روايه جنون العشق الفصل الخامس عشر 15بقلم دينا عبدالله(حصرية وجديدة في مدونة قصر الروايات)
روايه جنون العشق الفصل الخامس عشر 15بقلم دينا عبدالله(حصرية وجديدة في مدونة قصر الروايات)
بص باسل علي وليد واطمن انه كويس قام وبص علي العربيه اللي مشيت من قدامه والرصاصه طلعت منها وانصدم لما لقي اللي عمل كده وحاول يقتله هوا صاحبه جمال
سند وليد علي عربية باسل وقال بصوت عالي: يا ناس يا خلق حد يوقف العربيه دي
معظم النااس جريت ووقفت قدام العربيه بعد ما شافو وهوا بيضرب نار وقف جمال العربيه علي اخر لحظه... بعدين نزل من العربيه وقال بغضب: بعدو عن طريقي
بس انصدم بـ باسل وهوا بيقرب منه و لكمه في وشه بقوة وقال بغضب وحزن: انت ايه يا اخي.... عايز مني اي تاني مش كفايا اللي عملته
جمال بحقد وغل: لا مش كفايا... هاخد حقي منك من اللي عملته فيا في شرم
باسل بغضب: وانت ليك عين تتكلم بعد اللي عملته
مسكه جمال من رقبته وهوا بيحاول يخنقه وقال: هقتلك يا باسل هقتلك
حاولت الناس تبعدو عنه بس هوا كان ماسك رقبة باسل جامد وحالف مش هيسيبه غير وهوا ميت في ايده
كان باسل خلاص بياخد انفاسه الاخيره بصعوبه شديدة... ضرب واحد جمال خلاه بعد عن باسل وهوا بيتأوه بألم من قوة الضربه
وقع باسل علي الارض ونفسه شبه معدوم.... شالوه النااس ودخلوه المستشفى وطلب وليد يتصلو بالبوليس عشان يقبضو علي جمال..... حاول جمال انه يهرب بس مقدر كانو مسكينو جامد
جريت رهف ورا باسل... فحصه الدكتور وقال: اطمنو مفيش حاجه اللي حصله دا طبيعي شويه و هيفوق وهيبقي كويس
بصتله رهف بخوف و دموعها نزلت بتلقائيه قعدت جنبه وهيا مستنياه يفوق.....
..............
مرفت بصدمه: مشيو... راحو فين ومشيو ليه
ياسين بغضب: معرفش
ساره بضيق: ما يمشو هوا مفيش خدامين غيرهم ولا ايه
بصلها ياسين بغضب مكتوم
مرفت: بس دول غير ليهم سنين شغالين هنا واحنا اخدنا عليهم وكنت بثق فيهم لما اخرج من البيت و اسيبهم فيه لوحيدهم مكنتش ببقا خايف احسن يعملو حاجه يسرقو..... وصعب اننا نلاقي خدامين كدا في الزمن دا ومش هقدر اثق في اي حد غريب يدخل بيتي
ساره: ان شاء الله هنلاقي.....
بصتلها اسيل بغضب مكتوم.... خدها ياسين وطلعها اوضتها... اتنهدت مرفت بحزن وراحت دخلت اوضتها.... بصتلهم ساره بضيق بعدين راحت طلعت هيا كمان علي اوضتها
...............
فتح كريم باب الشقه وهوا ساحب الشنطة ومعاه كيس فيه شويه طلبات دخل وسند الشنطه وحط الكيس علي الترابيزه دخلت كريمه وهيا ماسكه بنتها قفل كريم الباب بصلهم وقال: الشقه دي بقت بتاعتكم من النهارده واي حاجه تعزوها قولولي عليها وهتلاقوها عندكم علي طول
كريمه: مش عايزين نتعبك معانا يبني
كريم بابتسامة: مفيش تعب ولا حاجه.... هسيبكم عشان ترتاحو و اجيلكم وقت تاني
كريمه بحنان: ربنا يباركلك يا بني و يحفظك ويسعدك يارب
كريم: يارب.... لو احتجتو حاجه كلموني علي طول
هزت كريمه راسها بهدوء... بص كريم علي جوري اللي كانت سانده راسها علي كتف كريمه بتعب مكنش عايز يسيبها وهيا في الحالة دي بس مينفعش يفضل قاعد معاهم.. ابتسم بخفه وقال: دي مفاتيح الشقه
خدتهم منه كريمه بصلها كريم وقال بابتسامة: خلو بالكو من نفسكم
بعدين طلع وقفل الباب.... بصت كريمه علي بنتها بحزن خدتها وفتحت اوضه وكانت الشقه نضيفه مش محتاجه تنضيف... قعدت جوري علي السرير وفردت جسمها قالت كريمه بحنان: حاولي تنامي شويه
..........
في القسم
كان واقف جمال و وليد و باسل قعدين قدام الظابط... وكان نفس الظابط اللي بيحقق في قضية رقيه وكان بيبص لـ باسل شويه بعدين يبص علي جمال
الظابط: يعني انت معترف انك حاولت تقتلو
وليد: وحتي لو معترفش الناس كلها شاهده وهما شافو وهوا بيضرب نار عليه وكان هيخنقه يموته لولا الناس بعدوه لكان مات في ايده
الظابط: عملت ليه كده يا جمال
جمال بقوة: انتقم منه علي اللي عمله معايا
الظابط: وهوا عمل معاك انت... دانت اللي عملت معاه و خونته مع مراته وجاي دلوقتي تقتله بصفتك اي ولا عشان ايه دا المفروض هوا اللي يقتلك علي خيانتك ليه
انصدم وليد من اللي سمعه
جمال: انا مخنتوش مراته اللي كانت بتجيلي برجلها لحد عندي
ضم باسل قبضة ايده وهوا بيحاول يمسك نفسه و ميرتكبش جريمه تانيه
الظابط: وانت محاولتش ليه تبعدها ولا محاولتش ليه تقول لصاحبك علي اللي بتعمله مراته...... ولااا الموضوع عجبك ودخل مزاجك
جمال بوقاحه: اه دخلت دماغي وكانت علي مزاجي
كان باسل هيقوم بضربه بس وليد منعه وقال: اهدى
الظابط: يا عسكري
دخل العسكري ووقف بإحترام بصله الظابط وقال: ارميه في الحجز
مسك العسكري جمال بص جمال علي باسل وقال بغضب: مش هسيبك يا باسل غير لما اخد حقي
تف وليد عليه وقال: اخص عليك واحد ندل حقير سافل اهلك معرفوش يربوك
بص الظابط علي باسل وقال: وانت مش عايز تقول حاجه
بصله باسل وهوا عارف ان الظابط شاكك فيه وعايزه يعترف
باسل: حاجه زي ايه
الظابط: دورها جوا دماغك و شوف
قام باسل وقال: والله اللي عندي قولته
بعدين خد باسل وليد وطلعو من القسم.... دخل واحد من اللي بيشتغلو في القضيه وقعد قدام الظابط
الظابط: ها مفيش جديد
: للاسف مفيش..... والباشا الكبير قال لو ملقناش اي دليل للمجرم هنقفل القضيه علي انه حرامي
رجع الظابط بضره لورا وهوا بيفكر......
...........
دخلت ساره اوضة اسيل وقفلت الباب بصتلها اسيل بخوف شديد... قربت ساره منها وقالت: يا ترا الشاطره بتفكر في ايه
اسيل بخوف: مش بفكر في حاجه
ساره: والله... امم يعني مش بتفكري تقولي لـ ياسين
اسيل بخوف: اقول له علي ايه
مسكتها ساره من شعرها وقالت بغضب: انتي هتستعبطي يبت يعني مش بتفكري تقولي لـ ياسين علي حاجه
اسيل بخوف: كنت عايزه اقوله انك انتي اللي سممتي جوري وانتي اللي وقعتيني من علي السلم وكنت عايزه تموتيني
سابت ساره شعرها وقالت: و مقولتيش ليه
اسيل بخوف: عشان خايفه تعمليلي حاجه و تقتليني تاني
ساره بتحذير: انتي فعلا لو عملتي كده مش هوقعك من السلم زي ما عملت ولا هسممك زي جوري لا هعمل فيكي اسوء من كدا
فجأه ابتسمت اسيل وقالت: شكرا
بصتلها ساره باستغراب وقالت: شكرا... علي اي
"علي اعترافك بـ اللي عملتيه " قالها ياسين وهوا بيدخل الاوضه و وراه مرفت اللي كانت بتبص علي ساره بغضب و دموع و حزن من اللي عملته في بنتها
رفع ياسين التليفون وقال: اعترافك اتسجل صوت و صوره كمان
بصتلهم ساره بصدمه بعدين قالت بارتباك: انتو فاهمين غلط انا كنت بهزر
قربت مرفت منها وضربتها علي وشها جامد وقالت بغضب و دموع: مستحيل كنت اتوقع انك تعملي كدا في بنتي..... كان ممكن ابلغ البوليس و احبسك علي اللي عملتيه بس عشان خاطر اختي بس مش هعمل كده...... امشي اطلعي برا بيتي و ارجعي زي ما جيتي انا بلغت اهلك باللي انتي عملتيه وهما مستنينك ترجعيلهم
ساره بحزن و دموع: خالتي انا.....
مرفت بحده: انا مش خالتك من النهارده اعتبريني مت زي منا اعتبرتك من دلوقتي ميته.... امشي اطلعي برا
ياسين بغضب: لولا امي منعتني من اللي كنت هعمله معاكي... كنتي شوفتي مني وشك عمرك ما شوفتيه وخليتك تندمي علي اللي انتي عملتيه
ساره: انا عملت كل ده عشان بحبك.....
ياسين بغضب: حب وانتي تعرفي اي عن الحب انتي
ساره بغضب: كنت عايزني اعمل ايه وانا شيفاك بتروح لغيري.... تسيبني انا وتروح تحب حتة الخدامه دي.... مين الافضل والمناسبه ليك انا ولا هيا
ياسين: اللي بتقولي عليها خدامه دي احسن وانضف و اشرف منك
ساره بغضب ودموع: مهما عملت يا ياسين مش هسيبك انت سامع انت ليا انا... انا وبس يا ياسين
بعدين سابتهم وطلعت اوضتها جمعت حاجتها في الشنطه وقبل ما تطلع بصت لـ ياسين وقالت: انت مش هتكون لغيري انت ليا انا وبس ولو اضطريت اقتل العالم كله عشانك هعمل كده يا ياسين
بعدين طلعت من البيت وقفلت الباب بقوة.... خدت مرفت بنتها في حضنها و دموعها بتنزل بحزن شديد
.............
طلع كريم بعد ما خلص شغل وكان لسه هيركب العربيه بس شاف ياسين قدامه
قرب ياسين منه وقال بغضب: جوري فين
كريم بضيق: وانت بتسأل عنها ليه... كانت بتشتغل عندكم وشغلها خلص عايزها في ايه بقا
ياسين بغضب شديد: انت لو مقولتش خدت جوري ودتها فين انا هقتلك
كريم: جوري تخصني واخدها للمكان اللي انا عايزه
ياسين بمكر: انت فاكر ان جوري بتحبك.... جوري عمرها ما حبتك ولا هتحبك
كريم بغضب: امشي من قدامي احسن ارتكب فيك جريمه دلوقتي
ياسين: مش ماشي غير لما اعرف جوري فين
كريم بنفاذ صبر: لا حول ولاقوة الابالله
ياسين بمكر: طيب انت عارف هيا بتحب مين
بصله كريم كمل ياسين بمكر: انا جوري بتحبني انا...........
#يتبع
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا