القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية حب مهدد بالاعدام الفصل الرابع 4بقلم زهرة الربيع (حصرية في مدونة قصر الروايات)

 


رواية حب مهدد بالاعدام الفصل الرابع 4بقلم زهرة الربيع (حصرية في مدونة قصر الروايات)







رواية حب مهدد بالاعدام الفصل الرابع 4بقلم زهرة الربيع (حصرية في مدونة قصر الروايات)


#الرابع البسي هدومك وانزلي معايا والنبي ابوكي جه وجايب معاه محسن ابن عمك


خلود  لطمت على خدها وقالت.... يا لهوي ابويا مش ناوي يجيبها لبر.... دقيقه بس يا حماتي البس حاجه واجي لك


وجريت بسرعه لبست هدومها ونزلو هم الاثنين تحت


اكرامي  نزل بغضب

 ومحسن اول ما شافه وقعت كباية القهوه من ايده وجري استخبى ورا عبد الموجود 


عبد الموجود قال ....في ايه يلا ما تخافش انت ضيفي


 اكرامي قال بغضب....ضيفك  تضايفه في بيتك يا حمايا مش في بيوت الناس


 عبد الموجود قال بغضب.... اه ودلوقتي ما بقاش بيتي لما اتجوزت مش كده ... الاول لما كنا على البر مكنتش تقول غير البيت بيتك يا عمي


 اكرامي قال بغضب ...عمي ما تستفزنيش الزفت ده ممنوع يجي هنا ولا يدخل بيتي ولا يلمح مراتي يلا خليه يغور من هنا احسن والله العظيم اخليكم تروحوا تتعرفوا عليه في المشرحه 


عبدالموجود قال بضيق ....هنسلم على البنت ونمشي على طول ما تعملش مشاكل


اكرامي قال بغضب ....انت اللي بتعمل مشاكل خده من هنا بدل ما هقتله وحاول يضربه بس كان بيستخبى كل شويه ورا عمه


نزلت خلود وجريت عليه وقالت ....اهدى بس يا حبيبي اهدى يا اكرامي ده بابا يعني


اكرامي قال بغضب.... وسعي انت يا خلود.... نزلت ليه اصلا انا سمحت لك تنزلي امشي اطلعي فوق


 ابوها قال بغضب..... انت لحقت تزعق فيها وتقول لها تطلع فوق وتنزل تحت كمان 


اكرامي قال بغضب....قولتلك  مليون مره ملكش دعوه بعلاقتي انا وخلود احنا احرار مع بعض اطلعها انزلها احطها في علبه ملكش دخل 


عبد الموجود بص لخلود وقال....مبسوطه كده ابوكي بيتهان في بيتك


خلود  بصت الاكرامي وقالت.... اكرامي ما يصحش كده ده ابويا 


اكرامي قال بغضب .....مش شايفاه جايب الجربوع ده معاه انا مش قلت لك ده بالذات مش عايزك تشوفيه امشي اطلعي فوق 


محسن قال باستفزاز.... ما كنتش اعرف اني حراق كده 


اكرامي رد عليه وقال بسرعه.... والحرقان ده جاي لك فين لا مؤاخذه قل لي متتكسفش انا اعرف دكتور شاطر


محسن  بص له بغيظ وابوها قال..... خلي جوزك يعتذر لي انا وابن عمك لاننا جاين نسلم عليكم ونعتبر ضيوفكم والا مش هتشوفي وشي هنا تاني

بقلم... زهرة الربيع

خلود  قالت بارتباك...يا بابا استهدى بالله انت بتحطني في موقف وحش


ابوها  لسه هيتكلم دنيا قالت.... موقف وحش ليه يا حبيبتي انت المفروض تقفي جنب جوزك مش ده اللي كنت عامله هليله عليه امبارح علشان لقتيني في اوضتو بالغلط...المفروض دلوقتي تقفي جنبه ولا اكمن الموضوع يتعلق باهلك


خلود كانت على اخرها هجمت عليها وقالت بغضب شديد ....انتي مالك دخلك ايه  ياطويله يا هبله


 ولسه عايزه تضربها اكرامي مسكها بقوه وقال بزعيق ....بس بقى يا خلود بلاش جنان ما تضربيهاش تاني


 دنيا استخبت ورا والدتها وقالت..... سيبها يا ابن خالتي ما انت متجوز واحده مجنونه اصلا اكلت لحوم البشر


خلود  قلعت الجزمه بتاعتها وحذفتها عليها وقالت بغضب.... وهو ماسكها بقوه..... اصبري عليا يا حربايه انا هعرف اظبطك ان شاء الله 


اكرامي قال بغضب.... بس بس بقى هتتخانقو وانا واقف 


خلود بصيت له بغيظ وقالت.... ده اللي قدرت عليه مشي الحربايه دي هي وامها هي قاعده لحد دلوقتي ليه


اكرامي  قال بغيظ شديد منها ...عشان هما قرايبي بقالي ساعه اقول لك مشي ابوكي الزفت اللي معاه ده بس لسه موجودين


خلود قالت بزهول.... انت بتساوى دي بدي...ده والدي ازاي امشيه يعني مجنون


اكرامي قال بغيظ اكبر .....ودي كمان خالتي وبنتها ومش همشيهم


 ابوها قال بسرعه..... شايفه يبقى فعلا في بينهم حاجه عايزها تفضل هنا


اكرامي قال بغضب ...عمي عمي ما تدخلش تاني خد الزفت اللي معاك ده مش عايز اشوفه في العماره كلها يلااا


 ابوها ضحك وقال.....بس للاسف محسن  هيقعد معايا في البيت ابن اخويا وعايز يقعد معايا كم يوم لك دخل في بيتي كمان يلا بينا يا محسن 


محسن قال بخبث... يلا بينا يا عمي الظاهر ان انا غلطنا لما افتكرنا ان بنتك بقى ليها بيت هتقابل فيه حد بس واضح كده انها زيها زي اي كرسي هنا لا ليها بيت ولا ضيوف..... ومشيوا سوا 


خلود بصت لاكرامي وقالت ....سمعت قال ايه...عاجبك الللي  قاله  شكرا بجد على اللي وصلتهلهم 


قالت كده وطلعت على اوضتها بسرعه

اكرامي اتنهد و طلع وراها وقال بسرعه.... خلود انا ما كانش قصدي كده انتي عارفه انهم بيقولوا كده عشان يوقعوا بينا 


خلزد قالت بسرعه.... لا هو معاه حق لو كان عندي بيت فعلا كنت استقبلت ابويا وابن عمي زي ما حضرتك مستقبل السنكوحه اللي قاعده تحت ... وبتقولي بمنتهى الهدوء خالتي وبنتها


اكرامي اتنهد و قرب منها قوي وقال.... احنا ما صدقنا اتصالحنا متكبريش الموضوع بنا تاني...انتي عارفه اني  قولت كده من غيرتي عليكي ... انا مش قادر انسى انو كان عايز يتجوزك ...كل ما اشوفه بفتكر والله بجد بتعصب غصب عني مش بعرف بيحصل لي ايه


خلود  قالت  بغضب..... لازم تعرف اني انا كمان بيبقى ده احساسي لما بشوف بنت خالتك ولا ناسي اني لقتها هنا في سريرنا 


اكرامي اتنهد وقال ....طب ايه اللي يرضيكي


خلود  قالت بسرعه ....اللي يرضيني واضح  يا اما استقبل اي حد من اهلي في اي وقت ومين مكان يا اما حضرتك تروح تطرد الحربايه دي وتمشيها من هنا


اكرامي  بص لها بزهول وقال....انتي بتقولي ايه.....دي اخت والدتي وبقى لها سنين ما جتش عندنا وبنتها اول مره تدخل البيت معقوله نمشيها والدتي هتزعل بجد 


خلود قالت بضيق.... تمام يبقى الحل الثاني اهلي يزوروني وفي اي وقت ومحدش يضايقهم


 اكرامي اتنهد وقال....يا قلبي اهلك كلهم مرحب بيهم الا محسن لو شوفتو هفتقو ومعنديش كلام تاني


خلود حاولت تكبت غضبها بالعافيه وقالت ....تمام انت كده اخترت اللي يريحك انت ومش مهم اللي يريحني انا يبقى خلصنا ملكش كلام معايا بقى فهمت 


ولسه هتمشي مسك ايدها وقال ....يعني ايه الكلام ده يعني يا اما الباشا يجي يزورك هنا وانا اقف زي الاريال يا تزعلي وتبطلي تكلميني 


خلود قالت بسرعه..... اه هو كده... زي بالظبط ما انا هقعد زي القله والهانم هتفضل هنا ليل ونهار وانا عارفه ان عينها منك وبمنتهى البساطه بتقولي مش همشيها


اكرامي بصلها بغيظ ومكانش قادر يتناقش اكتر اخد تليفونه وطلع بغضب شديد 


خلود قعدت على السرير بغضب ووجع


عدت الايام وكلها مشاكل بينهم كان كل ما يحاول يصالحها ويقربو لبعض دنيا  تتكلم معاه او تعمل اي حركه تستفزاها وترجع الوضع بينهم زي الاول


ده غير ان محسن كان في نفس العماره في شقة والد خلود  وفي الداخله والطلعه  بيكلمها وكان يوميا يتخانق هو اكرامي اللي بقى شبه حابسها في الشقه بسببو 


في يوم رجع على البيت وطلع فورا على  اوضته بحماس ومعاه بوكيه ورد جميل وناوي يصالحها باي شكل


 خلود كانت في الحمام فضل مستنيها لحد ما تخرج


 اول ما طلعت ابتسم و فضل يبصلها بعجاب شديد 


خلود قالت بضيق..... ايه خير


اكرامي  قرب منها ودالها بوكيه الورد وقال...احم...جبتلك ورد...ورد للورد اللي عشقتو بجد


بقت تبص للورد وحاولت تبين  انها زعلانه وقالت...لا...مش عايزه 


حطو بين ادبيها وقال...طب حتى شميه ده انا دافع فيه مبلغ يعني بصي كده وقربو منها


خلود شمتو واتسعت عنيها وبت تدور في البوكيه وقالت..شاورما

وابتسمت لما لقت ساندوتش شاورما كبير في الورد


طلعتو ورمت البوكيه على الارض وبقت تاكل بسعاده ومستمتعه جدا


اكرامي ضحك بخفه وهز راسو بيأس وقال..كنت متأكد انك هتفرحي بالسندوتش اكتر من الورد..سبحان الله مع ان الورد اغلى


خلود قالت وهيه بتاكل بسعاده...علشان اهبل لو جبت بحقو واحد كمان ياسلاااام


اكرامي ابتسم وقال...اجمل رومانسيه بعشها معاكي والله ووو

تكملة الرواية من هنااااااا

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا


تعليقات

التنقل السريع