روايه جنون العشق الفصل الثامن عشر 18بقلم دينا عبدالله(حصرية وجديدة في مدونة قصر الروايات)
روايه جنون العشق الفصل الثامن عشر 18بقلم دينا عبدالله(حصرية وجديدة في مدونة قصر الروايات)
#روايه_جنون_العشق
#الفصل_الثامن_عشر
النور رجع بس الكل كان مصدوم من اختفاء جوري وقعت الدبله من ايده وهوا حاسس بخوف شديد عليها... بص بعنيه في القاعه كلها وهوا بيدور عليها...... خافت كريمه علي بنتها ومن فرط خوفها وقعت مغشياً عليها.... جري باسل وغاده عليها بلهفه وخوف.....طلع كريم من القاعه عشان يدور عليها و فوزي جري وراه
دور عليها في كل مكان بس مفيش اي اثر ليها... كان عامل زي المجنون وهوا بيدور عليها... وقف فوزي قدامه وقال: اهدى شويه هنلاقيها
كريم بانفعال وغضب وخوف: هنلاقيها فين دورت عليها في المكان كله
فوزي: طيب ممكن تهدى شويه عشان نعرف نفكر هنتصرف ازاي
كريم بغضب: اكيد هوا اللي خطفها... مفيش غيرو
فوزي باستغراب وتفكير: انت قصدك مين
رجع كريم دخل القاعه وقف قدام باسل وقال بغضب شديد: اخوك ياسين فين
باسل باستغراب: ياسين... واي علاقة ياسين باللي احنا فيه دلوقتي
كريم بغضب: اخوك ياسين جالي مكان شغلي و هددني انه هياخد جوري مني يبقا اكيد هوا اللي خطفها
سكت باسل وهوا مصدوم... بس افتكر وهوا جاي علي الحفله قابل ياسين قبل ما يطلع من البيت
ياسين: انت رايح فين
باسل: حفلة خطوبة جوري تيجي معايا
ياسين: لا روح انت انا مش فاضي
استغرب باسل رفضه مع انه كان لابس بدله وكان واضح انه خارج.... وافتكر لما رجع ياسين من برا وهدومه مدبهدله من خناقه مع كريم
فاق من شروده علي ايد كريم اللي مسكت ايده وقال بخوف شديد علي جوري: باسل ارجوك قولي اخوك فين.. متخفش مش هعمله حاجه انا بس عايز اعرف جوري فين
باسل: صدقني يا كريم معرفش هوا فين.... استني انا هتصل بيه واعرف هوا فين
طلع باسل تليفونه واتصل علي ياسين بس كان بيديه مغلق وغير متاح... بص باسل علي التليفون وهوا قلقان وخايف احسن يكون فعلا ياسين السبب في اختفاء جوري من الحفله
كريم بغضب: مردش مش كدا.... كنت عارف
..................
فتحت جوري عنيها وهيا حاسه بصداع جامد من المخدر اللي خدته.... بصت حوليها بفزع وخوف شديد لقت نفسها في اوضه غريبه وكانت مربوطه جامد
جوري بصراخ وخوف شديد: حد يجي يخرجني من هنا...... كريييم
سكتت لما حست بالباب بيتفتح وانصدمت لما لقيت ياسين... دخل وقفل الباب... سحب كرسي وقعد قدامها
كانت بتبصله بصدمه و زهول وقالت: ياسين.... انت جايبني هنا ليه..... رجعني عند ماما وكريم دلوقتي حالا
ياسين بهدوء: مش هترجعي يا جوري
جوري بدموع: انت بتعمل كل ده ليه
ياسين: عشان بحبك وعايزك ليا... ليا انا وبس
جوري بدموع وخوف: ارجوك يا ياسين رجعني اللي انت بتعمله ده غلط
ياسين بانفعال: عايزه ترجعي ليه و تسبيني انا......انت ليا ومش هخليكي تكوني لغيري
جوري بدموع وغضب: حرام عليك يا اخي حرام.... انت عايز مني ايه
ياسين: نتجوز
بصتله جوري بشده بصلها ياسين بحب وقال: شويه و المأذون هيوصل ونتجوز وتبقي ليا وعلي اسمي انا
جوري بصدمه و دموع: مستحيل..... مستحيل اتجوزك.... انت واضحك انك اتجننت
ياسين: انا فعلا اتجننت.... اتجننت بسببك يا جوري حبي ليكي جنني
جوري بعياط وخوف: ياسين ارجوك بلاش تعمل كده ارجوك
قام وقعد قدامها علي ركبته عشان يبقا بمستواها حاوط وشها بكفوف ايده وقال بحب: متخافيش مني.... مش عايز اشوف الخوف في عنيكي تاني... صدقيني هخليكي اسعد واحده في الدنيا كلها.... هعملك اكتر من اللي كان كريم هيعملهولك
بعدت وشها بعنف وقالت بغضب ودموع: وانا مش عايزاك افهم بقا مش عايزاك
مسكها من فكها بقوة وغضب وقال: عايزاني.... وانتي بتحبيني..... شويه بس و المأذون يوصل وكل حاجه هتنتهي
سابها وهيا بتعيط جامد بصلها بندم من دموعها اللي بتنزل فقال: انتي اللي بتخليني اعمل معاكي كدا
سابها وطلع وقفل الباب..... نامت علي الارض وهيا بتبكي بحرقه وحزن شديد
.................
فاقت كريمه واول ما عرفت بإختفاء بنتها حطت ايدها على قلبها بخوف شديد و دموعها بتنزل
كريمه ببكاء: يا ترا انتي فين يا بنتي
طبطبت غاده علي كتفها بحزن وقالت: اهدي ان شاء الله هيلاقوها و هتبقي كويسه
كريمه ببكاء: يارب.... يارب رجعلي بنتي
طلب كريم البوليس عشانو يساعده ويدورو عليها و يعرفو مكانها ومين اللي خطفها... شافو كاميرات المراقبه... شافه واحد لابس كاب ووشه مكنش باين وهوا شايل جوري اللي فاقده الوعي حطها في العربيه ومشي ومن سوء الحظ رقم العربيه مكنش ظاهر
كريم بانفعال وغضب: انا عايزها ترجعلي دلوقتي... خايف عليها افرض عملها حاجه وكان عايز يأذيها
فوزي: اهدى الشرطه معانا وهندور عليها كلنا وهنلاقيها صدقني
..........
قعدت مرفت مع بنتها اسيل وكانت مبسوطه وقالت: انتي عارفه الدكتور النهارده قال اي بعد ما شاف الفحوصات اللي عملتيها
اسيل: قال ايه
مرفت بابتسامة وحنان: قال في امل كبير انك ترجعي تمشي على رجلك من تاني
اسيل بفرحه كبيره: بجد يا ماما هرجع امشي تاني ومش هقعد علي الكرسي دا مرة تانيه
مرفت بدموع و ابتسامه: بجد يا روح ماما
دخل باسل باندفاع وقال بغضب: هوا فين
قامت مرفت بخضه وقالت: هوا مين ومالك في ايه
باسل بغضب: ياسين فين
مرفت: ياسين خرج بعد منتا طلعت علي طول.... خير هوا في حاجه
باسل بغضب: خير وهوا من امتي بيجي الخير من وراه
مرفت: طيب فهمني هوا عمل ايه
باسل بغضب: البيه خطف جوري من وسط الحفله والله واعلم خدها وراح بيها فين
مرفت بصدمه: خطفها... لا لا ياسين ميعملش كدا
باسل: لا عمل ابنك بيحبها وهدد كريم خطيبها انه هياخدها منه وفعلا عمل كده.... المشكله دلوقتي الشرطه بدأت تدور عليها ولو اتأكدو ان ياسين اللي خطفها هيروح في داهيه
مرفت بقلق وخوف: عملت ليه كده يا ياسين ليه يا بني
كانت اسيل بتابعهم وهيا مصدومه من اللي بتسمعه....
................
دخل ياسين بصتله جوري بخوف و دموع... قرب منها وبدأ يفك الحبل وهوا بيقول: المأذون وصل تحت
بصتله جوري بشده وقالت: بس انا مش موافقه
بصلها ياسين ببرود عكس البركان اللي جواه: لا هتوافقي... يلا قومي معايا
قومها وسحبها من ايديها ونزل بيها وهيا كانت بتبصله بصدمه وهيا مش قادره تفلت ايدها... قعدها جنبه بصلها المأذون شويه وكان واقفين اتنين حراس وكانو الشهود بعدين بدأ المأذون شغله... حط ورقه قدام ياسين وقال: وقع هنا
وقع ياسين
خد المأذون الورقه وحطها قدام جوري وقال: وقعي هنا يبنتي
جوري بدموع وغضب: انا مش موافقه
بصلها المأذون بدهشه بعدين بص لـ ياسين وقال: مش هقدر اكمل طالمه العروسه مش موافقه
بصله ياسين بحده وقال: كمل شغلك
المأذون بخوف: هيا مش موافقه توقع مقدرش اجبرها
فلتت جوري ايدها وقالت بصراخ و دموع: انت مش هتتجوزني بالعافيه قولتلك مش موافقه
شاور علي الحراس انهم ياخدو المأذون يرجعو زي ما جابو وقال: لما العروسه تهدا هنجيبك تاني
هز المأذون راسه بخوف.... خدوه الحراس وحطه شريط علي عنيه عشان ميشوفش الطريق و مشيو.... بص ياسين علي جوري وحاول انه يسيطر علي غضبه وقال بهدوء: مش موافقه ليه
جوري بدموع وخوف: ازاي اتجوزك وانا مخطوبه من واحد غيرك
ياسين: اي المشكله يعني.... ممكن تهدى وتبطلي تخافي مني انا مش هأذيكي ولا هعمل لك حاجه غصب عنك
جوري بدموع: ياسين ارجوك رجعني
ياسين: انتي ليه مش موافقه تديني فرصه ليه.... اذا كان علي عملته معاكي انا اعتذرت لك وقولتلك ندام ومش هتتكرر... ومش هعمل كده مع اي بنت تانيه.... مش هعمل اي غلط تاني... صدقيني انا اتغيرت ووعد مني هتشوفي ياسين تاني خالص ياسين اللي كنتي تتمنيه بس انتي اديني فرصه... فرصه واحده بس
كانت بتبصله بدموع من غير ما تتكلم.... قرب منها خطوه بس هيا رجعت لورا بخطوتين.... حس بندم شديد علي كل حاجه عملها وكانت السبب في خوفها ورفضها ليه
ياسين بحب وحزن: جوري انا بحبك.... والله بحبك بجد مش بضحك عليكي
جوري: لو كنت بتحبني بجد رجعني عند ماما
ياسين بانفعال: انتي ليه مصره متفهمنيش ولا تحسي بيا
جوري بدموع وانفعال: زي منتا محستش بيا ولا قدرت مشاعري ليك وفي كل مره كنت مصر تجرحني وتكسرني.. كفايا لحد كده يا ياسين كفايا ارجوك
ياسين: انتي مش هتطلعي من هنا يا جوري واللي اسمه كريم دا تنسيه خالص لانك مش هتكوني لحد غيري
جوري بدموع وغضب: وانا مش عايزاك
ياسين: هسيبك تهدي وتفكري مع نفسك كويس.... و متحاوليش تهربي ولا تصرخي لان محدش هيسمعك ولا ينقذك
شاور علي الترابيزه وقال: ودي هدية عيد ميلادك كل سنه وانتي طيبه
بعدين سابها وطلع وقفل الباب وراه.... بصت جوري علي الهديه بدموع وقتها علي الارض بقوة من غير اهتمام وقعت علي الارض وهيا بتبكي بحرقه وحزن شديد
...............
رجع ياسين البيت كان باسل قاعد ومستنيه: اهلا بـ البيه
ياسين بضيق: عايز ايه يا باسل
قام باسل وقال: جوري فين يا ياسين
ياسين: وانا اش عرفني جوري فين
باسل: يعني مش انت اللي خطفتها
ياسين: وانا هخطفها ليه.... وبعدين مش انت كنت معاها
باسل: وانت كنت فين
ياسين: حفله مع صحابي زي العاده اي الجديد يعني... ولو مش مصدق معاك ارقامهم كلهم اتصل بيهم واتأكد بنفسك
خلص كلامه ومشي كأنه فعلا معملش حاجه... بصله باسل بحيره ومش عارف اذا كان فعلا هوا اللي خطفها ولا لا بس من كلامه وثقته في نفسه وهوا بيتكلم بتدل علي انه مش هوا اللي خطفها... طيب اومال مين اللي عمل كده
قعد كريم في القاعه اللي بقت فاضيه مفهاش حد.... اهوا بيفتكر جوري وهيا داخله مع كريمه جمالها و فرحتها بالحفله ومفاجأت عيد ميلادها.... افتكر وهوا ماسك ايدها وكان حاسس برعشتها و خوفها... ولما اتسحبت منه وسمع صوت صراخها
دموعه نزلت بتلقائيه وهوا حاسس بالعجز ومش قادره يعمل حاجه يلاقيها فين ولا يدور عليها فين.... كانت معاه وفي لحظه اختفت ومقدرش يحميها
كريم بحزن: سامحيني سامحيني يا حبيبتي مقدرتش احميكي ولا امنع ان دا يحصل
كمل بغضب: بس اوعدك هلاقيكي واللي عمل كده هخليه يندم وانا عرافه كويس.... ياسين
خبط الباب بقوة... جريت مرفت وفتحت الباب وانصدمت لما لقيت العسكري علي الباب
مرفت وخوف: في ايه
العسكري: معايا امر بالقبض علي ياسين منصور...........
#يتبع
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا