القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

روايه عشق اولاد النمر "غرام النمر الجزء2" حلقه خاصة بقلم جنة ياسر ✍️جديده وحصريه.

 روايه عشق اولاد النمر "غرام النمر الجزء2" حلقه خاصة  بقلم جنة ياسر ✍️جديده وحصريه.





روايه عشق اولاد النمر "غرام النمر الجزء2" حلقه خاصة  بقلم جنة ياسر ✍️جديده وحصريه.


✨️البارت خاص  ✨️

✨️روايه عشق اولاد النمر ✨️

✨️غرام النمر 2 ✨️

بعد مرور 10 سنوات جميع أبطالنا انجبوا وكانوا يعيشون أجمل ايام حياتهم ....كان حبهم يزيد اكثر عن الاول 

صارو يعشقون بعض يدمنون بعض لم يقدروا يبعدوا عن بعض ...و توفي يونس الحديدي بعد وفاة زوجته شهد توفوا مع بعض في نفس الشهر ...وجميع أبطال غرام النمر  كبروا اكثر ولم يبانوا الكبر كان يكبرون سننا لاكن شكلا صغيرون وغرام وجاسر  ومازالوا يتحدون بعض وينقرون بعض ..... جاسر كان اتأثر بفراق والديه والدته وكان دخل في حاله من الحزن والاكتئاب...وغرام كانت دائما تدعمه وتسانده ليرجع لحياته مره اخري ...

************************************

( تعالوا اعرفكم علي اولاد أبطالنا واحفاد غرام النمر🤭 )

أسد وحور انجبوا ولد و بنت  ( اولا يوسف ابن حور كبر وصار عمره 15 عام ....و يزن حاليا عمره 9 سنوات  (طبعا انتو هتستغربوا ازاي يزن الاكبر حور كانت مقرر امها لم تعرف نوع جنس المولود وهي واسد كانوا فاكرين انهم هينجبوا بنوته لما ولدت حور اكتشفوا ان ولد .....  وغرام اتت بعد يزن بسنه وعمرها 8 سنوات وكانت نسخه من جدتها غرام طبق الأصل تشبها كثيرا ) 


حمزه وماسه انجبوا ولد وحاليا ماسه حامل للمره الثانيه .. ( ادم عمره 9 سنوات )


جواد وعشق انجبوا ولد وبنت وحاليا عشق حامل للمره الثالثه .. ( جاسر عمره 8 سنوات  وطبعا نسخه من جده جاسر اخذ شخصيته وشكله يشبه كثيرا وهو قريب منه جدا واغلي حفيد عند جاسر و يحبه كثيرا ..

و مليكه عمرها  سنتين  وجواد يعشقها كثيرا لم يحب احد يلمسها  وعشق بتغار من معامله جواد لمليكه وأكثر الخناقات التي تصير ما بينهم بسبب غيرتها من ابنتها ...هكذا جواد يغار علي عشق من ابنه جاسر لم يحب أن جاسر يقرب من عشق ودائما  يصرخ عليه لو قرب من عشق او قام باحضانها .... ومع العلم جواد لم يحب جاسر لان دائما يفكره بالنمر وكان لم يريد ان يسميه جاسر علي اسم النمر لاكن عشق اصرت وجواد وافق بعد إلحاح طويل من عشق  )


اسر وديما انجبوا ولد وبنت ( مرام عمرها 8 سنوات  و زين عمره 3 سنوات  ) 


يامان وهمس انجبوا ولد فقط وحاليا حامل للمره الثانيه وفي الشهور الاخيره .. ( عمر عمره 7 سنوت )


تولين ومصطفي انجبوا ولد وبنت  ( تالا عمرها  6 سنوات وجاد 4 سنوات  )


اوس صار عمره الان 25 عام وشغف عمرها 25 عام تمت خطبتهم بعد تخرجهم من الثانويه ولن يتزوجون لحد الآن 🤭 جاسر سفر اوس الي إيطاليا ليكمل دراسته ويعتمد علي حاله ويكون قد المسؤليه تخرج من كليه إدارة أعمال وتعين معيد في كليه لان تخرج بتقدير امتياز ...اوس تغير تماما صار رزين  وجسده فرق صار له عضلات صار وسيم للغايه وكل الفتيات يتمنوا منه اشاره لاكن هو لم ينظر لهم ولم يركز غير علي حياته مع شغف صار يجتهد ليحصل علي شغف ويتزوجها هو يعشقها..

اما شغف كانت تدرس في اخر سنه في كليه طب بشري 

وكانت تنتظر اوس يرجع من السفر بفارغ الصبر اشتاقت له كثيرا هم من صغرهم وهم مع بعض عمرهم ما تفرقوا ...كانت أول مره يبعدو عن بعض وكانت صعبه للغايه عليهم هم الاثنين لكن هم علي تواصل ويتحدثون ليل نهار و يفتحون مع بعض فديو كول ...كان اوس دائما عندما يخلص يومه يتصل علي شغف ويقص لها يومه بالتفاصيل وهي هكذا ..

💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙

(نبدء بقي في البارت حبيت أوضح ليكم كل حاجه عشان تبقوا فاهمين 🥰 )

نذهب إلى فيلا فاخمه وباين عليها انها ثاريا الثمن كانت الفيلا كبيره وواسعه ولها حديقه بها أشجار وزرع وورود وكان في حمام سباحة وفي داخل الفيلا كان له طابقين 

طابق الاسفل فيه اثنين ريسبش ...احد منهم يطل علي فيو الحمام السباحه  .... وكان المطبخ اميركاني يطل علي الريسبشن الاخر ..اما الغرف كانت متقسمه ثلاثه الطابق الاسفل ... وثلاثه في الطابق العلوي...

في الطابق الاسفل يوجد غرفه جيم وغرفه مكتب لجواد وغرفه نوم متخصصه للضيوف ...ونذهب الي غرفه جواد وعشق الخاصه  ..ندخل الي الداخل نوجد جواد كان يزين الغرفه بالورد الأحمر الجوري والبالونات لونهم احمر...كان يضعه علي الارض وعلي الفراش كان يزين كل الغرفه .....وكان طبع كروت من الصور لهم  ولاصقهم في شريط البالون 

اليوم ذكري زواجهم العاشر  كان يحضر لعشق مفاجاءه ولاول مره يعمل هكذا وله مره فاجأها فقرر ان اليوم يفاجأها لان هي حاليا   مضغوطه ومتعبه من الحمل ...قرر يفرحها ويتخلي عن بروده وكبرياءه وغروره لاجل عشق هي تحملته كثيرا وكانت مسانده له وقت تعبه وكانت تدعمه واقفه في ضهره ....

وكانت ابنته مليكه كانت تجلس علي الارض وتلعب بالبلون ..

وفجاءه باب الغرفه اتفتح ودخل جاسر وكان يركض ويصيح وقال : بااااابا الحق ماما جت وبتركن عربيتها 

جواد قال له بغيظ : مش ميعاد رجوعها يعني اوووف مكملتش تزين الاوضه ...

جاسر  بحماس : يلا بقي يا بابا عشان نفاجأها..

جواد نظر له وقال بحزم  : ماشي يلا ..

ذهب جواد ووقفها وقال لها بحنان : يلا يا مليكه ننزل مامي جت وهنفاجأها بعيد ميلادها 

مليكه ضحكت له وابتسم جواد ثم مسك يدها وتوجهه الي جاسر ومسكه من قفاه وخرج وتوجهه الي الطابق الاسفل وأغلق جميع الانوار ثم وقف و امسك صاروخ الورق الالوان و استعد لدخول عشق للفيلا ..

وبعد ثواني دخلت عشق ورأت الفيلا مظلمة ولم يوجد أي نور توجههت الي مفتاح الكهرباء وقامت بانارة الانوار

وجواد فرقع الصاروخ وعشق اتذعرت وصرخت بصوت عالي : ععععععععاااا 

جواد ضحك وقالت : كل سنه وانتي طيبه يا عشقي ..

عشق قالت بغيظ : حرام عليك يا جواد رعبتني 

جاسر قال بمزح : ما احنا قصدنا يا ماما 

عشق ابتسمت له وقالت : بقت كدا متفقين تخضوني وترعبوني ..

جاسر قال بحماس : اااه يلا يا بابا روح جيب التورته اللي انت جايبها لماما 

جواد ذهب ليجلب التورته الفروله الذي بيعشقها عشق 

عشق حملت مليكه وقبلتها وقالت : وحشتيني يا مليكه.  

مليكه ابتسمت لها وقالت : انتي تمان ...

جاسر قال بغيره : وانا يا ماما موحشتكيش..

عشق ابتسمت له ثم أنزلت مليكه وتوجههت له ثم عنقته وقبلته وقالت بحنان : لا ازاي يا جسوره اكيد وحشتني 

جاسر بغضب  : ماما انا كذا مره اقولك بلاش جسوره دي انا راجل كبير ومينفعش تدلعيني..

عشق بعدت عنه وقالت بمرح : لا يا جسوره انت لسه صغير وانا بحب ادلعك ..

جواد لقد أتي بالتورتة وكان يضع فيها شمعه رقم 10 وشعلها وكان حامل في يده الاخري بوكيه ورد احمر كبير جدا وقال بابتسامه : كل سنه وانتي معايا يا عشقي وتفضلي معايا طول العمر ...ودايما منوره حياتي ..

عشق نظرت له وكانت مبرقه ومصدومه..

وقالت باندهاش  : هو اللي انا سمعته صح ...انت تعبان يا جواد وله حاجه اكيد انت سخن ..

جواد نظر لها بحنق : اي الرد ده اتصدقي اني انا غلطان ...

عشق ضحكت وقالت : لا بهزر والله أنا بس مصدومه اصل انت عمرك ماقولتلي كلام حلو غير يوم فرحنا ...

جواد غمز لها : ولسه هتتصدمي اكتر لما تشوفي اوضتنا 

عشق قالت بفرحه  : اي جبت السرير اللي نفسي في ودهنت الاوضه  ..

جواد نظر لها بتكشيره : عشق انتي قفلتيني يا ساتر عليكي دي كان يوم مهبب لما قررت احب  ..  فين ايام اللورد 

جاسر بسخريه  : هيبتك راحت يا اللورد 

جواد بغضب : شوفتي خليتي الزفت ده يشمت فيا..

عشق ضحكت : خلاص انا اسفه ياجواد ...مش قصدي طيب يلا تعالي نطلع ونشوف عملت اي ..

جواد مسك يدها وقال بلطف : غمضي عينك 

وفجأه صدع رنين هاتف اللورد برقم.... 

جواد قال بغيظ : هو ده وقته ...

اخرج هاتفه ورأي ثم قال لعشق بحزم 

: عشق انا هروح ارد علي المكلمه لأنها مهمه ومينفعش ارد .... اوعي تطلعي الاوضه غير لما اجي 

جاسر نظر لجواد نظره مكر ثم ابتسم ...وكان جواد ذهب ثم جاسر قرب من عشق وقال : ماما انا صح نسيت اقولك علي حاجه مهمه  ...

عشق كانت تستنشق البوكيه بحب وكانت مبسوطه وفرحانه ثم نظرت لجاسر وقالت : خير يا جاسر 

جاسر قال بساذجه عاليه وعيون خبيثه  : بابا بيخونك مع واحده 

عشق نظرت له وقالت بغضب  : انت يا زفت انت مش هتبطل قلت أدبك دي ...اي بابا بيخونك مع واحده ....احترم نفسك 

جاسر قال بلامبالاه  : انا بقول اللي شوفته امبارح لما روحت مع بابا الشغل وقعدت معاه في المكتب بعد ما دخلنا بنص ساعه دخلت المكتب واحده اي مزه شعر احمر وجامده من الاخر وقعدت مع بابا وقعدو يتكلموا كتير وكانوا بيضحكوا مع بعض ووو

عشق قامت وقالت بصراخ  : جووووووواااااااادددددددد

يا جوووووووووووااااااااددددددددد

جواد أتي مسرعا الي عشق وقال بلهفه : اي يا عشق بتصرخي كدا لي ....اوعي تقولي انك هتولدي مش وقته خالص 

عشق نظرت له بغضب وكانت عيونها احمر 

وقالت وهي تجس علي اسنانها : مين الواحده اللي جاسر بيقول عليها دي ..قال انك قعدت مع واحده امبارح ...انت بتخنننيييي 

جواد نظر لجاسر ورأه بيبتسم له ويخرج له لسانه 

وقال جواد بغضب : يا بن الكل* اقسم بالله المره دي محدش هيقدر ينجدك مني ..

جواد كان سوف يتوجه الي جاسر عشق امسكت ذراعه 

وقالت بغضب : اي زعلان ان كشف خينتك ليا ..

جواد نظر لها بغضب  : اخون اي انتي ازاي تصدقي عيل صغير زي ده يا عشق 

عشق قالت وهي تجي علي اسنانها: تمام مش هصدق عيل صغير اتفضل قولي مين الواحده اللي كنت قاعد معاها وكنت بتكلم مين دلوقتي ...

جواد نظر لها وقال بغضب : ماشي يا عشق انا هقولك اللي كنت قاعد معاها امبارح بتكون بنت اللواء اعرفه معرفه سطحيه كانت بنته مخطوفه وانا انقذتها ودي كانت مهمه متكلف بيها و بنت اللواء امبارح جتلي وشكرتني ومقعدناش غير خمس دقايق علي بعض ودلوقتي كنت بكلم اللوا وبرضوا كان بيشكرني ...انا لاول مره في حياتي اندم علي حاجه اعملها ...انا غلطان ان سبت شغلي عشان افرحك واخرجك من اللي انتي في....انا زهقت من شكك فيا علطول المره الجايه اوعدك ان اخونك بجد يا عشق عشان ترتاحي ....

ثم نظر لجاسر وقال له : خليكي ماشيه ورا ابنك كويس 

وصدقي اوي 

ثم ذهب وصعد الي الغرفه وكان يشعر بالضيق شديد ثم دخل الي الغرفه ..

اما عشق توجهت لجاسر بغضب وبكل قوه لكمته علي وجهه ومن كتر الضربه وقع علي الارض ..

وقالت : انت زودتها اوي انا هربيك من اول جديد يا جاسر .....انت اي يا أخي مفيش مناسبه والا وخربتها انت عدو الفرحه ....مين مسلطك علينا 

جاسر نظر لها بغضب وقال : ماما انتي ازاي تضربيني

عشق صرخت وقالت : غووووور من وشي مش طايقك 

جاسر كان ذاهب سمع نداء عشق فوقف وادار وجهه له 

وقال : نعم 

عشق بغضب : خد اختك معاك. 

جاسر وكان يستشيط من الغضب وتوجه الي مليكه وامسك يدها وجذبها وذهب الي غرفته ودخل 

جاسر نظر لها وقال بغضب : تعالي يا ست مليكه هانم ..اشغلك حاجه تتفرجي عليها 

مليكه بحماس طفولي : اااه 

ثم شغل لها التلفاز وجلب لها الكرتون الذي تريده 

ثم تسطح علي الفراش و مسك هاتفه ورن علي رقم غرام  ( بنت اسد ) 

غرام رددت عليه وقالت بغضب : نعم انت بتتصل عليا ليه

جاسر بغضب : يعني انتي اللي غلطانه وكمان زعلانه 

غرام قالت بغضب : انت عبيط مين اللي غلطان ...

جاسر قال بنبره تحذير  : بنت انتي لمي نفسك اي عبيط دي انتي هتنسي نفسك وله اي 

غرام قفلت السكه في وجهه جاسر وجاسر غضب اكثر وصار يتوعد لها وقال بمكر  : ماشي يا غرام الكلب اما وريتك ....بقي جاسر الدسوقي يتقفل في وشه السكه 

اووكي صبرك عليا ..

"" نرجع لعشق عندما دخلت الغرفه اتسعت عيونها بالذهول من تزين الغرفه لم تصدق الذي تراه معقول جواد هو اللي زين الغرفه هكذا لم تصدق ..جواد كان واقف امام الشرفه ثم شعر بدخول عشق وقال ببرود : خير يا عشق جايه تكملي ....اي مصدقتيش كلامي ..

عشق نظرت لجواد بحزن : معقول انت اللي عامل كل ده 

جواد نظر لها بلامبالاه : لا هي من اساس مش فكرتي ...

عشق نظرت له بخجل : جواد انا اسفه والله أنا غيرت لما جاسر قالي انك كنت قاعد مع بنت وكنتوا بتضحكوا 

غيرت عليك ...غيرتي عمتني ..انا اسفه متزعلش مني انا اعصابي مشدوده الفتره دي .

جواد بنبره قاسيه : عشق انتي بجد زودتيها مع جاسر ...دايما بتسمعي لجاسر ومدياله حجم اكبر من حجمه ....خلي بالك لو اتمادي هيخرب بينا ....   

عشق قالت له بحنق   : عندك حق اخر مره بجد هسمع لي ...وانا هربي علي عملته دي.... 

جواد ببرود  : طيب انا هنام عشان عندي شغل تصبحي على خير..

عشق اربعت ذراعها وعبثت وجهها وقالت : جواد لو سمحت بطل رخامه ..

جواد نظر لها بحده وقال : لمي لسانك..

عشق عيونها دمعت وقالت : جواد بجد بطل طريقتك دي 

جواد ببرود : ده اللي عندي ...تصبحي علي خير .. انا هنام مع مليكه انهارده .

عشق نظرت له ثم بكت وقالت : ههون عليك تنام بعيد عن حضني 

جواد ببرود : اه عادي ...

وكان ذاهب وتوجهه الي الباب سمع صراخ عشق التفت لها بلهفه وقال  : عشق مالك 

عشق نظرت له وقالت بحب : اهو انا بعشق لهفتك عليا...كل مره بتبقي لهفتك غير ..جواد انا اسفه بليز سامحني واوعدك ان مش هشك فيك تاني بس سامحني ..

جواد بحنق : اي لازمة انك تعككني اليوم وتبوظي المفاجأة..

عشق بزعل  : اسفه والله مش قصدي ...انا بجد فرحت اوي ومش قادره أصدق أنك عامل كل ده عشاني ..

جواد نظر لها بحنان وقال : لو مش هعمل عشانك هعمل عشان مين افهمي بقي انا عمري ما حبيت وله هحب غيرك ...انتي اول حب في حياتي واخر حب ...

عشق قالت بحب : والله عارفه وانا كمان بحبك وهفضل احبك لآخر نفس في حياتي ...

جواد نظر لها وقال بتنهد : تعبتيني معاكي يا معكننه عليا حياتي ....دايما بتنكدي عليا بس بحبك ..

عشق قالت بفرحه : الله اول مره اسمع كلام حلو كدا 

ضحك جواد وقال : والله مجنونه 

عشق غمزت له وقالت  : المجنونه هي اللي غيرت حياة اللورد وشقلبتها ....بذمتك انت كنت بتضحك كده قبل ما ادخل حياتك ..

جواد نظر لها وابتسم  : بصراحه لا ..

عشق بغرور : شوفت انا اللي خليت حياتك ليها طعم  ..

جواد نظر لها بابتسامه بشوشه وقال : ده حقيقه يا عشق من اول ما دخلتي حياتي وهي اتغيرت انا كأني اتولدت من اول وجديد من ساعت ما حبيتك ..

عشق حضنته وهو بادلها بالحضن ودفن وجهه في عنقها 

ثم بعد وقال لها : غيري هدومك لحد ما اجيلك رايح لجاسر ثواني وراجع ..

عشق قالت : جواد خلاص عشان خاطري متعملوش حاجه هو مكنش قصده ..

جواد بحنق : لا قاصد وانا متأكد ان النمر اللي سلطه ....وبقي نسخه منه 

عشق ضحكت وقالت : هو بابا وحش يعني ...

جواد بغيظ : قمر ده كان يوم اسود لما وافقت اسمي جاسر الواد بقي صوره مصغره منه ...الولد الجاي  انا اللي هسمي بمعرفتي سامعه ..

عشق ضحكت وقالت : ماشي اي رأيك نسمي احمد علي اسم باباك 

جواد  نظر لها وقال ببرود : لا هسمي فهد ....فهد جواد الدسوقي....شايفه الاسم جميل ازاي 

عشق نظرت له بسخط  : اييهه فهد اي لا الواد يتعقد من اسمه 

جواد : بعدين يا عشق نبقي نشوف هنسمي اي ...انا هروح للكلب اللي اسمه جاسر وراجعلك ..

عشق مسكت ذراعه وقالت بترجي : بلاش تضربه بليززززز 

جواد نظر لها وقال بمكر 🤨  : ده انا هنفخه

ثم ذهب وتوجهه الي غرفة جاسر وفتح الباب بقوه 

وقال : جااااااسسر

وجاسر عندما رأي جواد و سمع صوته اتفزع وبلع ريقه وقال : باااابا اهدي اننا انا هفهمك ...

جواد نظر الي مليكه وقال بهدوء  : مليكتي روحي علي اوضتك 

مليكه ابتسمت له وقالت : حضر  بابي

وركضت مليكه الي الخارج وجواد قفل الباب بالمفتاح 

ثم توجه الي جاسر ثم خلع حزامه ولفه عدة لفات...

وقال بغيظ  : بقي انا قاعد مع واحده اقسم بالله لهعلقك علي الدولاب ....هنفخك يا جاسر 

جاسر صار يركض في الغرفه مثل المجانين ويصيح ويستنجد بعشق وقال : يا بابا استهدي بالله انا مش قصدي ماما هي اللي فهمت غلطت ...انا بقولها قاعد مع واحد 

جواد نظر لها وقال بصراخ وتعب : ولاااا اقف عندك دوختني انا مش هسيبك ...تعالي هنا 

جاسر وقف امامه وقال له بحنق : بابا اضرب زي ما انت بس بلاش تيجي جمب وشي .... غرام هتشمت فيا وهضحك العيال عليا  ..

جواد نظر له وقال بخبث : طيب كويس انك قولتلي

وجواد كور كف يده ثم لكم جاسر في وجهه 

جاسر صرخ وقال : آآآآآآه والله لقول لجدو عليك يا بابا 

جواد نزل الحزام بكل قوه علي جسد جاسر وتأووه بوجع وصار ينتفض ويترجي من جواد انه يتركه .....

💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙

نذهب الي فيلا حمزه القيصري....كان ماسه وساندي واقفين في المطبخ كانت ماسه غضبانه من حمزه انه لم يتذكر عيد زواجهم ..

قالت ماسه بغضب : شوفتي يا طنط ابنك قاعد يتفرج علي الماتش وناسي ان انهارده عيد جوازنا ..

ساندي قالت بحنان  : مين قال كده لا ده فاكر اكيد بس هو مشغول بالماتش وو

ماسه قالت : متبرريش لابنك يا طنط...آآآآآآه بطني 

ساندي قالت بلهفه : اي يا ماسه تعبانه .

ماسه قالت بألم : البنت مش عاجبها كلامي وبتضربني....آآآآآآه شكلها هتبقي بنت ابوها اوي 

ضحكت ساندي وقالت : ما هو دايما البنت بتبقي حبيبه ابوها ...

ماسه قالت لساندي بمكر : بقولك اي يا طنط اي رأيك نعمل مقلب في حمزه وانكل حسن 

ساندي قالت بنفي : لا مقالب تاني لا انتي مش بتحرمي 

ماسه قالت بخبث : يا طنط اسمعي مني ...انا هنتقم من حمزه عشان مفتكرش عيد جوازنا ..وافش غلي 

ساندي قالت بابتسامه  : طيب موافقه اساعدك بس خرجيني من المقلب انا مليش دعوه لو حصل حاجه 

ماسه ضحكت وقالت : اوكي ..

دخل آدم الي المطبخ وقال بصراخ : ماااما 

ساندي وماسه اتفزعوا لان لم يراه عندما دخل المطبخ 

ماسه توجهت الي آدم وامسكت اذنه وقالت بغيظ : 

مش ميت مره يا زفت انت اقولك متخضنيش كدا ...هتخليني اولد قبل اواني 

آدم بوجع : اه يا ماما ودني 

ساندي بعدت ماسه عن آدم وقالت : خلاص يا ماسه آدم مش هيخضك تاني ...عاوز اي يا آدم 

آدم قال : بابا وجدو عاوزين قهوه وانا عاوز عصير 

ماسه نظرت لساندي بغيظ : والله ده حلال فيهم المقلب 

ساندي ضحكت وقالت  : بصراحه عندك حق 

آدم بفضول : مقلب اي 

ماسه قالت : وانت مالك يا حشري روح من هنا ..

آدم قال : ماما انا عاوز اروح لجدو انهارده ...عاوز اقعد مع يزن .

ماسه نظرت له وقالت بشك  : يزن وله مرام .

آدم تنحنح وقال توتر : يزن يا ماما ...

ماسه قالت بخبث  : مفيش مرواح يا آدم روح ذاكر ..

آدم قال : اوووف بقي هو انتي كل حاجه تقوليلي لا ..

خرج آدم من المطبخ وماسه صنعت القهوه وساندي وضعت كيك كانت عملها وخرجوا الي الخارج وتوجهه الي الريسبشن الذي جالسين فيه حمزه وحسن ...وماسه غمزت لساندي ...وساندي ضحكت ..

ماسه قالت بتمثيل : اي ده يا طنط انتي لبسه فستاني اللي لسه جايباه  ....انتي ازاي تاخدي حاجه من غير ما تستأذني ..

ساندي ببرود : والله ابني اللي جايبه ليكي وعادي عجبني ولقيته حلو عليا.  

ماسه قالت بغضب : يعني اي انتي ملكيش الحق انك تخشي اوضتي وتاخدي حاجتي وتلبسيها ....واصلا شكله وحش عليكي ومش مناسب سنك

ساندي بغضب : بنت انتي وطي صوتك واحترمي نفسك سامع يا حمزه مراتك بتزعق ازاي  

حسن وحمزه نظروا لهم واستغربوا من طريقة كلامهم 

حمزه قال : في اي يا ماسه في اي يا ماما مالكوا انهارده 

حسن قال : ساندي هو انتي من امتي بتلبسي لبس من ماسه ...

ساندي : وفيها اي الفستان عجبني وبعدين ابني اللي جايبه فعادي يعني ..

ماسه قامت وقالت بصراخ : ده انتي بجحه اوي بجد 

حمزه قام ومسك ذراعها وقال بغضب : مااااااااسه احترمي نفسك انتي هتنسي نفسك انتي بتكلمي مع امي 

ماسه قالت له بغضب : مش انت شايف كلامها يعني اي تلبس حاجه انا لسه ملبستهاش وبعدين هي ازاي تتدخل الاوضه من غير متستأذن 

حمزه قال بنبره خشنه : فيها لما تدخل...ماسه احترمي نفسك وفوقي انتي بتتكلمي مع امي ...يعني لما تيجي تتكلمي معاها توطي صوتك  

ماسه نظرت لساندي وغمزت لها : منا مش هقول غير انك ابن مامتك ..

حمزه كان استفز ومستغرب من طريقه ماسه قام ورفع يده لكي يصفعها ساندي وحسن مسكوه ..

حمزه قال بغضب : اوعوا سيبوني لا هي زودتها ..

ساندي قالت لحمزه : اهدي يا حمزه والله احنا بنهزر انا وماسه متفقين بنعمل مقلب فيكم ...

ماسه نظرت له بغضب شديد : كنت هتضربني ...مفيش فايده فيك ..

ثم ركضتت وصعدت الي غرفتها ..وحمزه بعد ونظر لساندي وقال : مقلب اي يا أمي بجد انا زهقت من مقالبكم دي كترت اوي..

حسن : انا بردو استغربت ده عمر ما ماسه اتكلمت مع ساندي بالطريقه دي ....اطلع يا حمزه صالح ماسه ...وبعدين انت ازاي كنت ممكن تضربها وهي حامل 

حمزه بحنق : استفزتني اعمل اي 

ساندي : حته لو اي مينفعش تضربها اتفضل اطلع صالحها وبعدين يا بيه انت ناسي ان انهارده عيد جوزكم 

حمزه قال : لا فاكر وجايب ليها هديه بس قولت اديهالها بعد الماتش .

ساندي : يا سلام اتصدق يا حمزه انك مستفز وطالع لباباك 

حسن قال بسخط : الله وانا مالي هو انتي كل حاجه زي ابوك ...

ساندي : ايوه زيك ...لا ليكو في الرومانسية وله زفت بذمتك يا حسن انت تفتكر عيد جوازنا غير لما اقولك انا 

حسن : اه فاكره طبعا...

حمزه قال: انا طالع اشوف ماسه ..

حمزه صعد الي غرفته هو وماسه ودخل رأها جالسه وبتبكي بحرقه وأدم كان جالس بجوارها ويواسيها..

آدم قال بغضب : خلاص يا ماما متعيطيش انا هضرب بابا 

حمزه قال بغضب وغيره : تضرب مين يلا وبعدين لازق جمب مامتك كدا لي 

آدم قام بذعر وقال : ببابا انت جيت 

حمزه : لا مجتش ده خيالي ...كنت بتقول تضرب مين 

آدم وقف امام حمزه وقال بقوه : اضربك انت ..عشان زعلت ماما وكنت هتضربها ..

حمزه نظر له بغيظ : اطلع يلا بره ..

آدم قال باستفزاز  : لا مش طالع 

ماسه قالت بنبره قاسيه  : جاي ليه يا حمزه خير 

حمزه قال لادم : اطلع بره خليني اتكلم مع مامتك 

آدم نظر لماسه وقال : اطلع يا ماما 

ماسه هزت رأسها له ونظر آدم لحمزه وقال بنبره تهديد : 

انا هقف بره لو سمعت انك زعقت لماما او قربت منها هزعلك يا بابا انا بقولك اهو لو ضربتها هضربك ومش هيهمني ..

ثم آدم خرج وهو رافع رأسه بثقه ثم خرج وحمزه كان ينظر لادم بصدمه وقال : الواد بيهددني..هو انا لي حسيت فجاءه واقف قدام حمايا العزيز ..

ماسه ضحكت وقالت : نسخه منه سبحان الله...مبسوطه ان طلع لي ..

حمزه : مبسوطه ان الواد بيقف قدامي وبيتكلم بالطريقه دي 

ماسه نظرت له بغضب : اه مبسوطه واتفضل اطلع بره 

حمزه جلسه بجانبها ونغزها في ذراعها : انا اسف مكنش قصدي ان اضربك بس انتي استفزتيني بكلامك ..

ماسه نظرت له وقالت  :  حته لو استفزيتك متضربنيش انت كنت هتضربني كنت هترجع تاني لنقطه الصفر 

حمزه قاطعها وقال ببرود  : بطلي دراما يا ماسه انا مكنتش هضربك انا رفعت ايدي بس 

ماسه : انت جاي لي دلوقتي ..

حمزه قام وتوجه الي الخزانه وفتح درج كان موجود في الخزانه واخذ علبه قطيفه وذهب الي عند ماسه مره آخره ومسك يدها وجذبها ووقف امامها ..

ثم قال برومانسيه : انتي عارفه كويس ان انا حبيتك من اول يوم شوفتك في وحبي تحول لعشق ...ماسه انتي بالنسبه ليا روحي اللي بتنفس بيها ... بحبك وبعشقك وبموت فيكي ...كل سنه وانتي معايا وكل سنه واحنا مع بعض طول العمر ♥️

ماسه دمعت وقالت : انت بجد فاكر عيد جوازنا ..

حمزه : هو ده يوم يتنسي ...اليوم ده اللي روحي رجعت ليا من تاني معقول انساه ده انسي عيد ميلادي ومنساش اليوم ده ..

ماسه عنقته وقالت : بحبك يا حمزه اوي ❤️

💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙

بعد مرور اسبوع نذهب الي فيلا إلياس الحديدي 

كانت همس قامت لتعمل الروتين اليومي الخاص بها ذهبت لتفيق عمر ليذهب الي المدرسه وغلبها عقبال ما فاق ثم دخلته المرحاض ..

ثم قالت : يلا يا عمر خد شاور واطلع البس علطول زمان الباص قرب يجي 

عمر بنوم : يا ماما انا مش قادر اروح المدرسه انهارده 

همس بحزم : لا يا عمر هتروح انت مروحتش بقالك اكتر من يومين بطل دلع ...يلا انا هروح اصحي باباك عقبال ما تاخد شاور وتلبس ..

خرجت همس وقابلتها ديلان في الطريق 

ديلان بابتسامه بشوشه  : صباح الخير يا همس يا حبيبتي 

همس بادلتها الابتسامة وقالت : صباح النور يا خالتو 

ديلان : اي عمر صحي وله لسه ..

همس بتعب : اه صحي بس غلبني بجد تعبت منه 

ديلان : معلش يا حبيبتي ربنا يعينك وتقومي لينا بسلامه وتجيبي لينا اجمل بنوته 

همس وضعت يدها علي بطنها بارزه ومنتفخه وملست عليها ثم قالت : ادعيلي كتير اوي يا خالتو لان الفتره دي تعبانه ..

ديلان : معلش يا حبيبتي فتره وتعدي وتقومي بالسلامة يا رب 

همس : يارب انكل إلياس صحي وله لسه 

ديلان : لا صحي ..ويامان صحي 

همس : مش عارفه انا نبهته لما قومت هروح اشوفه ..

ديلان : ماشي يا حبيبتي 

همس : بعد اذنك يا خالتو ..

ذهبت همس وتوجهت الي غرفتها ودخلت رأت يامان كان يرتدي بدله انيقه وفخمه وكان جالس علي الفراش وكان يرتدي الجزمه ..

همس بصدمه : اي ده يا يامان انت لحقت تقوم وكمان لبست .. 

يامان قال باستعجال : عندي اجتماع مهم ..

همس اربعت ذراعها وعبثت وجهها وقالت  : اجتماع اي احنا انهارده متفقين اننا نخرج مع بعض

يامان قام وقبل وجنتها وقال : حقك عليا يا همستي هعوضك يوم تاني ...الاجتماع ده مهم ومش هينفع مرحهوش ..

همس بقمص : بجد بقي زهقت....يامان انت بجد بقيت علطول مشغول وبترجع متأخر ومش بنقعد مع بعض حته يأخي ابنك مش بتقضي معاه وقت وله متقرب منه وكلمه وله مديله اي اهتمام حته اللي جية بردو نفس قصه ...يامان انا بقيت حاسه انك مبقتش تحبني انا زهقت بجد ...

يامان قال بمزح : دي اكيد هرمونات الحمل ...بقي انا مشغول علطول ومش بقضي وقت معاكي وله مع عمر ..امال مين اللي كان عامل surprise ليكي بالنسبه عيد جوازنا يا شيخه اتقي الله ...وكمان مش بقيت احبك ..يابنتي ده انا بقيت احبك اكتر من الاول وكل سنه حبي بيزيد اكتر عن السنه اللي قبلها ...

همس قال بغيظ  : ثبتني بكلمتين ثبتي...منا مش باخد منك غير كلام 

يامان بغمزه  : كلام بس بردو ...

همس قالت بحنق : اه كلام بس يامان لو بجد بتحبني خلينا انهارده نخرج وكمان تروح معايا لعند الدكتور وتسمع نبض النونو واحتمال انهارده نعرف اجلس النونو ....بليييز روح معايا ..

يامان نظر لها بحيره وقال : ماشي يا همس موافق اقعد وهخرجك واروح معاكي لعند الدكتور واعملك اللي انتي عاوزه ..

همس ضحكت بفرحه وقالت : حبيبي ميمو بحبك اوي وربنا يخليك ليا..

يامان نظر لها بحب وقال : ويخليك ليا يا مطلعه عيني ❤️ بعشقك يا همستي

همس قالت بحب  : وانا كمان..

يامان بمكر : الكلام ده عاوز حضن وبوسه. 

يامان قرب من همس ثم حضنها بحب وهمس بادلته الحضن همس ثم تذكرت عمر وزقت يامان 

وصرخت : يلههههوي عمر نسيته ...هتلاقي كمل نوم 

ركضت همس الي الخارج ويامان قال لها بصوت عالي

  : براحه يا مجنونه لتقعي ...

وخرج خلفها وكان ماسك هاتفه وبعث رساله لعميد الكليه الذي يعمل فيه واعتذر من مجيئه للاجتماع ثم توجهه الي غرفه ابنه عمر ...

💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙 

في مدرسه النمر الانترناشونال كانت غرام ابنة حور تتسحب الي الكلاس ودخلت وقفلت الباب ثم توجهت الي مقعد جاسر الذي دائما يجلس عليه وابتسمت بمكر 

وقالت بحماس : انا هوريك ياجاسر هكسفك قدام كل الطلبه ....يا انا يا انت ..

غرام فتحت حقيبتها وأخذت زجاجه المياه وفتحتها وانزلقت المياه علي المقعد وغرام كانت تضحك بطفوله ثم لاحظت " دوشه " في الخارج وقريب من الكلاس وضعت زجاجه المياه مسرعا في حقيبتها وجلست علي مقعدها واخرجت دفترها وقلمها وبدأت ترسم فيه ..

وبعد ثواني دخلوا جميع الطلاب الكلاس وجاسر لم يأخذ باله وجلس علي المقعد واتغرق وبنطاله تغرق وهو شعر بالاحراج ثم نظر لغرام رأته تغمز له وكانت تخرج له لسانه ..

جاسر قال في سره بغضب : يا بنت ععععععا ماشي يا غرام الكلب اما وريتك ..

وغرام كانت تضحك وفرحانه وبعد ثواني دخل المدرس الي الكلاس وبدأ يشرح علي السبوره الذكيه ثم بدأ يسأل الطلبه اسئله خاصه في الدرس الذي شرحه وكان جميع تجاوب وغرام أجابت كثيرة وجاء الدور لعند جاسر ..

المدرس قال / جاسر قوم جاوب على سؤالي ده 

جاسر قال بحنق شديد  : مش عارف ..

المدرس : تعالي يا جاسر لعندي .انت انهارده مش عاجبني اي اللي حصلك ده انت اشطر طالب في الكلاس

جاسر قال بغيظ : انا ممكن اجاوب وانا قاعد 

المدرس قال له : لا تعالي لعندي واقف قدام الطلبه وجاوب زيك زي زمايلك   ... يلا قوم مش هكرر كلامي

جاسر قال بسخط : مش قايم ومش عاوز اجاوب 

المدرس اغتاظ بشده ثم ذهب لجاسر وقال له : ولد من امتي وانت بترد عليا ...قولتلك قوم ..

جاسر قال بغضب : قولت مش قايم 

المدرس بكل قوه جذب جاسر وقفه وسمع جميع الطلاب يضحكون بشده ..

قالت غرام بمكر :  Oh, my God

ثم غرام ضحكت بهستيريه وجاسر اغتاظ وتوعد لها 

المدرس نظر لجاسر بصدمه وقال : اي ده يا جاسر 

جاسر بحنق : معرفش 

ضحكوا الطلاب اكثر عندما رد جاسر ...

والمدرس قال بغضب : اسكتووو مش عاوز اسمع صوت حد .. ويلا الحصه خلصت اخرجوا بره ..

خرج الطلاب وكانوا يتهمسون ويضحكون عبي جاسر وخرج المدرس وكان لم يوجد أحد غير جاسر وغرام 

غرام كانت تضع دفترها وقلمها في حقيبتها وكانت ذاهبه لاكن جاسر وقف امامها ونظرت له وبلعت ريقها ..

غرام بخوف : جاسر بعد اذنك ابعد ..

جاسر نظر لها بغضب وقال  : انت ازاي تتجرأي تعملي كدا ده انتي يومك مش هيعدي انهارده 

غرام بغيظ  : انت اللي بدأت ...فاكر لما رسمت علي وشي وخليت كل الطلبه تضحك عليا ...

جاسر صرخ وقال : غرررررام الزم حدودك معايا لأنك مش قدي...

غرام بتحدي : لا قدك ونص كمان هههههه

جاسر صرخ ووجهه احمر  : غررررررام هضربك 

غرام وقفت امامه وقالت بتحدي : مش هتقدر تعمل حاجه ثم اخرجت لسانها لتستفزه اكثر 

وجاسر قد وصل الي اعلي درجات الغضب ...ثم قبض علي شعرها بقوه وغرام صرخت : آآآه شعري سيبني 

جاسر قال وهو يجز علي اسنانه : اول واخر مره تقفي قصادي وتتحديني ....انا هدفعك تمن وقحتك دي كويس .

غرام نظرت له بغضب ثم قبضت علي شعره هي الاخري 

جاسر بغيظ : سيبي شعري 

غرام بغضب : سيب انت شعري بالأول 

كان جاسر قبض اكثر وكانت غرام تقبض اكثر وصاروا يعندوا...وفجاءه اسد دخل الكلاس واتصدم من المنظر  وقال بصراخ : غرااام ....جاااااسسر سيبوا بعض 

جاسر ترك غرام ....وغرام ركضت لعند والدها وشعرت بالامان وقالت بتمثيل  : بابي شوفت جاسر عمل اي في شعري كان بيضربني اهئ اهئ ..

اسد اتعصب وقال : تاني يا زفت انت بتمد ايدك علي بنتي ...مش حذرتك قبل كدا لو جيت جمبها وله زعلتها هزعلك ..

جاسر قال بغضب  : شوف بنتك عملت فيا اي ..

اسد نظر الي بنطال جاسر وشهق وقال : اي ده يا جاسر معقول لسه بتعملها ..يا بني انت مش كبرت علي ...

غرام ضحكت بصوت عالي وجاسر اغتاظ..

جاسر قال بغضب  : انكككككل دي ميه ...بنتك دلقتها علي الكرسي وخلتني اقعد واتغرقت بسببها ..

اسد ضحك وقال لغرام : شطوره يا حبيبه بابا ..

غرام بغرور  : قولتلك يا بابا ان هاخد حقي بأيدي 

اسد نظر لجاسر وقال ببرود : وانت زعلان لي ما انت كتير بضايق غرام وبتعمل فيها مقالب ....استحمل واتقبل مقالبها زي ما انت بتعمل فيها مقالب ..

جاسر نظر له بغضب وقال : تمام خليها تستحمل بقي اللي هيجري ليها 

اسد بغضب : طب اتجرء واقرب ليها وانا هعلقك ....ويلا يا خويا تعالي روح علي القصر معايا مش هينفع تكمل اليوم بالمنظر ده .....

جاسر نظر لغرام بغيظ : ماشي يلا 

وتقدم وذهب قبل اسد وكان يمشي بكل ثقه...

اسد مسك يد غرام وقال : والله يستاهل علي عملتي في يا غرومه ...

غرام بمكر  : طلعه ليك يا اسدي 

وصلوا الي سياره اسد وركبوا السياره وتحركوا الي قصر النمر..

💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙

نذهب الي ديما كانت وصلت الي مقر شركة النمر أوقفت السياره ونزلت وكان معها زين ابنها ودخلت الي الشركه كانت تصير بكل غرور وكبرياء ووصلت الي مكتب اسر ودخلت الي داخل الغرفه وقالت بصراخ : اسسسرر

اسر اتذعر والقي الملف الذي كان ممسك به ..

اسر قال بغضب  : اي الدخله دي يا ديما خضتيني 

ديما توجههت الي الاريكه وجلست عليها وقالت 

: سوري يا اسر مكنش قصدي ..

اسر توجهه الي زين وحامله وتوجهه الي الاريكه وجلس هو الاخر وقال بهدوء : خير يا ستي جايه ليه

ديما قالت بابتسامه : في خبر حلو جاي اقولهولك 

اسر : خبر استر يا رب انا بقلق من اخبارك 

ديما قالت بدلع : اخس عليك يا اسر ...ده انا اخباري دايما مفرحهحلوه ..

اسر : طيب قولي يلا اتشوقت ..

ديما بفرحه  : كنت انهارده عند دكتوره التخاطب عشان زين وانهارده بدأ يتكلم  ....

اسر قال بفرحه  : بجد 

ثم قبل زين وقال لها : يلا يا زين قول بقي باااابا نفسي اسمعها ..

ديما قالت بابتسامه  : هو قال ماما اما بابا لا لأنها صعبه شويه ..

زين قال بطفوله  : ممماامما

ديما : ياروح قلب ماما..

اسر بغيره : واشمعني بقي ولا قول بابا 

زين قال : مممامما 

اغتاظ اسر وضحكت ديما وزين ضحك ثم قطع اللحظه دخول فتاه فاتنه للغايه وكانت تمسك ملف بيدها وتنظر لها ثم قالت : يا أسورة لقيت العقد اللي اي ده سوري مكنتش اعرف انك عندك حد ..

اسر بلع ريقه وقال : لا حد اي دي ديما مراتي خير يا جميله..

ديما نظرت لاسر بغضب وقالت   : هي قالت لمين اسوره

ضحك اسر وقال : ههه لا مش لحد ..

ديما قامت وتوجهت الي جميله ووقفت امامها وصارت تددق بالنظر عليها من فوق و لتحت بغيظ ..

ثم جميله مدت وقالت بدلع : إزيك يا مدام ديما وأخير شوفنا حضرتك ...ده اسورة حكي لينا عليكي كتيرر اوي 

ديما صفحتها وقالت بغضب  : بجد اسورة حكالك كتير عني اااممم 

جميله : طيب يا اسورة انا همشي وابقي اجيلك وقت تاني مع سلامه يا مدام ديما اتشرفت بمعرفتك اوي 

باي يا اسورة ...

اسر رفع يده ومسح وجهه بتوتر وقال : الله يخربيتك يا جميله ..زي ما هتخربي بيتي دلوقتي 

ديما نظرت لاسر بغضب ثم قالت وهي بتجز علي اسنانها 

: مين الاستاذه دي ..

اسر بتوتر : دي دي جميله يا حبيبتي 

ديما قال بنرفزه : اسر متعصبنيش مين دي ...ما تجاوب يا اسوره ..

اسر بلع ريقه وقال : دي جميله بتكون مهندسه وبتشتغل معانا في الشركه ..

ديما : اممم شغاله معاك ...اسمع يا اسوره استاذه عمليات تجميل ونفخ وفيلر تترفض حالا 

اسر بخوف : طيب حاضر بس اهدي وبعدين يا حبيبتي هي هتيجي جمبك اي ده انتي الجمال كله والحلاوة والطعامه والرقه ..

ديما قالت بغضب  : متثبتنيش بكلام ....لو جيت يا اسر مره تانيه الشركه ولقتها موجوده متزعلش ساعتها االي هيحصل فيك وفيها ..

اسر قال بحمق : حاضر يا ديما هرفضها ...ممكن بقي تهدي وتوطي صوتك ...

ديما ذهبت الي عند زين وجذبته من يده وتوجههت الي الخارج وقال اسر بصوت عالي  : براحه علي الولد ذنبه اي ..

أسر جلس الي مقعده وتابع عمله ثم بلغ السكرتير ان يبلغ جميله تأتي لمكتبه وبع ثواني دخلت 

وقالت بدلع  : نعم يا اسورة محمد قال انك عاوزني 

اسر ضرب بكف يده علي المكتب وقال : جميلة الزمي حدودك شويه وافتكري انتي واقفه قدام مين انتي هتنسي نفسك وله اي ...وبعدين اي اسورة اللي كل شويه تقوليها دي...انا اسمي اسر بيه اوعي تنسى نفسك 

جميله قال بغيظ  : تمام يا اسر بيه سوري مكنش قصدي  خير حضرتك طالبني ليه ..

اسر : انتي مرفوضه يا جميله ياريت تروحي تصفي حسابك وتمشي من الشركه ومشوفش وشك هنا تاني 

جميله قالت بصدمه : نعم ازاي ده 

اسر ببرود : كلامي مفهوم اتفضلي اطلعي بره انا مش فاضي ..

جميله قالت بغضب  : انا عاوز اعرف انا ليه مرفوضه 

اسر قال بصراخ  : لبرررررره ..

اتفزعت جميله وخرجت وكانت متغاظه بشده من طريقه اسر لها ....واسر تابع عمله بكل جديه ثم مسك هاتفه وسجل ريكورد لديما وقال بكل حب  :  انا رفضت جميله  زي ما انتي عاوزه ...ديما انا مستعد اخسر العالم كله بس مخسركيش انتي ....بحبك وبعشقك 💗

💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙

وفي المساء نذهب الي مصطفي وتولين كانوا جالسين في غرفه ليفينج كانوا يشاهدون فيلم كان الجو عائلي وجميل وكانت تالا جالسه وترسم وجاد جالس بجانب تولين ويشاهد التلفزيون..

تولين نظرت لمصطفي رأته ملامح وجهه مرهقه وكان شارد ..

تولين قالت بنبره هادئة : مصطفي 

مصطفي نظر لها وفاق من شروده وقال بتوهان  : نعم يا تولين ..

تولين اقتربت منه كثيرا ثم رفعت يدها ووضعتها علي كتفه وقالت بحنان ولطف : مالك يا حبيبي ...شكلك مش عجبني وحساك انك مش مركز معانا وسرحان 

مصطفي زفر بخنقه وقال : امي يا تولين تعبانه اوي ومفيش دكتور عارف يشخص مرضها....انا حاسس انها بتودعنا وهتسبنا ...انا خايف يا تولين ..

تولين مسكت يديه وقالت بحنان : لا بعد الشر لي بس بتفول حرام عليك ....ربنا يباركلنا فيها وانا متأكده ان هتبقي كويسه هي بس هتلاقيها من الوحده اللي هي فيها ....بعد ما اخواتك اتجوزوا وهي بقت لوحدها  كذا مره اقولك هاتها تعيش معانا ..

مصطفي : مش راضيه تيجي تقعد معانا ...تقولي لا انا مرتاحه وانا قاعده لوحدي واخواتي البنات يأما اتحايلوا عليها انها تروح وتقعد معاهم بس مش راضيه ..

تولين قالت بابتسامه : طب اي رأيك نوديها تعمل عمره وتغير من نفسيتها ..

مصطفي قال بحزن : الفتره دي انا مش محوش اي فلوس ...مش هعرف اطلعها .

تولين : مصطفي انا هطلعها علي حسابي وبليز متقولش لا فلوسي هي فلوسك ..

مصطفي قال : بس يا تولين ..

تولين قطعته وقالت : مبسش خلاص بقي ان شاءالله نطلعها قريب وهي هتفرح وتغير جو ..

مصطفي قال بحب : انا مش عارف اقولك اي بجد انتي اجمل هديه ربنا بعتها ليا ربنا يخليكي ليا..

تولين ارتمت في احضانه وقالت : ويخليك ليا يا شريك العمر وحظي الجميل ....دمت لقلبي سنداً وحبيباً وشريكاً ..

مصطفي قبل رأسها وحاوطها بذراعه وهي سندت رأسها علي كتفه ..وقال مصطفي بحب : بعشقك يا توليني💓

تالا قامت وقفت وذهبت الي عند مصطفي وتولين ووقفت أمامهم ومدة لهم الورقه التي رسمت فيها 

وقال بحماس طفولي : شوفوا يا بابي ويا مامي الرسمه دي حلو وله لا ..

مصطفي قال بتشجيع : شطوره يا تولي حلوه اوي 

تولين قالت هي الاخري بنبره تشجيع  : ليكي مستقبل جميل يا تولي برافو عليكي يا حبيبتي..

تالا قالت بفرحه : مبسوطه انها عجبتكم ..

تولين : اه حلوه يا حبيبتي ويلا بقي كفايه رسم وروحي ذاكري 

تالا ابتسمت ثم قبلت مصطفي وتولين من وجنتهم وذهبت الي غرفتها ..

مصطفي قال لتولين : تولين ممكن تعملي ليا فنجان قهوه..

تولين قالت بابتسامه  : حاضر من عيوني ..

مصطفي ابتسم لها وقال : تسلم عيونك يا حبيبتي 🤭

وذهبت تولين الي المطبخ لتعد لمصطفي فنجان قهوه ..

💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙

نذهب الي قصر النمر بالاخص غرفة اسد وحور كانت حور جالسه في الشرفه واسد كان دخل براحه وتسحب مثل الحراميه لكي يفزعها ثم حاوطها وحور صرخت 

واسد ضحك وقال : نفسي في مره متخضنيش

حزر بغضب  : مش هتبطل حركاتك دي يا اسد ..

اسد جلس في المقعد مقابل مقعادها وقال بضحك : لا 

حور قالت بغيظ : متضحكش  ..

اسد قال بغمزه : مالك يا حور محلاوه انهارده كدة ليه ..

حور بفرحه : انت لحظت 

اسد بعدم فهم : لحظت اي 

حور قالت بضيق : انت مش ملاحظ حاجه خالص 

اسد   : غيرتي لون شعرك صح 

حور سقت بحماس وقال : برافو حلو انك لحظت ..

اسد غمز لها وقال : جميل اللون ده اوي عليكي ..

حور بخجل: بس بقي يا اسد بتكسف.

اسد قال بغزل : مراتي قمر يا ناس 

حور بخجل : بس بقي يا اسد الله ..

اسد قال بمزح : يلههههوي وشك قلب طماطم 

يوسف فجاءه دخل عليهم وقال : مساء الخير..

اسد قال بخضه : سلاما قولا من رب الرحيم ..اي يا يوسف حد يدخل كدا ..

يوسف قال ببرود  : منا قولت مساء الخير 

حور قال بغيظ : كذا مره اقولك تخبط قبل ما تدخل 

يوسف : خبط بس انتو مسمعتوش. ....المهم انا جاي اقولك يا ماما ان انا خارج مع صحابي 

اسد : خارج اي ومذاكرتك يا بني انت في ثانوي يعني المفروض متقومش من علي الكتاب 

يوسف  :  انا زهقت وعاوز اغير جو وانا مخلص كل المذاكره اللي عليه ..

حور : ماشي يا يوسف روح بس منتأخرش 

يوسف قال : ماشي سلام ..اسد انا هاخد عربيتك 

حور بغضب : يا زفت انت مش كذا مره اقولك تقولن يا بابا ...اي اسد دي احترم نفسك 

يوسف قال : اووووف نسيت ...انا هاخد عربيتك يا بابا حلو كدا .

اسد قال : براحتك يا واد يا يوسف روح يلا 

يوسف قال بفرحه : حبيبي يا اسد.  

وذهب يوسف وحور قال بغضب : لازم تاخد موقف من يوسف ازاي ساكت ان يندهلك باسمك 

اسد بعدم اهتمام : عادي يا حور ...انا هقوم اشوف غرام واطمن عليها ..لان مش سامع ليها صوت لا هيا وله استاذ جاسر 

حور : ماشي روح وانا هشوف يزن بيعمل اي 

وخرج اسد وتوجهه الي غرفة غرام وحور توجههت الي غرفه يزن ...

💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙

وبعد حوالى شهرين كان أول يوم فى الشهر المبارك كان جميع أبناء جاسر وغرام معادا اوس متجمعين فى قصر النمر وكانوا جالسين على السفره منتظرين اذان المغرب وكان فاضل ربع ساعه ويأذن ..

غرام الصغير كانت تنظر الي كوب الماء بعطش

وقالت : امتي بقي الاذان يأذن بجد مش قادره عطشانه ..

اسد : خلاص يا غرومه اتحملي فاضل دقايق 

النمر : كل سنه وانتم طيبين يا شباب 

اسد : وانت طيب يا حجوك ورمضان مبارك عليك

ماسه : وانت طيب يا بابا ودايما مجمعنا يا حبيبي 

حمزه : كل سنه وانت طيب يا حمايا العزيز ودايما مجمعنا

همس وعشق : كل سنه وانت طيب يا بابا وبخير

جاسر : كل سنه وانت طيب يا جدو 

النمر : وانتو طيبين وبخير ودايما نتجمع في الخير 

قطع كلامه الاذان اذن وغرام الصغيره قالت : اخيرا ..

غرام الكبيره : يلا يا حبايبي افطروا كل سنه واحنا علطول متجمعين يارب ومينقصش مننا حد ابدا ..

"فجاءه فتح باب القصر ودخل شاب مفتول العضلات ووسيم كان يجر حقيبته وكان يسير بخطوات سريعه ووصل الي غرفه الطعام وقال : معقول تفطروا من غيري  اخس عليكوا 

غرام الكبيره صرخت وقالت : اوووووسس ابني 

قامت وتوجههت له وعنقته واوس رفعاها ولفها ...

ثم نزلها وغرام رفعت يدها علي وجنته وقالت ببكاء 

: اخير يا اوس رجعت اخيرا يا حبيبي 

النمر ذهب وزق غرام وعانق اوس باشتياق 

وقال  : يا ابن الك** مقولتش لي انك نازل كنت ابعت ليك حد يجي يخدك من المطار ..

اوس بمزح : يااااه واحشني شتايمك يا حج ..

عشق وهمس وماسه ذهبوا له وحضنهم الثلاثه ..

عشق قالت بدموع : وحشتني يا اوس اوي 

اوس نظر لجواد وقال : انا برئ يا بيه هي اللي حضناني 

جواد ضحك ثم ذهب وحضنه وقال : حمدلله على سلامتك ..

وبعد دقائق من ترحيب العائله لاوس جلسوا وتناولوا الإفطار وبعد ساعه جلسوا في الريسبشن واوس كان يعطي لهم هدايه  ..وقضوه اليوم مع بعض وكانوا فرحانين برجوع أوس ..

استووووب✨️

بقلم /جنة ياسر ✍️

💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙

تتفاعلوا علي البارت وفرحوني ...حطوا لاف واكتبوا كومنتات حلوا وقولولي رأيكم وانتظروا بارت خاص تاني هيكون خاص لاوس وشغف ونفرح بيهم بقي لما هكتبوا واخلصوا هنزلوا ... بحبكم ويارب البارت يعجبكم 🤷🏼‍♀️♥️

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله الجزء الثاني 2من هناااااااااا

الرواية كامله الجزءالاول1 من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله اضغط هناااااااا


تعليقات

التنقل السريع