روايه جنون العشق الفصل الثالث 3بقلم دينا عبدالله(حصرية وجديدة في مدونة قصر الروايات)
روايه جنون العشق الفصل الثالث 3بقلم دينا عبدالله(حصرية وجديدة في مدونة قصر الروايات)
بعد فتره فتحت عينيها بتعب شديد وجسمها كله بيوجعها وكانت علامات عنفه عليها.... بصت حوليها برعب ودموعها بتنزل بغزاره... مكنش في حد في الاوضه غيرها... انصدمت لما لقيت بقعة د*م دليل انها خسرت شر*فها وعمل اللي هوا عايزه و اغتصـ بها ومشي
صحيت من نومها بفزع شديد وهيا بتنهد جامد و صدرها بيعلى وبينزل وقطرات العرق ماليه وشها بصت حوليها برعب وخوف شديد... لقت نفسها في اوضتها واللي حصل كان مجرد كابوس... حطت ايدها على قلبها بارتياح واطمئنان انه كان كابوس مش حقيقه
صحيت كريمه علي حركتها شغلت النور وانصدمت من شكل بنتها... حضنت جوري مامتها وهيا بتعيط جامد من شدة خوفها وهيا كانت متخيله اني اللي حصلها حقيقه... طبطبت كريمه علي ضهرها بحنان وقالت بقلق: مالك يا جوري انتي كويسه يا بنتي
جوري بعياط شديد: كابوس.. كابوس يا ماما وانا خايفه منه اوي
كريمه: متقلقيش دا مجرد كابوس قومي اغسلي وشك وصلي ركعتين لله وان شاء الله كل حاجه هتبقي كويسه... قومي يا بنتي
قامت جوري وراحت تعمل زي ما كريمه قالت لها بصتلها كريمه بحزن وقالت: ربنا يحفظك يا بنتي و يسترها معاكي دنيا واخره يارب
**********
خدت مرفت رقيه وراحت عند الدكتوره.... خلصت الدكتوره الفحص وطلبت من رقيه تعمل تحليل
مرفت: هوا فيه حاجه يا دكتوره
الدكتوره: لا متقلقيش هيا بس تعمل التحليل دا وتجيبو اشوفه
خدت رقيه الروشته ونزلت المعمل وعملت التحليل... فضلت مرفت مستنيها لحد ما طلعت ومعاها نتيجة التحليل
خدت الدكتوره التحليل منها وشافته وقالت: مفيش اي مشكله عندك يا مدام رقيه...والتحليل أكدلي دا
مرفت: طيب اي سبب تأخير الحمل
الدكتوره: انا هكتبلك علي منشط تخدي في وقته وان شاء الله ربنا يرزقكم بالزريه الصالحه
خلصو وخدت رقيه الروشته وطلعو جابو العلاج وركبو العربيه ومشيو
بصت مرفت علي رقيه وقالت: علاقتك مع باسل كويسه
رقيه بخجل: اه تمام
مرفت: طيب تاخدي العلاج في وقته و اوعي تنسيه تسع شهور وعايزه اشيل ابن ابني في ايدي
رقيه: بإذن الله
******
كريمه: طيب ممكن اعرف انتي عايزه نمشي من هنا ليه
جوري بدموع: كدا انا مش عايزه افضل هنا مش مرتاحه هنا ارجوكي يا ماما خلينا نمشي
كريمه: هنمشي نروح فين... انتي عارفه انا بشتغل هنا من سنين ودا بقا بيتي وبيتك لو طلعنا منه هروح فين.... هتروحي عند عمك اللي طردنا في الشارع ولا سأل فينا لحد دلوقتي
جوري بدموع: نروح اي مكان ان شالله نقعد في الشارع بس مش عايزه افضل هنا انا مخنوقه من المكان ومش مرتاحه
كريمه: اهدي يا بنتي الله يخليكي انا مش حمل مرمطه تاني كفايا اللي مرينا بيه واللي شوفنا.... خشي ارتاحي في الاوضه وانا لو عزتك هناديكي
جوري بخوف: لا مش عايزه اقعد لوحدي هفضل معاكي
كريمه: صح انتي مش هتروحي الجامعه النهارده
سكتت جوري وهيا بتفتكر الكابوس وهيا خايفه... خايفه تروح الجامعه والكابوس يتحقق
كريمه باستغراب: فيكي اي يا بنتي مالك
جوري: مفيش بس تعبانه شويه
كريمه: طيب تعالي معايا مش عايزه اتأخر احسن مرفت هانم تزعق فينا
************
كان ياسين في البار زي كل يوم... كان بيشرب الخـ مر بكميات كبيره.... رفع الكاس يشربه بس وقف شرب لما شاف بنت بفستان ضيق يبرز اكتر ما يخفي.. كانت بتقرب منه ببطئ وكأنها تثير شهـ وته.... نظر لها بسكر وابتسم لها بشهـ وه.... اقترب منه و تحسست جسمه بإثاره وكان هوا مندمج تماما حاوطت رقبته بايديها برقه ودلع وقربت منه اكتر و باسـ ته برغـ به.... لكن اول اما اندمجت شفايفهم بعدها ياسين عنه بقوة..... البنت مستغربتش لانه هوا علي الحال دا ليه فتره ومش بيقرب منها
بص لكاس الخـ مر اللي في ايده وكسره بعنف.... هوا ميعرفش ليه بقاا بيشوف جوري في كل مكان حوليه... سيطرت عليه ومش قادر يبطل تفكير فيها.... بيشرب كتير عشان ينساها لكن من غير فايده عقله بيفكر فيها علي طول ومش مفارقه باله
*******
رمى باسل الاعلاج في الزباله وبص لـ رقيه وقال ببرود: جبتيه ليه وانتي عارفه انه ملوش فايده
رقيه: كنتي عايزني اعمل ايه ومامتك كانت معايا....شوفت في عينيها قد ايه نفسها تشيل ابنك مقدرتش اكسر فرحتها
باسل ببرود: كدا كدا هتعرف طولت قصرت هتعرف... كنتي قولتليها و خلصنا
رقيه بشده: اقولها ايه... اقولها ان العيب مش مني منك انت اقولها ان ابنك مبيخلفش.....
#يتبع
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا