القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية حب مهدد بالاعدام الفصل الخامس 5الاخير بقلم زهرة الربيع (حصرية في مدونة قصر الروايات)

 

رواية حب مهدد بالاعدام الفصل الخامس 5الاخير بقلم زهرة الربيع (حصرية في مدونة قصر الروايات)





رواية حب مهدد بالاعدام الفصل الخامس 5الاخير بقلم زهرة الربيع (حصرية في مدونة قصر الروايات)



#الأخير اكرامي ابتسم وقال...اجمل رومانسيه بعشها معاكي والله


ابتسمت وخلصت الساندوتش ...قالت....على العموم شكرا..والمره الجايه كتر ما يونيز


وليه هتبعد شدها عليه وضمها بقوه وقال.... وحشتيني وحشتيني قوي يا مجنونه


 خلود اتنهدت وقالت....اممم.... احضر لك العشا 


اكرامي رفع وشها ليه وقال..... يا بنت بقول لك بحبك وحشتيني خلي عندك حته دم بقى


خلود  قالت بضيق.... فجاه كده وحشتك احنا لسه متخانقين الصبح 


اكرامي قرب منها وقال بحب .... فاكره احنا من امتى نفسنا نتجوز يا خلود فاكره كنت بتحاولي تقنعي ابوكي قد ايه ده احنا كنا هنموت ونفضل سوا ويجمعنا بيت....ده لما كنا مخطوبين كنا مبسوطين اكتر من كده


خلود ليه هتتتكلم  بس اقطعها وقال ...ماشي يمكن اكون انا السبب في حاجات وفيه ناس دخلت وسطنا هم اصلا ما لهمش مكان يعني بالنسبه لي انا متاكد متاكد 100%  ان محسن ده ملوش اي مكان في قلبك لو كان كده ما كنتيش تعبتي نفسك كل ده علشاني

 وسند جبينه على جبينها وقال... وانتي كمان اكيد عارفه ان قلبي لا عايز ولا هيعوز غيرك في الدنيا دي كلها 


خلود رفعت عيونها ليه وقالت....... ما انت كل فتره بتقول لي كده  وبعدها بترجع تعمل خناقه يا اما بسبب محسن يا اما اجي الاقيك قاعد مع الزفته اللي تحت


اكرامي ابتسم وقال .....خلاص كفايه مفيش زعل تاني....النهارده 15 يوم واحنا بعاد عن بعض الايام اللي المفروض ايام عسل وحب قضبناها في خناق وزعل معقول احنا ما نستاهلش نعيش ولا نفرح انتي شايفه ان انا ما نستاهلش يا خلود


خلود  حاوطت خدوده باديها وقالت بابتسامه ....نستاهل يا قلبي ونستاهل كل السعاده وانا هحاول علشانك من انهارده هحاول بقى كل ما الاقي الزفت دي بتتقرب منك اعمل نفسي مش شايفه مع اني ببقى هموت واكلها باسناني


 اكرامي حضنها بقوه وضحك وقال ..انا بموت في غيرتك دي وعلشان عيونك هعمل اي حاجه مهما كانت علشان تكوني مبسوطه اصلا اي حاجه هعملها هتبقى علشان نبقى مبسوطين وبس


 خلود قالت ...اي حاجه زي ايه


اكرامي شالها بسرعه وراح بيها ناحيه السرير وقال.... حاجه زي انك وحشتيني قوي ونفسي اقضي الليله دي معاكي بعيد عن اي حد وننسى الدنيا كلها ..تعرفي تنسي الدنيا 


خلود حاوطت رقبته بايديها وقالت.... اكيد لو ما كنتش معايا ما كنتش قدرت انساها بس دلوقتي هنسى نفسي طالما بين اديك


ابتسم بيعاده وقرب منها في اجمل لحظات عدت عليهم


 في صباح يوم جديد 

والدة اكرامي فتحت الباب وكان والد خلود ومعاه محسن

اتنهدت بخنقه وزهق و كانت متاكده انهم جايين ناويين على مشاكل زي العاده


 قعدتهم في الصالون وقالت ....هروح انادي للاولاد


 وطلعت وهي مخنوقه حرفيا علشان اللي هيحصل بعد شويه 


دنيا كمان  ابتسمت ونزلت جري علشان تصب البنزين على النار زي العاده بس اتفاجئوا لما نعمات نزلت جري ومعاها ورقه في ايدها وقالت ....الحقوني الاولاد ما فيش الاولاد هربوا 

بقلم...زهرة الربيع

كلهم بصوا لها بزهول ومدت عليهم الورقه وايدها بترتعش محسن اخذ الورقه قراها بسرعه وكان محتواها


  صباح الخير جميعا اجمل صباح على عيونكم يا جماعه كلكم زي العاده متجمعين متجمعين عند النبي ان شاء الله... والله انا مش حابب ازعجكم بس مضطر اقول لكم اللي في قلبي بصراحه يا خالتي انت وبنتك خنقتونا ما هو مش كل حد ليه قريب يروح يخنقه ويقعد عنده الفتره دي كلها وكمان يضايق وفي مراته بس طبعا انا اتكسف اقول لك الكلام ده..وكمان مراتي متضايقه شويه منكم ف انا شفت بقى انه عيب جدا اني اقول لكم امشوا ونفس الحكايه انت يا عمي انت ومحسن الصراحه ما بتنزلوليش من زور ماشي بس برده هتفضلوا اهل خلود ما اقدرش اضايقكم ...علشان كده يا جماعه جينا على نفسنا وقررنا ان احنا اللي نمشي ونسبلكم البيت اللي عاجبكم جدا اقعدوا فيه على راحتكم قد ما تحبوا احنا كده كده مش راجعين دلوقتي .....امي الغاليه القمر هكلمك كل يوم اوعي تزعلي حببتي..... ان شاء الله يا رب لو زعلت حد فيكم يبتلينا بسواق قطر اعمى يقطع محسن مية حته ..تحياتي


 الكل كانو مصدومين وبصوا لبعض بزهول وقعدوا كلهم باستسلام على الكراسي...الا والدة اكرامي ابتسمت بسعاده وقعدت وهي بتبص لهم وعايزه تضحك على الموقف اللي اتحطه فيه


 عند خلود  قامت من النوم فتحت عينيها بزهول لما لقت نفسها في بيت غريب في مكان اشبه بالغابات... وقفت و بقت تبص للمكان بخوف وقالت ....هو انا اتخطفت ولا ايه ...حبيبي انت فين اكرامي ....اكرامي انت فين يلاا ..يا لهوييي...


بس قطعت  كلامها لما شافتو من اطلالة المكان كان مولع نار وبيعمل عليها مشاوي طلعت جري عليه وقالت بخوف.... اكرامي احنا فين احنا اتخطفنا ولا ايه 


اكرامي ضحك بخفه وقال.... اتخطفنا وبنعمل مشاوي العصابه جعانه ولا ايه

خلود قالت باستغراب... امال احنا فين ايه اللي جابنا هنا


اكرامي  قرب منها وشدها لحضنه وقال ....انا جبتك هنا يا قلبي 


خلود بصتلو بزهول وقالت.... جبتني هنا... ليه


 اكرامي ابتسم وقال..اصلي خوفت علينا ....لقينا فجأه كده بنبعد و زعلنا من بعض وانا الا  زعلك يا جميل


 حلود بصتلو بدهشه وظهرت ابتسامه على شفايفها وقالت ....يعني احنا هنفضل انا وانت لوحدنا هنا


اكرامي ابتسم وقال....اه ومش بس هنا كمان هلففك اجمل اماكن ممكن تروحيها  خدت تحويشه كده كنت شايلها علشانك  وهننبسط بقى ....هنعيش هنا شهر 2 سنه لحد ما  يزهقوا ويمشوا وابن عمك الغلس وخالتي اللي اغلس منه لما يلاقوا ما فيش فايده هيمشو كلهم ونبقى نرجع بيتنا


خلود ضحكت وقال ... يعني معقوله احنا اللي نسيب لهم البيت 


اكرامي قربها منه وقال بحب....انا اسيب القصر واعيش في عشه تكوني فيها مرتاحه واكون معاكي من غير ما حد يضايقنا يا بت عايز استفرد بيكي من ساعه ما اتجوزنا مش عارف ده انا لما كنا مخطوبين كنت اشوفك اكتر من كده 


خلود تبتسمت وقربت منه قوي وقالت... طب ما قولتليش ليه كنت همشي معاك  وانا مبسوطه 


اكرامي ابتسم وقال ......حبيت اعملها لك مفاجاه حبيت تفتحي عيونك تلاقينا لوحدنا انا وانت وبس و الهوا الميه تالتنا ونعيش الحب اللي اتمنيناه ولايام اللي حلمنا بيها سوا انا وانت  


خلود حطيت راسها على صدره وقالت ....مش مصدقه والله انك عملت كده علشاني.....ان شاء الله نعمل كل اللي بنتمناه  ما عدا طبعا امنيتك بتاعه اننا نجيب 10 عيال دي 


اكرامي ضحك وضمها لقلبه جامد وقال..... انا كنت عايزه عشر اولاد  قبل ما اتجوزك لاني كنت وحيد ونفسي في عزوه  دلوقتي مش عايز غيرك حاسس انك بقيتي عزوتي ودنيتي واحلامي يا خلود ياحبي لللي اتحكم عليه بالاعدام بس ربي كتب برائته 🥰🌹

كنتم مع حب مهدد بالإعدام بقلم زهرة الربيع ..زهرتكم تحيكم ودمتم في امان الله مع من تحبون❤️❤️

لمتابعة  الرواية الجديدة زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا


تعليقات

التنقل السريع