رواية سلطان و الغرام الفصل الثاني عشر 12بقلم عائشة الكيلاني (جديده وحصريه فى مدونة قصر الروايات)
رواية سلطان و الغرام الفصل الثاني عشر 12بقلم عائشة الكيلاني (جديده وحصريه فى مدونة قصر الروايات)
الدكتور :ـ للاسف المريضة محتاجة نقل دم بسرعة محتاجين فصيلة دم o بسرعة
سلطان:ـ انا فصيلة دمي o
الدكتور:ـ تمام اتفضل معايا
سلطان راح مع الدكتور و اتبرع ليها بد.مه و نقلوا لغرام الد.م و طبعا شالوا الرصاصة كانت في جانبها
الدكتور بتنهيدة:ـ الحمدلله عدت مرحلة الخطر شوية و هتتنقل غرفتها حمدالله على سلامتها بعد اذنكم
مشيرة حضنت لارا بفرح و
زينب يطمئن:ـ الحمدلله يا رب الحمدلله
سلطان واقف على باب الغرفة خرجوا غرام مسك ايديها و داخل معاهم الغرفة
بره المستشفى
رؤوف بفرح:ـ خالتي غرام عدت مرحلة الخطر
ماجي بتبكي و مردتش عليه
رؤوف:ـ والله العظيم ما بكدب عليكى غرام عايشة والله العظيم حتي تعالي شوفيها نقلوها غرفة عادية غرام عايشة
ماجي بصتله بعين بكية حضنت رؤوف و قعدت تبكي بس فرح
جوه في غرفة غرام
سلطان بيملس على شعرها و بينظر ليها و لوجهها الشاحب:ـ وحشتيني اوي يا غرام وحشتيني اوي حتي و انتي قصاد عيني قومي بقا وحشني صوتك عمري ما كنت اتخيل انى هحبك اوى كدا
غرام مغمضة عيونها قالت بتعب
:ـ و انا عمري اتخيل انى اعمل حاجة علشان حد خصوصا انت يا سلطان
سلطان بعدم تصديق:
اكيد بحلم
غرام فتحت عيونها بصتله بلهفة:
هو الى حصل دا بجد انت كويس صح جرلك حاجة رد عليا
سلطان قبل جبينها و حضنها :
الحمدلله يا رب الف سلامة عليكى يا حبيبتي انتي كويسة حاسة بحاجة دايخة انادي الدكتور
غرام حاوطت ضهره :ـ
مش عايزة اشوف حد دلوقتي انا كويسة بس خليك معايا ارجوك
سلطان بعد عنها قعد على الكرسي و قبل ايديها:
اوعي تعملي كدا تانى اوعي تسبيني
غرام بتعب رفعت ايديها و مسحت دموعه الى في عينيه:ـ
متعيطش مفيش راجل بيعيط يا حضرت الظابط انا كويسة طول ما انت معايا
الباب خبط و دخلت الدكتورة و الدكتور
الدكتورة بمرح :ـ اخيرا دا انتي غلبتين اول حد يطلع عنينا كدا بس فداكي
الدكتورة اطمنت على الجرح و ظبطو ليها المحاليل و خرجوا و دخل محمد عمها و زينة و رؤوف و ماجي و مشيرة و لارا و زينب العيلة كلها
غرام بسخرية في نفسها:ـ هههه متحلميش انه يجي أو يسال عليكى حتي ابوكي رما توبتك من زمان اوى هههه هو مش عايزك متحلميش انه يجي بس ميسون فين
بعد وقت طويل مشيوا لان يقعدوا معاها
غرام بتعب:ـ مش هتروح
سلطان و هو مسك ايديها:ـ انا مش متحرك من هنا غير و انتي معايا
غرام بحزن:ـ هتمل... سلطان انت ممكن تصدقني ولا هتقول اني اتجننت
سلطان بعشق:ـ لا عشت ولا كنت حتي لو ف انتي احلي مجنونة شافتها عيني
غرام بتعب و وجع:ـ لؤي مامتش غرقان في حاجة غلط في الموضوع و ساهر انا متاكدة ان مامتش عادى حادثة مدبرة انا متاكدة امى اتغدر بيها يا سلطان صدقني عارفه انت شايفني ازاي بس انا بقول الحقيقة صدقني انا محتاجة مساعدتك اول و اخر طلب
سلطان بهدوء و هو مذل بيملس على شعرها بحنان:ـ هششش اهدي انا مصدقك والله مصدقك و امرك هيتنفذ فورا هحاول اعمل كل الى اقدر عليه علشان نوصل لحقيقة اوعدك
غرام بصتله:ـ طب مش هتنام انت تعبت اوى
سلطان بحب:ـ تعب الدنيا يهون طلامة علشانك
غرام:ـ هو انا همشي امتي انا مش بحب المستشفيات ولا جوها بيخنقني ياريت امشي دلوقتي
سلطان بصلها بهدوء:ـ لسه شوية عموماً اطمني سالت الدكتور و قال اسبوع على الاقل و تمشي من هنا
غرام:ـ لسه اسبوع
غرام بصتله:ـ انا اسفة على قلت الذوق الى كنت بعملك بيها بس انت برضو الى بدات و دائما شايف نفسك مع انك مش حلوة اوى اي نعم شبة ممثل هندي بس مش لدرجة تتغر
سلطان ابتسم على لماضتها :ـ اتفضل
دخل امين قبل راسها:ـ حمدالله على سلامتك كدا توجعي قلبي عليكي
غرام بصتله بتعب:ـ الله يسلمك بس ايه اوجع قلبك عليا دى بابا هو انت فاكرني انا غرام بنت المستهترة
كانت هتكمل بس سكتت و كملت بوجع و دموع محبوسة:ـ شكرا انك سبت اشغالك و الهانم و جتلي كتر خيرك .. بس هقولك حاجة واحدة انا ليا الشرف اكون بنت امي لارا فاكرها يا بابا فاكر لارا و لؤي ولا نسيتهم اعتقد نسيتهم زى ما انت نسيت حاجات تانيه انا و انت علاقتنا اضعف من الريشة جوانا جبال مستحيل نصف لبعض و انت الى بدات يوم مسبتني في اكتر وقت انا كنت محتاجلك فيه رمتني وراء ضهرك زى كل حاجة
امين مسك ايديها لكن غرام بعدت ايديها بغضب و حزن:ـ ممكن تدني فرصة اصلح كل الى حصل
غرام بوجع:ـ رجعلي امي و اوعدك هنسا كل الى حصل احذف من دماغي منظرها و هى بتتح..رق قدام عيني احذف شكلها و هى مح..روقة و بت.موت قدامي احذفهم يا بابا تعرف تحذفلي كل دا لا مش كدا
امين بصلها بوجع و حزن و خرج
غرام كان نفسها يفضل معاها حتي لو قالت له امشي بس هو دا ابوها
غرام بتحاول تهدي نفسها:ـ مشي... برضو مشي زى العادة مشي
سلطان حضنها:ـ اهدي يا حبيبتي غرام الزعل مش حلو علشانك اهدي علشان خاطري
غرام انهارت في البكاء:ـ برضو مشي يا سلطان مشي و سبني زى كل مرة مشي هو ليه بيعمل كدا ليه سبني سني ليه يا سلطان ليه بيعقبني على حاجة انا مليش دعوه بيها والله ما خانت.و والله العظيم امي بريئه مشي من غير ما يسمعها حكم عليها قبل ما يسمعها ااااه ااه اااه
سلطان حاول يهديها و الدموع في عيونه ميعرفش السبب ولا ليه مصدقها من رغم ان مشافش حاجة و ان غرام مش متوازنة نفسية بس بيسمعها و مصدقها
و عدا اسبوع طبعا ماجي و مشيرة و ميسون مكنش حد فيهم سايبها و سافر سلطان و غرام من البلد بناءً على طلب غرام قدام الفيلا سلطان نزل و شال غرام و دخل الفيلا قعدها على الكرسي
سلطان:ـ معرفش ليه العند دا
غرام بهدوء:ـ انا مش بعند بس شغلك اهم مش معقول هتقضي الوقت بين القسم و بين الصعيد و بعدين انت هتسبني هناك... انا كويسة يا حبيبي مفيش داعي لكل دا روق بقا
سلطان بصلها بحب:ـ طلامة دا هيريحك موافق
غرام:ـ عمتي و
سلطان قاطعها:ـ عمتي مش ها تطمن غير و انتي قصاد عينيها
غرام ابتسمت بسخرية شوية و استغراب:ـ تمام اقوم بقا
سلطان:ـ انتي بتعملي ايه
غرام:ـ هطلع
سلطان شالها تانى
غرام بهمس:ـ انت بتعمل ايه حد يشوفنا
سلطان بعشق:ـ واحد و شايل مراته فيها حاجة دى
غرام بصتلها بعشق حاوطت رقبته بايديها و حضنت راسها على صدره غمضت عيونها و طالع اوضته الجديدة
سلطان حطها على السرير:ـ نورتي بيتك يا عيون سلطان
غرام:ـ بنورك يا حبيبي
غرام حطت ايديها في شعره:ـ سلطان هو انت مينفعش تسيب شغلك للأبد انا مش مستغنية عنك بلاش تحرمني منك ارجوك
غرام كملت بدموع وجع:ـ سيب شغلك ارجوك سلطان انا مش عايزة طول الوقت عايشة في رعب و خوفو ارجوك لو بتحبني سيب شغلك اشتغل اي حاجة بس بلاش تحرمني منك
سلطان بعد ايديها عنه و قبلها:ـ غرام انا بحبك اوى و فاهم قصدك بس الاعمار بيد الله انا تعبت علشان احقق حلمي الى حلمته و تعبت علشانه سنين مستحيل اخليكي تعيشي في رعب ممكن تروقي بقا
سلطان قام قعد جانبها حاوط خصرها غرام حطت راسها على كتفه
بالليل في البلد في اوضة شمس
شمس بدموع و بتضرب على خدها:ـ يا لهوي يلهوي اعمل ايه اقول لمين انا. ضيعت حصل ازاي اعمل ايه مش بيرد ليه دا اعمل ايه دلوقتي اقول لمين امي لو عرفت هتروح فيها اعمل ايه
شمس حاولت تتصل ب عادل لحد ما رد
عادل ببرود:ـ افندم يا نعم عايزة ايه يا شمس اثري و قولي بس بسرعة
شمس بدموع:ـ عادل انا حامل احنا لازم نتصرف
عادل ببرود:ـ و انا مالي هو انا الى عملت حاجه تغض.ب ربنا و اهلي انا الى كس.رت ابويا و امي الى حضر العفريت يصرفه انا برئ منكم شوفي هتتببي ايه بس بعيد عني اه نسيت اقولك انى متجوزتكيش و المأذون الى شوفتيه دا مكنش مأذون انا اتفقت معاه يمثل انه مأذون و كل دا كان لعبة بس استمتعت جدا ياريت مشوفش وشك تاني ولا تتصلي و الا هف..ضحك سلام يا شموسة
عادل قفل في وشها و شمس حطت ايديها في شعرها و هى مش فاهمه حاجة
شمس:ـ يعني ايه مش متجوزني اومال ك كل دا كان كدب المأذون و الشهود كل دا كان تمثيل اعمل ايه اتصرف ازاي اقول لمين يلحقني سلطان سلطان لو عرف هيموتني اعمل ايه
شمس قعدت تنطم و تضرب نفسها لحد ما اغمو عليها
جبرية من بره:ـ شموسة نامتي يا قلبي شمس ردي عليا يا بت
جبرية فتحت الباب و جريت عليها:ـ اسمله عليكى يا بتي شمس قومي يا عيون امك شمس الحقونيي
دخلوا الخدامين شالوها و حطوها على السرير و اتصلوا بالدكتورة جت فحصها
ياسين:ـ طمني يا دكتورة بتي كويسة
الدكتورة بهدوء:ـ كويسة محتاجة شوية راحة عندها سواء تغذية و دا غلط عليها و على الجنين
جبرية بصتلها بعدم فهم:ـ جنين ايه انتي بتقولي ايه
الدكتورة:ـ مبروك المدام حامل لو مش مصدقيني تقدور تروحو لدكاترة تانية و تتاكدو
جبرية و ياسين بصلها بصدمة
فى مصر في اوضة سلطان
غرام فتحت الفون بتاعها:ـ مين الرقم دا و ايه يعني لم اشوف باعت ايه
غرام فتحت الرسالة و شافت فيديو
غرام حطت ايديها على بؤها بصدمة و ......
يتبع
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا