القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

سكريبت انتى حياتي الباقيه الفصل الأول 1بقلم نور محمد ( حصريه في مدونة قصر الروايات)

 

سكريبت انتى حياتي الباقيه الفصل الأول 1بقلم نور محمد ( حصريه في مدونة قصر الروايات)





سكريبت انتى حياتي الباقيه الفصل الأول 1بقلم نور محمد ( حصريه في مدونة قصر الروايات)


_فين الزفتة الموظفه الجديده اللي هنا

صرخ بصوت عالي رج الشركه كلها وانا طلعت من الحمام وانا بجري عليه زي الهبله لانه مدير عصبي وصعب اوي بس للاسف قبل ماارد عليه واقوله انا هنا يامستر علي، لقيت نفسي وقعت قدامه على وشي بسبب الفستان الطويل بتاعي وبعدها الشركه كلها ضحكت عليا لان شكلي كان مضحك اوي بصراحه انا طبعا اتحرجت اوي منهم ودموعي نزلت غصب عني فتهندت وقبل ماارفع راسي عن الارض سمع صوته العالي وهو بيصرخ فيهم بقوه


/بس يازباله انت وهي ايه اول مره تشوفوا حد يقع على الارض قدامكم والا ايه ياله كله على شغله فورا او يعتبر نفسه بره الشركه دي النهاردا


فجأه عم الصمت الرهيب في المكان ورفعت رأسي ببص حوليا في دقيقه المكان بقى فاضي زي الصحراء كده وانا لسه على نفس الوضع وفجأه سمع صوته تاني هو بيقول بسخريه 


/ايه ياانسه هتفضلي باقي اليوم على الارض كده والا ايه 


سمعته ووقفت بسرعه وانا بعدل طرحتي وفستاني وابتسمت له ببلاهه وقولت 


/ها لا يافندم انا اسفه بس وقعت غصب عني و


قاطعني لما قال بلامبالاه بحسد عليها بجد

/ تمام تعالي ورايا عاوزك 


قال كده بس ومشي قدامي ببرود وانا بصيت عليه بصدمه وانا بقول بهمس

/ماله ده هو بقى غريب كده ليه دنا بدأت فعلا اشك انه تحول انسان آلي مش بشر زينا و


/لا انا انسان من دم ولحم زيك ياانسه بس مشاعري واحساسي بحطهم في صندوق العربيه قبل ماادخل الشركه هنا بس كده


بصيت في اثره بصدمه بعد ماسمعت كلامه وانا بقول في بالي يالهوي ده سمعني ازاي وانا بهمس كده هو بقى انسان آلي بجد والا ايه و


/انسه ريم اخر مره هقول بطلي تسرحي كده في الشغل وتعالي ورايا عاوزك


انتفضت على صوته وانا بجري خلفه زي العبيطه وبقول/ اسفه يامستر علي انا جايه وراك اهو و


وقفت على باب مكتبه لما لقيته قدامي فجأه ولسه هرجع للخلف من الخضه لقيته سحبني لجوه المكتب بسرعه وقفل الباب ورايا وقال


علي بخوف/حاسبي يخرب بيتك هتقعي تاني بسبب الفستان النيله ده ايه مفيش حاجه اقصر منه شويه بدل ماهو ماشي ورايكي بالشكل المبالغ فيه ده 


بصيت في عنيه عن قرب وسرحت فيهم لاول مره الاحظ لون عنيه الخضراء كده كانوا بجد يسحروا لدرجه اني ملاحظتش هو قال ايه اصلا بس فوقت على صوته هو بيقول ببتسامه ساحره


علي /انسه ريم انتي كويسه روحتي مني فين كده؟!


غمضت عنيا وفتحتهم تاني علشان افوق من تأثيره عليا وقولت بتوتر /احم لا مفيش حضرتك كنت بتقول ايه؟!


ضحك علي شكلي قدامه وقال /كنت بقول انك قمر بالفستان الطويل ده 


انصدمت من كلامه بس غصب عني قولت بفرحه طفوليه /بجد عجبك فستاني يامستر علي 


ضحك علي بصوت عالي على طريقه كلامي الطفوليه قدامه وقال /ههههههه انتي بجد شخصيه غريبه بس عسوله اوي كمان 


فتحت بوقي ببلاهه من كلامه وقولت /هه غريبه ازاي يعني و


فجأه حسيت بألم في ذراعي وانا بكلمه فمسكته بوجع وقولت /اااه دراعي وجعني اوي كده ليه؟!


بص عليا علي بقلق غريب وقرب مني وشد ذراعي بسرعه وقال /ماله وريني كده انتي انجرحتي في دراعك والا ايه؟!


/ااه ياغبي مش كده حااسب


ساب ايدي بفزع مني وقال بتوتر واحراج /احم انا اسف مكنش اقصدي اعمل كده 


بصيت عليه ببسمه لان شكله كان كيوت اوي قدامي بس ذراعي زاد وجعه اكتر فبعدت ايدي من عليه وبصيت فيها لقيت دم فقولت بفزع وخوف من الصدمه /يالهووي الحقوني دم دم هي انا هموت كده والا ايه الدم ده جه منين يالهووي 


علي بص عليا وانفجر من الضحك وقال /لا لا مش قادر بجد هو فيه كده هموت من الضحك والله 


بصيت عليه بتوهان في ضحكته اللي خطفت قلبي ونسيت اللي حصلي كله وانا مركزه معاه بس قدامي وعلي بصلي بستغراب من صمتي المفاجئ قدامه وقال /انسه ريم انتي كويسه ده اكيد جرح سطحي بس متخافيش مش هتموتي بسببه والله ايه مالك سرحتي كده فين؟!


/سرحت فيك انت


ودي كانت جملتي الهبله اللي قولتها في وقت غير مناسب ابدا  وعارفه اني هفضل اشتم نفسي عليها سنين بس اعمل ايه هي طلعت مني كده غصب عني 


بس اللي صدمني بجد وقتها هو رد مستر علي عليا وهو بيقول /ههههه طيب حلو المهم انك بطلتي صويت على ايدك المجروحه و


قاطعته بصدمه وانا ببص على ايدي اللي بقت دم ورجعت اصوت تاني /ايوه صحيح ايدي بتنزف لسه يالهووي هموت هموت و


علي جري عليا بسرعه وكتم بقى بايده وهو بيقول بخوف/اهدي يامجنونه الموظفين هيقولوا علينا ايه دلوقتي اهدي يابابا وانا هضمض لك الجرح بتاعك ماشي 


هزيت رأسي ببرائه وهو شال ايده وبعدها قولت ببسمه هبله /بجد انت بتعرف تضمض الجروح يامستر علي


ضحك علي بخفه وثقه وقال /ايوه ياستي بعرف طبعا 


قربت منه وانا ببص في عنيه بتركيز وقولت بتلقائيه /طب وجروح القلب بتعرف كمان تعالجها؟!!


بصلي بعدم فهم وقال /افندم؟!


بعدت عنه وانا بشتم نفسي في سري على غبائي وقولت /لا مفيش حاجه عن ازنك يامستر 


لفيت بسرعه علشان امشي بس علي مسك ايدي السليمه بقوه وقال/استني هنا انتي قصدك ايه؟!


بصيتله بحزن وقولت بدموع بحاول امنعها قدامه / قولتلك مفيش حاجه يامستر علي انا بس عندي شغل بره كتير عاوزه اخرج اخلصه


علي بعد ايده عني بتعجب وقال /تمام بس تعالي الاول اضمض لك جرحك ده وبعدها كملي شغلك


بصيت عليه وقبل مااقول لا لقيته سحبني على الكرسي اللي قدامنا وقعدني عليه وجاب علبه الاسعاف الاوليه وقال /مش بحب كلمه لا او شكرا وفريها لغيري احسن وبلاش تعاني معايا علشان لسه الحياه قدامنا هتبدأ


قال كده وبعدها بدأ في تضمض الجرح بتاعي وانا سرحت فيه وفي كلامه ليا وهو قصده ايه لسه الحياه قدامنا هتبدأ ياترى قصده على الشغل او على حاجه تاني يووه انا بفكر في ايه بس ده بقى مديري دلوقتي بس واكيد نسى اني صديقه طفولته الوحيده زمان


ايوه الحقيقه انا بحبه من زمان اوي لانه كان جاري وصديق طفولتي الوحيد بس لما كبرنا هو ساب بيته القديم وعذل مع اهله لمكان تاني وانا كنت حزينه اوي على فراقه لاني كنت متعلقه بيه جدا وكملت حياتي على امل اني هشوفه تاني في يوم من الايام وفضلت ادعي ربنا كتير اني اقابله مره بس حتي لو صدفه في أي مكان 


ومن حظي الحلو اول مااشتغلت هنا في الشركه قابلته واول ماعنيا قابلوا عنيه قدرت اعرفه بسرعه لان ملامحه لسه محفوره جوه قلبي وعقلي  من زمان اوي وهو رغم انه كبر وتحول لانسان تاني بس ملامحه بقت محفوظه زي ماهي نفس العيون البني الواسعه ونفس الانف الطويل مع دقت خفيفه زادت من وسامته وجاذبيه اكتر في نظري اكتر و


قاطع حبل افكاري وتغزلي فيه  صوت وحده جميله هي بتقول بحده /ايه اللي بيحصل هنا ده ياستاذ علي ومين دي؟!


بصيت عليها بصدمه وعلي وقف وبصلها بضيق وقال /في ايه يامريم انا مش قولت ميه مره فيه زفت باب تخبطي عليه الاول قبل ماتدخلي 


مريم تجاهلت كلامه وقربت مني وقالت /انتي مين وبتعملي ايه هنا في مكتب خطيبي يامحترمه


بصيت عليها بصدمه لجمت لساني هو خطب امتي وازاي وانا شغاله هنا معاه ومعرف ده علي حب تاني وخطب يعني اخر امل ليا في اني افكره بيا وارجع حبه ليا تاني انتهي خلاص 


نزلت دموعي بدون وعي وانا مش مصدقه اللي بيحصل قدامي وعلي قرب من مريم ومسك ايدها بحده وقال /مريم كفايه كده وتعالي معايا عاوزك و


سكت فجأه على جملتي اللي طلعت بصوت ضعيف وانا بحاول امنع دموعي من الهبوط قدامهم وقولت /مستر علي انا عاوزه اقدم استقالتي من الشركه لو سمحت


على سمعني وفتح بوقه بصدمه وزهول وقال /نعم انتي بتقولي اييه؟!!


يتبع.. 

تكملة الرواية من هنااااااا

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا




تعليقات

التنقل السريع