القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية روح الفارس الفصل الثامن 8بقلم مايا محمد (جديده وحصريه فى مدونة قصر الروايات)

 

رواية روح الفارس الفصل الثامن 8بقلم مايا محمد (جديده وحصريه فى مدونة قصر الروايات)





رواية روح الفارس الفصل الثامن 8بقلم مايا محمد (جديده وحصريه فى مدونة قصر الروايات)



#روح_الفارس

#الكاتبة_مايا_محمد

رواية روح الفارس بقلمي مايا محمد

الفصل الثامن

انتهت يمني من اتصالاتها و ابتسمت بخبث و قالت في نفسها :نهايتك قربت يا روح

و مر اليوم بدون اي احداث اخرى سوا انه تم تحديد موعد خطوبة روح و فارس

في اليوم التالى:

استيقظ فارس و جميع من في المنزل علي صوت تلك الفتاة اللتى في باحة القصر

بعد دقائق كان الجميع يتواجد في باحة القصر

يمني و هي تحضن تلك الفتاة : نورتي يا حبيبتي نورتي ثم وجهت حديثها لفارس : مش هتسلم علي ريناد بنت خالتك يا فارس؟

فارس بضيق : لا طبعا هسلم عليها ازيك يا ريناد

ريناد ببعض الدلع و هي تقترب منه : كويسة انت عامل ايه يا فوفو؟

فارس بضيق من اقترابها منه و كونها تناديه بفوفو عوضاً عن اسمه : كويس

ريناد بدلع : ماشي يا فوفو

ثم ذهبت باتجاه روح و قالت بسخرية : و مين دي ثم اكملت ببعض تكبر و السخرية اكيد دي الخدامة الجديدة و بدأت في الضحك

لم تتحمل روح اكثر من ذلك فهي لا تتهاون مع من يقلل من كرامتها و ايضا ي تحب فارس صحيح لا تعبر ن مشاعرها و لا تبوح بها لاحد لكنها في النهاية تحبهو هي تشعر بالغيرة الشديدة لانها تناديه بفوفو !! لتقول بحده : مربية مش خدامة  و كمان انا و فوفو اقصد فارس هنتخطب مفيش مبروك؟!

ابتسم فارس علي كلامها و اغتاظت كلاً من يمني و ريناد كثيراً

لتقول ريناد بغيظ و غضب : و ايه الفرق مربية زي خدامة في الاخر بتشتغلي عندنا و بعدين اكيد فارس مش هيخطبك انتي و يسيب كل البنات اللى من طبقته او يسبني!!

و هنا لم تسطع ان تسيطر روح علي نفسها فربما من قبل قدرت التحكم قليلاً لكن الان قد طفح الكيل من تلك الريناد : انا مش بشتغل عندك انا بشتغل مع فارس و اه يا حبيبتي سابك و ساب كل اللى من طبقته علشان بيحبني و متدخليش في اللى ملكيش فيه بعد كده يا حلوة

ريناد بغيظ تحاول كتمه و تحاول ان تهين روح اكثر كما اخبرتها يمني : لوكال اوي بجد بيئة مش عارفة فوفو حبيبي هيستحملك ازاي و بعدين اسمنا في السوق هيدمر لو فوفو حبيبي اتجوزك

روح في نفسها : فوفو حبيبك انا هوريكي

ريناد :ايه القط اكل لسانك اصلا طبيعي علشان دي الحقيقة و اكيد فوفو حبيبي عارف كده كويس و اكيد مش هيسيبني انا و بنات طبقته علشانك

روح بغضب : حبك برص مين ده اللى حبيبك و بعدين قولت لك متدخليش في اللى ملكيش فيه انهت كلامها و كانت ستذهب قبل ان تفقد اعصابها اكثر و تهجم علي تلك الريناد

ريناد :بيئة اوي بجد و بعدين اللى يخص فوفو حبيبي يخصني انا كمان و بعدين لو ادخلت هتعملي لي ايه يعني ده انا امسحك من علي وحش الارض يا حبيبتي ده انا ريناد الالفي

كان فارس سيرد و يتدخل فالامر قد زاد عن حده لكن سبقته روح

روح بغضب : اولاً فارس ملكيش علاقة بيه ماشي ثانياً تمسحي مين يا حبيبتي و بعدين محسساني يعني انك مفيش زيك ريناد الالفي ريناد الالفي انا مالى كنت سالتك عن اسمك اصلاً و بالنسبة لهعملك ايه هوريكي دلوقتي و كانت ذاهبة لضرب تلك المغرورة و الخبيثة لكن اوقفتها يمني و هي تقول : احترمي نفسك و انتِ بتكلمي ريناد هانم فاهمة ؟ انتِ هنا زيك زي الخدامين و ريناد هانم تخدميها مش تردي عليها اقول ايه واحدة مش متربية و مش بتفهم

روح بغضب : كده كتير اوي لولا انك قد مامتي كنت رديت عليكي بس هرد علي بنت اختك عادي و ذهبت و لم تعر اهتمام لاحد و امسكت بشعر ريناد و بدأت في ضربها

فارس في نفسه : متوقعتش الموضوع يكبر كده و ذهب بسرعة و حاول فك الاشتباك بين روح و ريناد

بعد وقت استطاع فارس فض الاشتباك بين روح و ريناد و اخذ روح إلى غرفتها

فارس بحده مصتنعة و يحاول كتم ضحكه فهو يرى ان ريناد تستحق لكن لا يستطيع قول ذلك : انتِ ازاي تضربيها كده

روح بغضب : و الله ؟ انا اخذت حقي منها و معملتش حاجة غلط هي اللى مشافتش عشر دقائق رباية و بعدين زعلان عليها كده روح لها و انا ماشية راجعة بيتي انا و امي و اخويا

فارس بغضب : مش هتروحي في حته هتفضلي هنا و لو كنتي سكتي دقيقة كنت جبت لك انا حقك

روح بغضب : لا هروح و ملكش دعوة بيا تاني

فارس بغضب : قولت مفيش مرواح في اي مكان و تركها و ذهب و بداخله غضب شديد

عند ريناد و يمني :

ريناد بغضب : شوفتي يا خالتو المتوحشة و البيئة دي عملت ايه انا عايزة حقي

يمني بخبث : وطي صوتك و بعدين انا قولت لك استفزيها اعملي مشكلة بس انتِ زوديها اوي بس ملحوقة انا عملت خطة جديدة و بدأت في قص خطتها للتفريق بين روح و فارس للريناد

ريناد بخبث : ده انتِ ابليس يتعلم منك يا خالتو و جلسوا يضحكون بشر..............

يتبع..............

اهو البارت اطول من كل مره و هحاول اطوله اكتر من كده المره الجاية عايزة تفاعل جامد بقي

و سلام

تكملة الرواية من هناااااا

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله اضغط هناااااااا



تعليقات

التنقل السريع