القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية حبيبى المجهول الفصل الخامس 5الاخير بقلم زهرة الربيع (حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)

 

رواية حبيبى المجهول الفصل الخامس 5الاخير بقلم زهرة الربيع (حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)





رواية حبيبى المجهول الفصل الخامس 5الاخير بقلم زهرة الربيع (حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)



#الأخير اتفضل معانا حضرتك متهم بقضيه اغت..صاب ومطلوب القبض عليك 

مراد اتصدم بشده وقال... ايه.... اغت ايه ...انتو بتقولو ايه اكيد فيه غلط


اميره  سمعتهم وكانت هتقع من طولها و مش مصدقه اللي بيتقال 

والضباط  اخدوا مراد  معاهم 

زياد جري وراهم وهو بيقول..... هو عمل ايه في ايه انا هاجي وراك  بالمحامي ما تخافش


اميره  لبست اول حاجه قابلتها وراحت وراه على القسم


هناك كان مراد  واقف قدام رأيس المباحث وبيقول.... يا باشا اكيد في سوء تفاهم يعني ايه الكلام ده اكيد حد ثاني تشابهه اسماء انا مستحيل اعمل حاجه زي دي


 الضابط قال ....دلوقتي هتيجي  وتشوفك وتشوف اذا كنت انت ولا لا


مراد اتنهد وقال...... حضرتك بتضيع وقتك على الفاضي بقول لحضرتك مش انا 


في الوقت ده دخلت بنت في ال 20 واول ما شافته اتسعت عينيها بزهول وبقت تصرخ جامد وقالت.... هو يا حضرة الضابط  هو ابعدوه عني ابعدوا عني مش عايز اشوفه


مراد اتسعت عنيه بصدمه وهو مش مصدق اللي بيتقال ابدا وقال بزهول.... هو مين...انتي هتستعبطي يا بت انا شوفتك فين قبل كده بلاش عبط


 الضابط زعق له وقال ....خليك هادي لو سمحت

وسأل البنت تاني بس أصرت فاخد  اربع ايام على ذمه التحقيق 


واول ما خرج من اوضة التحقيق اميره  اتصدمت بالكلابش اللي في ايده وقالت بدموع  ...هو..هو فيه ايه .. ايه اللي بيحصل 


مراد سكت بس زياد قال بسرعه ....للاسف البنت اتعرفت عليه وقالت هو فعلا اللي عمل كده وكانت منهاره ومصره


اميره حطت ايدها على بقها بصدمه وكانت هتقع من طولها


مراد بصلها و قال بدموع ....اميره....اقسم بالله ما عملت حاجه انا ما عنديش غيرك يصدقني ارجوكي انا مستحيل اعمل حاجه زي دي انتي مصدقاني صح


اميره  هزت راسها بياس وصدمه وقالت ....يا خساره انا كاني ما اعرفكش.... او يمكن ما اعرفكش اصلا ...ما كانش لازم اصدق انك بتحبني...انا غبيه...غبيه اوي  كانت اغبى  حاجه حصلت لي اني صدقتك كل حكايتي معاك من اولها كدب في كدب بجد حرام عليك


مراد اتملت عيونه بالدموع وقال بسرعه.... ما تعمليش كده ارجوكي ...والله ما عملت حاجه انا مستحيل اعمل كده اسمعيني الاول و


بس قاطعتو وقالت بغضب ودموع...طلقني

و مشيت بسرعه وسابته هيقع من طوله ومش هتصدق كل اللي حصل له ده ومش عارف البنت دي هدفها ايه ولا مصدق اللي عملته اميره 


اما ذياد ابتسم لأمه  بسعاده وخبث 

واخدو مراد على الحجز وهو مصدوم ومش مصدق خالص اللي حصل ومجاش في باله  ان زياد يكون له ايد في الموضوع ده 


وعدت الايام وكانو بيجدد له الحجز ومفيش  ادله تثبت براءته والبنت مصره ان هو الفاعل


مراد  كان قاعد في الحجز وهو بيفتكر كل دقيقه معاها ودموعه بتنزل بصمت لاول مره في حياته وبيتمنى لو يشوفها مره واحده ...بس مكانتشى بتزوره ابدا 


اما اميره كانت من اول يوم اخذت هدومها وراحت عند اهلها كانت قاعده في الاوضه ماسكه صورته ودموعها بتنزل بحزن شديد والم 

بقلم...زهرة الربيع


مرت الايام ومقدرش يثبت اي حاجه 

كان واقف هو وأخوه  قدام الضابط في مكتبه وهيترحل على المحكمه  بس جيه واحد من العساكر وقال..... حضرتك في بنت بره وبتقول انها تعرف حاجه عن القضيه


 الضابط قال ....دخلها يا ابني


دخلت و مراده اتصدم بشده لما لقاها اميره وقال بدهشه...اميره 


اميره ابتسمتله وطلعت بطاقتها للضابط وقالت.... انا اميره حسن مرات مراد بيه وعرفت حاجه مهمه عن القضيه 


الضابط سمح لها تقول 

ومراد اتصدم لما قالت ....حضرتك انا قابلت البنت المدعيه وبصت لزياد اللي ملامحه بهتت جدا وقالت ...وهي قالت كلام غير اللي قالته هنا..... اسمعها حضرتك


 دخلت البنت وقالت بارتباك ....حضرتك انا اخذت فلوس علشان اقول كده واعترفت على زياد.... ان هو اللي عمل كده 


زياد بقى يزعق ويقول .....انتي كذابه دي جايه توقعنا في بعض وخلاص صدقوني دي بت كدابه


 بس البنت  طلعت تسجيل لزياد وهو بيتفق معاها وقالت ....حضرتك ده إثبات


 زياد كان هيقع من طوله والضابط سمع التسجيل واتأكد من برائه مراد و نادى لواحد من  العساكر ياخدوها هي وزياد 


بس مراد قال بسرعه ....حضرتك سيبهم انا متنازل 


 زياد بصلو باستغراب ودموع وهو ابتسم بسخريه وقال... زياد اخويا الصغير وهو اكيد ما يعرفش معنى اللي بيعملوا فيا ده ..ميعرفش يغني ايه اخ اصلا


زياد نزل عيونه في الارض واميره مسكت ايد مراد وطلعت معاه بعد ما اخد افراج 


اول ما طلعو مراد  بص لها بدموع وقبل ما تتكلم شدها لحضنه بقوه وبقى يحضنها بكل قوته وبيشبع من وجودها معاه و قال  بدموع وحشتيني يا مجنونه..وحشتيني اوي  ليه عملتي فيا كده ...ده انا حسيت زي ما اكون مسجون بقا لي سنه ليه سبتيني كل المده دي..ليه تبقي انتي والدنيا عليا


اميره ضمتو  بدموع وقالت.... سامحني يا قلبي ...كان لازم اعمل كده علشانك ..وبصتلو وقالت...انا والله ما صدقتش ولا حرف من اللي اتقال ...بس من نظرات زياد حسيت انه ليه دخل بالموضوع وكان لازم يفهم اني متضايقه منك عشان اعرف اوصل للبنت....و فعلا وصلت لها هيه اخذت مني كتير قوي بس مش مهم كله فداك المهم انك طلعت بخير 


مراد بص لها بحزن وقال..... طب انتي جبت فلوس منين 


اميره قالت بدموع .....ما تخافش ربنا بيدبرها و بابا وماما ما سابونيش ابدا وانا بعت العربيه بتاعتي...و بعت كام حاجه كده غاليه عليا من اللي انت جبتهم لي بس مش مهم... المهم ان انت كويس... انت عندي بالدنيا كلها


مراد ابتسم وعيونه بتلمع بالدموع وهو مش مصدق اللي عملته علشانه وضمها لقلبه مره ثانيه وقال.... انا اخيرا ما بقتش لوحدي .....الله يرحمك يا بابا سابلي روحه ومحبته واهتمامه بعد ما مشي ....كانت اجمل حاجه حصلت في حياتي انه جمعني بيكي ربنا يخليك لقلبي وعيوني وما يبعدكش عنهم ابدا 


اميره لسه هترد عليه خرج زياد بحزن وحرج  شديد بعد الكلام اللي قاله مراد  ولما ما مرضاش يحبسه بصله بحزن وقال.... شكرا على اللي عملته جوه انا مستاهلوش انا هاخد ماما ونمشي من البيت..و تقدر تعتبرني مش موجود خالص من هنا ورايح 


لسه هيمشي مراد حط ايده على كتفه وقال..... انت هتاخد والدتك وتروح البيت التاني عشان كل واحد يعيش براحته بس ما فيش حاجه اسمها اقدر اعتبرك مش موجود انت اخويا وهتفضل كده ولو احتاجتني في اي وقت هتلاقيني قدامك 


زياد نزلت دموعه بحزن وندم ونزل عيونه في الارض


مراد ابتسم وقرب  حضنه وهو حضنه  بقوه وقال.... ربنا يخليكوا لبعض..ظ عن اذنك

وسابهم ومشي


 مراد  مسك ايد اميره بقوه وباسها من كفتها بحنيه وقال....د ربنا يخلي لي اميرتي اللي عشقتها.... اوعي تبعدي عني يا اميره....انتي دلوقتي كل حاجه بالنسبه لي


اميره ابتسمت بدموع وقالت....عمري ما هبعد عنك اصلا مبقتش اقدر


مراد ابتسم بسعاده وقال....  ربنا يخلينا لبعض و ما يحرم قلبي منك ابدا


اميره  ابتسامه بحب شديد وقالت.... ولا يحرمني منك يا مراد انا كنت هتجنن في الفتره دي ما اعرفش قضيتها ازاي قلبي وجعني قوي وخفت عليك قوي قوي وكل اللي كان مزعلني ا اني مش قادره ابقى جنبك وفي حضنك.... بس خلاص يا قلبي كل شيء اتحل ..وهنفضل انا وانت لوحدنا  وهنعيش اللي اتمنينا كله...و اللي كتبناه في جواباتنا وامانينا و كنا نرسمه لبعض في خيالنا 


مراد باس جبينها وقال..... ان شاء الله يا قلبي ربنا يقدرني ويحققلك كل اللي في خيالك واقدر اكون حبيبك المجهول اللي اتمنيته 🥰❤️


كنتم مع حبيبي المجهول بقلم زهرة الربيع ...زهرتكم تحيكم ودمتم في امان الله مع من تحبون❤️



لمتابعة  الرواية الجديدة زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا


تعليقات

التنقل السريع