القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

روايه جنون العشق الفصل الواحد وعشرون 21بقلم دينا عبدالله(حصرية وجديدة في مدونة قصر الروايات)

 

روايه جنون العشق الفصل الواحد وعشرون 21بقلم دينا عبدالله(حصرية وجديدة في مدونة قصر الروايات)






روايه جنون العشق الفصل الواحد وعشرون 21بقلم دينا عبدالله(حصرية وجديدة في مدونة قصر الروايات)





روايه جنون العشق الفصل الواحد وعشرون 21بقلم دينا عبدالله(حصرية وجديدة في مدونة قصر الروايات)


#روايه_جنون_العشق

#الفصل_واحد_وعشرين


ياسين بحده: قولت محدش يعرف اي حاجه دلوقتي 

الدكتور بخوف: براحتك...... بس علي الاقل راجع نفسك مرة كمان

ياسين بحزن: راجعت نفسي مليون مره دي الطريقه الوحيده اللي هقدر اصلح بيها غلطي

سكت الدكتور وهوا مش عارف يقول ايه بعدين قال: طيب لازم تعمل شوية فحوصات عشان نعرف اذا القلب متطابق ولا لا ولازم يكون زمرة الدم متطابقه 

ياسين: ماشي 

قام ياسين مع الدكتور وعمل كل الفحوصات وقعد يستني النتيجة 

شويه والنتيجه طلعت وكان الدكتور يتمني ان النتيجة متكونش متطابقه لانه مش عايز يعمل حاجه زي كده لانها تعتبر جريمه بس للاسف كانت النتيجه متطابقه 

ياسين: اظن نقدر نبدأ دلوقتي 

الدكتور بخوف: فكر للمره الاخيره 

ياسين بحده: قولت لك فكرت هتخلص ولا اشوف دكتور غيرك 

الدكتور بخوف: اللي تشوفه انا حذرتك 


طلعت الممرضه جوري عشان تنقلها علي اوضة العمليات وقفها كريم وقال: انتي واخدها علي فين 

الممرضه: اوضة العمليات 

كريم بخوف و دموع: ليه هوا فيه هيا كويسه انتطقي طمنيني 

الممرضه: مش هقدر اقولك حاجه دلوقتي لازم ناخدها حالا علي اوضة العمليات 

باسل: سيبها يا كريم هما عارفين كويس هما بيعملو اي 

خدت الممرضه جوري علي اوضة العمليات.... بصلها ياسين بحزن وندم علي حصلها بسببه مسح دموعه اللي نزلت ومسك ايدها بحب وقال بدموع: متخافيش هتبقي كويسه 

باس جبهتها بحب و دموعه بتنزل بحزن شديد.... بعد عنها وهوا بيبصلها نظرات وداع... مسح دموعه... وراح نام علي السرير اللي كان جنبها 

بصله الدكتور وهوا متردد مش عايز يعمل كده وينهي حياة انسان بايديه 

بصله ياسين وقال: هتفضل باصصلي خلص 

بصله الدكتور بشده من اصراره علي الموت ومستعجل عليه وهوا عارف ان دي لحظاته الاخيره وحتي مش بيفكر انه يتراجع عن قراره 

عطته الممرضه حقنة مخدر..... حقنها لـ ياسين بص ياسين علي جوري بابتسامة حزينه ودموع بتنزل وعنيه بتتقفل ببطئ لحد ما غاب عن الوعي 

بصله الدكتور وهوا مش عارف يعمل ايه.... بصتله الممرضه وقالت: هتعمل اللي هوا عايزه..... انا مش مصدقه ان فيه حد بيحب بالشكل ده 

الدكتور بتفكير: مش عارف... مش عايز اعمل كده لو عملت كده هبقا قاتل مجرم بس لو معملتش كده وفاق دا ممكن يقتلني لو المريضه حصلها حاجه 

الممرضه: يبقا مفيش حل تاني مش هوا كتب ورقه انه هوا اللي قرر ده بإرادته خلاص احنا بنعمل اللي هوا عايزه 

اتنهد الدكتور تنهيده عميقه... لبس جوانتي العمليات... فك ازرار قميص ياسين وفي ايده المشرط...... 

بس علي اخر لحظه دخلت ممرضه بسرعه وقالت: في حالة وفاة لسه حاصله دلوقتي في المستشفى لبنت ومن نفس عمر المريضه 

بص الدكتور علي ياسين بابتسامة وقال: الحمدلله.... هاتيها بسرعه 

الممرضه التانيه: بس هل اهلها هيوافقو 

الممرضه اللي علي الباب: مفيش حد من اهلها ظهر لحد دلوقتي يمكن يتيمه 

الدكتور: مفيش وقت هاتيها بسرعه 


.............. 


فاق ياسين واستغرب انه لسه عايش ومفيش اي اثر لعمليه... قام بغضب شديد من الدكتور اللي منفذش اللي هوا عايزه.. كان لسه هيطلع من الاوضه بس لقي باسل في وشه وكان بيبصله بغضب و دموع 

انصدم ياسين لما لقي باسل ضربه بقوة علي وشه وقال بانفعال ودموع: انت اي يا اخي هتفضل اناني طول عمرك مفكرتش فيا في امك او اختك هيحصل فينا اي لو حصلك حاجه...... افرض كان الدكتور عمل اللي انت عايزه كان وضعنا دلوقتي عامل ايه..... بنصوت ونبكي عليك 

ياسين بانفعال اكبر ودموع بتنزل: كنت عايزني اعمل ايه وانا شايفها بتموت قدامي وانا السبب..... هعمل المستحيل عشان ترجع و تسامحني علي كل حاجه عملتها 

باسل بحزن شديد: طيب واحنا مفكرتش فيا........ دا لو حصلك حاجه هنموت من وجعنا عليك 

ياسين: ملوش لزوم الكلام ده دلوقتي هقتله الدكتور الغبي اللي منفذش كلامي 

كان هيمشي وقفه باسل وهوا بيقول: اطمن لقو حالة وفاة في المستشفى وعملو لـ جوري عملية زرع قلب هيا دلوقتي في العنايه بس الدكتور طمنا عليها 

ياسين بأمل: يعني هيا كويسه هتعيش 

باسل: بإذن الله 

اندهش ياسين لما لقي باسل سحبه وحضنه جامد وقال: اوعي تفكر تعمل كده تاني انت متحاولش تفكر اصلا لان تفكيرك مجنون مفيش مره فكرت بعقل 

حضنه ياسين بابتسامة كان متخيل انه مش هيشوف اخوه تاني 


................. 


شاف كريم ياسين وهوا جاي مع باسل... وقف ياسين وبص لـ جوري من ازاز الاوضه بارتياح انها هتبقي كويسه ورجع يشوفها تاني 

بصله كريم ومكنش مصدق انه كان هيضحي بحياته عشانها... كان مفكر انه مش بيحبها قد حبه هوا ليها بس طلع غلطان 

بص ياسين علي كريم وقرب منه وقال: انت عرفت مكان جوري ازاي

كريم: رساله اتبعتتلي عن مكانها

ياسين باستغراب: من مين 

كريم: معرفش من رقم غريب 

ياسين: ممكن اشوفه 

بصله كريم فقال ياسين: عايزه اعرف مين كان عارف مكانها ومبلغش الشرطه ليه وقالك انت.... مش يمكن حد عايز يأذي جوري 

كريم: لو كان عايز يأذيها مكنش قالي علي مكانها 

ياسين: قالك تروح لوحدك مش كده 

سكت كريم هوا عرف ازاي انه قاله كده... ابتسم ياسين وقال: عشان تعرف انه عايز يأذيها ويمكن كان عارف اللي هيحصل عشان كده قالك تروح لوحدك...... ممكن بقا اشوف الرقم

طلع كريم تليفونه وفتحه علي الرساله وعطاه لـ ياسين.... بص ياسين علي الرقم بشك... طلع تليفونه وسجل الرقم عليه وقبل ما يكمله طلع له رقم ساره.... معملش ياسين اي ردت فعل كأنه كان حاسس ان هيا اللي ورا اللي حصل 

باسل: عرفت مين

بصله ياسين وقال: ساره رجعت علي ايطاليا 

باسل: لا لما وصلت ماما علي المطار خالتك كلمتها وقالت ان ساره لسه في مصر لحد دلوقتي 

رجع ياسين التليفون لـ كريم.... بصله كريم وهوا مش عارف مين ساره دي

باسل: انت شاكك ان هيا اللي بعتت الرساله 

ياسين: ومين غيرها..... بس بسيطه انا هعرف اتصرف معاها

باسل بقلق: لا ونبي انت اوعي تفكر في حاجه.... انا بقيت اخاف من تفكيرك 

ضحك ياسين وقال: اطمن المرادي 


.............. 


في القسم 

دخل العسكري وهوا معاه ساره اللي بتصرخ بغضب وبتحاول تبعده عنها.... انصدمت لما لقيت ياسين قاعد قدام الظابط 

ساره بقلق: هوا فيه انتو جايبيني هنا ليه 

الظابط: اي مستغربه يعنى حاولتي تقتليها وحاولتي تقتلي طفله وكما خطفتيها وهيا دلوقتي في المستشفى بين الحيا والموت ومش عايزها تشرفينا هنا 

ساره بصدمه: انا مخطفتش حد

فتح الظابط تليفون ياسين علي التسجيل اللي سجله ليها وهيا بتعترف ب انها اللي سممت جوري ووقعت اسيل من علي السلم 

ساره بتوتر شديد: انا فعلا عملت كده.... بس انا مخطفتش حد ولا أذيتها المرادي.... هوا اللي خطفها 

شاور الظابط علي العسكري وقال: دخلو يا بني 

طلع العسكري ودخل واحد شكله شبه المجرمين بصتله ساره وهيا مش فاهمه حاجه 

الظابط: مش الراجل اللي اتفقتي معاه يخطفها ويقتلها

هزت راسها بالنفي وقالت: لا لا انا معملتش حاجه 

الظابط للراجل: هيا دى البنت اللي اتفقت معاك 

بصلها الراجل و ساره بصتله بخوف وتتمني انه يقول لا... بصلها الراجل شويه وقال: اه هيا نفس البنت 

بصتله ساره بصدمه........... 


#يتبع

 #جنون_العشق


في كام نقطه كدا كنت عايزه اتكلم عنها او اوضحها اكتر عشان المعظم يمكن مش فاهمها... اول حاجه في البارت اللي نزلتو هديه امبارح ولما عرفتو ان ياسين هيتبرع بـ قلبه عشان ينقذ حياة جوري في كام تعليق كدا كان بايخ بصراحه.... اللي هوا مفيش حد في الواقع بيعمل كده.... هل انت بحثت في العالم كله و شوفت ان مفيش حد بيحب حد و بيضحي عشانه.... اللي بيحب حد اوي ومن قلبه هيضحي وانا شوفت نماذج زي دي في حياتي.... وفي الاول وفي الاخر دي رواية فيها احداث واقعيه واحداث خياليه.... لكن مش من مشهد في الروايا تقول الروايا وحشه من منطقيه ولا واقعيه.. وانتي حماسك ذاد ولا مش عارفه ايه..... انا ميهمنيش الكلام ده كله لكن اللي يهمني انك تفهم الاحداث صح لكل حدث في الرواية ليه معني 

اللي عمله ياسين دا اثبت عن طريقه انه فعلا بيحب حتي لو محصلش بس هوا كان مستعد... جوري معطتهوش فرصه انه يثبت لها حبه ليها ولا يثبت انه اتغير ولا حد كان عاطيه فرصه لكن اللي حصل خلي الكل يعرف انه بجد بيحبها وانه اتغير 

النقطه التانيه هيا جوري مع كريم ولا ياسين الاتنين بيحبوها وانتو دلوقتي بقيتو في حيره تبقي مع دا ولا دا بس هيا في الاخر هتبقا مع الشخص المناسب اي كان مين فيهم 

النقطه التالته باسل و رهف 

مش متقبلين فكرة انه ابو رهف هوا اللي عرض باسل الجواز مش باسل اللي عرض..... طيب خلينا ماشيين مع بعض باسل مر بتجربه صعبه دا غير انه مش بيخلف حتي لو كان بيحب رهف اوي وعايزها مش هيتقدم لها ليه لانه هيفكر انه مش هيعيشها في عزاب معاه ومن غير اطفال ويعيد نفس سيناريو رقيه في خياله هوا فـ مش هيبقي اناني ويخليها تعيش معاه وهيا محرومه من انها تبقي ام فـ هيعيش طول عمره بيحبها ومن غير ما يتجوزها.... فـ اللي عملو وليد وقرار رهف انها متمسكه بيه يمكن يغير حاجات كتيره 

اخر حاجه وهيا اللي عملو ياسين مع ساره و اتهمها هيا بخطف جوري و معظمكم قال انه منحط ومش عاجبه.... يعني هيا كانت هتقتل اخته وكانت هتقتل جوري قبل كده وهيا اللي بلغت كريم بمكان جوري ولو مكنتش عملت كده مكنش دا حصل لجوري ولا حياتها كانت هتتعرض للخطر وطول ما هيا حره هتعمل مشاكل اكتر.... من حفر حفرة لأخيه وقع فيها.. وهيا وقعت في الحفره اللي حفرتها بايديها 


معلش طولت في الكلام شويه بس كان لازم اوضح كام حاجه كده... واللي عندو اي تعليق يقول 

بشكر الناس اللي بتكتب كومنتات حلوه و ظريفه وعسل زيها كدا ❤

تكملة الرواية من هناااااا

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا





تعليقات

التنقل السريع