القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية سلطان و الغرام الفصل الرابع عشر 14بقلم عائشة الكيلاني (جديده وحصريه فى مدونة قصر الروايات)

 

رواية سلطان و الغرام الفصل الرابع عشر 14بقلم عائشة الكيلاني (جديده وحصريه فى مدونة قصر الروايات






رواية سلطان و الغرام الفصل الرابع عشر 14بقلم عائشة الكيلاني (جديده وحصريه فى مدونة قصر الروايات)




عد شهر على وفاة شمس و عادل 

فى المقابر 

غرام:ـ تعبت يا امى مبقتش عارفه اعمل ايه ولا اصدق مين كل يوم بيتبعت ليا رسالة و فيديو شكل لميسون و ألغاز 

غرام قعدت جانب القبر و بتحرك ايديها عليه كملت بعيون باكية و وجع 

مبقتش فاهمه نفسي رجعت تاني لوحدي حتي سلطان بعد الى حصل بقا في دنيا تانية تايه هو كمان 

نزلت دموعها و كملت ببعض الانهيار 

انا خايفة يا امي خايفة من كل حاجة نفسي اترمي في حضنك و تسمعيني زى زمان نفسي ارجع لحضنك زى ما كنتي بتعملي معايا بتسمعني حتي لو كنتي في اسوأ حالاتك انا وحيدة اوى من بعدك يا امي ياريتك كنتي خديني معاكي حاا ياريت انا كانت وصلت لعندي انا ليه بيحصلي كدا ليه سبتوني لوحدي مبقتش قادرة استحمل والله ما قادرة انا بموت يا ماما انا موت اصلا من يوم ما سبتوني طب اعمل ايه اصدق مين اصدق الى بيبعت رسايل ولا اصدق احساسي الوهمي و عقلي الباطل اعمل ايه حتي التعب مش عارفة مساك فيا شغلي و انحرمت منه طلامة سلطان قال ماهو بيفوق عليا مش اكتر بس انا بجد صعبان عليا جبرية بقت يا حرام حبسة نفسها طول اليوم لا بتتكلم ولا بتخرج من اوضتها ضربتين في الرأس توجع انا مش عارفه بيحصل معاها كدا ليه صحيح لسانها زبالة بس طيبة غلبانة.... انا مش عايزة اكون ام يا امي لاني مش عارفه اذا كنت هبقا ناجحة ولا لا مستحيل اكون زيك انا واثقة انكي لو عايشة مكنتش هوصل لكدا انا محتاجلك اوى ياريتك كنتي خدني معاكي 

غرام قعدت تبكي و بعدين فاتحة الفون و قعدت تقرأ القرآن 

فى بيت اهل لارا 

لارا بعصبية:ـ بس انا بحبه و دا كفاية ما تفوقي بقا محمود مش امين مش زى عمه و انا مش خالتي مش معني ان نفس الاسم يبقا لازم نفس القدر و ياما محمود ياما مش هتزفت 

مشيرة واقفت قصادها و ضربتها كف:ـ دا علشان نسيتي نفسك و انتي بتكلمي امك و الزفت دا تنسيه انتي بنتي و انا الى اقول تكملي عمرك مع مين مش انتي انا مستحيل اكرر نفس الغلط مفهوم غوري على اوضك يلااا 

ميسون بابتسامة:ـ برافو عليكي اديها على دماغها كفاية واحدة غرقت نفسها هيبقو اتنين فكك هو ميقدرش يعمل حاجة متخفيش اختك في ضهرك 

ماجي ابتسمت بسخرية و خرجت من البيت و قعدت تبكي 

رؤوف:ـ مالك يا ماجي 

ماجي:ـ رؤوف خد اختك و امشي من هنا سافروا ارجعوا لحياتكم في روسيا بس بلاش هنا 

رؤوف ببرود:ـ هى لسه مصممة انها تتجوز محمود طب ما تتجوزه دى حورية شخصية طلامة بيحبها خلاص 

كمل بشر:ـ و لو نزلت دمعة واحدة من عيونها بسببه هزعله و ازعل اهلو 

ماجي بصتله بشك:ـ قصدك ايه 

رؤوف ببرود:ـ هتعرفي بعدين بعد اذنك 

رؤوف مشي بكل هدوء و هو بيردد اسم واحد بس:ـ زينة زينة هه نقطة ضعف اخوكي و اهلك ميجرش حاجة لم استغل النقطة دى منها بحبها و منها احمي اختي لو محمود اتهور أو الشيطان لعب في دماغه بعد شهرين هكون متجوز زينة دا وعد 

فى بيت محمد 

اميرة:ـ لا حول ولاقوة الا بالله العلي العظيم فعلا كل الى يمشي في.. ربنا مش بيوفقو 

محمد:ـ كان معايا حق لم قررت ابعد عن البيت الكبير الله يرحمك يا ابويا و يسامحك الى محيارني ان سلطان عكس ابوه في حاجة واحد ظالم ابنه بيحب العدل سبحان الله قادر على كل شيء.. قولي لمحمود يخف عن زينة شوية بتي عاقلة و كفاية انى عارف تحركاتها بلاش ضغط على البت اكتر من كدا كفاية عليها موت نورة خفو على البت لتروح لغيرنا كفاية 

محمد سابها و راح يصلي 

غرام ربعت ايديها:ـ سمعك 

الماجور:ـ انا الى قطعت فرامل عربية ابن خالتك 

غرام:ـ انت بتقول ايه انا هوديك في داهية 

الماجور:ـ انا عملت كدا بامر خالتك ميسون انا عبد المامور مش اكتر انا قولت اقولك لانى ندمان عارف ان جت متاخر بس انا خسرت كل حاجة و هى الى امرتني انى اق.تل جوزك و الرص..اصة جت فيكي بالغلط سامحيني ابوس ايدك انا مستعد اعترف بكل حاجة 

غرام بصتله:ـ على كدا انت الى بتبعت ليا الفيديوهات 

الماجور:ـ الى تغدر باقرب ما ليها مش صعب انها تغدر بماجور اول مرة شوفتها و انا شايف شيطاني..ة ... و هى الى قتل..ت جوز خالتك ماجي 

غرام بصتله بوجع و هدوء عكس ما دخلها:ـ كمل طب اشمعنا قولت دلوقتي 

الماجور:ـ لاني تعبت و دفعت تمن الى عملته خسرت كل حاجة بيتي اتحر.ق و مراتي فيه بنتي ماتت بالمرض خبيث معرفتش الحقها ابني و بقا بيسر .قني و يصرف الفلوس على المخ..درات كل دا مش كفيل بان افوق و اقولك الحقيقة ساهر مماتش حادثة ولا من المخد..رات يعني بالعقل كدا دا منظر واحد بيش..رب س..جارة ميسون مش هتسيبك غير و هى خربة بيتك انا من اول ما عرفتها و انا مسجل ليها كل حاجة صوت و صورة علشان لو فكرت تغ..در بيا ابوس ايدك سامحيني يا هانم 

غرام هزت راسها بضياع 

الماجور مشي و هو بيردد:ـ لا حول ولاقوة الا بالله العلي العظيم لا حول ولاقوة الا بالله العلي العظيم 

غرام دموعها بتنزل جريت على البيت لكن وقفت قدام اوضة جبرية 

الشغالة:ـ لا مش هسكوت ياما تدني فلوس ياما هفض..ح كل مصاي..بك دا احنا دفنينو سواء سواء و ان زينب احسن منك مش انتي برضو ادتني فلوس علشان اتكلم عليها بباطل و اقول كلام محصلش عليها ولا تحبي اقول لسلطان ان امه دخلتني بيت عمو علشان احط لمراته مخد..ر علشان يتم اغت..صبها بنجاح ولا اقوله انى بحط لؤي دواء غلط علشان يموت و تقهري لارا ولا انكي دخلتي قربتي في لعبتك الزبالة علشان امين يخون مراته معاها اخر ما تم عندها عيل منه في الحر..ام هااا عايزني اقول على انهي فيهم قدامك أربعة و عشرين ساعة لو ما جبتيش الفلوس هقول كل حاجة لابنك و ادمرهلك اكتر زى ما خربتي بيت تانى و الى حصلك دا من قذر..تك و ارفك انتي المفروض الى تموتي محروقة بدل لارا و شمس الى كل ذنبها انها بنتك بس كويس انها مات..ت قبل ما تشرب منك اكتر من كدا 

جبرية بانهيار و دموع:ـ اخررسي قولت اكتمي 

الشغالة بصوت عالي:ـ لا مش هخرس يا جبرية اشهدو يا ناس جبرية خربت بيت امين و مراته علشان بتحبه اشهدو يا عالم 

كملت بابتسامة 

دا الى هقوله قدام اهل البلد كلها الا قوليلي ايه اسم الدواء الى بتحطيه ل زينب علشان يبان الحمل و هى مفيش حد جاه جانبها ممم البت يوم كاتب كتابها تكتشف انها حامل شوهتي سمعتها منك لله تستاهلي اكتر من كدا منك لله ربنا يخدك يا شيخة 

غرام حطت ايديها على بؤها بصدمة و دموع مكتومة جريت بعيد عن الاوضة الشغالة خرجت بكل برود 

غرام دخلت المطبخ خدت سكي..نة و خرجت بعد ما خبت السك..ينة وراها 

غرام دخلت اوضة جبرية:ـ الى سمعته دا بجد 

جبرية بهدوء:ـ روحي اوضك يا بنتي ربنا يهديكي 

غرام بصتلها و قالت بزعيق:ـ انا مش بنتك و ردي عليا انتي الى عملتي كدا انتي الى خربتي بيتنا و حياتنا انطقي 

جبرية بدموع و قهرة:ـ غصب عني شيطاني كان عميني ضحك عليا ربنا خد حقك يا بنتي سامحيني 

غرام بدموع:ـ اسامحك رجعلي امى و اوعدك هسامحك انتي مش كسرتي ازاز عربيتي انتي حرمتني انى اعيش طبيعي زايى اي بنت طبيعية انا ابويا بيكرهني بسببك هخد حقى منك مش هسيبك يا جبرية انا هفض..حك قدام ابنك هدمرك يا جبرية 

غرام حاولت تتصل بسلطان لكن مش بيرد خرجت برا الاوضة و هى بت..صرخ و جبرية وراها 

جبرية حطت ايديها على بؤها:ـ اكتمي اكتمي خلاص عايزة توقعي بيني وبين ابني يا بت الخوجاية تبقي غلطانه انا هدف..نك حية قبل ما تفتحي بؤك بكلمة الى راح راح انسي بقا 

جبرية بصتلها و ابتسمت بسخرية:ـ انا قبل ما هخد روحك هحسرك على الى في بطنك 

غرام بصتلها برعب حاولت تزقها زق.تها و جبرية وقعت على راسها طالعت الس..كينة و طالعت جبرية و هى الغضب و القهرة عميينها دا غيرة النوبة الى بتجلها زمان 

بعدت عنها رمت السك..ينة قربت منها نزلت على الارض ضربت..ها على وشها بخفة:ـ جبرية جبرية ردي عليا ارجوكي ابوس ايدك فوقي لا لا ابوس ايدك فوقي ا انا مكنش قصدي تموتي فوقي بقولك 

غرام بصت حواليها برعب مش عارفه تعمل ايه جريت بره القصر من غير ما تلبس طرحتها لانها اتحجبت جريت بره 

ماجي بصتلها برعب:ـ مالك ايه الى حصل غرام ردي عليا 

غرام بصتلها بضياع:ـ قتل..تها يا ماجي ههه اخد حق امي و اخويا و حقي بس انا مش عايزها ت.موت والله العظيم ما كان قصدي انا هعترف على نفسي 

ماجي ضربت..ها كف :ـ فوقي بقاا .. هششش انتي مش ها تقولي حاجة تمام يلا نمشي من هنا قبل ما حد يخد باله تمام اهدي ماجي مش وقت إنهيار يلا قومي معايا 

ماجي نزلت لمستواها:ـ متخفيش يا حبيبتي انا معاكي والله ما هسيبك كله هيتحل بس لازم نمشي سلطان لو عرف مش هيرحمك 

غرام فاقت مسحت دموعها:ـ سلطان مش هيعرف حاجة انا لازم امشي حالا لازم اسافر 

غرام قامت و ركبت عربيه مع ماجي بعد ساعتين في القصر ( ملحوظه مكنش فيه غير غرام و جبرية في البيت و سلطان كان في شغله) 

سلطان استغرب ان الباب مفتوح:ـ امي غرام 

سلطان اتصدم لم شاف امه واقعة على الأرض و قط.عه النفس و الد..م حواليها جري عليها شالها بعد وقت 

الدكتور:ـ للاسف جبتها متاخر الواقعة كانت جامدة اوى و كمان مطع..ونة كذا طع..نة البقاء لله 

سلطان 

يتبع 

تكملة الرواية من هنااااااا

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا

تعليقات

التنقل السريع