رواية حبيبي المدير الفصل السابع عشر 17بقلم شيماء صبحي( جديده وحصريه فى مدونة قصر الروايات)
رواية حبيبي المدير الفصل السابع عشر 17بقلم شيماء صبحي( جديده وحصريه فى مدونة قصر الروايات)
#الفصل_17🎁
#رواية_حبيبي_المدير
#الكاتبة_شيماء_صبحي
اول ما وصل ماهر لمكتبه اتلقي اتصال من منعم واللي بيقول:انا اسف على ازعاجك يا ماهر باشا بس انا نسيت ادي المفتاح للانسه احلام امبارح فبستأذن حضرتك اروح ارجعلها مفتاح عربيتها؟
ماهر فكر في كلامه لثواني وقال برفض:لا يا منعم خليك انت وانا اللي هروح انت فين دلوقت؟
منعم:انا في الجراچ يا فندم بركن العربية؟
ماهر :طيب جهز العربية واستناني قدام الشركة وانا دقايق وهكون عندك!
حرك منعم راسه بالموافقه وقال:تمام يا فندم؟
ماهر قفل تيلفونه وبص علي مكتب السكرتيرة وقال:أجلي اي اجتماع هحضره النهارده ولو حمزه سال عليا عرفيه اني مشغول وقوليله يرجع يكمل شغله!
السكرتيرة حركت راسها بالموافقه وهوا سابها وخرج من المكان وركب الاسانسير ..
كان منعم خرج العربيه ووقفها قدام باب الشركه واول ما شاف ماهر فتحله الباب ماهر وقفه و قال:خليك انت يا منعم واعتبر النهارده اجازه!
منعم حرك راسه بالموافقه وماهر قال بتساؤل:فين المفتاح !
منعم خرج المفتاح من جيبه واداه لماهر وبعدها مشي بعدما استأذنه ..ركب ماهر عربيته واتحرك بيها وهوا ماسك في ايديه مفاتيح عربيتها وبيضحك علي شكل الميداليه اللي حطاها ..
__________
كانت احلام صحيت وجهزت علشان تروح المستشفي وقبل ما تخرج من البيت افتكرت مفتاح عربيتها وانها نسيت تاخده من السواق بتاع ماهر امبارح .. مسكت تيلفونها وهيا بتبص فيه وبتقول بضيق:طيب ودا انا هوصله ازاي؟
سمعت صوت عربيه بتفرمل قدام البيت بصوت واضح.. اتحركت في اتجاه الشباك بسرعه وبصت تشوف مين ولقت ان ماهر هو اللي موجود ..اتوترت جداا وبعدت بسرعه عن الشباك لما لاحظت انه خرج من العربيه وبيبص عليها ..قالت بتوتر:ايه اللي جابه علي الصبح كده ..معقول يكون جايبلي المفتاح بنفسه..
رن ماهر الجرس بعد دقايق وهيا خرجت تفتحله الباب واول مشافته قالت بتساؤل:صباح الخير!
ماهر بص لشكلها بابتسامه بسيطه وقال:صباح النور يا احلام عاملة ايه النهارده!
احلام بخجل:الحمدلله بخير ..
ماهر طلع المفتاح من جيب بدلتة وقال وهو بيدهولها:نسيتي مفتاحك امبارح اتفضلي..
احلام اخدت المفتاح وهيا بتقول بابتسامه:شكرا تعبتك معايا .
ماهر حرك راسه بهدوء وابتسم واحلام اتكلمت وقالت بتساؤل: المفتاح اللي لقيته امبارح طلع بتاع البيت!
ماهر حرك راسه بالموافقه وقال:ايوا الحمدلله ..
احلام هزت راسها وهوا قال :تحبي اوصلك معايا في طريقي !
احلام قالت برفض:متشكره انا هروح بعربيتي.
ماهر ضم حاجبه وقال باستغراب:انا متهيألي شوفت كوتش العربيه نايم وانا معدي عليها دلوقت!
احلام فتحت عينيها من الصدمه وقالت :بجد ولا بتهزر!
ماهر ابتسم وقال:وانا هكدب ليه انا متاكد انه كان نايم!
احلام جريت بسرعه من قدامه وهيا بتبعده عن طريقها وخرجت من البيت وهيا بتقرب من عربيتها وبتبص علي الكوتش بحزن:مين اللي عمل الحركه الواطيه دي علي الصبح!
ماهر قرب منها وقال:ممكن يكون عيل صغير انتي عارفه العيال دول بيبقوا اشقيه قوي!
احلام ضمت حاجبها بغيظ وقالت:دا يبق عيل مش متربي وقليل الادب علشان فكر يلمس عربيتي !
ماهر مسك رابطة عنقه وفتحها شويه وهو بيقول بتوتر:ممكن اوصلك بعربيتي علشان متتاخريش لو مستعجله؟
احلام بصتله وقالت بضيق:بس انا لازم اعرف مين المهزأ دا الأول..
ماهر وشه احمر من كلامها وقال بضيق:فعلا لازم نعرف مين دا ونسيب بق اللي ورانا يتعطل!
احلام بصتله باستغراب وقالت:انا اسفه اني عطلتلك معايا تقدر حضرتك تتفضل وانا هعرف اتصرف مع اللي قرب من عربيتي ؟
ماهر بص حواليه وقال بتساؤل:هتعملي ايه!
احلام شاورت علي كاميرا المكتبه اللي قدامهم وقالت:من الكاميرات دي ..مشيت خطوتين علشان تذخل للمكتبه ولاكنه مسك ايديها ووقفها وقال:بس اعتقد ان الكاميرا دي زويتها معكوسه ومش هتجيب العربيه كامله ممكن تستني وانا هصلحلك الكوتش بدل ما تضيعي وقت علي الفاضي..
احلام بصت لعربيتها بزعل ورجعت بصتله وقالت برفض:لا مش عاوزه اتعبك معايا انا لما اخلص اللي ورايا هغيره انا؟
ماهر سألها بفضول وقال:هتغيري الكوتش!
احلام حركت راسها وقالت:ايوا عادي انا بغيره علي طول..
ماهر حرك راسه بانبهار وقال:طيب كويس تحبي بق اوصلك ولا امشي!
احلام ضمت عينيها بتفكير وحركت راسها بالموافقه وقالت:ماشي بس استناني هقفل الباب كويس فوق كويس ..
ماهر حرك راسه بالموافقه وركب عربيته وهيا دخلت بيتها تاني تقفل الابواب وهوا كان قاعد في العربيه ضاغط علي ايديه جامد بسبب غلطها فيه وهو مش قادر يرد عليها .
احلام خرجت من البيت وقربت منه وهيا بتفتح الباب وبتركب جمبه وهوا قال بتساؤل:هتروحي الشركة!
احلام حركت راسها بالرفض وقالت:لا هروح المستشفي انا واخده اجازه النهارده؟
ماهر حرك راسه بالموافقه واتحرك بالعربيه ..
__________
وفي قسم الحسابات بداخل شركة الصياد ..
جلس حمزه علي المكتب وكانت بجانبه البنت اللي هيشاركها في المكتب ..حمزه بص للبنت دي و اللي اسمها ياسمين وقال بتساؤل:انتي جديده هنا اصل انا اول مره اشوفك؟
ياسمين بصتله وقالت بالموافقه:ايوا لسا متدربه بس هو حضرتك كنت هنا قبل كده اصل انا حاسه اني شوقتك قبل كده برضوا؟
حمزه ابتسم وعدل هدومه وقال بكبرياء :ايوا انا كنت باجي كتير بس يمكن مانتبهتش ليكي ..
ياسيمن كانت شغاله علي اللاب توب بتاعها ومضغوطه وهوا قاعد يسألها ومش بيعمل حاجه فبصتله بغيرة ورجعت بصت لنصر وقالت:مستر نصر هوا المتدرب الجديد دا معندوش حاجه يعملها غير الكلام ولا ايه مش هيشتغل زيي ويقسم معايا الشغل؟
حمزه بصلها بصدمه واستغرب طريقة كلامها عليه وهيا بصتله ورفعت حاجبها بضيق فاتعصب اوي من حركتها وقال بهمس:انتي بتقولي ايه متخليكي في حالك هو انا طلبت رأيك!
ياسمين رفعت حاجبها بغيظ من كلامه وقالت:بقولك ايه يا استاذ انت من اولها كده خليك في حالك انا مش بحب الكلام الكتير علي الصبح وبعدين انا عندي ضغط شغل ومش فاضيه للكلام الفاضي دا؟
حمزه اتغاظ اكتر منها وقال:لا بق متشوفيش نفسك عليا مش علشان يعني انتي حلوة حبتين هتتأمري عليا هو انتي متعرفيش انا ابق مين ولا ايه؟
كل اللي في القسم بصوله بدهشه لما سمعوا وصفه لياسيمن وبصوا عليها وضحكوا وهيا خجلت من كلامه وقالت بغيظ:عيب اللي بتقوله دا وبعدين انت هتكون مين ياعني واحد لسا متخرج ومبتدأ في شركة يعني نو خبرة؟
حمزه رفع حاجبه بدهشه منها وقال :وانا اللي كنت فاكرك ملاك بجناحين دانتي طلعتي مش سهله يا اسمك ايه بعد كده هيبق نو امان لاي حرمه في المكان؟
الكل ضحك علي كلام حمزه بقوه وياسمين حست بالاهانه من كلامه فبصت لنصر وقالت بضيق :حضرتك انا مستحيل افضل انا والبني ادم دا علي نفس المكتب لو سمحتي شوفله اي مكان تاني يشتغل عليه؟
حمزه بص لنصر ورفع حاجبه بغضب ونصر بصله وبلغ ريقه لانه مهما كان فهوا حمزه الشناوي ابن اخت صاحب الشركه فبص لياسمين وقال:معلشي يا ياسيمن استحمليه وبعدين دا حمزه لذيذ بس انتي اللي لسا متعرفيهوش؟
حمزه بصلها وهوا مستني يسمع ردها علي كلام نصر وهيا بصتله بضيق وحركت شفايفها بطريقه معاكسه لبعض وقالت بهمس:لذيذ وهيا فين اللذه دي مش باينه؟
حمزه كان هيقرب منها ويمسكها من رقبتها ويخنقها لانه كان فاكرها رقيقه ولاكنه اتصدم فيها وقف علي صوت نصر اللي بيقرب منه وهوا شايل ملفات وبيقول:ياااا استااذ حمزه جبتلك الملفات اللي هتراجعها وتنقلها عندك علي الايميل ؟
حمزه بص لكمية الملفات اللي في ايديه وقال بدهشه :كل دوول؟
نصر حط الملفات قدامه علي المكتب وقال:ايوا وبعدما تخلصهم هتلاقي هناك شاورله علي مكتب مليان ملفات:هتجيب ملفات السنه اللي فاتت وتسجلهم برضوا علشان مستر ماهر هيراجعهم؟
حمزه ضم دراعه علي المكتب وحط دماغه وقال بغضب:حااضر..
مشي نصر ورجع لمكتبه وياسيمن بصت لحمزه بغيظ وقالت:عجب؟
حمزه سمعها ورفع وشه ليها وقال بغيظ:بيئه..
ياسمين رفعت حاجبها باعتراض ولاكنها اول ما بصت لنصر اللي بيحظرها تكمل شغلها ومتركزش مع حمزه حركت راسها باحترام وكملت شغلها..
__________
وفي المستشفي وصلت احلام وماهر وقبل ما احلام تخرج وقفها ماهر وهو بيقول:هاجي معاكي اطمن علي حالة الاستاذ محمد..
احلام قالت بتساؤل:بس مش ممكن كده تتاخر علي شغلك!
ماهر ابتسم وقال وهو بيحرك راسه:لا متقلقيش انا المدير هناك؟
احلام حركت راسها بخجل من ابتسامته ليها وهوا خرج من العربيه وهيا خرجت بعده واتجهوا الاتنين لداخل المستشفي ..
وفي مكتب الدكتور المسؤول عن والدها دخلوا الاتنين وهما بيبصوا للدكتور واحلام قالت:صباح الخير يا دكتور ممكن اعرف بابا عامل ايه النهارده؟
الدكتور بصلها وحرك راسها بابتسامه وقال:بخير الحمدلله ابتسملها وكمل كلامه وقال:صباح النور يا احلام .. اتفضل يا مستر ماهر!! اتفضلوا ارتاحوا؟
قعدت احلام وماهر قعد علي الكرسي اللي قدامها والاتنين كانو مركزين مع الدكتور واللي كمل كلامه وقال:ان شاء الله العمليه هتتاجل شويه يعني بالكتير اوي اربع ايام لحدما والدك يتحسن شويه بحيث ان واعيه الكامل يرجع علشان نقدر نتكلم معاه ونفهمه ايه سبب المشكلة وحلها وطبعا لازم يعرف كل حاجه عن حالته ؟
احلام بصت لماهر بقلق ورجعت بصت للدكتور وقالت:يعني يا دكتور تأجيل العمليه دا مش هيكون خطر عليه اصل انت قولتلي قبل كدا كل ما نأجل العمليه حالته هتسوء اكتر..
الدكتور حرك راسه بالرفض وقال:فعلا انا قولتلك كده بس بعدما والدك دخل في الغيبوبه دي وصحي منها تاني اقدر اقولك انه اتحسن كتير ودي في حد ذاتها معجزة من عند ربنا بس برضوا هوا دلوقت فاق ومينفعش ندخله العمليات من غير ما يكون عارف انه هيعمل عمليه .. علشان يقدر عقله اللا واعي يساعدنا وميضطرش يدخل في غيبوبه تاني وقت الجراحة..
احلام حركت راسها بتفهم وقالت:طيب يا دكتور اللي حضرتك تقول عليه طبعا بس انا ينفع اطمن عليه دلوقت..
الدكتور بصلهم وقال برفض:للاسف مش هينفع لانه نايم من امبارح بسبب تأثير الحقنه اللي اخدها ولانها بتشتغل اكتر علي معالجة المخ فبنسيب المريض في مكان هادي علشان يقدر يساعد نفسه ويقاوم دخوله للغيبوبه ويقدر يعدي المرحلة دي بسلاسه!
احلام غمضت عينيها وهيا بتضغط علي ايديها بتوتر وماهر حرك راسه للدكتور وقال:طيب يا دكتور متشكرين جدا بعد اذن حضرتك..
الدكتور ابتسم وقال:الشكر لله وحده!
ماهر بص لاحلام وحرك عينيه ينبهها تقوم وهيا حركت راسها وقامت وخرجوا الاتنين من غرفة الدكتور؟
احلام بصت علي ماهر وقالت بهمس: انا خايفه اوي علي بابا قلبي بيوجعني اوي..
ماهر حط ايديه علي كتفها وقال: الدكتور طمنك عبيه متقلقيش كلها اسبوعين بالكتير وهيتحسن وهيرجع احسن من الأول متيأسيش..
احلام ضغطت علي عينيها وهيا بتقاوم نزول دموعها وقالت:يارب يتحسن..
ماهر بصلها وشال ايديه وقال:بلاش تعيطي انتي مش ضعيفه انتي قويه واللي انت عملتيه دا مش سهل ان واحده تعمله ..بص في عيونها وكمل كلامه وقال:انتي فعلا قويه وشجاعه يا احلام فمتخليش اي حاجه تهزمك واتغلبي علي خوفك بالصبر اتفقنا…
احلام بصت في عينيه وهيا تايهه في جمال شكلها وبسبب كلامه ليها شافت احلام شريط ذكرايتها معاه بيعدي قدام عينيها وافتكرت ماهر وانه علي طول كان بيشجعها وبيقف جمبها فابتسمت وهيا بتقول:لسا زي ما انت متغيرتش .
ماهر انتبه لكلامها وابتسم وقال:لسا فاكرة الايام دي..
احلام بابتسامه:عمري ما انسي محدش بينسي حياته يا ماهر وانت كنت جزء من حياتي زمان..
اتحركت مشاعر ماهر لاحلام وقال بتساؤل:بس انتي لوقت في حياتك شخص معقول نسيتيه..
جاوبت احلام علي كلامه وكانها مش في وعيها وقالت:اكرم كان حب سنين بس بسبب انانيته خلاني انساه بسهوله..دمعه نزلت من عينيها وماهر مسحها بايديده برفق وهيا غمضت عينيها وقالت:عمره ما حسسني اني مهمه رغم اني كنت بعتبره اقرب شخص ليا بعدما كنت لوحدي بس خلاص هو اختار نصيبه وانا مش زعلانه علشان هوا بعد ومتمسكش بيا بالعكش انا كنت شايفه انه ميستاهلنيش..
تجاهل ماهر ان في ناس موجوده معاهم وانهم في مكان عام وقرب منها وضمها لحضنه وكانه عاوز يداوي جروحها اللي بسبب انانية البشر جروحها وسابوها بتتالم ..
غمضت احلام عينيها وهيا بتستنشق رائحته بتوهان وبعد مرور دقايق كانوا علي نفس الحال لحدما احلام فاقت لنفسها وبعدت عنه وهيا حاسه بخجل شديد وقالت:خلينا نمشي علشان كل ما بكون هنا في المستشفي قلبي بيوجعني بسبب ذكريات مش حلوه!
ماهر حرك راسه بالموافقه وخرجوا الاتنين من المستشفي وركبوا عربيته؟
وفي عربية ماهر..
احلام كانت عاوزه تحكيليه عن اللي سمعته من مديرها في الشغل وكانت حابه تعرف ليه ممكن واحد يكون بيكره بالشكل دا .. اخدت نفس طويل وهيا بترتب كلامها وبتجهز طريقة مناسبه تفتح بيها الموضوع وقبل ما تتكلم لقته بص في عينيها وقال:انتي واخده اجازه من شغلك النهارده؟
احلام حركت راسها بتوتر وهوا ابتسم وقال:وانا كمان اجازه النهارده ايه رئيك نروح نقعد في مكان هادي بما اننا رجعنا اصدقاء تاني ..
احلام بصتله بدهشه اول ما ذكر انهم هيرجعوا اصدقاء من تاني فحركت راسها بتردد وقالت :رجعنا اصدقاء؟
ماهر حرك راسه بالموافقه وقال بابتسامه:احنا كنا اصدقاء ل٩سنين معقول هترفضي اني اكون جمبك واحميكي..
حركت احلام راسها بالرفض وقالت:بس انا مش محتاجه حد يحكيني انا بحمي نفسي كويس شكرا لكساعدتك..
ماهر بصلها باستغراب وهيا بصت حواليها وقالت بحزن:انا افتكرت ان ورايا حاجه لازعم اعملها ..شكرا علي تعبك معايا يا ماهر بعد اذنك..
احلام قالت كلامها وخرجت من عربيته ومشيت من قدامه بسرعه وهوا كان واقف يبص عليها ومستغرب رد فعلها الغريب .. شغل عربيته واتحرك بيها في اتجاه القص واول ما وصل لقي سيلين بتنخانق مع بنت من الخدم وبتضربها بالقلم .. اتدخل مرسي وهوا بيبعد البنت عن سيلين اللي مكانتش في وعيها وقال :انسه سيلين مينفعش اللي بتعمليه دا انتي مش في وعيك ؟
سيلين زقت مرسي وهيا بتتحرك بسُكر وبتقول:من انت وكيف تسمح لنفسك ان تناقشني بهذه الطريقه..
مرسي كان هيرد عليها ولاكن وقف علي صوت ماهر واللي بينده علي سيلين وبيقرب منها وبيمسكها من دراعها بضيق وبيقول:ايه اللي بتعمليه دا وايه المنظر اللي انت فيه دي ؟
سيلين بصت لماهر وابتسمت وقربت منه واترمت في حضنه وهيا بتقول بلا وعي :ماهر لقد عدت لقد افتقدتك كثيرا..
ماهر بعدها عنه وهوا بيقول بصدمه من الحاله اللي هيا فيها:انتي عامله كده ليه وليه بتتخانقي معاهم!
سيلين شاورت بايديها علي البنت اللي واقفه وبتبكي وقالت بضيق:هذه الحشره رفضت ان ترقص معي لقد كنت في مزاج جيد يسمح لي بالرقص وقد افسدت لي كل شئ..
ماهر بص للبنت ومرسي وقال:خدها يا مرسي وادخلوا جوه ومحدش يخرج دلوقت ؟
مرسي حرك راسه بالموافقه ومسك ايد البنت ودخلوا للمطبخ وماهر بص لسيلين وقال:تعالي معايا نطلع فوق ونتكلم ؟
سيلين بصت علي شفايفه بتوهان وقالت:حسنا ولاكن بعد ان تقبلني! قالت كلامها وهيا بتشاور علي شفايفها .:
ماهر كعادته في موقف زي دا كان هيقبلها وينفذ طلبها ولاكن لاول مره يحس انه فاقد الشغف في قربه منها فحرك راسه بالرفض وقال:انتي شكلك تقلتي في الشرب تعالي اسندي عليا علشان تطلعك اوضتك ترتاحي؟
مسك ايديها وحطها علي رقبته وقال بضيق من اللي عملته في الخادمة:اللي عملتيه دا مينفعش انتي هنا ضيفه ودول شغالين عندي انا وعلشان دي اول غلطه ليكي معاهم هعديهالك !
سيلين ابتسمت بسخريه من كلامه ومشيت وهيا سانده عليه ببطي لحدما طلعوا اوضتها ..ماهر حطها علي السرير وهيا فردت جسمها وهيا بتقول بضحك:الي اين تذهب ابقي معي لقد وعدتني ان تعود في تلك الليله ولاكن لم توفي بوعدك!
ماهر بص عليها واخد نفسه بصعوبه وقال:نامي يا سيلين انت شكلك تعبانه وبتخرفي؟
سيلين حاولت تقوم بصعوبه لحدما وقفت قدامه ومسكته من هدومه وقربته منها جامد وقالت:لماذا ترفض اقترابي منك ..بص في عينيها وسكت وهيا قالت بضحكه حزينه:عينيك تتحدث هل تحب فتاه اخري؟
ماهر اتوتر من كلامها وسكت وهيا بصت علي شفايفه وقالت بجرئه:لن اسمح لك بتركي يا ماهر فانا اعشققك حد الجنون..
قبلته وهوا استسلم ليها بسبب تفكيره في كلامها وهيا بتخلع جاكت بدلته فاق ماهر وبعدها عنه بقوه وقال:لا يا سيلين مش هينفع انا مش بحبك وفعلا انا بحب غيرك !
سيلين بصتله بصدمه وقالت:كنت اعلم ذلك كانت عيناك تقول كل شيء عندما تصمت ولاكن لا تنسي لقد اخبرتك للتو انني لن اسمح لك بفعل ذلك .. قربت منه وقالت بتساؤل:من تلك الساقطة اخبرني لكي امزق شعرها ومفاتنها التي اغرتك بها!
ماهر اتفاجئ من كلامها وقال بتحذير:اسكتي يا سيلين!
سيلين رفعت حاجبها بغضب وقالت:هل تتدافع عنها امامي ..لا تنسي ماهر انك ملكي وبسبب تلك الحركات انا الان اشعر بالغيره الشديده .
ماهر سابها وخرج برا الاوضه وهيا وقعت على الارض وقالت بكره :هذه القصه لن تنتهي بعد ولاكن الان ستبدأ قصتنا المثيرة !
دخل ماهر غرفته وهوا متضايق بسبب رفض احلام لطلبه وغير كلام سيلين عنها ووصفها ليها بطريقه مش حلوه..حس بالغيره الشديدة من كلام سيلين فقرب من الباب تاني وخرج وهو بيتجه لغرفة سيلين وبيقول بغضب:هيا مش كده انتي غلطانه دي انظف بنت انا عرفتها في حياتي عارفه يا سيلين انها عمرها مابينت حته بس من جسمها علشان تغريني ..سيلين اتصدمت من كلامه وهو قال: هيا. اغرتني ووقعتني في حبها من غير ما تعمل اي حاجه من دي اغرتني بحجابها وباحترامها وفعلا انتي عندك حق انا واقع في حبها ومش بس الفتره دي لأ دا من زمان اوي من قبل ما هيا تعترفلي كمان بحبها ليا.
سيلين كانت واقفه تبصله في صدمه وبدون وعي وهوا سابها وخرج من الاوضه وهوا بيقول بابتسامه:المفروض مكنتش اطلب من احلام نكون اصدقاء …المفروض كنت اطلب منها تكون حبيبتي..
——————-
احلام وصلت للعيادة اللي شغاله فيها مروه واول ما مروه شافتها قربت منها بلهفه وقالت:احلام ايه اللي جابك هنا تعالي اقعدي !
احلام كانت بتبص علي مروه بفقدان شغف وبتقول:تاايهه اوي يا مروه وحاسه اني دماغي وقفت مش عارفه اعمل ايه!
مروة قعدت جمبها وحط ايديها علي كتفها وقالت بقلق:ايه اللي حصل تاني !
احلام بصت لمروه ورجعت راسها لورا وبدات تحكيلها علي كل اللي حصلها ..وبعدما مروه سمعت كلامها بصتلها بدهشه وقالت:بيستغلك علشان ياخد فرص شغل من ماهر دا ايه كمية القذارة دي!
احلام غمضت عينيها بتعب وقالت:مش عارفه ارفض لاني وعدته اني هروح معاه بمقابل اجازتي النهارده علي اساس ان عمليه بابا هتكون النهارده ..اتنهدت احلام وكملت: بس اللي انا خايفه منه ان يكون مجهز لحاجه مش كويسه فعلا وانا معنديش اي فكره عن شكل الحفلات دي وازاي بتكون علي الحقيقه وفي نفس الوقت لو رفضت ممكن اخسر شغلي واللي من غيره مش هعرف ارجع الفلوس اللي ماهر دفعها لابويا تاني ..
مروه ضمت احلام احضنها وقالت بتساؤل :طيب وماهر تفتكري انه لما يشوفك داخله مع مديرك الحفله هيعمل ايه ..؟
احلام اتوترت لسماعها اللي هيحصل وحركت راسها بالرفض وقالت:مش عارفه ممكن يعمل ايه خصوصا اني كدبت عليه وقولتله اني لسا في شركة البدر ؟
مروه بقلق:متروحيش وخلاص يا احلام انتي في غنى عن مشاكل كتيرة ممكن تحصل هناك وانتي مش عارفه مصدرها؟
احلام حركت راسها بالرفض وقالت:لا يا مروه لازم اروح انا مش جبانه للدرجادي وبعدين ايه اللي هيزعل ماهر لما يعرف اني شغاله في شركة منافس ليه .. هو انا كنت اعرف اني هقابله تاني وان كل دا هيحصل ..
مروه قالت بتساؤل:يعني هتعملي ايه!
احلام بجديه:انا هروح واللي يحصل
يحصل لاني بجد تعبت من التفكير في الموضوع دا ولحد دلوقت موصلتش لحل غير اني اروح!
مروه بصت لاحلام وقالت:انتي متاكده؟
احلام حركت راسها وهيا حاسه بالخوف :متاكده؟يتبع
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله اضغط هناااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا