رواية حبيبى المجهول الفصل الرابع 4بقلم زهرة الربيع (حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)
رواية حبيبى المجهول الفصل الرابع 4بقلم زهرة الربيع (حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)
#الرابع كل كلمه كانت بتطلع من قلبي مش من ايدي انا حبيبك المجهول يا اميره
اميره اتسعت عيونها بزهول وصدمه وقالت.... انت بتقول ايه انت بتشتغلني بعد اللي عرفته صح
مراد قال بحزن.... لا يا اميره... انا بقول الحقيقه....انا كنت اشوفك دايما مع بابا لما كنتو تزورونا زمان وياما لعبنا سوا ورجعت شوفتك تاني لما كنتي في الثانوي ....من فتره كلمت بابا وقلت له عايز اتجوزك بس كان معايا مشروع وهياخد وقت طويل بابا كان مستعجل على الجواز راح لباباكي وخطبك ليا انا ..وانا اللي كنت ببعت لك الحاجات دي لحد ما رجعنا انا واللي اسمه زياد ده ...رجعنا لان بابا تعب جدا واتشغلت عنك وما لحقتش اجي ولا اشوفك ولا اتعرف عليكي لان بابا كان تعبان جدا وفضلت جنبه ليل نهار....مكنتش اعرف ان الحقير هيستغل الفتره دي وبقى يروح ويقابلك على انه هو العريس اللي بابا خطبك ليه
اميره قالت بزهول شديد... مستحيل انت ايه اللي انت بتقوله ده... مرات عمي كانت تبعت لي صور لزياده على طول كل ما يتصور صوره كانت تبعتها لي
مراد ابتسم بسخريه وقال... مرات عمك بتقف مع ابنها هي اصلا مش بتطيقني... انتي لو فكرت شويه وشغلت دماغك هتعرفي ان في فرق كبير قوي بين اللي كان يقابلك واللي بيبعت لك الرسائل انتي الوحيده اللي تعرفي الفرق
قال كده واخد هدوم وراح على الحمام وهو متضايق وهي قعدت على السرير بزهول شديد ....وبقت تفكر وترجع بدماغها وافتكرت حاجه مهمه ... اول مره راح لها زياد النادي
فلاش باك
كانت قاعده على الطاوله بتقرا في كتاب وجيه ذياد وقال صباح الورد.... انا زياد الجبري مش عايزه اصدمك بس انا خطيبك... اوعي تكوني حاطه حاجه في بالك احلى من كده اكون بوظت امالك
اميره ابتسمت بدهشه وقالت..... ايه ده بجد ....حمد لله على السلامه يا مراد تقريبا قصدك مراد مراد الجبري مش كده
ذياد قال بارتباك ...لا لا انا اسمي زياد ....مراد اخويا الكبير بس تلاقي عمي اتلخبط في الاسم بدل ما يقول لك زياد قال لك مراد
باك
اميره قعدت على السرير بزهول شديد وقالت.... ازاي كده انا مش فاهمه حاجه... طب انا اصدق مين دلوقتي
و مسحت دموعها ووقفت جريت على الدرج جابت ورقه وقلم فضلت واقفه مستنياه يطلع
اول ما خرج من الحمام وهو بينشف شعره بالفوطه قالت بسرعه.... خد اكتب لي جواب
بقلم زهرة الربيع
مراد ضحك بخفه وقال ....هو ده هيبقى اختبارك
اميره قالت بسرعه .....ايوه انا حافظه خط الشخص اللي كان يبعت لي الرسائل اكتب لي اي حاجه اتفضل ولا خايف
مراد ضحك وهز راسو بيأس منها واخد القلم وكتب جمله من اول جواب كتبه لها كتب
فكرت كتير عن اول مكالمه بينا فكرت اتصل بيكي واسمع صوتك بس حسيت بغيره من التليفون ازاي ممكن يلمس خدودك.... لقيته كمان مش مناسب الاتصالات للبنات مش للاميرات ....دول ليهم طريقه خاصه واجملها كتابه الورق حروفها بتطلع من القلب مش اللسان وبتترسم بالدم وبتقراها العيون وبيبقى عليها شهود...خلي قلبك شاهد يا اميرتي على اول جواب من حبيبيك المجهول
كتب كده وداها الورقه واول ما قرت كلماتها اللي حفظها في قلبها وشافت خطه اللي مرسوم في عيونها نزلت دموعها على الورقه بغزاره بصيت له بدموع وقالت....ليه..ليه ما قولتليش كنت قلت لي من يوم في العزا ليه استنيت الوقت ده كله
مراد شدها ليه وسند جبينه على جبينها وقال بهمس... استنت قلبك القاسي ده يعرفني بس طلع غبي زي صاحبته
اميره ضربت على قلبها بغضب وقالت بدموع....غبي قوي وحياة عيونك انت كل ما اشوفو كنت احس ان مش هو نفس الشخص مش هو البني ادم اللي حافظني وعارف انا بحب ايه اللي بيعاملني على اني اميره فعلا وخارجه من قصه اسطوريه مش هو ابدا
مراد اتنهد وقال.... طب اتكلمي قولي اي حاجه اي حاجه تحسسني انك حسيتي بيا انا كنت ناوي اول ما انزل من السفر اجيلك واتكلم معاكي بس بابا تعب جدا وفضلت جنبه .... على العموم اللي حصل حصل
اميره قربت منه وحطت ايديها على خدوده وقالت.... اللي حصل اني اسفه قوي اسفه على كل دقيقه اتعذبت فيها اسفه على الوقت اللي قضيته مع غيرك
مسك ذراعها بغضب وقال.... وقت ايه اللي قضيتيه مع غيري هو انت كنتوا تعملوا ايه هو انت كنتوا تتقابلوا فين اصلا
اميره ضحكت جامد بسعاده واترمت في حضنه وقالت ....هو ده حبيبي المجنون...وحشتني اوي وحشتني
مراد كان مبسوط بقربها بس كام عايز يعرف عن علاقتها بذياد قال...متغيريش الموضع بقولك كنتو تتقابلوا فين
اميره ابتسمت وقالت.... ما تقلقش كنا نتقابل مع اصحابنا في النادي ...وبصت لعيونه وقالت.... ما حدش لمسني ابدا ولا حد هيلمسني غيرك
مراد ابتسم بحب اول ماقالت كده وقرب منها قوي وقال....و انا ميت على قربك يا اميرتي
اميره ابتسمت وقالت... وانا بين ايديك يا قلب اميرتك
مراد ابتسم بسعاده وقرب منها في اجمل لحظات حياته وغابو مع بعض في وقت جميل بمشاعر متبادله
عند ذياد كان رايح جاي في الاوضه بغضب شديد وامه قاعده على السرير قالت بضيق..... خلاص بقى شيلها من دماغك انا كنت هجوزها لك وعملت المستحيل علشانك بس البنت خلاص اتجوزت شوف لك اي واحده غيرها بقى وخلصنا من الموضوع ده
ذياد قال بغضب ....يا سلام دلوقتي اشوف غيرها بعد كل ده ..انا بحبها يا ماما افهمي بحبها
امه اتنهدت قالت.... طب والمطلوب يا قلب امك اعمل لك ايه يعني انا الصراحه غلبت والاتنين دول شكلهم كده نصيبهم مع بعض و
بس ذياد قاطعها وقال ....اميره نصيبها معايا انا وبس وهتشوفي بعيونك ازاي هطلقها منه بس عايز مساعدتك في الموضوع ده
عند اميره كانت في حضن مراد وقالت...مراد هو انت ما كانش عندك فضول خالص انك تشوفني او تعرف شكلي بقى ازاي لما كبرت يعني حد يحب حد كده عمياني
مراد ضحك وقرص خدها بخفه وقال....لا مش عمياني ... ما هو طبيعي المانجا الصغيره لما بتكبر بتبقى مانجا برضو بس بالعكس بتحلو اكتر وتبقى طعمه اكثر ..وعض على شفته وقال ...وطريه اكتر
اميره ضربته في صدر بخفه وقالت..... اتلم بقى هو انت متعرفش تقول كلمتين من غير قله ادب
مراد ضحك وقال.... يا بت انا جوزك واقول اللي انا عايزه وانت تقولي اللي انتي عايزاه قولي بقى
اميره ضحكت وقالت.... اقول ايه
مراد ابتسم وقال ....قولي احبك كي تزيد وسامتي فبغير حبك لا اكون وسيماً
أميره ضحكت قالت.... لا انت وسيم من غير اي حاجه انت اصلا قمر
مراد ابتسم وقال.... الله الله الله هو انا كده بتعاكس ولا ايه
اميره ضحكت وقالت بغمز.... اه بتتعاكس خلي بالك على نفسك بقى لحسن الدنيا ملهاش امان
و لسه هتمشي شدها عليه بقوه بقت بين ايديه وقال... طب وريني اللي عندك يا قط ..وانا همشي معاك عل الخط
اميره ضحكت جامد ودفعته وجريت وقالت.... امشي لوحدك بقى
وراحت على الحمام بسعاده
مراد ضحك واتنهد بارتياح و فضل مستنيها وهو مبسوط جدا بالوقت اللي قضوه سوا
بعد شويه خرجت وبقت تلبس هدومها وقالت ...على فكره انا جوعت مووووت
مراد ابتسم وقرب منها وقال ...هاجيب لك اكل هنا بس على شرط....اقعدي على رجلي واكلك بايدي قولتي ايه
أميره دفعته بخفه وقالت.... لا كده مش هناكل ولا هنخلص اصلا... بطل قله ادب وادخل استحمى وننزل ناكل تحت
مراد اتنهد بضيق وقال... لا تحت مش هننزل هناكل انا وانتي هنا
اميره ضحكت وقالت..... ولو انه مش حل نهائي لان احنا هنقعد هنا في البيت كلنا ولابد ما هننزل وناكل سوا ولفه ايديها حوالين رقبته وقالت خصوصا ان انا خلاص بقى معايا قلبي ولقيته ومش عايزه غيره من الدنيا لكن برده تحت امرك اللي يريحك نعمله
مراد ابتسم وشدها عليه بقوه وقال.... بحبك بعشقك يا اميرتي.... اميره وانتي اميره بجد..... ولسه هيقرب قالت بسرعه كفايه كده انا جعانه بجد وانبي
مراد اتنهد وقال..... طيب ماشي الأمر لله... دقيقه بس
وراح على الحمام يستحمى
اميره جهزت له هدوم على ذوقها وهي مبسوطه جدا وبعد ما طلع وخلص لبس فتح الباب ولسه هينزل اتصدم بالبوليس طالع على السلم وقالوا .....انت مراد الجابري
مراد قال باستغراب شديد..... ايوه انا مراد خير في ايه
الضابط قال اتفضل معانا حضرتك متهم بقضيه اغت..صاب ومطلوب القبض عليك
مراد اتصدم بشده ووووو
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا