رواية حبيبى المجهول الفصل الثالث 3 بقلم زهرة الربيع (حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)
رواية حبيبى المجهول الفصل الثالث 3 بقلم زهرة الربيع (حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)
#الثالث اميره حبيبتي انا كنت متاكد انك مش هتسيبيني وهتيجي علشاني و
بس قاطعته بسرعه وقالت ....زياد لو سمحت قبل ما تفهمني غلط انا جيت لك عشان عندي شويه اسئله اجاباتهم مش موجوده غير عندك لو سمحت انا دماغي هتتفرتك من التفكير
ذياد اتنهد وقال....تمام... اتفضلي ادخلي وانا هفهمك على كل حاجه
اميره قالت.... لا طبعا ادخل فين ...انت اخرج خلينا نتكلم تحت
ذياد ابتسم بسخريه وقال ....دلوقتي بقى ما ينفعش تقعدي معايا ....ادخلي يا اميره اكيد مش هاذيكي
اميره اتنهدت وقالت ....معلش يا زياد لو مش حابب تاذيني فعلا اخرج خلينا نتكلم بره
بس ذياددخل وقعد على السرير يغضب شديد وقال.... انا مش خارج ....لو هتخافي مني بعد كل ده اتفضلي امشي
اميره اتنهدت ودخلت بتردد وقالت و هي واقفه بعيد....احم اكيد مش خايفه منك ...بس ..بس مهما كان انا دلوقتي متجوزه و
قاطعها وقال بغضب....انتي اتجوزتي غصب عنك ده مسموش جواز ....انتي خطيبتي انا..هو عايز ياخدك مني وخلاص
اميره قالت بسرعه ....ايوه ليه بقى ايه المشكله اللي بينكم علشان يعمل معاك اللي عمله ده يوم الفرح
ذياد ارتبك شويه وقال.... ابدا حقود... بيغير مني علشان امنا مش واحده وهو مش بيحبني ولا انا ولا امي... انتي عارفه ان بابا قبل ما يتوفى راح خطبك ليا ..ووقتها كنت مسافر انا ومراد غي شغل ...وانا فضلت ابعتلك رسايل لما كنت مسافر ...ولما رجعنا كان بابا تعبان قوي ومع ذلك كنت اجي واقابلك على طول...و بعد ما بابا توفى وانتي جيتي مع اهلك العزاء علشاني... غار مني قوي وقال كلام عبيط كده
اميره استغربت وقالت ...كلام ايه
ذياد قال بتوتر....قال يا ستي بابا خطبك ليه هو مش ليا انا بعد كل ده ولما انا ما اديتهوش اي فرصه انه يتكلم معاكي وعملت الفرح بعدها على طول جه هو وعمل اللي عمله واتجوزك غصب وبالتهديد
اميرع استغربت وقالت ...انا دماغي لفت منك ومش فاهمه يعني ايه الكلام ده ..انا حاسه ان فيه حاجه غلط و
بس ذياد قاطعها لما قرب منها وقال.....انا قولتلك كل الحكايه انه بيغير مني كان عايز يخطفك مني ...لانو عارف انك اغلى حاجه عندي.... انا بموت من امبارح كل ما افكر انكم لوحدكم في الاوضه ببقى هتجنن يا اميره مش عارف اعمل ايه ولا قادر اعيش كده
اميره قالت بحزن.... ده نصيب يا زياد ... اللي حصل بقى..انا لازم امشي دلوقتي قبل ما يصحى ... بعد اذنك
ولسه هتمشي شدها بقوه وقال بغضب....نصيب ازاي ..انتي نصيبي انا.... لازم يطلقك انا بحبك بحبك قوي يا اميره بعشقك
وشدها لحضنه بقوه بدون مقدمات
اميره اتفاجأت وقالت بزهول وغضب ...ذياد انت بتعمل ايه سيبني عيب كده ...وبقت تحاول تبعده عنها بس اتصدمت بصوت قال بغضب شديد..... اميره
بقلم...زهرة الربيع
زياد سابها بسرعه وبص له بشماته وقال ...ايه ده ازاي نسينا نقفل الباب
اميره بصت له بزهول وقالت.... انت بتقول ايه
وبصت لمراد وقالت بخوف.... ما حصلش حاجه والله يا مراد انا جيت ...جيت اساله لان انت مكنتش راضي تقول لي حاجه
بس سكتت بخوف لما قرب عليهم بغضب شديد وفي ثواني ضرب زياد بوكس قوي خبطه في الحيط بقوه وقال بتحذير ..... شيلها من دماغك.... بدل ما هفتحها لك واشيلها انا بطريقتي...سمعت
و شد اميره من ايدها وطلع بيها بغضب على اوضتها اهو هينفجر من الغضب والغيره
اول ما دخل الاوضه زقها بقوه على السرير وقفل الباب
اميره وقفت بخوف ودموع وقالت ....افهمني ارجوك خليني اشرح لك اللي حصل انت فهمت غلط
مراد قرب منها ومسكها من فكها بغضب شديد وقال ...ايه الصح ها ايه الصح رايحه له اوضته بتتسحبي من جنبي وتروحيله اوضته
و ضربها قلم قوي وقعها على السرير تاني
اميره قعدت على السرير وبقت تبكي بجامد وقالت.... والله ما قصدت كده انا قصدت بس افهم ايه اللي حصل
مراد قال بغضب شديد وزعيق .... اللي حصل صح ....رايحه تفهمي اللي حصل عبيط انا بقى علشان اصدق كده اللي حصل ولا وحشك البيه وحشتك ايامكم اللي كنتو تقضوها سوا علشان كده اترميتي في حضنوووو مش كده ردي عليا ما تسكتيش كنت بتعملوا ايه قبل ما ادخل انطقيييي
اميره كانت بتبكي اكتر ومش بترد وهو زعق جامد وقال..... انا بكلمك اتكلمي يا اميره هقتلك باديا اخلصييي
اميره قالت بغضب ودموع..... حرام عليك بقى اللي عامله فيا من امبارح افرض فيه معاك مشاكل مع اخوك انا ذنبي ايه... بس انت هتحس بيا ازاي مستحيل تفهم ازاي هتحط نفسك مكاني... انا كنت عروسه بفستاني الابيض فرحانه بجهز لفرحي مع اكتر انسان حبيته...عشقته من غير ما اشوفه .....يقوم يجيلي اخوه بالماذون على البيت يقولي انا اللي هتجوزك مش اخويا ولو رفضتي والدتك مش هترجع البيت
مراد بقى يسمعها بغضب شديد واميره كملت وقالت.... انت اخدتني من ايدي ورحت بيا قدام الشخص اللي كنت مخطوباله وتعلن جوازنا .....ازاي عايزني استحمل كل ده وانا حتى مش فاهمه كل ده ليه مستحيل تفهم حاجه ولا تقدر اللي انا عشته
ذياد قال بغضب شديد.... اللي عشتيه.... بتحبيه مش كده ...مش قادر تنسي الباشا اتكلمي بتحبييييه
اميره قالت بغضب..... ايوه بحبه بحبه اوي .....انا لما اتخطبت لزياد ما كنتش عمري شوفته بابا قالي ابن واحد صاحبي وبيحبك ويا ما شافك معايا وانتي صغيره ....كان مسافر و ما تعرفناش بس كنت مبسوطه بيه.... كان كل فتره يبعث لي هدايا ورسائل ..رسايل ورق بطريقه رومانسيه جدا ....يمكن غيري يشوفها قديمه لانا دلوقتي بقى في شات وتليفونات بس انا كنت بشوفها اجمل حاجه بحسه فاهم دماغي وبيقرا افكاري كان يقولي الشات للبنات...بس الجوبات للأميرات
لحد ما رجع من السفر وجاني واتعرف عليا واتفقنا وكنا هنتجوز بس والدكم مات ...واستنينا فتره حتى عملنا الفرح وكل حاجه تمام ...وفجأه الاقي نفسي متجوزه اخوه ازاي عايزني اتقبل كده
مراد ضحك جامد بسخريه وقعده على السرير واتملت عيونه دموع وبص لها وقال.... هو زياد اللي قابلك هنا في القاهره هو نفسه اللي كان يبعث لك الرسائل والهدايا هو نفسه اميره ما حسيتيش باي فرق خالص
اميره بصت له باستغراب شديد وقالت.... قصدك ايه مش فاهمه
مراد قال بغضب وغيظ...ولا عمرك هتفهمي يا اميره... بس عارفه الغلط مش غلطك.... الغلط غلطي انا اللي بعامل واحده زيك برومانسيه وكلام تافه عدي عليه زمن اللي زيك اخرها يتكتب لها برايفت قلبي بيوجعني... وبلمسه تدلعني ...ده كبيرك اوي
ولسه هيمشي مسكت ايده بزهول وقالت باستغراب ....انت بتقول ايه..ايه معنى كلامك ده مش فاهمه قصدك
مراد قال بغضب وحسره....قصدي ان انا خطيبك... انا اللي كنت ببعت لك الهدايا والرسايل.....انا اللي كتبتهم وحافظهم حرف حرف كمان ...اقدر اقول لك كل سطر كتبته كل كلمه كانت بتطلع من قلبي مش من ايدي انا حبيبك المجهول يا اميره
اميره اتسعت عيونها بزهول وصدمه ووو
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا