا وعمري ما عرفت راجل زيك هناك كلهم واحد بس انت كنت غير عشت اتخيل واحد زيك في خيالي احبك من جوايا وادعي ربنا يديني واحد زيك بس ..بس وانهارت بالبكا ومكانتش قادره تكمل وقالت بالعافيه ...بس اقسم بالله عمري ما اتمني انها تموت
سراج كان بيسمعها باهتمام ودهشه وهيه قالت...بس هيه اخذت بالها انا ما كنتش فاهمه انها عيانه مره قالت لي لو في راجل زي سراج بالظبط بالملي تتجوزيه وانا بغبائي قلت لها اه اقبل جدا كمان ..فقالتلي طب هو انا لو في يوم احتاجتك تخلي بالك على ملاك هتوافقي
و برده بغبائي قلت لها اوافق وفي اي وقت.. بس ليه يعني بتقولي كده ..قالت عادي لو اضطريت اروح مشوار هطول فيه تقبلي تكوني معاها
.. انا وقتها افتكرت انكم ممكن تسافروا ومكنتش فاهمه انها بتموت
سراج نزلت دموعه وقال..انا كمان قالتلي تقبل تتجوز واحده غيري ..يعني لو كانت شبهي بالملي هتفرق معاك بس انا كنت عارف انها مريضه وكنت فاهم انها تقصدك
شمس قالت بدموع انا اسفه على اللي حصل من شويه سامحني حاول تسامحني وانا همشي من الاوضه دي اصلا انا عارفه اني بجرحك قوي بوجودي وبتصرفاتي انا اسفه مش هعمل كده تاني ممكن اكون انا بحبك بس انا عارفه ان انت مش بتحب غير شهيره... عن اذنك
شمس لسه هتمشي مسك ايدها وقال انا فعلا مش بحب غيرها في الوقت الحالي وبحس بالذنب قوي بحس اني بخونها لما بتحصل اي حاجه بيني وبينك بس ..بس ممكن احاول علشانك يا شمس
شمس بصتله بزهول وهو قال... ايوه احاول علشانك علشان انتي تستاهلي المحب.. انتي مغلطتيش في حاجه مش ذنبك ان قلبك اتمنى حد معين مش ذنبك ان العيشه اللي عشتيها في اوروبا وفي البلاد دي تخليكي تتمني راجل شرقي من هنا ده شيء طبيعي جدا وانا مقدر مشاعرك...واتنهد وقال بالم.. انا اصلا محتاج للمشاعر دي محتاج ارجع اعيش من تاني
شمس بصتلو بسعاده و بزهول وحضنته بقوه وقالت انا مبسوطه قوي مش هتندم والله انا ممكن اعمل اي حاجه علشانك
سراج ابتسم على فرحتها ..ورفع ايده بتردد وحضنها بالراحه بس اول ما حس بيها بين ايديه شدد من حضنه ليها وضمها لقلبه جامد واتنهد وقال...هنحاول سوا اوعدك هحاول انا عايزك معايا محتاجلك اوي
من بعد اليوم ده كان سراج صادق معاها جدا وفعلا ابتدى يحاول يقرب منها وهيه كانت مهتمه بملاك جدا جدا وكانت اتعلقت بيها كانها بنتها وملاك نفس الموضوع وكانت فاكره انها امها
و كانت معاملة سراج ليها كل يوم ارق من اللي قبله كان بيجيب لها هدايا ويخرجها ويتكلمو ويهزرو حتى انها بقت تنام في حضنو كل يوم من غير ما يعترض
لحد في يوم سراج كان نايم وشاف حلم غريب جدا كان واقف وشاف شهيره قدامو ابتسم ولسه هيحضنها اتفاجأ بيها بتنتحر قدامه وبتقول له خلاص انت مبقتش محتاجني
سراج صرخ باسمها وقام بفزع شديد
شمس قامت بسرعه وقالت له ..مالك مالك يا سراج ومدت عليه شويه ميه تشربه بس دفع ايدها بغضب وقال ملكيش دعوه بيا ..اياكي تقربيلي تاني
قال كده ومشي بسرعه لبس قميصه وطلع بعربيته بسرعه غريبه من غير ما يشرح لها اي حاجه
شمس استغربت وفي نفس الوقت حست بحزن شديد نامت على السرير وبقت تعيط
عدت الساعات وهو اسه غايب فضلت طول اليوم مستنياه بتحاول ترن له بس ما كانش يرد عليها...اول ما لقت الوقت اتأخر نيمت ملاك وفضلت مستنياه لنص الليل بس برده ما جاش لحد ما حست بتعب شديد ونامت وهي مستنياه
بعد فتره دخل سراج وكان بيتطوح وشكله سكران جدا مش قادر يقف على رجليه..ولقى شمس نايمه قرب منها ومشى ايده على جس،،مها وهو بيبلع ريقه بالعافيه
شمس قامت مخضوضه بس اتنهدت لما شافتو وقالت..سراج انت كنت فين ..انا كنت قلقانه عليك قوي بس بصتلو باستغراب لما شافت حالته وقالت.. مالك ياسراج انت تعبان ولا ايه
سراج قرب منها وحط ايده على خدودها وقال بسكر ... جدا تعبان جدا ..انا محتاجلك قوي قوي وهجم على شفايفها بدون اي مقدمات
شمس خدت بالها من شكلو ورائحه انفاسه وعرفت انو سكران بس ما قدرتش تمنعه ابدا من اللي بيعمله وهو ..قال...وحشتيني يا شهيره ..بحبك قوي وووو
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله اضغط هناااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا