القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية جبروت قاسي الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر بقلم حورية مصطفى ( حصريه في مدونة قصر الروايات)

 رواية جبروت قاسي الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر  بقلم حورية مصطفى ( حصريه في مدونة قصر الروايات)




رواية جبروت قاسي الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر  بقلم حورية مصطفى ( حصريه في مدونة قصر الروايات)

جبروت قاسي


#البارت_الـسـادس


بعد مرور بعض الوقت صحيت روز علي يد تتح"سس جس"دها بر"غبه.. 


روز بفزع: انت 


شهاب بخبث: وحشتيني يـا روز.. 


روز بخوف: انت دخلت ازاي هنـا.. 


شهاب بإبتسامة وهـو يقترب منها من الـبـاب يـا روزي و ظل يحرك يديه علي جميع انحاء جس"دها 


روز بغضب ضر"بته بالقلم قائله لو ايديك الو"سخه دي فكرت تلمسني صدقني هقت"لك يا شهاب انت فاهم 


شهاب بغضب امسك"ها من شعرها بعن"ف بقا انتي بتمدي ايديك عليا يا ز'باله انتي نسيتي انك واحده مست"عمله يا بت انتي يعني ر"خيصة اخرك اقضي معاكي ليله وارميكي زي الك"لبه ولا انتي مفكره حبيب القلب بيحبك لا تبقي غلطانه هو اتجوزك بس عشان مزاجه غير كده هيرميكي.


روز بغضب و صراخ: ليـه انت مفكر كل الر"جاله زيـك يـا حيو"ان اذا كنت مفكر نفسك ر"اجل اصلا.. 


شهاب بغيظ: انـا هعرفك ازاي انـا مش ر"اجل و بدا يفك ازرار قميصه.. 


روز بخوف انت بتعمل ايه يا مجنون انت.. 


شهاب بخبث هعرفك اذا  كنت راجل ولا لا  وفجاه من دون سابق انذار ه"جم عليها وشرع في تمز"يق ملا"بسها و لكنـه احس بخبطه قـويـه علي راسه من الخلف إلتفت ببطء و تفاجأ بـ فاتن تمسك بين يـديـها عصاه و يبـدو علي ملامحها التوتر الشديد.. 


فـاتـن بغضب و تـوتـر: انت ميـن وبتعمل ايـه هنـا و ازاي دخلت.. 


كان سيجيب و لكنـه تفاجأ بـداغـر يـدخل الي الغـرفه بغضب و يسدد له لـكمه اسقطتـه ارضا علي الفور.. 


داغـر بعصبيه وغضب جحيمي: بتعمل ايـه في بيتي يـا بن **** انـا حذرتك قبـل كده لـو قربت مـنهـا هقت"لك وانت شـكلك عـايـز تمـو"ت علي ايـدي و ظل يسدد له اللـك"مـات حتي وقع مغشيـا عليه فاقدا وعيه.. 


امـسـك داغـر هاتفه واجري اتصـال.. 


داغر بعصبيه وصراخ: ازاي قدر يهرب منكم يـا شـويه بهايم امـال انـا بدفعلكم فـلوووس لـيـه.. 


علي النـاحيه الاخري.. 


الحـارس بـخوف: صدقني يـا بـاشـا هو ضر"بني بـالسك"ينه اللي معـاه  عشان كده معرفتيش اعرفك بهروبه..


داغر بهدوء: ربع ساعه و تكون هنـا عشان تاخد الحيوان ده.. 


الحارس بطاعه: امرك يـا باشا.. 


بعد مرور ربع ساعة جاء الحارس واخذ شهاب معه.. 

           

فـاتن بحزن مزيف: انتي كويسـه يـا رزان.. 


ذهب داغـر الي رزان واحتضنها و همس في اذنيها اهدي يـا روزي انتي كويسه و بخير محدش يقدر ياذيكي طول مـا انـا عايش.. 


بصتلهم فـاتن بحقد وخرجت خـارج الغرفه.. 


رزان بـدموع: كنت خايفه لـ يعمل وحشه يـا داغر.. 


داغر بحب مسح دموعها وقال بهمس طول ما انـا جمبك محدش يقدر يـاذيكي يـا روزي.. 


ابتسمت رزان وقالت هنروح نشـوف جنـه امتـه.. 


داغر بإبتسامة: ارتـاحي الاول عشان تقدري تشوفي جنه وانتي في حـاله كويسـه.. 


✰ـــــــــــــــــــــــــــــ✰


في الـمسـاء كانت رزان تجلس بجابب جنـه.. 


رزان بإبتسامة: مفيش حاجه بتوجعك يـا روحي.. 


جنـه ببراءه: دماغي بتوجعني يـا روز شويه ضغنين.. 


اقترب داغر من جنـه لكنها ابتعدت عنـه بخوف مختبئه داخل احضان اختهـا.. 


رزان بإبتسامة: متخافيش يـا حبيبتي.. 


جنـه ببراءه: هيضر"بني يـا روز.. 


خرج داغر بحزن من الـغرفه..


رزان بإبتسامة: ينفع كده يـا جنتي.. هو زعل و خرج اهو.. 


جنـه بحزن: مكنتش اقصد يـا روز بس انا كنت خايفه منه.. 


رزان بإبتسامة: متخافيش يـا حبيبتي هو كان حابب يعتذر منك ده حتي جيبلك العاب كتير كـ إعتذار منه.. 


جنـه بطفوله: لـمـا يرجع انـا هكلمه واقوله انـا مش خايفه منـه يـا روز.. 


رزان بإبتسامة: طيب يـا حبيبتي.. 


بعد مرور بعض الوقت.. 


دخل داغر الي الغرفه بإبتسامة لطيفه.. 


داغر بإبتسامة  انا اتكلمت مع الدكتور وقال اننا نقدر نرجع البيت لان جنه حالتها اتحسنت.. 


رزان بسعاده: بجد يعني مفيش مضعفات.. 


داغر بإبتسامة: لا متقلقيش.. 


اقتربت رزان من جـنـه لكي تحملها ولكنها رفضت وطلبت من داغر ان يحملها.. 


داغر بإبتسامة: انتي تـأمري يـا اميرتي.. 


جنـه ببراءه: انـا مش زعلانه منك خلاض.. 


داغر بسعاده: بجد.. 


جنه بإبتسامة: بجد.. 


✰ــــــــــــــــــــــــــ✰ 


في سـيـاره داغر.. 


رزان بهدوء: بس ده مش طريق البيت يـا داغر.. 


داغر بهدوء: عارف يـا روزي ده طريق قصر الشهاوي.. 


رزان بإبتسامة: طيب و فاتن هتفضل في البيت لوحدها.. 


داغر بهدوء: فـاتن زمانها في القصر دلوقتي.. 


رزان بإبتسامة: طيب..


بعد مرور نصف ساعه من القياده وقفت سياره داغر امام احدي القصور الفخامه.. 


كانت رزان منبهره من جمـال القصر.. 


رزان بإنبهار: بسم الله ماشاء الله تبارك الرحمن.. 


داغر بحب: عجبك القصر.. 


رزان بإبتسامة: حلو اوووي.. 


داغر بإبتسامة: انتي احلي.. 


ابتسمت رزان بخجل.. 


امسك داغر يديها و باليد الاخري ممسك بيد جنه.. 


داغر بإبتسامة: طب خلينا ندخل.. 


في داخل القصر.. 


كانت تجلس سيده في اواخر الخمسين من عمرها علي كرسي متحرك يبدو عليها الغرور و التكبر و بجابنها فتاه في العشرين من عمرها.. 


السيده بغرور: حمدلله علي سلامتك يـا داغر.. 


داغر بهدوء: الله يسلمك يـا سلوي هـانـم.. 


اقتربت الفتاه من داغر بإبتسامة وقالت طال الغياب الفتره دي اووي.. 


رزان بهمس لـ داغر: انت متجوز كام واحده.. 


داغر بضحك: هههه دي اختي قمر يـا روزي.. 


قمر بمرح: وحشتيني يـا ابيه..


داغر بإبتسامة حب احتضنها وانتي اكتر يـا قلب ابيه..  


قمر بمرح: مين العسل دي.. 


داغر بحب: روز مراتي واختها جنـه.. 


سلوي بغرور: و دي شوفتها في اي كباريه.. 


داغر بعصبيه: سلوووووي هانم.. 


فزعت سلووي من صوته الحاد وقالت ببرود انا بقول كده لمصلحتك عشان منظرنا ومستواك الاجتماعي.. 


داغر ببرود: مصلحتي انـا عارفها كويس يـا سلوي هانم وامسك يد روز متجها الي جنـاحه.. 


في جنـاح داغر.. 


كان داغر يجلس علي الفراش منتظرنا خروج روز من المرحاض.. 


بعد فتره خرجت روز من المرحاض وفي يديها منشفه من اجل تجفيف شعرها.. 


داغر بتوهان: انتي حلوه اوووي يـا روزي.. 


اقترب داغر منها ببطي محتصنا ايااه من الخلف وهو يشد يديه علي خصرها يجذبها اكتر داخل احضانه.. 


رزان بخجل وهي تحاول ابعاد يده ممكن تشيل ايدك..


#البارت_السابع


داغر بهدوء: انتي هتنامي في حضني يـا روز  نوم علي الكنبه دي تنسيها خالص واكمل بصرامه مش عايز نقاش في الموضوع ده انا مش،متجوز عشان انـاااام علي السرير لوحدي..


نـام داغر و رزان داخل احضانه..


في صباح اليوم التالي


تصحى رزان وتتفاجاه بداغر يبتسم لها وهو يلعب في شعرها..


رزان بتوتر  : انت صاحي من أمته


داغر بابتسامه:  من شويه كده


رزان بخجل:طيب ممكن تعديني عشان اقوم اجهز نفسي.. 


داغر  وهو يهمس امام شفت"يها لسه بدري وهتلاقي مفيش حد صحي دلوقتي وكاد ان يقب"لها ولكنها ابتعدت عنه سريعا..


رزان بعصبيه وصراخ :انت ليـه مبتفهمش انـا بقرف من لـمسـتك لـيـا يـا داغر واكملت بدموع يـا ريت متحاولش تقرب مني تاني..


داغر بغضب  يبقي بتحلمي يا رزان شكلك عشان اتعملت معاكي حلو يبقا فكرتي ان مقدرش اعملك حاجه واكمل بفحيج ا"فعي لا تبقي غلطانه انا اقدر اخدك دلوقتي واكسرك بس مش هعمل كده بس جهزي نفسك لان بليل هنتمم جوازنا.. 


رزان بغضب: مش هيحصل يا داغر مش هجليك تقرب مني لكنه لم يبالي بكل ما تفوهت بيه وتركها ودخل الي الحمام.. 


في وقت لاحق في شركه الشهاوي


كان يجلس داغر بكل برود وامامه يجلس حازم بغضب.. 


حازم بغضب: انت مجنون يا داغر ازاي تعمل كده بعملتك دي رزان هتكر"هك اكتر لانها لسه لحد دلوقتي مش متقبلك كزوج ليها انت لحد دلوقتي بالنسباله الشخص اللي اغتصا"بها ودمر ليها حياتها.. 


داغر ببرود: عشان كده لازم اعمل كده.. 


حازم بحزن: بعملتك دي هتخسرها يا صاحبي.. 


داغر ببرود: لا مش هخسرها لانها معتيش  ليها حد غيري حتي لو فكرت تهرب مني مش هتلاقي مكان تروحوا.. 


حازم بهدوء تمام يا صاحبي اعمل اللي يريحك همشي انا بقا عشان انا اللي هحضر الاجتماع مع العملاء.. 


اوم اليه داغر بهدوء..


في مكان اخر حيث يجتمع الشر


مجهول1:  بغضب  انتي ازاي عملتي كده بعملتك دي دمرتي كل اللي احنا كنا بنخطط ليه 


مجهوله 2:ببرود كان لازم اعمل كده والا داغر كان هيعرف


مجهول1  طيب هنعمل اي دلوقتي كل حاجه خططنا ليها كده باظت 


محهوله 2  اللي لازم يحصل انك تظهر بقا لان ظهورك هيقلب كل الموازين.. 


مجهول 1 بخبث: وهو ده اللي هيحصل.. 


ابتسم الاثنان بشر وفعلو ما حرموا الله.. 


في وقت لاحق.... ✰


كان الجميع يجتمع علي طاوله الطعام  حتي قاطعهم دخول شخص.. 


داغر بغضب: اي اللي جابك هنا يابن****


سلوي ببرود: انا اللي جبته هنا يا داغر.. 


داغر بعصببه: شكل سلوي هانم نسيت ان القصر ده ملكي.. 


سلوي بهدوء: ده اخوك يا داغر.. 


داغر بغضب: لا الحيو'ان ده مش اخويا هو ابنك انتي ولا شكلك نسيتي عملتك.. 


وترك الطعام وخرج بغضب من القصر باكمله.. 


في الليل..✰


دخل داغر بغضب الي الغرفه ووجود رزان تجلس علي الاريكه وتشاهد التلفاز.. 


داغر ببرود: عايزك.. 


التفت اليه فيروز بر"عب ولكنها تكلمت بعصببه انت مجنون اي اللي بتقوله ده.. 


داغر ببرود بقول عايزك واكمل بخبث عايز حقوقي.. 


رزان بغضب وده مش هيحصل لكنها لم تكمل جملتها وتفاجات بداغر يدفن وجهه داخل عن"قها وبدا يوزع قب"لاته فوق عن"قها ظل علي هذا النحو عده لحظات قبل انا يرفع راسه ويلتهم شفت"يها في قب"له قا"سيه فصل قب"لته قائلا ببرود عايزك قال هذا واسرع بحملها متجها بها ناحيه الفراش.. 


بعد مرور فتره....✰


رزان بدموع: يعني انا كنت لسه بنت... 


داغر ببرود..


يتبع..


لو لقيت تفاعل حلو علي ده هنزل كمان واحد بكره.. 


#جبروت_قـاسي

#حوريه_مصطفي



#البارت_التامن


بعد مرور فتره....✰


رزان بدموع: يعني انا كنت لسه بنت... 


داغر ببرود : ايوه لسه بنت 


رزان بصراخ. طيب ليه عملت كده لي فهمتني وفهمت الكل انك اغت"صبني بسببك حياتي تدمرت واضطرات اتجوزك لو مفكر أن لما اعرف ان انا كنت لسه بنت هسمحاك تبقى غلطان يا داغر انا بقيت بكر"هك وبقر"ف منك اكتر من الاول انت انسان اناني ومش بتفكر غير في نفسك.. 


داغر وهو يمسكها من ذراعها بعنف كلمه كمان وهد"فنك مكانك هنآاا..


رزان بعصبيه و دموع : يكون احسن عشان انـا تعبت و عايزه ارتاح.. 


امسكها من شعرها بعصبيه وقال بفحيح افعي بس انـا مش هريحيك يـا روز.. 


رزان بقوه: تعرف يـا داغر لو بـايدي كنت مو"تك وهكون مبسوطه و وقتها بس انت اللي زيـك المو"ت خساره ليـهم.. 


داغر بـهمس وهو يقترب منها واحده مكانك كان زمـاني قت"لتها علي كلامها ده يـا روزي بس انتي غيرهم مهما تعملي مش هقدر اذ"يكي لاني بحبك  و ذهب تـاركا لـدموعها تـاخذ مجـارها.. 


في الخـارج..✰


كانت فاتن  مرتديـه فستان يكشف اكثر مـا يستر..


فـاتن بمياعه: داغر حبيبي انت رايح فين.. 


داغر بعصبيه: ابعدي عن طريقي دلوقتى يـا فـاتن.. 


فـاتن بإبتسامة وهي تقترب منه تعالي و انـا اغير مودك يـا بيبي بدل مـا ال.. 


داغر بهدوء و هو يبعده عنـه: اوعي تعمليها و تغلطي فيـها يـا فاتن وقتها هيكون ليـا تصرف مش هيعجبك.. 


بلعت فاتن باقي كلامتها في خوف.. 


فـاتن بغيظ: اللي تشوفه يـا بيبي و اكملت بسهوكه مش هتيجي معايا.. 


داغر ببرود: لا ماليش مزاج و سبها و مشي.. 


فاتن بعصبيه: صدقني يـا داغر هند'مك علي رفضك ليـا ده بكره تجيلي راكع.. 


✰ـــــــــــــــــــــــــــ✰ 


في احد المنازل الراقيه..✰


حـازم بسخريه: عايزها تحبك ازاي وانت خدتها غصب عنها يــا داغر.. 


داغر بعصببه: انـا جاي اقعد معاك عشان مضايق وانت بتحرق في دمي يـا حازم.. 


حـازم بهدوء: انـا بنصحك يـا داغر انت كده بدل مـا تقربها منك بتبعدها عنك بتصرفاتك.. 


داغر بحزن وعيون دامعه: مقدرش اسيبها يـا حازم انـا بحبها همو"ت من غيرها مجرد التفكير انها تكون لحد غيري بتقت"لني عارف انهـا هتـاخد وقت لحد مـا تسامحني و تحبني بس انـا تعبت يـا صاحبي..


حازم بحزن علي صديق عمره: انت لازم تتغير يــا داغر لو مش علشانك عشان روز لانها تستاهل انك تعافر عشانها.. 


داغر بإبتسامة: معاك حق.. 


حازم بمرح: اخيرا فهمت ده انا كنت يأست منك يأخي.. 


داغر بعصببه مزيفه: انت قد كلامك ده.. 


حازم بتمثيل الخوف: لا يــا بـاشـا انت هتاخد علي كلام عيل زيي..


داغر بضحك: نـاس مبتجيش غير بـالعين الحمره.. 


حازم بإبتسامة حب : ربنا يريح قلبك يـا صاحبي.. 


داغر بإبتسامة: امين يارب واكمل انـا لازم امشي دلوقتي يلا سلام.. 


حازم بهدوء: سلام.. 


✰ــــــــــــــــــــــــــــــ✰


في قصر الشهاوي..🥀


كـانت روز تجلس مع جنـه و تلاعبها حتي قاطعهم خبط علي باب الغرفه يليه دخول داغر.. 


جنـه ببراءه: داغر.. 


داغر بإبتسامة شلها وقال بحب و هو ينظر الي رزان: قلب داغر.. 


رزان بإبتسامة: يلا يـا جنتي ادخلي اغسلي سنانك عشان تنامي لان الوقت اتاخر.. 


جنه بطفوله: حاضر يـا روزي و ذهبت الي المرحاض.. 


اقترب داغر من رزان قال بحب انـا عـايز  نبدا صفحه جديده مع بعض يـا روز..


رزان بضحك: ليه انت كسرت كوبايه يـا داغر بيه و ذهبت الي احدي الطاولات الموجوده في الغرفه و امسكت كاسه الميـاه و رمتها ارضا.. 


رزان بإبتسامة: لو تقدر تصلحها زي مـا انا كسرتها وقتها فينا نبدا صفحه جديده يــا داغر.. 


داغر بإبتسامة: هصلحها يــا روزي ثـم انحني ولم الزجاج المكسور من الارضيه.. 


رزان بهدوء: دي فرصتك الوحيده يــا داغر.. 


داغر بإبتسامة: عمري مـا هضيع الفرصه دي يـا روزي.. 


جنه بطفوله: انا غسلت سناني يـا روز.. 


روز بإبتسامة: يلا روحي نامي يـا حبيبتي.. 


جنه ببراءه: نامي معايا يـا روز.. 


روز بإبتسامة: حـاضر يــا حبيبتي واكملت لـ داغر انـا هنام مع جنه النهارده.. 


هز داغر راسه بالموافقه و خرج.. 


✰ـــــــــــــــــــــــــ✰


الساعه الثانيه منتصف الليل.. 


كان داغر يتحرك علي الفراش لا يستطيع النوم.. 


داغر بعصببه: اووووف مش عـارف انــام من غيـرها.. 

نهض من علي الفراش بعصبيه و ذهب باتجاه غرفه جـنـه.. 


في غرفه جـنـه.. 


كانت روز تنام و بداخل احضانها جـنـه.. 


داغر بغيره: المفروض انـا اللي اكون مكانها دلوقتي محدش ليه الحق في حضنها غـيـري.. 


ذهب بـاتجاه الفراش و ازاح جنه بعيدا عن روز و نـام هو مكانها.. 


في صـبـاح يـوم جـديـد..✰


صحت روز علي صوت ضحكات عاليه داخل الغرفه تفاجات بداغر يلاعب جنه و صوت ضحكتهم يعلو المكان.. 


رزان بإبتسامة: صبـاح النور.. 


داغر بإبتسامة حب: صـبـاح الـورد و اليـاسمين يـا روزي.. 


رزان بـهـدوء: غسلت سنانك لما صحيتي يـا جنـه.. 


جنه بطفوله: لا نسيت يـا روز.. 


رزان بإبتسامة: يلا زي الشطوره ادخلي اغسلي سنانك.. 


داغر ببراءه و هو يقترب منها انـا برضو مغسلتش سناني يـا روز.. 


رزان بجديه: و انـا اعمل ايه و ذهبت لكي تصلي فرضها.. 


داغر بضحك: شكلي هتعب معاكي يـا روزي.. 


بعد فـتـره كان كل من داغر و روز وجنه يجلسون علي طاوله الطعام حتي قاطعهم دخول سلوي و بجانبها شخص اخر.. 


سلوي بهدوء: اكرم هيعيش معانا هنـا يـا داغر.. 


داغر ببرود: بصفتك ايه قرارتي انه هيعيش معانا يـا سلوي هانم.. 


سلوي بهدوء: بصفتي امك و ليـا في البيت ده زيك يـا داغر.. 


داغر بعصببه: ده بيتي انـا يـا سلوي هانم وانتي عايشه هنا شفقه مش اكتر.. 


قمر بعصبيه: ابيه انت ازاي تكلم ماما بالاسلوب ده.. 


داغر بعصببه: اخرسي يـا قمر.. 


قمر بعصبيه: لا مش هخرس انـا عايزه افهم انت ليه بتعامل ماما بالاسلوب ده من وقت لما بـابـا اتو"في واكملت بغضب وانت مش ليك الحق ترفض ان اكرم يعيش هنا لانه اخونا وليه حق  في القصر زيك بالضبط..


داغر بعصبيه: ده مش اخونا ولا عمره هيكون ده ابن سلوي هانم الغير شر''عي.. 


يتبع.. 


عايزه اعرف رايكم في البارت وتفاعل حلو علي البارت يـا عسليات♥.



#البارت_التاسع


قمر بعصبيه: لا مش هخرس انـا عايزه افهم انت ليه بتعامل ماما بالاسلوب ده من وقت لما بـابـا اتو"في واكملت بغضب وانت مش ليك الحق ترفض ان اكرم يعيش هنا لانه اخونا وليه حق  في القصر زيك بالضبط..


داغر بعصبيه: ده مش اخونا ولا عمره هيكون ده ابن سلوي هانم الغير شر''عي..


قمر بصدمه: يعني ايـه..


داغر بعصبيه: يعني ده ابن حرام عشان سلوي هانم كانت ماشيه ورا شهو"اتها.. 


كـان الجميع يقف في حاله صدمه من كلام داغر حتى استفاقت قمر من صدمتها 


قمر بغضب انت اي اللي بتقوله ده معقول وصل كر" هك لي ماما يخليك تتهمها اتهام زي ده وكمان بتقول ان أكرم مش اخويا الشر"عي انا بجد مصدومه فيك يا داغر... 


داغر بسخريه لا متتصدميش فيا يا قمر هانم تقدري تسالي سلوى هانم بابا مات ازاي واكمل حديثه وهو ينظر إلى سلوى قوليلها يا هانم بابا مات ازاي.. 


سلوى بتوتر : بابك مات بسكته قلبيه يا داغر.. 


داغر بغضب : لا مش عايز الكلام الفارغ اللي الكل يعرفه عايزك تقوليلها الحقيقه انطقيييي يلااا..


سلوي بتوتر: حقيقه اي اللي عايزني اقولها انت عايز توصل لي اي يا داغر ما الكل عارف ان بابك مات بسبب سكته قلبيه.. 


داغر ببرود وسخريه: يعني مش مات عشان حضرتك ادتوله دواء يوقف القلب لما عرفتي ان هو عرف الحقيقه وقرر يكتب ليا كل حاجه وخلاني واصي علي املاك قمررر.. 


سلوي بعصبيه وخوف:  اي الكلام اللي انت بتقوله ده انت اتجننت.. 


داغر بسخريه : لا للاسف مش اتجننت بس كشفت حقيقتك.. 


قمر بعصبيه : داغر انت ازاي تكلم ماما بالطريقة دي وازاي قدرت تقول عليها الكلام ده.. 


داغر بغضب: لان ده الحقيقه اللي حضرتك مش عايزه تشوفيها تقدري تقوليلي امته اهتمت بيكي امته ده حتي ساعه لما كنتي بتتعبي كانت بتسيبك لي الداده وتروح الحفلات والسهرات انطقيي كلامي صح ولا غلط ولكنه لم ياخد  منها اي رد بلا ظلت  قمر تنظر الي الارض والدموع تنهمر علي وجهها بغزاره.. 


نظر داغر الي سلوي بغضب صدقني هندمك علي كل حاجه عملتيها هندمك علي قت"ل ابويا وتد'مير طفولتنا  ولو انتي مفكره انتي واللي معاكي ان انا معرفش حاجه من اللي انتم بدبروها تبقوا غلطانين لان انا عارف كل حاجه بس سيبكم لحد ما تجيبوا نهايتكم معايا وتركهم وغادر من القصر بغضب شديد.. 


في وقت لاحق.. 


كانت تجلس سلوى في غرفتها وشارده حتى قاطعها دلوف أكرم الي الغرفه ..


أكرم بغضب:هنعمل اي دلوقتي داغر طلع عارف كل حاجه وأننا متفقين سوا.. 


سلوى بغضب : معرفش بس لازم القى طريقه ابعد داغر بها عن طريقي عشان اخد كل الفلوس دي لان مش بعد التعب اللي تعبته ده كل اطلع من المولد بلا حمص 


أكرم بهدوء: وانتي بتفكري في اي كانت ستجيبه ولكن قاطعها دلوف فاتن الي الغرفه 


فاتن بسخريه: بتفكري في اي يا هانم طلعت كل مخططاتك مكشوفه بالنسبه ل داغر هو انتو كنتوا مفكرين ان داغر مش عارف حاجه انا من الاول شكيت ان هو عارف حاجه وحاجه خطيره كمان وأكملت بسخريه بس هو صحيح يا سلوى هانم ان انتي كان عندك علاقات غير شر"عيه وأكرم جاه منهم الصراحه مكنتيش اتوقع كده بس بجد شابوو ليكي 


نظرت إليها سلوى بغضب


بس تعرفي انا عندي خطه هايله ليكي تقدري منها تتخل"صي من داغر للأبد


أكرم بهدوء: واي الخطه دي انتي ناويه على اي


فاتن بشر : ناويه على مو"ته


سلوى بصدمه:  اي اللي بتقوليه ده انتي اتجننتي


فاتن بسخريه: اي حنيتي


سلوى بتوتر:  بس ده ابن عايزني اشترك في مو"ته ازاي انا كان أخرى اخليه يفلس واخد كل الأملاك بس مستحيل كنت افكر اقت"له


فاتن ببرود: والله ده الحل غير كده مفيش بس اعرفي حاجه ان داغر مش ناوي يخليكي حره كده على طول وهيدخلك السجن لأنك قت"لتي باباه وممكن في اي وقت يعيد فتح القضيه من تاني ويطلب تحاليل


سلوى بخوف وتوتر:  انا موافقه بس هنفذ ازاي


فاتن بشر: هقولك.... 


سلوى بتساؤل: بس هتستفادي اي من مو ت داغر 


فاتن بطمع: 5 مليون دولار ده مقابل مساعدتي ليكم 


سلوى بغضب :نعم يا رو'ح امك انتي هتستعبطي 


فاتن بسخريه وطمع: اامم اظن اللي انتي وابنك هتاخدو اكبر من  كدا بكتير اوي و اللي بطلبه دا مجرد شويه  ملالايم بالنسبالكم 


سلوى بخبث:هدفعلك اللي انتي عايزاه بس اهم حاجه داغر يمو"ت في أقرب وقت ومن غير ولا نقطه د"م انا مش عايزه شوشره


فاتن:اوكي بس لازم تحصل مشكله بين داغر  و روز عشان يجي معايا بيتي وهناك انا هخلصلك عليه


سلوى:مشكله.... انتي ناويه تخلصي عليه ازاي


فاتن: تؤتؤ مش شغلك انتي ليكي التنفيذ بس لازم يحصل مشكله بين داغر و روز لان طول ما هما سوا انا مش هقدر انفذ...


سلوى:والمشكله دي ايه بقى...


فاتن بخبث: هو مش شهاب كان عايز روز يبقى اكيد كان بيحاول يقربلها ويل"مسها لازم الفكره دي تنزرع جوا داغر ف بالتالي هيكون كر" هها


سلوى: ودا هتعمليه ازاي... 


فاتن بسخريه: يعني كم صوره حلوه كدا ليهم مع بعض


سلوى بسخريه:وتفتكر داغر هيصدق وهو اول واحد يقربلها اكيد هيفهم انها فيك


فاتن بشر: دي شغلتي بقى


ومسكت موبايلها وكلمت شخص مجهول


سلوى بخبث:دماغك سم


ابتسمت فاتن لها بكل شر.....


في وقت لاحق.... 💜


دلف داغر الي غرفته وتفاجاه بروز تجلس على الفراش وشارده...


داغر بخبث وهو يقترب منها ويطبع قب"له خفيفه على شفت"يها القمر بيفكر في اي


روز بخضه داغر وأكملت بخوف عليه انت كويس صح انا كنت قلقانه عليك اوي لأنك لما طلعت من القصر كنت مدايق او ومتعصب فخوفت لتتهور


داغر بابتسامه وهو يحاوط وجهها بجد يا روزي انتي كنت خايفه عليا


اومت إليها روز بخجل... 


داغر وهو يضمها الي صدره نفسي نداي لي علاقتنا فرصه تانيه يا روز صدقيني مش هخليكي تندمي انا محتاجاك اوي أقرب الناس ليا بيغدروا بيا وكل ده عشان شويه فلوس


روز بابتسامه :انا معاك دايما خليك واثق من ده


قاطعهم صوت فون داغر يعلن وصول رساله


فتح داغر الرساله وفجأه  اسودت  عينيه من شده الغضب امسك روز من شعرها بعن"ف


روز بوجع: في اي انت اتجننت ازاي تمسكني كده


داخل بغضب: وهو يضر" بها بالقلم في انك واحده ز"باله شوفي يا هانم صو'رك انتي والبيه وعامله نفسك الخضره الشريفه عليا


روز ب



#البارت_العاشر

روز بصت لداغر بغضب وعصبيه :انا بقيت بكر"هك يا داغر و بقر"ف منك لأن كل يوم تثبتلي انك انسان حق"ير وقذ"ز وهطلق منك و لو معملتش كدا هقت"ل نفسي


داغر بسرعه مسك*ها من رقبتها وقربها له وبحده: حتى دي مش من حقك لان حياتك دي مش ملكك وانا هسيبك تهدي لكن هنتكلم تاني يا روز


و زقها بعنف وخرج من الاوضه


ومن القصر كله وراح النايت وفضل يشرب بغضب


فاتن دخلت النايت كانت لابسه فستان ابيض قصير من الدانتيل ضيق ومغر"ي.... وابتسمت بمكر وراحت حضنت  داغر


فاتن بدلع: وحشتني اوي يا داغر


داغر بسكر : وانتي كمان


فاتن : طب ماتيجي نروح الشقه القديمه لو فعلا عايز تثبتلي اني وحشتك ولا مفيش غير ست روز


داغر : لا طبعا ياله بينا


بعد مده وصلوا لشقه فاتن...... 


وهي سابته ودخلت لجواه... داغر بص للمكان وكل كله متزين بالورد والشموع وفي تربيه عليها أطيب والذ اكل


بعد شويه خرجت فاتن وهي لابسه قميص نوم اسود قصير... 


راحت ناحيه داغر وشغلت مزيكا... 


فاتن بدلع: ممكن نرقص سوا


داغر بابتسامه :طبعا... 


فاتن و داغر بدوا يرقصوا سوا وهي في  حضنه...

 

فاتن بخبث : هتوحشني اوي يا داغر... 


داغر مكنش مركز.... 


فاتن : لا يا حبيبي احنا ادامنا سهره طويله ركز معايا 

ومسكت كوبايه عصير بخبث وديتها لداغر... 


فاتن:خد يا حبيبي اشرب عشان تفوق معايا كدا


داغر اخد الكوبايه وشربها ورجعوا يرقصوا تاني لكنه بدا يحس بدوخه وراسه لفت وحاسس انه هيقع..


فاتن بخبث:مالك يا حبيبي حاسس بحاجه.. 


داغر بدوخه: لا يا فاتن  انا كويس


فاتن  بخبث راحت جابت ورقه من على الكومود... 


فاتن بخبث:ممكن يا حبيبي تمضي هنا على الورقه دي... 


داغر كان حاسس بتوهان ودوخه واخد الورقه من فاتن وفعلا مضها... 


فاتن اخدت الورقه وابتسمت بمكر وباغر"اء قعدت على رجل داغر... 


فاتن بابتسامه خبيثه: دلوقتي يا حبيبي لازم تاكل وأكملت بدلع  وانا هاكلك بنفسي.. 


وفعلا بدأت فاتن تاكل داغر كل الاكل وهو حاسس انه دايخ وحاسس بوجع في بطنه وريقه ناشف و عنيه بتزغلل وبيشوف كل حاجه بتشويش... قرب على المايه اللي على الترابيزه ولكن  فجأه فاتن بتشيل المياه وبتوقعها على الأرض... 


داغر كان حاسس بالتشويش بيزيد و ووجع بطنه بيزيد بيرفع راسه لقى فاتن واقفه مبتسامه بخبث

بدا يحس بأن الدنيا كلها سودا وياخد أنفاسه الاخيره.. 


داغر بتعب و هو بيغمض عنيه: ل يه؟ عملتي كده... 


فاتن: عشان الفلوس يا حبيب قلبي ما هو لو انت مش ليا يبقى مش هتبقى  لغيري ولازم على الأقل استفيد منك... قالت ذلك عندما شاهدته يقفد الوعي تمام وانفاس بتقف.... 


في وقت لاحق..... 💜


فاتن بخبث: مع السلامة يا يا داغر كدا مفعول السم اكيد عمل مفعوله رحله موفقه يا بيبي 


داغر باغماء: روز..... 


عند روز..... 💜


قامت مفزوعه من النوم وهي حاسه ان داغر  في خطر وانه بيروح منها... 


قامت اتوضت وصلت وفضلت تعيط  وتدعيله 


عند داغر...... 💜


اخد اخر أنفاسه واسم روز هو آخر حاجه كانت على لسانه وفي قلبه


عند روز 

خرجت من اوضتها وكانت بتجري وبتعيط وتنادي عليه بأعلى صوتها كل العيله طلعت على صوتها


روز بدموع وصر"يخ : داغر داغر 


قمر. في ايه يا روز اهدي


روز بدموع. داغر جراله حاجه قلبي مقبوض اوي يا قمر.... 


قمر بهدوء: اهدي اكيد كويس متخافيش ولكن لم تهتم بحديثها وخرجت من القصر وهي تركض عندما استمعت الي صوت سياره وكل تفكيره ان داغر برا


لكن وقفت مره واحده لما لقيت ناس شايلين داغر ووشه عليه  د"م


روز وقفت مره واحده بصدمه وووووو.... 


يتبع.... 


#جبروت_قاسي

#حوريه_مصطفي 


_توقعاتكم......... 💜؟ 


ياترى فاتن و سلوى هيتكشفوا؟ 


 وهل داغر كدا فارق الحياه؟ 


حب روز و داغر هينتهي هنا و لسه في باقيه للحكايه

رايكم يا قمرات......


تكملة الرواية من هناااااا


تعليقات

التنقل السريع