رواية جبروت قاسي الفصل الحادي عشر والثاني عشر والثالث عشر والرابع عشر والخامس عشر بقلم حورية مصطفى ( حصريه في مدونة قصر الروايات)
رواية جبروت قاسي الفصل الحادي عشر والثاني عشر والثالث عشر والرابع عشر والخامس عشر بقلم حورية مصطفى ( حصريه في مدونة قصر الروايات)
جبروت قاسي
#𝙋𝙖𝙧𝙩_11
روز بدموع. داغر جراله حاجه قلبي مقبوض اوي يا قمر..
قمر بهدوء: اهدي اكيد كويس متخافيش ولكن لم تهتم بحديثها وخرجت من القصر وهي تركض عندما استمعت الي صوت سياره وكل تفكيره ان داغر برا..
لكن وقفت مره واحده لما لقيت ناس شايلين داغر ووشه عليه د"م..
روز وقفت مره واحده بصدمه من منظر داغر وخلفها قـمـر..
اقتـربت روز من داغر بخطوات بطئيه والخوف ينهش قـلبـها..
روز بـدموع: داغر كويس صح انتي شايلنه كده لـيه..
الحارس بحزن: للاسف داغر باشا اتوفي يا هانم..
روز بعصبيه: اي الكلام اللي بتقوله ده داغر مستحيل يسيبني لوحدي انت اتجننت..
نظر الحارس الي الارض بحزن..
انهارت قمر علي الارض وظلت تبكي وتصرخ..
روز بصدمه و دموع : مستحيل يموت داغر عايش اكيد ده مقلب عشان اسامحه ونبدأ صفحه جديده مع بعض..
خرجت فاتن من القصر و خلفها اكرم و سلوي علي و جهها علامات الحزن كما نظن..
فاتن بدموع مزيفه: معقول داغر حبيبي سابني واكملت وهي تنظر الي الحارس بدموع طيب هو ازاي مات ازاي يعني اي اللي حصل..
اقتربت سلوي من داغر وقالت بهمس بجانب اذنيه انت اللي وقفت قصادي و دي كانت نتجيه اللي يقف قصادي الموت.. الموت و بس يـا بني..
الحارس بحزن: لقينا العربيه مقلوبه علي الطريق وداغر بيه موجوده جوها وللاسف عم الاسعاف وصلت كان داغر بيه اتوفي لان اللي خبطه مشي وسابه واكمل وهو ينظر اليهم ودلوقتي لازم يدفن لان اكرام الميت دفنه..
سلوي بدموع: معاك حق يـابني..
اكرم بهدوء: لو سمحتوا دخلوه القصر جوه و بكره هنبدا في مراسم الدفن..
الحارس بايماء: حاضر يـا بيه..
✰ـــــــــــــــــــــــــــــــــ✰
في صباح اليوم التالي..
انتشر خبر وفاه رجل الاعمال داغر الشهاوي نتجيه حادثه سير..
في قصر الشهاوي..
مرت اجراءات الدفن..
بعد مرور 3 ايام في جناح سلوي..
كانت تجلس فاتن علي ساق اكرم وهي تلعب في ازرار قميصه..
سلوي بهدوء: اتلخصنا من داغر نهائي.. هنعمل ايـه في رزان..
فـاتن بضحكه خبيثه: دي سيبها عليـا انـا..
اكرم بإبتسامة: حبيبي العاقل بسبك انتي قدرنا ننهي علي داغر و جبروته..
ابتسمت فاتن و هي تتذكر مـا حدث..
فلاش باك
فاتن ببرود: دلوقتي لازم نعمل حاجه عشان الموضوع يبان ان حادثه ومحدش يشك في حاجه..
اكرم بابتسامة خبيثه: هتصل بالرجاله عشان يجوا ينقوله ونحطه في العربيه ونسيب العربيه علي الطريق السريع والطريق ده معروف بحوادثه الكتير وبكده في اي لحظه ممكن تيجي عربيه وتخبطه وكده الموضوع يبان علي ان حادثه لان تاثير السم ده مش بيابن في الجسم يعني حتي لو حد نقله المستشفي محدش هيقدر يشخص حالته علي ان حاله تسمم وبالفعل حدث ما خططوا اليه..
وتم نقل داغر الي سيارته وتركوها في وسط الطريق..
بــاك..
فاتن بإبتسامة: كل شي متـاح بالحرب و الحب بس انـا كـان حبي لـ مال داغر..
✰ــــــــــــــــــــــــــ✰
في جنـاح روز و داغر..
كانت روز تجلس علي الفراش و بجانبها قـمـر..
قـمـر بحزن: هتفضلي ساكتـه لـ حد امـته كده يـا روز داغر مات و المفروض اننا ندعيله..
رفعت روز عينها بتوهان وقالت بدموع مـات يـا قمر من غير مـا يعرف اني سـامحته و كنت نـاويه نبدا صفحه جديده..
قـمـر بحزن: انتي لازم تكوني قويـه عشان جنـه اختك مينفعش تشوفك بالحاله دي اكتر من كده و اكملت بدموع و عشان داغر يكون مبسوط يـا روز..
روز بـدموع: مش قادره يا قمر كل اما افتكر ان هو طلع من القصر مدايق مني ويمكن ده السبب اللي خله يعمل الحادثه دي بحس اني بتخانق انا تعبانه اوي يـا قـمـر..
قـمـر بإبتسامة حزن: ده قدر و مكتوب يـا روز و محدش يقدر يعترض عليـه..
روز بدموع: و نعمه بالله..
قـمـر بإبتسامة: يلا تصبحي علي خير و جنه هتنام معايا النهارده..
روز بهدوء: و انتي من اهل الجنه..
✰ــــــــــــــــــــــــــــ✰
في صـبـاح يـوم جديـد..
صحت روز علي صوت صراخ فـاتن..
كان الجميع يـقف في بهو القصر..
فاتن بصراخ: الهانم كانت لسه نـايمه لحد دلوقتي و مش عارفه انها عليها شغل القصر كله من اليوم..
روز ببرود: شغل ايـه يـا فاتن..
فاتن بهدوء: اؤبس انـا ازاي انسي اعرف روز هـانم اني مشيت كل الخدم اللي في القصر و هي اللي هتخدمنا..
روز بعصبيه: انتي بتقولي ايه انتي اتجننتي يـا فاتن..
فاتن بإبتسامة: لا يــا حبيبتي بس داغر قبل مـا يموت كاتب كل املاكه باسمي انـا..
سلوي بإبتسامة وهي تقف من علي كرسيها المتحرك انتي مسمعتيش هي بتقول ايه ياريت تنفذي كلامها بدون كلام..
روز بصدمه: انتي ازاي بتمشي..
يتبع..
عاوزه تفاعل حلو علي البارت يــا جميلات واسفه علي التاخير بس اليومين دول كنت تعبانه حرفيا ومش قادره اكتب..
#جبروت_قاسي
#حوريه_مصطفي
#𝐏𝐚𝐫𝐭_12
سلوي بإبتسامة وهي تقف من علي كرسيها المتحرك انتي مسمعتيش هي بتقول ايه ياريت تنفذي كلامها بدون كلام..
روز بصدمه: انتي ازاي بتمشي..
سلوي ببرود: انا مكنتش مشلوله اصلا زي مـا انتوا مفكرين كل دي كانت تمثيله مني عشان اقدر اعيش في القصر ده من وقت مـا عرفت ان كل الاملاك بقت باسم داغر وانـا كنت عارفه انو هيخليني اسيب القصر بعد ما اكتشف حقيقتي فكان لازم امثل اني قعيده و دلوقتي داغر بح مات فمش مضطره امثل اكتر من كده..
كـانت قـمـر و رزان في حـالـه صدمه و ذهول من حديثها..
رزان بصدمه: ده ابنك ازاي هـان عليكي هتعملي فيه كده انتي لا يمكن تكوني ام..
سلوي ببرود: هههههههه وهو داغر ابني عاملي ايه حلو في حيـاتي عشان يـهـون عليا..
قـمـر بدموع و صراخ : ليـه يــا ماما قولي ليـه كل ده عشان الفلوس حرام عليكي يلعن الفلوس اللي تخليكي تاذي ضناكي بالاسلوب الحقير ده..
سلوي بغيظ: اه كل ده عشان الفلوس يـا قـمـر عشان العز اللي انتي شايفه ده و اللي داغر كان هيحرمني منـه..
فاتن ببرود: كفايه كلام ملوش لازمه يـا قمر و خلينا نستمتع بحيـاتنا احنا مـا قصدنا خلـصـنا من تحكمات داغر..
قـمـر بصراخ و عصبيه: انتي نسيتي نفسك ولا ايـه يــا فاتن و نسيتي المكان اللي جيتي منه.. نسيتي اصلك يــا فاتن و ان داغر هو اللي لمك من الشارع يعني كل ده بفضل اخويـا داغر يـا حيو"انه..
فاتن بغضب: الزمي حدودك معايا يـا قـمـر لان كل ده بقا ملكي انـا..
اكرم ببرود اعصاب: كفايه كلام في الموضوع ده و وجه حديثه الي قـمـر عاوز تعيشي في القصر ده يبقا تحترمي اللي فيـه..
قـمـر بإبتسامة: و انـا هستني ايـه من واحد وسخ و خاين زيـك واكملت حديثه وهي تشد يـد روز يلا يـا روز من هنا عشان في ناس عايشه دور مش دورها و مكان مش مكانها..
✰ــــــــــــــــــــــــــــــ✰
في وقت لاحق..
في جنـاح فـاتن..
كان يجلس كل من اكرم و سلوي و علي ملامحهم علامات الغضب..
فاتن بعصبيه: قـمـر نسخه مصغره من داغر احنا لازم نتخلص منها في اسرع وقت..
سلوي بعصبيه: انتي بتقولي ايـه يــا فاتن انـا مستحيل اذي قـمـر او اخيلكي تاذيها..
فاتن ببرود: ليـه هي فرقت ايـه عن داغر يــا سلوي هانم..
سلوي بتوتر: في ايـه يــا فاتن قولت مش هناذي قـمـر و انتهي الموضوع..
فاتن بخبث: اوكي يــا سلوي هانم اللي تشوفيه..
سلوي بإبتسامة: انت لازم تبدا تروح الشركه من بكره يــا اكرم..
اكرم بإبتسامة: حاضر يـاامي..
في جنـاح روز و داغر..♡•
رزان بهدوء: اهدي يــا قـمـر بلاش عصبيه انتي نسيتي كلامك ليـا..
قـمـر بدموع: كنت بقف في صفها ديما ضد داغر يـا روز و كنت بمنعه يقول اي كلمه تاذي مشاعرها بس انـا طلعت مغفله و ظلمت داغر..
رزان بإبتسامة: محدش بيختار اهله يــا قـمـر استغفري ربك و ادخلي اتوضي عشان نصلي الضهر..
قـمـر بإبتسامة: حاضر يـا روز..
و بالفعل دخلت قـمـر لكي تتوضي و بعد فتره خرجت..
رزان بإبتسامة: يلا نصلي يــا قـمـر..
قـمـر بإبتسامة: يلا..
و بدوا في الصلاه..
بعد وقت انتهت كل من رزان و قـمـر من الصلاة..
قـمـر بإبتسامة: تقبل الله..
رزان بإبتسامة حب: منا و منكم صالح الأعمال..
✰ــــــــــــــــــــــــــــــ✰
في صباح يوم جديد♡••
في شركه الشهاوي جروب..
اكرم بعصبيه: انت ازاي تمنعني ادخل الشركه يــا حيوان انت..
الحارس ببرود: اسف يــا اكرم بيه انت ممنوع تدخل الشركه تحت اي ظرف كان و دي كانت اوامر داغر بيه..
اكرم بعصبيه: و دلوقتي داغر بتاعك مات و انا المسؤول عن الشركه دي..
_ و من قالك انك المسؤول عن الشركه يـا اكرم..
اكرم ببرود: ده الاكيد يــا حازم بعد ما داغر مات المفروض انـا اللي امسك الشركه..
حازم بهدوء: للاسف انت مالكش مكان هنا و حسب اوامر داغر قبل مـا يموت انت مستحيل تدخل الشركه..
اكرم بإبتسامة: و هنسيب الشركه من غير مسؤول عنها بسب اوامر داغر..
حازم بإبتسامة: ومين قال كده يـا اكرم داغر قبل مـا يموت عملي توكيل لـ الشركه عشان كده ياريت تتفضل من هنـا و ذهب الي الداخل تاركا اكرم خلفه يغلي من الغضب و الحقد..
*ــــــــ في مكان اخر ـــــــ*
تفيق روز وتتفاجا بانها في غرفه في غايه الجمال باللون الابيض..
روز بصدمه انا فين واي اللي جبني هنا..
هو بضحكه خبيثه انا اللي جبتك هنا يا روزي..
التفت روز نحو مصدر الصوت وتفاجات ب..
يتبع..
#جبروت_قاسي
#حوريه_مصطفي
#𝑷𝒂𝒓𝒕_13
روز بصدمه انا فين واي اللي جبني هنا..
هو بضحكه خبيثه انا اللي جبتك هنا يا روزي..
التفت روز نحو مصدر الصوت وتفاجات بـ داغر يقف امامها..
روز بـصدمه وهي تقفل عينيها وتفتحهم مره اخري حتي تستوعب الذي امامها هو داغر وقالت بدون وعي انت ازاي عـايـش..
داغر بـحـب: وحشتيني يــا روزي..
روز بـعصـبـيه: يـاريت تـرد عليـا ازاي يقولوا انك مت وانت واقف قـدامي دلوقتي..
داغر بإبتسامة حب و هو يقترب منها:هتعرفي كل حاجه في وقتها يا روزي لان عقلك الصغير ده مش هيستوعب كل حاجه مره واحده قال هذا وهو يشير الي دماغها باصابعه...
واكـمل بـحـب..♡
بعدين انتي وحشاني دلوقتى و جلس علي الاريكه و اجلسها علي ساقيه..
روز بخجل: ممكن تبعد شـويـه مينفعش كده..
داغر بتوهان و وهو يستنشق عبيرها: مش قادر يــا روزي وحشاني كل تفصيله فيكي..
روز بـبـعض التوتر: انـا عاوزه امـشي من هنـا يـا داغر..
داغر بحب: لا يـا قلب داغر و دنيته احنـا هنام لاني من وقت مـا بعدت عن حضنك و انـا مبعرفش انـام..
روز بـخـجـل: بس..
داغر بإبتسامة عشق: شششش يــا روزي انـا همو''ت و انـام في حضنك..
روز بإبتسامة: بعد الشر عليك..
داغر بإبتسامة شالها و قال يبقا تسمعي الكلام و تنـامي في حضني..
✰ــــــــــــــــــــــــــــ✰
فـي قـصـر الشـهاوي..♡
فـاتن بعصبيه: ازاي يعني يرفض انك تدخل الشركه بأي حق يرفض الحيو"ان ده هو ناسي انو هو زي اي موظف في الشركه..
اكرم ببرود: داغر عامله توكيل لـ الشركه قـبـل مـا يمو"ت..
فـاتن بـصـدمـه: ايـه..
اكـرم بهـدوء: زي مـا سمعتي انـا مقدرش اعتب الشركه طول مـا سي حـازم موجود هنـاك..
سلوي بهدوء: يبقا نتخلص منه..
اكرم بغيظ: انتي مفيش علي لسانك غير القتل..
سلوي بببرود: و هو في حل تـاني غيـره..
فـاتن بهدوء: سـلوي هـانم معاها حق..
اكرم بعصبيه: مستحيل اكون معاكم في الخطوه دي..
سلوي بصوت غليظ: احنـا بدأنا الطريق ده سوا يـا اكرم يبقا ننهيه سوا و اكملت بإبتسامة يـاريت تأجر مجرمين عشان نتخلص من حـازم في اسرع وقت..
فـاتن بإبتسامة: و ليـه نأجر مجرمين طالما اكرم موجود هو ينهي الموضوع بهدوء..
اكرم بابتسامة بخبث: كلمه زياده و هروح ابلغ عنك يـا فاتن وانتي عـارفه اني اعملها..
فـاتن بإبتسامة: ما كلنـا مشتركين في قتل داغر يـا بيبي..
اكرم ببرود: بس الفيديوهات اللي معايا تثبت غير كده يـا روحي..
فـاتن بتوتر: قصدك ايـه..
سلوي بصراخ: كفايـه هنروح في داهيـه بسب غباءكم انتوا ناسين ان قـمـر هنـا في القصر يـا شويه بقر..
اكرم و هو يرسل قبله في الهواء الي فاتن تشاو يـا بيبي..
✰ــــــــــــــــــــــــــــــ✰
عند روز و داغر..♡
فاقت روز من نومها و تفاجات بـ داغر ينظر اليها بهيمان..
روز بخجل: انت صاحي من امته..
داغر بإبتسامة: من شويه بس و اكمل بحب اجهزي عشان حازم مستني تحت عشان يوصلك القصر..
روز بهدوء: حـاضر..
بعد فتره انتهت روز..
داغر بحب: هتوحشيني يـا روزي..
روز بتوتر: هو انـا مش هشوفك تـاني..
داغر بإبتسامة وهو يقترب منها ويهمس في اذنيها: و روزي عـاوزه تشوفني تـاني..
روز بإبتسامة: اه.. لا انـا بسال بس..
داغر بحزن مزيف: يعني مش عاوزه تشوفيني..
روز بسرعه: لا انـا عاوزه اشوفك..
داغر ابتسم بحب وقال روزي تأمر و انـا انفذ..
ابتسمت روز بخجل..
داغر بإبتسامة: يلا امشي والا هعمل حاجه هموت و اعملها..
روز بغيظ: انت قليل الادب و خرجت مسرعه خارج المنزل..
داغر بهمس: ومش متربي و حياتك..
✰ـــــــــــــــــــــــــــــ✰
بعد فتره وقفت سيـاره حـازم بعيد نسبيا عن قصر الشهاوي..
روز بإبتسامة: شكرا يـا استاذ حـازم..
حـازم بإبتسامة: العفو يـا رزان و اعتبريني اخوكي من النهارده..
روز بإبتسامة: ده شئ يشرفني يـا حازم..
حازم بإبتسامة: خلي بالك من نفسك و اكمل ببعض التوتر و من قـمـر كمان..
رزان بضحك: حاضر من عيوني..
دخلت رزان القصر و علي وجهها ابتسامه مشرقه..
_بخ..
رزان بخضه: حرام عليكي يــا قـمـر فزعتيني..
قـمـر بضحك: مين واخد عقلك يـا بت..
رزان بتغير الموضوع: انـا برضو يـا ست قـمـر و لا سي حـازم اللي واخد عقلك..
قـمـر بتوتر: ههههه هزارك بـايخ يـا روز مفيش من الكلام ده..
رزان بضحك: عليا انـا برضو عموما يــا ست قـمـر بكره يجي يوم و تقعي بلسانك وغمزت لها..
قـمـر بغيظ: غوري يـا بت من هنا..
رزان بمرح: متزقيش طااه..
كان تشاهد كل هذا فـاتن بحقد كبير..
فـاتن بحقد: يــا خساره يــا قمر مش هتودعي حبيب القلب..
✰ــــــــــــــــــــــــــــ✰
كان حـازم يقود سيارته عائدا الي منزله حتي ظهرت امامه شاحنه كبيره حـاول تفاديها و لكن بدون جدوي و اصطدمت الشاحنه بسيارته و انقلبت عده مرات ثم انفجرت..
_ العربيه بتولع حد يساعدني عشان نطلعه..
= شكله لسه في ربيع شبابه..
كان حازم يسمع هذا الكلام ثم فقد وعيه او قد فارق الـحـيـاه..
يتبع..
عاوزه تفاعل حلو علي البارت يــا جميلات و ياريت تقدروا تعبي..
#جبروت_قاسي
#حوريه_مصطفى
#𝑷𝒂𝒓𝒕_14
العربيه بتولع حد يساعدني عشان نطلعه..
= شكله لسه في ربيع شبابه..
كان حازم يسمع هذا الكلام ثم فقد وعيه او قد فارق الـحـيـاه..
كانت تـعـم حـالـه من الضـجـه في جـمـيـع ارجاء المستـشـفى..
_ عايزين دكتور هنــا بسرعه الـشـاب بـيـموت..
الممرضه بهدوء: حطه علي الترولي لـحد مـا يجي الـدكتور يشوفه..
الرجل بصراخ و عصبيه: بـقولك الشـاب بين الـحيـاه و الموت تقولي اسيبه لـحد مـا الدكتور يجي..
الممرضه بـبرود: و انـا اعمل ايـه..
الرجل بعصبيه: تشوفي شغلك امال انتي ايــه لازمتك في المخروبه دي..
جاء الدكتور علي صوت الزعيق..
الدكتور بعصبيه: اي اللي بيحصل ده اي الاستهتار ووجه كلامه الي الراجل حضرتك في مستشفى وممنوع الصوت العالي عشان المرضى..
الرجل بسخريه: يعني ممنوع الصوت العالي عشان المرضى ومش حرام لما اقول للأستاذه تسعف الشاب اللي بيمو'ت ده والقيها تقولي حطه هناا لحد اما الدكتور يجي يشوفه..
نظر الدكتور الي الممرضه بغضب مما جعلها تخفض راسها الي الأرض بخجل..
الدكتور لي الرجل بهدوء انا بعتذر عن الاستهتار اللي حصل واكمل وهو ينظر إلى حازم وانا بنفسي هشوفه وهتابع حالته..
الرجل بشكر شكرا يا دكتور..
اوم إليها الدكتور بابتسامه وغادر الي غرفه العمليات التي امر الممرضين بنقل حازم إليها..
نـظـر الـرجل الي الهاتف حـازم الموضوع بـيـده ثـم قـام بتشغيله لـ جهات اتـصاله حتى وجد اخر رقم كان متصل بيه وكان متسجل باسم "اخي".
بـعـد مـرور سـاعه كـان يـجلس داغر امـام غـرفه العمليات و علي وجه علامات الخوف و الحزن..
فـلاش بـاك🦋•
كـان يـجلس داغـر في مـنزله حتي جـاءه اتـصال من حـازم..
داغر بغيظ: لو بـترن عشـان تستظرف زي عـادتك يـبقا تقفل احسن يـا حـازم..
_انا مش حـازم يـابني صـاحب الموبايل ده عـامل حـادثه و هو دلوقتي في مستشفى ***..
داغر بـصـدمـه: طيب انـا جاي حالا..
نــــهـايـه الـفلاش🦋•
_مـش هتجوزني قـمر بقـا يــا داغر..
داغر بجديه: لـمـا تعقل الاول ابقا افكر اجوزك قـمـر اللي انت عاوزها..
حـازم بمرح: كـفـايـه قـمـر عاقله هنكون احنا الاتنين عاقلين تيجي ازاي دي..
داغر ببرود: لا خليك انت اهبل..
حـازم بغيظ: انت اخ مش جدع ع فكره..
داغر ببرود: يلا علي شغلك..
حـازم بإبتسامة: و هتجوزني قـمر..
داغر بإبتسامة: و هجوزك قـمـر..
قـاطع سـرحـان داغـر خـروج الطبيب من غـرفـه العمليات..
داغر بخوف: بقا كويس صح يـا دكتور..
الدكتور بعمليه: للاسف يــا داغر حالته بتسوء و احنـا محتاجين نقل دم لانه فقد د'م كتير اثناء الـحـادث و زمره دمه "𝑨𝑩" مش موجوده هنا في المستشفى..
داغر بعصبيه: يعني ايــه..
الدكتور بخوف: يعني لازم تشوف متبرع باسرع وقت يـا داغر..
كان سيجيب عليه داغر ولكنه قاطعه صوت هاتفه..
داغر بحزن الو..
رزان بخوف: مالك يا داغر صوتك متغير ليه انت كويس صح..
داغر بصوت متحشرج انا كويس متخفيش واكمل بحزن بس حازم اللي مش كويس..
رزان بدون فهم مش فاهم حازم ماله..
داغر بهدوء حازم عمل حادثه يا روز وحالته مش مستقره ومش لقينا زمره دمه في المستشفى..
رزان بحزن: طيب انا جايه حالا..
في وقت لاحق🦋•
كانت تقف قـمـر بجانب داغر حتى انتبهوا الي خروج الممرضه من الغرفه..
قمر بخوف: طمنينا زمره دمى او زمره دم رزان متطابقه مع حازم..
الممرضه بايماء: ايـوه زمره دم مدام رزان طلعت متطابقه مع المريض ودلوقتي بينقلوا منها الدم..
تنهدت قمر براحه..
بعد مرور بعد الوقت خرحت رزان و خلفها الطبيب و علي وجه علي علامات السعاده..
الدكتور بإبتسامة: العمليه نجحت بفضل الله ثم بفضل المدام و دلوقتى هيتنقل غرفه العيانه لحد مـا حالته تستقر عن اذنكم..
ابتسم داغر بسـعـاده..
في قصر الشهاوي🦋•
اكرم بعصبيه: انتي ازاي تتصرفي من دماغك و تحاولي تقت"يله..
فـاتن بسخريه: و فيها ايــه هي اول مـره نت"قتل و لا انت توبت بقا..
اكـرم بغضب: انتي تتكلمي معايا شكلك قاعدتك مع اسيادك نسيتك انـك جـايـه من الـشـارع يــا فـاتن..
فـاتن بصراخ: فاتن بتاعت زمـان ما"تت يــا اكرم دلوقتي انـا صاحبه إمبراطورية الشهاوي باكملها..
اكـرم بضحك: مهما تعملي هتفضلي فـاتن الـر''خيصه بنت الشارع و اكمل ببرود دلوقتي انـا هبلغ عنك و هتقضي بـاقي حيـاتك في السجن..
فـاتن بجنون امسكت السك"ينه الموجوده فـي طبق الفاكهه ده لو عيشت يــا بيبي وحاولت ط"عنه بيها ولكن أمسكت بيها سلوى بقوه...
فاتن بجنون وغضب اعمي د"فعت سلوى بعيدا عنها حتى وقعت على الأرض وارتطمت راسها بالطاوله مما جعل راسها ينز"ف بغز"ار..
أكرم بخوف على والدته اي اللي انتي عملتيه ده انتي مجنونه ولكنها لم تهتم بحديثها واتجهت له و غر"زت السك"ينه في قل"به بدون رحمه..
يتبع..
اسـفـه علي الـتـاخـيـر اللي حصل يا جـمـيـلات 💜"
#جبروت_قاسي
#حوريه_مصطفي
#𝑷𝒂𝒓𝒕_15
أكرم بخوف على والدته اي اللي انتي عملتيه ده انتي مجنونه ولكنها لم تهتم بحديثها واتجهت له و غر"زت السك"ينه في قل"به بدون رحمه..
فـاتن بضحك هستيري: ههههههه قت"لته... انـا قت"لته..
وصاحت بجنون عشان تعرف يا اكرم ان اللي بيقف قدامي بتبقا نهايته المو"ت..
ولكن فجاه اقتحمت عناصر الشرطه القصر.. مما ادي الي فزع فااتن..
فـاتن بصراخ: انـتو اي اللي جابكوا هـنــا ومين سمح ليكم اصلا انكو تدخلوا..
الضابط ببرود وهو ينظر الي جث"ث اكرم وسلوي المرميه علي الارض لا بجد انتي متعرفيش اي اللي جابنا هنا انتي يا هانم متهمه بجر"يمتين قت"ل..
فااتن بجنون لا انا مش قتلت حد واكملت وهي تهز اكرم بجنون اكرم عايش مش مات انا مش هدخل السجن لا مستحيل..
الضابط بـجديـه: اقبضوا علـيـها احـنـا مش جـايين نـهـزر هـنـا..
العكسري بإيماء: امـرك يـا فـندم..
وبالفعل تم القبض علي فاتن....
في وقت لاحق في المستشفي..🦋
كان يقف الجميع امام غرفه العنايه المشدده حتي قاطعهم خروج الطبيب
الطبيب بابتسامه: اطمن يا داغر باشا حازم بيه بقا كويس ودلوقتي هيتنقل غرفه عاديه
وبالفعل بعد مرور نصف ساعه كان الجميع يقف في غرفه حازم منتظرين افاقته..
بعد مرور خمس دقائق من الإنتظار تملل حازم بوجع..
حازم بابتسامه وجع وهو يفتح عينيه مش معقول داغر باشا بذات نفسه عندي..
داغر بضحك: حتي و انت تعبان مش راحم نفسك..
حازم بابتسامه عيب يا باشا انت تعرف عني كده ولكن لفته نظره قبل الواقفه في اخر الغرفه..
حازم بصدمه: قمر..
قمر بابتسامه مهزوزه وهي تتقدم ناحيته ازيك يا حازم عامل اي دلوقتي..
حازم بابتسامه الحمدلله بخير قالها وهو ينظر الي داغر منتظرا منه تفسير..
داغر بهدوء قمر عارفه الخطه كلها من اول ما روز عرفت قمر كمان عرفت..
نظر اليه حازم بدون فهم..
فـلاش بــاك....🦋
قمر بدموع كان نفسي داغر يبقا عايش يا روز يمكن لو كان لسه موجود مكنيش حصل كل اللي حصل ده واكملت بانهيار مكنتيش اعرف ان كل حياتي كانت عباره عن كذبه حتي حب امي ليا كان كذب طيب ليه هي مش حبتنا تعرفي انا دلوقتي بقيت متاكده من كلام داغر لما قال ان ماما هي اللي اتسببت في موت بابا..
رزان بهدوء وهي تحتضنها وتهمس اليها بس داغر عايش يا قمر وكل اللي حصل ده خطه عشان يكشف الحقيقه..
قمر بصدمه وهي تبتعد عن رزان انتي بتقولي اي..
رزان بابتسامه بقول الحقيقه داغر لسه عايش وانا لسه كنت عنده دلوقتي..
قمر بدموع وهي تحضن رزان وتلف بيها انتي بتكلمي جد يا روز يعني انا دلوقتي مش وحيدة وداغر عايش.
رزان بدوخه وضحك بس يا مجنونه انا دوخت واه يستي داغر عايش واكملت بعتاب وبعدين اي وحيده دي اما انا اي..
قمر بابتسامه انتي احلي اخت وصحبه في الدنيا دي كلها..
نـهـايـه الـفـلاش بــاك.. 🦋
قمر بابتسامه وهي تقترب من حازم وقالت بهمس تقبل تجوزني واكون شريكه حياتك..
نظر اليها حازم بصدمه وكان سيرد ولكن قاطعه دلوف الطبيب الي الغرفه..
الطبيب بتوتر وهو ينظر الي حازم وقال ممكن يا حازم باشا تحرك رجليك كده
نظر اليه حازم بستغراب ولكن ولم يعقب واوم له بهدوء وحاول تحريك رجليه ولكن لم يستطيع..
حازم بصدمه وهو ينظر الي الطبيب انا مش عارف احرك رجلي..
نظر الجميع اليه بصدمه..
الدكتور باسف للاسف ده اللي كنت متوقعه الحادثه اثرت علي العمود الفقري ولازم عشان تقدر تمشي تاني وتمارس حياتك الطبيعيه تعمل عمليه..
داغر بهدوء: يعني حازم هيقدر يمشي عادي بعد العمليه يا دكتور..
الدكتور بهدوء: اكيد هيقدر يمشي تاني بس لازم يعمل العمليه في اسرع وقت..
داغر بهدوء: تمام يا دكتور جهز كل حاجه لازمه للعمليه..
الدكتور بهدوء: للاسف العمليه مش هتتعمل هنا لازم تتعمل برا عموما انا كلمت دكتور صاحبي عن الحاله وهو مستعد ان يعملها..
اوم اليه داغر بهدوء واكمل تمام بكره الصبح حازم هيسافر..
الدكتور بابتسامه تمام يا باشا وانا هجهز الإجراءات اللازمه عن اذنكم وخرج من الغرفه..
داغر بهدوء وهو ينظر الي حازم جهز نفسك هنسافر انا وانت بكره الصبح..
قمر بمقاطعه لا يا داغر انا اللي هسافر مع حازم..
داغر بصدمه انتي اتجننتي هتسافري معه بصفتك اي..
قمر ببرود: بصفتي مراته وهو جوزي..
الجميع بصدمه: اييييييييه..
حازم ببرود: بس انا مش موافق انتي من حقك تجوزي واحد طبيعي مش واحد بقا عاجز زي..
قمر بابتسامه وهي تنظر الي داغر الذي اوم لها بخفه واخد روز وترك الغرفه..
قمر ببرود: خلصت..
نظر اليها حازم بدون فهم حتي اكملت قمر اولا انت طبيعي وشكلك مش سمعت كلام الدكتور قال ان العمليه بتاعتك سهله وبعدها هتقدر تمشي تاني وبعدين حتي لو مكنيش فيه عمليه كنت هتجوزك بردو..
حـازم بإبتسامة حزن: و لو مش نجحت هتقدري تكملي حيـاتك مع واحد عـاجز..
قمر بإبتسامه و هي تمسك يده انـا بحبك يـا حـازم و العمليه هتنجح ان شـاء الله و هنتخطي كـل ده مع بعض..
ابتسم حـازم بإبتسامة وقـال بحب ربنا يديمك ليـا نعمه يــا قمري..
قـمـر بخجل: امين يـارب..
✰ــــــــــــــــــــــــــ✰
عند داغر و روز..🦋•
داغر بغزل وهو يقترب من روز ويحاوط خصرها ويدفن راسه داخل عن"قها ويقول بهمس وحشتني اوي يا روزي..
روز بحب وهي تدفن راسها داخل صدره وانت كمان..
داغر بعبث انا كمان اي..
روز بخجل: وحشتني..
داغر بحب ضمها الي احضانه وقـال بتوتر سامحتني يـا روزي..
روز بإبتسامة بحب: سـامحتك يـا قلب روزك..
ابتسم داغر بحب و هو يقب"لها بجانب شفا"تيها..
✰ــــــــــــــــــــــــــــ✰
في احدي مراكز الشرطه..🦋•
كانت تجلس سيده في اواخر الخمسين من عمرها..
السيده بحزن: ارجوك يـابني خليني اشوفها لاخر مره..
الضابط بجديه: مينفعش الزيارات ممنوعه ليها حاليا..
السيده بدموع: مش هطول هم خمس دقايق بس..
الضابط بهدوء: امري لله اتفضلي معايا..
السيده بإبتسامة: حاضر و ذهبت معه..
الضابط بجديه: افتح يابني الزانزنه دي..
العكسري باحترام: حـاضر يـا فندم..
_ مـامـا..
السيده بوجع علي حال ب
تكملة الرواية من هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا