القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية سكن بالروح الفصل الثانى 2بقلم زهرة الربيع (حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)

 رواية سكن بالروح الفصل الثانى 2بقلم زهرة الربيع (حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)




رواية سكن بالروح الفصل الثانى 2بقلم زهرة الربيع (حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)

2_طلع سلاحه وبقى بعمره وهيه مش شيفاه وقال...مبروك يا عروسه..اهلك مبسوطين تحت..فاكرين انهم كسبو نسبنا وامنو شرنا..مساكين..لو عارفين انهم هيخرجوكي عروسه بفستان ابيض عشان ترجعيلهم جثه بكفن ابيض مكانوش يفرحو كده 


اتسيعت عنيها بزهول لما قال كده واتفتتلو بسرعه بس اتصدمت لما شافت السلاح في ايده وبقت  تبصلو بزهول وهو قرب اكتر وجه السلاح ناحيه دماغها وقال هقتلك واوديكي لابوكي في ليله فرحك عشان يعرف ان انا دراعي ما بيتلاويش اتشهدي يا عروسه 


البنت ابتسمت بسخريه ورفعت النقاب وبصتله بتحدي وقالت.. اشهد ان لا اله الا الله وان محمدا رسول الله اضرب يا ولد العمايري اعملها واضرب اصلا من عوايدكم الخيانه 


نصار اتسعت عينيه بشده وبقى يبصلها بانبهار واعجاب شديد كانت زي القمر قال... اللهم صل على النبي ايه الحلى ده يا بت المنشاوي 


قالت بغضب ...مش كنت عايز تقتلني دلوك ايه اللي جد طول عمركم ما عندكمش مبدا 


نصار ضحك جامد ورمى المسدس وقال.. لا يا جميل طول عمرنا بنقدر الجمال واللي زيك حرام تموت بساهل كده ..وبعدين هيروح منك وين الموت جايكي جايكي ..وشدها عليه وقال .بس على مهلو ننبسطو ونتسلو الاول وتتسهل


دفعتو بغضب وقالت اياك فاكر نفسك شهريار هتتسلى الاول وبعد كده تقتلني وبصت له بتحدي وقالت لازم تفهم يا ولد العمايري انك  انت اللي هتموت على يدي وكمان الموت هتتمناه ومش هتطوله انا اللي هاخد حق ولد عمي وخطيبي منك 


لسه هتمشي مسكها من درعها بقوه وغضب وقال بزعيق..متجبيش سيره  اي راجل تاني على لسانك  من هنا ورايح انت على ذمة راجل سمعتي 

بقلم....زهرة الربيع

ضحكت بسخريه وقالت ..شلاه يا راجل... لا راجل وراجل قوي ياض 


نصار بصلها بدهشه وقال.... ياض ...على العموم الميه تكدب الغطاس .هتشوفي حالا بنفسك واتقدم عليها وهو بيبصلها جامد 


البنت اتوترت قوي وقالت بغضب.. خليك مكانك اياك عقلك يصور لك انك ممكن تلمسني.. اللي عايزينو اهلك واهلي ان احنا نتجوز ونبقى مرتبطين ببعض ويقولوا قدام الناس اننا اتفقنا واتصالحنا  اكتر من كده ما لكيش عندي يا ابن العمايري..انا كاره اني اتنفس في المكان اللي انت بتتنفس فيه ..فإنسى تقربلي 


وكانت هتمشي ناحيه الحمام  بس وقفها لما قال ..مطايقاش ولا خايفه تتكشفي اوعي تقوليلي ان ولد عمك اللي قاعد معاكي في بيت واحد ومخطوبين ومتفقين على الجواز ما قربش منك كده ولا كده 


اتسعت عينيها بزهول من تفكيره والتفتتلو بسرعه وقالت..ممكسوفش من نفسك وانت بتقول لمرتك كده..لو انا فعلا زي ما بتقول  اتجوزتني ليه يا سيد الرجاله 


نصار حس بحرج من جملتها بس ما بينش وقال... انا الصراحه اتجوزتك لجل اوديكي لابوكي جثه واعرفه ازاي يلوي دراعي وقرب منها وقال  ..بس بعد ما شفت القمر قولت حرام التربه تلمسك قبلي ولا انت شايفه ايه 


بصتلو بغضب ومردتش عليه وراحت فتحت الشنطه بتاعتها واخذت منها هدوم ولسه هتدخل على الحمام 


بس نصار وقف قدامها وقال ...انا عايز استحمى كمان 


نفخت بغيظ وقالت...اتفصل اتنيل وخلصني 


نصار  ابتسم  وقال... معاكي  عايز ندخل سوا


ابصتلو بغضب شديد وقالت.. انت عايز ايه من الاخر 


نصار قرب عليها جامد وقال انا قلت لك عايز ايه.. كله عايز الهنا كله ما ينقصش ولا حته 


قالت بغضب.. والهنا مش طايقك ولا عاوزك ايه العمل 


نصار ضحك جامد وقال ..لا للاسف لازم يعوزني الناس تحت المفروض مستنين العريس ينجز علشان يضربو النار اقولهم ايه..الهنا مش راضي 


قالت بضيق شديد ..لا ما تقولش حاجه  انا فهمتك وراحت ناحيه الكمود وجابت سكينه من طبق الفاكهه وعور،ت دراعها وحطت عليه المنديل وربطت ايدها بمنديل تاني 


نصار كان واقف بيبصلها بزهول وهيه مدتلو المنديل وقالت اتفضل ارمي لهم ده خليهم يضربوا النار وريح راسك وفكك مني 


نصار  بصلها  بزهول شديد وقال.. انتي ايه اللي هبتيه ده ايه شغل الافلام ده ومسكها من ذراعها بغضب وقال ...ما كانش فيه داعي تعملي كده منتيش قاعده مع واحد عاجز... احنا كده كده هندخل 


بصتلو بغضب وقالت يدخل عليك عزرائيل انا قلت لك مستحيل تقرب لي اياك عندكم الفهم بطيء 


نصار دفعها بغضب وقال ..لا احنا مبنفهموش واصل ..وانتي  حقي ...حقي اتهنى.. وهجم عليها 


بس مسكت نفس السكينه وحطيتها عند بطنه وقالت بغضب.. ما عاوزاش اجرسك ويقولوا حرمه جابت اجله قوم احسن لك 


نصار اتسعت عنيه بزهول وهو بيبص للسكينه كانت قصاد بطنه بالظبط وقال .. طيب اهدي

وسيبي السكينه اللي في يدك دي لتعورك 


ابتسمت بسخريه وقالت انا متعوده على السكاكين وباعور بيها مش بتعور 


نصار اتنهد وقال...با بت الناس اعقلي ليه كل ده احنا كده كده اتجوزنا 


قالت بغضب وانا قلت لك مش عايزه خليك في حالك بقى وخلي كل واحد في حاله احنا اتجوزنا لمصلحه وغير كده ملكش عندي اقسم بالله اشقك وميهمني  


نصار قام بسخريه وقال ..وعلى ايه انتي مش مستاهله المناهده اصلا  ..على راحتك على العموم انتي الخسرانه 


واخد المنديل ورماه من البلكون وانطلقت الزغاريد وضرب النار 


نصار ابتسم بسخريه وقال.. فاكرين كده بيتاكدوا من شرف الواحده  ادي العروسه زي ما هيه وهما فاكرينها شريفه 


ابتسمت بسخريه وقالت.. لا يا غالي هما عارفين العروسه ومتأكدين من شرفها تلاقيهم بس عايزين يتأكدو من رجولتك


نصار بصلها بغضب شديدوقال ..انتي ايه اللي بتقوليه ده يا بنت المركوب انتي 


ابتسمت وقالت... والله اللي فهمته ملهاش اي تفسير تاني 


نصار قرب  عليها بطريقه ترعب وقال...طب انا هاكدلك رجولتي يا بت المنشاوي جبتيه لنفسك وهجم عليها بقوه بس عضتو في دراعه و  جريت ناحيه البلكون وقالت.. خليك عندك قسما عظما لاصرخ من هنا واوريهم ذراعي واقول انك عورتني وما عرفتش تعمل حاجه واجرسك وافضحك فضيحة مخدهاش  حرامي جزم قدام الجامع 


نصار بصلها بزهول وقال..انتي اتجنيني يا بت انتي تعالي من عندك لاحسن حد يوعاكي 


قالت بغضب.. مجاياش هتتلم واتعدي ليلتك على خير  ولا ... 


نصار اتنهد ومسح على وشه بضيق  وقال.. تعالي ومش هقربلك 


قربت عليه وهي بتضحك واخذت هدوم ورايحه على الحمام بس نصار  قال بسخريه ...اسمك ايه ما تعرفناش 


بصتلو بضيق وقالت ليه مشفتش اسمي بالقسيمه ابتسم بسخريه وقال ولا شفت القسيمه نفسها من فرحتي بيكي هبص في القسيمه انا كنت متضايق ما بصيتش في حاجه وقرب منها وقال بمغازله ..بس لو كنت اعرف انهم هيدوني القمر ويقولولي هي دي اللي اتجوزتها اكيد كنت بصيت وعرفت وفرحت 


حست بكسوف من كلامه بس حاولت تبين العكس قالت اسمي.. روح الاهي تاطلع روحك 


نصار ضحك جامد وقال حلو اسمك يا روح ...يا روح الروح 


روح بصتله بغيظ واخدت الهدوم ودخلت على الحمام 


ونصار فضل باصص على طيفها بابتسامه وقال.. ايه ده يا ابوي هو في كده في الدنيا 


بعد شويه خرجت من الحمام وهي لابسه بيجامه  وقفت قدام المرايه وبتسرح شعرها الطويل 


نصار فضل باصص عليها باعجاب شكلها في اللبس البيتي يخطف القلب اتنهد وقرب منها 


روح اتنهدت  ولسه هتتحرك حاوط وسطها باديه  وقال ... التفاح شكالي منك وغيران ...بيقول ورد الخدود ده ليا ...و العسل دايب وولهان على الشفايف الورديه 


روح ابتسمت والتفتتلو وحاوطت رقبتو باديها وقالت بدلال..و الحمار شكالي منك وزعلان.. بيقول كترو الحمير حواليا 


نصار اتسعت عنيه بزهول وفضل باصص لها بيحاول بيستوعب الي قالته ووووو

تكملة الرواية من هنااااااا

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله اضغط هناااااااا


تعليقات

التنقل السريع