القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية وريثة دراكولا الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر (كاملة جميع الفصول) بقلم رشا منصور

 رواية وريثة دراكولا الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر  (كاملة جميع الفصول) بقلم رشا منصور





رواية وريثة دراكولا الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر  (كاملة جميع الفصول) بقلم رشا منصور



#الجزءالسادس

#وريثة_دراكولا 


عدنان….

استغربت جدا لما شوفت ابويا خارج من الدولاب ومعاه ازازة. نبيذ🍻 مش فاهم بيشرب فى الدولاب ليه واستغربت أكتر لما طلب منى أقعد واشرب معاه 

أبويا الملك شركان صا'رم جدااا رغم إنى أبنه الوحيد 


وده لأنه بيدربني من صغري علشان أكون الملك واقود. العشيرة من بعده 

علشان كدا قررت اقعد معاه يمكن أفهم سبب التغيير ايه وفضل يكلم عن الصداقه والإخلاص وأن فى حاجات كتير مهما السنين مرت عمرها ما تتغير 


ولقيته فجأة بيقولى انت متأكد ان جنو'دنا مقتلو'ش.  مروان ابن الملك صفوان 

قولتله لا مروان عايش و بخير ولسه شايفه انهاردة فى قرية البشر 

قالي شوفته فين وازاى مين اللى قالك ع مكانه ….


حكيت له كل الحكايه ؟! من أول جسد. البشريه المقتو'لة لحد ما تتبعت البشريه ومعاها طفلة رضيعة وشوفت مروان معاها فى الفندق .


  لقيته قالي أوعى تجيب سيرة نهائي عن الكلام ده ..  لازم الكل يفهم ان الذئاب' قتلو'ا ابن ملك مصاصي. الد'ماء انت فاهم استغربت جدااا كلامة وقولت له 


حضرتك ليه هتجيب لنا مصيبة" كدا الحر'ب هتقوم لسبب ملوش اى أساس …..

 قالي نفذ. الأمر بدون نقاش وطلب مني الانصراف 

خرجت من غرفته وأنا حاسس أنه بيرتب لأمر خطير' ومش عاوز يعرفني علشان يضمن السر'ية…. 


فريدة….

طلبت من سعاد تركز أكتر فى عرض الأزياء والبنات وتشوف اللازم وعرفتها إني مش فاضية' 

لأن من بعد ما لقيت فيروز واصبح كل تفكيري وتركيزى علشانها هى وبس 


واقترحت عليا أجيب مربية للبنت علشان وجودها مش يأثر. ع شغلي ومينفعشي تعلقي بالبنت يخليني اخسر' المكانة اللى وصلتلها فى السوق التجاري...


قولتلها إنى فعلا هجيب مربية ل فيروز لكن علشان تهتم بمواعيد التطعيمات والحاجات اللى معنديش فكرة عنها 

اما بالنسبة لشغلي أنارشامنصور ناوية أفتح خط إنتاج خاص بتصميمات ملابس الأطفال وهكبر أسمي علشان فيروز لما تكبر تفتخر بوجودها معايا وأقدر اوفر لها المستوي والحياة المناسبة لها.


الملك صفوان. …

بعد ما خلصت مقابلتي مع شركان ورجعت غرفتي فضلت أفكر مين اللى وراء كل اللى بيحصل ده 

لان استحالة يكون ده من تخطيط" وتد'بير فواز أكيد حد ارغمة' أنه يعمل كدا بس ياتري مين 

وابتديت أرجع بالذاكرة وافتكر بداية فواز وحياته 😲 

ازاى نسيت حاجه زى دى فواز ورشدان دول يبقواا؟؟. 


أنا لازم أعرف شركان كل حاجه … لكن لا أنا محتاج اتاكد بنفسي يمكن الموضوع يكون له أبعاد تانية ؟؟! 


فواز….

وصلتلي البومة ومكتوب فيها ان عدد المدعوين فى الحفلة كتير ….

يااااه يا صفوان اخيرا هشوفك متقطع' قدامي بقالي كتير منتظر اليوم ده علشان انتقم" منك وقبل ما تمو'ت تشوف أبنك بيقطع" قدامك ومتقدرشي تنفذه" يمكن تبرد ناري' 


ملك الذئاب' شركان. …

بعد ما خلصت كلام مع عدنان فضلت أفكر فى تصروفات رشدان ومستغرب. لصالح مين يعمل كدا 

ده قائد' جنود'ي من سنين طويلة وطول عمره مخلص ليا ياتري إيه اللي غيره 


واشمعني صفوان بالذات اللى عاوزني احا'رب معاه مع إحنا حوالينا مماليك" كتيرة ولنا اعد'اء فى كل مكان 

كان ممكن يقول ان فى حد من اعدا'ىي هو اللى عاوز يحا'ربني ...

اكيد حد هيستفاد. لما أنا وصفوان نخلص' ع بعض 

ووقتها هما يصبحوا ملوك' ويسيطر'وا ع المملكتين' 😕 


رشدان….

فضلت سهران لحد الصبح بفكر عدنان ناوي ع ايه أنا مش مقتنع أنه فعلا موافق ع الحر'ب يمكن يكون شاكك. فيا

وفجأة وأنا نازل من غرفتي سمعته بيكلم واحد من الحر'س وبيقوله روح بنفسك تسلم الرساله دى للملك. وقوله لازم يحضر لمقابله الملك. شركان أخر الإسبوع ضروري" 


نزلت قولت له سمعتك بتتكلم عن رسالة خير هو فى حد جاي 

بصلي وطلب من الحر'س ينفذوا. كلامه وأول ما انصرفوا قالي ما أنت عارف ان الملك طلب منى ارسال فى طلب جميع الحلفاء" 


قولتله أيوة صح أنا علشان مشغول فى اعد'اد الجنو'د نسيت نهائي طلب الملك. مع إنى شايف أننا نقدر عليهم ومافيش داعي لمساعدة. حد معانا 

قالي هو مش أنت بتقول ان الملك صفوان بيجهز للحر'ب خلينا مستعدين بأكبر عدد ممكن 

قولتله انت ع حق كدا نضمن أننا نقضي' عليهم بالكامل. 


عدنان….

تركت رشدان بعد ما أكدت قدامه إنى ارسلت لجميع الممالك" والحلفاء للمساعدة وخرجت بره القصر ووقفت فى الحديقة منتظر أشوف رشدان هيكلم مين ويبلغه 


واتفاجأت بوجود بومه تحوم أعلى القصر. ووقفت عن شباك غرفته وبعد لحظات طارت وهى تحمل رساله فى رجلها….

فهمت !! يبقي همزة الوصل بينهم هى البومة.. 

طلعت بعدها للملك وعرفته اللى حصل .


الملك صفوان…..

لأول مرة اقلق ع مروان ابني وخا'يف عليه علشان كدا كل شويه أتواصل معاه وكل مرة يأكدلي أنه بخير 

 وقررت مع طلوع النهار اقابل شركان وأعرف إذا كان فى اى جديد واعرفه الاستنتاج اللى طلعت به يمكن يكون استنتاجي. غلط. … 


فريدة…. 

كنت قاعدة مع سعاد وبفكر معاها فى تصاميم جديدة لفساتين الأطفال وطول كلامنا وفيروز قاعدة فرحانه وبتلعب وأول ما سعاد اقترحت نخلي التصاميم بناتي وأولادي لقيت فيروز صر'خت وهى موجهها نظرها لسعاد 


فضلت أضحك قولت لها يا شقيه إنتي 

خلاص يا فيروز هانم مافيش تصاميم غير بناتي وبس مبسوطة لقيتها سقفت وبتضحك فضلت سعاد تقولها بقي طفله لسه فى اللفه تمشي كلامها علينا طب ايه رأيك بقي أنا هعمل التصاميم بالعند فيكي وطول ما سعاد بتكلم عماله تشاور بصباعها


لقيت فيروز مسكت صوباع سعاد وعضته' ولقيت سعاد بتصر'خ وفضلت أحاول أخرج صوباع سعاد من بوقها مش عارفه وشوفت دم' خارج من بوقها 


قولتلها بنبره جادة فيروز سيبي صوباع طنط سعاد حالا لقيتها بصتلي وفتحت بوقها وقدرت أخرج صوباع سعاد 


وبعد ما سعاد غسلت ايدها لقيت مكان زى أثار. اسنان بس ازاى حاولت أفتح بوق فيروز رفضة ومقموصه' ولقيت دموع نازله من عينها 

حسيت أنها زعلت مني إنى زعقتلها' وفجأة لقيتني شوفت جثة' مامتها قدامي صعبت عليا 


شيلتها واخدتها فى حضني وقولتلها حقك عليا بس المفروض بنوته فى جمالك تكون بتسمع الكلام 

لقيت سعاد بتقولى انتي ناويه تجننيني بتتكلمي معاها ع أنها كبيرة وفاهمه واحدة زيك كان زمانها فكرت ازاى طفله عندها شهرين ولها أسنان وكمان حادة' بالشكل ده 


كلامها حقيقي دى حاجه تقلق. ازاى طفله عندها شهرين بتفهم وتستوعب الكلام ويكون لها رد فعل كمان 

بس مردتش أوضح اندهاشي' وتوتري' قدام سعاد قولتلها عادى مفرقتش كتير شهرين من سنتين 


متنسيش إنى مقابلتش مامتها للأسف كانت ما'تت يعني معرفشي عمرها الحقيقي بالظبط 


قالتلي اة قولى كدا أنا بصراحه خو'فت منها لكن لو هى سنتين تبقي كدا متأخرة فى النمو المفروض تكون بتعرف تنطق وتفسر بعض الكلمات 

قولتلها يا سعاد ركزى فى التصميمات' وروحى شوفي صوباعك شكله مأثر. عليكي 


وبعد ما خرجت بصيت ل فيروز وقولتلها ممكن تفتحي بوقك حسيت أنها خا'يفه قولتلها يا فيروز أنا زى مامتك ويهمني اطمن عليكي واوعي تقلقي. والله حتى لو طلعتي من الجن. أنا بحبك وهفضل معاكي واحافظ عليكي 


فتحت بوقها ركزت فيه لقيت زى أنياب صغيرة آوى فى اللحظه دى لقيت خبط' ع الباب 


يتبع….

ياتري مين ع الباب؟!!! وايه اللغز. اللى وصل له صفوان؟


#الجزءالسابع

#وريثة_دراكولا 


فريدة…

كنت قاعدة وبتكلم مع فيروز وفجأة لقيت فى خبط' ع الباب فتحت لقيته الأستاذ مروان اللى اتعرفت عليه فى الريسيبشن 

استغربت وجوده سألته فى إيه 

قالي أنا بعتذر ع وجودى هنا لكن عاوز حضرتك فى موضوع مهم قولتله اتفضل 

قالي مدام فريدة أنا أعرف فيروز وأهلها وطالب منك خدمة 

اتخضيت' من كلامة وتوقعت منه أنه عاوز ياخدها مني لكن لقيته بيقولى 


ياريت تخلي فيروز معاكي لحد ما تكبر ويمكن طبيعة فيروز تكون غير اى طفله فى عمرها وأعتقد ان ممكن تكوني ملاحظه حاجه زى دى 


قولتله أنا مش فاهمه حاجه انت تطلع مين بالظبط وايه مصلحتك' فى وجود فيروز معايا 


لقيت فيروز بترفع ايدها له وشالها وبتضحك قالي يا مدام فريدة أعرفك بنفسك أنا مروان قريب مامت فيروز وأعتقد أنك لحظتى بنفسك ان البنت تعرفني ده غير الشبه اللى بنا 

بس اللى حضرتك لسه متعرفهوش' ان حياة فيروز' فى خطر' اللى قتلوا" مامتها عاوزين يخلصوا منها 

علشان كدا المفروض محدش يعرف مكانها ولا بوجودها لحد ما تكبر وترجع تستر'د ميراثها…


قولت له أنا كنت هعمل كدا فعلا بس فى حاجه عاوزة أعرفها حضرتك ذكرتها فى الأول 

يعني ايه طبيعة فيروز غير اى طفلة ممكن توضحلي 

قالي للأسف أثناء فترة حمل ميرا مامت فيروز اتعرضت لعضة' من مصا'ص د'ماء وده أثر ع الجنين واخد بعض صفات مصا'ص الد'ماء منهم الذكاء وسرعة البديهة وحبها لتذوق' الد'م وع فكرة ده بيديها قوة' 


قولتله يعني ايه هو فى حاجه أصلا أسمها مصا'ص د'ماء 

الكلام ده فى الأفلام الخيال العلمي وبس وحتى لو كلامك حقيقي ده معناها ان فيروز مش هتقدر تخرج فى الشمس لكن هى خرجت معايا بالنهار عادي 


قالي يا مدام فريدة حضرتك نسيتي أنها من ام بشريه يعني تقدر تأكل وتشرب وتخرج وتنام عادى جدااا بجانب الصفات التانية اللى اكتسبتها يعني فيروز هتكون أكتر بنت مميزة وأتمني انك تحافظي عليها…


قولت له انارشامنصور بحبها بس خا'يفه أنها لما تكبر تعمل فيا حاجه لقيته ضحك وقالي فيروز هتصون جميلك ده غير أنها ممكن تحميكي' من اى بشري ان لزم الأمر  

أهم حاجه كلامي ده يفضل سر' ما بينا وأنا هحاول كل فترة هجيلك الاتيلية بتاعك اللى فى مصر' 


استغربت آوى هو عرف منين شغلي وعنواني بس قولت يمكن من استعلامات الفندق...  .  


ملك. الذىاب' شركان…

كنت قاعد بفكر وفجأة لقيت رشدان قدامى وبيقولى بلغني ان الملك. صفوان بيجهز نفسه للهجو'م علينا فى أقرب وقت يا مولاي … وبعدها قالي لازم إحنا نهجم!  عليهم الأول 


قولت له اطمن ده أنا هخليهم يندموا' أنهم فكروا يحا'ربوني هما اظاهر ميعرفوش قوة' الذئاب' وجه الوقت اللى يتعلموا فيه الأدب علشان اللي يعيش منهم يتخر'س خالص 


لقيته ضحك وقالي حقك يا مولاي واحد فى قو'تك ومكانتك من حقه يعمل فى أعدائه' كل اللى هو عاوزه 

ومجرد ما خرج رشدان وأنا وقفت فى الشرفة (البلكونة) اراقب. السماء وفعلا لقيت بومة طايرة  اتجاة غرفة رشدان عرفت أنه أكيد هيبلغ' أعوانه. هناك علشان هما كمان يشعللوا' الوضع عندهم 

أنا لازم أقابل صفوان واعرفه اللى بيحصل. 


مروان….

كنت فى غرفة وفيروز تواصلت معايا وعرفت ان سعاد بتشك' فى عمر ونمو فيروز وبدأت تثير' القلق وفريدة بالتالي بدأت تفكر فى أمر فيروز 

وهنا قررت أدخل خو'فت ع فيروز لو فكرت فريدة تتخلي. عنها وقتها أثق فى مين ؟؟


وجود فيروز فى لبنان. خطر. علي حياتها. أنا معنديش استعداد اخسر. بنتي كفايه إني خسرت' مامتها 

وأهم ما فى الموضوع إنى كلامي مع فريدة جاب نتيجه وتواصلت مع فيروز أثناء وجودى أنها متعملش اللي حصل ده مع سعاد تاني ونبهت عليها أنها تكون لطيفه معاهم وتحميهم' ان لزم الأمر 


واتفاجات من كلام فريدة ليا لما قالتلي هو أنا المفروض اشتري لها أكياس د'م تتغذي عليها😄

وكان صوتها بيدل ع القلق. طمنتها وقولتلها هى هتعيش ع أكل البشر عادي جدا مع أنها بتستمد قو'تها من الد'م ولو جرعة. صغيرة … 


متشغليش بالك أنتي بالموضوع ده لان لازم هى اللى تختار الد'م ولازم يكون من شخص سليم معندوش أمراض. 

واطمني هى عمرها ما هتأذيكي' أهم حاجه ان الكلام ده يفضل سر' أحسن حد يفكر يعمل عليها تجارب. ولا حاجه 

قالتلي تجارب. إيه لآ لآ أنا بنتي مش فأر 


اطمن عمري ما هقول سرها. لحد ابداااا أنا حبيتها واعتبرتها بنتي اللى ربنا عوضني بها 

واستأذنت منها بعد ما اديت ل فيروز بعد قطرات من د'مي. .


فواز….

كنت فى حديقه القصر ولقيت البومة بتطير فوقي عملت صوت صفارة وفردت دراعي نزلت وقفت عليه اخدت الرساله وفرحت أخيرا صفوان و مروان هيمو'توا 

بس الأول اخلي صفوان يشوف أبنه وهو بيقطع' علشان يحس ب ناري' لما قتلوا" إبني ومراتي قدام عيني😔 

واتحكم عليا بالسجن' عشرين سنه وأول ما طلعت صفوان عرض عليا إلا أتجوز اللى هو يختارها واعيش معاهم فى مبني الخدم وإلا اتطرد' بره المملكة. واكون منبوذ' حتي أهلي تخلوا عني 


كنت مضطر. اوافق واختار ليا واحدة من الخدم  معدومة الجمال وكانت بتبلغهم بكل تحركاتي. 

واول ما أنجبت ليا طفله قررت أتخلص منها من غير ما حد يشك. فيا 


أخدتها عند حدود المملكة بالقرب من قرية البشر بحجه أننا نعلم بنتنا الصيد ووقتها ظهر قدامها رشدان 

وانقض' عليها ومقدرتش أتخلص من بنتي رغم أنها صورة طبق الأصل من امها


وجريت ع صفوان قولت له قتلوا' مراتي وأنا خو'فت ع بنتي هر'بت بها وقتها صفوان شك" فى كلامي وأرسل جنو'ده ليحضروا له جثتها" 


وأول ما احضروها عملت نفسي منهار.  من البكاء ولما فحصها. شاف آثار. المخالب' وتأكد أنها من فعل الذئاب' 

وعرض عليا إنى أتجوز تاني لكن أنا رفضت. بحجه إنى هعيش ع ذكرى زوجتى. 


ساعتها قرر إنى اعيش مع القا'دة والمسؤولين وقام بتعين مربية لبنتي وعيشت أتمني اللحظه اللى انتقم' منهم كلهم 

صحيح صفوان ملوش ذ'نب فى قتل' مراتي حب عمري وابني إلا أنه هو اللى حكم عليا أعيش مع امراءة دميمة' وكمان جا'سوسة. عليا 

ياااااه انتظرت سنين طويلة علشان أشوف اليوم اللى اخد تا'ري منهم 


شهاب….

كنت قاعد فى الريسيبشن منتظر نزول السيدة فريدة فى اى لحظه علشان أمشي وراها واراقبها. واتاكد إذا كان لها علاقة ب عدنان إبن الملك شركان ولا لاء 


وأثناء وجودى سمعت محادثة كانت بس اتنين من رجال البشر وبيكلموا عن سيدة قتلت' جوزها وأولادها 

ولما اتقبض' عليها اعترفت. إنها كانت بتحب شاب فقير شغال موظف فى شركة وان صاحب الشركة مرة شافها وعجبته وقرر يتخلص من الشاب الفقير وبعد ما قتلوا" أتقدم صاحب الشركة لخطوبتها وأهلها غصبو'ها عليه 

وأول ما عرفت أنه السبب فى مو'ت حبيبها اتجوزت صاحب الشركة وأنجبت منه وبدأت تساعده فى الشغل ومع الوقت بدأت تخطط' لسرقتة" وبعد ما افلسته تماما 

وجهته' باللي عمله فى حبيبها بعدها قتلته' ولما الاولاد شوفوها وبدؤا يصر'خوا خلصت عليهم ولما جت تهر'ب اتقبض. عليها واعترفت. بكل حاجه 

كلام الرجاله البشرية لفت نظري لحاجه مهمه أوى … 

الملعوب.  ده من طرف مملكة الذئاب' الحمراء..


يتبع….

ياتري مين هما الذئاب' الحمراء ؟؟ 



#الجزءالثامن

#وريثة_دراكولا 

الملك صفوان…..


تواصلت مع مروان واطمنت عليه وسألته إذا كان مخبي. عليا حاجه قالي بصراحه آة يا ولدي 


أنا عندى طفله..  بنت رضيعة من بشرية اللى الذئاب' قتلتها'' وحاليا أنا معاها فى الفندق وبحاول اوفر لها الحمايه. المناسبة بعيد عن الذئاب' بس قلقان. لأني إمبارح شوفت عدنان إبن الملك شركان هنا وخا'يف يكون عارف عنها حاجه ...


قولت له أنا متواصل مع شركان والملعوب' زى ما بيتعمل علينا بيتعمل كمان عليه واوعي تقلق. من عدنان بس الاضمن. بلاش تخليه يشوفك.


ولما نخلص من الموقف ده لنا قاعدة مع بعض بسبب كذ'بك عليا وانقطع. التواصل 


وتخيلت حفيدتي وهى وريثة دراكولا وهتكون فى نفس قوته' 


جدنا الأكبر دراكولا كان فى الأصل بشري وملك ع مملكة البشر وكان متزوج من بشرية ولما حس بخطر' ع شعبه عمل تعاقد مع الشيطا'ن وأعطاه من د'مة وأصبح أقوى' واشجع راجل ع الأرض ويقدر يتجول. فى نور الشمس وأحنا وراثنا منه الصفه دى وكل اللى يتذوق من د'م دراكولا بيكتسب هذه الصفه 


لكن اى حد مصا'ص د'ماء لو أنجب او حول أحدي البشر لن يكتسب نهائي هذه الصفات 

وانتظرت طلوع الشمس ودخلت السرداب' السري. وقبل ما أوصل عند شركان لقيته امامي وقالي أنه كان جايلي وعنده معلو:مات مهمة لازم اعرفها قولتله وأنا كمان 

وابتدينا نتبادل المعلومات ولقيت شركان بيقولى…


ملك الذئاب' شركان. …

انتظرت طلوع الشمس علشان أقابل صفوان كل الحر'اس عنده بيختفوا. ويناموا بالنهار ميعادا الحر'س اللي داخل القصر فقط هو اللى بيفضل موجود 

وبعد ما نزلت السرداب' وماشي شميت ريحة صفوان وفى لحظه كنت قدامه 

وابتدينا نكلم وعرفت منه أمور مهمة وقتها قولت له أنا عرفت مين وراء كل ده قالي مين قولت له


"الذئاب' الحمراء" قالي أنه كان شا'كك فيهم لكن مافيش دليل تحت أيده قولتله بسيطه لو طلع هما إحنا نخليهم يصدقوا أنهم نجحوا فى اللعب' علينا وهبعت له رساله بحضوره زى ما حصل ما باقي المماليك. التانية 

قالي تمام بس بالمناسبة هو أبنك عدنان بيعمل إيه فى قرية البشر؟! 


ضحكت وقولت له اطمن إبني كان بيراقب' البشرية اللى معاها بنت مروان خا'ف أحسن تكون جا'سوسة وهتسلم البنت ل رشدان يقتلها" ولما شاف مروان بيكلم معاها اطمن ع حفيدتك ورجع قبل ما حد من أعوان. رشدان يشوفوا وبلغني. ع طول وأنا قولتله خليك بعيد مدام اطمنت ان مروان وبنته بخير هو كان خا'يف عليها 


قالي ..

أنا كمان قولت ل مروان مافيش داعي للقلق من عدنان لكن بردو احذ'ر من وجود إى ذئب' آخر 

وبعد ما خلصنا كلامنا وظبطنا الخطة' ودعنا بعض 

ورجعت أوضتي وطلبت من الحر'س استدعاء" عدنان إبني ورشدان كمان 


ولما وصلوا قولت ل عدنان ابعت رساله ل ملك. الذئاب' الحمراء خليهم يحضروا زى باقي حلفاءنا' 

لقيت رشدان اندهش. وظهرت عليه علامات القلق. وفضل ساكت وابني عدنان قالي ازاى دول مش حلفاء' لنا 


قولت له متنساش أنهم أعداء" مصا'صي الد'ماء يعني هيرحبوا أنهم يساعدونا ويخلصوا' منهم 

قالي بس أحنا كمان أعداء' لهم وحضرتك مانع اى اختلاط. او حضور لهم ع أرضنا 


قولت له للضرورة' أحكام  ده غير اننا مينفعشي نحا'رب ع أرضنا علشان الخسا'رة تكون من عندهم … 

أحنا هنجتمع ع حدود المملكة يعني ع أرض محايدة' وقبل غروب الشمس علشان يكون وضعهم صعب' 

ولا إيه رأيك يا رشدان فى كلامي قالي 


أعتقد ان الأمير عدنان عنده حق يا مولاي الحر'ب مدام فى ضوء الشمس يبقي محدش هيحضر إلا الملك واقاربة بس 

قولت له أنا عاوز أشوف نظرة صفوان لما يفتكر ان مملكة الذئاب' الحمراء معانا وحلفاء' لنا  

وامرتهم بالانصراف وأنا من جوايا عاوز اكل رشدان ب سناني…. 


الملك صفوان. …

بعد ما رجعت الجناح الخاص بيا رجعت بالذاكرة 300 سنه وافتكرت أبويا وجدى لما كانوا وضعين قوا'نين ان ممنوع. اختلاط الد'م ولازم نحافظ ع دمنا' يكون نقي 

علشان نقدر نحافظ ع نسلنا وقو'تنا وسط الممالك. التانية 

ومع مرور الزمن ابتدي بعض مصا'صي الد'ماء وبعض الذئاب' التقرب من البشر فى البدايه كان لغرض شرب دما'ءهم وده كان أمر طبيعي 

لكن اللي حصل ان فى منهم اللى اتعلق بيهم وعمل علاقات. غرامية وطبعا كل واحد حول المحبوبه بتاعته 

وأصبح فى مصا'صي الد'ماء من نسل بشري وذئاب' بشرية 

وكل ده كان بيحصل فى السر 

لكن اللى حصل بعد كدا كان أفظع. قررت مجموعه منهم تحدي. طبيعتهم 

وقرروا يعملوا تجارب علشان يطلع نسل جديد يمتاز بقوي الذئاب' ومصا'ص الد'ماء فى نفس الوقت 

وعملوا علاقات بشكل مستمر ومكثف وابتدي يكون فى نسل جديد اخد أغلبهم شكل الذئاب' وتعطش مصا'ص الد'ماء 

لكن طموحهم موقفش لحد هنا 

فكروا يحسنوا من نسلهم بأنهم يعملوا علاقات مع الد'م النقي 

وهنا تدخل جدي وأبويا وكمان أبو شركان علشان نمنع المهذلة' دى 

والأمر مكنشي سهل وقامت حر'ب بينهم وتعاونت مملكة مصا'صي الد'ماء مع مملكة الذئاب' 

ونجحوا فى طرد اشباهنا من أرضنا واختفوا فترة من الزمن وبعد كدا كونوا مملكة لهم تحت أسم مملكة الذئاب' الحمراء 

واتحط قانون' صارم' بمنع اى اختلاط. بينا وبينهم 

ومنع اى ارتباطات عاطفيه بينا وبين اى مملكة. تانية وبعد مرور السنين 

أكتشف أبويا ان فواز ورشدان العلاقة ما بينهم مش صداقه وبس لكن أكبر من كدا 

فواز أتجوز وانجب من أخت رشدان وهنا كانت الكار'ثه تم اختلاط الد'م بينا وأصبح فى نسل 


وتم اتهامة' بالخيا'نه والتحا'لف مع مملكة الذئاب' الحمراء واتحكم ع فواز بالسجن وقتل' زوجته وابنه قدام عينه علشان يكون عبره لغيره واتحكم ع رشدان بالسجن 


وتم وضع قانون' يمنع اى تعاون بينا وبين مملكة الذئاب' ومن وقتها محصلش اى اختلاط مرة تانية 

والا يعتبر خيا'نة وعقابها. السجن. او الإعدام. 

مكنتش متخيل بعد كل السنين دى لسه فواز ورشدان عاوزين ينتقموا' مننا ومن أولادنا ….

ياتري يا مروان عامل ايه دلوقتي وحفيدتي هتكون حياتها ازاى … 

كان نفسي أشوفها واحضنها دى أول حفيدة ليا لكن حياتها عندي أهم من كل ده والخو'ف دلوقتي عليها من رشدان وفواز والذئاب' الحمراء 

لسه رضيعة ولها أعداء. فى كل مكان 


فريدة….

بعد ما خرج مروان فضلت قلقانه' لقيت فيروز بترفع ايدها علشان اشيلها اترددت لكن أول ما شوفت عيونها بتلمع بالدموع مقدرتش أقاوم وخدتها فى حضني وقولتلها عمري ما اتخلي عنك ابداااا 


بعدها جالي إتصال من صديقتي المسؤولة' أنها خلصت الأوراق المطلوبة ومش بس كدا ميعادي للعرض أتقدم وهيكون بكرة الصبح قفلت معاها واتصلت ب سعاد بلغتها بالميعاد وأكدت عليها تهتم بكل التفاصيل اللازمة


بس اتوترت جدااا لقيت فيروز بتشدنى من البلوزة بتاعتي وبتشاور ع الباب قولت لها أنتي عاوزة تخرجي هزت رأسها 

قولتلها تمام تعالي نجهز وطلعت لها فستان وتوكه للشعر وغيرت هدومها وهدومي وخرجت قولت لها هنروح ع فين اتفاجأت بها بتلمس خدى وركزت فى عيني وشوفت قدامي سعاد وفجأة شالت ايدها 


بصيت لها وقولتلها أنتي اللى عملتي كدا عوزانى أروح ل سعاد هزت رأسها 

قولتلها ناويه تعضيها. تاني ولا ايه هزترأسها ب لآ 

قولتلها اومال عوزاني اروح لها ليه حطت ايدها ع خدى وشوفت نفسي وانا ماسكه سماعه الفون وبأكد عليها أنها تهتم بكل تفاصيل المعرض 

قولتلها أنا فعلا كنت قلقانه. ومتعودة أهتم بكل التفاصيل بنفسي وروحت ع غرفة سعاد لقيتها مش موجودة 

نزلت للريسيبشن اسأل عليها ومجرد نزولى لقيت فيروز مسكتني جامد وبتخبي وشها فيا وبتحضني جامد 

قولت لها فى إيه مالك 

حطت ايدها ع خدى وشوفت واحد ….؟؟ 

يتبع..

ياتري فيروز خا'يفه من مين ؟؟؟ 



#الجزءالتاسع

#وريثة_دراكولا 


فريدة….

روحت ع غرفه سعاد لقيتها مش موجودة 

نزلت للريسيبشن اسأل عليها ومجرد نزولى لقيت فيروز مسكتني جامد وبتخبي وشها فيا وبتحضني جامد 

قولت لها فى إيه مالك 

حطت ايدها ع خدى وشوفت واحد ضخم' واقف ومرة واحدة ظهرت له مخالب' بدل الأظافر وواقفه قدامه مامت فيروز 

وفى لحظه انقض' عليها وانتزع' قلبها وأكل منه وهو لسه بينبض….

المنظر بشع. ومؤلم جدااا ان طفلة تشوف حاجه زى دى ولسه بقولها 


إيه اللي حصل علشان تفتكري الموقف ده ببص لقيت الراجل ده واقف فى نص الريسيبشن قدامي فضلت واقفه رجلي متخشبه مش قادرة اتحرك او أفكر 


وأول ما لقيته هيبص ناحيتي استخبيت وراء النافورة اللى فى خلفية الريسيبشن بسرعه 

وفضلت انهج وكأني ب جري فى الصحراء ولسه هحاول أشوفه مشي ولا لسه حسيت بأيد مسكتني😲 


نطقت الشهادة بسرعه وأنا مغمضه عيني وتخيلت اللى حصل ل مامت فيروز وهو بيحصلي ليا أنا كمان 


وفجأة سمعت اللى بيقول فى إيه يا فريدة مالك إيه اللي موقفك كدا فتحت عيني لقيتها سعاد 


قولتلها أصلي حسيت بدوخه فجأة وقفت أرتاح قالتلي طب هاتي أشيل فيروز واسندي عليا اطلعك غرفتك 


لقيت فيروز مسكت فيا أوى قولتلها لا يا سعاد أنا محتاجه اشم شويه هواء خرجيني من هنا بسرعه 


وابتدت سعاد تسندني وببص لقيت الراجل ده مشي اتجاة الكافتريا وأول ما خرجت من الفندق ركبت العربية أنا وسعاد وفضلت واقفه بالعربية مردتش أمشي 


وبعد نص ساعه خرج الراجل الضخم'  ده صورته بالموبيل أكتر من صورة واستغليت ان زجاج العربية غامق وأنه مش هيشوفني وبعد ما مشي بعيد قولت ل سعاد 


إنى محتاجه أرتاح شويه وبعد ساعتين هحصلك ع الاتيلية نعمل بروفة ع شغلنا  وطبعا أستغربت' تصروفاتي بس اكتفت بالنظرات ليا …


ودخلت الفندق وروحت ل موظف الإستقبال ووريته الصورة وسألته عن الراجل الضخم' 


قالي ان اسمه المهندس رشيد وبيحضر كتير علشان يقابل المدير الإداري فى الفندق هو صديق شخصي له 


ولما سألني الموظف إذا كان فى حاجه صدرت منه ممكن اتكلم مع المدير قولت له لآ خالص 


بس هو فى شبه من جوز صاحبتي وبصراحه كدا افتكرته بيخونها' وجاى يقابل واحدة ست 

لكن مطلعش هو لأن جوز صاحبتي طبيب بيطري' 

وسيبته وطلعت غرفتي وبصيت ل فيروز وقولتلها ياريت قريبك مروان ده يجيلي أنا نسيت اسأله ع رقم غرفته او حتى ع أسمه بالكامل كنت سألت عنه الريسيبشن 

وفجأة سمعت خبطت ع الباب بفتح لقيت 😲😲 


رشدان….

بعد ما الملك قرر أنه يرسل رساله بحضور ملك. مملكة الذئاب' الحمراء كان لازم أبلغه قبل ما توصله الرساله 

علشان اطمنه من الرساله والا يفتكر اني مش شايف شغلي او متفق مع الملك ضده' 

وعلشان كمان يعرف إن ولائي له واقدر أمسك. قائد' جيشة' زى ما وعدني 


وطبعا مينفعشي أقابل حد ع صلة بيهم داخل المملكة علشان كدا بروح أقابل مندوب لهم موجود ع أرض البشر 


وأول ما دخلت الفندق شميت ريحة مصا'صي د'ماء بجانب ريحة البشر بس مستغربتش لأن أغلب أفراد مملكة الذئاب' الحمراء  قاعدين وعايشين وشغلين وسط البشر 

وأول ما قابلت المندوب عرفته بكل اللى قاله الملك شركان 

وان عدنان أبنه هيرسل رساله لملك الذئاب' الحمراء ودى  بس علشان يكييد. صفوان ….

ودى فرصة هايله لازم نستغلها. 

علشان لو حد من الملوك. سواء صفوان ولا شركان طلع عايش بعد الحر'ب دى يقدروا الذئاب' الحمراء يخلصوا' عليهم و 

.وبعدها خرجت من الفندق ورجعت المملكة من غير ما حد يحس بيا 


مروان….

كنت نايم فجأة سمعت صوت ميرا بيقولى اصحي بسرعه فتحت عيني ملقتش حد موجود معايا 


لكن بعد لحظه توصلت معايا فيروز ووريتني فريدة وهى بتطلب تشوفني حسيت ان فى حاجه مهمة ولازم اروح لها 

وفعلا جهزت نفسي فى لحظه

  وروحت غرفتها وأول ما فتحتلي الباب فضلت واقفه متنحة ومش بتنطق وبعدها بصت ل فيروز وبصتلي ضحكت وقولتلها أيوة فيروز اللى بلغتني أنك عاوزة تشوفيني فى حاجه حصلت 


قالتلي اة ولقيتها بتووريني صورة رشدان قالتلي تعرف الراجل ده 

قولتلها انتي جيبتي الصورة دى منين تعرفيه منين انطقي 

قالتلي …

انارشامنصور معرفوش فيروز هى اللى وريتني شكله وهو بينزع. قلب مامتها وبعدها ع طول لقيته واقف قدامي 


وسألت عليه عرفت أنه صديق للمدير الاداري هنا قولت لنفسي المفروض أعرفك علشان تبلغ البو'ليس عليه 


قولتلها بو'ليس علشان ده 😄😄

ده ممكن يأكل البو'ليس بالفندق ويحلي بيكي فى الآخر أنتي لازم تبعدي عن هنا بأي شكل 


قالتلي ميعاد العرض بكره الصبح وأنا هاخد فيروز دلوقتي ونطلع ع هناك لحد ما العروض ما تخلص 

قولتلها تمام أهم حاجه تخلي بالك من فيروز 


وروحت ل فيروز وحضنتها واديتها صوباعي  تاخد منه قطرات  من د'مي. وقولتلها عاوزك تطمني وجودك مبقاش سر' ع الأقل بالنسبة ل جدك 

جدك عرف بوجودك وده هيسهل عليكي استلام' مكانتك فى القصر أول ما تكبري 


أهم حاجه أوعي تنسي ميرا امك يا فيروز … أوعي تنسي اللى حصلها وازاي لحد أخر لحظه كانت بتحافظ عليكي وبتديكي من دمها' …. امك كانت بتحبك أوى يا فيروز 

 

وبعد ما خلصت كلامي مع فيروز ببص ع السيدة فريدة 

لقيتها كالعادة متنحة قولتلها فى حاجه حصلت


قالتلي هو انت مين قريبها ولا باباها … قولتلها فيروز بنتي الوحيدة وصعب عليا افارقها لكن يهمني أني احافظ ع حياتها حتى لو كان التمن أني اتحرم منها😔 


الملك الذئاب' شركان….

أول ما خرج عدنان ورشدان من عندى كنت واثق ان رشدان هيحاول يبلغ ملك مملكة الذئاب' الحمراء  بكلامي وكان يهمني إني أعرف إذا كان فى جوا'سيس تانية فى مملكتي ولا لآ علشان كدا عينت واحد من الحر'اسة الخاصة بيا يراقب رشدلن وعرفته أني أمرت رشدان بعمل سري' وعاوز أتأكد إذا كان هو هيعمله بنفسة ولا هيوكل حد يعمله بالنيابه. عنه  

وقدرت أقنع الحا'رس بكلامي وجالي بعد ساعات وقالي ..


يا جلالة الملك رشدان خرج بره حدود. المملكة ووصل ل فندق تبع أرض البشر وقابل شخص يلقب بالمدير الإداري وفضل معاه نص ساعه وخرج 


قولتله تمام كدا رشدان نفذ كلامي أوعي تقوله حاجه لأن لسه فى مهمة تانية هكلفك. تراقبه فيها 

واعطيه جنيهات دهب مكافأة له وكان فرحان اوى وقررت أعرف صفوان بالمعلومات الجديدة وفى نفس الوقت احذره'

لأن مروان مقيم فى الفندق هو وطفلته الرضيعه ومقدرتش انتظرت لطلوع الشمس وقفلت غرفتي بالمفتاح ودخلت السرداب' السري. واول ما وصلت هناك 


فضلت اقيد واطفي الزرار علشان يدي إشارة فى غرفة صفوان لكن واضح أنه مش فى الجناح بتاعه مضطر' انتظر مينفعشي افتح وأدخل عنده لو حد شافني هينكشف. الملعوب. كله فضلت مستني أكتر من ساعه بعدها لقيت…..


فواز….

رشدان أرسلي البومة. ومعاها الرساله مكتوب فيها إنى اقابله فى الفندق ع ارض البشر انتظرت قرب غروب الشمس وأول ما وصلت هناك شميت ريحة مروان😲 

طب ازاى معقوله يكون عايش أنا لازم اهرب' من هنا قبل ما يشوفني معنديش مبرر بوجودى هنا

وأول ما خرجت ولسه بقرب من الحدود لقيت !!!

يتبع…

#الجزءالعاشر

#وريثة_دراكولا 


الملك صفوان….

كنت فى القاعه العامة مع باقي أعضاء مجلس المملكة نتناقش فى مسأله الحر'ب ولقيت واحد من مسجلي التاريخ العائلة بيسألني عن مروان وشهاب وهل صحيح هما اتقتلوا' ع يد الذئاب' وكان حاضر الإجتماع عدد كبير لا حصر له 

مكنش ينفع أقول ان أبني مات ولا ينفع أقول أنه عايش 

لان مجرد ما أذكر أنه عايش يبقي إيه سبب الحر'ب أصلا 

ولو قولت مات' وبعدها ظهر هتكون وحشه جدا فى حقي بما أني الملك وأبوه فى نفس الوقت 


علشان كدا قولت له أنا إبني كان قالي أنه مسافر يستفسر عن نوع سلاح' جديد علشان كدا اخد معاه شهاب قائد' الجنود' 

ومن يوم ما سافر أنقطع الإتصال ولا علم لي 


إذا كان عايش ولا ميت' لكن ميعاد وصوله بعد تلات أيام 

لكن سبب الحر'ب ان الذئاب' تجرأت وتعدت ع رجال من مصا'صي الد'ماء سواء ان كان ابني او غيره 


انتوا كلكم مسؤولين' مني ولازم يكون فى رد قو'ي ع اللي حصل ده وإلا هنكون تسلية لأي حد 


وهنخسر' مكانتنا وسط المماليك. التانية …

 لازم نحافظ ع هيبتنا ونسلنا ولازم كلكم تفتكروا أنكم أحفاد دراكولا العظيم. 


بعدها سيبت المجلس وروحت الجناح بتاعي وأول ما دخلت غرفة نومي لقيت البرواز ( الصورة المعلقة ) ع الحائط متحرك شيلت الصورة ونزلت العصا المتحركة لقيت بعدها جتلي إشارة ضوئية. عرفت ان شركان منتظرني فى السرداب' السري. محدش يعرف الاشاراة دى غيرنا .


فواز…..

خرجت من الفندق بسرعه وأول ما وصلت لحدود المملكة. لقيت إيد مسكتني ببص لقيته رشدان قولتله فز'عتني 

لازم تبعد عن هنا بسرعه قالي تعالي ع مكانا 


وروحنا المخبئ السري. هو بالقرب من حدود المملكة. لكن تحت الأرض وأول ما وصلنا المخبئ 


لقيته بيقولى الملك شركان هيرسل لطلب إحضار ملك الذئاب' الحمراء وده أمر فى صالحنا خليهم كلهم يخلصوا ع بعض واللى يعيش منهم إحنا معاه 


قولتله قصدك اللى يعيش مننا . تقدر تقولي ليه هتقوم الحر'ب إذا كان ابن الملك صفوان عايش أصلا 


وحتى لو حصل حر'ب تفتكر الملك شركان ببساطه هيثق فى ولاء ملك مملكة الذئاب' الحمراء 

واضح ان فى ملعوب. بيتم علينا يا رشدان 


ملك. الذئاب' شركان. …

كنت قاعد منتظر صفوان وقربت ازهق ولسه هقوم سمعت صوت الإشارة بتاعتنا 


رديت عليه ع طول علشان يعرف أني لسه موجود وفعلا صفوان جالي وكالعادة ابتدينا نتبادل المعلومات وكل مرة بنتأكد فيها ان فواز ورشدان تبع الذئاب' الحمراء 


بس المرة دى قررنا نخلص عليهم كلهم ولازم يكونوا عبره للكل وكدا كدا إحنا بنجهز الجنو'د يعني وجودهم فى الساحه أمر طبيعي  ولقيت صفوان بيقولى


 بس فى البداية لازم مروان يكون موجود علشان يظهر كد'بهم قدام كل المماليك. التانية وعلشان أعضاء المجلس. وابناء دراكولا يطمنوا أننا مسيطرين' وانى قادر احافظ عليهم وع إبني 

وافقت ع كلامة وقولت له ميعادنا بعد يومين عند الساحة خارج حدود المملكة 


مروان ….

بعد الكلام اللى فريدة قالتله ليا عن رشدان وعلاقتة بالبشر قررت أتأكد إذا كان المدير ده بشري ولا حاجه تانية 


وفعلا نزلت الريسيبشن وسألت ع المدير وعرفت مكتبه ووقفت بعيد بس براقب' المكتب ولما وصل شهاب قولتله أنا شا'كك فى حاجه تابع كل البشر اللى هنا ولما سألني ليه

قولتله علشان اطمن ع فيروز 


وابتدى يلف فى الفندق وأنا فضلت قاعد منتظره يخرج من مكتبه واخر ما زهقت روحت الريسيبشن واتصلت ع مكتبة وعرفته ان فى ضيف منتظره ومصمم يقابله ووقفت بعيد وأول ما شوفته عرفت أنه من مجموعة الذئاب' الحمراء 

لكن ده مصا'صي دماء' بشري وده معناه أنه قادر يحس بوجودنا الا إذا كان الفندق مليان بشر زيه 


ساعتها هيفتكر اى ريحة هتكون من امثاله من البشر المتحول أنا لازم أبلغ أبويا بالكلام ده 

واضح فعلا ان فى ملعوب. ولكن المرة دى من الملك شركان نفسه …. ده يفسر وجود عدنان إبنه فى الفندق 

أكيد الحر'ب اللى هتحصل دى بسبب إتفاق الملك شركان مع الذئاب' الحمراء والدليل ان رشدان قائد' جنو'ده هنا


فريدة ….

بعد اللي حصل وتحذير' مروان ليا وان لازم اسيب الفندق لأن فى خطر' ع حياة فيروز 

جهزت شنطي واخدت شنطه واحدة بس وباقي حاجتي نقلتها عند سعاد فى غرفتها بحجه لما أحتاج اى حاجه هى تحضرها ليا وأنا هفضل فى الاتيلية لحد ما العروض ما تنتهي 


لكن سيبت الغرفة محجوزة بأسمي علشان لو اى حد بيراقبني' او بيراقب' فيروز يتأكد إنى راجعه الغرفه تاني 

وطول الوقت شايفه نظرات فيروز ليا بتابع حركاتي أخدتها وقعدتها ع رجلي وقولتلها اطمني أنارشامنصورعندي استعداد أعمل اى حاجه المهم احافظ عليكي 


وجهزت لها الببرونه فيها حليب وابتديت أكلها ولقيتها بتبصلي قولتلها إنتي محتاجه قطرات من د'مي 


فضلت ساكته ايديت لها أيدي لقيتها حطيت كف ايدها ع خدى وشوفت مروان وهو بياكد عليها أنها تحافظ عليا وإياك تلمسني بالعكس المفروض تحميني' 


قولتلها حبيبتي بابا مروان أكيد قصده أنك مش تاخدى د'مي كله يعني وتخصلي عليا 

لكن لو قطرات بسيطه مافيش مشكله وفعلا أخدت نقط بسيطه من صوباعي ولقيتها بعدها مبسوطة وبتضحكلي..


شهاب. …

فضلت الف فى الفندق واستغربت جداا ازاى كل الأيام اللى فاتت مخدتش بالي من موظفين الفندق 

أنا شوفت أربعه من المتحولين. ذئاب' ومصاصي' د'ماء 

واضح أنهم من مملكة الذئاب' الحمراء 

بس بيعملوا إيه هنا وبيشتغلوا ليه موظفين مع ان عندهم مملكة. وأى حاجه عوزينها ممكن ياخدوها 


ليه يقبلوا يكونوا مجرد موظفين شغاله تحت ايد البشر 

وروحت ع مروان وقبل ما أنطق لقيته بيقولى كار'ثة يا شهاب المدير طلع من الذئاب' الحمراء 


ورشدان طلع معاهم معني كدا ان بنتي فى خطر' أنا خا'يف عليها أوى وخا'يف يكون كل ده فخ' معمول علشان يخلصوا ع نسل دراكولا..


قولت له خليك مع فيروز خدها وسافر بعيد وأنا هرجع المملكة لازم أكون جنب الملك فى الحر'ب 


قالي بالعكس أنت اللى هتقدر تحمي' بنتي لازم أنت اللى تخلي بالك منها أنا عمري ما أقدر اثق فى حد غيرك يا صاحبي احميها' بد'مك لحد اليوم الموعود…


وطلعنا الغرفه قولتله لازم نفكر فى هدوء مدام فى ملعوب. يبقي لازم نتصرف بذكاء مينفعشي تروح لهم بنفسك وإلا ببساطه هتحصل ميرا مراتك. ..


وبعد لحظات حسيت ان مروان بيتواصل مع جلالة' الملك وبعدها قالي يا شهاب 


فعلا فى ملعوب' وأبويا والملك شركان بيخططوا' يخلصوا ع الذئاب' الحمراء ومعاهم رشدان وفواز 


ولازم أروح عند الحدود علشان الكل يعرف إني عايش المهم دلوقتي أبويا طلب منى أننا نختفي وفيروز كمان

لأنهم لو عرفوا إنى عايش هيقتلو'ني علشان يضمنوا ان الحر'ب هتقوم. 


قولتله يلا بينا من هنا وناخد شقه قريب من الاتيلية اللى فيه فريدة ع الأقل هتكون فيروز قدام عنينا 


وفعلا خرجنا من الفندق بس كنت حاسس ان فى عيون بتراقبنا' علشان كدا فضلنا نلف بالتاكسي فى مناطق كتير لحد ما دخلنا مول كبير له أكتر من باب وقدرنا نهر'ب من المر'اقبة وطلعنا ع المبني اللى قدام الاتيلية واخدنا شقه فيه 

لمدة أسبوع واحد وطبعا بأسماء وهمية…


رشدان….

كانت مفاجأة ليا لما عرفت من فواز ان مروان عايش وكمان كان فى الفندق اللى مليان بعملاء. الذئاب' الحمراء 

ولولاء إني بثق فى فواز وعارف ان هدفنا. واحد لكنت قولت أنه بيخد'عني. … 


سألته اومال مين اللى قتلتهم' وليه هو مظهرش. من وقتها فى المملكة قالي. ..


الملك صفوان قال فى المجلس. ان مروان وشهاب سافروا. يجربوا' سلا'ح جديد 


قولت له يبقي علشان الحر'ب تقوم ونضمن أنهم يخلصوا ع بعض لازم مروان يمو'ت وع ايدي أنا 


لقيت فواز قالي لا يا صاحبي أنا اللى لازم اقتله' واشيل' جثمانه' بنفسي فى وسط الميدان واخلي صفوان وكل المماليك التانية تعرف ان أنا اللى قتلته' واخدت تار' إبني ومراتي منهم 

قولت له يبقي يلا بينا ع الفندق مافيش وقت لازم نخطفه' قبل ما يهر'ب ويوم الحر'ب تقتله" قدام الكل وأنا فى ضهرك يا صاحبي 


يتبع….

تفتكروا فواز هيقدر ينفذ كلامه ويقتل' مروان؟؟ 


تكملة الرواية من هنااااااا

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله اضغط هناااااااا




تعليقات

التنقل السريع