القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عشق على صفيح الموت الفصل الخامس عشر 15بقلم إيلا إبراهيم( جديده وحصريه فى مدونة قصر الروايات

 

رواية عشق على صفيح الموت الفصل الخامس عشر 15بقلم إيلا إبراهيم( جديده وحصريه فى مدونة قصر الروايات






رواية عشق على صفيح الموت الفصل الخامس عشر 15بقلم إيلا إبراهيم( جديده وحصريه فى مدونة قصر الروايات





#رواية_عشق_على_صفيح_الموت

#بقلم_إيلا_إبراهيم

15

ركن كاظم العربيه واتفاجأ بسراب تجري براا البيت وبتعيط .. شغل العربيه ولحقها وكانت جمره معاه مش فاهمه ايه اللي بيحصل..

كاظم سراب في ايه .

سراب بدموع وخوف غانم. ... غانم عرف مكان اسراء وراحلها ارجوك ياكاظم وديني هناك..

بقلق طيب اطلعي بسرعه..

كان كاظم شاف اخوه طلع على الشارع الرئيسي بعربيته.. وفعلا عرف يلحقه وحاول يوقفه لكن غانم مكنش راضي يوقف..

جمره بتحاول تهدي سراب لحد ما اخيرا وقف غانم عربيته قدام بيته النار شغاله فيها..

اتصدم الكل واولهم غانم من اللي بيحصل ده البيت اللي بلغوه أن  اسراء وعشي*قها فيه ..

نزلت سراب وهي بتصرخ وعاوز تدخل تخرج اختها لكن غانم مسكه ومنعها ...

اتصدم الكل لما شافوا اخو سراب خراج من البيت وبيبص عليه وهو بيقول غسلت عاري.. باديا دول غسلته...

كاظم شد جمره ودفن وشها بحضن عشان متشوفش المنظر ده..

وسراب فقدت الوعي بين ادين غانم وهي بتشوف اختها بتموت محروقه على ايد اخوها  ..


*******

كانت زينب واخده اختها الصغيره بحضنها ونايمه.. لكنه اتصدم لما شاف دموعها ناشفه على خدها و شفايفها بتترعش ... وچافه.. ..

قرب منها وكان في صوابع معلمه على وشها غمض عنيه بيحاول يكتم غضبه وقرب عاوز ياخد الصغيره .. فاقت زينب بخضها وهو بتقول سيب اختي سيبها .

مصطفى اششش اهدي .. اهدي ياحبيبتي انا هحطها بسريرها بس..

لا لا متقربش منها سيبها بقولك ..كانت زينب مرعوبه خايفه وكان حد عاوز يخطف اختها منها.

حاوط وشها بكفه وهو بيمسح خدها وقال زينب انا جمبك محدش يعرف يعملك حاجه اهدي .

بصت ناحيته بدموع سيب زينه بحضني ارجوك .. بالله عليك متبعدهاش عني..

ضم رأسها لصدره وهو بيقول اهدي .. ياروحي اهدي زينه هتفضل بحضنك محدش يعرف يقربلها وانا.معاكي..

رفعت عيونها ليه ورموشها مبلوله بدموعها وهي بتقول مش هتسيبه ياخدها..

اطمني محدش هياخد زينه منك ياروحي اطمني ..

حاوطه خصره لاول مره  وكأنها بتتحامى بيه وهو بيتمت.. كل حاجه هتتحلي صدقيني .. ليكمل بابتسامه مش هيفضل بحياتك ايه مشكله غيري انا عشان متفكريش بحاجه .. تاني...

ابتسمت غصب عنها وهي دافنه وشها بصدره عاوزه تحس بالأمان بجد اللي خسرته بسبب اقرب الناس ليها....


********

بعد شهر 

كانت سراب حابسه نفسها بالاوضه مش راضيه تخرج.. ورافضه تقابل اي حد من أهلها .. حاسه أنهم هما السبب في موت اختها ..الكبيره ..

دخل غانم عليها..

كانت ضامه رجليها على صدرها ودافه وشها بذراعتها لما سمعت صوته..

غانم هتفضلي كده كتتير..

عايز ايه..

قومي انزلي ..

مش عايزه..

سراب انا مستحملك عشان مقدر اللي بتمري بيه بس لحد كده وكفايه..

عاوز ايه ياغانم..

انتي اللي عاوزه ايه.. .عاوزه نتطلق عشان ترجعي زي الاول ... انا جاهز...

وقفت بخضه وهي بتقول بدموع مش هتطلقني ياغانم مش هترجعني ليهم تاني.. مش هتعمل كده..

يبقى تقومي وتبطلي .. اللي بتعمليه ده ...

مشيت ناحيته بدموع حاضر هعمل اللي انت عايزه بس مش هرجع ليهم ومش عايزه اشوفهم ..

غانم مالك حاطه ايدك على بطنك ليه..

مممفيش..

في حاجه وجعاكي...

بتوتر لا 

صرخ كاظم فيه بغضب سراب.... واتصدم لما شاف دم نازل من قميص النوم  القصير على الأرض ووو


******

رجع عالبيت بعد ما خلص شغل وكانت جمره مستنياه.. قاعده على السرير بملامح جامده..

كاظم قرب وباس خدها حبيبتي عامله ايه..

جمره....

قطب جبينه باستغراب فهي لاول مره تتجاهله ..

كاظم مالك ياروحي..

جمره طلقني ..

بضحكه بتقولي ايه بطلي هزار..

بدموع وانهيار بقولك طلقني.... انت ما بتفهمش...

اشتعل الغضب بداخله ليقبض بذراعها بعنف مرددا قلتي ايه..

جمره ..

يتبع ..

تكملة الرواية من هناااااااا

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله1 اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا



تعليقات

التنقل السريع