القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية ورطه رماديه الفصل الأول1 بقلم زهرة الربيع (حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)

 رواية ورطه رماديه الفصل الأول1 بقلم زهرة الربيع (حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)



رواية ورطه رماديه الفصل الأول1 بقلم زهرة الربيع (حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)




_انتي مين يا بت انتي وقاعده في شنطه العربيه ليه

قالت بسرعه...اشش وطي صوتك ليسمعوك هكون قاعده ليه يعني باخد تان..مستخبيه طبعا


قال باستغراب..مستخبيه ليه... ومن مين يعني


طلعت من العربيه وقالت..قولي الاول ساعتك كام


بص في الساعه وقال...12


قالت بزهول 12بالليل

بصلها بضيق وقال..لا الضهر بس الشمس بتستعبط شويه انهارده ..ملهاش مزاج تطلع


شدت شنطه صغيره بتاعتها علقتها على كتفها وقالت بسرعه..بتستظرف حضرتك... انا راحت عليا نومه في عربيتك... لازم امشي بالأذن


 ولسه هتجري مسك ايدها بسرعه وقال..استني هنا مش هتمشي قبل ما اعرف انتي مين وبتعملي ايه في عربيتي


قالت بغيظ وهيه بتمد ايدها انا ..داليدا

سلم عليها وضغط على ايدها وقال بمعاكسه...حلوه يابلدي


دفعت ايده بغيظ وقالت...ادينا اتعرفنا سامو عليكو

ولسه هتمشي وقفها تاني وقال..قولتلك مش هتمشي غير لما اعرف حكايتك ايه اللي طلعك في عربيتي اتكلمي احسنلك


داليدا اتنهدت وقالت ...شوف يا....

قال بسرعه ...مؤمن اسمي مؤمن العناني


داليدا قالت بضيق... ولو انو مش باين خالص  ولا فيك ريحة الامان حتى ...بس مش مهم خليني اخلص ..انا اسمي داليدا وكنت هربانه من عمي علشان كان عايز يخطبني لابنو انهارده وانا مش حباه.... خلصنا كده


مؤمن قال بمعاكسه..معاكي حق...الللي زيك لازم يتأنى..ربما النصيب على الابوب ومحتاج اللي يفتحلو الباب...افتحي  بدل ما ينط من الشباك ويعملكو مصيبه


داليدا ابتسمت على كلامو وقالت...انا ناقصه مجانين

ولسه هتمشي قال بسرعه..طب خليني اوصلك..احنا في المقطم هنا والدنيا مش امان


داليدا اتفاجأت وقالت بزهول. في المقطم..كمان...يا ليله رمادي


مؤمن ضحك وقال..رمادي 

داليدا اتنهدت وقالت..اه رمادي ...علشان ليله مش باينلها لا لون ولا ملامح بتستعبط كده من اولها 

حصري بقلم...زهرة الربيع

مؤمن ضحك وقال..طب اركبي معايا..ونحددلها لون على الطريق.... وقرب منها وقال بوقاحه..يمكن تطلع ليله حمرا واحنا مش واخدين بالنا

بقلم زهرة الربيع

بس اتفاجأ لما ضربتو  بشنطتها على دماغو وقالت بغيظ...احترم اسمك حتى ...قال مؤمن قال


ومشيت بغضب..مؤمن فرك راسو بألم وقال..هو انا قولت ايه..مش بحاول اساعدك...انتي يا بت..يابت استني الدنيا ليل...بس جريت وموقفتش ابدا ولا سمعتو 


مؤمن اتنهد وابتسم على شكلها الجميل وكلامها وضحك بخفه وهو حاطط ايده على دماغو وركب عربيتو ومشي هو كمان


في صباح يوم جديد في شقه جميله جدا على البحر مؤمن قام من النوم واخد شور وخرج بقى بنشف شعره وحس بالم بسيط في دماغو فافتكر داليدا واللي عملتو ونظراتها وكلامها ابتسم وقال..كان لازم يعني تتسحب من لسانك..مش كنت تهدى شويه لحد ما تاخد رقمها حتى


وبدأ يلببس هدومه ونزل على شغله

 لسه هيطلع في عربيته فيه واحد وقفو وقال لو سمحت يا استاذ


مؤمن اتقدم عليه باستغراب وقال... نعم مين حضرتك

بس في ثواني وقع مغمى عليه لما حد ضربو بقوه من وراه على دماغو


بعد وقت مؤمن فتح عنيه بشهقه قويه لما اتكب عليه ميه كتيره بص حواليه بزهول لقا نفسو متكتف على كرسي وفيه راجل في الاربعين قصاده قال بغضب...شرفتنا يا مؤمن بيه


مؤمن بصلهم باستغراب وقال..هو..هو فيه ايه..انا بعمل ايه هنا انتو مين


الراجل قال وهو بيلف حواليه..احنا مين دي سبها لظروفها ...انما عايزين ايه فاحنا مش عايزبن غير حقنا...هتقول معلومه واحده وهترجع بيتك صاغ سليم...البنت فين


مؤمن قال باستغراب..بنت..بنت مين


الراجل قال بغضب شديد...البنت اللي اتخبت في عربيتك امبارح...هيه فين...كانت هربانه مننا واستخيت في عربيتك اخر حاجه وبعد كده معرفناش نوصلها


اتسعت عنيه بزهول وقال..انت انت عمها..صح..انت ليه عايز تجوزها غصب...اسمحلي اقولك انت الغلطان بقى لو معملتش كده مكانتش هربت و


بس قاطعو وقال بغضب...جواز ايه وهباب ايه..هيه قالتلك انها هربانه مننا علشان عايزنها تتجوز

قال باستغراب..اه..امال هيه هربت ليه


ضحك جامد وقرب منو وقال بهمس عند ودنو..هربت علشان حراميه..وسرقتني...اخدت التمثال بتاعي وهربت..التمثال ده مش هيكفيني فيه عمرك وعمرها فهمت فتكلم احسنلك


مؤمن قال بغضب. ..حيلك يا باشا... تمثال ايه ده اللي يسوى عمري لا حاسب انت مش عارف انا من عيلة مين قولي على تمن التمثال ده ولا نوعه واجبلك غيره وبلاش تصدعوني انا عندي ميتنج مهم 


الراجل وقف قدامو وكتف اديه وقال بغضب..تمام....التمثال اللي معاها ده قطعة اثار ...تسوى ملايين...ولو اتعرف ان لك دخل في الموصوع هتروح في داهيه انو والميتنج سوا في كلبش واحد ها ايه رأيك


مؤمن اتسعت عنيه بصدمه رهيبه وقال بتلعثم...ااا..اثار....يا ليله رمادي وووو


تكملة الرواية من هنااااا

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا




تعليقات

التنقل السريع