القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

اسكريبت مطلوب زوجه كامل بقلم زهرة الربيع حصريه وجديده وكامله

 

اسكريبت مطلوب زوجه كامل بقلم زهرة الربيع حصريه وجديده وكامله 







اسكريبت مطلوب زوجه كامل بقلم زهرة الربيع حصريه وجديده وكامله 




انت حيوان حرام عليك انا اخت مراتك سبني في حالي بلاش تغضب ربنا وتكره اختي فيه 


قال برغبه...يا بت هيه كده كده بتكرهك ..لانها بتغير منك ولها حق...فرق السما من الارض انتي جامد مش زيها وانا مش هسيبك ابدا 


بصتلو بغضب وقالت...انت لو ممشتش حالا من اوضتي انا هنادلها وافضحك 


بصلها بمكر وقال انتي لو ندهتلها تبقى بتفضحي نفسك اوعي يجي في بالك انها هتصدقك واتكدبني اعقلي يا لبنى واسمعي الكلام وهجم عليها وهو بيحاول معاها بكل قذاره 


لبنى بقت تصرخ وتنادي لاختها واول ما اختها دخلت  بعد عنها بسرعه 


اختها قالت بخوف فيه ايه يا لبني فيه ايه يا ابراهيم 


لبني لسه هتتكلم سبقها وقال..فيه ان اختك مش عارف مالها تصرفاتها مش مظبوطه قعدت تصرخ ونادتلي وقالتلي فيه تعبان وبقالي ساعه مش لاقي تعبان ولا حاجه وهيه زي ما انتي شايفه واقفه قدامي بلبس النوم استغفر الله العظيم يا رب 


لبني كانت بتبصلو بزهول شديد وقالت ببكا ..اتقى ربنا حرام عليك..وبصت لاختها وقالت متصدقهوش يا معالي..ده كداب والله هو الي جاني و 


بس اختها قاطعتها وقالت بغضب..بس بقى يا لبني.دي مش اول مره تشككيني في جوزي حرام عليكي ده جزات انو مقبلش انك تفضلي عايشه لوحدك بعد وفات اهلنا وفتحلك بيتو  


لبني قالت بصدمه..انتي برضو هتصدقيه و 


معالي قالت بغضب..هصدقه..طبعا هصدقه جوزي وابو عيالي ولو سمحتي كفايه كده متخربيش عليا 


لبنى قالت بدموع يعني ايه يا معالي 


معالي بصت بعيد وقالت بدموع..بعني تمشي يا لبني ..كفايه كده روحي البلد عند خالك واهل ماما..انتي مينفعش تفضلي هنا اكتر من كده 

بقلم...زهرة الربيع

لبني نزلت دموعها وقالت بسخريه..عيزاني ارجع عند خالك الي مش طايقنا وبيعاملنا معاملة الخدم ...كتر خيرك يا معالي..ماشي يا حببتي ..انا ..انا فعلا مكانش لازم اجي هنا ..ممكن تاخدي جوزك الجوهره بتاعك لحد ما اوضب حاجتي 


معالي نزلت عنيها بحزن و اخدت جوزها ومشيت بدموع 


ولبنى بقت تبكي وهيه بتجهز شنطتها واخدت كل حاجتها ومشيت ووهيه بتبص لاختها بدموع الي ماصدقت انها طلعت وقفلت الباب بحزن بس كانت فاكره انها كده بتحمي جوزها وبيتها 


لبني طلعت على محطة القطر وركبت وبقت تنزل دموعها وهيه مش عارفه تروح فين..وكارهه جدا انها ترجع لخالها 


قالت بدموع...لو مرجعتيش عنده  هتروحي فين يا لبنى هتنامي في الشوارع وتبقي وسط الف زي ابراهيم 


وهيه وسط افكارها سمعت صوت شاب بيتكلم في التليفون وبيقول..اه يا عم خلاص كده الشغله دي طارت حاول تلاقيلي حاجه غيرها 


وسمعو شويه وقال...انت مجنون يا ابني  افرض فلوسها حلوه انت مقرتش الشروط عايزين اتنين للشغل ولازم يا اتنين رجاله يا اما واحد ومراتو لان معندهمش غير سكن واحد ..وانا كل صحابي في اشغالهم ومحدش قبل يجي معايا... 


وسمعو شويه وضحك وقال.. اه لازم تكون مراتو يا وسخ..السكك التانيه دي كتيره بس هيطلعو على القسيمه... بقولك السكن واحد شرط اساسي يكون متجوز وانت عارف الحالة انا بيني وبين الجواز قرن اصلا..لا وبيقولك العمل جاهز من الغد يعني حتى لو عايز اتجوز هجبلهم عروسه ازاي في الوقت ده و 


لبنى قاطعتو وقالت بسرعه ولهفه..انا..انا العروسه اتجوزني انا  


اتسعت عنيه وبصلها باستغراب شديد ووو


يلاااااا الاسكربت ده روووووعه هنكملو بارتات لو فيه تفاعل حلو عليه ابدأوووووو



2_قالت بسرعه ولهفه..انا..انا العروسه اتجوزني انا

بص لها باستغراب شديد وقال ده انا اتجوزك وقتي ..انا اطول... هي السبب بتمطر غزلان ولا ايه.. انتي طلعتي لي منين 


لبنى حست بضيق من طريقته وخوف من لهجته بس مكانش قدامها حل تاني قعدت بسرعه قصاده وقالت.. انا سمعت حضرتك وانت بتتكلم بالصدفه ..مش انت بتقول ان شغلتك عايز واحده تشتغل معاك وفي نفس الوقت تتجوزك ..انا ممكن اتجوزك علشان نروح الشغل لان انا محتاجه شغله ومحتاجه سكن وما عنديش مكان اروح عليه 


الشاب بقى يبصلها باستغراب من الكلام اللي بتقوله وقال ايوه يعني بس ده ..ده جواز يعني مش لعبه احنا نعرف بعض منين اصلا يعني علشان نتجوز 


لبنى قالت بسرعه يا استاذ ...حضرتك اسمك ايه 


قال بابتسامه...محسوبك خالد ..خالد الجامد ..والبطل اسمه ايه 


لبنى اتنهدت بضيق من طريقته وقالت.. لبنى اسمي لبنى 

خالد قال بمعاكسه ..اسم زي العسل.. زي صاحبتو 


لبنى كانت مضايقه منو ومن نظراتو بس حاولت تهدى وقالت اسمع يا استاذ خالد انا حاليا اتطردت من بيت اختي ومعنديش اي مكان  ممكن اروح عليه ومش عايزه ارجع البلد عند خالي وحوارات كثيره انت مش هتفهمها ...فانا هساعدك وتساعدني خليني اروح الشغله دي معاك على اننا متجوزين وكل واحد في حاله كده انت هتكسب الشغل الي انت عايزه وانا كمان هكسب شغلانه ومكان اقعد فيه وينوبك ثواب 


خالد كان  مستغرب جدا وبقى يفكر وقال.. بصراحه الموضوع غريب جدا بس كمان عسل جدا 


لبنى قالت بسرعه..ولا غريب ولا جاجه  انت بس حتيجي معايا عند الماذون نكتب الكتاب و بعد كده هنروح عند الجماعه ونقول لهم اننا متجوزين قلت ايه..لو سمحت  وافق حضرتك يمكن عندك مكان تروح عليه بس انا لا 


خالد اتنهد وبقى يبص لها باستغراب كانت بنت جميله جدا في العشرين وشكلها ولبسها بيقول انها بنت ناس اتنهد وقال طيب الموضوع ده لو هيبقى على مسؤوليتك الخاصه فيما بعد انا معنديش مشكله 


لبنى قالت بسرعه وفرحه تمام والله على مسأوليتي...وبان على  ملامحها الحزن وقالت ..ما تقلقش اصلا ما حدش هيسال عليا خالص 


خالد استغرب جدا بس محبش يسالها ويضايقها وفصلو سوا وبقم يتكلموا طول الطريق 


كانت لبنى خايفه من نظراتو وحركاتو ومش مطمنا له بس ما كانش عندها حل تاني بالنسبه لها الموت اهون من الرجوع عند خالها 

بقلم...زهرة الربيع

بعد شويه وصلوا المحطه ونزلو 


خالد قال  ..شوف يا جميل هنطلع من هنا على اقرب مكتب ماذون ونكتب الكتاب..طبعا هيدينا ورقه لحد القسيمه ما تطلع  هنروح بيها للجماعه صحاب الشغل بقى ونشوف هيحصل معانا ايه وان شاء الله خير.. انا حاسس بوشك القمر ده انها هتفرج 


لبنى قالت بضيق شديد.. على فكره حضرتك طول الطريق بتا،،عكس فيا يعني لو مش واخد بالك 


خالد  ضحك جامد وقال ..معذور حد يشوف الجمال ده كله وما يعا،،كسوش وبصلها بوقاحه وقال..ربنا يستر من الي جاي 


نفخت بضيق منه ومشيت قدامه وهو ضحك وراح وراها بسرعه 


و بالفعل راحو كتبو الكتاب والماذون ادالهم الورقه وراحوا بيها على الفيلا اللي فيه الشغل 


قابلهم هناك مدير الخدم وعرفهم شغلهم في المطبخ ووراهم المكان اللي هيباتوا فيه وكان عباره عن اوضه في الجنينه بحمام ومطبخ...حطو فيها شنطهم ودخلو يريحو لان الشغل هيبتدي اليوم الثاني 


خالد اترمى على السرير واخد نفس وقال....ااااه اخيرا هرتاح  والله الواحد  بقاله يومين ما نام 


لبنى  كانت واقفه عند باب الاوضه وبتبص للمكان بتوتر وقالت..احم...انا هقعد فين ..ده ما فيش غير اوضه واحده 


خالد ضحك بشده وقال...يا صلات النبي على دماغك .. طب هم هيعوزوا اتنين متجوزين ليه لو في اوضتين 


لبنى قعدت على الكرسي وقالت.. يعني انا وانت هنقعد هنا في الاوضه دي لوحدنا 


خالد قال بضحك..اه..لوحدنا والشطان هيأنسنا 


لبنى بصتلو بغيظ وقالت..انت والشطان بتاعك تقعدو على جمب لاني على اخري ومش عايزه اتبلي بيك 


خالد  بص لها وقال ...لاكن  انت ايه حكايتك يا بنت انتي...اوعي تكوني عاملالك عمله وهربانه وتوديني في داهيه 


لبنى قالت بضيق...يارب صبرني...يا استاذ خالد حضرتك مش اخذت بطاقتي وكتبت بيها الكتاب هكون هربانه ازاي يعني 


خالد قال بتفكير...ااممم..معاكي حق..طيب اتطردتي  من بيت اختك ليه بقى فيه واحده تطرد اختها 


لبنى قالت بضيق شديد..انا  مش عايز اتكلم في الموضوع ده اصلا حاجه متخصكش..وطلعت هدوم ليها من شنطتها وقالت...انا هدخل  استحمى مش هنبه عليك ان المفروض نحترم بعض 


خالد ضحك بشده وقال.. ما تخافيش حتى لو عايزه ابص عليكي الحمام ما فيهوش مكان مفتوح 


لبنى بصتلو بيغيظ وخدت هدوم ودخلت الحمام 


بعد شويه خرجت بعد ما استحمت ولبست بيجامه بيتي جميله ورقيقه جدا وكانت قمر قوي وطلعت وكان خالد نايم على السرير وبيكلم واحده في التليفون وبيقول.. يا بنت اتلمي بقول لك معايا ناس في الاوضه 


وسمعها شويه وقال...لا يا اختي مش شباب انتي جايه في اي مصلحه وخلاص على العموم انا في شغل جديد ادعي لي بس اسلك فيه وهظبطك يا بنت... اه وانتي وحشتيني يا سوسو و 


لسه هيكمل بص لقى لبنى بتبص له بزهول..بقى يبصلها من فوق لتحت بوقاحه وقال بسرعه ...اه طيب ماشي يا باشا هكلمك مره ثانيه  مع السلامه اصل فيه قنبله معديه 


خالد بص لها واستغرب انها بتبصلو بدهشه وقال...معقوله القمر ده كلو بيبصلي انا ..ولا انا بتهيألي 


لبنى كانت عايزه تضحك وقالت بدهشه..معلش هو فيه  بس تعقيب صغير هي الهانم اللي حضرتك بتكلمها دي..سوسو... كنت بتقول لها ادعيلي تادعيلك ازاي مش فاهمه يعني هو انت الناس اللي بيدعولك من العينه دي 


خالد قال بسرعه...انتي ايش عرفك انتي ..دي سوسو دي دعواتها للسماء عشان بتبقى كاشفه راسها على طول 


لبنى ضحكت جامد وقالت... كاشفه راسها بس 


خالد ضحك وقال انتي عايزه ايه بالظبط انت مالك ومالها 


لبنى اتنهدت وقالت... يا سيدي ابدا انت حر بس يا ريت لما تبقى تدعيلك خليها تدعي لك في اي موضوع غير الشغلانه اللي احنا فيها سوا دي علشان نسلك يعني تصبح على خير 


ولسه هتمشي شدها عليه وقال...هو انتي هتنامي ولا ايه 


لبنى قالت ياستغراب..اه هنام فيه ايه 


خالد قال..فيه ايه ازاي بس..احم..هو احنا...احنا مش هنعمل عرسان ولا ايه..ده حتى الجو قمر وبصلها من فوق لتحت وقال..وانتي قمر وهيحلى السهر 


زقتو وبعدت وقالت...انا قولتلك ايه..انت ملكش عندي غير القسيمه الي ورتها للناس..ونام بقى..تصبح على خير 


خالد اتنهد وقال...اصبح على خير...طيب..و انتي من اهله بقى...وفضل نايم على السرير 


لبنى بقت تبصلو شويه وقالت..احم  بقولك تصبح على خير 


خالد قال بتقليد.. وانا قلت لك برضه احم وانتى من  اهله 


لبنى اتنهدت وقالت ...يعني هنام وانا واقفه هو انا حصان 


خالد  ضحك وقال ..وتنامي وانتي واقفه ليه ما هو السرير كبير عريض اهو قدامك 


لبنى قالت بحرج..مهو  مش هعرف انام جنبك لو سمحت المفروض من نفسك كده تبقى جنتل وتقوم يعني واتسيبني انام 


خالد ضحك جامد وقال...اه جنتل بقى انتي من بتوع جنتل وكده لا معلش انا مش جنتل خالص وبقالي يومين ما نمتش عايزه تنامي جنبي هنا على السرير ..اهلا وسهلا ... مش عايزه تنامي براحتك  خالص الارض قدامك 


لبنى اتنهدت بضيق ..وراحت نامت جنبه على طرف السرير وهي خايفه جدا خالد ضحك وقال.. على فكره مش بعض 


لبنى قالت بضيق.. عارفه انك مش بتعض ومتقدرش تعمل حاجه اصلا انا مرتاحه كده و 


بس قطعت جملتها بصدمه وزهول لما شدها عليه جامد وقال...بلاش كلمة متقدرش دي ..ها.. انتي مراتي على فكره احنا جايين من عند الماذون لو مش واخده بالك 


كانت بين ايديه  حاولت تبعت بس مش عارفه 


لبنى قالت بغضب.. انت اللي مش واخد بالك انا قلت لك ايه قلت لك ده جواز كده وكده وخلاص يعني مش من حقك تلمسني ولا تفكر حتى و 


بس صدمها صدمه اكبر لما قاطعها وقرب لها من غير مقدمات وباسها بقوه  


بعد عنها شويه وقال...ااااخ..دول مش شفااايف..دول قطااايف 


اما لبنى كانت  عيونها مفتوحين على اخرهم من الصدمه والزهول ومتجمده مكانها وهي بتبص له كانها شافت شبح جسمها زي قطعه الخشب 

بقلم...زهرة الربيع

خالد استغرب وهزها شويه وقال.. لبنى يا بت مالك 


بس لبنى فضلت على وضعها وبتبص له بدهشه شديده مش مصدقه اللي عمله 


خالد ضحك على شكلها وهزاها تاني وقال ..ردي عليا ولا هرقعك واحده  تانيه تفوق الي جابوكي 


اول ما قال كده نطت من على السرير وبعدت لاخر الاوضه وهي بتبص له بدهشه وقالت بارتباك... انت حيو،،ان انت عملت ايه 


خالد وقف وقرب عليها جامد  وقال ..عملت ايه...ولا حاجه.. 


لبنى بصتلو بدهشه اكبر من وقاحتو وهو قال..وللامانه اجمل لحظه في حياتي 


لبنى بقت  تبصله بدهشه اكبر وقالت..انت ازاي سا ،فل كده

خالد بقى يبص لها وقال... احنا اتفقنا ..بس انتي بره كنتي جميله اه وقمر.. بس بالبيجامه دي حاجه تانيه.... حلوه قوي الصراحه 


لبنى دفعته بكل قوتها وقالت بغضب... انا الغلطانه انا فعلا غلطانه اني امنت لواحد زيك وجيت معاك هنا 


ولسه هتمشي خالد شدها من ايدها وقال بغضب ..تعالي هنا انت رايحه فين 


لبنى قالت بغضب...وانت مالك  همشي رايح في 60 داهيه مش عايزه اشوف وشك ثاني ومش عايزه الشغله كلها ووو



4و5 بارتين هديه للقمرات اللي بيتابعوها

احيه... ارتبها..وفي اوضتها... شكلي هتاخر في الترتيب ده وهنترفد في نفس اليوم يا بركة دعاكي يا سوسو 


لبنى ضحكه جامد وقالت...صفي النيه.. ان شاء الله خير 


خالد ضحك وقال..النيه..النيه مهلبيه.. هو خير قوي بس لو مش هنا..لو اتقفشنا هنتسوح 


لبنى بصت له بصدمه من كلامه 


خالد  قال بسرعه وتوتر.. مش وقت تبرقيلي دلوقتي مش وقته خالص...يارب استر 


وطلع  ورا البنت اللي ندهته على اوضتها 


اول ما وصل كان الباب مفتوح خبط عليه وقال..احم ..حضرتك كنتي عيزاني 


كانت حاطه رجل على الرجل وقالت... اتفضل دخل 

شوف.. عايزاك توضبلي السرير ده بس ترتيبه حلوه على زوقك 


خالد بلع ريقه وقال..بس  انا طباخ ..حضرتك وده مش شغلي 


روما قربت عليه وقالت... مش هتفرق كثير المهم ان شغلك يعجبني 


خالد بعد بسرعه وقال.. اه اوبا ...لا ما هو حضرتك انا مبعرفش خالص 


روما قالت بدهشه...نعم ..مبتعرفش 


خالد قال بسرعه ...لا لا انتي فهمتي ايه انا قصدي مبعرفش ارتب الاوض لاني ما اشتغلتهاش قبل كده بس هبعت لك حد من تحت ..عن اذنك ولسه هيمشي 


مسكت ايده وقالت .. استنى انا  متاكده انه هيعجبني بس جرب 


لسه هيتكلم جات لبنى  ودخلت فورا وقالت.. خالد 


خالد بصلها باستغراب وروما  بصتلها بغضب وقالت.. انتي ازاي تدخلي كده من غير حتى ما تخبطي على الباب 


لبنى قالت بسرعه..اصلي يا هانم معلش انا اسفه اصل ده الطباخ وسايب الاكل على النار وما حدش عارف ياخد باله عليه والاكل هيبوظ  


روما  قالت... طيب انزل انت دلوقتي بس لسه هنكمل كلامنا وقت تاني 


خالد هز راسو بالموافقه و نزل مع لبنى 


نزلو يوا وهما متوترين قوي بس اول ما قفلت اوضتها  بقوا يضحكوا جامد سوا وخالد قال..برافو عليكي والله 


لبنى ضحكت وقالت.. اي خدمه..ولو اني  عارفه ان الخدمه انك تفضل فوق... لكن صحيح ليه كنت خايف يعني 


خالد اتنهد وقال مش خايف..بس   انا بلاقي الشغل بالعافيه والموضوع اللي هي عايزاني فيه ده اخرته رفد لا محاله... يلا خلينا نشوف لنا شغل 


و نزلوا وبقم يشتغلوا سوا لحد اخر النهار ورجعو على سكنهم بتعب شديد واترمو على السرير هما الاتنين في نفس الوقت 


لبنى قالت بتعب...اااه... انا اول مره اشتغل الشغل ده تعبانه بجد 


و لسه هتقوم شدها من ايدها وقال... لبنى..انا حابب اتكلم معاكي في موضوع  مهم 


لبنى بقت تبصلو وقالت..طب ينفع تسبني ونتكلم 


خالد قرب  اكتر وقال... لا ما ينفعش.. بقولك ايه انا حابب نخلي جوازنا حقيقي  حاسس ان ربنا جمعنا لحكمه معينه ..انتي ملكيش حد وانا كمان خلينا نبقى سند لبعض في الدنيا 


لبنى دفعتو  وبعد وقالت ...وانا يوم ما الاقي سند الاقي واحد زيك فلاتي وكل يوم عند واحده...عشان يومين ثلاثه تروح تريل على اقرب واحده تلاقيها في طريقك 


خالد  اتنهد وقرب منها  وقال ...شوفي..انا..انا عارف  ان الي حصل من جوز اختك مخليكي فاقد الثقه في الرجاله ..واصلا تصرفاتي متطمنش...بس انا جايز اكون واخد حريتي دلوقتي بس ده لاني مش بأذي حد.. انما لو كنتي فعلا مراتي وقررنا نبقى سوا فمستحيل اخونك صدقيني 


لبنى بقت تبصلو وقالت بتوتر انا...انا مش جاهزه يا خالد ..بس ممكن احاول 


خالد ابتسم  وقال.. خدي وقتك انا حاسس  اننا هنتفاهم قوي كل ما اقربلك قلبي بيدق جامد زي ما يكون بيقولي هي دي 


لبنى نزلت عيونها بكسوف 


خالد بقى يبصلها وقرب منها  


لبنى بقت تحاول تبعده ودفعته وبعدت وقالت بغضب وبعدين معاك انا مش قلتلك هحاول ..طب ايه رايك لا هحاول ولا زفت وهتطلق منك كمان 


ووقفت بعيد عنو وهيه مكتفه اديها بغضب 


خالد ابتسم وقرب منها وقال .طب ما تزعليش حقك عليا هستناكي قد ما انتي عايزه.. بس عايزك تعرفي اني خلاص نويت اني عايزك انت وبس يا ريت تديني فرصه 


لبنى ارتبكت قوي وقالت... ماشي موافقه بس من غير قلة ادب وتلزم الاحترام معايا 


خالد قال... واخر احترام.. انت بس جربي..وانا هاحترم فيكي للصبح 


دفعته بغيظ وقالت .. ما فيش فايده فيك اصلا..وراحت تنام  وهيه بتظهر الغضب بس  من جواها مبتسمه ومبسوطه جدا 


خالد نام على الارض وقال..امتى  يجي اليوم اللي ننام فيه سوا على السرير الغلبان ده والله بيصعب عليا 


لبنى ضحكت ونامت وقالت..ما انت ونستو امبارح يلا  نام يا اخويا ما يصعبش عليك غالي 


خالد ضحك وقال..على راحتك يا جميل بكره تندم وتميل 


و في صباح يوم جديد قامت من النوم وفتحت عينيها لقتو برضو جمبها على السرير 


لبنى اتنهدت وقالت... اللهم طولك يا روحي عايز ايه صحتني من النوم 


خالد قال.. المفروض تصحي احنا هنتنفخ لو تاخرنا اكتر من كده 


لبنى  قامت بتعب وقالت... انا تعبت خالص امبارح مش قادره اشتغل تاني 


خالد ضحك جامد وقال..يا حلاوتك هو انت لحقتي عملتي حاجه..يلا بلاش كسل قومي استحمي علشان عايز الحمام انا كمان 


لبنى قامت ودخلت تستحمى و بعد شويه خرجت وبقت تنشف شعرها 


خالد  اتجمد مكانه بزهول وهو بيبص لشكلها وقال بتعملي ايه 


لبنى  قالت بلا مبالاه عادي بنشف شعري ..هخلص بسرعه متقلقش 


خالد شدها عليه بقوه وقال.. بتنشفي شعرك... ده انتي نشفتي ريقي .. انتي ازاي تطلعي كده 


لبنى استغربت وقالت ماله كده  


خالد قال ...يا حلاوتك....بقول لك ايه يا بت انتي طالعه من عيني والمصحف.. ما تحني على الغلبان اللي معاكي ده واهو كله بالحلال 


لبنى  ابتسمت بسخريه ودفعته وقالت.. على اساس بيفرق معاك الحلال من الحرام ..يا ابتاع سوسو 


خالد ضحك وقال ‏ ..وانتي تيجي ايه في سوسو وحلاوه سوسو ..ده انت لو شوفتي سوسو 


لبنى اتغاظت وقالت بضيق ..من غير ما اشوفها اكيد حاجه رخيصه زيك 


خالد ضحك وقال.. هو الصراحه الحلاوه كلها انتي..و الشقاوه انتي والدلع انتي 


لبنى ضحكت وقالت..هو انت يا ابني متبرمج على قلة الادب اربعه وعشرين ساعه 


خالد قال ...لا طبعا..بس القمر لازم يتقلو انت قمر والقلب في هواك بقى في خطر 


لبنى ابتسمت  وقالت ..طيب يا عم الشاعر ممكن بقى تدخل الحمام تستحمى علشان انا عايزه اغير 


خالد قال طب ما تغيري هنا لازم ادخل 


لبنى قالت.. وبعدين يا خالد..كده مش هنخلص 


خالد اتنهد وقال...طيب حاضر هدخل اهو ودخل  جوه الحمام وهيه لسه هتغير بترفع هدومها   وجه طالع وقال نسيت الهدوم بتاعتي 


5

نسيت الهدوم بتاعتي

لبنى شهقت  ونزلت هدومها تاني وقالت بغضب ...انت قاصد على فكره 


خالد ضحك وقال بمشاكسه.. نسيت الهدوم في ايه...اه بس لو استنيت تلت ثواني كنت لحقت العرض الاول 


هزت راسها بياس من حركاته وهو دخل على الحمام تاني 


لبنى  لبست وجهزت  وكان خالد خرج من الحمام ولبس

هو كمان وراحو  على الشغل من تاني 


بقم يشتغلو سوا مع بعض ببيمات وسعاده من الطرفين كل واحد لقى الشخص اللي ناقصه اللي هيكمله حياته ويعوضوا عن اللي فات ومرت ايام على الحال ده..وكانو بيقربو من بعض قوي و تعلقهم ببعض يزيد جدا وبقوم يعملوا كل حاجه سوا 


وفي يوم لبنى كانت مبسوطه قوي جريت على خالدوحضنتو بقوه  وبقت تقول.. انا قبضت يا خالد.. قبضت قبضت بقى معايا فلوس 


خالد ضحك  وقال...مبروك تصرفيهم بالهنا .. كل ده علشان الفلوس انا مستعده اديكي مرتبي كلو  لو هتحضن كده 


ضحكت بكسوف وبعدت وقالت..لا طبعا مش علسان الفلوس بس انا اول مره اشتغل وامسك مرتب في ايدي من تعبي .. يعني كنت طول عمري بابا بيصرف عليا وبعد كده بقيت اصرف من الفلوس الي سبهالنا وعمري ما اشتغلت واعتمدت على نفسي كده 


خالد اتنهد بحزن وقال....بس انا لو بايدي ولا تشتغلي ولا تتعبي ولا تعملي اي حاجه تبقي اميره كده...و تحكمي قلبي وبس ..هيجي يوم واكون انا وانتي لوحدنا ومستتك في بيتك ومريحك على الاخر انا حاسي ان ربنا هيحققلي الامنيه دي 


لبنى ابتسمت  وقالت.. انا مبسوطه طالما انت جنبي مش عارفه اقول لك ايه بس انا اتعودت عليك قوي يا خالد مبقتش اقدر اقعد دقيقه من غيرك 


خالد ابتسم بسعاده وقرب وقال.. ده اسمه حب..قولي  بحبك يا خالد 


لبني وقالت... لا مش للدرجه دي 

خالد قال.. ليه بس دي سهله قوي... شوفي كده.. بحبك يا لبنى بعشقك يا بت دايب في عينيكي الحلوين دول 


بقت تبصلو بابتسامه جميله وقالت..احم..انا..انا بحبك يا خالد..الظاهر كده 


خالد بقى يلف بيها و قال بسعاده يا لهووووووووي على الجمال ..يا فرحتك يا خالد.. ده خالد هيولعها النهارده 


لبنى ضحكت  وقالت.. بس يا خالد بقى بتكسف احنا في المطبخ احسن حد يدخل 


خالد قرب منها في لحظه جميله متبادله 


بس فاقو على صوت  روما يتقول  بغضب.. انتو بتعملي ايه هنا في المطبخ الله الله 


بعدو عن بعض بسرعه ولبنى خافت جدا واتوترت واتكسفت قوي وروما قالت.. اسمعي انتي النهارده اجازه وكل  الخدم  اصلا اجازه و بصت لخالد وقالت وانت حصلني  على اوضتي عايزاك في شغل..و بصيلو  بسخريه وقالت..متقلقش شغل هتعرفلو... تقريبا نفس الشغل اللي انت بتعمله هنا..عشر دقايق وتحصلني 


وطلعت على اوضتها 

لبنى اتجمعت الدموع في عيونها وقالت بسرعه.. اوعى تروح هطلع عينك يا خالد 


خالد ضحك جامد وقال.. يا بت هشوفها عايزه ايه بس واحاول اتكلم معاها 


لبنى قالت بغضب اكبر.. لا يا اخويا اهي واضحه عايزه ايه ما انتاش رايح لا 


خالد اتنهد وقربها ليه وقال انا اسيب الدنيا كلها علشان عيونك 


لبنى بقت تبصلو بعشق  وهو قلع لها  المريله بتاعه المطبخ..وقلع هو المريله  بتاعته 


لبنى قالت باستغراب انت بتعمل ايه 


خالد  مسك ايدها وقال بحب... همسك ايدك ومش هسيبها ابدا ..ورزقي ورزقك على الله 


ابتسمت بدموع وقالت قصدك هنسيب الشغل هتسيبه علشاني 


خالد  ابتسم وهو بيبص لعيونها وقال.. انا جيتوا علشانك واسيبه واسيب 1000زيه علشانك 


لبنى ابتسمت بدموع وهو شدها من  ايدها وطلع من باب المطبخ من غير حتى ما يقولوا لروما انهم ماشيين 


راحو سوا على الاوضه واخذوا شنطتهم وطلعوا بسرعه على المحطه بعد شويه كانوا في القطر وكانت لبنى حاطه راسها علي كتفه بسعاده وقالت...انت مش  هتصدق السعاده الي انا فيها 


خالد ابتسم وقال..فرحانه علشان سبنا الشعل..ده احنا مش معانا غير الفلوس الي قبضناها انهارده 


لبنى ابتسمت وقال..لا انا مبسوطه لانك عمات كده علشاني  سبت الشغل وسبت كل الحاجات دي وسبت البنت نفسها مش مصدقه والله 


خالد ابتسم وقال.. انتي اصلك ما تعرفيش قيمه نفسك انتي اهم مكسب ليا انتي بجد الانجاز الوحيد في حياتي 


لبنى بصت لعيونه بحب و قالت... انا بحبك اوي 


خالد  ابتسم وقال..و انا بموت فيكي... كانت اجمل حاجه حصلت في حياتي اني قابلتك يا ريتني عرفتك من زمان قوي 


لبنى ابتسمت بسعاده ولسه هترد الفون بتاعها بقى يرن 


مسكت الفون وبصت لاسم  باستغراب وكان اتصال من اختها قالت بدهشه.. دي معالي غريبه اوي 


خالد لما شاف ملامحها استنتج وقال..دي اختك 


لبنى قالت اه هيه..غريبه اوي دي من يوم ما مشيت ما اتصلتش عليا ابدا وردت وقالت.. الو ايوه يا معالي 


جالها صوتها وهي بتبكي بشده وبتقول.. لبنى حبيبتي انا اسفه يا حبيبتي انا اسفه شكيت فيكي سامحيني يا حبيبتي وارجعي..انا..انا  عرفت انه خاين وزباله وقبضته مع واحده من الجيران كمان..انا اسفه يا حببتي ارجوكي ارجعي 


  لبنى ابتسمت بسخريه ونزلت دموعها على حالة اختها وقالت بدموع... خدي بالك من اولادك يا معالي  ويا رب تتعلمي وما تسمحيش للشخص ده تاني يدخل حياتك لانه انسان قذر..و بالنسبه لي انا ما تقلقيش عليا ابدا 


ومسكت  ايد خالد جنبها وبصت لعيونه وقالت... انا بعيش اجمل ايام حياتي متقلقيش عليا خالص انتي اصلا محتاجه شكر على اللي عملتيه معايا وانا مسمحاكي 


لبنى  قفلت مع اختها وهي بتبص له بحب وهو شدها ليه حط راسها على كتفه وقال... هنرجع على بيت ابويا وامي هنفتحه ونعيش فيه وهاشتغل اي حاجه هناك المهم نكون سوا 


لبنى  قالت بحب شديد.. معاك حق اهم حاجه تكون جمبي انا ماصدقت لقيتك يا خالد..ربنا يعوضني بيك 


خالد بص عيونها بعشق واضح وقال ..هيعوضك باذن الله هيعوضنا سوا وهحاول بكل طاقتي اسعدك وانسيكي اي حاجه وحشه عشتيها يا حبيبتي هتبقي اماني وسكني وكل اللي طلعت بيه من الدنيا..بحبك يا لبنى..بعشقك اجمل قلب قابلتو💐🥰❤ 


تمت.........

كنتم مع اسكربت 🌹مطلوب زوجه🌹 بقلم...زهرة الربيع زهرتكم تحيكم ودمتم في امان الله مع من تحبون❤


تعليقات

التنقل السريع