رواية لست من نسلي الجزء الثاني الفصل الثامن 8بقلم سوارا (حصريه وكامله في مدونة قصر الروايات)
رواية لست من نسلي الجزء الثاني الفصل الثامن 8بقلم سوارا (حصريه وكامله في مدونة قصر الروايات)
: عمر هر..ب من السجـ..ـن وخطـ*ـف سهر!!
الكل بصدمه : ايييييييييه؟؟.. ازاي؟؟؟
سامح باستعجال : مش عارف انا هراجع كاميرا المراقبه بتاعت القصر!!
نهر وهي بتقعد في الأرض ورجليها مش شايلاها : بنتييييي يارب مش هقدر اتحمل خسارتها!!
زياد بجمود : نهر متخافييش قومي مفيش وقت للكلام ده سهر هترجع!!
مالك كان بيبص عليهم والخوف بينهش قلبه اكتر منهم وحاسس انه مسؤول منها ومش عارف السبب قرر يروح يشوف تسجيلات المراقبه مع سامح
مالك بهدوء : شغل كاميرات المراقبة
سامح بيومئ له وبيشوف كاميرات المراقبه
مالك بتدقيق : وقف اللقطه دي!!... مين ده اللي ركبت معاه؟؟
سامح بتنهد وحزن : ده يبقى خطيبها السابق
مالك بتفهم : هي كانت بتحبه ومتعلقه بيه؟؟
سامح بيومئ له بحزن
مالك وهو يضع يده على كتفه بثقه : متخافش هلاقيها!!... خدني على السجـ.. ـن اللي كان فيه ولو تقدر اشوف كاميرات المراقبة
سامح بأمل فيه : تمام يلا !!
كانوا طالعين بس بيوقفهم زياد
زياد بجري : استنوا انا جاي معاكم!!
نادر : وانا
مالك بهدوء : لا خليكم مع نهر ونحنا هنجيبها
نهر ببكاء : مالك جيبلي بنتي يا مالك زي ما جبتلي ابنييي
مالك بابتسامة : ما تخافيش اوعدك هنجيبها...يلا يا بطل
وبيمشوا هوا وسامح وبيصلوا القسم وبيشوفوا الكاميرات بعد واسطات
مالك بملاحظه : قرب اللقطه دي يا بطل
سامح بغيظ وهو بيقرب اللقطه : لو سمحت يا عمو اسمي سامح من ساعه ما جيت بتقولي بطل والله
مالك بضحك : وانا ايش عرفني باسمك عشان كده كنت بقولك بطل...وبيستشعر اسم سامح وبيفتكر حد كان قريب ليه بحزن..
مالك بحزن : قرب اللقطه
سامح بيستغرب تحوله وبيقرب اللقطه
مالك بتركيز : اييييييه ده اكل بعدها ده عمل مكالمه بعدها شايف هنا جاله صينيه اكل تاني!!
سامح باستغراب : يعني ايه؟
مالك بتدقيق : معناها هيكون السر ورا الصينيه التانيه لأنه هرب بعدها
سامح بابتسامة بلهاء : ايووووووه صح انت صح حتى انا اخدت بالي السر في الصينيه التانيه
مالك بيأس : انت مفهمتش صح؟
سامح وهو بيومئ : عايز الصراحه مفهمتش ولا حاجه من كلامك وايه علاقه الصينيه التانيه
مالك بغيظ : طيب اكتم وتعرف!!
وبيكملوا الاتنين تحديق في الكاميرا بعد مسافه بيلاقوا عمر مطلع ايده من قبضان الزنزا..نه وفي ايده مفتاح وبفتح فيها وخرج براحه واستخبى مسافه تحت الطاوله لحد ما المكان فضي شويه واخد مسد..س من الدرج وهر..ب
سامح بصدمه : إذن الصينيه اللي دخلت له كان فيها المفتاح!!.. والا ازاي وصله؟؟.. اكيد من الصينيه!!
مالك بغيظ : بجدددد؟؟.. طلعت بتفهم والله!!..وبيكمل... المهم عمر ده معاه سلا..ح ممكن يا..ذي اختك فخلينا نستعجل
وبيطلعوا بره القسم بس سامح بتجيله مكالمه بيرد عليها
: هههههه ازيك يا سامح أن شاء الله متكونش كويس... يتبع
#لست_من_نسلي 2 تكمله الـ بارت السابع
#نادر_المالكي
: ازيك يا سامح أن شاء الله متكونش كويس!!
سامح بعصبيه : عمر!!... ده انت يومك **** معايا !!
عمر بضحكه سخرية : هههه واضح
مالك بيشاورله يشغل مكبر الصوت وسامح بيشغله
سامح : قوووول عايز ايه بالمختصر واختي ليه خطـ..فتها؟؟
عمر : عايز ايه عايز انتقم بس من نادر ده واخته دي يبقى أكبر انتقام ليه لما اقتـ..ـلها قدامه زي ما ضر..بني قدام كل الموجودين !!
سامح بيحاول يتعقب مكان التلفون بس مبيقدرش لأول مره وده بيخليه يستغرب و مالك بيشاورله بمعنى حاول تهديه وبيمسك منو التلفون وبيعلي الصوت وبيقربه من اذنه سامح بيستغربه بس بيكمل
سامح : متتهورش يا عمر سهر والله بتحبك ولو ما بتحبك مكنتش جات معاك هي بتحبك اوي
عمر بضحكه سخرية : وهي تستاهل اللي هيجرالها لأنها غبيه اوي واخوها هعلم عليه تعليمه مينسهاش طول عمره !!
مالك بيشاورله بمعنى اسأله ليه
سامح : لييييه طب عرفت مشكلتك مع نادر عشان فر..مك نرجع لسبب المشكلة انت ضحكت عليه ليه واخدته على الاسكندريه
عمر : لأنه حكالي قصته وعنوان القصر واسم أمه وابوه فعرفت انه اخوكم الضايع وانا أساساً كنت رايح اخلص عليك عشان سهر الوحيده اللي تاخد الورث وبعدها كنت هضحك عليها واخليها تكتبه باسمي واخده بس طلع لي ده معرفش منين وبقي عليا انت وهو فقولت اخلص عليك ولبست مقنع واخفيت وشي وطعـ.. نتك بس هوا رفيع اويي فأنت قدرت تعرف انه مش هوا و مقدرتش البسها فيه بس ده اللي حصل بس هو طلع اذكى مني وكشفني انه هوا انا !!
مالك بيبتسم وبيشاور له بمعنى خلاص وسامح قفل على طول
مالك بثقه : الووواد ده في القصر!!
سامح بنفي : مستحيل احنا شوفنا السياره وهي بتأخد سهر وبعدين هوا مش غبي عشان يروح القصر وحتى لنفترض انه صح انت عرفت ازاي؟؟
مالك بيأس : هو في القصر صوت البناء اللي جنبه ده ده نفس صوت البناء اللي جنبنا وانا سامع الصوت بقوه كأنه قريب منه يبقى هوا في القصر وبعدين احنا مكملناش المقطع !!
سامح بيطلب دعم القوات بناء على طلب مالك وبيروحوا القصر وهما بيدوروا في كل حته فيه لحد ما فتحوا المخزن وو.. يتبع
: كل واحد يثبت في مكانو والا هفـ*ـجر دماغها قدامكم!!
الكل بيقف بخوف وعمر بيضحك بشر وسط بكاء وصر..يخ سهر
زياد بحده : عمر نزل السلا*ح!!
عمر بشر : مش هنزله مش هنزله الا لما اخد بتا..ري من ابنك زي ما اها..نني قدام الكل وضر..بني انا همو..تها !!... وكان بيشد الزنا.. د
مالك بيشاور لسامح يتحرك شويه ويشغله بالكلام
سامح بمحاوله الهاء : بس نادر مضر..بكش والله!!
عمر باستغراب وبيدون ما يلاحظ بيرخي قبضته لسهر وبيركز مع سامح ومالك مشي براحه لحد ما بقي وراهم بدون ما يلاحظ عمر
سامح : ده فر..مك!!
عمر بعصبيه وهو بيشاور بسلا..حه لسامح : بتستظرف!!..ليك عين تستظرف برضو؟!...دور انت اللي جاي على فكـ..
ملحقش يكمل كلامه ولقي ايده اللي فيها السلا..ح مرفوعه لفوق بقوه
مالك : متلعبش بحاجه مش قدك يا شاطر !!
عمر بيحاول يشد السلا..ح بس قبضه مالك كانت أقوى منه وسامح بيسحب سهر بسرعه
نادر بتفكير : سامح ودي سهر تقف مع ماما هناك وانا وانت نبعد عمر عن مالك
سامح بيومئ له وسهر بتروح في حضن نهر وهي بتعيط
ومالك بمساعده نادر وسامح بيأخدوا السلا..ح من عمر وبتجي قو..ات الشر..طه
وبتاخده بس عمر بسرعه بيسحب منهم سلا.. ح في جيب واحد من عنا..صر الشر.. طه وبيوجه ناحيه سهر
عمر بجمود وهو موجه سلا..حه تجاه سهر : المرادي اللي هيقرب هيمو.. ت هو وهي... ما انا كده كده هروح في داهيه على الأقل خليها تمو..ت عشان ابقى علمت على اخوها
نادر : عمرررر مشكلتك معايا انا عايز تقـ*ـتل حد اقتـ*ـلني انا!!
عمر بضحكه شر : لا هتكون احلى لما اخليك عايش في ذنب اختك طول العمر!!
سهر بتنهار في العياط اكتر ومالك بيقف قدامها كحمايه ليها وسهر بتتمسك في هدومه بخوف
: لو عايز تقتـ..ـتلها يبقى تمو.. تني بالأول!!
زياد بيستغل لحظه انشغاله وبيسحب السلا..ح اللي كان مع عمر الأول ومالك خده منه وبيصوب طلـ..ـقه في ذراع عمر اللي ماسك فيها السلا.. ح والسلا..ح بيوقع من عمر والشر..طه بتاخده
سهر كانت متمسكه بمالك لسه ومش عايزه تسيبه
مالك بابتسامة : خلاص يا بنتي اخدوه ومش هيجيلك تاني!!
سهر باطمئنان وهي بتحتضنه : انا انا عارفه يا عمو بس انا حاسه في حضنك بأمان أول مره احسه عشان خاطري خليني كده شويه
مالك بيبتسم وبيمسح على شعرها بحنان وبيقول في تفكيره : وانا حاسس انك مسؤوله مني مش عارف ليه
بعد وقت الكل بيروح بينام ما عدا مالك ونهر وزياد بيقعدوا في المجلس وبيتكلموا
مالك بابتسامة : مش عارف يا زياد ليه بس أولادك انا حاسس اني مسؤول منهم وعايزهم اوي
زياد بابتسامه : عشان عمهم اكييد فأنت ابوهم قبلي
نهر بغمزه : شكله في حد كده نفسه يتجوز ويبقى عنده عيله
مالك بابتسامه : اللي قدامك ده شاف في الجواز اللي محدش شافه ورفع ايده من الموضوع !!
زياد بتذكر : ياااااااه يا مالك انت من وقتها لسه فاكر مياده !؟
مالك : انسى مياده خالص أساساً ده كان جواز فاشل لما سافرت اتجوزت اجنبيه
نهر وزياد بصدمه : اتجوزت تاني!!!
مالك بابتسامة : وكانت أكبر غلطه تصرفاتها مكنتش تناسبني..قال ايه عايزه اجـ..ـهض الطفل عشان وزني..واتخا.. نقنا وقولتلها اياكي... بالنهايه اكتشفت انها اجهـ..ـضته من ورايا.. فطلقتها على طول!!..وتخيل بعد ما طلقتها لقيت صاحبي صاحب عمري قال ايه بصراحه انا أساساً معجب بمراتك ومن زمان فبما انك طلقتها لو معندكش مانع هتجوزها.. واتجوزوا!!
زياد بحزن : ياااااااه يا مالك كل ده حصل معاك وانت اللي رايح تغترب عشان تعيش حياتك الباقيه بسعاده
مالك بحزن : شكلها مش مكتوبالي يا زياد شكلها مش مكتوبالي!!
نهر بحزن : متقولش كده يا مالك انت انسان كويس اوي وخيرك سابقك للمكان اللي بتروحه فربنا اكيد مخبيلك حاجه كويسه
مالك بحزن : يا رب يا نهر بس انا اللي مزعلني اني اكتشفت انو بعد ما طلقت مياده هوا اتجوزها من بعدي برضو!!
نهر بصدمه : اييييييه!!
زياد بتكشير : معناها هوا ما بيعملش كده من باب الإعجاب ولا كده دي مقصوده ده بيغل منك على كده
مالك بتفكير : مش مهم كده كده احنا عايشين والحياه ماشيه اهي و الحمدلله على كل حال
نهر بتبتسم له وبتقرر تغير الموضوع : اه زياد افتكرت سامح قالك انك لازم تجي معاه على القسم بكره!!
زياد بيومئ لها وهو فاهم انها بتغير الموضوع لأنها قالتله قبل كده : تماااااام
مالك بابتسامة : على فكره ابنكم ده انا حبيته قوي بس عندي سؤال محيرني هوا ازاي ضابط وهو المفروض أصغر من نادر؟؟
نهر وهي بتتنهد : هوا مش ابننا ولا سهر حتى هو يبقى ابن واحده اسمها.....
مالك بصدمه وهو بيقوم : استني اسمه سامح وأمه.... يتبع
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله الجزء الأول هناااااااااا
الرواية كاملة الجزء الثاني هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله اضغط هناااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا