القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

 

رواية التوآمان "كاملة 






" التوآمان "كاملة 
 1

الظابط للعسكري : هاتلي المتهمة اللي اسمها شروق دي بسرعة 

العسكري دخل الزانزانه : شروق احمد تعالي ، ليأخذها بعنف للخارج 

اختها التؤام ( شرين ) لتحضنها بقوة
ونظرت للظابط وقالت له ممكن ثانية 
وخرج وقالت لها بتمعن : اسمعيني كويس ياشروق انا عوزاكي بسرعة 
تغيري لبسك يلا بسرعة مفيش وقت 
وحضنتها بقوة 

 انتصار بشر : ايوة يغبي امال انت مفكر ايه طبعا دا انا اعمل اكتر من كدا كمان لو عاوز 

رفعت : دا انتي دماغ ايه شيطان 
وفي الخارج لتستمع لها بصدمة 
شروق : يعني انتي اللي عملتي كدا 

لتكلم تؤامها في السماعة ايوة والله زي ما بقولك كدا انا مصدومة 

شرين بشر : انا كنت متوقعة منها كدا
واكتر كمان انا قولت هي اللي ورا كل دا 

شروق بصوت واطي : طيب هنعمل ايه 

2 "

شرين : هقولك تعملي ايه وتنفذي كلامي بالحرف الواحد علشان نقدر نجيب دليل برءاتك وانقذك من القذرة دي انا اعرف ابوكي حبها علي ايه دي وفي الآخر خانته وقتلته بدم بارد وقالت لها علي الخطة 

في  مكان آخر في الكبارية صوت اغاني عالي والراقصات تتمايل 

رفعت للمرأة : ايه يا وحش اكيد الدنيا تمام مش كدا 

المرأة وهي تتمايل عليه برقص : كله فل الشغلانه دي بتكسب فلوس ايه 

رفعت بضحك وطمع فيها : انتي لسه في الاول وبتقولي كدا وبعد كدا هتلعبي بالفلوس لعب  

انتصار : يارفعت خلي بالك اديني بقولك وبحذرك إياك تغلط وانا هاخد روحك الفديو اللي معاك دا فيه دليل الجريمة اوعي حد يشوفه واللي هنروح في مصيبه 

رفعت : كله تمام وزي الفل 

لتدخل شروق وهي متنكرة علي شكل رجل ورفعت للبنت روحي للراجل دا وشوفيه وقضي مع ليلة 
وأخذتها البنت للغرفة لتضربها علي رأسها بالزجاجة لتسقط مرمية علي السرير 

3  "     

شرين في السماعة : جدعة ياشروق 
اكيد طبعا رفعت حالا يجي ويشوف البنت خلصت ولالا علشان يرمي لها شوية فلوس اول ما يجي كتفيه 

شروق بخوف : انا خايفة دول زي  العصابة امتي اخلص 

شرين لتشجعها : متخافيش حاولي اتماسكي حتي لو جبتي دليل صغير 

العسكري فتح الزنزانة ودخل بنت تاني معها بس مش تمام وشكلها بلطجية قالت لها : 

قومي يا بنت أمسحي الاوضة ايه دا انا ضيفة هنا معاكي 

لتقف لها شرين وتأتي لها : نعم يا اختي قولي تاني كدا تعاليلي هنا 

وبعد شوية الست جابت الجردل وقاعدة علي الارض وبتمسح 
😂😂😂 ايوة كدا جدعة ربيها يا بت ياشرين

دخل رفعت للاوضة طبعا بعد ما خبت البنت بعيد بس كانت شروق 
غيرت لبسها لقميص نوم قصير وهو اتصدم 

رفعت : مشفتيش راجل كان مع بنت هنا وبعد شوية 

شروق بدلع : لا مشفتش لتضع يديها علي وجهه بمياعة وتقول 
تحب نقضي ليلة وانسيك كل حاجة 
وفعلا رقصت له وقالت في نفسها 
معلش يا بنت ياشروق لازم تعملي كدا غصب عنك وتمثلي علشان تاخدي حق ابوكي وبصت له بإبتسامة وهو طبعا شرب وسكر

4 " 

رفعت بدون وعي :  مش هتيجي تنامي جمبي يقمر 

هي : طبعا طبعا استني بس احضر كأس تاني علشان الليلة تبقي جميلة 

وصبت له كأس ووضعت فيه منوم 
وقعدت جمبه علي السرير وقالت له 
اشرب يا بيبي ههههه 
وشرب وبعد دقيقتين نام وفتشت في جيوب البنطلون ولقيت فلاشة 

قالت لاختها لاقيت فلاشة اعمل ايه دلوقتي اكيد لو اخدتها هيعرف 

شرين بتفكير : امممم طب بوصي شوفي الموبايل كدا يمكن عليه حاجة 

وشافت الموبايل لقيت صور وهي بتقتل ابوها 

ردت وهي عينها بتلمع بفرحة : 
انا لقيت صور ليها وهي بتقتله 

شرين بفرحة : حلو خالص دا يعتبر دليل انتي معاكي تليفون صح 

شروق : ايوة 

شرين : طيب مستنية ايه صوري الصور بسرعة او انقليهم بلتوث يالا قبل ما يصحي 

5 " 

راحت شروق للسجن ورجعوا بدلوا اللبس هما الاتنين 

شرين : كدا فاضل اجيب دليل تاني زي مثلا تسجيل او اي حاجة تاني القضية دي لازم دليل قوي 

شروق : ماشي وخلي بالك من نفسك اكتر 

انتصار بشر : يا غبي مفكراني غبية زيك علشان كدا راقبتك 

فلاش باك 

انتصار في الابتوب وبعد ماشفت وهي بتديله الكأس لأنها كانت حاطة كاميرات مراقبة في الغرفة وشافتها 
واللهي لا اوريكي 

رجوع من الفلاش " 

اتصلت برفعت : تعالي علشان عاوزك في حاجة مهمة 

وراح لها ومسكت المسدس وقتلته 
واتصلت برجالتها تعالوا عاوزكم تجيوا تأخدوا الغبي وتدفنوا في اي حته

6 "

شرين : انا كدا لازم حتي اروح عندها في البيت واعمل نفسي بحبها 
وبكدا هسمعها واعرف اسجل ليها 

انتصار بتصنع : تعالي ياشروق يا حبيبتي متعرفيش من ساعة ما اختك ما اتحبتست وانا حزينة عليها ازاي ابوكي كان موصيني عليها وعليكي قالتها وطلعت منديل فيه منوم وامرت رجالها يخدوها   
    
شروق في السجن بتصلي لاختها وقالت يارب نجينا من المحنة دي وعديها علي خير 

في مكان بعيد عن الانظار
 
علي حافة الارض كانت مكتفها والرجالة كانوا بيحفروا ليها حفرة 
علشان يدفنوها 

انتصار : هو انتي يا بنت بتاخدي دليل ليا وعاوزة توديني في داهية 
انا هوريكي ازاي تعملي فيا كدا اكيد كنتي جاية علشان تاخدي دليل تاني مش كدا 

شرين في سرها : انا كنت عارفة انك هتعملي كدا لاني كنت متوقعة منك ايه حاجة وحاولت تفك نفسها بالمشرط اللي معاها ونجحت في ذلك وعملت نفسها مربوطة 

الرجل : ندفن دلوقتي 

انتصار : ادفن اخلص منها زي ما خلصت من ابوها كل دا وهي كانت حاطة تسجيل صغير في البلوزة بتاعتها 

الراجل راح نحيتها راحت زفته وهربت منهم


7 " 

وصلت قسم الشرطة وورت التسجيل والصور  للظابط 

الظابط بصدمة : يعني كدا شروق اختك بريئة من قتل ابوها هتروح مننا فين اوصلها بس 

انتصار : وزعت عليهم بواكي فلوس 
وقالت امشوا انتوا بسرعة يالا 

انتصار : انا لازم اتنكر واهرب من البلد دي بسرعة اكيد ورت للظابط الصور اللي معاها 

وسافرت الغردقة وكانت مرتدية قبعة كبيرة ونظارة ولبس شيك جدا 
وهي جارة الشنطة الكبيرة وراها 
وحجزت غرفة لتجلس مع واحدة اسمها مريم واتصاحبت عليها  

8 " 

مريم : بس انتي شكلك هانم شيك اوي يا فاتن 

انتصار : ايوا طبعا يا حبيتي اعمل ايه بقي عيالي كلهم بعد ما عملتهم وكبرتهم اتجوزوا وسابوني لوحدي 
قولت اسافر واعيش لوحدي احسن 

مريم : نفس قصتي يلا اهو ناخد بحس بعض 

في نفس الوقت الظابط كان بيدور عليها 

الظابط حسام : هربت وبقالي فترة بدور عليها علشان اخلص الناس من شرها واعملها 

شروق : انشاء الله تلقيها 

حسام : انشاء الله وقال لاختها 

9 " قبل الآخير 

حسام : تسمحيلي بعد ما اقبض عليها اتجوزك 

شرين تؤامها : اكيد طبعا مع انك مكنتش مصدق انها مظلومة وانها مكنش ينفع تقتل ابوها بذمتك كدا ياحضرة الظابط حسام في واحدة تقتل ابوها طب ازاي 

الظابط يقف بضحك : انا مكنتش اعرف انها مظلومة لان كل الدلايل والأدلة اثبتت انها هيا اللي عملت كدا 

شروق : ولا يهمك يا حضرة الظابط انا كنت مظلومة ومحدش صدقني  
     
ليضحكوا جميعا بساعدة وفرح وهم يتدوعدوا لها 

حسام : احنا لازم الاول نوصل لرجالتها انا عندي علم انهم هنا فا احنا لو قدرنا نوصل ليهم اكيد هنعرف مكانها فين

10 " والأخير 

حسام : احنا لازم الاول نوصل لرجالتها انا عندي علم انهم هنا 
فا احنا لو قدرنا نوصل ليهم اكيد هنعرف مكانها فين 

لتتحدث شروق : طيب ولو محدش
قال علي مكانها 

حسام : اكيد هنعمل اللازم معاهم 

وفعلا دوروا عليهم ولقهم بيسلموا شغل أسلحة وكدا فا اتقبض عليهم 
ملتبسين 

في القسم حسام : ادكيوا يا حلوين اتقبض عليكم ومتلبسين كمان يعني مش هتقدروا تنكروا ، فين بقي الكبيرة بتاعتكم اللي هي انتصار 

الرجل : سافرت الغردقة يا بيه بس انا عبد المأور وهي مشغلنا عندها ارجوك طلعني انا مليش زنب 

ليضحك الظابط حسام وهو يسقف له : لا والله هسدق انا كدا الهبل اللي انت بتقوله دا امال ايه اللي خلاك تشتغل معاها في الشغل المشبوه دا 
محدش ضربك علي ايدك يا حلو 

ونادي العسكري خدهم علي الحجز 

وسافروا لها هما التلاتة وجمعوا القوات تحت البيت وطلعوا لها واتخضت مريم 

حسام رفع المسدس عليها : انتي مين تعالي معانا انتي كمان 

ليوجه نظره له وهي كانت واقفة ببرود تام : اخيراااا هتنوري يا انتصار 
والله ليكي وحشة السجن مستنيكي 
والبدلة الحمرا كمان 

ليدخل اتنين من الجيش الذي كانت خارج المنزل وهو يمسك انتصار 
والتاني وهو ماسك مريم لتصرخ مريم وهي نقول يا لهوي يالهوي انا مالي انا ومال الصحوبية بس ياربي مانا بقالي سنين عايشة لوحدي هي اللي جت وقعدت معايا انا مكنتش مرتاحة للموضوع دا 

الظابط حاسم : متخفيش احنا هناخد اقولك من ساعة لما جت هنا 
علشان نعرف اذا كان في حاجة كدا
ولا كدا علشان هي عليها كذا قضية يعني إعدام في ميدان عام 

عند القسم 

شروق : اخيرا حق بابا رجع 

شرين وهي تحضنها : اخيرا يا حببتي والعدالة هتتحقق اخيرا ربنا وقف معانا ونصرنا 

مريم : طيب وانا اقدر امشي يا باشا 
اتفضلي انتي وهخلي حد يوصلك لحد بلدك طبعا بعد ماحكت له كل حاجة من ساعت ماجت لحد لحظت القبض عليها 

اما انتصار في كانت واقفة بغيظ وحقد وهي تنظر لهم وهم يشعرون بطعم الانتصار عليها 

وانعدمت واخيرااا العدالة اتحققت 

وهما خارجين التلاتة من القسم 

حسام : طبعا هنطلع علي المازون 
شروق : طيب ممكن طلب 
حسام : اتفضلي 
شروق : طبعا انا هوافق بس بشرط خلي شرين تقعد معايا 
شرين بمقاطعة : لا انا هسافر وانتي من حقك تعيشي حياتك 
شروق : لا اوعي تقولي كدا انتي وقفتي كتير جمبي لما بدلنا انا وانتي 
حسام بصدمة ممزوجة بالفرح : انتوا حكاية انا كنت حاسس ان الدليل جه في أسرع وقت ، عالعموم يا ستي انا موافق وميرضنيش انا اختك تقعد بعيد عنك 

انتهاء 🥰🌸




تعليقات

التنقل السريع