روايه جنون العشق الفصل الحادي عشر 11بقلم دينا عبدالله(حصرية وجديدة في مدونة قصر الروايات)
روايه جنون العشق الفصل الحادي عشر 11بقلم دينا عبدالله(حصرية وجديدة في مدونة قصر الروايات)
رن جرس البيت راحت كريمه وفتحت الباب انصدمت لما لقيت عسكري واقف بصلها وقال: فين باسل و ياسين منصور
قربت مرفت وقالت بقلق: خير انت عايزهم ليه
العسكري: معايا امر بإستدعائهم للقسم
مرفت بقلق وخوف علي ولادها: ليه هوا في حاجه
العسكري: لما يجو معايا هيعرفو
ياسين بجمود: انتي رخيصه اوى
بصتله ساره بصدمه بعدين بعدت عنه وقعد علي السرير وقالت: انا.... انا رخيصه
وقف ياسين وقال: اه.... انتي عارفه اول ما شوفتك كدا خطر على بالي على طول رقيه و خيانتها لأخويا
ساره بصدمه و دموع: بس انا مش زيها انا مستحيل اخونك
ياسين: وانا مستحيل اخلي واحده زيك تشيل اسمي... انتي مش عارفه تحافظي علي نفسك ولا علي كرامتك ولا عارفه تحافظي علي شرفك... و بتسلميلي نفسك بكل سهوله.... افرضي حصل حاجه بينا
ساره: وفيها اي انا بحبك وهنتجوز
ياسين: البنت اللي معرفتش تحافظ علي شرفها قبل الجواز مستحيل تعرف تحافظ عليه برضو بعد الجواز الرخيص هيفضل طول عمره رخيص
قامت ساره وقفت في وشه وقالت: كفايا بقااا كل دا عشان بحبك... و عيزاك جنبي
ياسين بضيق: جنبك في الحرام
ابتسمت بسخريه وقالت: دلوقتي عرفت انه حرام اومال قبل كده كان ايه
ياسين: غلطه..... كل حاجه عملتها قبل كده كانت غلطه... و كويس اني فوقت منها وعرفت و ادركت اللي انا كنت بعمله
ساره بحب و دموع: صدقني يا ياسين انا بحبك و عمري ما هفكر في غيرك
ياسين: وانا مش بحبك يا ساره
بصتله ساره بصدمه و دموعها بتنزل... كان لسه هيتكلم بس سمع صوت مرفت بتنادم عليه فسابها ومشي
نزل ياسين و انصدم لما لقي العسكري واقف مستنيهم... قربت مرفت منه وقالت بخوف: هوا في ايه يا بني هما طالبينكم ليه
ياسين وهوا بيحاول يطمنها برغم الخوف و القلق اللي جواه: متخافيش مفيش حاجه
نزل باسل بصله ياسين بتوتر وقلقان بعدين بص للعسكري وقال: امشي انت احنا جايين وراك بالعربيه
هز العسكري راسه ومشي.... خد ياسين باسل وركبو العربيه ومشيو..... بص ياسين علي باسل اللي واضح انه لسه مفقش من حالة الصدمه اللي اتعرض ليها
ياسين بقلق وخوف: باسل ارجوك اوعي تغلط قدام الظابط متوديش نفسك و تودينا في داهيه معاك.... ارجوك ركذ هما اكيد هيسألونا كام سؤال وهنمشي فـ اوعي تغلط...... انت سامعني يا باسل
كان باسل باصص قدامه وكأنه مش سامع ياسين بيقوله اي ودا خلى ياسين قلقه و خوفه يذيد
ياسين: روحنا في داهيا
وصلو القسم و دخلهم العسكري مكتب الظابط.... بصلهم الظابط و طفى سيجارته و شاور لهم وقال: اتفضلو
قعدو قدامه علي المكتب.... بص الظابط علي باسل وقال: انت اكيد سمعت بـ اللي حصل لمراتك
باسل...........
بص ياسين علي باسل وهوا خايف اوي.... شبك الظابط صوابع ايده في بعضها وقال: سكان العماره شافوك وانت ساحبها من شعرها وقولت انها كانت بتخونك مع صاحبك بعدين طلقتها و مشيت مش كده
باسل...........
بصله الظابط بشك من سكوته وعدم رده عليه وقال: انا عرفت كل حاجه حصلت معاكم في شرم.... وصاحبك جمال اللي كنت هتقتله ولحد دلوقتي لسه في المستشفى
كان لسه ياسين هيتكلم شاور له الظابط انه يسكت وبصله وقال: متتكلمش غير لما انا اقولك اتكلم
رجع بص علي باسل اللي مش عامل اي ردت فعل كأنه في عالم تاني.... رجع الظابط بضهره لورا وقال: انت اللي قتلتها
ياسين: وهوا هيقتلها ليه...
بصله الظابط بحده وقال: قولتلك متتكلمش من غير اذني انا بسأله هوا يبقي هوا اللي يرد
بصله ياسين بضيق بعدين بص علي باسل بخوف شديد
بص الظابط علي باسل وقال بحده: انت هتفضل ساكت مترد
باسل: مقتلتش حد
بصله ياسين بشده اخيرا اتكلم و رجع لوعيه... بصله الظابط وقال: كنت فين وقت الجريمه
باسل: سهره مع اخويا وباقي الشله
الظابط: يعني شيطانك موذكش وقالك تقتلها و تعاقبها علي خيانتها ليك
باسل: لو كنت عايز اقتلها كنت قتلتها في شرم من غير حس ولا شوشره ومن غير ما حد يعرف
الظابط: باسل لو كنت انت اللي قتلتها اعترف لان الانكار مش هيفيدك في حاجه ولو اعترفت الحكم ممكن يتخفف من عليك
باسل: قولتلك مقتلتش حد.... ومفيش اي دليل يثبت ان انا اللي قتلتها
الظابط: فعلا مفيش دليل بس هنلاقي قريب ونعرف مين اللي قتل ميراتك
باسل: طليقتي مش مراتي.... اي اسأله تانيه
بصله الظابط شويه بعدين قال: لا اتفضلو امشو بس اكيد هنتقابل تاني
بصله باسل وهوا حاسس انه ساكك فيه خد ياسين وطلعو من القسم و ركبو العربيه
بص ياسين علي باسل وهوا مصدوم بصله باسل باستغراب وقال: مالك بتبصلي كدا ليه
ياسين: باسل انت كويس.... اقصد يعني كنت من شويه في حالة و دلوقتي حالة تانيه خالص
بص باسل قدامه وقال بحزن: الصدمه دي علمتني حاجات كتير... كتير اوي
ياسين: الظابط شاكك فينا واكيد هيحطنا تحت المراقبه فلازم ناخد بالنا ونتصرف علي طبيعتنا
هز باسل راسه وقال: عندك حق.... شكرا لولا وقفتك جنبي يا ياسين مكنتش اعرف هيحصلي اي
ابتسم ياسين وقال: احنا اخوات واللي يضرك يضرني انا كمان
خده باسل في حضنه جامد وقال: بحمد ربنا انه عندي اخ زيك....... بس لو تتعدل شويه صدقني مش هيبقي في حد زيك
بعد ياسين وقال: ادعيلي بس انت
باسل: ربنا يهديك ويصلح الحال يارب
رفع ياسين ايده وقال: يارب
بعدين بص علي باسل وكان مبسوط ان اخوه رجع لطبيعته تاني وقال: انسي اي حاجه حصلت وابدأ من جديد وانا حاسس ربنا هيعوضك بوحده احسن من رقيه
باسل بابتسامة حزينه: لا احسن ولا اوحش اتعلمت درس ومش هغلط نفس الخلطه مرتين
ياسين: مش كل البنات وحشين في منهم وحش وفي الحلو
باسل: طبعا منا قاعد مع خبير البنات
ضحك ياسين بعدين قال بجديه: بكلمك بجد والله ان شاء الله هتلاقي بنت الحلال اللي هتعوضك
باسل: ومين المجنونه اللي هتبقل تتجوز واحد زيي
بصله ياسين بشده وقال: واحد زيك.... وهيا هتلاقي احسن منك فين.... عشان طلقت يعني وفيها اي عادي
باسل: ياسين مبخلفش
بصله ياسين بصدمه..... كمل باسل بحزن: مفيش واحده هتقبل تتجوز واحد مبيخلفش وتحرم نفسها من انها تكون ام.... بس عادي كل حاجه بالنسبالي دلوقتي بقت عادي.... مش هضعف تاني ولا هكرر الغلط مره ثانيه... هكمل حياتي عادي.. اللي حصلي علمني حاجات كتيره وخلاني ابقا اقوى من الاول
ياسين: ربنا قادر على كل حاجه.... وصدقني هيعوضك خير
باسل بابتسامة: ان شاء الله.......... يلا بقا نرجع علي البيت اصل انا عايز انام اوي
ضحك ياسين وقال: ومين سمعك انا اكتر منك
ضحكو سوا شغل ياسين العربيه ومشيو..... بص باسل من شباك العربيه هوا اه فاق من الصدمه رجع يضحك يتكلم بس اللي جواه كان العكس حزن وجع وجرح عمره ما هيطيب وقلبه اللي اتكسر عمره ما هيرجع زي ما كان... بس هيعافر وهيفضل مكمل علي امل انه يقدر ينسي... ينسي كل حاجه حصلتله
....................
رجعو البيت وكانت مرفت مستنياهم بفارغ الصبر وعايزه تعرف حصل ايه
باسل: انا طالع انام
وسابهم وطلع علي اوضته بص مرفت لـ ياسين وقالت: هوا في ايه كانو عيزينكم في القسم ليه
ياسين: رقيه اتقتلت
شقت مرفت بصدمه كبيره وقالت: اتقتلت
ياسين: كانو عايزين بس يسألونا اذا نعرف حاجه ولا لا
مرفت: مين معقول يكون قتلها
ياسين بتوتر: معرفش هما لسه بيحققو... انا طالع اوضتي عايزه حاجه
مرفت: اه كنت عايزه اتكلم معاك بخصوص ساره
اتبدلت ملامحه لضيق فور سماعه اسمها
مرفت: حفلة الخطوبه الاسبوع ده
بصلها ياسين بصدمه وقال: الاسبوع ده بس...
مرفت بزعل وحزن: بس اي انت غيرت رأيك ولا ايه
ياسين: انتي مستعجله ليه
مرفت: دي خطوبه مش دخله و. علي الاقل تقربو من بعض اكتر وتعرفو و تفهمو بعض
ياسين بضيق: ان شاء الله
وسابها وطلع وهوا مدايق اوي... بصتله مرفت باستغراب وقالت: ربنا يهديك يا بني
............
دخل ياسين اوضته وقفل الباب قعد علي طرف السرير ودفن وشه بين كفوف ايده بارهاق وتعب بيفكر في الظابط اللي شاكك فيهم واكيد هيحط مراقبه عليهم غير موضوع ساره وانه مش عايزها ووافق عليها بس عشان يرضي امه... ولا جوري اللي بتفارق باله وعلي طول بيفكر فيها... ضغط من الافكار خلت دماغه يوجعه
قام خد هودمه ودخل الحمام خد شاور بعدين طلع فرد جسمه علي السرير وحاول ينام بس معرفش دماغه مش مبطله تفكير
كان باسل فارد جسمه علي السرير وبيحاول ينام بس كل ما يغمض عينيه يفتكر مشهد رقيه وهيا في حضن جمال ويفتكر لما قتلها و اتلطخ بدمائها
قام سند ضهره علي السرير وهوا مش عارف ينام او ينسي اللي حصل ازاي... فاق من شروده علي صوت رنين تليفونه... خده من علي الكود جنبه ولقي المتصل رهف... استغرب الوقت متأخر
فتح وكان لسه هيتكلم بس سمع صوت بكاها وهيا بتقول: باسل بيه الحقني اخويا وقع علي الارض وانا مش عارفه اعمل ايه و الوقت متأخر ومش عارفه اتصرف ازاي
باسل وهوا بيحاول يطمنها: اهدي متخافيش هيبقي كويس انا جايلك علي طول
قفل التليفون وقام لبس الجزمه بتاعته وخد تليفونه ومفاتيح العربيه وطلع بسرعه
...........
نزل ياسين المطبخ بعد ما حس بجوع.... لقي جوري في وشه وكانت لسه هتطلع وقفها وهوا بيقول: اعمليلي حاجه اكلها
اتنهدت بضيق ورجعت دخلت المطبخ وبدأت تعمله الاكل بضيق شديد... بصتله وهوا كان لسه واقف... قرب منها شويه رجعت لورا بخوف وقالت: ابعد عني
استغرب خوفها الشديد منه ف ادايق من نفسه وقال: انتي لسه خايفه مني
بصتله جوري من غير رد بعدين رجعت بصت علي الاكل اللي علي النار
ياسين: جوري انا بكلمك
جوري من غير ما تبصله: اطلع فوق يا ياسين بيه وانا هخلص الاكل و هبعتهولك
ياسين: مش طالع غير لما افهم انتي خايفه مني اوي ليه كده
افتكرت جوري الكابوس اللي حلمت بيه وهوا كل ما يقرب منها بتخاف... بتخاف احسن الكابوس يتحقق خصوصا بعد ما عرفت حقيقته
ياسين: جوري
جوري بقوة: اطلع بره والا انا اللي هطلع وهبعتلك حد يعملك الاكل
ادايق من رفضها و خوفها و كرهها ليه بعد ما كان بيشوف الحب في عنيها... كان غبي.... غبي انه محسش بيها ولا قدر مشاعرها
بصتله لقته لسه واقف... سابت الاكل وكانت لسه هتطلع بس وقفها وهوا بيقول: انا بحبك..........
#يتبع
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا