القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية ليل الفهد الفصل السادس 6بقلم مريم وليد (حصريه في مدونة قصر الروايات)

 


رواية ليل الفهد الفصل السادس 6بقلم مريم وليد (حصريه في مدونة قصر الروايات)








رواية ليل الفهد الفصل السادس 6بقلم مريم وليد (حصريه في مدونة قصر الروايات)

رواية ليل الفهد الفصل السادس 6بقلم مريم وليد (حصريه في مدونة قصر الروايات)


#البارت_6

#ليل_الفهد


اتصد*مت ليل عندما وجدت خالد امامها اكتر شخص ند*مت انها اتعا*ملت معاه في يوم 


خالد بح*ب وهو*س: ليل... وحشت*يني 


ليل بهدوء: خالد انا كام مره اقولك ابعد عني.... وشيل فكره اني احبك في يوم دي لانها مستحيل هتحصل لو انت اخر راجل في العالم ده مستحيل... احبه 


خالد بهو*س وجنو*ن وهو بيم*سك ايد*ها، وبيشد*ها منها جا*مد لدرجه ان صوا*بعه علم*ت...، علي ايد*ها.

.

ليل.. بأ*لم وهي بتحاول تش*د ايد*ها من ايد*ه: خالد انت اتجننت بتعمل ايه 


خالد بجنون: عشان انتي ل*يا، لي*ا انا وبس، ومش هتكوني لحد غيري مهما حصل، ولو وصلت اني هقت*لك، وهقت*ل نفسي وراكي، علي طول، عشان محدش يقرب منك 


ليل ببع*ض الق*وة وهي بتش*د ايد*ها منه، رغم الخوف الموجود جواها من شكله وهيئته انها بتدل علي انه واحد مش طبيعي 


: خالد انت عارف كويس اني لما كنت بساعدك في الكليه ده عشان انت جيت وطلبت مساعده وانا متعودتش اشوف حد محتاج حاجه ومساعدوش لاكن انت فسرت ده علي اني بحبك بس انت فاهم غلط انا لا بحبك ولا هحبك في يوم وياريت تبعد عني بقي عشان المره الجايه لو اتعرضتلي تاني هعمل فيك محضر عدم تعرض فاهم وابعد عني بقي 


قالت كلامها وسابته ومشيت من غير ما تسمع اي رد ليه.... 


نظر هو في اثر*ها وقال بهو*س مرض*ي: مش هتكو*ني غير ليا،

.. مش هتكوني غير لخالد...، واكمل بنظره مقززه، مستحيل جسمك ده حد يلمسه قبلي....


وغادر المكان وهو بيفكر في طريقه لكي يحصل عليها به 


༺༺༺༻༻༻

عند ليل وصلت للشركه وطلعت علي السلم كالعاده عندما دخلت وجدت نفين تجلس علي المكتب... وهي لابسه ملابس تكشف اكثر مما تخفي... وتضع الكثير من مستحضرات

.. التجميل علي وجهها فهي تفعل تلك الافاعيل... ظننا انها هكذا ستجذب فهد اليها، لكنها لا تعلم ان فهدنا عاشق لليلنا بجنون...


ليل بهمس لاكنه وصل الي مسمعها: اوف عروسه المولد دي... مش ناويه تجيبها لبر 


نفين بسخريه: ايه يا حلوة خايفه تطلع بالاسانسير ولا كنتي مستنيه حد يجي ويطلعك فيه....


تجاهلتها ليل واتجهت الي المكان المخصص للقهوه لكي تعمل فنجان لفهد، وهذا ما جعلها تح*قد علي*ها اكتر 


ذهبت لها نفين بغ*ل وهي بتش*د، درا*عها بق*وه

: انتي عملت*يلو ايه، ده انا اللي اديلي معاه...، خمس سنين ماطلبش مني حاجه، وانتي من يومين بس غيرتي كل حاجه،  ده حتي انهارده، جيت اعمله ادخله القهوه زي كل يوم، قالي لا ليل...، لما تيجي هي هتعملها بس لا فهد ليا انا وبس، ومش هسيبه لواحده زيك تيجي وتضيع كل اللي بنيته في لحظه


اشتعلت ني*ران الغي*ره عند ليل..... وزا*حتها بق*وى لدرجه انها اتخبط*ت في الجد*ار خلفها 


قالت ليل وهي بترفع صبا*عها في وش*ها

: بقولك ايه، انتي تبعدي عني خالص، احسن اطلع جناني عليكي واروح اشتكيلك لمستر فهد وانتي عارفه هيعمل ايه، قالت اخر كلامها يغمزه من اعينها الجميله....


ظلت نفين تتطلع عليها بحق*د.... وهي بتخطط في حاجه وهتنفزها انهارده شئت ام ابت ستنفزها 


دخلت ليل مكتب فهد بعد ان اذن لها... وهي باصه في الارض من التوتر والخجل منه فهي لم تنسي ما فعله امس... 


اما عند بطلنا فهو كان ينتظرها علي.... احر من جمر وهو يتطلع اليها بشو*ق مغلف بالعش*ق 


حطت ليل القهوه علي المكتب... وكانت بتلتفت حتي تخرج لاكنها شهق*ت بصد*مه وخو*ف عندما جذ*بها فهد من يد*ها واوقع*ها.. علي ساق*يه....


ليل بخ*جل من هذا الوضع وهي بتحاول تقوم من عليه لاكنه لف يده حول خصر*ها وضم*ها..... الي صد*ره بق*وة 


ليل بتوتر وخجل: ف فههد ممكن تسبني اقوم مم...  مكملتش الكلمه وكان فهدنا ليه رأي... اخر قطاعها*بق*بلها قو*يه علي شفتي*ها  تحت صد*متها وخجل*ها الشد*يد منه ومن فعل*ته، بعد مده فصل القب*له... 


وسند جب*ينه علي جب*ينها وهو بينظر لعينها التي سحرته من اول مره قابلها فيها لاكنها انزلت وشها الي اسفل من نظراته لها 


لاكنه قال لها بحب وحنيه: عينك دي متبعديهاش عني انتي فاهمه 


جيه يمس*ك ايد*ها، لاحظ ان في علا*مات علي اي*دها وهي لاحظت ده وحاولت انها تسحب ي*دها من ي*ده لاكنه شد*د عليها بقوة حانية، وقالها وهو بيجز علي سنانه وبيحاول ميتع*صبش.... عليها عشان متخافش منه وحكيلو

:ليل حبيبتي مين اللي عمل كده 


ليل بتوتر وخوف من ان يعرف فهد وتحصل مشكله بينه وبين خالد وهي عارفه انه انسان مريض وهي خايفه علي فهد ومركزتش في كلمه "حبيبتي": مم مفيش حد ده انا اتخبطت فيها قبل ما اجي 


فهد وقد عرف من توترها انها تخفي شئ لاكنه لم يريد ان يضغط عليها اكتر من كده عندما لاحظ توترها وخوفها 


اتنهد بغض*ب: ماشي يا ليل انا هسيبك ومش هضغط عليكي اكتر من كده  بس تأكدي ان يوم ما اعرف مين اللي عمل كده لهخايها خراب علي الكل وانا متأكد ان في حاجه وكبيرة اوي كمان انتي مخبياها ومش عايزاني اعرفها لانك خايفه 


هزت بخو*ف: فهد صدقني مفيش حاجه انا اتخبطت زي ماقولتلك ولو في حاجه  انا كنت حكيتلك 


اتنهد فهد واتكلم بحنيه وهو بيحتضن وجهها ويقب*ل جبه*تها بحب: وانا مصدقك يا لي لي ويلا علي الشغل بقي 


ماصدقت ليل وقامت من علي رج*له بسرعه وهو ضحك عليها وقالها: بتجري مسيرك يا ملوخيه تيجي تحت المخرطه وساعتها مش هتعرفي تهربي مني 


لم ترد عليه نظرت له بخ*جل وفرت هار*به الي الخارج وهو نظر في اثر*ها بحب وعش*ق ليس له حدود 


وذهبت ليل الي شغلها ولم تلا*حظ التي استم*عت الي كل شيء  وستنفز خط*تها اليوم 


༺༺༻༻

عند لينا صحيت من النوم وذهبت الي المرحاض واخذت شاور دافئ، بعد مده قصيره خرجت وذهبت الي دولابها واخرجت بنطلون بوي فريند وتيشرت قصير لونه ابيض ورفعت شعرها لفوق ولم تضع اي مستحضرات تجميل فهي جميله جدا لم تحتاج الي شيء 


وطلعت في الصاله لتجد ان اياد فاق وقاعد بيفطر، ذهبت اليه وهي بتقول بمرح 

: صباح الاناناس علي احلي الناس 


ضحك اياد علي مرحها: ياصباح العسل يعني صاحيه بدري يا بندا مش من عادتك ده انا قولت هتصحي علي العصر لا خيبتي ظني المره دي 


لينا بتمثيل: يعني لا كده عاجب ولا كده عاجب خنقتونا بقي


اياد بصد*مه : انا يتقالي خنقتونا، اكمل كلامه،  ما علينا يعني بس رايحه فين علي الصبح كده ولابسه الحته اللي علي الحبل


لينا بغرور مصطنع: اقل ما عندي يا ديدو


اياد بقرف: غوري يابت واكمل، برضو مقولتليش رايحه فين 


لينا وبتاكل وهي بتجيبه: رايحه الشركه عند ليل كان عمر قالي انه عاوز سكرتيره عشان هيمشي البنت اللي عنده وانت عارف اني قلبي حنين وتطوعت وقولتله انا ممكن امسك مكانها لحد ما تجيب حد 


نظر لها اياد نظ*ره لم تفهم*ها : اممم قولتيلي، وياتري ليل تعرف بالكلام ده 


لينا : لا انا هعملهالها مفا*جأة وهطب عليها، امال انت رايح فين صحيح


جاوبها اياد وهو بيقوم من علي الطاوله: اول يوم ليا في الجامعه انهارده وعندي محاضره دلوقتي ولازم الحقها، لو خلصتي اكل يلا عشان اوصلك معايا بالمره 


لينا : يلا وادي توصيله ببلاش بدل ما اضيع فلوسي في المواصلات والقرف 


ضر*بها اياد علي قف*اها وهو بيقول لها بضحك: استغلاليه حقيره 


وذهبوا معا

༺༺༻༻

عند ليل كانت تعمل علي احدي الملفات لاكن احد الموظفين ذهب لها وقال : انسه ليل فهد بيه عايز حضرتك عن الاسانسير 


استغر*بت ليل بش*ده متي طلع من مكتبه وعايزها في ايه لاكنها لم تتردد للحظه وذهبت الي هناك لاكنها لم تجد حد واحس*ت بي*د بتدفع*ها الي الداخ*ل... 


༺༺༻༻

عند لينا وصلت الي الشركه وسألت احد الموظفين علي مكتب عمر و وصفلها اياه 


وعندما فتحت باب المكتب علي غف*له اتصد*مت واتفاجئ*ت ب.... 


تكملة الرواية من هناااااا

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا


تعليقات

التنقل السريع